PDA

Bekijk Volledige Versie : Bremer oppert mogelijkheid van vertrek uit Irak



Tomas
14-05-04, 12:08
Bremer oppert mogelijkheid van vertrek uit Irak

Uitgegeven: 14 mei 2004 12:58

BAGDAD - De Amerikaanse bewindvoerder in Irak, Paul Bremer, heeft de mogelijkheid geopperd dat de Amerikanen zich terugtrekken uit het land. Hij zei dat de Amerikanen niet blijven in een land waar ze 'niet welkom' zijn.

"Als de voorlopige regering ons vraagt om te vertrekken, zullen we vertrekken", aldus Bremer vrijdag tijdens een lunch met Iraakse functionarissen in de provincie Diyala. Hij verwees naar de voorgenomen machtsoverdracht eind juni aan een overgangsregering. De bewindvoerder voegde er aan toe dat hij niet verwacht dat het zover komt.

(c) www.nu.nl

Enerzijds lijkt mij ook wel dat het beter is als de vn daar de boel voorlopig overneemt. Maar anderzijds had ik gaarg Irak als Bush' graf gezien. En als ie daar tussenuit piept en de rest van de wereld met zijn aangerichte ellende laat zitten komt ie er misschien toch nog genadig af. En dat irriteert mij mateloos.

Joepie
14-05-04, 12:18
en hoe wil je dan uitleggen wat je in irak als mishaald doel heb gesteld

Ach ja bus stond maar voor een ding nl: . B.U.S.H. Blow Up Saddam Hoessein

mark61
14-05-04, 12:30
Geplaatst door Tomas
[b]Bremer oppert mogelijkheid van vertrek uit Irak

Enerzijds lijkt mij ook wel dat het beter is als de vn daar de boel voorlopig overneemt. Maar anderzijds had ik gaarg Irak als Bush' graf gezien. En als ie daar tussenuit piept en de rest van de wereld met zijn aangerichte ellende laat zitten komt ie er misschien toch nog genadig af. En dat irriteert mij mateloos.

Das natuurlijk een leuke gedachte maar het idee dat Irak nog meer ellende moet doorstaan alleen to prove Bush wrong is ook een ietwat cynische gedachte, vind je niet?

Dutchguy
14-05-04, 12:33
Ik zou er wel blij mee zijn maar dan moet je de VN dus ernaar toe zien te krijgen en of dat lukken gaat?