PDA

Bekijk Volledige Versie : Izzedin Salim



nard
17-05-04, 11:11
NOS Nieuws
Bom doodt regeringsleider Irak 17-05-'04

De leider van de Iraakse regeringsraad, Abdul Zahra Othman Mohammad, beter bekend als Izzedin Salim, is omgekomen bij een zelfmoordaanslag met een autobom.

De bom ging af bij de ingang van het hoofdkwartier van de coalitietroepen in Bagdad, toen Salim het Amerikaanse kamp wilde binnengaan. De Iraakse onderminister van Buitenlandse Zaken Hamed al-Bayati heeft dit bevestigd.

Bij de aanslag zijn zeker vier doden gevallen en is een onbekend aantal mensen gewond geraakt. De Amerikaanse troepen hebben het gebied afgesloten.

Salim was de sjiitische leider van de Islamitische Dawa Beweging in de zuidelijke stad Basra. Hij stond in mei aan het hoofd van de regeringsraad, die steeds een wisselende voorzitter heeft. Hij was schrijver, filosoof en als politiek activist werkzaam bij verschillende kranten en tijdschriften.

Salim is het tweede slachtoffer dat is gevallen in de regeringsraad. In september 2003 kwam Aquila al-Hashimi om het leven, één van de drie vrouwen van het uit 25 leden bestaande raad. Haar auto werd onder vuur genomen toen ze in Bagdad bij haar huis reed.


Als ik me nu afvraag, waarom dat ik het niet meer begrijp, is dat dan een rare vraag?

Bofko
17-05-04, 11:32
Geplaatst door nard
Als ik me nu afvraag, waarom dat ik het niet meer begrijp, is dat dan een rare vraag?

Beetje wel nard, leden van de regeringsraad zijn collaborateurs en dus erger dan Amerikanen (zie topic hierover van L'HARB).

nard
17-05-04, 11:34
Geplaatst door Bofko
Beetje wel nard, leden van de regeringsraad zijn collaborateurs en dus erger dan Amerikanen (zie topic hierover van L'HARB).

Oké. Sorry voor de vraag dan.

Dus maar één remedie: massaal weggaan daar. Laat ze elkaar maar platbranden en niet ons.
Wij hebben een zware agenda thuis.

nard
17-05-04, 11:43
Geplaatst door L'HARB
Liever gisteren, dan vandaag!

Ik neem aan dat je het eens bent met de eerste conclusie; terugtrekken.

Je bent de tweede vergeten te lezen? :)

Julien
17-05-04, 11:50
Geplaatst door L'HARB
Liever gisteren, dan vandaag!

ik denk dat er dan meer Irakese doden gaan vallen dan nu, neem jij de verantwoording daarvoor?

De VN moet een leidende rol krijgen in Irak! Maar Irak mag nu niet in de steel gelaten worden.

Robbedoes
17-05-04, 12:05
Liever gisteren, dan vandaag!

L'HARB weet precies wat goed is voor het Iraakse volk.

Hoe komt het toch dat er in de westerse wereld de sympathie lang niet zo groot is voor de tegenstanders (Iraakse opstandelingen en terroristen uit de islamitische wereld), als voor de tegenstanders tijdens de Viëtnamoorlog?

Zou het kunnen zijn dat het alternatief van een islamitische staat de westerse volken helemaal niet aanstaat, nog minder dan het gedrag van de Amerikanen?

Rataplan
17-05-04, 12:06
Geplaatst door Julien

De VN moet een leidende rol krijgen in Irak!

Veel mensen roepen dit. En zelf ben ik er ook voorstander van.
Echter, de VN is helemaal niet toegerust om dit te doen.

taouanza
17-05-04, 13:26
Geplaatst door Robbedoes
L'HARB weet precies wat goed is voor het Iraakse volk.

Hoe komt het toch dat er in de westerse wereld de sympathie lang niet zo groot is voor de tegenstanders (Iraakse opstandelingen en terroristen uit de islamitische wereld), als voor de tegenstanders tijdens de Viëtnamoorlog?

Zou het kunnen zijn dat het alternatief van een islamitische staat de westerse volken helemaal niet aanstaat, nog minder dan het gedrag van de Amerikanen?

Ja de belangen van het westen zijn inderdaad goed voor Irak.
Nee jij weet wat goed is voor Irak.:rolleyes: