PDA

Bekijk Volledige Versie : Na NL nu de Spaanse 300



nard
17-05-04, 10:06
Spanje bestempelt 300 moslims 'gevaarlijk'
MADRID - Na de aanslagen van 11 maart in Madrid hebben politiediensten in Spanje ruim 300 moslims als 'potentieel gevaarlijk' geïdentificeerd. Dat heeft de krant El Paìs maandag gemeld op gezag van bronnen bij het Spaanse ministerie van Binnenlandse Zaken.

Veel radicale moslims zijn passief en wachten op instructies om in actie te komen . Volgens El Paìs kan de Spaanse politie nauwelijks stappen ondernemen tegen de radicale moslims. Onderzoekers sluiten niet uit dat wetten moeten worden aangepast om te kunnen optreden tegen potentiële terroristen.


Herkenbaar beeld.
Ook zij zijn niet voorbereid.
We hebben te maken met een heleboel "slapers".



De Spaanse politie is verrast door het toenemende aantal militante moslims in het land. Ook de tevredenheid onder fanatici over de aanslagen op de forensentreinen verbaasden de politiediensten.


Die verrassing, zo vraag ik me dan af, is dat een vorm van politieke verrastheid of van "out of control"-verrastheid?

Bofko
17-05-04, 10:25
Ik vraag me al tijd af in hoeverre zo'n cijfer politiek bepaald is. Ik denk voor 99%.
Enkele overwegingen :
- 3 'gevaarlijke Moslims' in een land : Makkelijk in de gaten te houden en snel op te pakken.Geen issue eigenlijk.
- 3000 'gevaarlijke ' Moslims in een land : Paniek zou te groot kunnen worden met dit cijfer.

- 150 voor Nederland en 300 voor Spanje ( Spanje heeft ongerveer 2,5 maal zoveel inwoners).
Andere 'politiek goede' aantallen zouden kunnen zijn :
500 voor de UK, 100 voor Belgie, 750 voor Duitsland, 12 voor Luxemburg.

Hiermee wil ik het probleem echter niet bagatelliseren. Ik denk dat op dit moment de juridische middelen tekort schieten om deze 'oorlog' goed aan te kunnen pakken.

nard
17-05-04, 10:30
Geplaatst door Bofko
Ik vraag me al tijd af in hoeverre zo'n cijfer politiek bepaald is. Ik denk voor 99%.
Enkele overwegingen :
- 3 'gevaarlijke Moslims' in een land : Makkelijk in de gaten te houden en snel op te pakken.Geen issue eigenlijk.
- 3000 'gevaarlijke ' Moslims in een land : Paniek zou te groot kunnen worden met dit cijfer.


Ja, duidelijk.
Wat je eigenlijk suggereert is dat de aantallen kunstmatig omwille van de volksrust laag worden gehouden.



Hiermee wil ik het probleem echter niet bagatelliseren. Ik denk dat op dit moment de juridische middelen tekort schieten om deze 'oorlog' goed aan te kunnen pakken.

Ik geloof dat bij ons Justitie en Binnenlandse Zaken aardig op weg zijn met het juridisch bruikbaar maken van AIVD materiaal.

Bofko
17-05-04, 11:01
Geplaatst door nard
Ja, duidelijk.
Wat je eigenlijk suggereert is dat de aantallen kunstmatig omwille van de volksrust laag worden gehouden.


Nee dat suggereer ik niet.
Het is natuurlijk onmogelijk om vanuit de definitie van 'potentieel gevaarlijk' om met een aantal van 150 op de proppen tekomen voor Nederland.
Aantallen zijn dusdanig gekozen om te zorgen dat er een 'gepaste' maar niet 'overtrokken' bezorgdheid ontstaat in Nederland. In feite is het niet meer dan datgene dat de regering ook al uit droeg hierover.

nard
17-05-04, 11:48
Geplaatst door Bofko
Nee dat suggereer ik niet.
Het is natuurlijk onmogelijk om vanuit de definitie van 'potentieel gevaarlijk' om met een aantal van 150 op de proppen tekomen voor Nederland.
Aantallen zijn dusdanig gekozen om te zorgen dat er een 'gepaste' maar niet 'overtrokken' bezorgdheid ontstaat in Nederland. In feite is het niet meer dan datgene dat de regering ook al uit droeg hierover.

Oke, dacht ik even. :)

Maar je hebt gelijk. Dit cijfer is politiek tot stand gekomen.
Terwijl ik persoonlijk denk dat als van Hulst zijn werkelijke onderzoeksresultaten zou publiceren de rapen werkelijk gaar zouden zijn.

DEMOcraat
17-05-04, 13:17
Geplaatst door nard
Herkenbaar beeld.
Ook zij zijn niet voorbereid.
We hebben te maken met een heleboel "slapers".



Die verrassing, zo vraag ik me dan af, is dat een vorm van politieke verrastheid of van "out of control"-verrastheid?


vooral niet wakker maken,laat ze lekker slapen.

nard
17-05-04, 13:54
Geplaatst door DEMOcraat
vooral niet wakker maken,laat ze lekker slapen.

Tja, had ik daar maar invloed op.
Maar helaas ligt de detonator niet hier in NL.

Rocky
17-05-04, 13:56
Zouden de "slapers" hier invloed op hebben uitgeoefend? :verward:



Nederlander slaapt het langst

Uitgegeven: 16 mei 2004 09:08

RIJSWIJK - Nederlanders zijn wereldwijd de langste slapers. Ze verblijven gemiddeld 7 uur en 32 minuten in dromenland. Het mondiale gemiddelde is 7 uur en 6 minuten. Dat blijkt uit een internationaal onderzoek van het woonwarenhuis Ikea onder 14.000 mensen in 27 landen.

Het Zweedse concern wilde er met het onderzoek achterkomen op welke manier Europeanen, Aziaten en Noord-Amerikanen hun slaapkamer gebruiken. Oostenrijkers zijn gek op hun slaapkamer, maar aan seks doen ze er zelden. Maleisiërs daarentegen bedrijven juist vaak de liefde in de slaapkamer, maar slapen er niet zo veel: gemiddeld 6 uur en 36 minuten. Van de Maleisiërs zei 43 procent dagelijks aan seks te doen in de slaapkamer.

Van de Zweden en IJslanders ziet 72 procent de slaapkamer als de meest uitgelezen plek voor romantiek, van de Chinezen is slechts 20 procent die mening toegedaan. De Nederlanders hangen er tussenin met 48 procent.

Uit het Ikea-onderzoek blijkt verder dat van de 14.000 ondervraagden driekwart dagelijks het bed opmaakt. Mensen die vaker hun matras wisselen hebben meer seks en het meest voorkomende object in de slaapkamer is de wekker. In Nederland gebruikt 96 procent van de ondervraagden een wekker.

In het Nederlandse deel van het onderzoek is extra aandacht geschonken aan de slaaphouding. Daaruit blijkt dat 46 procent van de Nederlanders op zijn zij slaapt, 31 procent ligt in de foetushouding, 12 procent ligt op de buik en slechts 8 procent slaapt op zijn rug.

nard
17-05-04, 13:58
Nee, Rocky, :D:D
Het handelt hier van een geheel ander soort "slapers".......

Bofko
17-05-04, 13:58
Geplaatst door Rocky
Zouden de "slapers" hier invloed op hebben uitgeoefend? :verward:

Ja leuk. Aanslagplegers die zich verslapen......

Rocky
17-05-04, 14:00
Geplaatst door Bofko
Ja leuk. Aanslagplegers die zich verslapen......

Tja, alles komt natuurlijk onverwachts he :D

DEMOcraat
17-05-04, 15:02
Geplaatst door nard
Tja, had ik daar maar invloed op.
Maar helaas ligt de detonator niet hier in NL.

als burger zijnde heb je daar zeker geen invloed op ik ook niet..
de detonator ligt zeker niet in nl maar wel in irak palestina afgaanistan etc en de media die de moslims in het westen kleineren.