PDA

Bekijk Volledige Versie : AEL in het nauw door uitnodiging moslimextremist



..zapper
11-05-04, 07:17
door Joost de Haas

DEN HAAG, dinsdag
De Arabisch Europese Liga (AEL) komt steeds meer in het nauw door de uitnodiging aan ´jihadboodschapper´ Qazi Hussain Ahmed om in Nederland een lezing te houden.
De AEL heeft grote moeite een zaal te huren voor de bijeenkomst met de omstreden moslimleider uit Pakistan. Ook het Nederlands Congres Centrum in Den Haag wil niets te maken hebben met de gast van de AEL. De beweging van Abou Jahjah reserveerde met medeorganisator Al Beit al-Arabi een zaal in het congrescentrum, nadat de Haagse Hogeschool een streep door de plannen had gehaald. Maar het congrescentrum voelde zich evenals de hogeschool misleid, omdat geen open kaart werd gespeeld over de aard van de bijeenkomst die geboekt was voor 21 mei.
De AEL wilde gisteren geen commentaar geven op de commotie rond de komst van Qazi, president van de islamitische partij Jamaat-e-Islami. Het Centrum Informatie en Documentatie Israël eist van het kabinet dat Qazi wegens gevaar voor de staatsveiligheid en de openbare orde de toegang tot Nederland wordt ontzegd.
De hindoegemeenschap in ons land is van plan om te demonstreren tegen Qazi, wanneer hij toestemming krijgt Nederland binnen te komen. „Deze man is een verstorende factor voor de vrede in Europa, hij zet bevolkingsgroepen tegen elkaar op”, aldus hindoevoorman S. Sital.

Tussen Nederland en België, waar Qazi op 22 mei door de AEL wordt ontvangen, vindt overleg plaats over het mogelijk weren van de moslimleider. Dat heeft de Belgische minister Dewael (Binnenlandse Zaken) laten weten in antwoord op kamervragen in België.
Qazi is verder in opspraak gekomen, nu hij afgelopen weekeinde in de Libanese hoofdstad Beiroet een ´haatcongres´ van moslimorganisaties heeft toegesproken. Op het congres trad Qazi zij aan zij op met de leider van de Palestijnse terreurbeweging Hamas, Mohammed Nazaal, en de ´geestelijk vader van de zelfmoordaanslagen´, sjeik Yousef al-Qardawi.
Eerder werd bekend dat Qazi het Taliban-regime in Afghanistan steunde en Osama bin Laden altijd een warm hart heeft toegedragen.

Bron Telegraaf (restricted/papieren editie)

Robbedoes
11-05-04, 11:47
Tja Nabil/MokroMike/ZbaqZbaq aab het roer, veel dommer kun je niet verwachten. De meiden in het bestuur zijn niet tegen hem opgewassen, hij speelt zijn eigen spelletje :D

mark61
11-05-04, 12:01
Geplaatst door zapper
door Joost de Haas
De Arabisch Europese Liga (AEL) komt steeds meer in het nauw door de uitnodiging aan ´jihadboodschapper´ Qazi Hussain Ahmed om in Nederland een lezing te houden.

Onzinnige op niets gebaseerde stemmingmakerij. AEL komt in het nauw omdat Joost de Haas het zegt? Hij weet dat de AEL binnenkort verboden wordt?

freya
11-05-04, 12:20
Geplaatst door Robbedoes
Tja Nabil/MokroMike/ZbaqZbaq aab het roer, veel dommer kun je niet verwachten. De meiden in het bestuur zijn niet tegen hem opgewassen, hij speelt zijn eigen spelletje :D

En wat voor spelletje is dat dan in dit verband?

nard
11-05-04, 12:20
Geplaatst door freya
En wat voor spelletje is dat dan in dit verband?

Een onwelriekend spelletje? :jeweetog:

Robbedoes
11-05-04, 12:22
Als je dat niet doorhebt Freya, heb je nog weinig mensenkennis en levenservaring :p Maar ondanks alles :love:

Christiaan
11-05-04, 12:29
Laat die geitenneuker maar komen. Des te meer mensen zien de ware aard van de AEL.

freya
11-05-04, 12:29
Geplaatst door Robbedoes
Als je dat niet doorhebt Freya, heb je nog weinig mensenkennis en levenservaring :p Maar ondanks alles :love:

Zit er niet zo omheen te draaien :moe:

Je beschuldigd iemand van spelletjes spelen, dan moet je ook kunnen aangeven wat voor spelletjes dat zijn.

Tenzij je natuurlijk alleen maar wat interessant probeert te doen met wat loze kreten in de ruimte :rolleyes:

Robbedoes
11-05-04, 12:34
Freya je bent een echte engel dat je het zo voor Nabil opneemt hoor :engel:

En voor wie wil ik indruk maken ? :hihi: Maar ja zoals je zelf al schreef, je bent een muts in verwarring toch?

freya
11-05-04, 12:44
Geplaatst door Robbedoes
Freya je bent een echte engel dat je het zo voor Nabil opneemt hoor :engel:

En voor wie wil ik indruk maken ? :hihi: Maar ja zoals je zelf al schreef, je bent een muts in verwarring toch?

Ik neem het niet op voor Nabil, ik wil gewoon even duidelijk krijgen met wat voor vooroordelen jij allemaal rondloopt.

Maar ik zie het al, veel geblaat en geen wol.

Robbedoes
11-05-04, 12:55
:p Net zoveel vooroordelen als jou denk ik, alleen bepaalde nuances zullen wat anders liggen. :strik:

Antonn
11-05-04, 13:02
Geplaatst door freya
En wat voor spelletje is dat dan in dit verband?
Het lijkt me vrij duidelijk. Nabil/Zbaq/Mokromike nodigt eerst een moslimextremist uit om hierheen te komen, waarvan hij weet dat er problemen door zullen komen. Vervolgens doet hij alsof hij niet weet wat voor standpunten die Qazi er op nahoudt. Je kunt er nu opwachten tot er weer een persbericht of verklaring komt dat "die racistische Nederlanders" de AEL monddood proberen te maken of geen vrijheid van meningsuiting gunnen. Daar is het de AEL om te doen, gewoon weer wat stemmingmakerij.

Robbedoes
11-05-04, 16:08
Mokromike, heb je al een islamitisch sociaal/religieus centrum gevonden die ruimte beschikbaar stelt?

Smooth
11-05-04, 16:18
Geplaatst door zapper
Bron Telegraaf (restricted/papieren editie)


:moe:

Just shoot the messenger

..zapper
11-05-04, 18:06
Geplaatst door mark61
Onzinnige op niets gebaseerde stemmingmakerij. AEL komt in het nauw omdat Joost de Haas het zegt? Hij weet dat de AEL binnenkort verboden wordt?

Eerst zaterdag al een hele pagina, en nu weer een artikel op een prominente plaats. De klopjacht op de AEL door de Telegraaf is begonnen, dat idee had ik inderdaad ook. Ze hebben echter wel heel veel lezers... Vraag me af wat Nabil precies tegen ze gezegd heeft waardoor ze zo ontstemd zijn dat ze aan een in mijn ogen eerder onbenullig clubje dan gevaarlijk clubje zoveel aandacht geven.


Geplaatst door Antonn
Het lijkt me vrij duidelijk. Nabil/Zbaq/Mokromike nodigt eerst een moslimextremist uit om hierheen te komen, waarvan hij weet dat er problemen door zullen komen. Vervolgens doet hij alsof hij niet weet wat voor standpunten die Qazi er op nahoudt. Je kunt er nu opwachten tot er weer een persbericht of verklaring komt dat "die racistische Nederlanders" de AEL monddood proberen te maken of geen vrijheid van meningsuiting gunnen. Daar is het de AEL om te doen, gewoon weer wat stemmingmakerij.

Dit sluit ook wel aan bij de gedachte die ik er bij begin te krijgen.

Robbedoes
11-05-04, 18:38
Als je politiek wilt bedrijven, zul je met de pers rekening moeten houden. De Telegraaf, maar ook andere media hebben meerdere politieke levens in puin gegooid.

Zeer kritischvolgen van alle politieke figuren is ook één van de taken van een medium als een krant.