PDA

Bekijk Volledige Versie : Een tip voor de vakantiegangers naar Turkije



taouanza
15-05-04, 18:26
A
Koop of leen tijdig boeken over je reisbestemming ipv van 1 minuut voor sluitingstijd van de bieb onder nadrukkelijk verzoek om de bibliotheek te verlaten.
B
Neem deze boeken ook daadwerkelijk mee.

vlegeltje
15-05-04, 18:38
Geplaatst door taouanza
A
Koop of leen tijdig boeken over je reisbestemming ipv van 1 minuut voor sluitingstijd van de bieb onder nadrukkelijk verzoek om de bibliotheek te verlaten.
B
Neem deze boeken ook daadwerkelijk mee.

Je hebt dat homoboek helemaal niet meegenomen op vakantie dus ;)

taouanza
15-05-04, 18:41
Geplaatst door vlegeltje
Je hebt dat homoboek helemaal niet meegenomen op vakantie dus ;)

Dat zei ik toch al maar ik heb het over De Reisplanner.:p

vlegeltje
15-05-04, 18:53
Geplaatst door taouanza
Dat zei ik toch al maar ik heb het over De Reisplanner.:p

En zonder reisplanner...

heb je de hele vakantie op het vliegveld gebivakkeerd? :p

taouanza
15-05-04, 18:54
Geplaatst door vlegeltje
En zonder reisplanner...

heb je de hele vakantie op het vliegveld gebivakkeerd? :p

Alatief! Dat had ik niet lang volgehouden een kop koffie kost ongeveer 6 euro. Vallen de prijzen hier in Nederland opeens reuze mee.:hihi:

Goodnight
15-05-04, 19:44
he hoe was je vakantie?
lucht eens een tipje van de sluier.
Hoe was kardash land?
nog naar je zin gehad
bruinverand?
David tegen het vermoeide lijf gekomen?

taouanza
16-05-04, 09:32
Geplaatst door Goodnight
he hoe was je vakantie?
lucht eens een tipje van de sluier.
Hoe was kardash land?
nog naar je zin gehad
bruinverand?
David tegen het vermoeide lijf gekomen?


Het was heerlijk maar 2 weken was te lang.
Op een gegeven moment had ik het gehad met die mensen.
Ik was wel van te voren gewaarschuwd maar had het echt niet zo erg verwacht:
Je wordt door iedere winkelier en restauranthouder aangesproken elke keer weer. Je wil vragen hoeveel iets kost wordt je appelthee aangeboden, eerste keer is leuk maar het is zo vermoeidend.
Ga je op excursie om het land te zien brengen ze je naar goud en leerwinkels.Of je krijgt te horen dat het inclusief is en moet je achteraf toch voor dingen betalen. Je wordt gewoon gezien als een wandelende portomonnee.
Het is daar even duur als in Nederland.
Bij de hotelreceptie hadden ze echt een blik van heb-je-haar-weer ik heb later begrepen dat het komt omdat ik vrouw ben.
De hotel heeft een fotograaf die strategisch bij de lift staat. Elke keer is het weer slikken als ik naar mijn kamer ga. Hij blijft me aanbieden om mij bij zonsondergang te fotograferen. Je zegt nee maakt toch foto's van je. En ik koop ze lekker niet! Maar hij blijft ze aanbieden.:moe:
In het hotelrestaurant was het ook niet echt een pretje het eten was heerlijk komt mischien omdat elke keer minstens 5 obers je bon apetite komen wensen. Twee hadden ook een oogje op me en probeerden ook een praatje te maken dus ik staarde constant naar mijn bord om oogcontact te vermijden. En mijn dochter had het ook in de gaten: Ma daar heb je hem weer! Wat moet hij van je?!
En dan loopt ze ze hoorbaar af te kraken.Dus ik in mijn bord:Houd je mond jij bent erger!
Er waren ook leuke obers die gewoon aardig waren en dan vind ik het helemaal niet erg.

Maar ja ik ben een alleenstaande moeder en het was de eerste keer.
Ik zou het iedereen aanraden het is echt een prachtig land er is veel te zien en te doen.
Als ik weer zou ik voor een week gaan en dit keer wel de reisplanner meenemen om al dat toeristische gedoe te vermijden en op eigen gelegenheid het land ontdekken. Als ik rijbewijs had zou ik een jeep huren :lekpuh:

Antonn
16-05-04, 09:49
Geplaatst door taouanza
Maar ja ik ben een alleenstaande moeder
Ik vroeg me al af hoe een man het met jou zou kunnen uithouden... :moe:

taouanza
16-05-04, 09:59
Geplaatst door Antonn
Ik vroeg me al af hoe een man het met jou zou kunnen uithouden... :moe:

:strik:

plexus
16-05-04, 10:40
heb je ook nog wat woordjes Turks geleerd... :blij:

taouanza
16-05-04, 10:45
Geplaatst door plexus
heb je ook nog wat woordjes Turks geleerd... :blij:

gule gule?:vreemd:
Voor de rest ik ben in Spangen opgegroeid dus ik kende al heel veel Turks.

Mark
16-05-04, 11:11
Ik had een compleet andere vakantie in Turkije vorig jaar:

15:00 - 21:00 op strand liggen of bij zwembad... herstellen van de nacht en eten

21:00 - 24:00 indrinken

24:00 - 6:00 stappen, dansen, zinloze gesprekken met vreemden en mensen irriteren

6:00 - 13:00 slapen

13:00 - 15:00 proberen een ontbijt naar binnen te krijgen


en dat dan 8 dagen.

was erg leuk en ik heb niks van het land gezien :duim:

taouanza
16-05-04, 11:18
Geplaatst door Mark
Ik had een compleet andere vakantie in Turkije vorig jaar:

15:00 - 21:00 op strand liggen of bij zwembad... herstellen van de nacht en eten

21:00 - 24:00 indrinken

24:00 - 6:00 stappen, dansen, zinloze gesprekken met vreemden en mensen irriteren

6:00 - 13:00 slapen

13:00 - 15:00 proberen een ontbijt naar binnen te krijgen


en dat dan 8 dagen.

was erg leuk en ik heb niks van het land gezien :duim:


http://www.smilieportal.de/img/frech/1/29.gif

850
16-05-04, 13:00
Geplaatst door taouanza
Je wordt door iedere winkelier en restauranthouder aangesproken elke keer weer. Je wil vragen hoeveel iets kost wordt je appelthee aangeboden, eerste keer is leuk maar het is zo vermoeidend.
Ga je op excursie om het land te zien brengen ze je naar goud en leerwinkels.Of je krijgt te horen dat het inclusief is en moet je achteraf toch voor dingen betalen. Je wordt gewoon gezien als een wandelende portomonnee.

Lijkt Marokko wel........

Goodnight
16-05-04, 13:15
Geplaatst door taouanza
Het was heerlijk maar 2 weken was te lang.
Op een gegeven moment had ik het gehad met die mensen.
Ik was wel van te voren gewaarschuwd maar had het echt niet zo erg verwacht:
Je wordt door iedere winkelier en restauranthouder aangesproken elke keer weer. Je wil vragen hoeveel iets kost wordt je appelthee aangeboden, eerste keer is leuk maar het is zo vermoeidend.
Ga je op excursie om het land te zien brengen ze je naar goud en leerwinkels.Of je krijgt te horen dat het inclusief is en moet je achteraf toch voor dingen betalen. Je wordt gewoon gezien als een wandelende portomonnee.
Het is daar even duur als in Nederland.
Bij de hotelreceptie hadden ze echt een blik van heb-je-haar-weer ik heb later begrepen dat het komt omdat ik vrouw ben.
De hotel heeft een fotograaf die strategisch bij de lift staat. Elke keer is het weer slikken als ik naar mijn kamer ga. Hij blijft me aanbieden om mij bij zonsondergang te fotograferen. Je zegt nee maakt toch foto's van je. En ik koop ze lekker niet! Maar hij blijft ze aanbieden.:moe:
In het hotelrestaurant was het ook niet echt een pretje het eten was heerlijk komt mischien omdat elke keer minstens 5 obers je bon apetite komen wensen. Twee hadden ook een oogje op me en probeerden ook een praatje te maken dus ik staarde constant naar mijn bord om oogcontact te vermijden. En mijn dochter had het ook in de gaten: Ma daar heb je hem weer! Wat moet hij van je?!
En dan loopt ze ze hoorbaar af te kraken.Dus ik in mijn bord:Houd je mond jij bent erger!
Er waren ook leuke obers die gewoon aardig waren en dan vind ik het helemaal niet erg.

Maar ja ik ben een alleenstaande moeder en het was de eerste keer.
Ik zou het iedereen aanraden het is echt een prachtig land er is veel te zien en te doen.
Als ik weer zou ik voor een week gaan en dit keer wel de reisplanner meenemen om al dat toeristische gedoe te vermijden en op eigen gelegenheid het land ontdekken. Als ik rijbewijs had zou ik een jeep huren :lekpuh:

He Ta,

ik had diezelfde ervaring de eerste keer dat ik er was geweest.Ook twee weken lang mt mijn zoon.
Ik vond het echt een heel mooi land en sommige mensen die ik ontmoette waren ook heel aardig en vriendelijk.
Alleen het hotelpersoneel......mijn God wat waren die walgelijk!
Ze waren beledigd als ik tijdens het eten geen wijn nam, maar water.Volgens mij zagen ze dat als een soort van gierigheid ofzo.

En een verkoper was beledigd omdat ik iets niet wilde kopen ( ik had het ergens voor de helft van dat bedrag gezien) en ging tegen mij tekeer dat ik geen moslima was hahaha.

Maar ondanks dat vond ik het een mooi land, ben er daarna nog 1 keer geweest en dat was echt een GROTE TEGENVALLER.......
Dit keer was het hotelpersoneel heel aardig, ontmoette nog Syrische en Tunesische personeel.
Maar het was net TE....zat je te eten en dan stonden ze met zijn vieren om je tafel heen te zwermen.
Sommige mensen vinden dat misschien fantastisch....maar ik wil op mijn gemak kunnen eten.

En de eerste keer was het ontzettend goedkoop, alles ging in Turkse Lires.

de laatste keer hadden zij ook opeens de euro.En sommige prijzen waren echt om van te gieren van het lachen.....Even hoog als hier of zelfs erboven.

taouanza
16-05-04, 13:32
Geplaatst door Goodnight
He Ta,

ik had diezelfde ervaring de eerste keer dat ik er was geweest.Ook twee weken lang mt mijn zoon.
Ik vond het echt een heel mooi land en sommige mensen die ik ontmoette waren ook heel aardig en vriendelijk.
Alleen het hotelpersoneel......mijn God wat waren die walgelijk!
Ze waren beledigd als ik tijdens het eten geen wijn nam, maar water.Volgens mij zagen ze dat als een soort van gierigheid ofzo.

En een verkoper was beledigd omdat ik iets niet wilde kopen ( ik had het ergens voor de helft van dat bedrag gezien) en ging tegen mij tekeer dat ik geen moslima was hahaha.

Maar ondanks dat vond ik het een mooi land, ben er daarna nog 1 keer geweest en dat was echt een GROTE TEGENVALLER.......
Dit keer was het hotelpersoneel heel aardig, ontmoette nog Syrische en Tunesische personeel.
Maar het was net TE....zat je te eten en dan stonden ze met zijn vieren om je tafel heen te zwermen.
Sommige mensen vinden dat misschien fantastisch....maar ik wil op mijn gemak kunnen eten.

En de eerste keer was het ontzettend goedkoop, alles ging in Turkse Lires.

de laatste keer hadden zij ook opeens de euro.En sommige prijzen waren echt om van te gieren van het lachen.....Even hoog als hier of zelfs erboven.

Yep klinkt erg bekend inderdaad. Was al bang dat ik als een ongelofelijke zeikerd zou overkomen.:nerveus:

En als ik een lira zou krijgen voor elke keer dat we voor Turken werden aangezien.En als je zegt dat je geen Turk ben zie je ze denken: Hmm Turk met kapsones.:moe:
Oja en iedereen zag ons aan voor zusjes.Mijn dochter lijkt ouder en ik lijk jonger.:rolleyes:
Oh i think your Turkisch! :boeps:
O i think your sisters! :boeps:
Wij: jajajajaja:rolleyes:

Mark
16-05-04, 17:40
Geplaatst door taouanza
Yep klinkt erg bekend inderdaad. Was al bang dat ik als een ongelofelijke zeikerd zou overkomen.:nerveus:

En als ik een lira zou krijgen voor elke keer dat we voor Turken werden aangezien.En als je zegt dat je geen Turk ben zie je ze denken: Hmm Turk met kapsones.:moe:
Oja en iedereen zag ons aan voor zusjes.Mijn dochter lijkt ouder en ik lijk jonger.:rolleyes:
Oh i think your Turkisch! :boeps:
O i think your sisters! :boeps:
Wij: jajajajaja:rolleyes:

Ik wil je illusie niet verstoren maar kreten als "are you turkish"en äre you sisters" zijn standaard verkoop praatjes... mijn vrouw bleek de afgelopen jaren Turks, Egyptisch, Tanzaniaans en Keniaans te zijn... kan je nagaan

Verder vind ik jou en Goodnight wel het toppunt van assimilatie, zo ouderwetsch hollandsch zeiken over vakanties in het buitenland :haha:

taouanza
16-05-04, 20:15
Geplaatst door Mark
Ik wil je illusie niet verstoren maar kreten als "are you turkish"en äre you sisters" zijn standaard verkoop praatjes... mijn vrouw bleek de afgelopen jaren Turks, Egyptisch, Tanzaniaans en Keniaans te zijn... kan je nagaan



Het zijn niet de alleen verkopers die dat zeggen en ik hoor het ook heel vaak in Nederland.


Verder vind ik jou en Goodnight wel het toppunt van assimilatie, zo ouderwetsch hollandsch zeiken over vakanties in het buitenland :haha:

Ach ja we doen ons best. :staart:

mark61
16-05-04, 22:32
Tja Taoua, in het voorseizoen ligt de verhouding inboorlingen <> toeristen wat ongunstig. Ik had je gewaarschuwd voor toeristische bestemmingen. Maar nee, eigenwijs zijn...

Overigens hebben ze in Turkije ook Boekhandels met reisgidsen in het Engels. In Istanboel ook in het Arabisch, als dat helpt. Next time NW-kust, Erdek of zo, zee van rust. Inboorlingen die zich met hun eigen zaken bemoeien. Verder klink je inderdaad als de Superhollandse. :argwaan:


:lekpuh: