PDA

Bekijk Volledige Versie : Wat zeggen de Grote Geleerden over sjeikh Usama bin Laden



yahya ayyasj
11-05-04, 13:08
Wat zeggen de Grote geleerden over sjeikh al mujahid Usama bin Laden ( Hafidahulah )




Sjeikh Muhamed ibn Uthaymeen zegt over hem:

Ik prijs Allah dat deze ontmoeting is doorgegaan met onze broeder Usama bin Laden , naar wie ik verlangde om te ontmoeten en hij heeft ons de zegeningen van de jihad aangetoond en ik vraag Allah om onze broeder Usama te zegenen. ( p.s: De sjeikh Usama (hafidahulah) kreeg het voorrecht om met een khutba te beginnen en daarna sprak sjeikh Uthaymeen deze verhelderende woorden ).



bron: Cassetteopname " bayna chaykh ibn Uthaymeen wa Amir al Mujahideen."

Sjeikh Ibn Jibreen zegt over hem:

Usama is een man die jihad heeft gedaan in de weg van Allah vroeger en hij heeft vele inspanningen in het land van de afghanen. Allah heeft hem geholpen en de overwinning door middel van hem gegeven en hij is nog steeds bezig met jihad



bron: Cassetteopname "Roeddoed fie ma qaalahoe al murji'a 'an Usama .."



De moefti en Sjeikh Luhaydaan zegt over hem:

De regering van de Taliban en de sjeikh Usama wordt onrecht aangedaan in deze misdadige oorlogvoering van de Amerikanen en de hulp aan de onderdrukte is verplicht voor de moslims.



bron: "Fatawa fiel ghazw 'alla dawlat a taliban".







Sjeikh Hamood bin Uqlaa a Shu’abi (rahimahoelah) zei over hem:

[I]“Hij is een gelovige mujahid en vecht in de minhaj van de Koran en soenna.”[/ I]




Sjeikh Abdullah Azzam (rahimahoelah) :

Ik getuig Bij Allah dat ik geen gelijke aan hem heb gezien in deze islamitische wereld. Dus wij smeken Allah dat hij zijn geloof en rijkdom beschermt , en dat hij hem zegent in zijn leven.

bron: Audio. "Aqwaal sjeikh Abdullah Azzam fee al mujahid Usama binLaden "

De sjeikh die opgesloten zit in de gevangenis van de Amerikanen, sjeikh Umar Abdurrahman , de grote mufassir en alim zei over hem:

“Moge Allah hem met het goede belonen want hij praktiseerde zeer zeker de jihad zoals de Koran en de sunnah ons voorschrijft. Moge Allah hem zegenen in zijn leven.” -

sjeikh Hamid al Aliy zegt over hem :

“Sjeikh Usama en de leiders van Alqaida zij vechten in de weg van Allah, en ik vraag Allah hun de overwinning te schenken.”



Sjeikh Sa’eed Aal Zu’eer zegt over hem :

De ummah is in nood van mannen zoals sjeikh Usama die de vijand bevechten. Dus als je naar de mannen wil kijken , kijk dan naar Usama .





sjeikh Umar Bakri ( hafidahoelah) zegt over hem:

“De sjeikh Usama heeft de verplichting van de jihad weerd levendig gemaakt nadat het het vor lange tijd versluierd was geraakt , dus moge Allah hem met het goede belonen.”

Sjeikh Ali alKhudayr zei over hem:

Sjeikh Usama is een mujahid in de weg van Allah en we vragen Allah met zijn heilige Namen en zijn verheven Eigenschappen dat hij hem laat overwinnen en hem ondersteunt .”






Sjeikh Nasser Al Fahd zegt over hem:

Wat betreft de sjeikh Al mujahid Abu Abdullah Usama Bin Laden Moge Allah hem bechermen en de overwinning geven,tegen hem zijn alle naties van Koefr verenigt wat dan ook hun huidskleur of geloof moge zijn van de Kruisvaarders ,tot de munafiqeen, de joden, de Hindoe’s , Boedhisten en de verraders en anderen van het westen tot het oosten van de aardbol met alles wat ze bezitten van wapens en vliegtuigen en spionagesattelieten en andere spionage en afluisterapparatuur, ookal is zijn afbeelding de wereld overgegaan als een brandvuur dat zelfs de koppige en de verstandige , de kleine en de oude , de moslims en de ongelovige, de man en de vrouw hem kent..noch zijn ze niet in staat een spoor van hem aan te treffen of iets nieuws op te vangen,noch weten ze onder welke wolken hij zich bevindt.Wij vragen Allah om hem te beschermen tegen hen en om hem de overwinning te schenken over hen en om zijn ogen gerust te stellen met de nederlaag van Amerika en haar bondgenoten. ” -

Robbedoes
11-05-04, 13:10
GROTE GELEERDEN :confused: Wat hebben ze betekend voor de mensheid?

grote geleerden :melig2:

Bofko
11-05-04, 13:15
Het zijn wel heel gekleurde uitspraken.

Mill
11-05-04, 13:24
Daarom zijn Arabische universiteiten ook het lachertje van de academische wereld. Een geleerde die een interessante wetenschappelijke theorie ontwikkelt vinden ze maar niks. Je bent pas een geleerde als je de koran achterstevoren kunt opdreunen en het liefst nog wat oeverloos kunt discuzeuren over de interpretatie van een komma in soera zoveel. Tja.

mark61
11-05-04, 13:28
Geplaatst door Bofko
Het zijn wel heel gekleurde uitspraken.

Kwou net zeggen, ze staan er gekleurd op.

Joesoef
11-05-04, 13:32
Ook ik zal de Sjeik Osama Bin Laden gaan ontmoeten. Ik verheug mij nu al op die dag in de hel.

:duivel:

Goodnight
11-05-04, 13:39
Geplaatst door Joesoef
Ook ik zal de Sjeik Osama Bin Laden gaan ontmoeten. Ik verheug mij nu al op die dag in de hel.

:duivel:

lekkere vooruitzicht stel je je zel in het verschiet.

was je vakantie that bad?

Joesoef
11-05-04, 13:44
Geplaatst door Goodnight
lekkere vooruitzicht stel je je zel in het verschiet.

was je vakantie that bad?

Hij kan mij uitzwaaien als ik een level hoger ga :hihi:



Mijn vakantie was koud en nat............ En na mijn stuiterpartij van de trap vanmorgen kan ik wel wat warmte gebruiken :moeilijk:

mark61
11-05-04, 13:46
Geplaatst door Goodnight
lekkere vooruitzicht stel je je zel in het verschiet.

was je vakantie that bad?

A Holiday in Hell. 28K tssss

Goodnight
11-05-04, 13:49
Geplaatst door Joesoef
Hij kan mij uitzwaaien als ik een level hoger ga :hihi:



Mijn vakantie was koud en nat............ En na mijn stuiterpartij van de trap vanmorgen kan ik wel wat warmte gebruiken :moeilijk:

Kom je terug: nog meer kou en nattigheid...

Auwch.....Hoeveel treden?

Doe de verwarming een tikkeltje hoger.Dikke coltrui en je bent binnen no time weer lekker warm.

Tomas
11-05-04, 13:50
Geplaatst door Mill
Daarom zijn Arabische universiteiten ook het lachertje van de academische wereld. Een geleerde die een interessante wetenschappelijke theorie ontwikkelt vinden ze maar niks. Je bent pas een geleerde als je de koran achterstevoren kunt opdreunen en het liefst nog wat oeverloos kunt discuzeuren over de interpretatie van een komma in soera zoveel. Tja.

Zo heb ik wel eens gehoord dat zo' afgestudeerde arabier voor een riant salaris in z'n ferari pakketjes rondbracht voor een bedrijf. En het echte werk werd daar natuurlijk door buitenlanders gedaan. En zo verzekert S-A zich van een toekomst die volledig afhankelijk is van de olie.

Joesoef
11-05-04, 13:50
Geplaatst door mark61
A Holiday in Hell. 28K tssss

24k :droef:

mark61
11-05-04, 13:54
Geplaatst door Joesoef
24k :droef:

Voel met je mee. Heb je nog een kruik voor pijnlijke lichaamsdelen? Of juist ijs, al naar gelang?

DEMOcraat
11-05-04, 14:28
Geplaatst door Mill
Daarom zijn Arabische universiteiten ook het lachertje van de academische wereld. Een geleerde die een interessante wetenschappelijke theorie ontwikkelt vinden ze maar niks. Je bent pas een geleerde als je de koran achterstevoren kunt opdreunen en het liefst nog wat oeverloos kunt discuzeuren over de interpretatie van een komma in soera zoveel. Tja.

de meeste arabische geleerden wonen en werken in amerika...

Robbedoes
11-05-04, 14:37
Zij genieten van het uitstekende wetenschappelijke klimaat in de VS.

De zogenaamde geleerden van Yehi zijn alleen afgestudeerd op een hogere koranschool :haha:

Dutchguy
11-05-04, 14:50
Geplaatst door Bofko
Het zijn wel heel gekleurde uitspraken.

Letterlijk.

Maarten
12-05-04, 04:28
Geplaatst door yahya ayyasj
[B]Grote geleerden
Was de Profeet ook groot voorstander van het doden van vrouwen en kinderen (en moslims), zoals in het WTC?
(achteraf vind ik dat WTC wel wat hebben hoor. Tis wel een koekje van eigen deeg. Maar of die manier wel erg Islamitisch is?)

Maarten
12-05-04, 04:40
Geplaatst door Joesoef
24k :droef:
Ergens op een franse berg met een stoom-modem.. we hebben erg meegeleefd ja. Uiterst pijnlijke geschiedenis. Vroeger had je dat met de strot afknijpen, maar nu is het de levensader des internets..
Wij bidden dat je er met voldoende CV en ADSL weer bovenop komt, en het ware klikgeloof weer met de rechterhand aangrijpt.. What a mess!