PDA

Bekijk Volledige Versie : IOF vernietigt stroomvoorziening in Gaza stad



lennart
16-05-04, 19:49
Israeli helicopters fired missiles at targets in Gaza City early today, knocking out power for about 40,000 people and causing widespread panic.

http://www.nytimes.com/2004/05/16/international/middleeast/16CND-MIDE.html?ex=1085371200&en=5a3fbd3e52339972&ei=506 2&partner=GOOGLE


En: 80,000 Palestijnen uit Rafah zullen van de buitenwereld worden afgesloten bij komende "operatie" in Rafah.

DEBKAfile reports: Large-scale Israeli offensive is ready to go for securing Israel-Egyptian border by widening Philadelphi route in southern Gaza Strip.

Armed Palestinian command structures running terrorists and managing weapons smuggling tunnels targeted for dismantling. During campaign 75,000-80,000 Rafah Palestinians will be isolated.
http://www.debka.com/article.php?aid=845

Ja, ja, weer meer mensen die niet door hebben dat de vrede is aangebroken.. :jammer:

lennart
16-05-04, 19:56
Volgens Powell is Arafat de enige reden dat er geen vrede in het midden-oosten is... :rolleyes:

http://www.guardian.co.uk/worldlatest/story/0,1280,-4096024,00.html

Wat ik mij dan afvraag, waarom was er geen vrede in Palestina, toen Arafat nog Jordanie, Libanon, Tunesie zat?

Cohen
16-05-04, 21:02
Geplaatst door lennart
Volgens Powell is Arafat de enige reden dat er geen vrede in het midden-oosten is... :rolleyes:

http://www.guardian.co.uk/worldlatest/story/0,1280,-4096024,00.html

Wat ik mij dan afvraag, waarom was er geen vrede in Palestina, toen Arafat nog Jordanie, Libanon, Tunesie zat?

alsof powel objectief is pfffffffff, laat ik het zo zeggen. Hij spreekt hebreeuws (geen grap!!!). ik word misselijk van iedereen die wegloopt met hem, omdat het een neger zou zijn. tering als hij al een beetje pigment heeft dan komt dat echt niet omdat hij zich een black man voelt, rot toch. Trouwens alsof hij (laten we voor het gemak aannemen dat hij een volwaardig neger is) enige symphatie toont jegens de onderdrukten, pfff. Zie het zo, bij de meeste van de zwarten die het gemaakt hebben trouwens, op een paar ECHTE negers na dan (lees: Mandela, Muhammed ali = Respect!!) is dat het geval.

Qwertyno
16-05-04, 22:20
Cijfers over de verwoesting van Palestijnse huizen door Israël 16-05-2004


Het Israëlische leger heeft het afgelopen weekeinde tientallen huizen in het Palestijnse vluchtelingenkamp Rafah verwoest als vergelding voor aanslagen die aan zeven Israëlische soldaten het leven kostten. Het leger kondigde aan mogelijk nog honderden andere huizen in de Gazastrook met de grond gelijk te maken om beter te kunnen patrouilleren.

Een overzicht van de afbraakwerken sinds het begin van de tweede Palestijnse volksopstand in september 2000 . De gegevens zijn afkomstig van de vluchtelingenorganisatie UNRWA van de Verenigde Naties. UNRWA verzorgt sinds 1950 gezondheidszorg, onderwijs en noodhulp in Palestijnse vluchtelingenkampen in de bezette gebieden en de buurlanden van Israël.

- Sinds 1 oktober 2000 zijn in de Gazastrook 2.018 huizen vernietigd of onherstelbaar beschadigd. Daardoor raakten 18.382 mensen dakloos . In het vluchtelingenkamp Rafah alleen al werden 1.309 huizen neergehaald en moesten 12.600 mensen een nieuw onderkomen zoeken. Van alle daklozen is ongeveer 85 procent vluchteling.

- Het afgelopen weekeinde werden 88 huizen in Rafah verwoest.

- De meeste verwoestingen worden met bulldozers uitgevoerd, al omvatten de cijfers van de VN ook raketaanvallen vanuit de lucht door het Israëlische leger.

- Het Israëlische leger beweert zelf geen gegevens bij te houden van de vernielingen, maar noemt de cijfers van de VN overdreven. Het Israëlische Comité tegen de Afbraak van Huizen beschouwt de cijfers van de VN als de meest betrouwbare.

- Officieel houden de VN het aantal verwoestingen in de Westelijke Jordaanoever niet bij, maar er zouden alleen al tijdens een actie van het leger in het vluchtelingenkamp van Jenin in de lente van 2002 432 huizen zijn vernietigd. Hulpmedewerkers schatten dat er sinds september 2000 in totaal tussen de vijf- en de achthonderd huizen met de grond gelijk gemaakt zijn.

www.nieuws.nl