PDA

Bekijk Volledige Versie : 'Onthoofding Amerikaan in Irak als wraak'



Dx_
11-05-04, 21:06
'Onthoofding Amerikaan in Irak als wraak'
DUBAI (ANP) - Een internetpagina genaamd Muntada al-Ansar heeft dinsdag de onthoofding van een man getoond. Volgens de informatie die het web over de beelden geeft, is een Amerikaan in Irak onthoofd als wraak voor de mishandeling van Iraakse gevangenen door de Amerikaanse bezettingsmacht.

Het slachtoffer identificeerde vooraf zich als de Amerikaan Nick Berg uit Philadelphia. Het lichaam van Berg werd zaterdag in Bagdad aangetroffen. Hij werkte voor een onderneming in Irak. Het is niet te verifiëren of de informatie en de beelden authentiek zijn. De webpagina wordt in verband gebracht met het terroristische netwerk al-Qaeda.

Dx_
11-05-04, 21:12
Ziek...

Wat heeft een simpele werknemer te maken met de verschrikkingen begaan in de Abu Ghraib gevangenis ?


Overigens lees ik nergens op de nederlandse nieuwssites over de moorden op onschuldige burgers door Britse soldaten.

Rocky
11-05-04, 22:31
Het is inderdaad walchelijk. Ben er niet trots op dat deze arabieren zich verlagen tot die Amerikaanse/Britse soldaten :kwaad:

Zwarte Schaap
11-05-04, 22:31
Geplaatst door Dx_
Overigens lees ik nergens op de nederlandse nieuwssites over de moorden op onschuldige burgers door Britse soldaten.

Ik heb maar 2 krantensites bezocht en beiden hebben daar ruime aandacht aan besteed. Dat waren het Rotterdams dagbladsite en het NRC handelsbladsite.

850
11-05-04, 23:25
Geplaatst door Rocky
Het is inderdaad walchelijk. Ben er niet trots op dat deze arabieren zich verlagen tot die Amerikaanse/Britse soldaten :kwaad:

Ooh, ik wist niet dat de Amerikanen en Britten hoofden aan het afhakken waren..........

Rocky
11-05-04, 23:31
Geplaatst door 850
Ooh, ik wist niet dat de Amerikanen en Britten hoofden aan het afhakken waren..........

Nee, die verkrachten kleine kinderen. Dat zou jij toch moeten weten

850
11-05-04, 23:34
Geplaatst door Rocky
Nee, die verkrachten kleine kinderen. Dat zou jij toch moeten weten

Verkrachten van kleine kinderen? Goh dat wist ik ook al niet........
Dus ze hakken hoofden eraf en ze verkrachten kleine kinderen.....zozo de Amerikanen hebben het maar druk in Irak.

Dx_
11-05-04, 23:37
Ooh, ik wist niet dat de Amerikanen en Britten hoofden aan het afhakken waren..........

goh, wat een selectieve verontwaardiging........

Nee het doodschieten van een 8 jarig kind getuigt van heldhaftigheid en beschaving.

Rocky
11-05-04, 23:38
Geplaatst door 850
Verkrachten van kleine kinderen? Goh dat wist ik ook al niet........
Dus ze hakken hoofden eraf en ze verkrachten kleine kinderen.....zozo de Amerikanen hebben het maar druk in Irak.


Het is niet erg hoor. Maar jij zal het zeker wel goed hebben. Probeer dit keer je kont niet van links naar rechts en vice versa te verplaatsen. Wispelturig dat je bent, identiteitscrisis wellicht?

850
11-05-04, 23:44
Geplaatst door Dx_
goh, wat een selectieve verontwaardiging........

Nee het doodschieten van een 8 jarig kind getuigt van heldhaftigheid en beschaving.

Selectieve verontwaardiging? Wat bazel je? Heb je dat woord n keertje gelezen en vind je t wel stoer om t ook eens te gebruiken?

Rocky
11-05-04, 23:46
Geplaatst door 850
Selectieve verontwaardiging? Wat bazel je? Heb je dat woord n keertje gelezen en vind je t wel stoer om t ook eens te gebruiken?


Hij heeft wel degelijk een punt. Erg zwak van je dat je het zelf niet door hebt. Maar heej, wat verwacht je anders van een kortzichtig mannetje met een identiteitscrisis

Dx_
11-05-04, 23:47
'Britten doden onschuldige Iraakse burgers'

Uitgegeven: 11 mei 2004 07:48

LONDEN - Britse militairen in Irak hebben onschuldige Iraakse burgers, onder wie een 8-jarig meisje doodgeschoten, zonder dat die ogenschijnlijk een bedreiging vormden. Dat stelt de mensenrechtenorganisatie Amnesty International in een rapport dat dinsdag is gepubliceerd.

In veel gevallen waarbij Britten burgers ombrachten, verzuimde het leger een onderzoek in te stellen, aldus Amnesty. Als de militaire politie een zaak wel onderzocht, verschafte ze weinig of geen informatie aan de nabestaanden van het slachtoffer.

Amnesty stelt dat sinds de internationale coalitie op 1 mei 2003 de vijandelijkheden in Irak officieel als beëindigd verklaarde, Britse militairen betrokken waren bij de dood van 37 Iraakse burgers. Onder de slachtoffers zijn voormalige leden van de Baath-partij van Saddam Hussein, winkeleigenaren en verkopers van drank en videobanden.



[ Volgens mij is de selectieve perceptietheorie in ieder geval op 850 van toepassing, nog zo een woord dat ik ergens opgepikt moet hebben )

850
11-05-04, 23:48
Geplaatst door Rocky
Het is niet erg hoor. Maar jij zal het zeker wel goed hebben. Probeer dit keer je kont niet van links naar rechts en vice versa te verplaatsen. Wispelturig dat je bent, identiteitscrisis wellicht?


Jij komt met die idiote melding dat het koppensnellen van die arabs n verlaging van hun gedrag is tov de Amerikanen.............denk eerst eens 3 tellen na voordat je de nonsens eruit spuugt op dit forum.....
Als je dom loopt te zaniken kun je domheid terug verwachten.........

Rocky
11-05-04, 23:52
Geplaatst door Dx_
'Britten doden onschuldige Iraakse burgers'

Uitgegeven: 11 mei 2004 07:48

LONDEN - Britse militairen in Irak hebben onschuldige Iraakse burgers, onder wie een 8-jarig meisje doodgeschoten, zonder dat die ogenschijnlijk een bedreiging vormden. Dat stelt de mensenrechtenorganisatie Amnesty International in een rapport dat dinsdag is gepubliceerd.

In veel gevallen waarbij Britten burgers ombrachten, verzuimde het leger een onderzoek in te stellen, aldus Amnesty. Als de militaire politie een zaak wel onderzocht, verschafte ze weinig of geen informatie aan de nabestaanden van het slachtoffer.

Amnesty stelt dat sinds de internationale coalitie op 1 mei 2003 de vijandelijkheden in Irak officieel als beëindigd verklaarde, Britse militairen betrokken waren bij de dood van 37 Iraakse burgers. Onder de slachtoffers zijn voormalige leden van de Baath-partij van Saddam Hussein, winkeleigenaren en verkopers van drank en videobanden.



[ Volgens mij is de selectieve perceptietheorie in ieder geval op 850 van toepassing, nog zo een woord dat ik ergens opgepikt moet hebben )

Dit had 850 niet zien aankomen! Goh, wat zou hij nu weer zeggen om eventjes eronder uit te komen. Slaap lekker 850 :zwaai:

850
11-05-04, 23:53
Geplaatst door Dx_
'Britten doden onschuldige Iraakse burgers'


[ Volgens mij is de selectieve perceptietheorie in ieder geval op 850 van toepassing, nog zo een woord dat ik ergens opgepikt moet hebben )

Ik ben selectief ja want ik heb tientallen keren voor het Amerikaanse consulaat in Amsterdam gestaan om te protesteren tegen hun
aso-gedrag en ik draag iedere dag sinds de inval in Irak een "stop the war in Iraq button"..........

Dx_
11-05-04, 23:57
Jij komt met die idiote melding dat het koppensnellen van die arabs n verlaging van hun gedrag is tov de Amerikanen.............denk eerst eens 3 tellen na voordat je de nonsens eruit spuugt op dit forum.....

lol, ik zei al selectieve verontwaardiging en bovendien een simplistische gedachtengang.

Het doden van onschuldigen is een verlaging van het gedrag van deze arabieren, en zij stellen zich hiermee inderdaad gelijk aan de amerikanen die sinds mensengeheugenis niet anders hebben gedaan.

Of heet het dan collateral dammage ?

Tarik[NL]
12-05-04, 00:01
Geplaatst door Dx_
Het doden van onschuldigen is een verlaging van het gedrag van deze arabieren, en zij stellen zich hiermee inderdaad gelijk aan de amerikanen die sinds mensengeheugenis niet anders hebben gedaan.



Ik ben het eens dat ze zich verlagen, maar Amerikanen zijn niet de enigen die "sinds mensenheugenis niet anders hebben gedaan". Ook de Arabische landen kennen al oorlog en geweld zo lang het bestaat. Het zal wel een menselijk trekje zijn.

850
12-05-04, 00:04
Geplaatst door Dx_
lol, ik zei al selectieve verontwaardiging en bovendien een simplistische gedachtengang.


:zwaai: Het zit wel goed met je........

mark61
12-05-04, 00:21
De simplistische gedachtegang zit in het in een onderhand verschrikkelijk ingewikkelde situatie alle wandaden op 1 hoop gooien en simpelweg zeggen dat het allemaal even erg is.

Het doelbewust rustig onthoofden van een willekeurige buitenlandse burger is niet hetzelfde als, naar alle waarschijnlijkheid in paniek, schieten op mensen in een vijandige omgeving waar gezien het groeiende verzet je nooit meer kan weten of je een onschuldige burger voor je hebt of iemand die je wil vermoorden. Het is simpel in te zien dat een bezettingsmacht die probeert de orde te handhaven maar voortdurend wordt aangevallen door mensen die uiterlijk niet zijn te onderscheiden van onschuldige burgers langzaam maar zeker paranoïde wordt. Als je dat niet begrijpt raad ik je aan eens zelf naar Irak af te reizen. Bij wijze van stage. Met een Amerikaans of Engels uniform aan dan.

Iets anders is dat de underdog niet met dezelfde middelen kan terugvechten als een modern uitgerust georganiseerd leger. Maar om dan, bij gebrek aan moed om soldaten aan te vallen, een willekeurige burger van de straat te pikken en die moedwillig te kelen, dat is niet helemaal hetzelfde.

Je moet onderscheid maken tussen de misdadige politiek van landen en de manier waarop mensen, jaha soldaten zijn ook mensen, zich in zo'n onzekere situatie gaan gedragen. Ik praat dat absoluut niet goed, maar vertel mij hoe je dat menselijkerwijs moet voorkomen. Anders dan door je terug te trekken. Maar daar gaan soldaten niet over, dat is politiek.

Voor mijn gevoel wordt de hele discussie hier steeds infantieler. Een discussie gevoerd door mensen die zich geen voorstelling kunnen maken van oorlog, en al helemaal niet van de chaos die nu in Irak heerst. Het hoofd koel houden is in ieder geval niet een kwaliteit die je hier vaak aantreft. En iemand die zijn kop verliest maait in het wilde weg rond.

OK, trek al die troepen maar terug. Je zult zien dat het slachten onverminderd doorgaat. Dat is dan natuurlijk ook het gevolg van de interventie. Wat ik van Irak meen te weten, is dat het al sinds zijn ontstaan een zeer gewelddadig land is. Is er een dictator, dan is het geweld gemonopoliseerd, en valt het minder op, is er geen dictator, dan is het ieder voor zich en God voor ons allen. Er hoeft maar 1% van de bevolking te gaan schieten en het hele land gaat kapot. Zie Joegoslavië.

prikkerd
12-05-04, 00:23
weet je wat walgelijk is?

dat driekwart (misschien wel meer) van de prikkers hier totaal geen inlevingsvermogen heeft of een idee van wat er zich daar en in andere bezette(oorlog) gebieden afspeelt....
je rustig laten meeslepen door de media en wereld opinie... te bang om een andere mening te hebben of om begrip te tonen voor daden die als vergelding gelden......

ik zou bijna willen wensen voor iedereen die zo kortzichtig is om het zelfde mee te maken als de de irakezen of de palestijnen... dezelfde mate van marteling, ontering en verkrachting


poor soles!

mark61
12-05-04, 00:34
Geplaatst door prikkerd
weet je wat walgelijk is?(...)ik zou bijna willen wensen voor iedereen die zo kortzichtig is om het zelfde mee te maken als de de irakezen of de palestijnen... dezelfde mate van marteling, ontering en verkrachting


poor soles!

Ik leef me in zo goed ik kan. In mijn volgevreten positie hier. Woon jij hier niet ook in grofweg dezelfde omstandigheden als ik? De media zijn onze enige informatiebron. Als je al-Jazeera en de BBC Worldservice volgt weet je wel zo'n beetje wat er gebeurt. Of, daar zal je het in ieder geval mee moeten doen. Wat er echt gebeurt, daar kom je nooit of veel later pas achter. Want, sorry dat ik het zo simpel zeg, slechte mensen doen hun slechte dingen stiekem. Bij alle partijen.

Bedoel je Irakezen van voor de Amerikaanse invasie of van erna? Zou het uitmaken voor al de slachtoffers, of ze door Amerikanen worden gemarteld of door Saddam's beulen? Politiek gezien heeft Amerika daar niks te zoeken en moeten ze opdonderen. Menselijk gezien maakt het voor de slachtoffers denk ik niets uit. Is iedereen al weer vergeten hoe Uday, of was het zn broer, aantrekkelijke getrouwde vrouwen van de straat plukte en beestachtig verkrachtte? Of is dat CIA-propaganda? Of meet ik nou met twee maten? Ik probeer juist met 1 maat te meten. Correct me if I'm wrong.

Dx_
12-05-04, 00:38
Ik ben het eens dat ze zich verlagen, maar Amerikanen zijn niet de enigen die "sinds mensenheugenis niet anders hebben gedaan". Ook de Arabische landen kennen al oorlog en geweld zo lang het bestaat. Het zal wel een menselijk trekje zijn.

De arabieren zijn absoluut geen lieverdjes, verre van dat....
Maar het is scheef om ze te vergelijken met een volk dat in een paar eeuwen verschillende genocides heeft gepleegd, slaven wreed behandelde en onderdrukte en een apartheidsbeleid voer(t)de.



mark61

Ik raad je aan eerst eens de raportages van AI te lezen voordat je met ononderbouwe argumenten komt aanzetten. Veel moorden zijn gepleegd nadat de slachtoffers overmeesterd waren en gebeurde doelbewust.

De collateral dammage waar jij het over hebt is allang geen nieuws meer.


Wat ik van Irak meen te weten, is dat het al sinds zijn ontstaan een zeer gewelddadig land is.

Sorry maar dit is echt kakelen als een kip zonder kop. Er zijn pas echt GROTE problemen in het Midden-Oosten en andere derde wereld landen ontstaan nadat de kolonisators marionetten regeringen implenteerden. Die zich vervolgens tot wrede onderdrukkers en dictators ontpopten.

mark61
12-05-04, 01:04
Geplaatst door Dx_
Ik raad je aan eerst eens de raportages van AI te lezen voordat je met ononderbouwe argumenten komt aanzetten. Veel moorden zijn gepleegd nadat de slachtoffers overmeesterd waren en gebeurde doelbewust.

Ik raad jou aan, eerst nog eens rustig te lezen wat ik schrijf. 'Paranoïde' schrijf ik, does that ring a bell with you? 'Absoluut niet goed te praten' schrijf ik. Maar onvermijdelijk. Wat verwacht je anders? Ik geloof dat je niet begrijpt wat ik bedoel. Ik kom niet met argumenten, aangezien ik geen stelling heb. Te onderbouwen valt er dan ook niet veel.



Sorry maar dit is echt kakelen als een kip zonder kop. Er zijn pas echt GROTE problemen in het Midden-Oosten en andere derde wereld landen ontstaan nadat de kolonisators marionetten regeringen implanteerden. Die zich vervolgens tot wrede onderdrukkers en dictators ontpopten.

Ja daarvoor was het allemaal 1 groot vakantiekamp, die rest van de wereld. Ik ben de laatste om de funeste invloed van het westen op de rest van de wereld te ontkennen. Ik geloof daarentegen ook niet dat als het westen niet had bestaan de wereld er zoveel anders had uitgezien. Net zo naïef als die feministen die beweerden dat de wereld er zonder mannen zoveel vrediger had uitgezien.

Je hoeft niet meteen beledigend te worden als je het niet met me eens ben. Ik probeer olie op de golven te gooien, niet op het vuur. Ze knokken daar al, dan hoeven we dat hier niet nog eens te gaan doen. Als wij al geen basis van respect voor elkaar kunnen opbrengen, hoe moet het daar dan ooit goed komen?

Matesis
12-05-04, 01:09
Net zo naïef als die feministen die beweerden dat de wereld er zonder mannen zoveel vrediger had uitgezien.

Planet Lesbo, i want to see a mudfight....ipv koppensnellers...

zucht, verveeld

TonH
12-05-04, 01:14
Geplaatst door Dx_
Sorry maar dit is echt kakelen als een kip zonder kop. Er zijn pas echt GROTE problemen in het Midden-Oosten en andere derde wereld landen ontstaan nadat de kolonisators marionetten regeringen implenteerden. Die zich vervolgens tot wrede onderdrukkers en dictators ontpopten.

4000 BC Gilgamesh-epos: weerslag van stadstaatjes die elkaar natuurlijk niet naar het leven staan.
3000-330 BC 31 Dynastiën in Egypte die vredelievend de volkeren om hen heen in toom hielden.
1200 BC Val van Troje....... Was een ongelukje en misschien zelfs een Joods complot.

(...)

Heb ik het nog helemaal niet over alle andere knokpartijen in die regio uit bijbelse tijden. Die ook niet plaats vonden En al helemaal niet over de tijden rond 571 AD en nog later de bevrijding van Constantinopel in 1453. Ok, de kruisvaarders waren toen ook al in het MO geweest, maar het waren toch echt de Ottomanen die effectief korte metten maakten. Maar allemaal met de beste bedoelingen hoor!

Nee, bloed heeft er in dat gebied gelukkig nooit gevloeid, totdat die "kolonisators marionetten regeringen implenteerden". :rolleyes:

850
12-05-04, 01:19
Geplaatst door Matesis
Planet Lesbo, i want to see a mudfight....ipv koppensnellers...

zucht, verveeld

:boogie:

http://www.arborrhythms.com/~ben/camp/secondsession2001/specialday/mudfight/images/100_0198ndsc.jpg

Matesis
12-05-04, 01:23
ieeuwwwww
gatverdomme... waar haal jij zoiets vandaan...in mijn fantasiewereld zagen ze er beter uit,

Jouw perfecte planet Lesbo strookt dus niet met de mijne,,however don't worry ik zal je wel een paar LENEN als je het lief vraagt

:handbang:

mark61
12-05-04, 01:27
Geplaatst door TonH
4000 BC Gilgamesh-epos: weerslag van stadstaatjes die elkaar natuurlijk niet naar het leven staan.
...
Nee, bloed heeft er in dat gebied gelukkig nooit gevloeid, totdat die "kolonisators marionetten regeringen implenteerden". :rolleyes:

Dank u voor de gedeeltelijke invulling.

850
12-05-04, 01:30
Geplaatst door Matesis
ieeuwwwww
gatverdomme... waar haal jij zoiets vandaan...in mijn fantasiewereld zagen ze er beter uit,

Jouw perfecte planet Lesbo strookt dus niet met de mijne,,however don't worry ik zal je wel een paar LENEN als je het lief vraagt

:handbang:

Dit komt uit de film Planet Lesbo IV - The return of lthe esbo apes :zwaai:

Nee dank je....ik hoef geen lesbo mudfight fantasy te lenen......ik heb mn handen al vol aan mn Marokkaanse maagden-harem fantasie: mooie slavinnen met hoofddoekjes en sexy lingerie die zwoel buikdansen om mij vervolgens eens flink te gaan verwennen :corcky:

~Panthera~
12-05-04, 01:30
Geplaatst door mark61
Als wij al geen basis van respect voor elkaar kunnen opbrengen, hoe moet het daar dan ooit goed komen?
----------------------

En jij vind dat we dat hier hebben ? Of dat we als een soort voorbeeldfunctie moeten werken ?
Keep on dreaming. :moe:

Matesis
12-05-04, 01:34
Marokkaanse maagden-harem fantasie: mooie slavinnen met hoofddoekjes en sexy lingerie die zwoel buikdansen om mij vervolgens eens flink te gaan verwenne

And I'am the sick bastard??????

8.5.0. :lekpuh:

mark61
12-05-04, 01:34
Geplaatst door ~Panthera~
----------------------

En jij vind dat we dat hier hebben ? Of dat we als een soort voorbeeldfunctie moeten werken ?
Keep on dreaming. :moe:

Ja bemoei jij je er nog s tegenan, achtelijke sijs.

Zouden we dat niet moeten hebben? Of is dit de kermis, prijsschieten voor een kwartje? Ik ga slapen, ciao

850
12-05-04, 01:37
Geplaatst door Matesis
And I'am the sick bastard??????

8.5.0. :lekpuh:

In een fantasie mag alles...............:engel:

Dawud
12-05-04, 05:34
De onthoofding van Nick Berg is barbaars, en dito ideologie die mensen daartoe aanzet.

Niet de mensen die het doen, want wellicht weten ze niet beter.

Goodnight
12-05-04, 07:07
Geplaatst door Dawud
De onthoofding van Nick Berg is barbaars, en dito ideologie die mensen daartoe aanzet.

Niet de mensen die het doen, want wellicht weten ze niet beter.

Vertel eens, welke ideologie zet daartoe aan?
En in welke termen precies?

De mensen zijn willoze marionnetjes?
Moordenaars weten dus niet wat ze doen, ze worden daar toe aangezet door EEN ideologie.......

Bleeeeh wat wordt ik misselijk van gasten zoals jij.Jij bent net zo misselijk als die gasten die hem hebben onthoofd en net zo misselijk als die zionisten van je......ow die handelen ook volgens jou vanuit een ideologie he?


De ideologie Van het Beloofde Land.....

Bart.NL
12-05-04, 07:20
Geplaatst door Goodnight
Bleeeeh wat wordt ik misselijk van gasten zoals jij.

:kotsen2:

Emmertje? Of heb je een vergiet?

Goodnight
12-05-04, 07:25
Geplaatst door Bart.NL
:kotsen2:

Emmertje? Of heb je een vergiet?
:hihi:

hehehe....nee de plant van mijn collega kon wel wat voeidingsstoffen gebruiken.

Bart.NL
12-05-04, 07:29
Geplaatst door Goodnight
:hihi:

hehehe....nee de plant van mijn collega kon wel wat voeidingsstoffen gebruiken.

Bemoei, groei en bloei :boer: ?

Simon
12-05-04, 07:58
Dit filmpje komt wel op het ideale moment voor de regering Bush. Wat dat betreft snappen ze bij Al Qaeda niks van PR.

Mara
12-05-04, 09:36
Geplaatst door Dx_
De arabieren zijn absoluut geen lieverdjes, verre van dat....
Maar het is scheef om ze te vergelijken met een volk dat in een paar eeuwen verschillende genocides heeft gepleegd, slaven wreed behandelde en onderdrukte en een apartheidsbeleid voer(t)de.

\

Pardon, dus de Arabieren hebben nooit in de slavenhandel gezeten?

Ga naar school, kies geschiedenis en leer ervan.


Wat er gebeurd is met die onthoofding is walgelijk. Kom daar gewoon voor uit zonder het goed te praten net als ik er voor uitkom dat die hele oorlog een grote mislukking is en alleen maar voor ellende zorgt.

Muslimaah
12-05-04, 10:17
Geplaatst door mark61
De simplistische gedachtegang zit in het in een onderhand verschrikkelijk ingewikkelde situatie alle wandaden op 1 hoop gooien en simpelweg zeggen dat het allemaal even erg is.

Het doelbewust rustig onthoofden van een willekeurige buitenlandse burger is niet hetzelfde als, naar alle waarschijnlijkheid in paniek, schieten op mensen in een vijandige omgeving waar gezien het groeiende verzet je nooit meer kan weten of je een onschuldige burger voor je hebt of iemand die je wil vermoorden. Het is simpel in te zien dat een bezettingsmacht die probeert de orde te handhaven maar voortdurend wordt aangevallen door mensen die uiterlijk niet zijn te onderscheiden van onschuldige burgers langzaam maar zeker paranoïde wordt. Als je dat niet begrijpt raad ik je aan eens zelf naar Irak af te reizen. Bij wijze van stage. Met een Amerikaans of Engels uniform aan dan.

Iets anders is dat de underdog niet met dezelfde middelen kan terugvechten als een modern uitgerust georganiseerd leger. Maar om dan, bij gebrek aan moed om soldaten aan te vallen, een willekeurige burger van de straat te pikken en die moedwillig te kelen, dat is niet helemaal hetzelfde.

Je moet onderscheid maken tussen de misdadige politiek van landen en de manier waarop mensen, jaha soldaten zijn ook mensen, zich in zo'n onzekere situatie gaan gedragen. Ik praat dat absoluut niet goed, maar vertel mij hoe je dat menselijkerwijs moet voorkomen. Anders dan door je terug te trekken. Maar daar gaan soldaten niet over, dat is politiek.



OK, trek al die troepen maar terug. Je zult zien dat het slachten onverminderd doorgaat. Dat is dan natuurlijk ook het gevolg van de interventie. Wat ik van Irak meen te weten, is dat het al sinds zijn ontstaan een zeer gewelddadig land is. Is er een dictator, dan is het geweld gemonopoliseerd, en valt het minder op, is er geen dictator, dan is het ieder voor zich en God voor ons allen. Er hoeft maar 1% van de bevolking te gaan schieten en het hele land gaat kapot. Zie Joegoslavië.


Wat betreft dat 8 jarige meisje dat doodgeschoten is. Dat was geen verdwaalde kogel. Dat was doelbewust afschieten.

Er wordt wel vaker doelbewust geschoten op burgers zonder dat er strafrechtelijk iets aan wordt gedaan.

Laat staan de verkrachtingen, en de razzia's waarbij oud, jong en gehandicapt opgepakt wordt. Is dat ook paranoia? Dat is beleid dat inderdaad door militairen moet worden uitgevoerd. Maar een militair heeft ook een geweten, en als hij/zij ziet dat ie dingen moet doen die tegen zijn/haar rechtvaardigheidsgevoel ingaat, dan moet hij/zij er een einde aanmaken en stappen ondernemen.

Het lijkt mij dat de aanwezigheid van troepen die meer prioriteit geven aan het beschermen van plekken die economische belangen waarborgen, nou niet echt stabiliteit bied.

Mensen hebben heel wat structuur die helaas onder een dictatuur aanwezig was, moeten verruilen met chaos onveiligheid meer criminaliteit/werkeloosheid en martelingen vernederingen ( van een partij die beweerde volgens democratische principen te handelen), en een bezettende macht die op haar manier weer misbruik wil maken van Irak.


Bovendien zie ik nou echt geen verschil tussen hoe jij over de geschiedenis van Irak schrijft als dat Dx doet over Amerika en haar verleden. Ik denk dat je heel wat Irakies beledigt door hun geschiedenis te beschrijven als een geschiedenis van dictatuur en geweld. Het stokpaardje van de Amerikanen ( die ook geen barst weten van de geschiedenis van het land dat ze willen veroveren). Het is echt jammer dat alJazeera nog niet ondertiteld is. Dat zou heel wat verrassende visies geven of invalshoeken. Door zo op zn minst evenwicht te geven aan de nieuwsvergaring hier en daar.

rafiq
12-05-04, 10:31
Walgelijk.

Ik geloof er niks van dat dit moedjahedien zijn. En waarom die bivakmutsen?

Als je moedjahedien bent hoef je geen bivakmuts op. Als ik in zo'n groep zat zou ik meteen het slagveld verlaten. Er zit geen baraka in deze strijd.

Bied ik zelf mijn hoofd aan.

En als ik een emir was van deze groep zou ik deze knapen standrechterlijk excuteren. Als je van deze losbollen in je groep hebt, hoe kun je dan baraka ontvangen?

Lijkt mij onmogelijk.

Tevens komt dit wel op een goed moment uit. Juist nu de Amerikanen in de verdrukking zitten komt deze video "plots" op een of andere malafide webstek.

die bivakmutsen bevallen me niet. Criminelen.

Muslimaah
12-05-04, 10:39
Geplaatst door rafiq
Walgelijk.

Ik geloof er niks van dat dit moedjahedien zijn. En waarom die bivakmutsen?

Als je moedjahedien bent hoef je geen bivakmuts op. Als ik in zo'n groep zat zou ik meteen het slagveld verlaten. Er zit geen baraka in deze strijd.

Bied ik zelf mijn hoofd aan.

En als ik een emir was van deze groep zou ik deze knapen standrechterlijk excuteren. Als je van deze losbollen in je groep hebt, hoe kun je dan baraka ontvangen?

Lijkt mij onmogelijk.

Tevens komt dit wel op een goed moment uit. Juist nu de Amerikanen in de verdrukking zitten komt deze video "plots" op een of andere malafide webstek.

die bivakmutsen bevallen me niet. Criminelen.


Het is inderdaad ziek. Ik wil het absoluut NIET zien. Ik wil al die foto's ook niet meer zien. Voorlopig geen tv meer voor mij.

:jammer:

mark61
12-05-04, 10:58
Geplaatst door Muslimaah
Wat betreft dat 8 jarige meisje dat doodgeschoten is. Dat was geen verdwaalde kogel. Dat was doelbewust afschieten.

Ik weet het niet, want ik kijk niet naar zulke walgelijke scenes. Wie anders dan een psychopaat schiet doelbewust een meisje van 8 af? Dus dat lijkt me zeer vreemd, maar niet onmogelijk natuurlijk. Toch zal iedereen iemand die zo iets doet als krankzinnig beschouwen. Die onthoofders blijken door veel mensen hier niet krankzinnig te worden gevonden

[quote]Is dat ook paranoia? [/unquote]

Ja, dat is ook paranoia. Ik weet niet of je je nog herinnert hoe het begon: De Engelsen patrouilleerden zonder helmen en on- of lichtgewapend door Basra. Dat was snel afgelopen toen ze steeds aangevallen werden. Amerikaanse militairen zijn het afval van de maatschappij, zoals ik Kate Adie gisteren nog eens las beweren

Hoeveel soldaten denk jij dat een geweten hebben en stappen ondernemen? Trouwens, deze dingen zijn o.a. door soldaten zelf gemeld.

[quote]Mensen hebben heel wat ... misbruik wil maken van Irak. [/unquote]

Dat weet ik allemaal. Ontken ik dat?

Ik denk dat je heel wat Irakies beledigt door hun geschiedenis te beschrijven als een geschiedenis van dictatuur en geweld. Het stokpaardje van de Amerikanen ( die ook geen barst weten van de geschiedenis van het land dat ze willen veroveren). Het is echt jammer dat alJazeera nog niet ondertiteld is. Dat zou heel wat verrassende visies geven of invalshoeken. Door zo op zn minst evenwicht te geven aan de nieuwsvergaring hier en daar.

Ik kan me er niet druk over maken of ze beledigd worden door de waarheid. Irak hangt van geweld aan elkaar, gedeeltelijk het gevolg van koloniaal ingrijpen. Dx heeft ook gelijk over de ges. van de VS. Oh, je bedoelt, ik zeg dat Dx beledigend is maar ik beledig zelf Iraki's. Hmmm. Ingewikkelde redenering.

DEMOcraat
12-05-04, 11:06
Geplaatst door Dawud
De onthoofding van Nick Berg is barbaars, en dito ideologie die mensen daartoe aanzet.

Niet de mensen die het doen, want wellicht weten ze niet beter.

tijdens de bezeting van noord africa in de romeinse tijd werden de inheemse bevolking barbaars genoemd.en nu zie ik het weer hetzelfde gebeuren.het is de bezetter die barbaars is en niet de bevolking van een bezette land.

Mara
12-05-04, 11:31
Geplaatst door DEMOcraat
tijdens de bezeting van noord africa in de romeinse tijd werden de inheemse bevolking barbaars genoemd.en nu zie ik het weer hetzelfde gebeuren.het is de bezetter die barbaars is en niet de bevolking van een bezette land.

Het was geen verzetsdaad van een bevolking in verdrukking en ik heb nog niemand hier horen vertellen dat het goed is dat de Amerikanen in Irak zitten (en jammergenoeg wij ook).
Maar de onthoofding van iemand (wie dan ook) IS barbaars.
Het was een laffe daad en ik vind trouwens dat de NOS erg veel van de gruwelijke beelden laat zien, je hoorde hem zelfs schreeuwen. Op het RTLnieuws was dat gelukkig niet zo. Sommige details hoeven niet uitgezonden te worden.

Waar ik trouwens wel moe van wordt en daarom heb ik jouw quote er ook uitgepikt Democraat, is dat slachtoffergedrag van bijvoorbeeld jou.
De wereld zit ingewikkelder in elkaar dan een goede en een slechte kant. Mensen zijn nou eenmaal in staat tot geweld en oorlog en zeker met Bush als president van Amerika...dankzij hem krijgen fanatieke fundamentalistische moordmachines meer aanhang en begrip.

Het enige dat helpt is volgens mij alle vormen van geweld afkeuren. Ik keur de onthoofding af maar niet omdat ik Nederlands ben want ik keur ook de oorlog af, was er van begin af aan al tegen.

Als je continu excuses gaat lopen zoeken voor laffe moordenaars alleen omdat je denkt dat je iets met ze gemeen hebt dan ben je zelf net zo'n meeloper en zal het nooit goed komen.

Robbedoes
12-05-04, 11:32
Vertel eens, welke ideologie zet daartoe aan?

Goodnight,
Het was een groep mensen, en die groep mensen zeiden met de VS gecommuniceerd te hebben over gevangenenruil. Ik neem aan dat er een groepsideologie achter zit, en daar ze evenals op andere video's zeer hard allahu akhbar riepen neem ik aan dat het moslims waren.

Maar hoe kun je nu aan iemand hier vragen welke ideologie die misdadigers hadden?
Je wilt w.s. graag horen dat het de islamitische ideologie is, waarna je het weer had kunnen weerleggen met vele tegenvragen.

Die misdadigers gaven duidelijk weer dat de vernederingen in die gevangenis met bloed vergolden moest worden, dat is de zeer primitieve ideologie erachter volgens mij. En dat is de cultuur in het midden-oosten.

Joesoef
12-05-04, 11:36
Welkom terug trouwens Mara ........ Opnieuw herezen?

Joesoef
12-05-04, 11:36
Welkom terug trouwens Mara ........ Opnieuw herezen?

rafiq
12-05-04, 11:48
Die misdadigers gaven duidelijk weer dat de vernederingen in die gevangenis met bloed vergolden moest worden, dat is de zeer primitieve ideologie erachter volgens mij. En dat is de cultuur in het midden-oosten.

En dat is de cultuur van het midden oosten. Wat een bagger redenatie.

Ik verbaas me zowiezo van de racistische inslag die commentatoren en zelfs senaatsleden hebben en die hier vrolijk wordt herhaald.

Dezelfde cultuur die bijvoorbeeld "beschaafde landen" napalm en slpinterbommen gebruiken op die "primiteve ideologie".

Daarom zijn er ook geen " actuele cijfers"van het aantal Irakese doden.

Vrouwen worden afgeschilderd als hersenloze tenten, die alleen maar flauwvallen en jammerlijk krijsen. Mannen worden afgeschilderd als eerst de lachende Irakees die op een ander moment je de strot afsnijdt.
En als de kans hebben snijden ze eerst je ballen eraf.

Met zo'n blik maak je zelfs officieren tot slagers en notaire oorlogsmisdadigers pur sang.

Vandaar dat de acties van Israel worden gedoogd als ze "targetting killings" uitvoeren.

Nee, Israel heeft daardoor bestaansrecht zoals zo vaak door Leon de Winter wordt herhaald. En mag zelfs ook guantanamo gevangenissen hebben gerund door de Mossad.

G'd weet wat daar allemaal afspeelt.

Met untermenschen daar kun je alles mee doen. Verkrachten, folteren en standrechterlijk excuteren.

Dit is geen colleteral damage, maar politiek gesteund van hoog tot laag. By any means neccessary.

Goodnight
12-05-04, 11:59
Geplaatst door Robbedoes
Goodnight,
Het was een groep mensen, en die groep mensen zeiden met de VS gecommuniceerd te hebben over gevangenenruil. Ik neem aan dat er een groepsideologie achter zit, en daar ze evenals op andere video's zeer hard allahu akhbar riepen neem ik aan dat het moslims waren. wat probeer je nu precies te zeggen beste Robbedoes?


Maar hoe kun je nu aan iemand hier vragen welke ideologie die misdadigers hadden?
Je wilt w.s. graag horen dat het de islamitische ideologie is, waarna je het weer had kunnen weerleggen met vele tegenvragen.

Ik vraag aan hem welke ideologie hij bedoelde daar ben ik benieuwd naar...welke barbaarse ideologie hij bedoelde die hen aanzet tot zulke daden, als je a zegt moet je ook b zeggen.
En jij hoeft verder helemaal niet voor mij te denken en dus ook niet uit te stippelen hoe ik ik had gereageerd.



Die misdadigers gaven duidelijk weer dat de vernederingen in die gevangenis met bloed vergolden moest worden, dat is de zeer primitieve ideologie erachter volgens mij. En dat is de cultuur in het midden-oosten.

Ow en niet elders DE oog om oog en tand om tand cultuur?
Ik meen mij te herinneren dat de hele aanzet tot de Irak oorlog begonnen was na 11/9........
Verder was het geloof ik ook zo dat het de Amerikanen waren die Saddam DOOD of leven wilden vangen........


Kortom eigenlijk geef je hier een samenvatting van het antwoord wat Dawud had moeten geven, overgoten met een sausje van verontwaardiging over de vraag welke ideoligie die mannen had aangezt tot deze daad.

Tipje....speel aub niet de advocaat van de duivel.

Goodnight
12-05-04, 12:14
Geplaatst door rachida00000000
lekkerrrrrrrrrrr het is OORLOG niks walgelijk ene die gene die zij geen bivakmutsen JIJ BENT EEN `NEURD`





:auw: :auw: :auw:

:vreemd:

Ok iemand duidelijk aan het doorslaan.....

DEMOcraat
12-05-04, 12:19
Geplaatst door Mara
Het was geen verzetsdaad van een bevolking in verdrukking en ik heb nog niemand hier horen vertellen dat het goed is dat de Amerikanen in Irak zitten (en jammergenoeg wij ook).
Maar de onthoofding van iemand (wie dan ook) IS barbaars.
Het was een laffe daad en ik vind trouwens dat de NOS erg veel van de gruwelijke beelden laat zien, je hoorde hem zelfs schreeuwen. Op het RTLnieuws was dat gelukkig niet zo. Sommige details hoeven niet uitgezonden te worden.

elke moord is een laffe daad maar waar het mij omgaat is dat sommige dat niet zien alleen als een westerling het slachtoffer is dan spreekt men van laffe daad.

Waar ik trouwens wel moe van wordt en daarom heb ik jouw quote er ook uitgepikt Democraat, is dat slachtoffergedrag van bijvoorbeeld jou.
De wereld zit ingewikkelder in elkaar dan een goede en een slechte kant. Mensen zijn nou eenmaal in staat tot geweld en oorlog en zeker met Bush als president van Amerika...dankzij hem krijgen fanatieke fundamentalistische moordmachines meer aanhang en begrip.

slachtoffergedrag??hoe kom je daarbij het zijn jou woorden niet de mijne.wat ik probeer te zeggen is dat men geen verschil moet maken tussen slachtoffers.

Het enige dat helpt is volgens mij alle vormen van geweld afkeuren. Ik keur de onthoofding af maar niet omdat ik Nederlands ben want ik keur ook de oorlog af, was er van begin af aan al tegen.

mee eens konden wij maar iets aan die ellende veranderen.

Als je continu excuses gaat lopen zoeken voor laffe moordenaars alleen omdat je denkt dat je iets met ze gemeen hebt dan ben je zelf net zo'n meeloper en zal het nooit goed komen.

ik zoek helemaal geen excuses nogmaals waar het mij omgaat is waarom is de eene moord wel een laffe en de andere niet terwijl de irakezen bezet zijn en dagelijks vermoordt worden en wanneer een irakees iets onderneemt wordt hij als een terrorist bestempeld.

observer
12-05-04, 12:22
als ik moslim was

en iemand zou 1 van de belangrijkste uitspraken van mijn geloof (1 die meen ik elke moslim in elk gebed uitspreekt) uitroepen tijdens het plegen van een gruweldaad dan zou ik daar zeer zeker aanstoot aan nemen

er zijn er voor veel minder gefatwaat

Robbedoes
12-05-04, 12:29
Precies Observer, eigenlijk is dat godslastering.

Goodnight
12-05-04, 12:29
Geplaatst door observer
als ik moslim was

en iemand zou 1 van de belangrijkste uitspraken van mijn geloof (1 die meen ik elke moslim in elk gebed uitspreekt) uitroepen tijdens het plegen van een gruweldaad dan zou ik daar zeer zeker aanstoot aan nemen

er zijn er voor veel minder gefatwaat

aanstoot nemen aan wat?

Aan het geloof?
Of aan de daad zelf?

Dat laatste begrijp ik wel...er nemen er genoeg aanstoot aan.
Het eerste peins ik niet eens over ( als moslim zijnde) om aanstoot te nemen aan mijn geloof ( als dat is wat je bedoelt althans)

Joesoef
12-05-04, 12:35
Geplaatst door rachida00000000
lekkerrrrrrrrrrr het is OORLOG niks walgelijk ene die gene die zij geen bivakmutsen JIJ BENT EEN `NEURD`



Van blowen wordt jij schysofreen.

Max Stirner
12-05-04, 12:41
Geplaatst door Goodnight
aanstoot nemen aan wat?

Aan het geloof?
Of aan de daad zelf?

Dat laatste begrijp ik wel...er nemen er genoeg aanstoot aan.
Het eerste peins ik niet eens over ( als moslim zijnde) om aanstoot te nemen aan mijn geloof ( als dat is wat je bedoelt althans)

Hij bedoelt 'aanstoot nemen aan het feit dat mensen (?) de barbaar spelen in naam van het geloof' - ofwel dat zij een directe koppeling leggen tussen hun geloof en de gruwelijke daden die zij plegen.
Als iemand dergelijke dingen deed uit mijn naam - of de ideologie die ik aanhang - zou ik woest worden.

Angeldust
12-05-04, 12:50
Geplaatst door Dx_
Het doden van onschuldigen is een verlaging van het gedrag van deze arabieren, en zij stellen zich hiermee inderdaad gelijk aan de amerikanen die sinds mensengeheugenis niet anders hebben gedaan.

Of heet het dan collateral dammage ?

Nee, voor de Amerikanen Irak binnenvielen was geluk daar nog heel gewoon. Saddam Hoesseins Irak was een toonbeeld van Arabische moderniteit en democratie. Mensenrechten stonden er hoog in het vaandel en iedere binnenlandse kritiek op Saddams bewind werd met grote dankbaarheid ontvangen. De Abu Graib gevangenis was toendertijd het neusje van de zalm op het gebied van humane detentie.
Jawel, het barbarisme is geimporteerd in het midden oosten door de Amerikanen... :zozo:

Ik wist trouwens niet dat de VS al sinds mensenheugenis bestaat... :hihi:

criminar
12-05-04, 12:55
Geplaatst door 850
Ooh, ik wist niet dat de Amerikanen en Britten hoofden aan het afhakken waren.......... Bij hun gebeurd dat achter de schermen as usual...

criminar
12-05-04, 12:57
Geplaatst door 850
Verkrachten van kleine kinderen? Goh dat wist ik ook al niet........
Dus ze hakken hoofden eraf en ze verkrachten kleine kinderen.....zozo de Amerikanen hebben het maar druk in Irak. Niet moeilijk dat ze de oorlog niet kunnen winnen....

Maarten
12-05-04, 13:31
Is er al een video van zo'n Israelische helicopterpiloot, die eerst een eed staat af te leggen, en vervolgens de beroemde vergeldigingsacties staat uit te voeren met raketten op burgerdoelen?

Laten we eens een leuke discussie over de verschillen houden?.. over heldhaftigheid en walgelijkheid enzo..

Ik snap niet dat de slapende mensheid video's nodig heeft om wakker te worden. Met name Amerikanen, maar ze zijn de enige niet.

Max Stirner
12-05-04, 13:38
De ene walgelijke daad maakt de andere niet minder walgelijk. Zijn we snel over uitgediscusieerd dacht ik zo.

TFOE
12-05-04, 13:38
Geplaatst door Maarten
Is er al een video van zo'n Israelische helicopterpiloot, die eerst een eed staat af te leggen, en vervolgens de beroemde vergeldigingsacties staat uit te voeren met raketten op burgerdoelen?

Laten we eens een leuke discussie over de verschillen houden?.. over heldhaftigheid en walgelijkheid enzo..

Ik snap niet dat de slapende mensheid video's nodig heeft om wakker te worden. Met name Amerikanen, maar ze zijn de enige niet.

:duim: Laten we IsraHel er weer bij slepen...........

TFOE
12-05-04, 13:40
Geplaatst door criminar
Niet moeilijk dat ze de oorlog niet kunnen winnen....

:handbang: Ze hebben de oorlog allang al gewonnen:
Saddam is opgerot en het gebied is in chaos

Faithless
12-05-04, 14:06
Geplaatst door Maarten
Is er al een video van zo'n Israelische helicopterpiloot, die eerst een eed staat af te leggen, en vervolgens de beroemde vergeldigingsacties staat uit te voeren met raketten op burgerdoelen?

Inderdaad Maarten! Dat is precies het zelfde! :duim:

Maarten
12-05-04, 14:37
Geplaatst door Faithless
Inderdaad Maarten! Dat is precies het zelfde! :duim:

Nou, ik zit te wachten op iemand die zegt, dat zoiets toch humaner is - want minder handwerk en zo.. Daar zeg je dan Já op, onder verwijzing naar hit.lers gaskamers... eens kijken wat ie dán zegt! :D
(dan krijg je weer protest vanwege het verschil in omvang, maar over het principe gaat het dan al lang niet meer. :D )

Maarten
12-05-04, 14:39
Geplaatst door TFOE
:duim: Laten we IsraHel er weer bij slepen...........

O, te vér gezocht? Leg uit!.. :D

(als jij vergelijkingen van hoe mensen vermoord worden niet aan kunt, omdat Israel genoemd wordt, dan heb jíj een probleem, niet ik.)

Faithless
12-05-04, 14:57
Ik weet niet of er foto's/video's van zijn

Inclusief video met hoofd (ze kunnen natuurlijk niet achterblijven....)

Al-Jazeera, broadcasted a video it said showed two masked Islamic Jihad activists taking responsibility and displaying what they said was the head of an Israeli soldier on a table in front of them. Israel TV carried the footage but electronically obscured the head.

http://www.aljazeera.com/cgi-bin/news_service/middle_east_full_story.asp?service_id=1887

barfly
12-05-04, 14:57
Geplaatst door rachida00000000
Het is gewoon hun VERDIENDE loon BOONTJE KOMT uit zijn LOONTJE.HALLOOO het is wel OORLOG







:auw: :kalasniko

Ik neem aan dat je dan ook wel begrijpt als er een zooitje Irakezen standrechterlijk worden geexecuteerd?

Faithless
12-05-04, 15:02
Geplaatst door rachida00000000
BOONTJE KOMT uit zijn LOONTJE

soort doperwt?

mark61
12-05-04, 15:11
Geplaatst door Faithless
soort doperwt?

Kan je die ook al roken?

criminar
12-05-04, 15:12
Geplaatst door barfly
Ik neem aan dat je dan ook wel begrijpt als er een zooitje Irakezen standrechterlijk worden geexecuteerd? Ja...maar dan mogen ze de woorden:wij zijn een democratie dan ook nooit meer gebruiken.

barfly
12-05-04, 15:14
ROME (ANP/AFP) - Iraakse gevangenbewaarders en politiemensen hebben
ook gevangenen gemarteld toen ze onder gezag van de door de VS
aangevoerde coalitie stonden. Een hoge Italiaanse
politiefunctionaris heeft dat in een woensdag gepubliceerd
vraaggesprek gezegd.
Kolonel Carmelo Burgio van de Italiaanse rijkspolitie, de
Carabinieri, vertelde de Corriere della Sera dat Iraakse
gevangenbewaarders gedetineerden gruwelijk mishandelden en
martelden. Hij zag tijdens zijn dienst in het Iraakse Nasiriyah
vaak dat gevangenen waren mishandeld.
,,Bij onze inspecties van de gevangenis zagen we vaak bewijzen
dat gedetineerden waren gefolterd. Elke keer rapporteerden we dat
bij de Iraakse justitie in Nasiriyah. De Irakezen waren daar erg
verbaasd over'', aldus Burgio.
Hij bevestigde in het vraaggesprek dat ook de Italiaanse
autoriteiten op de hoogte waren van de folterprakijken in de
Iraakse gevangenis. Dinsdag deed een weduwe van een in Irak
omgekomen Italiaanse politieman dat. Zij zei dat haar echtgenoot
vertelde dat de Italiaanse autoriteiten door de Italiaanse
politiebeambten in Nasiriyah op de hoogte waren gebracht van de
afgrijselijke behandeling van Iraakse gevangenen.
De Italiaanse minister van Defensie Martino spreekt
woensdagmiddag (heden) in het parlement in Rome over de toestand in
Irak. Italië heeft 3000 man in Irak. In november werden negentien
Italianen gedood bij een bomaanslag in Nasiriyah.

Laten de Irakezen zelf nou ook hun praktijken niet izjn verleerd...

Max Stirner
12-05-04, 15:21
Geplaatst door Maarten
O, te vér gezocht? Leg uit!.. :D

(als jij vergelijkingen van hoe mensen vermoord worden niet aan kunt, omdat Israel genoemd wordt, dan heb jíj een probleem, niet ik.)

De vermoeidheid van TFOE valt volgens mij terug te voeren op het feit dat jij de neiging lijkt te hebben om alles goed te praten (OK, laten we zeggen 'te relativeren', ik ben de kwaadste niet :wink: ), zolang de problemen tussen Israel en de Palestijnen niet zijn opgelost.

Ik begrijp ook wel dat de oorlog in Irak deels samenhangt met dat conflict, maar daar had deze (nogal naieve!!) jongeman part nog deel aan. Hier past mijns inziens slechts afschuw en geen lulverhaaltjes in de zin van 'zij doen het ook'.

observer
12-05-04, 15:27
Geplaatst door Goodnight
aanstoot nemen aan wat?

Aan het geloof?
Of aan de daad zelf?

Dat laatste begrijp ik wel...er nemen er genoeg aanstoot aan.
Het eerste peins ik niet eens over ( als moslim zijnde) om aanstoot te nemen aan mijn geloof ( als dat is wat je bedoelt althans) ik kan me vaag herrinderen dat er ooit eens een rel geweest is omdat 1 of andere modeontwerper schoenen had gemaakt met arabische letters die leken op "allah is groot"

als dan 1 of ander stuk slijm die woorden gebruikt om een gruweldaad me te rechtvaardigen ....

Maarten
12-05-04, 15:28
Geplaatst door 151 Nobelprizes
maar naar verluidt zijn er wat rakkers die enkele onderdelen van gedode Israeliers hebben waarover onderhandeld wordt.

Jewel, maar voor mij is zoiets vooral indicatie van hoe die Israeli's daar huishouden! Ga het maar optellen dag-in-dag-uit, dan kom je op onvoorstelbare dingen uit. Die bezetting, dat is echt niet te peilen, wat daar de gevolgen van zijn.

Niet voor niets zeg ik voortdurend: eerst vertrekken, en dán pas klagen! Tuurlijk hakken ze zo'n Israeli totaal aan mootjes, en de belangstelling voor "de onderdelen" kan best groot zijn, ja.. Maar waar lígt dat nou allemaal aan?! Voor mij geen vraag hoor. Ik verbaas me écht helemaal nergens meer over.

Ook hoe de mensen met elkaar om gaan.. Pak de eerste de beste rampenfilm, en je ziet wat mensen gaan doen. Pak vredige dieren, maar onder omstandigheden worden ze wild.. Heeft allemaal niets te maken met de normale aard of zoiets, of in geval van mensen: met hun natuur of cultuur.

Ik vind het dus redelijk walgelijk om die beelden te laten zien. Inderdaad, dit is dus wat mensen gaan doen, maar de omstandigheden worden er allerminst bij duidelijk gemaakt. Ik noem dat propaganda, of op zijn minst zeer suggestief. Wat een wilde beesten, die Palestijnen, he? Sorry, maar ik heb er een andere mening over.

Gerrie
12-05-04, 15:37
Geplaatst door rachida00000000
[B]LEKERRRRRR voor ze boontj komt om zijn loontje OORLOG



http://www.cookson-security.co.uk/assets/flames/flame_ani.gif

Jouw loontje?

850
12-05-04, 15:44
Geplaatst door Gerrie
http://www.cookson-security.co.uk/assets/flames/flame_ani.gif

Jouw loontje?

Dat lijkt wel zo'n kitcherig ding met van die wapperende papierstroken in de vorm van vuur

Faithless
12-05-04, 15:46
Geplaatst door Maarten
Tuurlijk hakken ze zo'n Israeli totaal aan mootjes, en de belangstelling voor "de onderdelen" kan best groot zijn, ja..


??? Bemoei, groei en SNOEI???

Mara
12-05-04, 16:04
Geplaatst door Joesoef
Welkom terug trouwens Mara ........ Opnieuw herezen?

Ja sinds jaren, mijn login deed het nog, vandaar.

Mara
12-05-04, 16:08
Geplaatst door Max Stirner
Hij bedoelt 'aanstoot nemen aan het feit dat mensen (?) de barbaar spelen in naam van het geloof' - ofwel dat zij een directe koppeling leggen tussen hun geloof en de gruwelijke daden die zij plegen.
Als iemand dergelijke dingen deed uit mijn naam - of de ideologie die ik aanhang - zou ik woest worden.

Word jij dan niet woest van de zogenaamde strijd voor vrijheid?

Mara
12-05-04, 16:11
Democraat, ik denk dat we hetzelfde proberen te zeggen. ALLE slachtoffers Irakezen of Amerikanen of wie dan ook zijn slachtoffers van een machtsstrijd die ik veroordeel. Ik vind het net zo erg als een Amerikaan wordt vermoord als wanneer er een Irakees wordt vermoord.
Ik dacht dat je de moord op de Amerikaan aan het bagatalliseren was en dat keur ik af evenals mensen die de moorden op de Irakezen goed proberen te praten.

Max Stirner
12-05-04, 16:18
Geplaatst door Mara
Word jij dan niet woest van de zogenaamde strijd voor vrijheid?

Nou en of.

En ik niet alleen. Miljoenen mensen (met name in Europa) hebben dan ook duidelijk aangegeven dat de `bevrijding` van Irak niet uit hun naam gevoerd werd. Leek me een vrij duidelijk signaal.

Zwarte Schaap
12-05-04, 16:18
Mara, je katje heeft last van vlooien.

850
12-05-04, 17:08
Geplaatst door Zwarte Schaap
Mara, je katje heeft last van vlooien.

En jouw schaap heeft last van n bommetje.........

Al Sawt
12-05-04, 17:24
Geplaatst door Robbedoes


Die misdadigers gaven duidelijk weer dat de vernederingen in die gevangenis met bloed vergolden moest worden, dat is de zeer primitieve ideologie erachter volgens mij. En dat is de cultuur in het midden-oosten. En helaas is MO, geen uitzondering in de wereld.

Die cultuur kennen we wereldwijd, zelfs hier in de 'beschaafde' westen.

Tand om tand, oog om oog. Luidt een Nederlandse spreekwoord.

Al Sawt
12-05-04, 17:27
Geplaatst door observer
als ik moslim was

en iemand zou 1 van de belangrijkste uitspraken van mijn geloof (1 die meen ik elke moslim in elk gebed uitspreekt) uitroepen tijdens het plegen van een gruweldaad dan zou ik daar zeer zeker aanstoot aan nemen

er zijn er voor veel minder gefatwaat Als ik een Jood was en een staat zou uit naam van mijn 'afkomst' bezetting van een hele volk handhaven en legitiemeren, dan zou ik daar zeer zeker aanstoot aan nemen.

mark61
12-05-04, 17:32
Geplaatst door Al Sawt
Tand om tand, oog om oog. Luidt een Nederlandse spreekwoord.

Nou ja, omgekeerd dan. Verder heb ik het theorietje dat de mate van geweld in een samenleving omgekeerd evenredig is aan de mate van sociale rechtvaardigheid. Ongeacht cultuur. Kan je daar wat mee?

Al Sawt
12-05-04, 17:37
Geplaatst door Angeldust
Nee, voor de Amerikanen Irak binnenvielen was geluk daar nog heel gewoon. Saddam Hoesseins Irak was een toonbeeld van Arabische moderniteit en democratie. Mensenrechten stonden er hoog in het vaandel en iedere binnenlandse kritiek op Saddams bewind werd met grote dankbaarheid ontvangen. Tot zover het cynisme.

Nu de werkelijkheid.

Toen de Amerikanen Saddam aan de macht hielpen, was Irak een toonbeel van Arabische ontwikkeling en vooruitstrevendheid.
Helaas voor Abdel-Qassam en alle Iraki`s, was dat tegen de zere been van de CIA en door haar gesponsorde Baath-leden.



Geplaatst door Angeldust
Jawel, het barbarisme is geimporteerd in het midden oosten door de Amerikanen... :zozo:
Helaas kennen we in MO barbarimse. Maar het mag een zoethoudertje zijn, dat we de oorlogsbarbarisme van Europa nooit kunnen evenaren.

Al Sawt
12-05-04, 17:41
Geplaatst door mark61
Nou ja, omgekeerd dan. Verder heb ik het theorietje dat de mate van geweld in een samenleving omgekeerd evenredig is aan de mate van sociale rechtvaardigheid. Ongeacht cultuur. Kan je daar wat mee? Wat betreft die uitdrukking, geef ik je gelijk.

Wat jouw cultuur-theorie, daar heb je ook gelijk.
Maar voor velen mensen, is de geweld en criminaliteit genetisch of raciaal bepaald.

Al Sawt
12-05-04, 17:44
Geplaatst door TFOE
:duim: Laten we IsraHel er weer bij slepen...........
Zeg je Amerikaanse bezetting van Irak, dan zeg je Israel.

Net als met de Eerste wereldoorlog.

Zeg je Servie, dan zeg je Balkan.

Maarten
12-05-04, 18:06
Geplaatst door Mara
ALLE slachtoffers Irakezen of Amerikanen of wie dan ook zijn slachtoffers van een machtsstrijd die ik veroordeel. Ik vind het net zo erg als een Amerikaan wordt vermoord als wanneer er een Irakees wordt vermoord.

Daar denk ik precíes zo over!

Uitzondering maak ik voor de Israeli's. Daar weet ik het niet van. Dat is een democratie, en het gaat daar al 36 jaar zo, zoals het gaat. En ze weten dat, of kunnen dat weten, of willen het niet weten. Maak een uitzondering voor alles onder de 20 jaar of zo, maar alles wat daar boven zit is zwaar verdacht. Zelfs wat de gematigden allemaal denken, vind ik nogal eens zwáar beroerd.
Op individueel niveau geldt altijd een ander verhaal. Maar 60% koos Sharon, dus als er een Israeli sneuvelt, dat is dat in meer dan de helft van de gevallen hetzij een klootzak, hetzij eentje die niks wil weten. Onschuldig? Dat zijn ze daar al lang niet meer. Het stadium van "wir haben es nich gewusst", dat zijn ze daar al lang voorbij. (weliswaar is het daar geen Holocaust, maar erg genoeg is het wel.)

Als er daar geen doden vielen, dan gebeurde er helemaal niets. Dan leefde iedereen gewoon zijn leventje, en schoot het vredesproces vanwege die eretz-Israelpolitiek niettemin geen meter op. En elke dag waarop er niet hard aan vrede gewerkt wordt daar, is weer een dag boordevol Israelische misdaad. Moet ik nog medelijden hebben? Ben bang van niet. En dat spijt me van alle goede mensen daar. Teveel gesteunde misdaad daar.

DEMOcraat
12-05-04, 18:18
Geplaatst door Mara
Democraat, ik denk dat we hetzelfde proberen te zeggen. ALLE slachtoffers Irakezen of Amerikanen of wie dan ook zijn slachtoffers van een machtsstrijd die ik veroordeel. Ik vind het net zo erg als een Amerikaan wordt vermoord als wanneer er een Irakees wordt vermoord.
Ik dacht dat je de moord op de Amerikaan aan het bagatalliseren was en dat keur ik af evenals mensen die de moorden op de Irakezen goed proberen te praten.

:fpetaf:

Fnuist
12-05-04, 18:31
als ik zo de twee beelden vergelijk van deze week, zou ik toch liever die naakte Irakees zijn dan die Amerikaan die langszaam het hoofd is afgesneden.

Baas boven baas, zeg ik altijd maar.


maar naaktheid is bij die lui veel erger dan de ongenaaktbaarheid van iemand de strot afsnijden, zo werkt dat bij satanskinderen !

Goodnight
12-05-04, 18:40
Geplaatst door Fnuist

maar naaktheid is bij die lui veel erger dan de ongenaaktbaarheid van iemand de strot afsnijden, zo werkt dat bij satanskinderen !

Nog weer een Prozac geval......
maroc.nl mag wel geld gaan vangen voor gevallen als dit hier.....het lijkt hier wel verdorrie een zorginstelling voor psych. verwarde gasten.

Rocky
12-05-04, 18:40
Geplaatst door Fnuist
als ik zo de twee beelden vergelijk van deze week, zou ik toch liever die naakte Irakees zijn dan die Amerikaan die langszaam het hoofd is afgesneden.

Baas boven baas, zeg ik altijd maar.


maar naaktheid is bij die lui veel erger dan de ongenaaktbaarheid van iemand de strot afsnijden, zo werkt dat bij satanskinderen !


Je bent één al vaagheid. Ben je bang en schuil je daar achter ofzo? Probeer geen mietje te zijn en het beestje bij de naam noemen.

Esdra
12-05-04, 19:00
aangezien ik van sommige mensen gewend ben dat ze de waarheid precies op z'n kop zetten, lijkt Fnuist zijn "leugenbewering" luid en duidelijk, zonder omhaal bij je aangekomen te zijn !

Ontken het maar (want voor mij is dat als een bekenning), want ik verwacht niet anders van je !

Matesis
12-05-04, 19:10
zo werkt dat bij satanskinderen


Heb je weer de thora opengeslagen op zoek naar nieuwe woordjes???
:maf2:

Joesoef
12-05-04, 19:26
Geplaatst door Matesis
Heb je weer de thora opengeslagen op zoek naar nieuwe woordjes???
:maf2:

Met een Thora een dreun tegen zijn hoofd gehad.

Dawud
12-05-04, 20:18
Barbarisme is het!

Esdra
12-05-04, 21:31
Geplaatst door Dawud
Barbarisme is het!

Anti-geloof, barbarisme inderdaad, met een "heilig" boekrandje.


Als dit niet satanisch is, dan weet ik niet wat dan wel satanisch is !

DEMOcraat
12-05-04, 21:55
[Edit: geen links naar dat filmpje hier.]

TaKo
13-05-04, 09:56
wat een stelletje tyfus gekken zijn hun
belagelijk wat hun daar doen heb je al die foto's gezien???
..........
hun vinden het wel leuk om mensen te mishandelen niet dat die irakesen zow heilig zijn hoor.................... :cheefbek:

Faithless
13-05-04, 10:04
Geplaatst door DEMOcraat
voor diegene die het niet schokkend vinden.

?Wie zijn dat?

DEMOcraat
13-05-04, 11:30
Geplaatst door Faithless
?Wie zijn dat?

diegene die het niet schokkend vinden.

Fitrah
13-05-04, 12:03
Wie gaat er nou zaken doen in oorlogsgebied... :rolleyes:

Elke dag worden er onschuldige kinderen en volwassen afgeslacht door de koefaar..maar ja..dat krijg je niet op filmpjes te zien en is dus ook minder erg:rolleyes:

Zwarte Schaap
13-05-04, 13:42
Onthoofde Berg: joodse avonturier op foute plek


Philadelphia - Een enthousiaste gewichtheffer, amateur-komiek en uitgerust met een sterke wil om zijn medemens te helpen. Vrienden en familieleden van de 26-jarige, in Irak onthoofde Nicholas Berg zijn het erover eens dat de wereld in hem een genereus, grappig en sociaal persoon verloren heeft.

Al sinds zijn jeugd bezat Berg een sterke drang naar avontuur en een moeilijk te onderdrukken wil om te reizen, vertelt zijn vader. Hij volgde colleges aan vier universiteiten verspreid door de Verenigde Staten, maar studeerde nooit af. Berg bracht geruime tijd door in Afrika om te helpen bij de opbouw van een Ghanees dorp en kwam sterk vermagerd terug. ,,Omdat hij bijna al zijn voedsel afstond aan de dorpelingen,'' aldus zijn vader Michael Berg. ,,Dat soort menslievendheid tekende hem.''

,,Sommige van de hardste lachbuien die ik ooit heb gehad waren het gevolg van grappen die hij op de sportschool vertelde,'' zegt Nick Filloe, directeur van de sportschool van de jongerenvereniging YMCA in West Chester, Bergs woonplaats onder de rook van Philadelphia.

Nick was een religieuze jood. Volgens zijn vader heeft ook dat waarschijnlijk bijgedragen aan zijn brute, op video vastgelegde executie. ,,Als zijn ontvoerders wisten dat hij een praktiserende jood was, en de kans is groot dat ze daarachter zijn gekomen, heeft dat waarschijnlijk bijgedragen aan zijn dood.''

Berg steunde de oorlog in Irak en werkte in 2000 als vrijwilliger voor de campagne van George Bush. ,,Hij zag zijn reis naar Irak als een avontuur en als een manier om zijn steun aan de regering-Bush te tonen,'' aldus zijn vader.

In maart reisde hij naar Irak, op zoek naar werk bij de wederopbouw van de telecom-sector. Een bedrijf dat Berg tijdens een eerdere reis, van december tot februari, wel had ingehuurd, zei hem ditmaal dat er geen werk was. De ongetrouwde Berg was in de VS eigenaar van een klein telecommunicatiebedrijf dat zich bezighield met de bouw van kleinere infrastructurele objecten als zendmasten.

Op 24 maart deelde hij zijn familie mee dat hij op 30 maart terug zou vliegen naar de VS. Later die dag werd hij in Mosul opgepakt door de Iraakse politie. Wat er daarna precies is gebeurd, is onduidelijk. Volgens zijn familie werd Berg dertien dagen vastgehouden door het Amerikaanse leger, maar dat ontkent dat en zegt dat hij waarschijnlijk vastzat in een Iraakse politiecel.

Reconstructie
Op 5 april heeft de familie in de VS een spoedprocedure aangespannen om zijn vrijlating te bewerkstelligen. Een dag later werd hij vrijgelaten. Op 9 april had hij voor het laatst contact met zijn familie, kort daarna moet hij zijn ontvoerd. Zaterdag werd zijn onthoofde lichaam gevonden in de buurt van Bagdad. De stoffelijke resten zijn gisteren teruggevlogen naar de VS. Het Amerikaanse leger is bezig met een reconstructie van de gebeurtenissen in de laatste weken van Bergs leven.

President Bush heeft gezworen zijn moordenaars ter verantwoording te zullen houden. ,,De intentie van de terroristen die Berg vermoordden is onze overtuiging te doen wankelen in de juistheid van wat we in Irak aan het doen zijn. Maar ze bereiken het tegenovergestelde. Door dit soort daden wordt duidelijk hoe noodzakelijk het is om in dit deel van de wereld vrije samenlevingen op te bouwen. We zullen onze missie volbrengen,'' aldus de president.


Bron: Rotterdams Dagblad 13/05/04

mark61
13-05-04, 13:49
Nou dit zegt wel genoeg.

Max Stirner
13-05-04, 13:58
Geplaatst door Fitrah
Wie gaat er nou zaken doen in oorlogsgebied... :rolleyes:

Elke dag worden er onschuldige kinderen en volwassen afgeslacht door de koefaar..maar ja..dat krijg je niet op filmpjes te zien en is dus ook minder erg:rolleyes:

Dat woord 'koefaar' begint me aardig de keel uit te hangen zo langzamerhand. Vind jij het minder erg als die onschuldige kinderen en vrouwen worden vermoord door mede-moslims?

nl-x
13-05-04, 14:13
Dus het was een onafgestudeerde oorloglievende bushkontenlikker die dacht een mooie sier te maken voor Bush (z'n oorlog) en tegelijkertijd zn zakken te gaan vullen in het al zo vervallen Irak!?

Spijtig dat het moest gebeueren. Maar aan de andere kant zou ik niet zosnel een beter profiel kunnen bedenken voor een dergelijk slachtoffer. Gelukkig was het iig geen kind/vrouw/vader/onschuldige persoon die daadwerkelijk kwam helpen.

Dutchguy
13-05-04, 14:34
Geplaatst door nl-x
Dus het was een onafgestudeerde oorloglievende bushkontenlikker die dacht een mooie sier te maken voor Bush (z'n oorlog) en tegelijkertijd zn zakken te gaan vullen in het al zo vervallen Irak!?

Spijtig dat het moest gebeueren. Maar aan de andere kant zou ik niet zosnel een beter profiel kunnen bedenken voor een dergelijk slachtoffer. Gelukkig was het iig geen kind/vrouw/vader/onschuldige persoon die daadwerkelijk kwam helpen.

Ik begrijp wel wat je bedoelt maar er is geen 'profiel'. Zodra je zo gaat denken kan er een glijdende schaal ontstaan en dat lijkt me niet goed. Ik vind dit gewoon een walgelijke daad die op geen enkele manier goed te praten is, ook al zou Sharon of Bin Laden hier het slachtoffer geweest zijn.

nl-x
13-05-04, 14:45
Geplaatst door Dutchguy
Ik begrijp wel wat je bedoelt maar er is geen 'profiel'. Zodra je zo gaat denken kan er een glijdende schaal ontstaan en dat lijkt me niet goed. Ik vind dit gewoon een walgelijke daad die op geen enkele manier goed te praten is, ook al zou Sharon of Bin Laden hier het slachtoffer geweest zijn.

Ik kan me anders best vinden hoor, met de 2 voorbeelden die jij net noemde. (Zolang het maar niet de VS zijn die Bin Laden te pakken nemen, want dat gun ik ze niet)

Maarten
13-05-04, 15:01
Hoe zou het zijn om met een kogel door je alvleesklier langzaam te creperen?

Erger dan dit?

En hoeveel soldaten veroorzaken zoiets in die regio? En van wie zijn die?

Charlie
13-05-04, 16:47
Geplaatst door Dawud
Barbarisme is het!

Heb het filmpje gezien; om van te kotsen. Het ware gezicht gezien van godsdienst-waanziniggen, en waar deze lieden toe in staat zijn. En dan te bedenken, dat er ook van deze krankzinnigen er een aatal in ons land aanwezig zijn.
Het is dan ook zaak voor Moslims en niet Moslims, om het e.a. goed in de gaten te houden.

Qwertyno
13-05-04, 17:01
Hamas en Hezbollah veroordelen onthoofding 13-05-2004


Twee moslimextremistische organisaties, de Hezbollah en de Hamas, hebben donderdag de onthoofding van de Amerikaan Nick Berg veroordeeld.

De Hezbollah liet weten dat de "extreem wrede" daad niets te maken heeft met de islam, "de religie van genade, mededogen en menselijke waarden". De daders, die de onthoofding op video vastlegden en die dinsdag op het web publiceerden, zijn volgens de Hezbollah "van de school van het Pentagon, de school van moorden, bezetting, misdaad, foltering en immorele praktijken zoals blootgelegd door het schandaal rond de gevangenissen van de bezetter".

Osama Hamdan, de Hamas-vertegenwoordiger in Libanon, sprak zich in één zin uit tegen zowel Bergs moordenaars als de Amerikaanse president George Bush. Beiden zijn "in gelijke mate verantwoordelijk voor wat er is gebeurd". Hamdan sprak zijn medeleven uit met de familie van Berg. De Amerikaan is volgens de Hamas-woordvoerder "het slachtoffer van de verkeerde Amerikaanse politiek in de regio".

De reacties van de Hamas en de Hezbollah zijn opmerkelijk scherp. Beide organisaties zeiden te vrezen dat de Verenigde Staten de video van de onthoofding zullen gebruiken om de aandacht af te leiden van het schandaal rond de mishandeling van gevangenen.

www.nieuws.nl

Qwertyno
13-05-04, 17:06
Raadsels rond arrestatie onthoofde Amerikaan 13-05-2004


Wie heeft Nick Berg gearresteerd, de Amerikaan die in Irak is onthoofd? De Amerikanen, zegt zijn vader. De Irakezen, zeggen de Amerikanen. Niets van waar, zeggen de Irakezen.

Volgens Bergs vader heeft het leger zijn zoon zonder reden vastgehouden. De Amerikanen spreken dat tegen: de 26-jarige Berg zou door de Iraakse politie in Mosul zijn gearresteerd, volgens bronnen aan Amerikaanse zijde voor zijn eigen bestwil. Berg reed zonder enige bescherming rond in Mosul. Een Israëlisch stempel in zijn paspoort zou ook hebben meegespeeld.

Het hoofd van de politie in Mosul, Mohammed Khair al-Barhawi, ontkent categorisch iets van de zaak rond Berg af te weten. "De Iraakse politie heeft de vermoorde Amerikaan nooit gearresteerd. Neemt u van mij aan dat berichten hierover ongegrond zijn."

Bergs vader zegt dat de Iraakse politie zijn zoon heeft gearresteerd en overgedragen aan het Amerikaanse leger. Dat hield Berg zo lang vast dat hij eind maart een vlucht terug naar de VS zou hebben gemist en nog in Irak was toen het geweld daar oplaaide.

Het Amerikaanse leger zegt Berg nooit te hebben vastgehouden. Wel heeft hij in Iraakse hechtenis tot drie keer toe bezoek gehad van FBI-agenten. Die raadden hem aan uit Irak te vertrekken. Kort na zijn vrijlating op 6 april heeft een medewerker van de Amerikaanse ambassade Berg een vlucht naar de VS aangeboden, maar dat weigerde hij, zei een woordvoerster van het ministerie van buitenlandse zaken.

Bergs familie hoorde voor het laatst van hem op 9 april. Afgelopen zaterdag werd zijn lichaam gevonden. Drie dagen later verscheen de video van zijn onthoofding.

www.nieuws.nl

Charlie
13-05-04, 17:23
Geplaatst door Zwarte Schaap
Onthoofde Berg: joodse avonturier op foute plek


Philadelphia - Een enthousiaste gewichtheffer, amateur-komiek en uitgerust met een sterke wil om zijn medemens te helpen. Vrienden en familieleden van de 26-jarige, in Irak onthoofde Nicholas Berg zijn het erover eens dat de wereld in hem een genereus, grappig en sociaal persoon verloren heeft.

Al sinds zijn jeugd bezat Berg een sterke drang naar avontuur en een moeilijk te onderdrukken wil om te reizen, vertelt zijn vader. Hij volgde colleges aan vier universiteiten verspreid door de Verenigde Staten, maar studeerde nooit af. Berg bracht geruime tijd door in Afrika om te helpen bij de opbouw van een Ghanees dorp en kwam sterk vermagerd terug. ,,Omdat hij bijna al zijn voedsel afstond aan de dorpelingen,'' aldus zijn vader Michael Berg. ,,Dat soort menslievendheid tekende hem.''

,,Sommige van de hardste lachbuien die ik ooit heb gehad waren het gevolg van grappen die hij op de sportschool vertelde,'' zegt Nick Filloe, directeur van de sportschool van de jongerenvereniging YMCA in West Chester, Bergs woonplaats onder de rook van Philadelphia.

Nick was een religieuze jood. Volgens zijn vader heeft ook dat waarschijnlijk bijgedragen aan zijn brute, op video vastgelegde executie. ,,Als zijn ontvoerders wisten dat hij een praktiserende jood was, en de kans is groot dat ze daarachter zijn gekomen, heeft dat waarschijnlijk bijgedragen aan zijn dood.''

Berg steunde de oorlog in Irak en werkte in 2000 als vrijwilliger voor de campagne van George Bush. ,,Hij zag zijn reis naar Irak als een avontuur en als een manier om zijn steun aan de regering-Bush te tonen,'' aldus zijn vader.

In maart reisde hij naar Irak, op zoek naar werk bij de wederopbouw van de telecom-sector. Een bedrijf dat Berg tijdens een eerdere reis, van december tot februari, wel had ingehuurd, zei hem ditmaal dat er geen werk was. De ongetrouwde Berg was in de VS eigenaar van een klein telecommunicatiebedrijf dat zich bezighield met de bouw van kleinere infrastructurele objecten als zendmasten.

Op 24 maart deelde hij zijn familie mee dat hij op 30 maart terug zou vliegen naar de VS. Later die dag werd hij in Mosul opgepakt door de Iraakse politie. Wat er daarna precies is gebeurd, is onduidelijk. Volgens zijn familie werd Berg dertien dagen vastgehouden door het Amerikaanse leger, maar dat ontkent dat en zegt dat hij waarschijnlijk vastzat in een Iraakse politiecel.

Reconstructie
Op 5 april heeft de familie in de VS een spoedprocedure aangespannen om zijn vrijlating te bewerkstelligen. Een dag later werd hij vrijgelaten. Op 9 april had hij voor het laatst contact met zijn familie, kort daarna moet hij zijn ontvoerd. Zaterdag werd zijn onthoofde lichaam gevonden in de buurt van Bagdad. De stoffelijke resten zijn gisteren teruggevlogen naar de VS. Het Amerikaanse leger is bezig met een reconstructie van de gebeurtenissen in de laatste weken van Bergs leven.

President Bush heeft gezworen zijn moordenaars ter verantwoording te zullen houden. ,,De intentie van de terroristen die Berg vermoordden is onze overtuiging te doen wankelen in de juistheid van wat we in Irak aan het doen zijn. Maar ze bereiken het tegenovergestelde. Door dit soort daden wordt duidelijk hoe noodzakelijk het is om in dit deel van de wereld vrije samenlevingen op te bouwen. We zullen onze missie volbrengen,'' aldus de president.

Nick was een religieuze jood. Volgens zijn vader heeft ook dat waarschijnlijk bijgedragen aan zijn brute, op video vastgelegde executie. ,,Als zijn ontvoerders wisten dat hij een praktiserende jood was, en de kans is groot dat ze daarachter zijn gekomen, heeft dat waarschijnlijk bijgedragen aan zijn dood.''

Waarom onderstreep je dit Schaap? Kennelijk vind jij dat een reden om iemand op een afgrijselijke manier te vermoorden.

Bron: Rotterdams Dagblad 13/05/04

Zwarte Schaap
13-05-04, 19:23
http://www.rd.nl/djanko/donderdag.jpg

Bron: Rotterdams Dagblad 13/05/04

Zwarte Schaap
13-05-04, 19:26
Geplaatst door Charlie
Waarom onderstreep je dit Schaap? Kennelijk vind jij dat een reden om iemand op een afgrijselijke manier te vermoorden.


Als je het antwoord op je eigen vraag geeft, waarom stel je die vraag dan nog aan mij?

Julien
13-05-04, 19:46
boontje komt om z'n loontje.

ik heb geen medelijden met deze Amerikaanse soldaat.

Zwarte Schaap
13-05-04, 19:52
Geplaatst door Julien
boontje komt om z'n loontje.

ik heb geen medelijden met deze Amerikaanse soldaat.

Officieel is hij geen soldaat.

Julien
13-05-04, 20:05
Geplaatst door Zwarte Schaap
Officieel is hij geen soldaat.

hm ik heb het in de media wel zo gelezen. maar dat die sukkels van een amerikanen vrouwen verkrachten, irakezen martelen, seksueel itimideren, tja dan is dit volgens mij een boontje komt om zijn loontje.

ik verafschuwde de moord op de Italiaanse bakker niet alleen omdat ik me met Italianen verbonden voel, maar ook omdat de Italianen in Irak zich niet schuldig maken aan deze praktijken.. als dat wel was geweest dan had ik de moord op de Italiaanse bakker niet zo erg gevonden.

Dacyph
13-05-04, 20:25
[QUOTE]Geplaatst door Julien
[B]hm ik heb het in de media wel zo gelezen. maar dat die sukkels van een amerikanen vrouwen verkrachten, irakezen martelen, seksueel itimideren, tja dan is dit volgens mij een boontje komt om zijn loontje.

spoor jij wel helemaal?

ik kom zelf uit belfast en heb al genoeg ellende gezien.
in mijn land zijn het de engelse die onderdrukken, en zo'n cituatie wekt nou eenmaal verzet op.
de ira vecht al jaren tegen de onderdrukking die al eeuwen aan de gang is.
een liqidatie is een ding, maar iemand op zo'n BEESTACHTIGE wijze af te maken verdient geen enkel begrip.

en of het nou om een amerikaan engelsman italiaan of duitser gaat, dit kan gewoon niet.
heb je het hele filmpje gezien?
zoniet kijk hier dan maar: http://67.72.101.21/ogrish-dot-com-american-nick-berg-beheaded-in-iraq.wmv

ik kan alleen maar zeggen denk na voor dat je begint te blaten.

Max Stirner
13-05-04, 21:34
Geplaatst door Julien
hm ik heb het in de media wel zo gelezen. maar dat die sukkels van een amerikanen vrouwen verkrachten, irakezen martelen, seksueel itimideren, tja dan is dit volgens mij een boontje komt om zijn loontje.

ik verafschuwde de moord op de Italiaanse bakker niet alleen omdat ik me met Italianen verbonden voel, maar ook omdat de Italianen in Irak zich niet schuldig maken aan deze praktijken.. als dat wel was geweest dan had ik de moord op de Italiaanse bakker niet zo erg gevonden.

Wat ben jij een simpele jongen zeg.

Dus als ik het goed begrijp heb jij geen medelijden met deze Amerikaan omdat ANDERE Amerikanen Iraakse gevangen hebben mishandeld....
Als je nu geen medelijden met hem zou hebben gehad omdat die jongen ZELF dergelijke misdaden had begaan....OK dat is dan misschien een ander verhaal. Maar voorlopig heb ik daar nog niets over vernomen.
Die Berg was volgens mij gewoon een heel erg naieve, door de Bush-politiek geindoctrineerde jongen die met zijn domme kop is afgereisd naar een land waar hij nooit had moeten zijn. Tuurlijk is Irak een oorlogsgebied waar dagelijks onschuldigen sterven, maar 'boontje komt om zijn loontje' getuigt van eenvoud waar ik een beetje moedeloos van word.

Het feit dat jij de moord op een Italiaan blijkbaar veel erger vind, mede omdat je 'je aan Italianen verbonden voelt', is ook veelzeggend. Nationalisme is een van die primitieve ideologieen waaraan de wereld momenteel ten onder gaat....

Ron Haleber
14-05-04, 06:44
Geplaatst door Max Stirner
Die Berg was volgens mij gewoon een heel erg naieve, door de Bush-politiek geindoctrineerde jongen die met zijn domme kop is afgereisd naar een land waar hij nooit had moeten zijn.


Het 6 uur nieuws van radio 1 NL gaf heel andere "geheimzinnig" genoemde feiten dan de anti-islam medelijden-sensaties hier. Ook BBC en Jazeera wijzen in die richting,

Berg was door de FBI/CIA vastgehouden. Op zijn pc waren wachtworden van Al Kaida gevonden. Hij zou in contact met die personen hebben gestaan. Dat Zarqawih het "vonnis" voorlas is ook vreemd. Zie hoe de vader van Berg begrip van de zoon voor zijn moordenaars uit.

Was Berg dus een CIA- of Al Qaida-agent die in Irak in de problemen raakte...? Dat lijkt dus de vraag...

Of dat nieuws van radio 1 nu weggecensureerd wordt - is waarschijnlijk - het werd tussen 7 en 8 uur niet herhaald.


BBC:

FBI visited Berg

Mr Berg - a telecoms worker - was arrested two months ago in Iraq.

According to his family, he was held for 13 days before being released without charge. It is not clear who arrested and held him.

Agents for the American FBI say they interviewed him when he was in the custody of Iraqi police in the northern city of Mosul, but other reports say he was not held by the Iraqis.

Mr Berg's father, Michael, said his son had been trying to come home before the violence in Iraq worsened.

The family have partly blamed the US-led coalition for creating the circumstances in which he was abducted, about a month ago.

Slain American's father blames Bush


JAZEERA: Friday 14 May 2004, 1:37 Makka Time, 22:37 GMT


The distraught father of Nick Berg, the American hostage beheaded in Iraq, has blamed President George Bush and Defence Secretary Donald Rumsfeld for his son's death.


"My son died for the sins of George Bush and Donald Rumsfeld. This administration did this," Michael Berg said in an interview on Thursday.

Five masked men appeared to saw off Nick Berg's head and the video of his decapitation was posted on an Islamist website on Tuesday.

Michael Berg said his 26-year-old son, a civilian contractor, probably would have felt positive, even about his executioners, until the last minute.

"I am sure that he only saw the good in his captors until the last second of his life," he said. "They did not know what they were doing. They killed their best friend."
Policies attacked

He also attacked the Bush administration for its invasion of Iraq and its sponsorship of the Patriot Act, which gives sweeping powers of surveillance to the federal government.

"My son died for the sins of George Bush and Donald Rumsfeld. This administration did this"

Michael Berg
Father of slain Nick Berg


The father had earlier blamed US-occupation forces of being responsible for Nick's death by detaining him in Iraq.

The detention, Michael said, derailed Nick's plans to return early to the US, ultimately costing him his life.

Max Stirner
14-05-04, 14:28
Hij zag slechts 'het goede in zijn gevangennemers tot de laatste minuut van zijn leven?'

Tsja, lijkt mij toch een aardig bewijs voor zijn naiviteit....

Ik krijg steeds meer de indruk dat deze jongen ongewild een speelbal is geworden in een spel dat ik in mijn naiviteit niet helemaal kan doorzien....
Toch blijf ik het (mietje als ik ben) lullig vinden voor die jongen en zijn familie.

gbkm
14-05-04, 14:33
Is ook zielig,maar hij had daar niks te zoeken,die verontwaardiging van de superdesuper westerse wereld is walgelijk.Hij werd vermoord,niet gemarteld.

Het zijn yanks(jan-kees,echt een naam voor sukkels),geen Amerikanen.

Max Stirner
14-05-04, 14:40
Geplaatst door gbkm
Is ook zielig,maar hij had daar niks te zoeken,die verontwaardiging van de superdesuper westerse wereld is walgelijk.Hij werd vermoord,niet gemarteld.

Het zijn yanks(jan-kees,echt een naam voor sukkels),geen Amerikanen.

Tsja, als je niet meer een klein beetje verontwaardigd mag zijn als een paar sadisten iemand de strot doorsnijden en dat op video vastleggen en openbaar maken.....

gbkm
14-05-04, 14:44
Zie het als waarschuwing,het is oorlog.Zal bush en z´n bende de boodschap hebben begrepen?

nard
14-05-04, 14:50
Geplaatst door gbkm
Zie het als waarschuwing,het is oorlog.Zal bush en z´n bende de boodschap hebben begrepen?

Ja, die hebben ze wel begrepen, denk ik.
Maar of ze de keuze gaan maken die in jouw straatje past is de vraag.

gbkm
14-05-04, 14:53
Ze zullen wel moeten,anders zullen er nog meer van dit soort dingen plaatsvinden.

nard
14-05-04, 14:58
Geplaatst door gbkm
Ze zullen wel moeten,anders zullen er nog meer van dit soort dingen plaatsvinden.

Misschien doen ze er inderdaad verstandiger aan vervroegd te vertrekken. Dan kunnen de Midden-Oosterlingen in alle vrijheid hun nieuwe dicaturen "kiezen" en in onbeperkte creativiteit zonder taboes nieuwe decapitatie-technieken op elkaar uitproberen.

En alles werd weer zoals het was........

;)

gbkm
14-05-04, 15:02
Wie zijn wij om over dictaturen te spreken,wij hebben bea die je met majesschijt moet aanspreken.




Filmpje al gezien,de RVD is er maar druk mee.





¡Viva Máxima!

nard
14-05-04, 15:08
Geplaatst door gbkm
Wie zijn wij om over dictaturen te spreken,wij hebben bea die je met majesschijt moet aanspreken.



Wie wij zijn?
Wie jij bent weet ik niet. Alhoewel...... Maar goed, boeit me ook niet.
Ik ben een westerling, dus waar ik over wil spreken, daar spreek ik over.

:) :)
Wen er maar aan, grote vriend.

Max Stirner
14-05-04, 15:10
Geplaatst door gbkm
Zie het als waarschuwing,het is oorlog.Zal bush en z´n bende de boodschap hebben begrepen?

Ik denk eerlijk gezegd dat dit Bush en zijn bende helemaal niet zo slecht uitkomt....vooral de timing - vlak na die mishandelde Iraakse gevangenen - is werkelijk perfect.

gbkm
14-05-04, 15:11
Zo jij bent een westerling,lekker vaag,ook nog modern?Dat wil ik ook,maar dan zonder de us en engeland.

Max Stirner
14-05-04, 15:11
Geplaatst door gbkm
Wie zijn wij om over dictaturen te spreken,wij hebben bea die je met majesschijt moet aanspreken.




Filmpje al gezien,de RVD is er maar druk mee.





¡Viva Máxima!

Beetje een domme opmerking, vind je zelf ook niet?

gbkm
14-05-04, 15:13
?

Max Stirner
14-05-04, 15:24
Geplaatst door gbkm
?

OK ik zal het uitleggen: wij leven in NL niet in een dictatuur en Bea heeft in theorie - de praktijk is weliswaar iets genuanceerder - niets te vertellen over het beleid van de Nederlandse regering.

gbkm
14-05-04, 15:28
idd de praktijk is anders,opkankeren met oranje.

Max Stirner
14-05-04, 15:37
Geplaatst door gbkm
idd de praktijk is anders,opkankeren met oranje.

Ik ben ze ook liever kwijt dan rijk maar dat betekent nog niet dat NL een dictatuur is.

gbkm
14-05-04, 16:10
Zijn we het daar overeens.De oranje dictatuur bestaat wel,de onderdrukking van De Ieren.

Max Stirner
14-05-04, 16:25
Katholieken moeten ook onderdrukt worden....kijk maar wat ze 400 jaar geleden allemaal in NL hebben aangericht :wink:

gbkm
14-05-04, 16:30
Het Rijke Romaanse leven of het calvinisme.calvinisme doodt alles,niets mag in Nederland,alles moet normaal zijn,alles saai,alles lelijk,broodtrommel onder de snelbinders op het fietsje door weer en wind,kop boven het maaiveld en daar gaat ie.

Zelfde geldt voor Ierland,De Ieren een warm volk,de oranje nazis,verbitterd en onderdrukkend.

Julien
14-05-04, 16:33
Geplaatst door gbkm
Het Rijke Romaanse leven of het calvinisme.calvinisme doodt alles,niets mag in Nederland,alles moet normaal zijn,alles saai,alles lelijk,broodtrommel onder de snelbinders op het fietsje door weer en wind,kop boven het maaiveld en daar gaat ie.

Zelfde geldt voor Ierland,de Ieren een warm volk,de oranje nazis,verbitterd en onderdrukkend.

als je oranje zo erg vindt, waarom kwel je jezelf dan en ga je niet lekker in Duitsland ofzo wonen?

gbkm
14-05-04, 16:37
Had ik jou iets gevraagd?Ik strijd voor een oranje vrij Nederland en Ierland.

Julien
14-05-04, 16:48
Geplaatst door gbkm
Had ik jou iets gevraagd?Ik strijd voor een oranje vrij Nederland en Ierland.

yeah.. een variant van de protestantse terreur.. maar dan andersom.

gbkm
14-05-04, 16:56
Je hebt het helemaal fout,zoals altijd.Een Verenigd Ierland en een Nederland zonder oranje.Geen onderdrukking zoals de oranje nazis doen,het tegenovergestelde,je weet blijkbaar niks van Ierland en De Ieren.
Mensen zijn mensen,geen koningen.

Je weet niet waar je over praat Julien.

nard
14-05-04, 17:20
Geplaatst door gbkm
Je hebt het helemaal fout,zoals altijd.Een Verenigd Ierland en een Nederland zonder oranje.Geen onderdrukking zoals de oranje nazis doen,het tegenovergestelde,je weet blijkbaar niks van Ierland en De Ieren.
Mensen zijn mensen,geen koningen.

Je weet niet waar je over praat Julien.

Jij wekt de indruk alsof je buitengewoon ingevoerd bent in de materie..

:hihi: :hihi:

gbkm
14-05-04, 17:22
Klopt.

Dx_
14-05-04, 20:17
4000 BC Gilgamesh-epos: weerslag van stadstaatjes die elkaar natuurlijk niet naar het leven staan.
3000-330 BC 31 Dynastiën in Egypte die vredelievend de volkeren om hen heen in toom hielden.
1200 BC Val van Troje....... Was een ongelukje en misschien zelfs een Joods complot.

(...)

Heb ik het nog helemaal niet over alle andere knokpartijen in die regio uit bijbelse tijden. Die ook niet plaats vonden En al helemaal niet over de tijden rond 571 AD en nog later de bevrijding van Constantinopel in 1453. Ok, de kruisvaarders waren toen ook al in het MO geweest, maar het waren toch echt de Ottomanen die effectief korte metten maakten. Maar allemaal met de beste bedoelingen hoor!

Nee, bloed heeft er in dat gebied gelukkig nooit gevloeid, totdat die "kolonisators marionetten regeringen implenteerden".




Met alle respect voor je historische kennis.........

Maar wat hebben deze geschiedkundige feiten te maken met de hedendaagse situatie ?
Juist, niets..........

De kolonisaties daarentegen worden vandaag de dag nog voortgezet door middel van neo-kolonisaties. Inderdaad, de marionetten die door het veelal door het westen zijn geimplenteerd.
Eenieder met een beetje geschiedkundige kennis kan dit feit alleen onderstrepen.

Antonn
14-05-04, 21:44
Geplaatst door Dx_
De kolonisaties daarentegen worden vandaag de dag nog voortgezet door middel van neo-kolonisaties. Inderdaad, de marionetten die door het veelal door het westen zijn geimplenteerd.
Eenieder met een beetje geschiedkundige kennis kan dit feit alleen onderstrepen.
Juist, Marokko zou zich eindelijk eens moeten terugtrekken uit de Westelijke Sahara!

Strottus
14-05-04, 21:56
kom op zeg, we hebben de Israelisch niet voor niets gevraagd ons te adviseren over het ontwerp en de bouw van een electronisch hek tegen die Polisarioterroristen !

Kijk dat zijn nou pas laffe terroristen, en geen heldhaftige vrijheidsstrijders als wij Jihadis.

DEMOcraat
14-05-04, 22:34
Geplaatst door Antonn
Juist, Marokko zou zich eindelijk eens moeten terugtrekken uit de Westelijke Sahara!

wie is marokko????westelijke sahara hoort bij marokko,algerij hoorde marokko.als iemand uit marokko weg moet dan zijn het de arabieren en niet wat jij bedoelt.

DEMOcraat
14-05-04, 22:46
bedankt voor de strafpunten nl-x.de link naar het filmpje deed het niet eens.maar aagezien jij uit fez komt zegt me al genoeg.dictatuurtje spelen kan iedereen.

Ron Haleber
15-05-04, 00:37
Ik vind dat hier 9 van de 10 in de anti-arabische propaganda trappen die er van Berg wordt gefabriceerd.

Ik verwijs naar het eind van het topic dat ik daar over opende om de feiten te zien...

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&postid=1333288#post1333288



http://www.cia.gov/cia/publications/factbook/flags/iz-lgflag.gif

Leve Irak voor de Irakezen met hun eigen vlag. Verbrand het nieuwe USA-prul van de collaborateurs!

Strottus
15-05-04, 09:29
Banned!
Ga maar ergens anders een allochtoontje spelen, rotkind![Rc]