PDA

Bekijk Volledige Versie : Q8 goes ‰



nard
16-05-04, 21:42
NOS Nieuws
Vrouwenkiesrecht Koeweit dichterbij 16-05-'04


De regering van Koeweit wil dat vrouwen voortaan kunnen stemmen en zich verkiesbaar kunnen stellen voor alle politieke ambten. Het kabinet heeft een wetsvoorstel van die strekking naar de emir gestuurd. Die zal het voorstel op zijn beurt weer aan het parlement van de oliestaat voorleggen.

Koeweit is het enige land ter wereld waar mannen wel mogen stemmen, maar vrouwen dat recht niet hebben. In 1999 deed de toenmalige regering ook al een poging om de electorale positie van de vrouw gelijk te trekken, maar toen strandde het wetsvoorstel in het door conservatieven en islamisten beheerste parlement.

In juli vorig jaar hebben de Koeweitse mannen van 21 jaar en ouder een nieuw parlement gekozen. Tegelijk is een regering gevormd, met de broer van de emir als premier. Die maakt zich sterk voor economische en politieke hervormingen.

Goede kans
De kans dat het huidige parlement wel zal instemmen met vrouwenkiesrecht is aanwezig. In oktober vorig jaar ging het akkoord met het recht voor vrouwen om zich verkiesbaar te stellen voor gemeentelijke verkiezingen.

Koeweit geldt in het Midden-Oosten als een redelijk geëmancipeerd land. Vrouwen werken als diplomaat, leiden bedrijven en spelen een belangrijke rol bij de vitale olieproductie. Zeventig procent van de afgestudeerden in het land is vrouw.

Er zijn echter nog geen vrouwen doorgedrongen tot een ministerspost. Ook is bijvoorbeeld het aanvragen van een bankrekening nog niet mogelijk voor een vrouw alleen.

taouanza
16-05-04, 21:44
De hoeren!:mad:

nard
16-05-04, 21:46
Geplaatst door taouanza
De hoeren!:mad:

Ja, weerzinwekkend he?? :D

taouanza
16-05-04, 21:48
Geplaatst door nard
Ja, weerzinwekkend he?? :D

Schandalig:jammer:

DEMOcraat
16-05-04, 22:07
eenmaal andermaal....het blijft hetzelfde.

Cohen
16-05-04, 22:15
Geplaatst door DEMOcraat
eenmaal andermaal....het blijft hetzelfde.

ik hoop dat als er vrouwen politieke functies krijgen, eindelijk de heidense soldaten van de verenigde slangen richten texas en florida mogen. In koeweit zitten er meer dan 50.000!!!!! dat is een enorm percentage vergleken ivt de bevolking van die vaatdoekendragers. verder is het zo dat de amerikanen via hun grondgebied / luchtruim iraq mochten binnendringen om kinderen dood te schieten en vrouwen te verkrachten met 5 man (zie filmpjes abu graib).

Zwarte Schaap
16-05-04, 22:19
Geplaatst door nard
Ja, weerzinwekkend he?? :D

Vreemd dat de westerse wereld niet voor die vrouwen opkomt.

Orakel
16-05-04, 22:20
Geplaatst door taouanza
De hoeren!:mad:

:haha:

Joesoef
16-05-04, 22:23
Vrouwenstrijd in koeweit:

Laag btw tarief voor wasmiddelen.
Verlaagde aanrechtbladen.
Inversteringssubsidies op magnetrons en vaatwassers.

Tomas
16-05-04, 22:24
Geplaatst door nard

...Ook is bijvoorbeeld het aanvragen van een bankrekening nog niet mogelijk voor een vrouw alleen.


Het zal toch niet gebeuren? Ach en wee. Daar gaat weer een land naar de verdommenis.

ZwYgStErr
16-05-04, 22:37
Geplaatst door nard
Vrouwen werken als diplomaat, leiden bedrijven en spelen een belangrijke rol bij de vitale olieproductie. Zeventig procent van de afgestudeerden in het land is vrouw.

Ook is bijvoorbeeld het aanvragen van een bankrekening nog niet mogelijk voor een vrouw alleen.


:verward:

Tjah...

DEMOcraat
16-05-04, 22:46
Geplaatst door Zwarte Schaap
Vreemd dat de westerse wereld niet voor die vrouwen opkomt.

ze hebben een hoofddoekje aan vandaar...ze willen alleen korte rokjes zien die westerlingen ze kijken te vaak van uit hun gulp...

Zwarte Schaap
16-05-04, 22:53
Geplaatst door DEMOcraat
ze hebben een hoofddoekje aan vandaar...ze willen alleen korte rokjes zien die westerlingen ze kijken te vaak van uit hun gulp...

Ik denk dat het in dit geval meer te maken heeft met de trouwe dictator die ervoor zorgt dat de stroom aardolie gegarandeerd is en verder besteed de dictator miljarden in het westen en wordt al het geld op westerse banken gezet.

Rocky
16-05-04, 22:55
Koeweit, dat is toch een land waar 2/3 van de bevolking Amerikaan is?

barfly
16-05-04, 23:30
Wat geweldig dat iedereen mag stemmen! Jammer dat er niks mee wordt gedaan... :rolleyes:

DEMOcraat
17-05-04, 00:24
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik denk dat het in dit geval meer te maken heeft met de trouwe dictator die ervoor zorgt dat de stroom aardolie gegarandeerd is en verder besteed de dictator miljarden in het westen en wordt al het geld op westerse banken gezet.

dat is ook zo de westerse regeringen doen alles om die oliekraan open te houden.maar hoe lang want die olievelden druipen vroeg of laat toch leeg dan kruigen ze van afkickverchijnselen.
die oliepooiers stallen al hun geld in het buitenland en de arabische regeringen leenen het weer terug via de wereld bank of imf tegen een hogere rente,doet me denken aan die marokkaanse koning die marokko voor een fiets heeft geruild.

nard
17-05-04, 08:14
Geplaatst door DEMOcraat
ze hebben een hoofddoekje aan vandaar...ze willen alleen korte rokjes zien die westerlingen ze kijken te vaak van uit hun gulp...

:D:D
Westerlingen die teveel vanuit hun gulp kijken???

Ik kén een cultuur die er ook wat van kunnen .......

nard
17-05-04, 08:16
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik denk dat het in dit geval meer te maken heeft met de trouwe dictator die ervoor zorgt dat de stroom aardolie gegarandeerd is en verder besteed de dictator miljarden in het westen en wordt al het geld op westerse banken gezet.

Weet je wat een verlossing voor de hele wereld zou zijn?

Als over vijftig jaar alle aardolie in het Midden-Oosten op is.......

Zwarte Schaap
17-05-04, 13:42
Geplaatst door nard
Weet je wat een verlossing voor de hele wereld zou zijn?

Als over vijftig jaar alle aardolie in het Midden-Oosten op is.......

Gewoon je dievenklauwen van andermans bezittingen afhouden is het beste.

Eerst moord en doodslag verspreiden en daar pas mee ophouden als je je zakken hebt gevuld en er niets meer te roven valt is het meest laffe en laaghartige moraal.

nard
17-05-04, 13:47
Geplaatst door Zwarte Schaap
Gewoon je dievenklauwen van andermans bezittingen afhouden is het beste.

Eerst moord en doodslag verspreiden en daar pas mee ophouden als je je zakken hebt gevuld en er niets meer te roven valt is het meest laffe en laaghartige moraal.

Waarom zijn al die sheiks zo onnoemlijk rijk?
Westers geld, wel eens van gehoord?

Sociale voorzieningen......
Over dievenklauwen gesproken.

DEMOcraat
17-05-04, 14:01
Geplaatst door nard
:D:D
Westerlingen die teveel vanuit hun gulp kijken???

Ik kén een cultuur die er ook wat van kunnen .......

ja die amerikanen in irak..

Zwarte Schaap
17-05-04, 14:01
Geplaatst door nard
Waarom zijn al die sheiks zo onnoemlijk rijk?
Westers geld, wel eens van gehoord?

Sociale voorzieningen......
Over dievenklauwen gesproken.

Wie heeft die sjeik aan de macht geholpen en houdt de sjeik het hand boven het hoofd en beloont hem met die paar grijpstuivers die hij uiteindelijk op de westerse banken zet of investeert en uitgeeft?

De westerse wereld heeft geen belang bij democratie voor het Midden Oosten zolang daar nog olie zit, daarom worden deze sjeiks van de modernste onderdrukkingswapens voorzien om zo het volk eronder te houden.

nard
17-05-04, 14:06
Geplaatst door Zwarte Schaap
Wie heeft die sjeik aan de macht geholpen en houdt de sjeik het hand boven het hoofd en beloont hem met die paar grijpstuivers die hij uiteindelijk op de westerse banken zet of investeert en uitgeeft?

De westerse wereld heeft geen belang bij democratie voor het Midden Oosten zolang daar nog olie zit, daarom worden deze sjeiks van de modernste onderdrukkingswapens voorzien om zo het volk eronder te houden.

Hou toch op man.
Het stammensysteem met de sjeik als hoofdman is al zo oud als Arabië is. En nog wel met absoluut gezag.
Dat was er al een paar duizend jaar voor er bekend was dat er olie onder de arabische grond zat.

Als er een democratische regering in het zadel wordt geholpen, omdat de arabieren het zelf niet doen, dan zijn het opeens stromannen van het westen.
En als er een absoluut heerser (godsdienstig of niet) de dienst uitmaakt in een arabisch land, dan komt dat omdat ie met westers geld in het zadel wordt gehouden.


Zwelg lekker verder in je klassieke slachtofferrol.

Zwarte Schaap
17-05-04, 14:14
Geplaatst door nard
Hou toch op man.
Het stammensysteem met de sjeik als hoofdman is al zo oud als Arabië is. En nog wel met absoluut gezag.
Dat was er al een paar duizend jaar voor er bekend was dat er olie onder de arabische grond zat.

Als er een democratische regering in het zadel wordt geholpen, omdat de arabieren het zelf niet doen, dan zijn het opeens stromannen van het westen.
En als er een absoluut heerser (godsdienstig of niet) de dienst uitmaakt in een arabisch land, dan komt dat omdat ie met westers geld in het zadel wordt gehouden.


Zwelg lekker verder in je klassieke slachtofferrol.

De waarheid is hard en ik weet dat je dat moeilijk kunt plaatsen in je fragiele werkelijkheid maar het is niets anders.

Rabi'ah.
17-05-04, 14:23
Geplaatst door nard


Ik kén een cultuur die er ook wat van kunnen .......

Je méént het? :rolleyes:

Nee natuurlijk......alleen Arabische mannen zijn oversekst, Westerlingen niet. :moe:

Dat bedoelde je toch, Arnd? :rolleyes:

Groetjes,

Rabiah.

DEMOcraat
17-05-04, 14:26
Geplaatst door nard
Hou toch op man.
Het stammensysteem met de sjeik als hoofdman is al zo oud als Arabië is. En nog wel met absoluut gezag.
Dat was er al een paar duizend jaar voor er bekend was dat er olie onder de arabische grond zat.

Als er een democratische regering in het zadel wordt geholpen, omdat de arabieren het zelf niet doen, dan zijn het opeens stromannen van het westen.
En als er een absoluut heerser (godsdienstig of niet) de dienst uitmaakt in een arabisch land, dan komt dat omdat ie met westers geld in het zadel wordt gehouden.


Zwelg lekker verder in je klassieke slachtofferrol.

algerije was een goede voorbeeld wat betreft democratie,maar ja frankrijk steunt liever een dictatuure regime in plaats van FIS die door de meerderheid van de bevolking is gekozen.zouden hier geen belangen in het spel zijn???

Zwarte Schaap
17-05-04, 14:28
Geplaatst door Rabi'ah.
Je méént het? :rolleyes:

Nee natuurlijk......alleen Arabische mannen zijn oversekst, Westerlingen niet. :moe:

Dat bedoelde je toch, Arnd? :rolleyes:

Groetjes,

Rabiah.

Westerse sexuele fantasien:

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?threadid=97180

Zwarte Schaap
17-05-04, 14:29
Geplaatst door DEMOcraat
algerije was een goede voorbeeld wat betreft democratie,maar ja frankrijk steunt liever een dictatuure regime in plaats van FIS die door de meerderheid van de bevolking is gekozen.zouden hier geen belangen in het spel zijn???

Zit daar olie of Gas?

nard
17-05-04, 14:32
Geplaatst door Rabi'ah.
Je méént het? :rolleyes:

Nee natuurlijk......alleen Arabische mannen zijn oversekst, Westerlingen niet. :moe:

Dat bedoelde je toch, Arnd? :rolleyes:

Groetjes,

Rabiah.

Nee dat bedoel ik niet. Goed lezen.

DEMOcraat (?) suggereert dat westerlingen teveel vanuit hun gulp kijken en ik suggereer dat Arabieren dat minimaal zo erg doen.

Dat jij de gedachte in het leven wil houden dat westerse mannen niet oversext zijn en arabische mannen wél, dan mag dat van mij natuurlijk. Ga alleen niet zeggen dat ik dat beweerd heb.

;)

nard
17-05-04, 14:36
Geplaatst door Zwarte Schaap
De waarheid is hard en ik weet dat je dat moeilijk kunt plaatsen in je fragiele werkelijkheid maar het is niets anders.

Die klassieke onuitroeibare slachtofferrol die jij pakt, zoals zoveel is inderdaad een keiharde werkelijkheid ja.
Het wordt tijd dat dat ook eens als werkelijkheid door het westen benaderd gaat worden. Gewoon helder en hard zakelijk.
Neem alleen de oliebelangen al, waar het in deze topic o.a. over gaat. De arabische landen zijn geeneens in staat om stevige afspraken met elkaar te maken en goed zaken te doen. Dus worden ze ingepakt door het westen. Ze kunnen ook kiezen om geen zaken met het westen te doen.

Mijn werkelijkheid fragiel??

:D Oké, als jij het zegt.......

DEMOcraat
17-05-04, 14:39
Geplaatst door Zwarte Schaap
Zit daar olie of Gas?

er is zowel gas als olie en lekker dichterbij ook voor het westen.
en het westen zal nooit een islamitische staat dulden denk maar aan iran en soudan die zowat door de hele westerse regeringen wordt tegengewerkt en dan verklaaren ze ook nog hoe slecht het daar gesteld is net of het in andere arabische staten beter gaat.

Zwarte Schaap
17-05-04, 14:57
Geplaatst door nard
Die klassieke onuitroeibare slachtofferrol die jij pakt, zoals zoveel is inderdaad een keiharde werkelijkheid ja.
Het wordt tijd dat dat ook eens als werkelijkheid door het westen benaderd gaat worden. Gewoon helder en hard zakelijk.
Neem alleen de oliebelangen al, waar het in deze topic o.a. over gaat. De arabische landen zijn geeneens in staat om stevige afspraken met elkaar te maken en goed zaken te doen. Dus worden ze ingepakt door het westen. Ze kunnen ook kiezen om geen zaken met het westen te doen.

Mijn werkelijkheid fragiel??

:D Oké, als jij het zegt.......

Zoals ik al eerder zei jouw arabische leidertjes zijn door het westen gekozen en niet door het volk. Het is zo laf om dan de arabieren de schuld te geven van hun leiders terwijl ze met alle macht en wapens door het westen in het zadel worden gehouden. Klassieke westerse truc die door de zionisten wordt gepropageerd. Zogenaamd de arabeiren zijn altijd verdeeld. Laat ik je 1 ding vertellen de arabische volkeren zijn het met elkaar eens, alleen de clowns die de westerse belangen dienen niet. Het is nog een kwestie van tijd om zich te ontdoen van die westerse clowns. De meeste arabische landen zijn niet eens langer dan 50 jaar onfhankelijk en de westerse maffia heeft nog veelste veel macht, maar die is tanende.

Niets slachtofferachtig aan, het is de werkelijkheid. Kijk maar naar de slachtoffers die er voor ons in hun landen vallen zodat we allemaal in ons eentje in ons auto gezamelijk de wegen kunnen vullen tot kilometerslange files.

nard
17-05-04, 15:04
Geplaatst door Zwarte Schaap
[B]Zoals ik al eerder zei jouw arabische leidertjes zijn door het westen gekozen en niet door het volk. Het is zo laf om dan de arabieren de schuld te geven van hun leiders terwijl ze met alle macht en wapens door het westen in het zadel worden gehouden. Klassieke westerse truc die door de zionisten wordt gepropageerd. Zogenaamd de arabeiren zijn altijd verdeeld. Laat ik je 1 ding vertellen de arabische volkeren zijn het met elkaar eens, alleen de clowns die de westerse belangen dienen niet. Het is nog een kwestie van tijd om zich te ontdoen van die westerse clowns. De meeste arabische landen zijn niet eens langer dan 50 jaar onfhankelijk en de westerse maffia heeft nog veelste veel macht, maar die is tanende.


Zionisten??????
Oke gaan we weer..... pok pok-pok-pok-pooooookk .....
:p

We zullen zien; ik Irak krijgen de arabieren in ieder geval de kans van hun leven om te laten zien dat ze zelfstandig democratieen kunnen organiseren.



Niets slachtofferachtig aan, het is de werkelijkheid. Kijk maar naar de slachtoffers die er voor ons in hun landen vallen zodat we allemaal in ons eentje in ons auto gezamelijk de wegen kunnen vullen tot kilometerslange files.

Ik zei al, de arabische landen moeten niet perse zaken te doen met het westen. Wij halen onze olie wel uit zee hoor en gas hebben we ook al. Geen probleem.

Zwarte Schaap
17-05-04, 18:23
Geplaatst door nard
We zullen zien; ik Irak krijgen de arabieren in ieder geval de kans van hun leven om te laten zien dat ze zelfstandig democratieen kunnen organiseren.

Die kans krijgen ze niet, het staat al vast dat er een schaduwregering gaat komen in de amerikaanse ambassade. Er wordt nu een nieuwe amerikaanse ambassade gebouwd waar 3000 persooneelsleden werkzaam zullen zijn die op de achtergrond Irak in werkelijkheid zullen besturen. De amerikanen hebben al besloten dat er geen islamitsche staat mag komen.


Ik zei al, de arabische landen moeten niet perse zaken te doen met het westen. Wij halen onze olie wel uit zee hoor en gas hebben we ook al. Geen probleem. Zoals ik al eerder zei, het zijn de slaafse geplante leiders die op commando van het westen meer of minder olie pompen.

Dat was overigens de hoofdoorzaak dat sadam koeweit binnenviel. Koeweit ging op commando van amerika meer olie pompen waardoor de olieprijs zakte en sadam zijn schulden niet kon afbetalen.

nard
17-05-04, 18:48
Geplaatst door Zwarte Schaap
Die kans krijgen ze niet, het staat al vast dat er een schaduwregering gaat komen in de amerikaanse ambassade. Er wordt nu een nieuwe amerikaanse ambassade gebouwd waar 3000 persooneelsleden werkzaam zullen zijn die op de achtergrond Irak in werkelijkheid zullen besturen. De amerikanen hebben al besloten dat er geen islamitsche staat mag komen.

Zoals ik al eerder zei, het zijn de slaafse geplante leiders die op commando van het westen meer of minder olie pompen.

Dat was overigens de hoofdoorzaak dat sadam koeweit binnenviel. Koeweit ging op commando van amerika meer olie pompen waardoor de olieprijs zakte en sadam zijn schulden niet kon afbetalen.

Zoals IK al zei: ga je maar heerlijk verder wentelen in je slachtofferrol.... Het gaat je goed af...

;)

Zwarte Schaap
17-05-04, 18:53
Geplaatst door nard
Zoals IK al zei: ga je maar heerlijk verder wentelen in je slachtofferrol.... Het gaat je goed af...

;)

Dat moet je tegen de Irakezen zeggen die met smart kennis maken met de amerikaanse democratische vrijheid en verworvenheden.