PDA

Bekijk Volledige Versie : Kies het lelijkste gebouw in amsterdam



Simon
15-05-04, 11:08
http://www2.parool.nl/home/lelijk/

Ik ga voor 3 !!!

Batin
15-05-04, 11:20
Geplaatst door Simon
http://www2.parool.nl/home/lelijk/

Ik ga voor 3 !!!

Argumentatie!

Ik ga voor het Wibauthuis. Wat een lelijk rechthoekig grauw gebouw.

freya
15-05-04, 12:16
Nr 20 op het Borneo eiland :moe:

Vrienden van me wonen op een boot die daar aan de kade ligt en ik verbaas me nog steeds opnieuw over de lelijkheid van die kolos.

850
15-05-04, 12:23
Zijn er lelijke gebouwen in Amsterdam? :argwaan:

freya
15-05-04, 12:24
Geplaatst door 850
Zijn er lelijke gebouwen in Amsterdam? :argwaan:

:haha:

Dutchguy
15-05-04, 12:45
Ik kies voor 11. het Byzantium met die vliegende schotel die naar binnen gecrashed is. In het echt is het nog groter en wanstaltiger. Toen het gebouwd werd had ik al de pest aan die pukkel. Twee bouwstijlen die quasispeels in elkaar geschoven zijn tot een groot niets en dan als 'antenne' die asbak boven op.

Simon
15-05-04, 13:41
Geplaatst door Batin
Argumentatie!

Ik ga voor het Wibauthuis. Wat een lelijk rechthoekig grauw gebouw.

Ja je zou het in zijn omgeving moeten zien. In Rotterdam of Eindhoven zou het niet misstaan want daar valt toch niks meer aan te verpesten. Maar als je net op de grachtengordel gewandeld hebt en je nadert het prachtige CS van Amsterdam en dan zie je links daarvan dit wanstaltige gebouw .... ARRRGGGHHHHHHHh

Ron Haleber
15-05-04, 13:46
Ik vind dat museum midden in de haven in de vorm van een boot... Verpest de hele 17e eeuwse Prins Hendrikkade en het Vlootmagazijn - nu Scheepvaartmuseum...

Trouwens het Waterlooplein is ook een summum van verwoesting en wansmaak...!

Batin
15-05-04, 13:53
Geplaatst door Simon
Ja je zou het in zijn omgeving moeten zien. In Rotterdam of Eindhoven zou het niet misstaan want daar valt toch niks meer aan te verpesten. Maar als je net op de grachtengordel gewandeld hebt en je nadert het prachtige CS van Amsterdam en dan zie je links daarvan dit wanstaltige gebouw .... ARRRGGGHHHHHHHh

Eej, geen slecht woord over Rotterdam wil je! ;)

Dutchguy
15-05-04, 13:54
Nr. 18 ken ik zelf niet maar dat is ook wel een vreselijke pukkel in het landschap.

Een ander gebouw dat er niet bijstaat maar dat ik ook erg lelijk vind is het Scientologygebouw.

mark61
15-05-04, 17:53
Vinne jullie het erg als ik geen keuze kan maken? Het ene gebouw is nog monstrueuzer dan het andere. Bijna allemaal grijs beton.

barfly
15-05-04, 17:53
Nummer 21 Pakhuis de Zwijger, wat een enorm lelijke grauwe troosteloze doffe ellende! Wanneer wordt dat afgebroken?

Ron Haleber
15-05-04, 18:35
Geplaatst door mark61
Vinne jullie het erg als ik geen keuze kan maken? Het ene gebouw is nog monstrueuzer dan het andere. Bijna allemaal grijs beton.

Nee, als Mokummers kunnen we dat jou als Leijenaar wel vergeven. Want in dat dorp van jou daar staan behalve het station naar Amsterdam - geen echte gebouwen...

Simon
15-05-04, 18:43
Overigens vind ik nummer 15 persoonlijk een prachtige uitbreiding van het van Gogh museum.

~Panthera~
15-05-04, 20:18
Nr.3 Het Ibis Hotel.
Daar zou je niet eens dood in gevonden willen worden, laat staan je vakantie doorbrengen. :moe:

mark61
16-05-04, 15:17
Geplaatst door Ron Haleber
Nee, als Mokummers kunnen we dat jou als Leijenaar wel vergeven. Want in dat dorp van jou daar staan behalve het station naar Amsterdam - geen echte gebouwen...

Gek, dat station staat nou juist bij mij bovenaan het lijstje van te alkaidaën gebouwen.