PDA

Bekijk Volledige Versie : VVD boos over bezoek aan Arafat



echnaton
17-05-04, 16:34
VVD boos over bezoek aan Arafat

De VVD is boos op minister Bot (Buitenlandse Zaken) die gisteren een bezoek bracht aan de Palestijnse president Arafat in Ramallah. Bot maakte duidelijk dat Nederland als EU-voorzitter de vastgelopen vredesbesprekingen tussen Israël en de Palestijnen weer wil vlottrekken .

Volgens VVD-Kamerlid Wilders gaf Bot met zijn bezoek aan Arafat 'een verkeerd signaal'. De Palestijnse president is volgens Wilders de 'belangrijkste sta-in-de-weg voor het vredesproces in het Midden-Oosten'. Bot zou daarom alleen contacten moeten leggen met gematigde Palestijnse leiders. De VVD'er wil Bot binnenkort in de Kamer op het matje roepen voor zijn ontmoeting met Arafat. Een woordvoerder van de minister wijst alle kritiek van de hand. Volgens hem moet Bot met alle betrokkenen praten als Nederland een rol wil spelen in vredesproces in het Midden-Oosten

Algemeen Dagblad

taouanza
17-05-04, 16:38
Geplaatst door echnaton
VVD boos over bezoek aan Arafat

De VVD is boos op minister Bot (Buitenlandse Zaken) die gisteren een bezoek bracht aan de Palestijnse president Arafat in Ramallah. Bot maakte duidelijk dat Nederland als EU-voorzitter de vastgelopen vredesbesprekingen tussen Israël en de Palestijnen weer wil vlottrekken .

Volgens VVD-Kamerlid Wilders gaf Bot met zijn bezoek aan Arafat 'een verkeerd signaal'. De Palestijnse president is volgens Wilders de 'belangrijkste sta-in-de-weg voor het vredesproces in het Midden-Oosten'. Bot zou daarom alleen contacten moeten leggen met gematigde Palestijnse leiders. De VVD'er wil Bot binnenkort in de Kamer op het matje roepen voor zijn ontmoeting met Arafat. Een woordvoerder van de minister wijst alle kritiek van de hand. Volgens hem moet Bot met alle betrokkenen praten als Nederland een rol wil spelen in vredesproces in het Midden-Oosten

Algemeen Dagblad

Het zou grappig zijn als het niet zo triest was.:moe:

Gematigde Palestijnse leiders vinden het zeker wel prima dat hun volk wordt onderdrukt.
Maar het gaat ook niet over de Palestijnen het gaat om de belangen van Israel. Alle Palestijnen zijn eigenlijk sta-in-de-weg voor Israel.

echnaton
17-05-04, 16:42
Het is toch al jaren duidelijk dat Arafat de vrede in het midden-oosten op geen enkele manier naderbij wil of kan brengen. Wat is dan het nut van het praten met Arafat? Denkt ons ministertje soms te kunnen slagen waar de beste politici ter wereld, inclusief Amerikaanse ministers en presidenten, bot hebben gevangen?

..zapper
17-05-04, 16:44
Wat een rare vent die Wilders. Op emotionele wijze uitspraken overnemen en Arafat een 'sta-in-de-weg' noemen slaat natuurlijk nergens op. Mocht het zo zijn dat Arafat als een knelpunt voor vrede wordt gezien dan is er juist des te meer reden om het gesprek met hem aan te gaan. De frustratie van Wilders is een ander ding, kennelijk worden er zonder overleg acties ondernomen. Dit geeft weer blijk van mega slechte communicatie binnen de Nederlandse regering. Op deze manier zie ik het voorzittersschap van de EU zwart in...

Qwertyno
17-05-04, 16:50
hahahha, die wilders ook. Onze sharon in Nederland.

Rocky
17-05-04, 16:54
Geplaatst door echnaton
Het is toch al jaren duidelijk dat Arafat de vrede in het midden-oosten op geen enkele manier naderbij wil of kan brengen. Wat is dan het nut van het praten met Arafat? Denkt ons ministertje soms te kunnen slagen waar de beste politici ter wereld, inclusief Amerikaanse ministers en presidenten, bot hebben gevangen?


Dat kan je ook zeggen over Sharon, Barak en alle andere (behalve Rabin en Perez) die aan de macht zijn geweest. Die Israeliers zijn zo koppig waar een ezel zelfs trots op zou kunnen zijn.

Wat betreft Wilders, daar heeft Youp van 't Hek iets leuks over geschreven van de week :giechel:

echnaton
17-05-04, 16:58
Geplaatst door Rocky
Dat kan je ook zeggen over Sharon, Barak en alle andere (behalve Rabin en Perez) die aan de macht zijn geweest. Die Israeliers zijn zo koppig waar een ezel zelfs trots op zou kunnen zijn.

Wat betreft Wilders, daar heeft Youp van 't Hek iets leuks over geschreven van de week :giechel:

Ga maar eens na hoe ver in het jaar 2000 Barak is gegaan met het accepteren van vredesvoorstellen die vervolgens weer door Arafat in de prullenbak zijn gegooid. Zelfs Sharon heeft meegedaan aan vredesonderhandelingen.

Wat Youp betreft, ik heb wel eens betere collumns van hem gezien. Is het soms grappig om iemand vanwege zijn uiterlijk af te serveren?

taouanza
17-05-04, 16:58
Geplaatst door echnaton
Het is toch al jaren duidelijk dat Arafat de vrede in het midden-oosten op geen enkele manier naderbij wil of kan brengen. Wat is dan het nut van het praten met Arafat? Denkt ons ministertje soms te kunnen slagen waar de beste politici ter wereld, inclusief Amerikaanse ministers en presidenten, bot hebben gevangen?


Oja vertel eens?
Hoezo is dat duidelijk?
En vertel eens waarom het wel zin heeft om met Sharon over te praten?
Is dat omdat hij de macht heeft of omdat hij zo'n vredesduif is?

Julien
17-05-04, 17:00
Reageert die hypocriete Wilders ook zo als Bot met Sharon praat?

Ik ben blij dat NL (de EU) wat wil doen aan de Israel-problematiek. De EU (vooral Fr, Sp, Be) is een meer pro-palestijns dan de VS.

echnaton
17-05-04, 17:08
Geplaatst door taouanza
Oja vertel eens?
Hoezo is dat duidelijk?
En vertel eens waarom het wel zin heeft om met Sharon over te praten?
Is dat omdat hij de macht heeft of omdat hij zo'n vredesduif is?

Ja hoor, wat zijn dat nou voor vragen? Dat vraagt om een smiley. Je gaat toch niet ontkennen dat Arafat alles maar dan ook alles gesaboteerd heeft? We hoeven toch niet alle discussies weer over te doen. Zelf ondanks jouw inspirerende deelname zou ik daar erg :moe: van worden.

taouanza
17-05-04, 17:15
Geplaatst door echnaton
Ja hoor, wat zijn dat nou voor vragen? Dat vraagt om een smiley. Je gaat toch niet ontkennen dat Arafat alles maar dan ook alles gesaboteerd heeft? We hoeven toch niet alle discussies weer over te doen. Zelf ondanks jouw inspirerende deelname zou ik daar erg :moe: van worden.


Oja de gemiste kans zeker? leuk sprookje.:moe:

En wou je beweren dat Sharon wel een vrede wil en geef dan ook meteen jouw definitie van vrede. Want sinds Irak heb ik wel twijfels over bepaalde definities zoals vrijheid en vrede.

Qwertyno
17-05-04, 17:19
Geplaatst door echnaton
Ja hoor, wat zijn dat nou voor vragen? Dat vraagt om een smiley. Je gaat toch niet ontkennen dat Arafat alles maar dan ook alles gesaboteerd heeft? We hoeven toch niet alle discussies weer over te doen. Zelf ondanks jouw inspirerende deelname zou ik daar erg :moe: van worden.

JA, Eshitan, dat Israel nu tot de dag van vandaag nog steeds bezig is met land stelen en een volk vernederen en verdrijven is de schuld van ARAFAT.

Je moet het zo zien Eshitan;
Was Arafat er niet geweest was er ook geen bezetting en waren er geen nederzettingen. Immers het is Arafat die de Eretz Israel ideologie heeft bedacht.

Vertel dit maar elke keer aan de mensen. Zijn ze direct uigeluld.
Zie je, ik help je.

echnaton
17-05-04, 17:23
Geplaatst door taouanza
Oja de gemiste kans zeker? leuk sprookje.:moe:

En wou je beweren dat Sharon wel een vrede wil en geef dan ook meteen jouw definitie van vrede. Want sinds Irak heb ik wel twijfels over bepaalde definities zoals vrijheid en vrede.

Sharon en vrede? Ik weet het niet. De Arabieren hebben het nog niet geprobeerd. Ik weet wel dat met Menachem Begin, ook zo'n hard-liner indertijd, wel zaken was te doen.
Mijn definitie van vrijheid en vrede? Het zou me veel woorden kosten en je zou me toch niet geloven. Ik zou zeggen kijk eens om je heen in het land waar jij en ik wonen. Realiseer je wel dat dat is te danken aan de Amerikanen die jij zo verfoeit.

taouanza
17-05-04, 17:29
Geplaatst door echnaton
Sharon en vrede? Ik weet het niet. De Arabieren hebben het nog niet geprobeerd. Ik weet wel dat met Menachem Begin, ook zo'n hard-liner indertijd, wel zaken was te doen.


De arabieren hebben wat niet geprobeerd?
Onderdrukking pikken?
Land weggeven?
Wat hebben ze niet geprobeerd?
En wat heeft Sharon dan wel ''geprobeerd.''



Mijn definitie van vrijheid en vrede? Het zou me veel woorden kosten en je zou me toch niet geloven.

Doet es een poging?



Ik zou zeggen kijk eens om je heen in het land waar jij en ik wonen. Realiseer je wel dat dat is te danken aan de Amerikanen die jij zo verfoeit.

Ja en ook zo belangenloos. En omdat ik het goed heb wat kan de rest van de wereld mij schelen.
En dankzij de Amerikanen ben ik hier allochtoon de geboorteland van mijn ouders ondanks haar rijkdom een derde wereldland. Wat ben ik dankbaar zeg.:moe:
Het is een ware kick dat wereldwijd miljoenen mensen lijden voor onze welvaart.

echnaton
17-05-04, 17:30
Geplaatst door Qwertyno
JA, Eshitan, dat Israel nu tot de dag van vandaag nog steeds bezig is met land stelen en een volk vernederen en verdrijven is de schuld van ARAFAT.

Je moet het zo zien Eshitan;
Was Arafat er niet geweest was er ook geen bezetting en waren er geen nederzettingen. Immers het is Arafat die de Eretz Israel ideologie heeft bedacht.

Vertel dit maar elke keer aan de mensen. Zijn ze direct uigeluld.
Zie je, ik help je.

Zonder nu opnieuw in te gaan op deze vraag wie er gelijk heeft in dit conflict of niet, ik weet bijna zeker dat er nu vrede was geweest als Arafat de wil en de kracht had getoond om de zelfmoordaanslagen te stoppen. Als hij ook nog samen met Barak een of ander akkoord had kunnen bereiken, zou dat helemaal meegenomen zijn geweest.

Qwertyno
17-05-04, 17:38
Geplaatst door echnaton
Zonder nu opnieuw in te gaan op deze vraag wie er gelijk heeft in dit conflict of niet, ik weet bijna zeker dat er nu vrede was geweest als Arafat de wil en de kracht had getoond om de zelfmoordaanslagen te stoppen. Als hij ook nog samen met Barak een of ander akkoord had kunnen bereiken, zou dat helemaal meegenomen zijn geweest.

Jij weet zoveel dingen zeker in je kopje.
Ik wil je alleen maar helpen hoor.
Onthoud:
Arafat, hij bedacht de Eretz Israel Ideologie.
Arafat, hij stuurde de mensen om zich op te blazen.
Arafat, hij is het die de IDF stuurt om te moorden.
Arafat, hij is het die de kolonisten voorziet van nieuwe woningen.
Arafat, hij is de zionist.
enz.. Zie je echitan ik wil je alleen maar helpen. Arafat dat is "de sta-in-de-weg" voor de vrede.
Ja, toch?

echnaton
17-05-04, 17:42
Geplaatst door Qwertyno
Jij weet zoveel dingen zeker in je kopje.
Ik wil je alleen maar helpen hoor.
Onthoud:
Arafat, hij bedacht de Eretz Israel Ideologie.
Arafat, hij stuurde de mensen om zich op te blazen.
Arafat, hij is het die de IDF stuurt om te moorden.
Arafat, hij is het die de kolonisten voorziet van nieuwe woningen.
Arafat, hij is de zionist.
enz.. Zie je echitan ik wil je alleen maar helpen. Arafat dat is "de sta-in-de-weg" voor de vrede.
Ja, toch?

Ik weet niet zo veel zeker. Ik weet ook niet zeker of de Palestijnen alle schuld dragen in dit conflict. Maar Arafat heeft niets gedaan om zijn volk naar een vredig bestaan te leiden. Waar hij wel voor heeft gezorgd is zichzelf en zijn familie in Parijs.

Qwertyno
17-05-04, 17:50
Geplaatst door echnaton
Ik weet niet zo veel zeker. Ik weet ook niet zeker of de Palestijnen alle schuld dragen in dit conflict. Maar Arafat heeft niets gedaan om zijn volk naar een vredig bestaan te leiden. Waar hij wel voor heeft gezorgd is zichzelf en zijn familie in Parijs.

Die terrorist roept sinds zijn bestaan om hulp van de VN.
Dit omdat hij weet dat hij militair niet kan winnen, om de simpele reden dat hij geen leger heeft.

De politiebureaus en overheidsgebouwen die nog in fujctie waren zijn allemaal platgebombardeerd door de goede Israeliers.
vervolgens zeiden deze goede mensen dat Arafat niets doet.
Nu zit Arafat al twee jaar in zijn kantoor opgesloten en dreigt de goede Sharon hem te doden.

Zie je? Arafat is de terrorist en hij heeft de Eretz Israel Ideologie bedacht.

echnaton
17-05-04, 18:02
Geplaatst door Qwertyno
Die terrorist roept sinds zijn bestaan om hulp van de VN.
Dit omdat hij weet dat hij militair niet kan winnen, om de simpele reden dat hij geen leger heeft.

De politiebureaus en overheidsgebouwen die nog in fujctie waren zijn allemaal platgebombardeerd door de goede Israeliers.
vervolgens zeiden deze goede mensen dat Arafat niets doet.
Nu zit Arafat al twee jaar in zijn kantoor opgesloten en dreigt de goede Sharon hem te doden.

Zie je? Arafat is de terrorist en hij heeft de Eretz Israel Ideologie bedacht.

Hij is het soort leider dat floreert als er oorlog, chaos en ellende is. Een goed bestuur opzetten, dan kunnen dergelijke lieden niet. Arafat heeft in de jaren dat hij de Palestijnse Autoriteit leidde niets kunnen bereiken. Chaos en corruptie in de gebieden onder zijn beheer waren het enige resultaat. En daarom keerde hij zich weer tot de oorlog en de terreur. Israël heeft inderdaad wel ingegrepen maar dat was pas nadat alles uit de hand liep.

Qwertyno
17-05-04, 18:04
Geplaatst door echnaton
Israël heeft inderdaad wel ingegrepen maar dat was pas nadat alles uit de hand liep. [/B]

Dus nadat Arafat de Eretz Israel ideologie bedacht?

echnaton
17-05-04, 18:08
Geplaatst door Qwertyno
Dus nadat Arafat de Eretz Israel ideologie bedacht?

Het is jouw vooringenomenheid die de Israëlische regering handelen uit ideologische motieven toedicht.

Qwertyno
17-05-04, 18:11
Geplaatst door echnaton
Het is jouw vooringenomenheid die de Israëlische regering handelen uit ideologische motieven toedicht.

Sinds Israel bestaat is het bezig met het bouwen van huizen en het veroveren van land op de palestijnen.
Dit dwarst door alle zogenaamde vredesonderhandlingen.

Ontken dit maar. Oh nee wacht, Arafat zijn schuld.

echnaton
17-05-04, 18:21
Geplaatst door Qwertyno
Sinds Israel bestaat is het bezig met het bouwen van huizen en het veroveren van land op de palestijnen.
Dit dwarst door alle zogenaamde vredesonderhandlingen.

Ontken dit maar. Oh nee wacht, Arafat zijn schuld.

En dan zeg ik: Sinds Israël bestaat is het altijd aangevallen en dan zeg jij... en dan zeg ik... weer. En zo duiken we de geschiedenis in en zelfs als jij en ik en iedereen tot overeenstemming zouden komen en de schuld aan één van de partijen zou toekennen, was de zaak niet opgelost want de andere partij zou zich nog verder ingraven en er zouden nog duizenden doden vallen.

Wat er gebeuren moet is een nieuwe vredespoging. Het is goed dat Europa het initiatief neemt maar met Arafat wordt het niets.

Qwertyno
17-05-04, 18:27
Geplaatst door echnaton
En dan zeg ik: Sinds Israël bestaat is het altijd aangevallen en dan zeg jij... en dan zeg ik... weer. En zo duiken we de geschiedenis in en zelfs als jij en ik en iedereen tot overeenstemming zouden komen en de schuld aan één van de partijen zou toekennen, was de zaak niet opgelost want de andere partij zou zich nog verder ingraven en er zouden nog duizenden doden vallen.

Wat er gebeuren moet is een nieuwe vredespoging. Het is goed dat Europa het initiatief neemt maar met Arafat wordt het niets.

Ik blijf het houden op dat Arafat de Eretz ideologie bedacht heeft en dat hij dus de persoon is die de kolonisten steunt.

taouanza
17-05-04, 18:33
Geplaatst door echnaton
Zonder nu opnieuw in te gaan op deze vraag wie er gelijk heeft in dit conflict of niet, ik weet bijna zeker dat er nu vrede was geweest als Arafat de wil en de kracht had getoond om de zelfmoordaanslagen te stoppen. Als hij ook nog samen met Barak een of ander akkoord had kunnen bereiken, zou dat helemaal meegenomen zijn geweest.

Wat het is het excuus voor de zelfmoordaanslagen en wat is het excuus na de zelfmoordaanslagen?
Volgens jouw redenering zijn de Israelisch harstikke blij met die zelfmoordaanslagen als dat als excuus wordt gebruikt voor nieuwe nederzettingen.
Zonder aanslagen geen nederzettingen?
Of is jouw definitie van vrede dat Israel in alle rust en vrede kan uitdijen?

taouanza
17-05-04, 18:35
Geplaatst door echnaton
En dan zeg ik: Sinds Israël bestaat is het altijd aangevallen en dan zeg jij... en dan zeg ik... weer.

Hoe zou dat nou komen?

Vind je het ook raar dat Duitsland werd aangevallen?

echnaton
17-05-04, 18:50
Geplaatst door taouanza
Wat het is het excuus voor de zelfmoordaanslagen en wat is het excuus na de zelfmoordaanslagen?
Volgens jouw redenering zijn de Israelisch harstikke blij met die zelfmoordaanslagen als dat als excuus wordt gebruikt voor nieuwe nederzettingen.
Zonder aanslagen geen nederzettingen?
Of is jouw definitie van vrede dat Israel in alle rust en vrede kan uitdijen?

Ik vind dat in ruil voor vrede de meeste nederzettingen moeten worden opgegeven. Als de Palestijnen dat zo graag willen, dan moet dat maar, hoewel ik eigenlijk niet kan inzien wat er nou mis mee is. Maar alleen als het tot echte vrede leidt.

echnaton
17-05-04, 18:51
Geplaatst door taouanza
Hoe zou dat nou komen?

Vind je het ook raar dat Duitsland werd aangevallen?

Duitsland werd niet aangevallen maar viel zelf aan.

taouanza
17-05-04, 19:36
Geplaatst door echnaton
Ik vind dat in ruil voor vrede de meeste nederzettingen moeten worden opgegeven. Als de Palestijnen dat zo graag willen, dan moet dat maar, hoewel ik eigenlijk niet kan inzien wat er nou mis mee is. Maar alleen als het tot echte vrede leidt.

Waar is niks mis mee?

taouanza
17-05-04, 19:37
Geplaatst door echnaton
Duitsland werd niet aangevallen maar viel zelf aan.

Das waar en waren heleboel mensen die dat niet goed vonden. Dus werd Duitsland aangevallen. En een heleboel mensen vonden dat heel logisch. Want Duitsland mag niet zomaar anderen landen binnen vallen al hadden nog zulke boeiende idealen.

lennart
17-05-04, 19:56
Geplaatst door echnaton
VVD boos over bezoek aan Arafat

De VVD is boos op minister Bot (Buitenlandse Zaken) die gisteren een bezoek bracht aan de Palestijnse president Arafat in Ramallah. Bot maakte duidelijk dat Nederland als EU-voorzitter de vastgelopen vredesbesprekingen tussen Israël en de Palestijnen weer wil vlottrekken .

Volgens VVD-Kamerlid Wilders gaf Bot met zijn bezoek aan Arafat 'een verkeerd signaal'. De Palestijnse president is volgens Wilders de 'belangrijkste sta-in-de-weg voor het vredesproces in het Midden-Oosten'. Bot zou daarom alleen contacten moeten leggen met gematigde Palestijnse leiders. De VVD'er wil Bot binnenkort in de Kamer op het matje roepen voor zijn ontmoeting met Arafat. Een woordvoerder van de minister wijst alle kritiek van de hand. Volgens hem moet Bot met alle betrokkenen praten als Nederland een rol wil spelen in vredesproces in het Midden-Oosten

Algemeen Dagblad

Ik hoop dat Israel Arafat maar snel omlegt, want dan breekt de vrede immers direct uit het Midden-Oosten! Al die jaren heeft Israel immers gezegd dat er door Arafat geen vrede is. Dus ik ben benieuwd.. Ga je gang Israel, ruim Arafat op, eindelijk vrede :rolleyes:

ps. Als er na de moord op Arafat nog steeds geen vrede is, dan lijkt het mij redelijk om iedereen te vermoorden die de moord op Arafat hebben goedgekeurd of goedgepraat. Al die mensen zijn dan immers ook een obstakel voor de vrede geworden.

chiloh
17-05-04, 20:24
Geplaatst door echnaton
VVD boos over bezoek aan Arafat

De VVD is boos op minister Bot (Buitenlandse Zaken) die gisteren een bezoek bracht aan de Palestijnse president Arafat in Ramallah. Bot maakte duidelijk dat Nederland als EU-voorzitter de vastgelopen vredesbesprekingen tussen Israël en de Palestijnen weer wil vlottrekken .

Volgens VVD-Kamerlid Wilders gaf Bot met zijn bezoek aan Arafat 'een verkeerd signaal'. De Palestijnse president is volgens Wilders de 'belangrijkste sta-in-de-weg voor het vredesproces in het Midden-Oosten'. Bot zou daarom alleen contacten moeten leggen met gematigde Palestijnse leiders. De VVD'er wil Bot binnenkort in de Kamer op het matje roepen voor zijn ontmoeting met Arafat. Een woordvoerder van de minister wijst alle kritiek van de hand. Volgens hem moet Bot met alle betrokkenen praten als Nederland een rol wil spelen in vredesproces in het Midden-Oosten

Algemeen Dagblad

volgens mij was de heer bot de weg kwijt voordat hij het wist zat hij al bij arafat in ramallah terwijl hij in gaza moest zijn voor een ontmoeting met de nieuwe HAMAS leiders.