PDA

Bekijk Volledige Versie : Kaas moet Marokkaanse emigratie beperken



Pytaghoras
15-05-04, 13:12
Goudse Kaas is een nieuw middel om emigratie van Marokkanen beperken. 'Fromage du Goudja' moet er binnen enkele maanden voor zorgen dat zij aan het werk willen in hun eigen land.

De Nederlandse Stichting Human Force uit Nieuwerkerk aan den IJssel en een Marokkaans instituut hebben een samenwerkingsverband opgezet. De naam van de samenwerking, Fromage du Goudja, is een samentrekking van Gouda en Oujda. Het gaat hier om zestien zogenoemde kaasprojecten. Deze projecten geven Marokkanen de kans in eigen land een kaasboerderij te runnen. Hiermee kunnen zij zich in eigen onderhoud voorzien, aldus M. Kranenburg van de stichting vrijdag.

Rocky
15-05-04, 13:28
Geplaatst door Carmella
Hopelijk werkt het, de beste oplossing manier om immigratie tegen te gaan is natuurlijk het welvaartspeil in het land van herkomst verhogen. Want laten we eerlijk zijn, de Marokkanen komen niet naar hier omdat ze ons zo aardig vinden, maar vanwege het geld.


:lachu:

Wake up and smell the coffee; alles draait om geld baby. Trouwens, ik hoor je niet zo druk maken over de Poolse invasie nu de Europese uitbreiding een feit is. Beetje hypocrietje, no? :lachu:

Rocky
15-05-04, 13:37
Geplaatst door Carmella
Polen staan erom bekend dat het harde werkers zijn, die nooit ziek zijn en geen hoge looneisen stellen. Verder zijn het ook rustige mensen die geen overlast veroorzaken. Marokkanen hebben een iets ander imago, om het maar eufemistisch uit te drukken...

:lol:

Uhuh, Niet iedereen over 1 kam scheren, dat leidt tot racisme hé. En je spreekt jezelf nogal tegen met je eerdere post. Marokkanen komen toch voor het geld, of no? :maf:

Christiaan
15-05-04, 13:39
Geplaatst door Rocky
:lol:

Uhuh, Niet iedereen over 1 kam scheren, dat leidt tot racisme hé. En je spreekt jezelf nogal tegen met je eerdere post. Marokkanen komen toch voor het geld, of no? :maf:

Zie mijn sig. Het is gewoon een feit dat Marokkanen crimineler zijn dan andere bevolkingsgroepen. Zelfs als je hun sociaal-economische achterstanden in ogenschouw nieemt.

Bart.NL
15-05-04, 13:45
Geplaatst door Christiaan
Zie mijn sig. Het is gewoon een feit dat Marokkanen crimineler zijn dan andere bevolkingsgroepen. Zelfs als je hun sociaal-economische achterstanden in ogenschouw nieemt.

Het valt me mee van beheer dat ze jouw sig niet heeft verwijderd. Ook al is het waar, het is wel treiterig, om dat bij ieder bericht erbij te plaatsen.

Rocky
15-05-04, 13:47
Geplaatst door Christiaan
Zie mijn sig. Het is gewoon een feit dat Marokkanen crimineler zijn dan andere bevolkingsgroepen. Zelfs als je hun sociaal-economische achterstanden in ogenschouw nieemt.

Ja so? :tik:

Waar is dit onderzoek gedaan? In de gevangenis? Tjah..daar is iedereen crimineel

Joesoef
15-05-04, 13:52
Amsterdam heeft op dit moment meer last van de oosteuropese maffia dan van wat opgroeiende Marokkaantjes.

Pytaghoras
15-05-04, 14:19
Geplaatst door Carmella
Hopelijk werkt het, de beste oplossing manier om immigratie tegen te gaan is natuurlijk het welvaartspeil in het land van herkomst verhogen. Want laten we eerlijk zijn, de Marokkanen komen niet naar hier omdat ze ons zo aardig vinden, maar vanwege het geld.

Ik ben hier gekomen vanwege de blonde vrouwen.

nard
15-05-04, 14:27
Geplaatst door Pytaghoras
Ik ben hier gekomen vanwege de blonde vrouwen.

Zelfs daarin zijn we beter ........

:hihi:

taouanza
15-05-04, 18:21
Geplaatst door Joesoef
Amsterdam heeft op dit moment meer last van de oosteuropese maffia dan van wat opgroeiende Marokkaantjes.

Bullshit!
Een beetje hardwerkende weinig eisende mensen zwartmaken.:jammer:

echnaton
15-05-04, 18:35
Geplaatst door Carmella
ehm ik dacht dat jij de reïncarnatie van Gerrit Jan was :strik:

Wat heeft GJ met blonde vrouwen te maken?

Dx_
15-05-04, 19:09
Polen staan erom bekend dat het harde werkers zijn, die nooit ziek zijn en geen hoge looneisen stellen. Verder zijn het ook rustige mensen die geen overlast veroorzaken. Marokkanen hebben een iets ander imago, om het maar eufemistisch uit te drukken...

Mythe nummer 1.

Inderdaad werken polen harder, zijn zij minder ziek en stellen zij niet zulke hoge looneisen.

Maar waar zou dat aan liggen ? Aan hun genen ?

Nee, natuurlijk aan het feit dat het hier illegalen betreft. Zij werken veelal voor uitzendbureaus die niet echt zachtzinnig zijn. Na 1 keer ziekmelden is het al eruit, en ja, als ze niet voor een lagere loon wil werken is er geen reden voor werkgevers hen te werk te stellen.

Toen de eerste gastarbeiders hier waren gold dit ook allemaal voor hen.
Nog sterker dit was tevens een motivatie om hen hierheen te halen.


Het is gewoon een feit dat Marokkanen crimineler zijn dan andere bevolkingsgroepen. Zelfs als je hun sociaal-economische achterstanden in ogenschouw nieemt.

Mythe nummer 2.

Het is een feit dat allochtonen vaker openlijke delicten plegen waarbij een hogere pakkans is ( de klassieke delicten: diefstal, inbraak, vernieling, overlast etc), en waar veelal individuen in directe zin het slachtoffer van zijn. Wat weer tot (logisch) ergenis leidt bij de maatschappij in het algemeen.

Maar het is absoluut een mythe dat marokkanen crimineler zouden zijn dan andere bevolkingsgroepen. Nog sterker het is een mythe dat mensen uit lagere sociale klassen crimineler zijn dan mensen uit hogere sociale klassen. Mensen uit hogere sociale klassen plegen veelal vermogensmisdrijven. Deze zijn moeilijker te bewijzen, treffen veelal de overheid en bedrijven en zijn de gemeenschap in DIRECTE zin dan ook minder tot last. Te denken valt aan belastingontduiking, omkoping, witteboordencriminaliteit, fraude etc. Financieel gezien berokkent dit soort fraude de gemeenschap meer schade dan de k#tmarokkaantjes doen. De financiele schade van de k#tmarokkaantjes staat helemaal niet in enige verhouding tot de schade van laatstgenoemde criminaliteit.