PDA

Bekijk Volledige Versie : Australische regering wist van terreurdreiging op Bali



lennart
16-05-04, 16:15
More evidence of Australian government’s failure to warn of Bali bombings

A series of recent revelations—involving Qantas, the Australian airline, and the country’s intelligence agencies—has raised new questions about why the government failed to warn ordinary Australians that the Indonesian resort island of Bali had become a terrorist bombing target.

On the night of October 12, 2002, thousands of holiday makers from Australia were in Bali’s Kuta nightclub district when bomb blasts went off, indiscriminately killing 200 innocent people. Among the dead were young tourists from several countries, including 88 Australians. Forty Indonesians were also killed—mostly workers at the Sari nightclub, where the main blast occurred, or taxi drivers waiting outside.

The latest disclosures further expose the government’s repeated claims that it had no “specific” intelligence warnings of a likely atrocity in Bali. Right up until the bombing, the government insisted it was safe to visit Bali, despite receiving several explicit warnings from US intelligence agencies, as well as its own Office of National Assessments (ONA), about likely attacks on the island in response to Australia’s participation in the US-led assault on Afghanistan.

On the day of the bombing, the Department of Foreign Affairs and Trade (DFAT) travel advice merely cautioned Australians in Indonesia to “maintain a high level of personal security awareness,” while emphasising that tourist services were functioning normally across the country, “including Bali”. An Australian Embassy bulletin stated: “Bali is calm and tourist services are operating normally.”

While tourists were kept in the dark, intelligence agencies were giving the opposite advice to military personnel, diplomats and the management of Qantas, the main airline servicing travel from Australia to Bali. The Australian Security Intelligence Organisation (ASIO) advised Qantas on July 3, 2002 that: “Given the JI [Jemaah Islamiyah] presence in Indonesia, neither Jakarta nor Bali could be considered exempt from attack.” Some weeks later, according to Qantas pilots and cabin crew, the company warned them not to use well-known hotels and nightclubs on the island.

Similarly, on the basis of reports by ASIO and the Defence Intelligence Organisation (DIO), the Defence Security Agency promulgated a warning on August 12, 2002, upgrading its threat assessment to “high” and insisting that: “All defence members travelling to Indonesia and South East Asia be briefed on the threat.” According to media reports, Australian diplomats visiting Indonesia were instructed to avoid bars and clubs frequented by tourists.

(. Gaat verder .)
http://www.wsws.org/articles/2004/may2004/bali-m15.shtml

Robbedoes
16-05-04, 16:20
Ja en????

lennart
16-05-04, 16:38
De criminele Australische overheid hadden dus hun burgers kunnen waarschuwen voor mogelijke aanslagen, gezien het feit dat zij zelf het gevaar als "high" zagen in augustus [twee maanden voor de aanslag] wil zeggen dat ze zich bewust waren van het gevaar. Dit duidt erop de Australische regering gebruik heeft willen maken van de aanslag en dus expres eigen burgers heeft geslachtofferd.

Een ding is elk geval duidelijk.. De Australische premier heeft gelogen toen hij de familieleden vertelde dat ze niet wisten dat er aanslagen op komst waren:
http://www.theage.com.au/articles/2002/11/26/1038173742338.html

Robbedoes
16-05-04, 21:14
Dus is de aanslag en het aantal van 220 doden de schuld van de Australische overheid?

De aanslag in Madrid was eigenlijk de schuld van de Spaanse overheid, omdat Europa ook al bedreigd was?

De Turkse overheid was ook schuldig aan al de doden bij de aanslagen in Istanboel omdat Turkije ook al eens bedreigd was?

En zo moet de wereld in gijzeling blijven van een stelletje godsdienstfanaten?
Lennart, ik had je intelligenter verwacht.

Dawud
16-05-04, 21:32
Dit duidt erop de Australische regering gebruik heeft willen maken van de aanslag en dus expres eigen burgers heeft geslachtofferd.

Alsof de Australische regering het lont heeft aangestoken.

Denk een na vent!

lennart
16-05-04, 21:55
Overheden die tegen hun eigen onderdanen liegen... Ach ja, moet kunnen he :moe:

Zolang je daarna maar moslims kan slachten. Viva de Westerse beschaving.

nard
17-05-04, 07:34
De ultieme linkse interpretatie van de werkelijkheid:

Als een moslim een aanslag pleegt hadden wij dat moeten kunnen weten.
Omdat we dat blijkbaar niet of onvoldoende wisten, zijn we in gebreke gebleven. Dus niet de terrorist is schuldig, maar de ontvanger van de bom, die onvoldoende het gevaar in kaart wist te brengen.

Dus als ik het goed begrijp Lennart dan mogen bijv. wij in Nederland volgens jouw verwrongen kijk op de werkelijkheid wél keihard preventief ingrijpen?
Bijv. die 150 potentiele terroristen die NL in de gaten worden gehouden mogen we dan elimineren, omdat we daarmee aanslagen voorkomen waar we anders toch zelf schuldig aan zouden zijn.
ALs het zo ligt, ga ik een klein stukje met je mee....

Mark
17-05-04, 09:23
Op dit moment is de hele wereld een mogelijke locatie voor een aanslag. Dus waar je ook wordt opgeblazen....

je had het kunnen weten :zwaai:

nard
17-05-04, 09:27
Had je maar geen westerling moeten worden......

Mark
17-05-04, 09:29
Geplaatst door nard
Had je maar geen westerling moeten worden......

Had je maar een regering moeten kiezen die alle eisen uit het midden Oosten inwilligt.

nard
17-05-04, 09:35
Geplaatst door Mark
Had je maar een regering moeten kiezen die alle eisen uit het midden Oosten inwilligt.

Ja dat is 'm.

Robbedoes
17-05-04, 11:15
Viva de Westerse beschaving.


Jij zegt het Lennart, maar ik wil het je wel naroepen :hihi:

taouanza
17-05-04, 12:03
Geplaatst door nard
Had je maar geen westerling moeten worden......

Nee als moslim ben je veilig.........

nard
17-05-04, 12:06
Geplaatst door taouanza
Nee als moslim ben je veilig.........

Ja. In het westen zijn moslims heel veilig.

taouanza
17-05-04, 12:10
Geplaatst door nard
Ja. In het westen zijn moslims heel veilig.


En anders wel dankzij het westen......

nard
17-05-04, 12:16
Geplaatst door taouanza
En anders wel dankzij het westen......

Waarschijnlijk

taouanza
17-05-04, 12:19
Geplaatst door nard
Waarschijnlijk

Dan zal ik wel een ander definitie van veilig hebben.........

nard
17-05-04, 12:21
Geplaatst door taouanza
Dan zal ik wel een ander definitie van veilig hebben.........

Hoogstwaarschijnlijk

taouanza
17-05-04, 12:23
Geplaatst door nard
Hoogstwaarschijnlijk

Ja dat denk ik ook

nard
17-05-04, 12:26
Geplaatst door taouanza
Ja dat denk ik ook

Zijn we 't eens? :)

taouanza
17-05-04, 12:28
Geplaatst door nard
Zijn we 't eens? :)
Denk het niet

lennart
17-05-04, 12:36
Leugens van overheden zijn erg..

Onderdanen die in die leugens trappen nadat ze zijn blootgelegd zijn erger. Die mensen verdienen het inderdaad te sterven.

Julien
17-05-04, 12:38
Geplaatst door lennart
Leugens van overheden zijn erg..

Onderdanen die in die leugens trappen nadat ze zijn blootgelegd zijn erger. Die mensen verdienen het inderdaad te sterven.

de enige mensen die verdienen te sterven zijn die terroristen die dolelbewust onschuldigen vermoorden.

lennart
17-05-04, 12:39
Geplaatst door Mark
Op dit moment is de hele wereld een mogelijke locatie voor een aanslag. Dus waar je ook wordt opgeblazen....


Achja.. jij vindt dus ook dat wanneer de Nederlandse overheid een specifieke waarschuwing voor terorisme heeft. Een waarschuwing, dat ervoor zorgt dat de Nederlandse overheid waarschuwingen geeft aan ambtenaren om in specifieke gebieden drukbezochte bars en nachtclubs niet te bezoeken ivm. aanslagen, zo specifiek, dat de Nederlandse overheid haar burgers maar gewoon moet voorliegen.

Westerse democratien zijn netzo leugenachtige, wellicht nog erger, dan Arabische :jammer:

lennart
17-05-04, 12:40
Geplaatst door Julien
de enige mensen die verdienen te sterven zijn die terroristen die dolelbewust onschuldigen vermoorden.

tiss.. zoals Joden en Amerikanen? Die dagelijks onschuldigen doden in Iraq en Israel?

Of Russen die dagelijks onschuldigen doden in Tjetsjenie.

Of Afrikaanse rebellen die dagelijks onschuldigen doden in Darfur.

nard
17-05-04, 12:42
Geplaatst door taouanza
Denk het niet

Helaas....

Aan mij ligt het niet ......

taouanza
17-05-04, 12:45
Geplaatst door nard
Helaas....

Aan mij ligt het niet ......

Nee stel je voor zeg..................
We waren het eens dat ik een ander definitie van veilig heb.Nou dan zijn we het toch niet eens over wat veilig is?

Julien
17-05-04, 12:49
Geplaatst door lennart
tiss.. zoals Joden en Amerikanen? Die dagelijks onschuldigen doden in Iraq en Israel?

Of Russen die dagelijks onschuldigen doden in Tjetsjenie.

Of Afrikaanse rebellen die dagelijks onschuldigen doden in Darfur.

ik heb het over vakantiegangers in bali slimmie

ik heb het over werkende mensen in de Twin Towers

ik heb het over Spaanse studenten in Madrid

ik heb het over Turkse/ Marokkaanse burgers slimmie!

nard
17-05-04, 12:56
Geplaatst door taouanza
Nee stel je voor zeg..................
We waren het eens dat ik een ander definitie van veilig heb.Nou dan zijn we het toch niet eens over wat veilig is?

Dus zijn we het eens dat we een verschillende definitie van veiligheid hebben.

Mogelijk voel jij je onveilig in Nederland, hetgeen mij zou verbazen....

lennart
17-05-04, 13:02
Geplaatst door Julien
ik heb het over vakantiegangers in bali slimmie
ik heb het over werkende mensen in de Twin Towers
ik heb het over Spaanse studenten in Madrid
ik heb het over Turkse/ Marokkaanse burgers slimmie!

Ahso.. dus wanneer Amerikanen onschuldigen afslachten moet dat kunnen vind jij?

Of wanneer Darfurse rebellen onschuldige arabieren doden moet dat kunnen?

Robbedoes
17-05-04, 13:49
Lennart weet het verschil tussen een land in oorlogssituatie en een land in vredestijd nog niet, gelukkig voor hem, alleen wat moeilijk te volgen in een disc. dan. :hihi:

taouanza
17-05-04, 13:52
Geplaatst door Robbedoes
Lennart weet het verschil tussen een land in oorlogssituatie en een land in vredestijd nog niet, gelukkig voor hem, alleen wat moeilijk te volgen in een disc. dan. :hihi:

Wat is de grap dan?

echnaton
17-05-04, 13:59
Geplaatst door lennart
Achja.. jij vindt dus ook dat wanneer de Nederlandse overheid een specifieke waarschuwing voor terorisme heeft. Een waarschuwing, dat ervoor zorgt dat de Nederlandse overheid waarschuwingen geeft aan ambtenaren om in specifieke gebieden drukbezochte bars en nachtclubs niet te bezoeken ivm. aanslagen, zo specifiek, dat de Nederlandse overheid haar burgers maar gewoon moet voorliegen.

Westerse democratien zijn netzo leugenachtige, wellicht nog erger, dan Arabische :jammer:

Hiermee zeg je dat Arabieren leugenachtig zijn. Ik zou het niet uit mijn strot kunnen krijgen.

taouanza
17-05-04, 14:09
Geplaatst door echnaton
Hiermee zeg je dat Arabieren leugenachtig zijn. Ik zou het niet uit mijn strot kunnen krijgen.

Nee dat zou jij nooit doen.
Je vindt dat alle ellende op de wereld ze toekomt maar je zou ze nooit leugenaars noemen. Wat ben je toch een braaf.:moe:

echnaton
17-05-04, 14:15
Geplaatst door taouanza
Nee dat zou jij nooit doen.
Je vindt dat alle ellende op de wereld ze toekomt maar je zou ze nooit leugenaars noemen. Wat ben je toch een braaf.:moe:

Ik gun alle mensen al het goede, ook Arabieren. :engel:

taouanza
17-05-04, 15:03
Geplaatst door echnaton
Ik gun alle mensen al het goede, ook Arabieren. :engel:

Gelukkig kan tenminste iemand je humor waarderen al ben je jij zelf die iemand.

echnaton
17-05-04, 16:22
Geplaatst door taouanza
Gelukkig kan tenminste iemand je humor waarderen al ben je jij zelf die iemand.

Dat jij het niet kan waarderen, dat wist ik al lang.

Julien
17-05-04, 16:31
Geplaatst door lennart
Ahso.. dus wanneer Amerikanen onschuldigen afslachten moet dat kunnen vind jij?

Of wanneer Darfurse rebellen onschuldige arabieren doden moet dat kunnen?

Natuurlijk niet. Maar ik geef niet de schuld aan die onschuldige burgers zoals jij!

En daarnaast, het komt zelden voor, ik kan me iig niet herinneren na Wo2 dat het westen doelbewust onschuldige burgers probeeerde dood te maken.

taouanza
17-05-04, 16:33
Geplaatst door Julien
Natuurlijk niet. Maar ik geef niet de schuld aan die onschuldige burgers zoals jij!

En daarnaast, het komt zelden voor, ik kan me iig niet herinneren na Wo2 dat het westen doelbewust onschuldige burgers probeeerde dood te maken.

Nee het is nooit hun bedoeling alleen maken ze toevallig meer slachtoffers dan diegene die het wel opzettelijk doen. Wat een pech zeg!

Julien
17-05-04, 16:56
Geplaatst door taouanza
Nee het is nooit hun bedoeling alleen maken ze toevallig meer slachtoffers dan diegene die het wel opzettelijk doen. Wat een pech zeg!

dat is de schaduwkant van oorlog.

en het maakt wel degelijk uit of je doelbewust onschuldigen doodt, of dat je je excuses makkt als er per ongeluk onschuldige doden zitten bij aanvallen op de vijand.

vs is in ieder geval niet trots op het doden van onschuldigen.

lennart
17-05-04, 17:57
Geplaatst door Julien
Natuurlijk niet. Maar ik geef niet de schuld aan die onschuldige burgers zoals jij!


Ik geef helemaal niet de schuld aan onschuldigen. Ik geef juist de schuld aan de schuldigen: namelijk, al die Westerlingen (zoals jij) die weten dat hun overheid continu tegen hen liegt, maar desondanks de ogen hiervoor de sluiten, omdat dit laatste gemakkelijker is om te verdragen. Dat mensen (zoals jij) zich wensen te wentelen in zelfbeklag, maar weigeren in te zien wat hun eigen overheid verkeerd doet, of hoe hun eigen overheid tegen zijn onderdanen liegt, die mensen zijn niet onschuldig. Zij zijn schuldig aan het instandhouden van een corrupt systeem dat elke dag duizenden onschuldigen dood.

Robbedoes
17-05-04, 18:10
Ik geef juist de schuld aan de schuldigen: namelijk, al die Westerlingen (zoals jij) die weten dat hun overheid continu tegen hen liegt, maar desondanks de ogen hiervoor de sluiten, omdat dit laatste gemakkelijker is om te verdragen. Dat mensen (zoals jij) zich wensen te wentelen in zelfbeklag, maar weigeren in te zien wat hun eigen overheid verkeerd doet, of hoe hun eigen overheid tegen zijn onderdanen liegt, die mensen zijn niet onschuldig. Zij zijn schuldig aan het instandhouden van een corrupt systeem dat elke dag duizenden onschuldigen dood.

Wat doe jij Lennart als Nederlander tegen het onrecht in de wereld? Tegen het instandhouden van het kapitalistische systeem?

Julien
17-05-04, 18:19
Geplaatst door lennart
Ik geef helemaal niet de schuld aan onschuldigen. Ik geef juist de schuld aan de schuldigen: namelijk, al die Westerlingen (zoals jij) die weten dat hun overheid continu tegen hen liegt, maar desondanks de ogen hiervoor de sluiten, omdat dit laatste gemakkelijker is om te verdragen. Dat mensen (zoals jij) zich wensen te wentelen in zelfbeklag, maar weigeren in te zien wat hun eigen overheid verkeerd doet, of hoe hun eigen overheid tegen zijn onderdanen liegt, die mensen zijn niet onschuldig. Zij zijn schuldig aan het instandhouden van een corrupt systeem dat elke dag duizenden onschuldigen dood.

:lol: jij leeft echt op een andere planeet. ik zal nooit het doden van onschuldigen steunen, of amerikanen, fransen dat nou doen of palestijnen of irakezen. ik heb jou daarentegen nooit zien protesteren tegen het moedwillig ombrengen van onschuldigen door islamitische fundamentalisten.

850
17-05-04, 18:24
Geplaatst door taouanza
Gelukkig kan tenminste iemand je humor waarderen al ben je jij zelf die iemand.

Kvond m ook wel grappig.........

taouanza
17-05-04, 18:27
Geplaatst door Julien
dat is de schaduwkant van oorlog.

en het maakt wel degelijk uit of je doelbewust onschuldigen doodt, of dat je je excuses makkt als er per ongeluk onschuldige doden zitten bij aanvallen op de vijand.

vs is in ieder geval niet trots op het doden van onschuldigen.

Amerikanen altijd trots op zichzelf ongeacht wat ze doen. En waarom zouden ze niet trots zijn?
Amerikanen kunnen toch niks fouts doen?

taouanza
17-05-04, 18:28
Geplaatst door 850
Kvond m ook wel grappig.........


So?

850
17-05-04, 18:28
Geplaatst door Julien
:lol: jij leeft echt op een andere planeet. ik zal nooit het doden van onschuldigen steunen, of amerikanen, fransen dat nou doen of palestijnen of irakezen. ik heb jou daarentegen nooit zien protesteren tegen het moedwillig ombrengen van onschuldigen door islamitische fundamentalisten.

........Dat je er nog op in gaat.
Zijn stupiditeit is zo overweldigend dat je geen schijn van kans maakt om er door te komen met iets zinnigs.

850
17-05-04, 18:30
Geplaatst door taouanza
So?

Dat wilde ik je even laten weten :fpetaf:

Tinkelbel
17-05-04, 18:34
Geplaatst door lennart
More evidence of Australian government’s failure to warn of Bali bombings

A series of recent revelations—involving Qantas, the Australian airline, and the country’s intelligence agencies—has raised new questions about why the government failed to warn ordinary Australians that the Indonesian resort island of Bali had become a terrorist bombing target.

On the night of October 12, 2002, thousands of holiday makers from Australia were in Bali’s Kuta nightclub district when bomb blasts went off, indiscriminately killing 200 innocent people. Among the dead were young tourists from several countries, including 88 Australians. Forty Indonesians were also killed—mostly workers at the Sari nightclub, where the main blast occurred, or taxi drivers waiting outside.

The latest disclosures further expose the government’s repeated claims that it had no “specific” intelligence warnings of a likely atrocity in Bali. Right up until the bombing, the government insisted it was safe to visit Bali, despite receiving several explicit warnings from US intelligence agencies, as well as its own Office of National Assessments (ONA), about likely attacks on the island in response to Australia’s participation in the US-led assault on Afghanistan.

On the day of the bombing, the Department of Foreign Affairs and Trade (DFAT) travel advice merely cautioned Australians in Indonesia to “maintain a high level of personal security awareness,” while emphasising that tourist services were functioning normally across the country, “including Bali”. An Australian Embassy bulletin stated: “Bali is calm and tourist services are operating normally.”

While tourists were kept in the dark, intelligence agencies were giving the opposite advice to military personnel, diplomats and the management of Qantas, the main airline servicing travel from Australia to Bali. The Australian Security Intelligence Organisation (ASIO) advised Qantas on July 3, 2002 that: “Given the JI [Jemaah Islamiyah] presence in Indonesia, neither Jakarta nor Bali could be considered exempt from attack.” Some weeks later, according to Qantas pilots and cabin crew, the company warned them not to use well-known hotels and nightclubs on the island.

Similarly, on the basis of reports by ASIO and the Defence Intelligence Organisation (DIO), the Defence Security Agency promulgated a warning on August 12, 2002, upgrading its threat assessment to “high” and insisting that: “All defence members travelling to Indonesia and South East Asia be briefed on the threat.” According to media reports, Australian diplomats visiting Indonesia were instructed to avoid bars and clubs frequented by tourists.

(. Gaat verder .)
http://www.wsws.org/articles/2004/may2004/bali-m15.shtml



ik begin bijna te denken dat ze er zelf achterzitten. You never know... misschien hebben ze het gevoel dat ze minder aandacht krijgen dan Amerika en Engeland en proberen ze op deze manier ook aandacht te krijgen..... een vermoede hoor.... :nijn: