PDA

Bekijk Volledige Versie : Geloof het of niet.......lennart gelooft het wel



prikkerd
17-05-04, 19:43
per mail gekregen:


Actueel ???


Conspiracy Theory



Beste mensen,

Moslims schijnen altijd een voorliefde te hebben om een ‘conspiracy’ te zien in alles wat gebeurt in islamitische landen en met moslims. En al helemaal als dit afkomstig is of geïnitieerd wordt door het Westen. Als geboren en getogen moslim Europeaan trok ik altijd mijn neus op als mijn vader met zijn vrienden weer eens een onderwerp aansneed die naar mijn ‘’westerse maatstaven van wetenschappelijke bewijsvoering’ geen enkele koek sneed.

Het was niet veel later, toen mijn moslim identiteit goed was gevormd en ik een stevige wetenschappelijke basis in de Islamitische wetenschappen had ontwikkeld, dat ik een klein werkje tegenkwam bij het surfen op het internet. Het werk was van ene Humphrey, een Engelsman die een spioneerde in dienst van de Engelse overheid. Hij heeft zijn memoires opgetekend in de vorm van een dagboek. Na het lezen ervan veranderde mijn hele kijk op het (oude) 'Westen' en hun normen en waarden in die tijd. Met klem wil ik erop wijzen dat alles wat hieronder beschreven staat alleen van belang is in een historisch perspectief. Het geeft geen enkele grond en basis om te denken dat hetzelfde nog steeds op dezelfde manier gaande is!

De belangrijkste opdracht van Humphrey (we schrijven de 18e eeuw) was informatie vergaren over de moslims, en inventariseren hoe het islamitische rijk het beste gedestabiliseerd kon worden. Uiteindelijk ging ook de implementatie van deze destabiliserende tactiek tot zijn taken behoren.

Hij beschrijft onder andere hoe de engelse overheid een plan had opgesteld om de gehele Islam uit te roeien binnen een eeuw. Punt zes uit hun 50 pagina’s tellende decreet voor hooggeplaatste officieren van het ministerie van Buitenlandse zaken luidde als volgt:

It is necessary to adulterate Islam's essence by adding interpolated religions and sects into it, and this we must devise in such a subtle manner that the religions we are to invent should be compatible with the sensuous tastes and aspirations of the people among whom we are going to spread them. We shall invent four different religions in the Shiite countries: 1- A religion that divinizes hadrat Husain; 2- A religion that divinizes Jafar Sadiq; 3- A religion divinizing Mahdi; 4- A religion divinizing Ali Rida. The first one is suitable for Karbala, the second one for Isfahan, the third one for Samarra, and the fourth one for Khorasan. In the meantime, we must degenerate the existing four Sunnite Madhhabs into four self-standing religions. After doing this, we shall establish an altogether new Islamic sect in Najd, and then instigate bloody rows among all these groups. We shall annihilate the books belonging to the four Madhhabs, so that each of these groups will consider themselves to be the only Muslim group and will look on the other groups as heretics that are to be killed.

Punt negen bevat de volgende opdracht:

Do your best to prevent the learning of Arabic. Popularize languages other than Arabic, such as Persian, Kurdish, and Pushtu (Pashto). Resuscitate foreign languages in the Arabic countries and popularize the local dialects in order to annihilate literary, eloquent Arabic, which is the language of the Qur'an and the Sunnat.

Het is goed te begrijpen waarom de westerse mogendheden alles in het werk hebben gesteld om de publicatie van dit werk tegen te gaan. Maar wat misschien minder te bevatten is, is dat de Saudische overheid ook met man en macht heeft geprobeerd om publicatie van dit boek tegen te gaan. Nieuwsgierig geworden naar het waarom? Lees het werk online……!



Wassalaam,

Muhammad Tasneem Sadiq

Bron: Sadiq’s Weblog – Making sense of Islam
http://mitglied.lycos.de/somuru/kaynakca/hempher/7.html
http://mitglied.lycos.de/somuru/kaynakca/hempher

Bart.NL
17-05-04, 19:52
Verdeel en heers heet dit principe.

Het wordt niet alleen op moslims toegepast.

barfly
17-05-04, 20:03
In de 18e eeuw was het VK de grootmacht van het moment en ze zullen wel hun smerige plannetje hebben gehad om dat zo te houden denk ik. Nederland heeft ook zo'n tactiek gehanteerd. Zoals Bart.NL al opmerkt, verdeel en heers... Of het netjes is en door de beugel kan? Nee, niet in mijn optiek, maar als je het hedendaagse equivalent ziet van een grootmacht de VS dan is dat net zo'n smerig zooitje..

lennart
17-05-04, 20:08
Waarom dacht je dat al die reactionaire extremistische moslimleiders in de UK zitten.

Julien
17-05-04, 20:10
Geplaatst door Veerapen
De beschuldiging van 9/11 is wel op de Moslims toegepast.

mischien was die aanslag een van de punten van de Engelse zionisten
om de Islam binnen een eeuw te destabiliseren.

en het lukt ze aardig ook.

kun jij ook 1 post schrijven waarin niet het woord jood/ zionist in voorkomt? :moe:

Rabi'ah.
17-05-04, 20:56
Geplaatst door Julien
kun jij ook 1 post schrijven waarin niet het woord jood/ zionist in voorkomt? :moe:

Kennelijk leef jij dus nog steeds met het waanidee dat jood en zionist inwisselbare begrippen zijn. :rolleyes: :moe:

Groetjes,

Rabiah.

prikkerd
18-05-04, 01:07
Geplaatst door lennart
Waarom dacht je dat al die reactionaire extremistische moslimleiders in de UK zitten.

de spijker op de kop :fplet:

prikkerd
18-05-04, 01:20
Geplaatst door Ronald36
Ehh.. het waren toch ook fundamentalistische Moslims die die aanslagen pleegden? Of zaten volgens jou de "Engelse Zionisten" erachter??
:regie:
lees de topic aub voordat je weer zo'n super intelligente opmerking plaatst

Julien
18-05-04, 07:42
Geplaatst door Rabi'ah.
Kennelijk leef jij dus nog steeds met het waanidee dat jood en zionist inwisselbare begrippen zijn. :rolleyes: :moe:

Groetjes,

Rabiah.

maar het is een beetje vermoeiend om steeds deze groep mensen terug te zien komen in elk topic. Zionisten zijn anders dan Joden, dat weet ik wel. Maar het is juist Veerapen die het door elkaar gebruikt. Israel, Joden, Zionisten, hij gebruikt het overal.. bij wijze van spreke zelfs in een topic over de stijging van de werkloosheid in Nederland.

liesel
18-05-04, 19:07
Geplaatst door Veerapen
Dat is een hele goede punt die je aansnijd Julien!

Ik moet je wel eerlijk zeggen dat ik mijn best doe om je wens
te bevredigen, maar de Zionisten komen overal in voor.
net als de fascisten 60 jaar geleden.

Zelfs in de "Ruwandan genocide" komen de Zionazis in voor,
www.joevialls.com.

en gaarne vreedzame joodsemensen er buiten houden.

pas trouwens op dat je geen zionisten in slikt, ze zitten werkelijk overal , ook in je couscous. ze zitten tegenwoordig ook op uranus

Zwarte Schaap
18-05-04, 19:37
Geplaatst door Olive Yao
Veel mensen vinden ze ook in hun bed. Moslima's schijnen dat wel te waarderen.

Verklaar je nader of wil je alleen bepaalde heftige uitspraken uitlokken?

prikkerd
24-05-04, 14:09
Geplaatst door Veerapen
ik zij je toch dat de cipiers in Abu Guraib Israeliers waren.

of getraind door Pisraeliërs