PDA

Bekijk Volledige Versie : Naar aanleiding van een eerdere topic over freeware



Simon
11-05-04, 19:16
Service Pack 2 niet voor illegale versies Windows XP

Uitgegeven: 11 mei 2004 14:50
Laatst gewijzigd: 11 mei 2004 14:50

AMSTERDAM - Service Pack 2, de omvangrijke beveiligingsupdate voor Windows XP, zal ondanks eerdere berichten niet werken op illegale versies van het besturingssysteem, dit meldt internetmagazine eWeek dinsdag.

"De eerdere berichten in de pers dat de update ook geschikt zal zijn voor de illegale versies zijn niet juist. SP2 zal tijdens de installatie het product ID controleren. Als het een illegale versie van Windows XP betreft, dan zal de installatie van Service Pack 2 worden afgesloten," aldus een woordvoerder van Microsoft.

Service Pack 2 is meer dan zomaar een update. Microsoft komt met deze update naar aanleiding van klachten die het bedrijf heeft ontvangen over de vele veiligheidslekken in hun besturingssystemen. De softwareonderneming wil voorkomen dat haar reputatie nog verder verslechtert. SP2 wordt in juli 2004 verwacht.

De eerdere update voor Windows XP, Service Pack 1, werd in september 2002 geïntroduceerd. Deze update was ook alleen te gebruiken voor legale versies van het besturingssysteem. Echter via ingewikkelde trucs konden gebruikers met een illegale versie toch de update installeren.

bron nu.nl

nl-x
11-05-04, 19:19
Geplaatst door Simon
Echter via ingewikkelde trucs konden gebruikers met een illegale versie toch de update installeren.
Het zal me zeer verbazen als dit nu ook niet het geval wordt...

Maarten
12-05-04, 02:38
Geplaatst door Simon
[B] Service Pack 1, werd in september 2002 geïntroduceerd. Deze update was ook alleen te gebruiken voor legale versies van het besturingssysteem. Echter via ingewikkelde trucs konden gebruikers met een illegale versie toch de update installeren.

Wat een gelul.. Via de methode-Bart kun je SP1 zelfs in XP slipstreamen, en er een ISO van maken, waarmee je dan een XP-installatieCD bakt, waar SP1 dan al in zit..

En die kraakwereld is zo dol op MS, die werken hele nachten door om als eerste SP2 plat te krijgen. Daar offeren ze hun moeder nog voor als het moet. Die kraakgroepen bewijzen zichzelf graag, las ik. SP2 is weer een ideaal moment.

Joesoef
12-05-04, 06:50
Vooralsnog hou ik het op 2000 maar heeft iemand een linkje naar een pagina waarin staat hoe je die servicepacks kunt kraken?

plexus
12-05-04, 08:21
Geplaatst door Maarten
Wat een gelul.. Via de methode-Bart kun je SP1 zelfs in XP slipstreamen, en er een ISO van maken, waarmee je dan een XP-installatieCD bakt, waar SP1 dan al in zit..

En die kraakwereld is zo dol op MS, die werken hele nachten door om als eerste SP2 plat te krijgen. Daar offeren ze hun moeder nog voor als het moet. Die kraakgroepen bewijzen zichzelf graag, las ik. SP2 is weer een ideaal moment.

is trouwens al gekraakt! :student:

Joesoef
12-05-04, 09:00
Laat maar. Zat dus wel in mijn archief, maar zoals ik al zei ben ik niet zo een xp fan (win2000 met teletubies interface).

Maarten
12-05-04, 12:15
Geplaatst door plexus
is trouwens al gekraakt! :student:
Terwijl MS 'm pas in juli uitbrengt? :hihi:
Spul van MS wordt al gehekt nog voor MS het bedacht heeft! Dit is nog erger dan uithuwelijking van 6-jarigen! Nog voor het geboren is, wordt het verkracht!