PDA

Bekijk Volledige Versie : Half marokkaans en half Nederlands



Tara
16-05-04, 02:58
Even een serieuze vraag.

Mijn kinderen zijn half Nederlands en half Marokkaans, de oudsten krijgen steeds meer interesse in Marokko, Marokkanen en hun gewoonten en hun afkomst. Vooral bij de oudste merk ik dat ie zich meer Marokkaan voelt dan Nederlander en ik geef toe dat me dat best wel een beetje stoort omdat ik Nederlander ben en daar ook trots op ben. Ik probeer mijn kinderen bij te brengen om vooral trots te zijn op wat ze zijn, het maakt niet uit wie of wat je bent, waar je vandaan komt of wat je bereikt hebt, wees blij met jezelf en gooi jezelf nooit te grabbel, wat een ander van je vind is niet belangrijk!

Maar ik vind het wel belangrijk dat mijn kinderen een soort balans houden en niet doorslaan naar de een of andere kant, ze mogen zich best Marokkaan voelen maar ze zijn ook Nederlander.

Hoe kan ik ze het beste van beide werelden meegeven?

hanim3arasi
16-05-04, 03:08
Geplaatst door Tara
Even een serieuze vraag.

Mijn kinderen zijn half Nederlands en half Marokkaans, de oudsten krijgen steeds meer interesse in Marokko, Marokkanen en hun gewoonten en hun afkomst. Vooral bij de oudste merk ik dat ie zich meer Marokkaan voelt dan Nederlander en ik geef toe dat me dat best wel een beetje stoort omdat ik Nederlander ben en daar ook trots op ben. Ik probeer mijn kinderen bij te brengen om vooral trots te zijn op wat ze zijn, het maakt niet uit wie of wat je bent, waar je vandaan komt of wat je bereikt hebt, wees blij met jezelf en gooi jezelf nooit te grabbel, wat een ander van je vind is niet belangrijk!

Maar ik vind het wel belangrijk dat mijn kinderen een soort balans houden en niet doorslaan naar de een of andere kant, ze mogen zich best Marokkaan voelen maar ze zijn ook Nederlander.

Hoe kan ik ze het beste van beide werelden meegeven?

ik heb ook neven en nichtjes die half nederlands en marokkaans zijn...

wat ik denk is als zij in marokko leefden zouden zij ook meer interesse hebben in nederland en nederlands zijn...

ik heb er geen moeite mee als je ze maar stampot bespaart

geintje :D

BniMakaada
16-05-04, 07:07
Geef ze in ieder geval de mogelijkheid om beide culturen te leren kennen en verbiedt niet 1 van de twee alleen omdat het niet je keuze is. Stuur ze de kant op die jouw het beste lijkt maar respecteer de keuzes die zijn maken.

Hoe zit het met religie? Beleiden ze/jij die of niet?

Antonn
16-05-04, 09:05
Geplaatst door Tara
Even een serieuze vraag.

Mijn kinderen zijn half Nederlands en half Marokkaans, de oudsten krijgen steeds meer interesse in Marokko, Marokkanen en hun gewoonten en hun afkomst. Vooral bij de oudste merk ik dat ie zich meer Marokkaan voelt dan Nederlander en ik geef toe dat me dat best wel een beetje stoort omdat ik Nederlander ben en daar ook trots op ben. Ik probeer mijn kinderen bij te brengen om vooral trots te zijn op wat ze zijn, het maakt niet uit wie of wat je bent, waar je vandaan komt of wat je bereikt hebt, wees blij met jezelf en gooi jezelf nooit te grabbel, wat een ander van je vind is niet belangrijk!

Maar ik vind het wel belangrijk dat mijn kinderen een soort balans houden en niet doorslaan naar de een of andere kant, ze mogen zich best Marokkaan voelen maar ze zijn ook Nederlander.

Hoe kan ik ze het beste van beide werelden meegeven?
Dat is inderdaad een tendens die ik vaker signaleer. Ik denk dat het komt doordat er onder Marokkanen veel meer nationalisme en trots heerst dan onder Nederlanders. Een Nederlander zal zijn land niet snel ophemelen, eerder afkraken. Het zij zo....

Je zou kunnen proberen om ze gewoon wat meer kennis te laten maken met de Nederlandse cultuur en geschiedenis. Maar eerlijk gezegd denk ik dat het weinig soelaas biedt.

taouanza
16-05-04, 09:37
Geplaatst door Tara
Even een serieuze vraag.

Mijn kinderen zijn half Nederlands en half Marokkaans, de oudsten krijgen steeds meer interesse in Marokko, Marokkanen en hun gewoonten en hun afkomst. Vooral bij de oudste merk ik dat ie zich meer Marokkaan voelt dan Nederlander en ik geef toe dat me dat best wel een beetje stoort omdat ik Nederlander ben en daar ook trots op ben. Ik probeer mijn kinderen bij te brengen om vooral trots te zijn op wat ze zijn, het maakt niet uit wie of wat je bent, waar je vandaan komt of wat je bereikt hebt, wees blij met jezelf en gooi jezelf nooit te grabbel, wat een ander van je vind is niet belangrijk!

Maar ik vind het wel belangrijk dat mijn kinderen een soort balans houden en niet doorslaan naar de een of andere kant, ze mogen zich best Marokkaan voelen maar ze zijn ook Nederlander.

Hoe kan ik ze het beste van beide werelden meegeven?

Als ik jouw was zou ik ze gewoon hun gang laten gaan.
Hoezo ben jij constant Nederland? Je bent toch in eerste plaats je zelf.
En er bestaat niet zoiets als doorslaan naar de andere kant. Hoezo ben je bang dat ze op een dag opstaan en alleen Marokkaans gaan praten en praten over de oversteek naar het Westen ofzo?
En stuur je zoon naar Marokko voelt hij zich geheid Nederlander.
Door er een punt van te maken maak je het alleen aantrekkelijker om anders te willen zijn.

taouanza
16-05-04, 09:38
Geplaatst door Antonn
Dat is inderdaad een tendens die ik vaker signaleer. Ik denk dat het komt doordat er onder Marokkanen veel meer nationalisme en trots heerst dan onder Nederlanders. Een Nederlander zal zijn land niet snel ophemelen, eerder afkraken. Het zij zo....

Je zou kunnen proberen om ze gewoon wat meer kennis te laten maken met de Nederlandse cultuur en geschiedenis. Maar eerlijk gezegd denk ik dat het weinig soelaas biedt.


:moe:

Antonn
16-05-04, 09:44
Geplaatst door taouanza
Als ik jouw was zou ik ze gewoon hun gang laten gaan.
Hoezo ben jij constant Nederland? Je bent toch in eerste plaats je zelf.
En er bestaat niet zoiets als doorslaan naar de andere kant. Hoezo ben je bang dat ze op een dag opstaan en alleen Marokkaans gaan praten en praten over de oversteek naar het Westen ofzo?
En stuur je zoon naar Marokko voelt hij zich geheid Nederlander.
Door er een punt van te maken maak je het alleen aantrekkelijker om anders te willen zijn.
:moe:

Joesoef
16-05-04, 10:31
Geplaatst door Antonn
Dat is inderdaad een tendens die ik vaker signaleer. Ik denk dat het komt doordat er onder Marokkanen veel meer nationalisme en trots heerst dan onder Nederlanders. Een Nederlander zal zijn land niet snel ophemelen, eerder afkraken. Het zij zo....

Je zou kunnen proberen om ze gewoon wat meer kennis te laten maken met de Nederlandse cultuur en geschiedenis. Maar eerlijk gezegd denk ik dat het weinig soelaas biedt.


Nederlanders in het buitenland zijn zo chauvinistisch als wat. Samen aquarellen, potten bakken, kookclubjes, muziekavondjes, oranjebitter. Ze gaan zelfs bij elkaar in de buurt wonen.............



Tarra,

Je kinderen gewoon laten doen waar ze zich goed bij voelen. Zolang ze geen sling praten is er niets aan de hand.

Robbedoes
16-05-04, 12:11
Geen idee hoe oud je kinderen zijn, maar laat ze eens een half jaar in Marokko wonen, de vader heeft daar vast wel familie, laat ze vooral aan het gewone leven daar deelnemen.

taouanza
16-05-04, 12:13
Geplaatst door Robbedoes
Geen idee hoe oud je kinderen zijn, maar laat ze eens een half jaar in Marokko wonen, de vader heeft daar vast wel familie, laat ze vooral aan het gewone leven daar deelnemen.

Een week is meer dan genoeg.

Robbedoes
16-05-04, 12:20
Nee dan slijt de tegenzin weer te snel. Laat ze echt maar een half jaar daar zijn, dan willen ze er nooit meer heen, laat staan Marokkaan zijn.

taouanza
16-05-04, 12:28
Geplaatst door Robbedoes
Nee dan slijt de tegenzin weer te snel. Laat ze echt maar een half jaar daar zijn, dan willen ze er nooit meer heen, laat staan Marokkaan zijn.

Ik heb er 3 jaar gewoont en ik wil er nog steeds terug. En ik heb verschrikkelijke heimwee. En ik heb het helemaal niet over dat de ene beter is dan de andere. Want je bent in de eerste plaats je zelf en het belangrijkste is je daar goed bij te voelen.En als je in Nederland woont ben je automatisch meer Nederlander dan een Marokkaan uit Marokko.
Maar je zal vast niet begrijpen wat ik bedoel.:moe:

Robbedoes
16-05-04, 12:31
Jawel, ik probeer het.

De enige oplossing is denk ik een definitieve keus maken, doe je dat niet, dan blijf je je leven lang in een spagaat zitten, en je kinderen later met jou.
Innerlijke onrust en onvrede kunnen dan een naar gevolg zijn.

Zwarte Schaap
16-05-04, 12:33
Geplaatst door Robbedoes
Nee dan slijt de tegenzin weer te snel. Laat ze echt maar een half jaar daar zijn, dan willen ze er nooit meer heen, laat staan Marokkaan zijn. Een kind met een sterk rechtvaardigheidsgevoel zal zich des te meer betrokken voelen bij het land van zijn vader en deze nooit willen verloochenen.

Julien
16-05-04, 12:34
ik ben ook een halfbloed, en niemand kan me verplichten bij welk land ik het meeste hoor! zelfs m'n ouders niet!

kortom, laat je kind het lekker zelf bepalen. Ziet ie er uit als een Marokkaan? Dan heeft hij waarschijnlijk weinig keus, Nederlanders zullen hem dan blijven zien als een Marokkaan, nooit als een Nederlander. Dat is de harde werkelijkheid.

taouanza
16-05-04, 12:35
Geplaatst door Julien
ik ben ook een halfbloed, en niemand kan me verplichten bij welk land ik het meeste hoor! zelfs m'n ouders niet!

kortom, laat je kind het lekker zelf bepalen. Ziet ie er uit als een Marokkaan? Dan heeft hij waarschijnlijk weinig keus, Nederlanders zullen hem dan blijven zien als een Marokkaan, nooit als een Nederlander. Dat is de harde werkelijkheid.

Zo nu en dan zeg je best wel zinnige dingen.:hihi:

Julien
16-05-04, 12:35
Geplaatst door Zwarte Schaap
Een kind met een sterk rechtvaardigheidsgevoel zal zich des te meer betrokken voelen bij het land van zijn vader en deze nooit willen verloochenen.

:vreemd: hoezo vader? alsof het wat uitmaakt of je ma of je pa marokkaans is.

Julien
16-05-04, 12:37
Geplaatst door taouanza
Zo nu en dan zeg je best wel zinnige dingen.:hihi:

kwestie van me beter leren kennen ;)

Zwarte Schaap
16-05-04, 12:41
Geplaatst door Julien
:vreemd: hoezo vader? alsof het wat uitmaakt of je ma of je pa marokkaans is.

Pffffff.........aub doe niet zo dom?

taouanza
16-05-04, 12:44
Geplaatst door Julien
kwestie van me beter leren kennen ;)

Ach je bent nog jong denk ik dan maar.:hihi:

Robbedoes
16-05-04, 12:44
De enige oplossing is denk ik een definitieve keus maken, doe je dat niet, dan blijf je je leven lang in een spagaat zitten, en je kinderen later met jou.
Innerlijke onrust en onvrede kunnen dan een naar gevolg zijn

taouanza
16-05-04, 12:44
Geplaatst door Zwarte Schaap
Pffffff.........aub doe niet zo dom?

Dat zeg ik hij is nog jong.:hihi:

Julien
16-05-04, 12:51
Geplaatst door Zwarte Schaap
Pffffff.........aub doe niet zo dom?

nou met jou weet je het nooit hoe conservatief je gedachten zijn, daarom vroeg ik het aan je.

Robbedoes
16-05-04, 12:55
Een kind met een sterk rechtvaardigheidsgevoel zal zich des te meer betrokken voelen bij het land van zijn vader en deze nooit willen verloochenen.

Vreselijk pathetisch :kotsen:

Mill
16-05-04, 12:58
Geplaatst door Robbedoes
De enige oplossing is denk ik een definitieve keus maken, doe je dat niet, dan blijf je je leven lang in een spagaat zitten, en je kinderen later met jou.
Innerlijke onrust en onvrede kunnen dan een naar gevolg zijn

Dit vind ik altijd zo raar. Etniciteit als onwrikbare determinant van je persoonlijkheid. Alsof een halfbloed moet "kiezen" uit twee afgebakende alternatieven. Slaat toch nergens op? Je identiteit is niet je etnische afkomst, die je al dan niet kan "verloochenen". Je identiteit is de intieme band met je ouders, broers en zussen, de vrienden die je kiest, de politieke kleur die je aantrekt, het beroep waar je je toe aangetrokken voelt, of je wel of niet in God gelooft, de muziek die je mooi vindt, het soort films dat je graag kijkt, de subcultuur waar je je bij aansluit (goths, gabbers, kakkers), etc.

Als dat door anderen "verloochenen" wordt genoemd omdat het afwijkt van de standaard verwachting bij iemand van jouw etnische afkomst? Fuck 'em.

Zwarte Schaap
16-05-04, 13:01
Geplaatst door Robbedoes
De enige oplossing is denk ik een definitieve keus maken, doe je dat niet, dan blijf je je leven lang in een spagaat zitten, en je kinderen later met jou.
Innerlijke onrust en onvrede kunnen dan een naar gevolg zijn

Dom gelul van iemand die niet verder kan kijken dan 1 identiteit. Mensen zijn heel goed in staat om dubbele identiteiten te hebben. Kijk maar naar de 100-duizenden allochtone kinderen die met gemak beide identiteiten hebben geintegreerd. Het kost tijd en moeite maar als dat achter de rug is dan zal je kind rijker zijn en zich nog makkelijker in anderen kunnen inleven.

Het hoeft niet alleen het 1 of het ander te zijn maar het kan ook makkelijk zo zijn dat je beiden integreert. Verder is de deze continu veranderende wereld de identiteit een dynamisch en rekbaar begrip, alleen stom vasthouden aan een bepaalde statische inhoud van 1 identiteit zal hem meer problemen opleveren.

Orakel
16-05-04, 13:02
Geplaatst door Mill
Dit vind ik altijd zo raar. Etniciteit als onwrikbare determinant van je persoonlijkheid. Alsof een halfbloed moet "kiezen" uit twee afgebakende alternatieven. Slaat toch nergens op? Je identiteit is niet je etnische afkomst, die je al dan niet kan "verloochenen". Je identiteit is de intieme band met je ouders, broers en zussen, de vrienden die je kiest, de politieke kleur die je aantrekt, het beroep waar je je toe aangetrokken voelt, of je wel of niet in God gelooft, de muziek die je mooi vindt, het soort films dat je graag kijkt, de subcultuur waar je je bij aansluit (goths, gabbers, kakkers), etc.

Als dat door anderen "verloochenen" wordt genoemd omdat het afwijkt van de standaard verwachting bij iemand van jouw etnische afkomst? Fuck 'em.

:duim:

Orakel
16-05-04, 13:02
Geplaatst door Tara
Even een serieuze vraag.

Mijn kinderen zijn half Nederlands en half Marokkaans, de oudsten krijgen steeds meer interesse in Marokko, Marokkanen en hun gewoonten en hun afkomst. Vooral bij de oudste merk ik dat ie zich meer Marokkaan voelt dan Nederlander en ik geef toe dat me dat best wel een beetje stoort omdat ik Nederlander ben en daar ook trots op ben. Ik probeer mijn kinderen bij te brengen om vooral trots te zijn op wat ze zijn, het maakt niet uit wie of wat je bent, waar je vandaan komt of wat je bereikt hebt, wees blij met jezelf en gooi jezelf nooit te grabbel, wat een ander van je vind is niet belangrijk!

Maar ik vind het wel belangrijk dat mijn kinderen een soort balans houden en niet doorslaan naar de een of andere kant, ze mogen zich best Marokkaan voelen maar ze zijn ook Nederlander.

Hoe kan ik ze het beste van beide werelden meegeven?

En dat bedenk jij je om 03.58 uur?
Is de Prozac ookal uit het ziekenfonds?

850
16-05-04, 13:03
Geplaatst door Zwarte Schaap
Dom gelul van iemand die niet verder kan kijken dan 1 identiteit. Mensen zijn heel goed in staat om dubbele identiteiten te hebben. Kijk maar naar de 100-duizenden allochtone kinderen die met gemak beide identiteiten hebben geintegreerd. Het kost tijd en moeite maar als dat achter de rug is dan zal je kind rijker zijn en zich nog makkelijker in anderen kunnen inleven.

Het hoeft niet alleen het 1 of het ander te zijn maar het kan ook makkelijk zo zijn dat je beiden integreert. Verder is de deze continu veranderende wereld de identiteit een dynamisch en rekbaar begrip, alleen stom vasthouden aan een bepaalde statische inhoud van 1 identiteit zal hem meer problemen opleveren.

:o Tis zeer zeldzaam maar dit keer ben ik t met ZS eens..........

Zwarte Schaap
16-05-04, 13:05
Geplaatst door Robbedoes
Vreselijk pathetisch :kotsen:

Ik weet wie het zegt.

Orakel
16-05-04, 13:06
Geplaatst door Zwarte Schaap
Dom gelul van iemand die niet verder kan kijken dan 1 identiteit. Mensen zijn heel goed in staat om dubbele identiteiten te hebben. Kijk maar naar de 100-duizenden allochtone kinderen die met gemak beide identiteiten hebben geintegreerd. Het kost tijd en moeite maar als dat achter de rug is dan zal je kind rijker zijn en zich nog makkelijker in anderen kunnen inleven.

Het hoeft niet alleen het 1 of het ander te zijn maar het kan ook makkelijk zo zijn dat je beiden integreert. Verder is de deze continu veranderende wereld de identiteit een dynamisch en rekbaar begrip, alleen stom vasthouden aan een bepaalde statische inhoud van 1 identiteit zal hem meer problemen opleveren.

:fplet:

Robbedoes
16-05-04, 13:09
alleen stom vasthouden aan een bepaalde statische inhoud van 1 identiteit zal hem meer problemen opleveren.


Zwart Schaap, laten mensen nou juist vaak op zoek zijn naar zekerheid, vastigheid en duidelijkheid.
Misschien ben jij sterk genoeg, bij anderen zien we grote problemen v.w.b. de identiteit. :hihi:

Robbedoes
16-05-04, 13:12
Je identiteit is de intieme band met je ouders, broers en zussen, de vrienden die je kiest, de politieke kleur die je aantrekt, het beroep waar je je toe aangetrokken voelt, of je wel of niet in God gelooft, de muziek die je mooi vindt, het soort films dat je graag kijkt, de subcultuur waar je je bij aansluit (goths, gabbers, kakkers), etc.

Mill in principe heb je gelijk, maar in tijden waarin etniciteit een kwestie is, waar etniciteit zelfs binnen een polariserend politiek sociaal krachtenveld gebruikt wordt, ligt dat wel ff iets anders.

Mill
16-05-04, 13:18
Geplaatst door Robbedoes
Mill in principe heb je gelijk, maar in tijden waarin etniciteit een kwestie is, waar etniciteit zelfs binnen een polariserend politiek sociaal krachtenveld gebruikt wordt, ligt dat wel ff iets anders.

Dat ligt alleen maar anders als je valt voor zieke Michiel Smit-praatjes over "Nederlandse volksaard" of AEL-geloei over een zogenaamde "pan-Arabische identiteit", of eikels die beweren dat je een verrader bent als je niet meer gelooft dat God de boel regelt.

Volksmennerij van machtswellustelingen die individualiteit de kop in willen drukken.

850
16-05-04, 13:19
Geplaatst door Mill
(goths, gabbers, kakkers),

Kakkers? Wasdah?
Zijn dat mensen die in groepsverband samen gaan schijten?

Goodnight
16-05-04, 13:36
Geplaatst door Robbedoes
Nee dan slijt de tegenzin weer te snel. Laat ze echt maar een half jaar daar zijn, dan willen ze er nooit meer heen, laat staan Marokkaan zijn.

Hahaha...u wish.....

Ken half marokkaanse half nederlandse kinderen die met hun ouders daar wonen en niet eens voor de lol op vakantie naar Nederland willen komen!


Maar goed Tara, ik merk aan jou dat je aan de ene kant hen de keuze wil laten.Maar ook aan de andere kant stoor je er aan dat ze blijkbaar toch meer Marokkaans voelen.

dat verbaast me eerlijk gezegd: je bent tenslotte met een Marokkaan en die voelt zich waarschijnlijk ook meer Marokkaans dan nederlands.
Ik denk dat je daar niet al te veel aandacht aan moet schenken.
Wat is er mis mee als jouw kinderen zich meer Marokkaans voelen?
En wat zou er mis mee zijn als ze zich meer Nederlands zouden voelen.
Het gaat uiteindelijk om de personen die ze zijn en worden, en iedere ouder wil dat zijn kinderen goed terechtkomen.
dat heeft verder niets te maken met hoe zij zich voelen: Marokkaans of Nederlands.

Ik heb een nichtje die ook ouders van 2 verschillende culturen heeft.
Ze krijgt van beide culturen mee en hoe dat zich in de toekomst zal ontwikkelen dat weet niemand.
En dat kan je ook niet sturen, doe je dat toch dan kan je er op rekenen dat het geheid misloopt.

Veel succes!

taouanza
16-05-04, 13:41
Geplaatst door Goodnight
Hahaha...u wish.....

Ken half marokkaanse half nederlandse kinderen die met hun ouders daar wonen en niet eens voor de lol op vakantie naar Nederland willen komen!


Maar goed Tara, ik merk aan jou dat je aan de ene kant hen de keuze wil laten.Maar ook aan de andere kant stoor je er aan dat ze blijkbaar toch meer Marokkaans voelen.

dat verbaast me eerlijk gezegd: je bent tenslotte met een Marokkaan en die voelt zich waarschijnlijk ook meer Marokkaans dan nederlands.
Ik denk dat je daar niet al te veel aandacht aan moet schenken.
Wat is er mis mee als jouw kinderen zich meer Marokkaans voelen?
En wat zou er mis mee zijn als ze zich meer Nederlands zouden voelen.
Het gaat uiteindelijk om de personen die ze zijn en worden, en iedere ouder wil dat zijn kinderen goed terechtkomen.
dat heeft verder niets te maken met hoe zij zich voelen: Marokkaans of Nederlands.

Ik heb een nichtje die ook ouders van 2 verschillende culturen heeft.
Ze krijgt van beide culturen mee en hoe dat zich in de toekomst zal ontwikkelen dat weet niemand.
En dat kan je ook niet sturen, doe je dat toch dan kan je er op rekenen dat het geheid misloopt.

Veel succes!

Dat bedoel ik.:wink:

het lijkt wel alsof ze er vanuit gaat dat ze automatisch voor Nederlands kiezen.En wat is dat dan Nederlands zijn?

Antonn
16-05-04, 13:56
Geplaatst door Joesoef
Nederlanders in het buitenland zijn zo chauvinistisch als wat. Samen aquarellen, potten bakken, kookclubjes, muziekavondjes, oranjebitter. Ze gaan zelfs bij elkaar in de buurt wonen.............
Het gaat hier toch om een kind dat in Nederland opgroeit?

Goodnight
16-05-04, 14:25
Zag een tijd terug een intervieuw van S.Aboos met twee meisjes die een marokkaanse vader en een nederlandse moeder hadden.

Van de een waren de ouders gescheiden, zij voelde zich moslim en marokkaans.Ondanks haar moeder die hier tegen was, dat was namelijk de reden waarom ze van die vader is gescheiden.

het andere meisje waren de beide ouders nog bij elkaar, zij was geen moslim ( althans ze zei dat ze niet vastte en verder niets deed aan het geloof) haar broertje wel en haar vader ook.Zij en haar moeder niet.
Toch waren die ouders nog bij elkaar.

je kan het dus niet sturen zoals jij het wil.

Zolas ze zeggen, het bloed kruipt waar het niet kan....

taouanza
16-05-04, 14:36
Het is ook de toon alsof je Marokkaans voelen een slechte gewoonte is die je moet afleren. Ja das makkelijk als je alle goeie eigenschappen van een persoon toeschrijft aan zijn Nederlandse identiteit en zijn slechte eigenschappen aan zijn Marokkaanse indentiteit
Mag je als Nederlander couscous niet lekker vinden of gaat het hier over het geloof?

~Panthera~
16-05-04, 15:22
Geplaatst door Julien
ik ben ook een halfbloed, en niemand kan me verplichten bij welk land ik het meeste hoor! zelfs m'n ouders niet!

kortom, laat je kind het lekker zelf bepalen. Ziet ie er uit als een Marokkaan? Dan heeft hij waarschijnlijk weinig keus, Nederlanders zullen hem dan blijven zien als een Marokkaan, nooit als een Nederlander. Dat is de harde werkelijkheid.
---------------------------

Zo zie je maar: Nederlanders zijn inherrent rasistisch. :moe:

~Panthera~
16-05-04, 15:24
Geplaatst door Antonn
. Een Nederlander zal zijn land niet snel ophemelen, eerder afkraken. Het zij zo.....
--------------------------------

Als iets kut is, dan is het kut.
En dat zal ik als Nederlander dus ook altijd blijven zeggen, ook al gaat het over Nederland.
Dat heet eerlijkheid.
En heeft niets met afkraken te maken. :maf2:

Mill
16-05-04, 15:25
Geplaatst door ~Panthera~
Nederlanders zijn inherrent rasistisch. :moe:

Ja, en negers zijn inherent lui.

~Panthera~
16-05-04, 15:27
Geplaatst door Mill
Ja, en negers zijn inherent lui.
------------------------------

Ga jij je geschiedenisboeken nog maar eens nalezen.
Kom je er vanzelf wel achter.

Mill
16-05-04, 15:31
Geplaatst door ~Panthera~
------------------------------

Ga jij je geschiedenisboeken nog maar eens nalezen.
Kom je er vanzelf wel achter.

Als jij zo inherent racistisch bent, waarom maak je je dan altijd kwaad over racistische misstanden?

~Panthera~
16-05-04, 15:35
Geplaatst door Mill
Als jij zo inherent racistisch bent, waarom maak je je dan altijd kwaad over racistische misstanden?
--------------------

Omdat ik me er van bewust ben.

Mill
16-05-04, 15:46
Geplaatst door ~Panthera~
--------------------

Omdat ik me er van bewust ben.

Ik ben Panthera. Ik ben een Nederlander, en dus inherent racistisch. Ik vind dus (inherent nog wel) dat sommige rassen inferieur zijn aan mijn eigen Hollandsch Welvaren.

Toch word ik soms boos wanneer inherent-racistische landgenoten gemeen doen tegenover andere rassen. Dat komt omdat ik me ervan bewust ben dat ik andere rassen inferieur vind.

Kennelijk vind je een overtuiging ineens niet meer goed als je je ervan bewust bent dat je hem hebt. Bijvoorbeeld: ik vind drop lekker, maar ik eet het niet en wil ook niet dat anderen het eten of zeggen dat ze het lekker vinden. Ik ben me er namelijk van bewust dat ik het lekker vind.

Logisch.

Mark
16-05-04, 17:53
Nederland is een van de minst racistische landen ter wereld... de discussies die hier lopen zouden in de meeste landen niet eens bespreekbaar zijn.

De topicstarter is denk ik bang dat haar kinderen van haar (als Nederlandse ouder) zullen vervreemden en dat zij niet de waarden en normen uit haar eigen achtergrond kan doorgeven. En misschien gebeurt dat ook wel, niks aan te doen.

taouanza
16-05-04, 18:24
Geplaatst door Mark
Nederland is een van de minst racistische landen ter wereld... de discussies die hier lopen zouden in de meeste landen niet eens bespreekbaar zijn.

De topicstarter is denk ik bang dat haar kinderen van haar (als Nederlandse ouder) zullen vervreemden en dat zij niet de waarden en normen uit haar eigen achtergrond kan doorgeven. En misschien gebeurt dat ook wel, niks aan te doen.

Wat zijn die normen en waarden dan die ze dreigt te verliezen?

Zwarte Schaap
16-05-04, 19:00
Geplaatst door taouanza
Wat zijn die normen en waarden dan die ze dreigt te verliezen?

liefde, eerlijkheid, rechtvaardigheid, menselijkheid...etc en andere goede positieve eigenschappen. Die hebben marokkanen niet, die mishandelen en onderdrukken de vrouwen, stelen, roven, snijden strotten af, ze zijn ongevoelig en vinden westerse vrouwen hoeren en spugen als je langsloopt.

Mark
16-05-04, 19:15
Geplaatst door Zwarte Schaap
liefde, eerlijkheid, rechtvaardigheid, menselijkheid...etc en andere goede positieve eigenschappen. Die hebben marokkanen niet, die mishandelen en onderdrukken de vrouwen, stelen, roven, snijden strotten af, ze zijn ongevoelig en vinden westerse vrouwen hoeren en spugen als je langsloopt.

Nou, je moet niet zo hard zijn Schaap, Marokkanen hebben ook best goeie kanten.

Zwarte Schaap
16-05-04, 19:22
Geplaatst door Mark
Nou, je moet niet zo hard zijn Schaap, Marokkanen hebben ook best goeie kanten.
Dat klopt, dat zijn de marokkaanse vrouwen. Ze zijn zo lekker gewillig en slaafs, krijgen nooit hoofdpijn, kunnen goed koken en voelen zich verantwoordelijk voor het huishouden.

Marokkaanse mannen blijven harde ongevoelige klootzakken.

Mark
16-05-04, 19:27
Geplaatst door Zwarte Schaap
Dat klopt, dat zijn de marokkaanse vrouwen. Ze zijn zo lekker gewillig en slaafs, krijgen nooit hoofdpijn, kunnen goed koken en voelen zich verantwoordelijk voor het huishouden.

Marokkaanse mannen blijven harde ongevoelige klootzakken.

Ik wist niet dat Marokkaanse vrouwen zo waren, dat had je eerder moeten zeggen.

Niet alle Marokkaanse mannen zijn ongevoelig hoor, sommige schrijven zelfs gedichten :)

Zwarte Schaap
16-05-04, 19:31
Geplaatst door Mark
Ik wist niet dat Marokkaanse vrouwen zo waren, dat had je eerder moeten zeggen.

Er is zoveel dat je nog niet weet.


Niet alle Marokkaanse mannen zijn ongevoelig hoor, sommige schrijven zelfs gedichten :) Dat zijn sukkelige mietjes.

Mark
16-05-04, 19:33
Geplaatst door Zwarte Schaap
Dat zijn sukkelige mietjes.

Ja ik vind dichten ook een teken van nichterigheid :)

Zwarte Schaap
16-05-04, 19:39
Geplaatst door Mark
Ja ik vind dichten ook een teken van nichterigheid :) Blij toe dat ik anders ben en me niet bezig hou met dergelijke verfoeilijke activiteiten.

taouanza
16-05-04, 20:09
Geplaatst door Zwarte Schaap
liefde, eerlijkheid, rechtvaardigheid, menselijkheid...etc en andere goede positieve eigenschappen. Die hebben marokkanen niet, die mishandelen en onderdrukken de vrouwen, stelen, roven, snijden strotten af, ze zijn ongevoelig en vinden westerse vrouwen hoeren en spugen als je langsloopt.

Ja goede eigenschappen horen bij de Nederlandse cultuur slechte eigenschappen bij de Marokkaanse.:moe:

taouanza
16-05-04, 20:10
Geplaatst door Zwarte Schaap
Blij toe dat ik anders ben en me niet bezig hou met dergelijke verfoeilijke activiteiten.

Dat meen je niet he?!:verward:

~Panthera~
16-05-04, 20:23
Geplaatst door Mill
Ik ben Panthera. Ik ben een Nederlander, en dus inherent racistisch. Ik vind dus (inherent nog wel) dat sommige rassen inferieur zijn aan mijn eigen Hollandsch Welvaren.

Toch word ik soms boos wanneer inherent-racistische landgenoten gemeen doen tegenover andere rassen. Dat komt omdat ik me ervan bewust ben dat ik andere rassen inferieur vind.

Kennelijk vind je een overtuiging ineens niet meer goed als je je ervan bewust bent dat je hem hebt. Bijvoorbeeld: ik vind drop lekker, maar ik eet het niet en wil ook niet dat anderen het eten of zeggen dat ze het lekker vinden. Ik ben me er namelijk van bewust dat ik het lekker vind.

Logisch.
---------------------------------

Je lult volkomen uit je nek.
Maar dat zul je zelf ook wel weten, denk ik.
Althans, dat hoop ik voor je.

piano
16-05-04, 20:28
hallo allemaal,

ik moet even reageren,omdat sommigen afdwalen.
dit is namelijk iets dat veel vakker voor komt en niet alleen bij,
ouders die Nederland en Marokkaans zijn,maar vooral ook bij de
Surinamse en Nederlandse ouders,het heet zelfs biecouller met andere worden de kinderen zijn zoekende van wat ze zijn en bij wie ze het meeste horen,en dit speelt voornamelijke bij kinderen dit in de puperteit zitten.
en als de kinderen dan bij voorbeeld op een Marokkaanse ouder lijken,dan is het duidelijk dat zich voornamelijk Marokkaans voelen of denken dat te zijn.
en anders om is het natuurlijk net zo.
en echt deze kinderen hebben het echt moeilijk mee,je moet als ouder daar natuurlijk niet de nadruk opleggen dat je ze het liefs anders ziet,maar moet je ze ondersteunen en vrij laten of anders als ze het erg moeilijk mee hebben hulp zoeken.


gegroet.moeder

Mill
16-05-04, 20:44
Geplaatst door ~Panthera~
---------------------------------

Je lult volkomen uit je nek.
Maar dat zul je zelf ook wel weten, denk ik.
Althans, dat hoop ik voor je.

Hou vol. :duim:

Cohen
16-05-04, 20:53
je had hier eerder aan moeten denken, nl. voordat je aan kids begon. want nu het zover is, heeft het weinig zin om ze jouw kant op te sturen, want ze doen toch wat zij willen. In the UK zeggen we: Blood is thicker than water.

Robbedoes
16-05-04, 21:58
Blij toe dat ik anders ben en me niet bezig hou met dergelijke verfoeilijke activiteiten.


Weer een inkijkje in het verfoeilijke denken van Zwart Schaap (als hij dit meent).

mark61
16-05-04, 22:10
Nou daar heeft Tara weer veel aan, die vriendelijke overpeinzingen hierboven.

@Tara, zou het kunnen zijn dat je zoons hebt die nu naar hun vader trekken? Die toevallig ook nog Marokkaan is? Zou het zo kunnen zijn dat de Nederlandse component overweldigend aanwezig is, omdat jullie in NL wonen, zodat ze wat tegenwicht willen? Nederland omringt hen al 24 uur per dag. Ik zou me geen zorgen maken. Maar ik ben ook geen ouder.

Zwarte Schaap
17-05-04, 00:11
Geplaatst door Robbedoes
Weer een inkijkje in het verfoeilijke denken van Zwart Schaap (als hij dit meent).

Als je niet weet waar het over gaat kun je beter je mond dicht houden of je kunt tenminste vragen waar het over gaat.

Julien
17-05-04, 00:33
Geplaatst door ~Panthera~
---------------------------

Zo zie je maar: Nederlanders zijn inherrent rasistisch. :moe:

jammer genoeg is het zo. ik heb een franse vriend die lijkt op een marokkaan, maar z'n broertje lijkt weer op een nederlander. het gekke is dat hij vaak geweigerd wordt in disco's en overal als allochtoon gezien wordt, terwijl dat bij z'n broertje nooit gebeurt.

toch hebben ze allebei dezelfde nationaliteiten.

aan de ene kant zijn het die aantal k.utjongeren die het verpesten voor alle andere allochtonen, maar het is ook de schuld van die bekrompen hollanders die alle allochtonen over 1 hoop gooien.

850
17-05-04, 00:49
Geplaatst door Julien
jammer genoeg is het zo. ik heb een franse vriend die lijkt op een marokkaan, maar z'n broertje lijkt weer op een nederlander. het gekke is dat hij vaak geweigerd wordt in disco's en overal als allochtoon gezien wordt, terwijl dat bij z'n broertje nooit gebeurt.

toch hebben ze allebei dezelfde nationaliteiten.

aan de ene kant zijn het die aantal k.utjongeren die het verpesten voor alle andere allochtonen, maar het is ook de schuld van die bekrompen hollanders die alle allochtonen over 1 hoop gooien.

Ik geloof niet dat het deurbeleid bij discotheken n goeie graadmeter is om het Nederlandse klimaat af te rekenen op racistisch gedrag.

Batin
17-05-04, 09:53
Geplaatst door Cohen
je had hier eerder aan moeten denken, nl. voordat je aan kids begon. want nu het zover is, heeft het weinig zin om ze jouw kant op te sturen, want ze doen toch wat zij willen. In the UK zeggen we: Blood is thicker than water.

Attachment: rant.jpg




Meneer Cohen,

Het zal wel aan mij liggen of zo, maar ik snap niet wat de relevantie is van het plaatsen van een link met een foto als deze, in deze topic.

Bedankt!

Batin

nard
17-05-04, 09:56
Geplaatst door Cohen
je had hier eerder aan moeten denken, nl. voordat je aan kids begon. want nu het zover is, heeft het weinig zin om ze jouw kant op te sturen, want ze doen toch wat zij willen. In the UK zeggen we: Blood is thicker than water.

Niet sympathiek en ook niet begripvol, maar wel de meest ultieme vorm van preventie.

In Nederland zeggen we: bloed kruipt waar t niet gaan kan.

taouanza
17-05-04, 12:23
Geplaatst door nard
Niet sympathiek en ook niet begripvol, maar wel de meest ultieme vorm van preventie.

In Nederland zeggen we: bloed kruipt waar t niet gaan kan.

Preventie van wat??????

Gerrie
17-05-04, 13:11
Geplaatst door Zwarte Schaap
positieve eigenschappen. Die hebben marokkanen niet, die mishandelen en onderdrukken de vrouwen, stelen, roven, snijden strotten af, ze zijn ongevoelig en vinden westerse vrouwen hoeren en spugen als je langsloopt.

...en dat allemaal vanaf gejatte scooters!

@Tara : Het is te makkelijk om te stellen dat het niet uitmaakt wat een ander van je vindt. Voor een kind maakt dat namelijk in de praktijk vaak heel veel uit. Als jouw kinderen lekkerder in hun vel zitten door hun Marokkaanse roots wat nadrukkelijk te koesteren dan hun Nederlandse dan mag je dat als liefhebbende moeder toejuichen.

nard
17-05-04, 15:17
Geplaatst door taouanza
Preventie van wat??????

Van het vraagstuk, waarmee de starter van dit onderwerp onze aandacht vraagt.

taouanza
17-05-04, 15:34
Geplaatst door nard
Van het vraagstuk, waarmee de starter van dit onderwerp onze aandacht vraagt.

Noem het beestje nou gewoon bij de naam wil je?

nard
17-05-04, 15:47
Geplaatst door taouanza
Noem het beestje nou gewoon bij de naam wil je?

Voor de tragen van begrip onder ons:



Tara
Vooral bij de oudste merk ik dat ie zich meer Marokkaan voelt dan Nederlander en ik geef toe dat me dat best wel een beetje stoort omdat ik Nederlander ben en daar ook trots op ben.


Tara heeft daar zachtjes uitgedrukt dus last van.

Toen suggereerde Cohen:



je had hier eerder aan moeten denken, nl. voordat je aan kids begon. want nu het zover is, heeft het weinig zin om ze jouw kant op te sturen, want ze doen toch wat zij willen. In the UK zeggen we: Blood is thicker than water.


En toen zei ik:

Niet sympathiek en ook niet begripvol, maar wel de meest ultieme vorm van preventie.

En toen vroeg jij:


Preventie van wat??????


En toen gaf ik dit antwoord wat je hier nu hebt zitten lezen.
Wat probeer je te doen? Me te pakken op mijn woorden, mij af te zeiken, of wat???

:confused: :confused: :confused:

taouanza
17-05-04, 15:55
Geplaatst door nard
Voor de tragen van begrip onder ons:



Tara heeft daar zachtjes uitgedrukt dus last van.

Toen suggereerde Cohen:



En toen zei ik:


En toen vroeg jij:


En toen gaf ik dit antwoord wat je hier nu hebt zitten lezen.
Wat probeer je te doen? Me te pakken op mijn woorden, mij af te zeiken, of wat???

:confused: :confused: :confused:


Ik wou er zeker van zou voordat ik je vals beschuldig.
Want wat ik uit je verhaal uitmaak is dat je moet voorkomen dat je kinderen zich Marokkaan gaan voelen?
Klopt dat of niet?

Arvid
17-05-04, 16:00
Geplaatst door ~Panthera~
---------------------------

Zo zie je maar: Nederlanders zijn inherrent rasistisch. :moe:

Communisten als jij wel.

Rocky
17-05-04, 16:01
Geplaatst door Arvid
Communisten als jij wel.


Hahaha...wellicht de domste repliek :gniffel:

nard
17-05-04, 16:04
Geplaatst door taouanza
Ik wou er zeker van zou voordat ik je vals beschuldig.
Want wat ik uit je verhaal uitmaak is dat je moet voorkomen dat je kinderen zich Marokkaan gaan voelen?
Klopt dat of niet?

Nee, Taouanza, dat klopt NIET. :stout:
Ik vind je vraag vooringenomen en suggestief. Uit mijn eerdere bijdragen valt helemaal niet op te maken dat ik vind dat de kinderen van Tara zich geen Marokkaan mogen voelen. Dat bedoel ik dus ook inderdaad niet.

Wat ik wil zeggen is dat de suggestie van Cohen heel onsympathiek en ongelukkig is, maar dat er wel een kern van waarheid in zit:
Als Tara het zelf aangeeft moeilijk te hebben met het feit dat haar kinderen op Marokko aan trekken, dan heb ik zoiets van; ja dat kan je verwachten, die mogelijkheid zit erin. Zeuren heeft nu geen zin meer, alleen nog maar accepteren en je kinderen daarin steunen of ze nou naar Marokko trekken of naar Holland.

Maar dit vraagstuk kan je van te voren verwachten, want het komt voor bij vrijwel alle kinderen die twee-culturig worden opgevoed. Dus beaam ik wat Cohen zegt; Als je hier nou moeite mee hebt, voorkom het dan, want genezen gaat niet.

Dus als je weet dat je hier moeite mee gaat krijgen: geen kinderen samen met iemand uit een andere kultuur, is dan de oplossing voor jou.
(daarom maken veel allochtoonse jongens de keuze om hun bruidje te importeren. Zelfs mondige Marokkaanse meisjes die zich westers ontwikkelen komen voor deze jongens al niet meer in aanmerking).
Als je daarentegen weet dat je er geen moeite mee gaat krijgen, omdat het je toch niet uitmaakt; wel kinderen samen met iemand uit een andere kultuur. Maar dan ook niet mauwen als de problemen komen.
It's that simpel...

Snappie?
;)

taouanza
17-05-04, 16:14
Geplaatst door nard
Nee, badmuts, dat klopt NIET. :stout:
Dat je bijzonder graag rascistisch behandeld wil worden moet jij weten, maar probeer in vredesnaam mij niet voor je karretje te spannen.

Wat ik wil zeggen is dat de suggestie van Cohen heel onsympathiek en ongelukkig is, maar dat er wel een kern van waarheid in zit:
Als Tara het zelf aangeeft moeilijk te hebben met het feit dat haar kinderen op Marokko aan trekken, dan heb ik zoiets van; ja dat kan je verwachten, die mogelijkheid zit erin. Zeuren heeft nu geen zin meer, alleen nog maar accepteren en je kinderen daarin steunen of ze nou naar Marokko trekken of naar Holland.

Maar dit vraagstuk kan je van te voren verwachten, want het komt voor bij vrijwel alle kinderen die twee-culturig worden opgevoed. Dus beaam ik wat Cohen zegt; Als je hier nou moeite mee hebt, voorkom het dan, want genezen gaat niet.

Dus als je weet dat je hier moeite mee gaat krijgen: geen kinderen samen met iemand uit een andere kultuur, is dan de oplossing voor jou.
(daarom maken veel allochtoonse jongens de keuze om hun bruidje te importeren. Zelfs mondige Marokkaanse meisjes die zich westers ontwikkelen komen voor deze jongens al niet meer in aanmerking).
Als je daarentegen weet dat je er geen moeite mee gaat krijgen, omdat het je toch niet uitmaakt; wel kinderen samen met iemand uit een andere kultuur. Maar dan ook niet mauwen als de problemen komen.
It's that simpel...

Snappie?
;)

Ja ik snap het behalve de eerst alinea niet.
Hoe bedoel je dat ik graag racistisch behandeld wil worden?

En waar slaat die badmuts op?
Dus als ik iets niet zeker weet mag ik er niet naar vragen?
En moet ik maar dingen roepen die nergens op slaan???

nard
17-05-04, 16:19
Geplaatst door taouanza
Ja ik snap het behalve de eerst alinea niet.
Hoe bedoel je dat ik graag racistisch behandeld wil worden?

En waar slaat die badmuts op?
Dus als ik iets niet zeker weet mag ik er niet naar vragen?
En moet ik maar dingen roepen die nergens op slaan???

Het was uit mijn eerdere bijdragen duidelijk te lezen dat ik geen vervelende opmerkingen wilde maken over de Marokkaanse cultuur.
Het was zeker niet mijn bedoeling om te gaan zeggen dat de kindertjes van Tara zich geen Marokkaan mogen gaan voelen.
Dat had je kunnen lezen.
Ik vond je vraag daarom nogal suggestief, alsof je bij mij niets anders kan verwachten.

Maar goed, mijn verontschuldiging voor mijn pissige toonzetting, ik heb'm al gecorrigeerd.

Arvid
17-05-04, 16:20
Geplaatst door Rocky
Hahaha...wellicht de domste repliek :gniffel:

Tuurlijk knulletje, ga jij je basisschool maar afmaken dan praten we verder.

iSrAeLgIrLy
17-05-04, 20:28
Ik zelf ben ook half-nl / half-allochtoon....

Ik vind Nederland minder leuk dan het andere land, maar ik ben wel in Ned. geboren en getogen enz. [in het andere land voel ik me thuis: de cultuur, taal, het land, klimaat, mensen enz...]

Het klopt dat uiterlijk heel erg meespeelt: ik heb blond haar en groene ogen... Allochtonen zien me als Ned, geloven niet da 'k ook allochtoon ben (zelfs als ze me kennen) en Nederlanders zien me op het eerste gezicht als Ned., maar als ze me kennen als Allochtoon...... Confusing :cheefbek:

taouanza
17-05-04, 20:50
Geplaatst door iSrAeLgIrLy
Ik zelf ben ook half-nl / half-allochtoon....

Ik vind Nederland minder leuk dan het andere land, maar ik ben wel in Ned. geboren en getogen enz. [in het andere land voel ik me thuis: de cultuur, taal, het land, klimaat, mensen enz...]

Het klopt dat uiterlijk heel erg meespeelt: ik heb blond haar en groene ogen... Allochtonen zien me als Ned, geloven niet da 'k ook allochtoon ben (zelfs als ze me kennen) en Nederlanders zien me op het eerste gezicht als Ned., maar als ze me kennen als Allochtoon...... Confusing :cheefbek:


Nou meid ik heb zo met je te doen.:moe:

uzzi
17-05-04, 21:30
Geplaatst door Tara
Even een serieuze vraag.

Mijn kinderen zijn half Nederlands en half Marokkaans, de oudsten krijgen steeds meer interesse in Marokko, Marokkanen en hun gewoonten en hun afkomst. Vooral bij de oudste merk ik dat ie zich meer Marokkaan voelt dan Nederlander en ik geef toe dat me dat best wel een beetje stoort omdat ik Nederlander ben en daar ook trots op ben. Ik probeer mijn kinderen bij te brengen om vooral trots te zijn op wat ze zijn, het maakt niet uit wie of wat je bent, waar je vandaan komt of wat je bereikt hebt, wees blij met jezelf en gooi jezelf nooit te grabbel, wat een ander van je vind is niet belangrijk!

Maar ik vind het wel belangrijk dat mijn kinderen een soort balans houden en niet doorslaan naar de een of andere kant, ze mogen zich best Marokkaan voelen maar ze zijn ook Nederlander.

Hoe kan ik ze het beste van beide werelden meegeven?






Ik zou me eerder druk om maken als ze geen moslim zijn.

Mark
17-05-04, 21:36
Geplaatst door iSrAeLgIrLy
ik heb blond haar en groene ogen...


foto :D

Tara
18-05-04, 02:06
Geplaatst door uzzi
Ik zou me eerder druk om maken als ze geen moslim zijn.

Waarom???

Het maakt mij geen bal uit hoe ze zich voelen, als ze zich maar gelukkig voelen en hun plekje vinden.

Het gaat mij er om dat ik zie dat ze zo af en toe in tweestrijd staan, wat ben ik nou, marokkaan of nederlander? Ik zeg altijd je bent van allebei een beetje, ja ik weet, het klinkt als een dooddoener maar ik begrijp dat ze hun weg willen vinden. Mijn man is erg makkelijk, hangt erg aan het moslim zijn maar vind het geluk van zijn kinderen belangrijker, maar ik merk dat ie zich toch door zijn familie laat beinvloeden, maar wij staan wel op de eerste plaats! Zijn broer die met een Duits meisje is getrouwd is veel traditioneler, of hoe je het ook wilt noemen, maar die kinderen worden alleen Marokkaans grootgebracht, ik heb dat altijd vertikt!
Onze kinderen zijn in Nederland geboren en getogen, dus Nederland is hun eerste aanspreekpunt, als je je in alles Marokkaan voelt dan moet je hier niet gaan wonen maar naar Marokko imigreren. Het feit dat ik trots ben op mijn "Nederlands zijn" heeft niets te maken met wat dan ook (vul zelf maar in) maar heeft puur te maken met waar je voorliefde ligt en je roots, maar als een van mijn kinderen besluit om in Marokko te gaan wonen dan kan dat. Ik zal er niet blij mee zijn, maar dat heeft dan te maken met afstand en niets met het land op zich!
Ik heb er niets op tegen dat ze zich marokkaans voelen, het gaat mij er om dat ze ook Nederlander zijn en dat vergeten ze nog weleens, en waarom zou ik ze daar niet op mogen wijzen. Het gaat mij er niet om dat ze zich puur Nederlander voelen, het gaat mij er om dat ze niet vergeten dat dat ook een deel van hun erfenis is, buiten het Marokkaan om zijn.

Ik probeer alleen maar een balans te zoeken!

iSrAeLgIrLy
18-05-04, 16:33
Geplaatst door Mark
foto :D


K ben geen "dushi", jammer he... :slaap:

:zwaai:



























:hihi: geen fotos dus...

Rabi'ah.
18-05-04, 17:57
Geplaatst door iSrAeLgIrLy
K ben geen "dushi", jammer he...



Nee, een schatje ben je zeker niet nee. :rolleyes:

Mark
18-05-04, 18:02
Geplaatst door iSrAeLgIrLy
K ben geen "dushi", jammer he... :slaap:

:zwaai:


:hihi: geen fotos dus...

Met dushi bedoel je schatje?

Don't worry, bij mij telt puur uiterlijk :)