PDA

Bekijk Volledige Versie : Vvd wroet haar gezichtje in aars Bush



nl-x
14-05-04, 09:43
VVD wil militairen nog een jaar in Irak

Uitgegeven: 14 mei 2004 07:26

RIJSWIJK - Fractievoorzitter van Aartsen van de VVD denkt dat de Nederlandse missie in Irak nog een jaar zal duren. In een interview met dagblad Trouw van vrijdag zegt Van Aartsen: "Onze aanwezigheid is langer vereist dan het komende half jaar waarover we binnenkort een besluit nemen. Hoeveel langer kan ik niet inschatten, maar wel langer dan een half jaar."

De langere aanwezigheid van de bijna 1300 Nederlandse militairen is volgens Van Aartsen nodig door verschillende ontwikkelingen. Hij noemt de aantreding van de Iraakse overgangsregering, er moet een VN-resolutie komen, VN-gezant Brahimi moet zijn plannen uitvoeren en in januari zijn er verkiezingen in Irak.

Het kabinet beslist binnenkort over de verlenging van de missie met een half jaar. Volgens Van Aartsen zal dat besluit niet het laatste zijn.

plexus
14-05-04, 09:48
persoonlijk vind ik ook dat die ned. soldaten daar langer moeten blijven! Liefst niet onder de amerikaanse vlag..

Mark
14-05-04, 09:48
Wat een onsmakelijke titel, geef jezelf nog eens 2 strafpunten!

Antonn
14-05-04, 09:52
Ik ben er net als NL-X voorstander van om onze millitairen terug te trekken. Laat ze daar maar lekker elkaar de kop in slaan en onderdrukken en uitmoorden, toch NL-X?

nl-x
14-05-04, 10:44
Geplaatst door Antonn
Ik ben er net als NL-X voorstander van om onze millitairen terug te trekken. Laat ze daar maar lekker elkaar de kop in slaan en onderdrukken en uitmoorden, toch NL-X?

Waar heb jij mij dat horen zeggen dan?

Ik heb (ook in andere threads) duidelijk gemaakt voorstander te zijn om zware voorwaarden te stellen aan een verlenging:
- Alleen onder VN vlag, anders niet
- En alleen om ZSM! verkiezingen te houden, en de macht over te dragen.

Maar wat de vvd hier doet is gewoon klakkeloos ja zeggen zonder voorwaarden; zodoende is de topictitel terecht.

Antonn
14-05-04, 10:47
Geplaatst door nl-x
Waar heb jij mij dat horen zeggen dan?

Ik heb (ook in andere threads) duidelijk gemaakt voorstander te zijn om zware voorwaarden te stellen aan een verlenging:
- Alleen onder VN vlag, anders niet
- En alleen om ZSM! verkiezingen te houden, en de macht over te dragen.

Maar wat de vvd hier doet is gewoon klakkeloos ja zeggen zonder voorwaarden; zodoende is de topictitel terecht.
Ik gaf je toch al volledig gelijk? Ze kunnen elkaar nog beter allemaal uitmoorden daar, dan dat wij daar orde bewaken zonder VN aanwezigheid. Brrr stel je voor zeg.

nl-x
14-05-04, 10:51
Geplaatst door Antonn
Ik gaf je toch al volledig gelijk? Ze kunnen elkaar nog beter allemaal uitmoorden daar, dan dat wij daar orde bewaken zonder VN aanwezigheid. Brrr stel je voor zeg.
Ze gaan in een sneller tempo dood mét de VS dan zonder de VS.

Joepie
14-05-04, 10:56
Ik zie bush liever vlug vertrekken maar de situatie in irak is een realiteit dus zullen we er mee om moeten gaan. Als nederland een POSITIEVE !! bijdrage kan leveren m.b.t. de situatie in Irak mogen ze er van mij zolang blijven dat nodig is.

Onder VN mandaat: Als het even kan graag!!
Soevereiniteit?: Graag maar dat is niet rieel. (athans voor nu volledige souvereintiteit) De Americanen hebben al aangegeven de militaire souvereiniteit volledig te behouden voor zover nodig is....
daarnaast kan een Al sadr. de macht proberen te grijpen en zijn we weer terug bij af.

Er wordt niet zomaar ja gezegd... de VVD geeft zijn standpunt inzake irak en verlenging... we hebben een democratie en er zal dus eerst voldoende draagvlak moeten zijn door aanname in de tweede kamer wilt men een verlening doorvoeren.

nl-x
14-05-04, 12:23
Geplaatst door Joepie
Ik zie bush liever vlug vertrekken maar de situatie in irak is een realiteit dus zullen we er mee om moeten gaan. Als nederland een POSITIEVE !! bijdrage kan leveren m.b.t. de situatie in Irak mogen ze er van mij zolang blijven dat nodig is.

Onder VN mandaat: Als het even kan graag!!
Soevereiniteit?: Graag maar dat is niet rieel. (athans voor nu volledige souvereintiteit) De Americanen hebben al aangegeven de militaire souvereiniteit volledig te behouden voor zover nodig is....
daarnaast kan een Al sadr. de macht proberen te grijpen en zijn we weer terug bij af.

Er wordt niet zomaar ja gezegd... de VVD geeft zijn standpunt inzake irak en verlenging... we hebben een democratie en er zal dus eerst voldoende draagvlak moeten zijn door aanname in de tweede kamer wilt men een verlening doorvoeren.

Als Nederland een positieve bijdrage kan leveren aan een kwaadaardig en bezettend bewind, dan is die positieve bijdrage niet vanzelfspreken wenselijk. Als de VS het zo goed kunnen, laat ze het dan maar zelf opknappen... Dat zal ze zsm zelf doen besluiten om weg te gaan, en het over te laten aan de VN. Op dat moment kan Nederland weer wijselijk besluiten om mee te doen. In een land dat ze dan wel graag op bezoek heeft, en wel haar souvereiniteit heeft. (Militair van VN)

Al Sadr is trouwens niet per definitie een slecht persoon omdat hij de VS kwijt wil. Ik snap niet hoe je er bij komt om hem als iets negatiefs te kenschetsen.

Joepie
14-05-04, 12:30
Geplaatst door nl-x
Als Nederland een positieve bijdrage kan leveren aan een kwaadaardig en bezettend bewind, dan is die positieve bijdrage niet vanzelfspreken wenselijk. Als de VS het zo goed kunnen, laat ze het dan maar zelf opknappen... Dat zal ze zsm zelf doen besluiten om weg te gaan, en het over te laten aan de VN. Op dat moment kan Nederland weer wijselijk besluiten om mee te doen. In een land dat ze dan wel graag op bezoek heeft, en wel haar souvereiniteit heeft. (Militair van VN)

Al Sadr is trouwens niet per definitie een slecht persoon omdat hij de VS kwijt wil. Ik snap niet hoe je er bij komt om hem als iets negatiefs te kenschetsen.

ik bedoel met positieve bijdrage een bijdrage voor het irakeese volk niet voor de americanen, dus ik ben het mee eens dat de vn een uitkomst kan zijn.

Al sadr kan idd best goed zijn voor het irakeese volk, ik bedoeld meer mijn zorg m.b.t. een mogelijk dictoriaal bewind van iemand die opstaat als de nieuwe leider, mits er geen goed alternatief bestaat?

mark61
14-05-04, 12:40
Geplaatst door nl-x
- En alleen om ZSM! verkiezingen te houden, en de macht over te dragen.


De vraag is hoe spoedig zsm is. Serieuze verkiezingen vereisen serieuze politieke partijen in een land dat daar nauwelijks ervaring mee heeft. Ik begrijp dat er nu een paar partijen zijn in embryonaal stadium. Hoe lang denk je dat het duurt voordat een aantal partijen een programma hebben opgesteld, interne machtsstrijd hebben gevoerd en een landelijke partijorganisatie hebben opgezet in een groot, chaotisch en gewelddadig land?

Als je ziet hoe lang het duurde voor de LPF intern een beetje stabiel werd... Je kan natuurlijk zeggen dat die partij uit zulke idioten bestond dat interne chaos onvermijdelijk was, maar ik denk dat het in Irak niet veel makkelijker zal gaan. Ik denk dat bv. Sistani wel het gezag heeft om een fatsoenlijke partij te organiseren, maar ik ben bang dat hij geen interesse in politiek heeft. Kan ik me levendig voorstellen. De Koerden zijn altijd al verdeeld, maar goed,die hebben tenminste al organisaties. Mag de Baath opnieuw beginnen? Allemaal niet zo simpel.

Maar goed, dat heeft op zich niets met Amerikanen te maken. Helaas denk ik dat overdracht aan de VN zo'n gezichtsverlies oplevert dat de VS er nog steeds niet rijp voor zijn. De VN zal ook niet zo'n trek meer hebben na de schokkende ervaring van vlak na hun komst. Ik zie ze ook niet op korte termijn een troepenmacht van 100.000 man organiseren. Zo iets zal toch wel nodig zijn. Allemaal praktische problemen....

O en waarom is de Arabische Liga zo muisstil? Omdat ze moeilijk democratie kunnen gaan bevorderen als ze er zelf niet aan doen?

antiapartheid
14-05-04, 14:20
Anders moet ik naar de geweldfilms van rambo maar ik heb geen geld en geen tijd .en dit is meer realistischer dan holywood troep dit is meer life from the scene want rambo in irak komt toch nooit, met zoveel blood aan hun handen ,nedereland is maar klein maar moet groot denken, promotion in de wereld anders worden wij over het hoofd gezien zoals de duitse invasie van nederland.srebrenica hebben wij bevrijdt met soldaatjes met korte broekjes coezie,nikolaie,karremans, jooris voorhoeve of achterhoeve wie zat ertussen die twee midenhoeve of kok,alexander,nee het was marietje met achter haar de polonaize trein van bieren pliezier en aaan zwier op de achter grond klonk het koninklijke f16 luchtmacht harmonie met het nummer wij vieren feest wij lopen achter marietje(leesAmerika)met onze kop in haar aars (ook VVDer) en toen werd het stil het nieuws kwam uit eindhoven .De c130 met aan boord de nederlandse f16 harmonie uit bosniee van de belgische luchtmacht verongelukt in eindhoven (einde kerkhofen) van de inzitenden geen levensteken anymore.er klon naar mijn mening in screbrinca in de harten van in de steekgelatenen hardgejuig nog steeds is er geen sorry van denhaag. zozal het ook eindigen inIrak helaas pindakaas.

gbkm
14-05-04, 14:22
Stuur pruikje maar.