PDA

Bekijk Volledige Versie : Wie weerhoudt die zionisten ons te doden?



freya
18-05-04, 08:44
Wie weerhoudt die zionisten ons te doden?
door Muhammad Al Waheidi
2004-05-18 TROUW

Israelische bulldozers haalden gisteren huizen neer in Rafah in de Gazastrook. De paniek onder de Palestijnen was groot. De oorspronkelijke inwoners dachten terug aan 1948, toen vluchtelingen uit wat nu Israel is, Rafah overspoelden. ,,De stemming is van de nakba, de catastrofe.''


GAZA - ,,Nou, vinden jullie het leuk om ons zo te zien rennen; zijn al die camera's en journalisten nu tevreden? Zijn wij jullie nieuwe verhaal? Wie komt ons helpen, wie weerhoudt die zionisten ervan ons te doden, onze huizen te verwoesten?''

Ihab Taha, een 41-jarige onderwijzer uit Rafah snelt weg, zijn driejarige kind op de arm en op de voet gevolgd door zijn zwangere vrouw en nog twee kinderen, zoals hij zelf zegt, 'naar nergens'.

Honderden Palestijnen, inwoners van het Rafah-vluchtelingenkamp in het zuiden van Gaza bij de grens met Egypte, waren gisteren op drift, uit angst dat Israël ook hun huizen zou vernietigen om de zogeheten Philadelphi-as -de bufferstrook- te verbreden.

,,We kunnen er niet langer blijven, het is er een hel. Als we niet maken dat we wegkomen, komen ze ons doden en ik wil mijn kinderen niet verliezen'', zegt Ihab. ,,Mijn vader is een vluchteling uit Majdal (het huidige Asjkelon) en nu ben ik een supervluchteling'', zegt hij en hij lacht van pure ellende.

Honderden inwoners verzamelden gisteren hun huisraad: matrassen, bedden, kleren, dekens, ijskasten, maar ook ramen en watertanks van de daken; in feite alles wat los en vast zat werd ingeladen in auto's, met paard en wagen vervoerd of los op de schouders, terwijl de stoet koers zette naar het noordelijk deel van de stad.

Talloze anderen hadden al hun intrek genomen in tenten die de VN op schoolpleinen hadden opgezet. Weer anderen zochten hun toevlucht tot de moskeeën, wachtend op hulp.

Omar Moehiesin, een 13-jarige jongen uit blok O in het vluchtelingenkamp, vertelt dat hij al zijn boeken kwijt is, ,,en wat moet ik nu op school zeggen? We hadden huiswerk, maar de Israëliërs hebben ons niet de tijd gegund om onze spullen te pakken. Ze hebben ons huis verwoest.''

Omars moeder Haliema (32) zegt dat ze verrast was toen de Israëliërs kwamen en haar bevalen onmiddellijk te vertrekken. Een enorme bulldozer haalde haar huis van twee verdiepingen neer. ,,Mijn man was er niet en ik was als de dood. Het enige wat ik kon doen was met de kinderen naar de moskee rennen.''

De Unwra, de VN-organisatie voor de vluchtelingen, heeft gisteren het Israëlische leger opgeroepen het vernietigen van de huizen te staken. Een Israëlische legerwoordvoerder zei dat Israël niet van plan was nog verder huizen te verwoesten, tenzij er vanuit die huizen werd geschoten.

Volgens de Unwra zijn het afgelopen weekeinde in Rafah 88 woningen vernietigd; de meeste door bulldozers die de huizen platwalsten, maar een klein deel ook door de luchtaanvallen. Sinds 1 oktober 2000 zijn in de gehele Gazastrook 2018 huizen verwoest, waardoor 18382 mensen dakloos geraakten. Meer dan de helft daarvan was in Rafah, waar 1309 huizen met de grond gelijk werden gemaakt en 12600 mensen dakloos werden.

Burgemeester Zoeroeb van Rafah spreekt van een ware ramp voor zijn stad. ,,Hoe dan ook was 76 procent van de inwoners al werkloos doordat ze aan het begin van de intifada, ruim drie jaar geleden, hun banen (vaak in Israël) waren kwijtgeraakt'', merkt hij bitter op. Maar de burgervader roept desondanks het Palestijns Gezag en de VN ook op om samen te werken met de Israëlische verbindingsofficier om een einde te maken aan de verwoestingen. ,,We kunnen misschien wel een paar duizend vluchtelingen onderdak verschaffen, maar we helpen intussen al meer dan 7000 mensen sinds het uitbreken van de intifada'', aldus Zoeroeb.

,,De Israëliërs beweren dat de aanslag op hun pantserwagen de reden is voor hun optreden! Ik zeg ze dat die pantserwagen en soldaten hier niet op een picknick waren'', zegt Hassan Kisjta, een inwoner van Rafah. ,,Ze waren hier om te verwoesten en te doden. Maar zelfs als ze al onze huizen vernietigen, zullen wij onze gewapende strijd niet staken tot de bezetter uit ons land vertrekt, want we verdedigen alleen maar onszelf en ons gebied.''

De Kisjta-familie behoort tot de oorspronkelijke inwoners van Rafah, dat in 1948 werd overspoeld door vluchtelingen uit wat nu Israël is. Ze vormen nu meer dan tachtig procent van de bevolking. Volgens Kisjta heeft de stemming in Rafah veel weg van die van 1948. ,,De stemming is die van de nakba, de catastrofe.''

freya
18-05-04, 08:47
Omar Moehiesin, een 13-jarige jongen uit blok O in het vluchtelingenkamp, vertelt dat hij al zijn boeken kwijt is, ,,en wat moet ik nu op school zeggen? We hadden huiswerk, maar de Israëliërs hebben ons niet de tijd gegund om onze spullen te pakken. Ze hebben ons huis verwoest.''

Omars moeder Haliema (32) zegt dat ze verrast was toen de Israëliërs kwamen en haar bevalen onmiddellijk te vertrekken. Een enorme bulldozer haalde haar huis van twee verdiepingen neer. ,,Mijn man was er niet en ik was als de dood. Het enige wat ik kon doen was met de kinderen naar de moskee rennen.''

Zo gaat dat dus :moe:


Ze behandelen die mensen als beesten en zijn dan nog verbaasd dat er af en toe wraak genomen wordt :knife_hea


En de wereld zwijgt en kijkt toe :moe:

plexus
18-05-04, 09:39
israel heeft het recht om zich te verdedigen! :vreemd:

echnaton
18-05-04, 11:04
Geplaatst door freya
Zo gaat dat dus :moe:


Ze behandelen die mensen als beesten en zijn dan nog verbaasd dat er af en toe wraak genomen wordt :knife_hea


En de wereld zwijgt en kijkt toe :moe:

De zaken liggen natuurlijk niet zo zwart-wit al jullie het voorstellen. Zie ook deze regel:


Een Israëlische legerwoordvoerder zei dat Israël niet van plan was nog verder huizen te verwoesten, tenzij er vanuit die huizen werd geschoten.

Pytaghoras
18-05-04, 11:07
Geplaatst door freya
Zo gaat dat dus :moe:


Ze behandelen die mensen als beesten en zijn dan nog verbaasd dat er af en toe wraak genomen wordt :knife_hea


En de wereld zwijgt en kijkt toe :moe:


Dat verbaast mij niet als een van die kinderen waarvan hun huizen zijn verwoest zich laat ontploffen. Voor mij is het een logisch vervolg, vooral als de wereld toekijkt en niets onderneemt.

Is er nog een andere manier om op zulke praktijken te reageren?

Pytaghoras
18-05-04, 11:12
Geplaatst door echnaton
De zaken liggen natuurlijk niet zo zwart-wit al jullie het voorstellen. Zie ook deze regel:

Wie werd vanuit de huizen geschoten?

Zwarte Schaap
18-05-04, 11:22
Geplaatst door Carmella


Leuk heh ! Hoezo zieke geest? Drink er maar een biertje op!

Al Sawt
18-05-04, 12:46
Geplaatst door Carmella
Geniet er nog van!
Maar als de rollen worden omgedraaid, dan zullen we de Arabische versie van huishouden in Israelische gebieden zien!

echnaton
18-05-04, 13:10
Geplaatst door Al Sawt
Geniet er nog van!
Maar als de rollen worden omgedraaid, dan zullen we de Arabische versie van huishouden in Israelische gebieden zien!

Daar twijfel ik niet aan. En daarom moeten we er alles aan doen om dat te voorkomen.

mark61
18-05-04, 13:17
Geplaatst door echnaton
De zaken liggen natuurlijk niet zo zwart-wit al jullie het voorstellen. Zie ook deze regel:

Het ging oorspronkelijk om uitbreiding van een bufferstrook, waar het Hooggerechtshof na wat geslinger toestemming voor heeft gegeven. In een beschaafd land worden mensen in een juridische procedure onteigend, waarna ze een fatsoenlijke schadevergoeding krijgen. Als je dan kan zeggen dat er iemand misschien wel vanuit zo'n huis geschoten heeft (alsof jij er wat aan kan doen als iemand vanaf jouw dak staat te knallen), scheelt dat natuurlijk een hele hoop GELD.

Uiterst schandelijk gedrag dat maar weer aangeeft dat Palestijnen untermenschen zijn.

echnaton
18-05-04, 13:31
Geplaatst door mark61
Het ging oorspronkelijk om uitbreiding van een bufferstrook, waar het Hooggerechtshof na wat geslinger toestemming voor heeft gegeven. In een beschaafd land worden mensen in een juridische procedure onteigend, waarna ze een fatsoenlijke schadevergoeding krijgen. Als je dan kan zeggen dat er iemand misschien wel vanuit zo'n huis geschoten heeft (alsof jij er wat aan kan doen als iemand vanaf jouw dak staat te knallen), scheelt dat natuurlijk een hele hoop GELD.

Uiterst schandelijk gedrag dat maar weer aangeeft dat Palestijnen untermenschen zijn.

Hierop past maar een afdoend antwoord. Israël is een land dat wordt aangevallen en zich dus moet verdedigen. Het land is in oorlog.

Zwarte Schaap
18-05-04, 13:42
Geplaatst door Carmella
Ik bezondig me nooit aan alcohol schaapje. :student:

Je bezondigen aan een biertje is vele malen onschuldiger dan je zieke uitspraak waar je geniet van het huishouden van de israelische soldaten in palestina.

Zwarte Schaap
18-05-04, 13:45
Geplaatst door Carmella
Als als als, blijf lekker verder dromen schat. De rollen zullen nooit worden omgedraaid, het zal alleen maar nog slechter worden, als de olie ook nog eens op is. Dan is zelfs hun laatst troefkaart uitgespeeld. :D

Het is een utopie om te blijven denken dat Israel voor altijd 300 miljoen mensen kan blijven terroriseren. Jij bent niet begaan met Israels lot, je bent denk ik gewoon een zieke geest die geniet van andermans leed.

Mahden
18-05-04, 13:46
Geplaatst door Al Sawt
Geniet er nog van!
Maar als de rollen worden omgedraaid, dan zullen we de Arabische versie van huishouden in Israelische gebieden zien!

dat is allang gebeurt, nog niet zo lang geleden,

the past Israëli, the past is ready.



Sion heeft altijd zichzelf moeten verdedigen tegen de anti Judeo krachten, de hele geschiedenis door

Hun stem klonk op een gegeven moment zelfs piepend uit het zand,



al zou de hele aarde tegen hun zijn, wat toch altijd al zo is geweest, nu pikt men het niet meer.


dat zo langszamerhand iedereen als Jood wordt beschouwd door die islamisten -gasten lijkt men na al die ellende nog steeds niet door te hebben.

Zwarte Schaap
18-05-04, 13:53
Geplaatst door Mahden
dat is allang gebeurt, nog niet zo lang geleden,

the past Israëli, the past is ready.



Sion heeft altijd zichzelf moeten verdedigen tegen de anti Judeo krachten, de hele geschiedenis door

Hun stem klonk op een gegeven moment zelfs piepend uit het zand

Hou toch op joh en wees niet blind voor de waarheid. In het geval van palestina zijn het juist de ongelovige zionisten de daders die onschuldigen aanvallen en van hun land beroofd hebben.

mark61
18-05-04, 14:05
Geplaatst door echnaton
Hierop past maar een afdoend antwoord. Israël is een land dat wordt aangevallen en zich dus moet verdedigen. Het land is in oorlog.

Ook een land in oorlog heeft het recht niet burgers van 'de vijand' dingen aan te doen die Israël de Palestijnen aandoet. Moeten we die hele vermoeiende discussie weer starten? Nadere info bij Freya, ik doe niet meer mee.

DEMOcraat
18-05-04, 14:22
Geplaatst door echnaton
De zaken liggen natuurlijk niet zo zwart-wit al jullie het voorstellen. Zie ook deze regel:

het is eerder zo wit-wit als het maar kan zijn.en wat die regel betreft wordt er ook van uit olijfbomen geschoten,sinds september 2000 zijn er al 230.000 olijfbomen 3000 huizen en 10% van de landbouwgrond in gaza vernielt.

Mahden
18-05-04, 14:31
zo'n vernieling, hoe afkeurenswaardig ook, is nog niets bij de vernieling van onschuldige kinderen en burgers in bussen of weet ik al niet waar die lui van satan toe in staat zijn.


in ieder geval verdienen ze niet het beheer van een Staat !

ze denken politieke druk uit te oefenen met terreur en het gevolg is onverzettelijkheid bij de tegenstander, die veel meer veerkracht heeft dus als een partij er al niet mee opschiet dat zijn dat zeker de Palestijnen.

irrationeel,

en die irrationaliteit houdt Palestijnen, juist ook vanwege hun wederom ungesundes Volksempfinden, in de tang.

de Palestijnen meer dan de Israëlis !

Zwarte Schaap
18-05-04, 14:35
Geplaatst door Mahden
zo'n vernieling, hoe afkeurenswaardig ook, is nog niets bij de vernieling van onschuldige kinderen en burgers in bussen of weet ik al niet waar die lui van satan toe in staat zijn.

in ieder geval verdienen ze niet het beheer van een Staat !

Zijn israelische kinderen en vrouwen meer waard? Ga maar kijken hoeveel onschuldige slachtoffers er gevallen zijn door de terroristische staat israel.

Daarom heeft israel helemaal geen recht van bestaan.

Mahden
18-05-04, 14:38
zeker, per ongeluk,

aber nicht absichtlich !



daarom hebben de terroristen geen recht van bestaan en al helemaal niet op welke politieke legitimatie ook.

de staat Israël probeert alleen de perpetraitors van terror tegen hun onderdanen te elimineren,
welke zichzelf respecterende staat zou dat niet doen ?

850
18-05-04, 14:44
Geplaatst door echnaton
De zaken liggen natuurlijk niet zo zwart-wit al jullie het voorstellen. Zie ook deze regel:

ooh ja.....dus voor iedere kogel die wordt afgevuurd moet gelijk het huis wat om die machinegeweer heen staat gesloopt worden?
Als je zo gaat redeneren en het ook op IsraHel gaat toepassen dan zullen heel wat joden dakloos zijn in IsraHel.

DEMOcraat
18-05-04, 14:45
Geplaatst door Mahden
zo'n vernieling, hoe afkeurenswaardig ook, is nog niets bij de vernieling van onschuldige kinderen en burgers in bussen of weet ik al niet waar die lui van satan toe in staat zijn.

vernielingen van schuldige burgers in bussen ( schuldige omdat ze voor sharon hadden gekozen) hoe afkeuringswaardig het ook is kun je niet vergelijken met onschuldige kinderen vrouwen en ouderen die in hun huizen worden gebombardeert ze zijn nergens veilige zelfs niet in hun huizen.


in ieder geval verdienen ze niet het beheer van een Staat !


dat klopt het beheer van een staat is bedoelt voor regeringen die alle rechten van de MENSEN NATUUR VN etc aan hun laars lappen zoals israel.

Mahden
18-05-04, 14:48
Houdt het maar gewoon op Palestena,

want hier op enige wijze constructief en intelligent op reageren zal door de versteenden der aarde nog niet echt van de grond komen met al die indoctrinatie van haat tegen de Jood iha. en de geestelijk Jood, de christen als uitloper van aanstoot!

Zwarte Schaap
18-05-04, 14:49
Geplaatst door Mahden
zeker, per ongeluk,

aber nicht absichtlich !



daarom hebben de terroristen geen recht van bestaan en al helemaal niet op welke politieke legitimatie ook.

de staat Israël probeert alleen de perpetraitors van terror tegen hun onderdanen te elimineren,
welke zichzelf respecterende staat zou dat niet doen ?

Het zionistische terreur is als eerste begonnen en de palestijnen verdedigen zich er alleen maar tegen. Dat zijn bekende feiten die je niet kunt weerspreken. Velen voor jou hebben het hier geprobeerd om met leugens dit te weerspreken vooralsnog is het niemand gelukt.

Mahden
18-05-04, 14:54
Leugens, leugens leugens,

waar de mond vol van is,

het valt op dat zoveel mensen dit woord zo makkelijk gebruiken op dit forum en in de spreektaal in het algemeen in Nederland

net als de uitdrukking

,,ik haat dat''

wees er voorzichtig mee, want voor je het weet

wordt het waarschijnlijk niet alleen in je vocabulair gehanteerd, maar wellicht ook met "oplichtende" daden gelardeerd.

Maarten
18-05-04, 15:56
Geplaatst door echnaton
De zaken liggen natuurlijk niet zo zwart-wit al jullie het voorstellen. Zie ook deze regel:
Een Israëlische legerwoordvoerder zei dat Israël niet van plan was nog verder huizen te verwoesten, tenzij er vanuit die huizen werd geschoten.


Je moet niet kijken naar wat legerofficieren ZEGGEN, maar naar wat ze DOEN!

Hoezo wordt Israel aangevallen??? Israel wordt niet aangevallen, maar hun rotzooi op andermans land!!

En als je DIT nog staat te verdedigen, dan ben je dus enkel een propagandist! Dan verdien je het nog niet, dat je op deze site een reactie krijgt!
Wat hier gebeurt, is voor 100% vergelijkbaar met wat de Nazi's deden, en nog erger ook nog! Vergelijk het maar met de Aanslag van Mulisch, dan waren die nazi's nog een stúk humaner! Je bent erger dan de fascisten! Om te kotsen ben je.

Faithless
18-05-04, 16:12
Geplaatst door Maarten
dan waren die nazi's nog een stúk humaner!

leg uit...

freya
18-05-04, 16:33
Geplaatst door echnaton
De zaken liggen natuurlijk niet zo zwart-wit al jullie het voorstellen. Zie ook deze regel:


Een Israëlische legerwoordvoerder zei dat Israël niet van plan was nog verder huizen te verwoesten, tenzij er vanuit die huizen werd geschoten.

Bullshit!

Ten eerste zijn ze nu al lekker hun gang gegaan en hebben ze ik weet niet hoeveel mensen dakloos gemaakt.
Zoiets valt onder oorlogsmisdaden.
En dubbel vanwege de manier waarop: zonder aankondiging, zonder de mensen de gelegenheid te geven hun huisraad te redden, zonder schadevergoeding, zonder vervangende woonruimte aan te bieden.

Heb je het bericht eigenlijk wel echt gelezen?

Ten tweede weet ondertussen iedereen wel dat Israel helemaal niet bezig is om terroristen te vangen, maar dat Israel bezig is een bufferzone aan te leggen daar.

En surprise surprise! Waar is het meeste water te vinden in Rafah?

Je mag 3x raden :moe:

freya
18-05-04, 16:40
Geplaatst door Carmella
De Palestijnen hebben zichzelf daarmee flink in de vingers gesneden, ze komen nu amper nog Israël in, maar Israël kan nog wel lekker huishouden in hun gebieden. :D

Wat een smerige opmerking :mad:
Vooral met die blije grijns erbij :moe:

freya
18-05-04, 16:49
Geplaatst door Carmella
Het is nu eenmaal de realiteit, het lukt ze niet meer om zelfmoordaanslagen te plegen, maar ze moeten er nu wel de gevolgen van dragen. :Iluvu:

En jij zit kennelijk te genieten van de bijbehorende verslagen.


Ik zou toch maar eens hulp gaan zoeken nefje!

Zwarte Schaap
18-05-04, 16:51
Geplaatst door freya
Wat een smerige opmerking :mad:
Vooral met die blije grijns erbij :moe:

Deze figuur moet je helemaal niet serieus nemen, zelfs een zionist zou niet zo een opmerking maken. Het is denk ik een opruier/haatzaaier die als lachende derde plezier beleeft aan het leed van anderen.

freya
18-05-04, 17:22
Geplaatst door Carmella
Waarom zou ik? Omdat het rechtvaardig voelt dat hun terreur zo contraproductief heeft gewerkt? Voor mijn part walsen ze heel Rafah plat zolang dat een toevluchtsoord voor terroristen is.

Ja joh, fijn lekker uitmoorden die hele stad.
Vrouwen, kinderen, bejaarden, allemaal terroristen.

Wat is het leven toch simpel he nefje.

Wat kan je toch een plezier beleven aan kleine dingen,

zoals het leed van anderen :moe:

echnaton
18-05-04, 17:31
Zoiets valt onder oorlogsmisdaden.

Ik vind het geen oorlogsmisdaden. Het is natuurlijk wel erg dat je je huis kwijtraakt met misschien wel alles wat je bezit. Er vallen tenminste geen doden. De Duitsers deden dat in '40-'45 anders hoor. Het zal vast wel bij de bewoners opgekomen zijn dat ze de Palestijnse terroristen die uiteindelijk verantwoordelijk zijn voor deze toestand hartelijk mogen bedanken.

freya
18-05-04, 17:45
Geplaatst door echnaton
Ik vind het geen oorlogsmisdaden. Het is natuurlijk wel erg dat je je huis kwijtraakt met misschien wel alles wat je bezit. Er vallen tenminste geen doden. De Duitsers deden dat in '40-'45 anders hoor. Het zal vast wel bij de bewoners opgekomen zijn dat ze de Palestijnse terroristen die uiteindelijk verantwoordelijk zijn voor deze toestand hartelijk mogen bedanken.

Pardon!

Er vallen dus WEL ook doden bij.

Welke kranten lees jij?

Alleen het zionistisch suffertje zeker :moe:

freya
18-05-04, 17:47
Geplaatst door echnaton
Ik vind het geen oorlogsmisdaden. Het is natuurlijk wel erg dat je je huis kwijtraakt met misschien wel alles wat je bezit. Er vallen tenminste geen doden. De Duitsers deden dat in '40-'45 anders hoor. Het zal vast wel bij de bewoners opgekomen zijn dat ze de Palestijnse terroristen die uiteindelijk verantwoordelijk zijn voor deze toestand hartelijk mogen bedanken.

Bovendien maakt het niet uit wat JIJ vind.

Volgens het internationaal recht zijn het oorlogsmisdaden.


Is de vergelijking met WOII nu ineens niet meer taboe?

Rabi'ah.
18-05-04, 17:54
Geplaatst door Carmella
Het is nu eenmaal de realiteit, het lukt ze niet meer om zelfmoordaanslagen te plegen, maar ze moeten er nu wel de gevolgen van dragen. :Iluvu:

Wat ben jij toch een walgelijk schepsel. :kotsen:



:moe:

Qwertyno
18-05-04, 18:03
Geplaatst door Carmella
De Palestijnen hebben zichzelf daarmee flink in de vingers gesneden, ze komen nu amper nog Israël in, maar Israël kan nog wel lekker huishouden in hun gebieden.

lekker huishouden?
Meneer Ephimenco dit is pas een zeer goed voorbeeld van hoe iemand in extase kan raken wanneer er onschuldige mensen worden gedood.

gewoon letterlijk ziek.
Je moet eens voorstellen dat iemand het omgekeerde zegt.
Stel je eens voor ....

echnaton
18-05-04, 18:05
Geplaatst door freya
Bovendien maakt het niet uit wat JIJ vind.

Volgens het internationaal recht zijn het oorlogsmisdaden.


Is de vergelijking met WOII nu ineens niet meer taboe?

Het gaat erom dat de structuur die terrorisme en aanvallen op Israël mogelijk maakt kapotgemaakt wordt. Uiteindelijk zullen zowel de Israëli's als de Palestijnen daar voordeel bij hebben.

Vergelijkingen maken mag altijd, als je het maar op de goede manier en op basis van juiste feiten doet.

freya
18-05-04, 18:12
Geplaatst door echnaton
Het gaat erom dat de structuur die terrorisme en aanvallen op Israël mogelijk maakt kapotgemaakt wordt. Uiteindelijk zullen zowel de Israëli's als de Palestijnen daar voordeel bij hebben.

Het doel heiligt alle middelen, door de plee met de Geneefse conventie!

Lang leve de propaganda!



Vergelijkingen maken mag altijd, als je het maar op de goede manier en op basis van juiste feiten doet.

Dat zullen we onthouden.

Mag ik je er nog eens op wijzen dat jij je NIET op de juiste feiten baseert.

Qwertyno
18-05-04, 18:12
Geplaatst door echnaton
Het gaat erom dat de structuur die terrorisme en aanvallen op Israël mogelijk maakt kapotgemaakt wordt. Uiteindelijk zullen zowel de Israëli's als de Palestijnen daar voordeel bij hebben.

Vergelijkingen maken mag altijd, als je het maar op de goede manier en op basis van juiste feiten doet.

Honderden huizen vernietigen en de mensen weer laten vluchten.
uiteindelijk hebben de palestijnen hier voordeel van.

Het is duidelijk dat je heel graag blind wil zijn.

echnaton
18-05-04, 18:19
Geplaatst door Qwertyno
Honderden huizen vernietigen en de mensen weer laten vluchten.
uiteindelijk hebben de palestijnen hier voordeel van.

Het is duidelijk dat je heel graag blind wil zijn.

Elk verhaal heeft twee kanten Qwertyno. Het is natuurlijk vreselijk wat deze mensen overkomt maar het is ook vreselijk wat er in het verleden gebeurd is en het is duidelijk dat de Palestijnse strijders met allerlei tunnels e.d., waardoor wapens en explosieven worden gesmokkeld, zich weer voorbereiden op een nieuw offensief. Als dat lukt zal er weer een spiraal van geweld ontstaan waardoor duizenden doden zullen vallen, aan beide kanten. Ik wil het leed van deze bewoners niet bagatelliseren maar toch vind ik dat Israël beheerst geweld toepast. Het had veel erger kunnen zijn.

Qwertyno
18-05-04, 18:42
Geplaatst door Carmella
"Lekker" was bedoeld als synoniem voor het woord "flink". Maar ik heb er inderdaad geen enkele moeite mee dat een stel moslimterroristen wordt afgemaakt. Is dat nu zo vreemd?


Ephimenco, Hier weer een bewijs voor het feit dat zionisten alle Palestijnen zien als moslimterroristen. Dit inclusief hun huizen, grond, bezittingen, kinderen en vrouwen. Slachten die handel.ze hebben er geen enkele moeite mee.

Qwertyno
18-05-04, 18:43
Geplaatst door echnaton
Het had veel erger kunnen zijn.

De bulldozer zou jou huis inclusief je moeder moeten platwalsen.

freya
18-05-04, 19:01
Geplaatst door echnaton
Ik wil het leed van deze bewoners niet bagatelliseren maar toch vind ik dat Israël beheerst geweld toepast. Het had veel erger kunnen zijn.

Nou moet je even ophouden GJ! :mad:

BEHEERST??!!!

Heb je de beelden gezien?

Duizenden mensen dakloos!

Weerloze mensen worden met raketten beschoten!

Heb je de doden geteld?

De VN komt in spoedberaad bijelkaar hiervoor, maar GJ vind het allemaal wel meevallen :moe:

Jij bent om doodziek van te worden :kotsen:

naamloos
18-05-04, 19:03
Ik ben het eens met die VVD gast(ben zijn naam vergeten):

Als Israel in oorlog is, dan is er geen sprake van terrorisme(zelfmoordaanslagen), maar van daden van verzet.

Als Israel niet in oorlog is, want doen dan alle israelische militairen op palestijns grondgebied(bezetter).

Maar persoonlijk keur ik alle daden van geweld af!

Voor Carmella: :fuckit:

freya
18-05-04, 19:03
Geplaatst door Carmella
"Lekker" was bedoeld als synoniem voor het woord "flink". Maar ik heb er inderdaad geen enkele moeite mee dat een stel moslimterroristen wordt afgemaakt. Is dat nu zo vreemd?

En al die onschuldigen zijn maar bijzaak natuurlijk.


Tis ver weg en het is toch niet 'ons soort mensen'.
Niet waar nef?

Qwertyno
18-05-04, 19:12
Geplaatst door Carmella
Dat je een punt probeert te maken door andere mensen woorden in de mond te leggen komt erg sullig over.

domheid, dit is wat je zei;
Maar ik heb er inderdaad geen enkele moeite mee dat een stel moslimterroristen wordt afgemaakt . Is dat nu zo vreemd?

Een feit is dat het grootste gedeelte van de slachtoffers onschuldige burgers zijn. Een feit is dat vele duizenden onschuldige burgers dakloos zijn gemaakt.

Je kan beter niets meer zeggen..

DEMOcraat
18-05-04, 19:16
Geplaatst door echnaton
maar toch vind ik dat Israël beheerst geweld toepast. Het had veel erger kunnen zijn.

dat noemt men staatsterrorisme als je dat nog niet weet.

DEMOcraat
18-05-04, 19:18
Geplaatst door Carmella
"Lekker" was bedoeld als synoniem voor het woord "flink". Maar ik heb er inderdaad geen enkele moeite mee dat een stel moslimterroristen wordt afgemaakt. Is dat nu zo vreemd?

je moet niet niet zovaak uit de talmoud citeeren dat is te eenzijdige.

echnaton
18-05-04, 19:54
Geplaatst door freya
Nou moet je even ophouden GJ! :mad:

BEHEERST??!!!

Heb je de beelden gezien?

Duizenden mensen dakloos!

Weerloze mensen worden met raketten beschoten!

Heb je de doden geteld?

De VN komt in spoedberaad bijelkaar hiervoor, maar GJ vind het allemaal wel meevallen :moe:

Jij bent om doodziek van te worden :kotsen:

Je gaat wel een beetje creatief om met de waarheid. Volgens de weergave in de meeste kranten, oa de Volkskrant, zijn de doden gevallen bij gevechten tussen het Israëlische leger en Palestijnse terroristen. De raketten waren gericht op Palestijnse strijdgroepen en niet op weerloze burgers zoals jij zegt. Het is dus duidelijk dat dat zeker geen oorlogsmisdaden zijn. Of mogen de Israëlische soldaten zich nu ook al niet meer verdedigen als ze aangevallen worden? Het is duidelijk dat dit niet het geweldloze verzet is waar jij altijd zo hoog van opgeeft.

echnaton
18-05-04, 20:02
Geplaatst door DEMOcraat
dat noemt men staatsterrorisme als je dat nog niet weet.

Nee, dat is gewettigde zelfverdediging.

DEMOcraat
18-05-04, 20:07
Geplaatst door echnaton
. Of mogen de Israëlische soldaten zich nu ook al niet meer verdedigen als ze aangevallen worden? Het is duidelijk dat dit niet het geweldloze verzet is waar jij altijd zo hoog van opgeeft.

wie valt wie aan...is het niet de IOF die steeds aanvalt die onschuldige palestijnen vermoordt en terroriseert.
volgens israel is rondom gaza toch een veiligheids hek hoe kunnen de palestijnen nog aanvallen plegen op israel.

echnaton
18-05-04, 20:08
Geplaatst door DEMOcraat
wie valt wie aan...is het niet de IOF die steeds aanvalt die onschuldige palestijnen vermoordt en terroriseert.
volgens israel is rondom gaza toch een veiligheids hek hoe kunnen de palestijnen nog aanvallen plegen op israel.

Wat denk je dat er door die tunnels werd vervoerd?

DEMOcraat
18-05-04, 20:09
Geplaatst door echnaton
Nee, dat is gewettigde zelfverdediging.

dat zijn jouw woorden.en als ze gewettigd zijn onder welke artikel dan,noem me niet een uit de talmoud..

echnaton
18-05-04, 20:11
Geplaatst door DEMOcraat
dat zijn jouw woorden.en als ze gewettigd zijn onder welke artikel dan,noem me niet een uit de talmoud..

Wat zit je nu te bazelen over de talmoed?

DEMOcraat
18-05-04, 20:12
Geplaatst door echnaton
Wat denk je dat er door die tunnels werd vervoerd?
hebben ze weleens zo'n tunnel op tv laten zien...dat is het bewijs.
en israel heeft geen tunnels nodige voor zijn wapentuig..

DEMOcraat
18-05-04, 20:14
Geplaatst door echnaton
Wat zit je nu te bazelen over de talmoed?
dat is de wet die israel kent...

DEMOcraat
18-05-04, 20:21
Geplaatst door Carmella
Als je je werkelijk zo bezig houdt met de chaos daar had het je toch niet mogen ontgaan dat de Palestijnen geregeld geïmproviseerde raketten over de grens schieten.

dat zijn nederzettingen geen israel.

echnaton
18-05-04, 20:22
Geplaatst door DEMOcraat
dat is de wet die israel kent...

Wat ben jij superintelligent zeg...

echnaton
18-05-04, 20:23
Geplaatst door DEMOcraat
hebben ze weleens zo'n tunnel op tv laten zien...dat is het bewijs.
en israel heeft geen tunnels nodige voor zijn wapentuig..

.

Maarten
18-05-04, 20:31
Geplaatst door Faithless
leg uit...
Lees "De Aanslag". Een aanslag = een huis tegen de vlakte + een paar mensen dood. Onder Sharon is dat een veelvoud daarvan. En dit komt véel voor!
Israeli's zijn dus regelmatig erger dan de Nazi's. Niet zo moeilijk he?

echnaton
18-05-04, 20:46
Geplaatst door Maarten
Lees "De Aanslag". Een aanslag = een huis tegen de vlakte + een paar mensen dood. Onder Sharon is dat een veelvoud daarvan. En dit komt véel voor!
Israeli's zijn dus regelmatig erger dan de Nazi's. Niet zo moeilijk he?

Lees het nog maar eens een keer en vraag je dan af of deze twee situaties hetzelfde zijn.

freya
18-05-04, 20:55
Geplaatst door echnaton
Je gaat wel een beetje creatief om met de waarheid. Volgens de weergave in de meeste kranten, oa de Volkskrant, zijn de doden gevallen bij gevechten tussen het Israëlische leger en Palestijnse terroristen. De raketten waren gericht op Palestijnse strijdgroepen en niet op weerloze burgers zoals jij zegt. Het is dus duidelijk dat dat zeker geen oorlogsmisdaden zijn. Of mogen de Israëlische soldaten zich nu ook al niet meer verdedigen als ze aangevallen worden? Het is duidelijk dat dit niet het geweldloze verzet is waar jij altijd zo hoog van opgeeft.

Ja hoor :rolleyes:

hele woonwijken vol met gewapende terroristen.

Vandaag op het nieuws: enkele van de Palestijnse doden waren gewapend :moe:


Geloof jij maar lekker in die valse sprookjes, ik weet beter.
(en jij eigenlijk ook, diep in je hart)

freya
18-05-04, 20:58
Geplaatst door echnaton
Wat denk je dat er door die tunnels werd vervoerd?

Welke tunnels?

Geef eens de bewijzen van het bestaan van die enorme hoeveelheid tunnels?


Israel is een bufferzone aan het aanleggen, er wordt heel openlijk over die plannen gedaan, lees jij echt geen kranten?!

freya
18-05-04, 21:02
Geplaatst door echnaton
Lees het nog maar eens een keer en vraag je dan af of deze twee situaties hetzelfde zijn.

Nee de bezetting van Nederland heeft niet langer dan 5 jaar geduurd.
Het volk was dus lang niet zo wanhopig als de Palestijnen die al meer dan 35 jaar bezet worden :moe:

Bovendien kreeg Nederland hulp van buiten af.

De Palestijnen moeten het zelf maar op te zien lossen :moe:

Na een paar jaar kwam er in Nederland ook gewapend verzet tegen de bezetting op, hoe zou de strijd er hier na 35 jaar hebben uit gezien?!

Waiting
18-05-04, 21:22
Geplaatst door freya
Welke tunnels?

Geef eens de bewijzen van het bestaan van die enorme hoeveelheid tunnels?


Israel is een bufferzone aan het aanleggen, er wordt heel openlijk over die plannen gedaan, lees jij echt geen kranten?!

Israel is bezig ervoor te zorgen dat extremisten niet meer via egypte aan wapens kunnen komen. Op de lange termijn is dat goed voor beide partijen. Bijna alle wapens die er door Aza ronddwalen komen uit Egypte, geen wapens meer, minder doden.

Wat Arafat helaas weigert te doen, doet Israel.

Qwertyno
18-05-04, 21:33
Geplaatst door Waiting
Wat Arafat helaas weigert te doen, doet Israel.

Ja, arafat heeft zijn eigen veiligheidsdiensten, politiebureau's en overheidsgebouwen opgeblazen. Ook heeft hij zijn eigen kantoor gebombardeerd en zichzelf al twee jaar opgesloten, zei de rare zionist.

~Panthera~
18-05-04, 21:42
Geplaatst door Carmella
Als als als, blijf lekker verder dromen schat. De rollen zullen nooit worden omgedraaid, het zal alleen maar nog slechter worden, als de olie ook nog eens op is. Dan is zelfs hun laatst troefkaart uitgespeeld. :D
---------------------------------------------

Dan rijden er geen tanks meer ook, of lopen die op water ??

Dan wordt het zeker slecht, voor Israel, denk ik.
Want dan zijn de kansen gelijk.

Mahden
18-05-04, 21:53
vernielingen van schuldige burgers in bussen ( schuldige omdat ze voor sharon hadden gekozen) hoe afkeuringswaardig het ook is kun je niet vergelijken met onschuldige kinderen vrouwen en ouderen die in hun huizen worden gebombardeert ze zijn nergens veilige zelfs niet in hun huizen.

probeer me geen woorden te laten zeggen die ik niet gezegd heb, demon-craat

in bussen wordt men niet eerst gewaarschuwd voordat ze de lucht in gaan, by the way !!

Bovendien, niet ieder kind mag al stemmen en niet iedereen in de bus is pro Sharon,

hoewel er tijdens zijn bewind nog nooit zo weinig slachtoffers zijn gevallen aan Israelische zijde,

dat was tijdens de helaas vermoordde Rabin, de vredestichter, wel anders,

om de dag was het wel weer raak !!

~Panthera~
18-05-04, 21:57
Geplaatst door Carmella
Denk je dat het westen lijdzaam toeziet hoe alles stil komt te staan? Tegen die tijd is er allang een vervanging voor de olie, die we voor veel geld aan de arabieren verkopen, net zoals zij met hun olie deden. :nerveus:
-------------------------------



IQ 80. randgevalletje. http://www.click-smilies.de/my_smileys/smileys1/kaffeetrinker_2.gif

Mahden
18-05-04, 22:11
Na een paar jaar kwam er in Nederland ook gewapend verzet tegen de bezetting op, hoe zou de strijd er hier na 35 jaar hebben uit gezien?!


in 1972, zo'n drie jaar na de aanval van alle Arabische staten op Israel, werd tijdens de Olympische Spelen in München, bijna de gehele Israëlische sportafvaardiging gedood tijdens een Palestijnse terreuractie !!!

deze terreur is alleen maar erger geworden.

het hoogtepunt van terreur was gek genoeg tijdens het vredescabinet van Rabin, die helaas in 1995 vermoord is door een fanatieke orthojood !


zachtheid wordt nooit begrepen in de Arabische werelden en staat haast meteen gelijk zwakheid en verraad aan de vijand !

freya
18-05-04, 22:17
Geplaatst door Waiting
Israel is bezig ervoor te zorgen dat extremisten niet meer via egypte aan wapens kunnen komen. Op de lange termijn is dat goed voor beide partijen. Bijna alle wapens die er door Aza ronddwalen komen uit Egypte, geen wapens meer, minder doden.

Wat Arafat helaas weigert te doen, doet Israel.

Dus Israel gaat ook ontwapenen? :)

Geen tanks en helicopters meer zou ook heel wat doden schelen.

Er vallen aan Palestijnse kant nog altijd 3x zoveel slachtoffers dan aan Israelische kant.

freya
18-05-04, 22:22
Geplaatst door Mahden

in bussen wordt men niet eerst gewaarschuwd voordat ze de lucht in gaan, by the way !!

Nee die mensen in Rafah worden wel op tijd gewaarschuwd :rolleyes:


Bovendien, niet ieder kind mag al stemmen en niet iedereen in de bus is pro Sharon,

En niet iedere Palestijn is een terrorist!
Hamas & co worden door ca 25% van de Palestijnen gesteund.

DOOR 75% DUS NIET!


hoewel er tijdens zijn bewind nog nooit zo weinig slachtoffers zijn gevallen aan Israelische zijde,

dat was tijdens de helaas vermoordde Rabin, de vredestichter, wel anders,

om de dag was het wel weer raak !!

Dan zou je toch bijna gaan denken dat deze acties nu een heel ander doel hebben :rolleyes:

Mahden
18-05-04, 22:24
t'ja als je je pubers al vroeg leert om met stenen gooien en soms een beetje erger, martelaartje te gaan spelen tegen een militaire overmacht, die ook wel weet dat ze gevilt zouden worden als ze ze te pakken kregen uit die tanks, dus bijzonder zenuwachtig zijn achter de knoppen !

dus trigger happy zijn!, maar dan met Abraham's of Apachis,

wat ben je dan voor een ouder dat je je kind dat laat doen,

vandaar het onevenwichtige dodental !

1:2 ongeveer

de geweldstrategie die Hamas en anderen voorstaan werken dus alleen al kwa stachtoffers 2 x zo slecht uit voor de Palestijnen,

tel uit je winst !!!

freya
18-05-04, 22:25
Geplaatst door Mahden
in 1972, zo'n drie jaar na de aanval van alle Arabische staten op Israel, werd tijdens de Olympische Spelen in München, bijna de gehele Israëlische sportafvaardiging gedood tijdens een Palestijnse terreuractie !!!

deze terreur is alleen maar erger geworden.

het hoogtepunt van terreur was gek genoeg tijdens het vredescabinet van Rabin, die helaas in 1995 vermoord is door een fanatieke orthojood !


Dat was dus na bijna 10 jaar bezetting, 2x zo lang als de bezetting van Nederland



zachtheid wordt nooit begrepen in de Arabische werelden en staat haast meteen gelijk zwakheid en verraad aan de vijand !

Ja joh, die untermenschen moeten gewoon met harde hand uitgeroeid worden. :rolleyes:

Mahden
18-05-04, 22:31
als je met untermenschen terroristen bedoelt, doe ik mee !


de joden hebben net zo goed recht om daar te wonen volgen hun "vervalste" bronnen, zoals moslim volgens hun vervalste bronnen in Palestina mogen wonen vreedzaam naast elkaar en wanneer het niet anders kan gescheiden met ieder een toesland.

DEMOcraat
18-05-04, 22:33
Geplaatst door echnaton
Wat ben jij superintelligent zeg...

thx...

freya
18-05-04, 22:33
Geplaatst door Mahden
als je met untermenschen terroristen bedoelt, doe ik mee !

Jouw definitie van terrorist is de mijne niet :moe:

Mahden
18-05-04, 22:37
bv mensen die sportmensen vermoorden tijdens de Olympische Spelen, waarbij hun huidige leiders (Arafat) betrokken zijn geweest, of moeten we dat maar evenzo vergeten,
net als die Berg en die boter op je hoofd ?

DEMOcraat
18-05-04, 22:37
Geplaatst door Carmella
Ze komen in allebei terecht.

nog niet in israel komt nog...

Mahden
18-05-04, 22:48
Nee die mensen in Rafah worden wel op tijd gewaarschuwd

je moet wel echt een rund zijn wil je zo'n grommende Catapillar draggline missen, maar buiten dat worden ze ook op officiele wijze genotificeerd !

het ging hier even over de methode en die is echt wel even voorspelbaar anders dan de onvoorspelbare bloedbaden in bussen en andere publiekscentra,

dat is van een hele andere (sjatanische zou ik zeggen) orde.

zou jij met zulke bloeddorstige onvoorspelbare duivels willen onderhandelen over je veiligheid, notabene ?

elk mens met een beetje verstand zou naar zijn voorhoofd wijzen, ..toch !

echnaton
18-05-04, 22:58
Geplaatst door freya
Ja hoor :rolleyes:

hele woonwijken vol met gewapende terroristen.

Vandaag op het nieuws: enkele van de Palestijnse doden waren gewapend :moe:


Geloof jij maar lekker in die valse sprookjes, ik weet beter.
(en jij eigenlijk ook, diep in je hart)

Diep in mijn hart? Weet jij wat diep in mijn hart zit? Ik weet wel wat er bij jou zit vandaag. Dat is de teleurstelling dat de terreurstructuur van de Palestijnen opnieuw ontmanteld is en dat het voorlopig niet meer zal lukken om zelfmoordaanslagen te plegen. En nu ben ik nog vriendelijk voor je geweest want ik had dit ook nog anders kunnen zeggen. De Groeten.

Antonn
18-05-04, 23:08
Geplaatst door echnaton
Diep in mijn hart? Weet jij wat diep in mijn hart zit? Ik weet wel wat er bij jou zit vandaag. Dat is de teleurstelling dat de terreurstructuur van de Palestijnen opnieuw ontmanteld is en dat het voorlopig niet meer zal lukken om zelfmoordaanslagen te plegen. En nu ben ik nog vriendelijk voor je geweest want ik had dit ook nog anders kunnen zeggen. De Groeten.
:duim:

Maarten
18-05-04, 23:26
Geplaatst door echnaton
Lees het nog maar eens een keer en vraag je dan af of deze twee situaties hetzelfde zijn.
Dat zijn ze. Namelijk bezetting op de grond van een ander volk. Zelfs in dit opzicht zijn de Israeli's erger dan de Nazi's. De Duitsers hadden geen verdrijvingspolitiek (afgezien van de joden) en lieten dus de infrastructuur en de economie intact. Maar op de Westbank heerst een langzame verdrijvingspolitiek, die af en toe neer komt op creperen of vertrekken.

Dacht je dat de Nazi's geen verhalen hadden over de bescherming van hun eigen mensen en de noodzaak van maatregelen? Hahahaha!.. Israeli's zijn helaas in veel opzichten aantóonbaar erger dan de nazi's.

echnaton
19-05-04, 00:06
Geplaatst door Maarten
Dat zijn ze. Namelijk bezetting op de grond van een ander volk. Zelfs in dit opzicht zijn de Israeli's erger dan de Nazi's. De Duitsers hadden geen verdrijvingspolitiek (afgezien van de joden) en lieten dus de infrastructuur en de economie intact. Maar op de Westbank heerst een langzame verdrijvingspolitiek, die af en toe neer komt op creperen of vertrekken.

Dacht je dat de Nazi's geen verhalen hadden over de bescherming van hun eigen mensen en de noodzaak van maatregelen? Hahahaha!.. Israeli's zijn helaas in veel opzichten aantóonbaar erger dan de nazi's.

Draai het maar om. De bewoners van het huis hebben zich verweerd, vandaag.

Maarten
19-05-04, 00:57
Geplaatst door echnaton
Draai het maar om. De bewoners van het huis hebben zich verweerd, vandaag.

Palestijnen? In eigen huis, op eigen grond, in eigen land?? Tegen bezetters?? Mogen ze misschien? Zeg nee, en je bent een fascist.

mark61
19-05-04, 02:15
Geplaatst door Mahden
in 1972, zo'n drie jaar na de aanval van alle Arabische staten op Israel, werd tijdens de Olympische Spelen in München, bijna de gehele Israëlische sportafvaardiging gedood tijdens een Palestijnse terreuractie !!!

Dit is een historische leugen. De meeste Israëlische sportlui, en ws. allemaal, werden gedood door onervaren Duitse 'anti-terreureenheden' in paniek. Een paar jaar geleden nog een leuke documentaire over gezien. Is in de doofpot gestopt.

Maarten
19-05-04, 04:11
Geplaatst door Mahden
bv mensen die sportmensen vermoorden tijdens de Olympische Spelen, waarbij hun huidige leiders (Arafat) betrokken zijn geweest, of moeten we dat maar evenzo vergeten,
net als die Berg en die boter op je hoofd ?

En als je bedenkt hoeveel Palestijnen er in 1948 en 1967 zijn gedood, vermoord en verdreven, dan is Munchen verder een ábsolute bagatel!
Probleem waren in feite niet die doden, maar het feit dat de Spelen blijkbaar oorlogsterrein konden zijn, plus het feit dat het westen eindelijk eens een keer met de neus op de feiten gedrukt werd.
Terwijl masa's Palestijnen in kampen zaten te crepereren, was Munchen ineens barbaars? Sorry hoor, maar ik ben dat héel anders gaan zien.
Voeg daar aan toe, dat Israel een westerse uitvinding is, dan hangen daar gewoon prijskaartjes aan.
Je kunt wel denken dat je rotzooi kunt maken, en dan vrede kunt hebben wanneer het jou even uit komt, maar zo werkt dat niet.

echnaton
19-05-04, 08:31
Geplaatst door Maarten
Palestijnen? In eigen huis, op eigen grond, in eigen land?? Tegen bezetters?? Mogen ze misschien? Zeg nee, en je bent een fascist.

Moet ik het voor je uitspellen? Je komt zelf met De Aanslag. Gisteren hebben de potentiële slachtoffers van moordpartijen zich verzet door de structuur van het terreurapparaat te vernielen. In WOII hadden ze daar de gelegenheid niet voor en moesten ze zich alles laten welgevallen. Nu hoeft dat niet meer. Hoogstens zijn er nog wat mensen op internetfora die daasr teleurgesteld over zijn en de term fascisme van toepassing verklaren op de slachtoffers.

echnaton
19-05-04, 08:37
Geplaatst door mark61
Dit is een historische leugen. De meeste Israëlische sportlui, en ws. allemaal, werden gedood door onervaren Duitse 'anti-terreureenheden' in paniek. Een paar jaar geleden nog een leuke documentaire over gezien. Is in de doofpot gestopt.

Mark heeft weer eens een leuke documentaire gezien en nog wel over het doden van Joden. Heel erg leuk hoor. Om geloofwaardig te zijn moet je wel met andere bronnen komen.

nard
19-05-04, 08:39
Geplaatst door Maarten
Palestijnen? In eigen huis, op eigen grond, in eigen land?? Tegen bezetters?? Mogen ze misschien? Zeg nee, en je bent een fascist.

Wat een mensen zeg....
Je wordt hier preventief voor fascist uitgemaakt..
:)

nard
19-05-04, 08:46
Geplaatst door mark61
Dit is een historische leugen. De meeste Israëlische sportlui, en ws. allemaal, werden gedood door onervaren Duitse 'anti-terreureenheden' in paniek. Een paar jaar geleden nog een leuke documentaire over gezien. Is in de doofpot gestopt.

Dat is per definitie niet de geldige variant die door iedereen voor waar is aangenomen. Mogelijk is het soort linksige anti-complottheorie, waarmee men geprobeerd heeft de angel uit deze gewelddadige vorm van antisemitisme te halen.

Algemeen geldend en bewezen wordt nog altijd geacht de versie dat er een paar duistere arabische jongens met duistere bedoelingen ten aanzien van de Joodse sporters zijn gekomen.
En de hele wereld was erbij, het is niet in het verborgen gebeurd, dus niet-legitieme varianten hebben logisch nooit een kans gekregen.

En stél nou dat er een kern van waarheid in die gossip-suggestie van je zit....
Dan nog rijst de vraag; waarom moest een anti-terreureenheid ingrijpen? Juist .....

jans
19-05-04, 10:07
En de spelen gingen gewoon door :kwaad:

mark61
19-05-04, 10:33
Geplaatst door echnaton
Mark heeft weer eens een leuke documentaire gezien en nog wel over het doden van Joden. Heel erg leuk hoor. Om geloofwaardig te zijn moet je wel met andere bronnen komen.

GJ beschuldigt mij weer eens van leugens en fantasie omdat hij weer s niets in te brengen heeft.

Als je het niet meer weet, gewoon de ander van leugens betichten hè gerritje?

Met welke 'bronnen' jij ook altijd loopt te leuren, geloofwaardig ben je nooit.

mark61
19-05-04, 10:37
Geplaatst door nard
Dat is per definitie niet de geldige variant die door iedereen voor waar is aangenomen. ...dan nog rijst de vraag; waarom moest een anti-terreureenheid ingrijpen? Juist .....

Dat is wel de geldige variant, alleen waar nu geen ruchtbaarheid aan wordt gegeven. Het is geen theorie; de betrokkenen hebben verklaard hoe het is gegaan. That's all.

Waar heb je het verder over? Alsof ik de gijzeling ontken?

mark61
19-05-04, 10:39
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Hoezo historische leugen? Als die Palestijnse terroristen die gijzelingsactie toen niet hadden ondernomen, waren de Israelische atleten nooit omgekomen.

De leugen is dat de Palestijnen zelf al hun gijzelaars gedood hebben. Als de Duitsers niet zo dom waren geweest waren de Israëlische atleten ook niet omgekomen. Met dit soort als dan-verhalen kan je natuurlijk alle kanten op. Als Israël niet had bestaan dan....

Alim
19-05-04, 10:40
Beste echnaton,
Ik zou je adviseren om terug te gaan naar je middelbare school om je kennis van geschiedenis over nieuw te leren. Hoe kun je Palestina met Israël vergelijken, als het gaat om wapens die Israël bezit tegen over de palesteinen die meestal licht wapens dan wel stenen bemachtigen. Dat is dan heel erg dom vergelijking. Israël is na Amerika machtigste land ter wereld en bezit atoombommen en dus gevaar voor de wereld. Overigens is het laatste onderzoek dat in Europa plaats vond op de vraag wie de wereld vrede bedreigt, het onderzoek gaf een duidelijk beeld hoe Europa denkt over Amerika en Israël.

mark61
19-05-04, 11:08
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Ik zie de leugen niet. Het is overal te lezen dat de Palestijnse terroristen bij de gijzelingsactie 2 Israeliers doodden, en later bij de 'bevrijding' iedereen omkwam. Waar zit de leugen dan?

Voorzover ik me kan herinneren zijn de Duitse autoriteiten altijd heel schimmig geweest over hoe de rest is omgekomen, zodat de publieke opinie dacht dat de Palestijnen iedereen hadden doodgeschoten. Sinds een paar jaar (er is zeker wat verjaard) wordt erkend dat de Duitsers er in het wilde weg op los hebben geschoten en ws. iedereen hebben gedood. Of er ooit nog een autopsie is geweest op alle doden weet ik niet. Kan zo gauw niets vinden.

nard
19-05-04, 11:19
Geplaatst door Mahden
in 1972, zo'n drie jaar na de aanval van alle Arabische staten op Israel, werd tijdens de Olympische Spelen in München, bijna de gehele Israëlische sportafvaardiging gedood tijdens een Palestijnse terreuractie !!!


En wat dan nog?
Wat is er mis met de bovenstaande oorspronkelijke stelling?
De enige nuancering die je aan kan brengen is dat er minder doden hadden hoeven te vallen als de Duitse politie niet in paniek was geraakt.

Maar het blijft feit dat het een Palestijnse terreuractie was.
Daar lijkt me de oorzaak te liggen.
Een aanslag moedwillig gericht op een groep mensen die zich niet kan verweren...

En dat in het licht van de titel van deze hele topic ....... :rolleyes: :rolleyes:

TonH
19-05-04, 12:33
Geplaatst door mark61
Voorzover ik me kan herinneren zijn de Duitse autoriteiten altijd heel schimmig geweest over hoe de rest is omgekomen, zodat de publieke opinie dacht dat de Palestijnen iedereen hadden doodgeschoten. Sinds een paar jaar (er is zeker wat verjaard) wordt erkend dat de Duitsers er in het wilde weg op los hebben geschoten en ws. iedereen hebben gedood. Of er ooit nog een autopsie is geweest op alle doden weet ik niet. Kan zo gauw niets vinden.

Het probleem zit hem er meer in dat hier in NL nogal wat mensen een geheugen als een klomp van popelierhout hebben...

In de BRD was in de jaren 70 dit verhaal al algemeen bekend. Of je links of rechts was, was meer bepalend of je het geloofde. Dus 'historisch' is deze 'leugen' zeker niet.

echnaton
19-05-04, 13:24
Geplaatst door Alim
Beste echnaton,
Ik zou je adviseren om terug te gaan naar je middelbare school om je kennis van geschiedenis over nieuw te leren. Hoe kun je Palestina met Israël vergelijken, als het gaat om wapens die Israël bezit tegen over de palesteinen die meestal licht wapens dan wel stenen bemachtigen. Dat is dan heel erg dom vergelijking. Israël is na Amerika machtigste land ter wereld en bezit atoombommen en dus gevaar voor de wereld. Overigens is het laatste onderzoek dat in Europa plaats vond op de vraag wie de wereld vrede bedreigt, het onderzoek gaf een duidelijk beeld hoe Europa denkt over Amerika en Israël.


De overeenkomst is dat de Duitsers de Joden aanvielen en dat doen de Arabieren ook. Ze deden het ook bij de terreuractie in München. Het verschil is inderdaad dat de slachtoffers nu wapens hebben om zich te verdedigen. Gelukkig maar.

echnaton
19-05-04, 13:41
Geplaatst door mark61
GJ beschuldigt mij weer eens van leugens en fantasie omdat hij weer s niets in te brengen heeft.

Als je het niet meer weet, gewoon de ander van leugens betichten hè gerritje?

Met welke 'bronnen' jij ook altijd loopt te leuren, geloofwaardig ben je nooit.

Ik kom in elk geval niet met ongeloofwaardige verhaaltjes. En ik vind het ook niet 'leuk' dat er mensen gedood worden, door wie dan ook.

Maarten
19-05-04, 13:58
Geplaatst door nard
Wat een mensen zeg....
Je wordt hier preventief voor fascist uitgemaakt..
:)

En daar staat de reden precies bij!
Kijk daar maar eens goed naar. En als je daar niet naar kijkt, dan zit je zelf in het verdachtenbankje.

Bedenk maar, dat bijvoorbeeld de Argantijnse Junta zichzelf absoluut beschouwde als hoogstaand geciviliseerd, en enkel beoogde de barbarij te bestrijden. En voor de Duisers gold dat voor een groot deel ook.

Deze mentaliteit zie je nu opnieuw rond Israel en zijn supporters. Hoe meet je het? Wanneer er in discussies totaal niet ingegaan wordt op zeer zware schendingen van mensenrechten bijvoorbeeld, of deze in een betoog totaal weggelaten worden. Er is hier absoluut spake van een nieuw soort fascisme. Of als je die term niet wilt: extreem rechts denken, hoewel de aanhanders zich daar niet bewust van lijken te zijn.
Ik concludeer daar beslist niet te snel toe. Het gaat niet om een paar opmerkingen, maar om een overall-performance, die uit zeer veel details bestaat.
Op maroc.nl hebben altijd veel van die mensen gezeten. En echnaton is daar een van, naar mijn mening.

Maarten
19-05-04, 14:07
Geplaatst door echnaton
Moet ik het voor je uitspellen? Je komt zelf met De Aanslag. Gisteren hebben de potentiële slachtoffers van moordpartijen zich verzet door de structuur van het terreurapparaat te vernielen. In WOII hadden ze daar de gelegenheid niet voor en moesten ze zich alles laten welgevallen. Nu hoeft dat niet meer. Hoogstens zijn er nog wat mensen op internetfora die daasr teleurgesteld over zijn en de term fascisme van toepassing verklaren op de slachtoffers.

Israel heeft zelf gezegd, dat het hek om Gaza effectief was, en er NUL zelfmoordaanslagen in Israel waren, sinds het er was. Kortom, als die Israeli's nou eens oprotten naar eigen land, heeft niemand meer ergens last van. Hoezo zelfverdediging??? Bollocks! Propaganda!

Van mij mogen ze intussen elke Israeli in Gaza door zijn kop schieten, want dát is onderhand wél pure zelfverdediging! Geen Palestijn weet wat Sharon mórgen weer zal uithalen, en níemand is zijn leven zeker daar!
Praat je over vluchtelingenkampen! Ja, jij bent echt een fascist.

Scipio
19-05-04, 15:03
Vorige week liepen de Palestijnen in Gaza nog lachend rond met een zak vol ledematen van Israëlische soldaten. En nu snappen ze natuurlijk niet waarom de Israëli's hun huizen slopen...

taouanza
19-05-04, 15:08
Geplaatst door Scipio
Vorige week liepen de Palestijnen in Gaza nog lachend rond met een zak vol ledematen van Israëlische soldaten. En nu snappen ze natuurlijk niet waarom de Israëli's hun huizen slopen...

Daarvoor waren er geen huizen gesloopt. Die tank kwam de huis en huisbladen uitdelen.:moe:

Tomas
19-05-04, 15:12
Geplaatst door Scipio
Vorige week liepen de Palestijnen in Gaza nog lachend rond met een zak vol ledematen van Israëlische soldaten. En nu snappen ze natuurlijk niet waarom de Israëli's hun huizen slopen...

Goed idee man. Dat zouden ze hier ook moeten doen. Als -stel- een rotterdammer iets flikt ofzo, dan gewoon een stel huizen in Rotterdam plat walzen. Dat zal ze leren. Nou ja, vast wel iemand.

Mahden
19-05-04, 15:30
of ze nu wilden of niet ze moesten hun huis verkopen om het te laten vernietigen als veiligheidsbuffer !

wat moet je anders ?

Maarten
19-05-04, 15:31
HAHAHAHAHA!... :hihi: Het is ook zo'n makkie he om die Israel-idioten te torpederen he? Maar zorgerlijk is, uit welke krochten die precies vandaan komen. Ergens moet er een nest van dat spul zijn.

Eigenlijk wordt het tijd voor een Pim Fortuynioui, die duidelijk maakt, dat Nederland het veel te ver heeft laten komen.
Het stroomt hier ook maar vol he? Beulen uit Afghanistan, Oekrainse maffia, Israelische misdaadsupporters, Thaise vrouwenhandelaars..

Maarten
19-05-04, 15:33
Geplaatst door Mahden

wat moet je anders ?

Oprotten uit het gebied!!

Julien
19-05-04, 17:58
Geplaatst door Qwertyno
lekker huishouden?
Meneer Ephimenco dit is pas een zeer goed voorbeeld van hoe iemand in extase kan raken wanneer er onschuldige mensen worden gedood.

gewoon letterlijk ziek.
Je moet eens voorstellen dat iemand het omgekeerde zegt.
Stel je eens voor ....

Zulk soort "uitspraken" gebeur(d)en omgekeerd hier dus ook. Sadeeq? Shaheed? etc.

Al Sawt
20-05-04, 02:44
Geplaatst door jans
En de spelen gingen gewoon door :kwaad: Brood en Spelen, zijn veel belangrijker dan een groep gedode atleten van een fascistische natie!

Al Sawt
20-05-04, 02:53
Geplaatst door Mahden
in 1972, zo'n drie jaar na de aanval van alle Arabische staten op Israel, Ik wist niet, dat ook in 1969 een Arabisch/Israelische oorlog plaatsvond?

Maar sommige 'volkeren' vergrijpen zich vaak aan geschiedvervalsing.


Geplaatst door Mahden
werd tijdens de Olympische Spelen in München, bijna de gehele Israëlische sportafvaardiging gedood tijdens een Palestijnse terreuractie !!! Een gedenkwaardig moment.
Omdat al die atleten, (ex) militairen van de Israelische leger waren.


Geplaatst door Mahden
deze terreur is alleen maar erger geworden. Je doelt effectiever en beter!


Geplaatst door Mahden
het hoogtepunt van terreur was gek genoeg tijdens het vredescabinet van Rabin, die helaas in 1995 vermoord is door een fanatieke orthojood ! Mee eens! Jammer dat het geen Palestijn was.



Geplaatst door Mahden
zachtheid wordt nooit begrepen in de Arabische werelden en staat haast meteen gelijk zwakheid en verraad aan de vijand ! Klopt! En daarom zullen jullie, nooit onze zacht kant kennen.

De verzetsaanslagen van Hamas of andere bevrijdingsorg. zijn een ware verademing in vergelijking, met het geen wat jullie in de toekomst te wachten staat.

Al Sawt
20-05-04, 02:58
Geplaatst door echnaton
Daar twijfel ik niet aan. En daarom moeten we er alles aan doen om dat te voorkomen. Het zal gebeuren en als een externe mogendheid zich dan mengt, dan zullen we keihard terugslaan.

850
20-05-04, 02:59
Geplaatst door nard
Wat een mensen zeg....
Je wordt hier preventief voor fascist uitgemaakt..
:)

:) Yep zo gaat dat. Je bent voor ons of je bent tegen ons. Ben je tegen dan ben je een vuile fascist. Basta! Einde discussie. :)

Mahden
20-05-04, 07:56
Geplaatst door Al Sawt [/i]
Ik wist niet, dat ook in 1969 een Arabisch/Israelische oorlog plaatsvond?


sorry, ik vergiste me ik bedoel natuurlijk 1966.

bij ons is sorry geen schande en mag gewoon, zelfs een teken van karakter (ik niet natuurlijk), want is het begin van verbetering !!!

(bescheidenheid is ook een vak)





Een gedenkwaardig moment .
Omdat al die atleten, (ex) militairen van de Israelische leger waren.

Tuurlijk, ook op dat moment ??


Je doelt effectiever en beter!

ook !


Mee eens! Jammer dat het geen Palestijn was.

?? dus Palestijnen moeten dood ?



Klopt! En daarom zullen jullie, nooit onze zacht kant kennen.

is die er wel ?


De verzetsaanslagen van Hamas of andere bevrijdingsorg. zijn een ware verademing in vergelijking, met het geen wat jullie in de toekomst te wachten staat.

daarom vraag ik, is die er wel !


of hebben jullie je jezelf helemaal verdraakt in haat ?


Rabin (een soort Jezus ook Jood en vermoord), liet zien hoe de mensheid zijn vredesaanbod weggooide,
net als ten tijd van Jezus !!!


The past Israëli
the past is ready !

Maarten
20-05-04, 12:10
Israeli's schieten per dág meer mensen dood, dan dat er in 1972 in Munchen door Arabieren zijn doodgeschoten. Dat is al járen zo.
Ze weten van gekkigheid niet meer waar ze nog mee aan moeten komen.

Rabi'ah.
20-05-04, 12:16
Geplaatst door Maarten
Israeli's schieten per dág meer mensen dood, dan dat er in 1972 in Munchen door Arabieren zijn doodgeschoten. Dat is al járen zo.
Ze weten van gekkigheid niet meer waar ze nog mee aan moeten komen.

Yepz.
Ik kan me dan ook doodergeren aan mensen die het hebben over de "twee volkeren" die allebeide evenveel schuld zouden hebben en allebei evenveel zouden moeten inleveren. :moe:
De waarheid is dat het Palestijns-zionistisch conflict bepaald niet symmetrisch is; het is b.v. niet voor niets zo dat aan Palestijnse kant drie keer zoveel slachtoffers vallen als aan Israëlische.

Groetjes,

Rabiah.

Julien
20-05-04, 12:27
Toch heeft een oorlog waar 2 partijen vechten altijd 2 kanten. Ik merk dat er op dit forum bijna alleen nog maar mensen met oogklepjes zijn en zich vastplakken aan 1 kant.

Of je bent pro-palestijns en ALLES wat Israel doet is fout

Of je bent pro-israelisch en ALLES wat Palestijnen doen is fout.

Jongens, goedzo! Jullie zijn net zo dom als president Bush, als je niet voor ons bent, ben je tegen ons... :vreemd:

:aanwal:

:moe:

Rabi'ah.
20-05-04, 12:29
Geplaatst door Julien
Toch heeft een oorlog waar 2 partijen vechten altijd 2 kanten. Ik merk dat er op dit forum bijna alleen nog maar mensen met oogklepjes zijn en zich vastplakken aan 1 kant.

Of je bent pro-palestijns en ALLES wat Israel doet is fout

Of je bent pro-israelisch en ALLES wat Palestijnen doen is fout.

Jongens, goedzo! Jullie zijn net zo dom als president Bush, als je niet voor ons bent, ben je tegen ons... :vreemd:

:aanwal:

:moe:

En jij snapt er zoals gewoonlijk weer eens niets van. :moe:

Julien
20-05-04, 12:33
Geplaatst door Rabi'ah.
En jij snapt er zoals gewoonlijk weer eens niets van. :moe:

ik snap er dus heel veel van, maar ik zie dat er op dit forum nou eenmaal mensen vastgeplakt zitten in hun eigen mening/ visie. pro-palestijnen vergoeilijken zelfmoordaanslagen op israelische burgers, pro-zionisten vergoeilijken terreurdaden van Israeli's.

Zo zal er dus nooit vrede komen.

Als men de oogklepjes afdoet, dan zal het echt wel wat helpen. :moe:

Julien
20-05-04, 12:43
Enkele voorbeelden:

Scipio:
Vorige week liepen de Palestijnen in Gaza nog lachend rond met een zak vol ledematen van Israëlische soldaten. En nu snappen ze natuurlijk niet waarom de Israëli's hun huizen slopen...

Al Sawt:
De verzetsaanslagen van Hamas of andere bevrijdingsorg. zijn een ware verademing in vergelijking, met het geen wat jullie in de toekomst te wachten staat.

Ecnaton:
De overeenkomst is dat de Duitsers de Joden aanvielen en dat doen de Arabieren ook. Ze deden het ook bij de terreuractie in München. Het verschil is inderdaad dat de slachtoffers nu wapens hebben om zich te verdedigen. Gelukkig maar.

Maarten:
Israeli's zijn helaas in veel opzichten aantóonbaar erger dan de nazi's.

etc.

Uiteindelijk zullen er toch 2 staten vreedzaam naast elkaar moeten leven.

Al Sawt
20-05-04, 13:35
Geplaatst door Mahden
sorry, ik vergiste me ik bedoel natuurlijk 1966.![/I] Je vergist je wederom!
Het is geen 66, maar 67.

Ik begin langzamerhand te twijfelen, aan je 'feitenrelaas'.


Geplaatst door Mahden
bij ons is sorry geen schande en mag gewoon, zelfs een teken van karakter (ik niet natuurlijk), want is het begin van verbetering !!!

(bescheidenheid is ook een vak)![/I] Sorry is bij ons, ook geen schande. Dus jouw reactie, is vooroordelen gemotiveerd.

Geplaatst door Mahden

Tuurlijk, ook op dat moment ??![/I] Jij weet het beter!
Maar ik heb altijd gedacht; dat je na je militaire dienst bij de Israelische leger, een reservist blijft.

Aangezien reservisten in Israel te pas en onpas worden geroepen, kun je die atleten als actieve militairen beschouwen.


Maar jij zal in al je bescheidenheid, het beter weten. Of heb ik het mis?



Geplaatst door Mahden
ook !

?? dus Palestijnen moeten dood ?![/I] Doelend op de moordenaar van Rabin.



Geplaatst door Mahden
is die er wel ?![/I] Hebben Joden een zachte kant?
Ik denk van wel. Want ik denk niet in raciale contexten. Als ik zou beweren of twijfelen dat een volk/ras geen zachte kanten(dus geen menselijke emoties) kent, dan zou ik een racist zijn.

Aangezien jij dergelijke twijfels op nahoudt, dan maak je schuldig aan racistische denkwijze.


Geplaatst door Mahden
daarom vraag ik, is die er wel !![/I] Jullie misdaden tegen ons, is een station van zachtheid gepasseerd.

Geplaatst door Mahden
of hebben jullie je jezelf helemaal verdraakt in haat ?![/I] Doel je op die haat, die 2000 jaar lang bestaat en tot het zionisme heeft geleid?

Geplaatst door Mahden
Rabin (een soort Jezus ook Jood en vermoord), liet zien hoe de mensheid zijn vredesaanbod weggooide,
net als ten tijd van Jezus !!!![/I] Het siert je en ontbloot jouw gedachtengang, om een moordenaar als Rabin met Jezus te vergelijken.

Misschien is Mahden, een of andere gestoorde godsdienstfanaticus.
Maar wel een die een bepaalde partij, tekort aan zachtheid verwijt en de andere als super'ras' beschouwt.

Zie zijn vergelijking van Rabin met Jezus.

850
20-05-04, 13:52
Geplaatst door Maarten
Lees "De Aanslag". Een aanslag = een huis tegen de vlakte + een paar mensen dood. Onder Sharon is dat een veelvoud daarvan. En dit komt véel voor!
Israeli's zijn dus regelmatig erger dan de Nazi's. Niet zo moeilijk he?

:duim: Laat me raden: Jij bent zo'n iemand die de verschrikkingen vd holocaust ontkend. Ja he zo iemand ben jij.

Maar je hebt gelijk hoor. IsraHel is het aller aller aller aller aller ergste kwaad dat er oooooit bestaan heeft. De Palestijnen hebben het alleenrecht op het slachtofferschap en martelaarschap. Al het ander leed verbleekt bij wat de Palestijnen aangedaan wordt door dat kwaadaardige gezwel IsraHel met hun erger-dan-de-nazi's-gedrag.

Al Sawt
20-05-04, 13:56
Geplaatst door 850
:duim: Laat me raden: Jij bent zo'n iemand die de verschrikkingen vd holocaust ontkend. Ja he zo iemand ben jij.

Maar je hebt gelijk hoor. IsraHel is het aller aller aller aller aller ergste kwaad dat er oooooit bestaan heeft. De Palestijnen hebben het alleenrecht op het slachtofferschap en martelaarschap. Al het ander leed verbleekt bij wat de Palestijnen aangedaan wordt door dat kwaadaardige gezwel IsraHel met hun erger-dan-de-nazi's-gedrag. Dat 3e Reich het ergste van alle entiteiten in de wereld was, dat klopt.

Maar Israel staat stipt op 2e plaats.

850
20-05-04, 14:17
Geplaatst door Al Sawt
Dat 3e Reich het ergste van alle entiteiten in de wereld was, dat klopt.

Maar Israel staat stipt op 2e plaats.

Als je het werkelijk objectief gaat bekijken en het vergelijkt met ander leed op onze aardkloot in de afgelopen 100 jaar dan staat IsraHel mischien ergens op de 80e plaats denk ik.
Figuren als Stalin, Mao, Pol Pot, Idi Amin, Suharto, Saddam en Kim il Sung zorgen ervoor dat IsraHel verbleekt tot zacht-roze-mierzoet-fluweel...........

lennart
20-05-04, 14:26
Geplaatst door 850
Als je het werkelijk objectief gaat bekijken en het vergelijkt met ander leed op onze aardkloot in de afgelopen 100 jaar dan staat IsraHel mischien ergens op de 80e plaats denk ik.
Figuren als Stalin, Mao, Pol Pot, Idi Amin, Suharto en Kim il Sung zorgen ervoor dat IsraHel verbleekt tot zacht-roze-mierzoet-fluweel...........

Als je het echt objectief wilt vergelijken moet je ook uitgaan van bevolkingsaantallen, percentages, duratie van de onmenselijkheden, etc; Dan doet Israel het weer heel goed.

Al Sawt
20-05-04, 14:29
Geplaatst door lennart
Als je het echt objectief wilt vergelijken moet je ook uitgaan van bevolkingsaantallen, percentages, duratie van de onmenselijkheden, etc; Dan doet Israel het weer heel goed. Maar vooral naar de raciale scheiding.

Geen enkel land in de geschiedenis(behalve N-De) voert een racistische onderdrukkingspolitiek tegen een andere ras en geloof, dan Israel.

850
20-05-04, 14:43
Geplaatst door Al Sawt
Maar vooral naar de raciale scheiding.

Geen enkel land in de geschiedenis(behalve N-De) voert een racistische onderdrukkingspolitiek tegen een andere ras en geloof, dan Israel.

Raciale scheiding met relatief weinig doden aantallen vind ik minder erg dan willekeurig mensen bij bosjes afslachten waarbij het doden aantal rustig kan oplopen tot rond een miljoen.

Julien
20-05-04, 15:12
Geplaatst door Al Sawt
Maar vooral naar de raciale scheiding.

Geen enkel land in de geschiedenis(behalve N-De) voert een racistische onderdrukkingspolitiek tegen een andere ras en geloof, dan Israel.

van ZS mag je niet praten over rassen, maar goed.

het lijkt me sterk dat Israel het te doen is om een ras/ geloof-oorlog. (Israel is een multi-raciaal land) Deze strijd gaat simpelweg gewoon om land en macht.

Al Sawt
20-05-04, 16:25
Geplaatst door Julien
van ZS mag je niet praten over rassen, maar goed.

het lijkt me sterk dat Israel het te doen is om een ras/ geloof-oorlog. (Israel is een multi-raciaal land) Deze strijd gaat simpelweg gewoon om land en macht. Je snapt het niet!

Joden beschouwen iedereen met een Joods achtergrond, als een ras.

Israel mag in onze ogen een multi-raciale land zijn. Maar volgens de belevenis van velen Joden, zijn alle Joden genetisch het zelfde en hebben zij een stamvader. Ook beschouwen ze zich zelf als uitverkoren en daarmee automatisch superieur aan niet Joden.


Daarom is voor hun elk gedode Israelische jood, een te veel en zijn dood dient onmiddelijk te worden gewroken.

Kijk maar naar de misdadige optredens van Israel, in WB en Gaza.



In onze ogen is het tamelijk belachelijk, dat een Ethiopische en een Russische jood een ras vormen. Maar kennelijk wordt het als normaal beschouwt.

Al Sawt
20-05-04, 16:30
Geplaatst door 850
Raciale scheiding met relatief weinig doden aantallen vind ik minder erg dan willekeurig mensen bij bosjes afslachten waarbij het doden aantal rustig kan oplopen tot rond een miljoen. Ik vraag me af, wat erger is?

Een dictator die iemand doodt die zijn macht betwist of een entiteit/dictator die iemand doodt, die niet het zelfde ras heeft?


Volgens mij het laatste. Aangezien een dictatuur op willekeurige onderdrukking, makkelijker kan worden ontmantelt. Wat in schril contrast staat, met een entiteit die raciale scheiding kent en daarom op een bepaald systeem en ideologie gestoeld is.

Wizdom
20-05-04, 16:40
Geplaatst door echnaton
Daar twijfel ik niet aan. En daarom moeten we er alles aan doen om dat te voorkomen.

Doe maar tot je een ons weegt... Maar gedane zaken/profetien nemen geen keer... Of wou je jezelf net zo belachelijk maken als de Farao die alle babies liet vermoorden omdat hij wou voorkomen dat Mozes hem ooit een ten gronde zou richten....

De leugen kent maar een lot.... en dat is verdoemenis...

Al Sawt
20-05-04, 16:55
Geplaatst door Wizdom
en dat is verdoemenis... En dat staat Israel te wachten!

850
20-05-04, 17:20
Geplaatst door Al Sawt
Ik vraag me af, wat erger is?

Een dictator die iemand doodt die zijn macht betwist of een entiteit/dictator die iemand doodt, die niet het zelfde ras heeft?


Volgens mij het laatste. Aangezien een dictatuur op willekeurige onderdrukking, makkelijker kan worden ontmantelt. Wat in schril contrast staat, met een entiteit die raciale scheiding kent en daarom op een bepaald systeem en ideologie gestoeld is.

Figuren als Stalin, Saddam en Pol Pot gingen als debielen tekeer. Zelfs mensen die trouw aan hun waren werden afgemaakt. Het waren ongeleide projectielen en zoiets vind ik erger en gevaarlijker dan een agressieve manier van apartheids regime uitoefenen zoals IsraHel dat doet. Bij IsraHel weet je van te voren wat je kunt verwachten en liggen de kaarten open en bloot op tafel. Daarintegen weet je bij levensgevaarlijke psychopaten nooit waar je aan toe bent. Niet alleen liggen de dodenaantallen vele malen hoger maar heerst er ook een grote angst. Die verzurende angst zie ik gelukkig bij de Palestijnen niet. Integendeel, ze durven rustig de straat op te gaan om met stenen de tanks en soldaten te bekogelen terwijl de tegenpartij daar staat met duur wapentuig.

Sjeik Yasin
20-05-04, 17:46
Beestachtig van de zionisten. Dit is erger dan het nazisme!!!
De arme palestijnse bevolking wordt vermoord, onderdrukt en vernederd. Elke dag schieten de zionisten er dozijnen af.
Wij kunnen en mogen dit niet zomaar laten gebeuren. De zionisten moeten een repliek krijgen. Hetzij moeten ze een wapenboycot krijgen, hetzij moeten de palestijnen gelijkwaardige wapens krijgen.
Maar de zionisten schamen zich niet. Zij vragen om het ultieme middel. Zijn de moslims met meer dan 1 miljard niet in staat om een kernbom te produceren???? Alleen dan kun je de zionisten onder druk zetten.
Waar zijn Sjeik Yassin en Dr. Ranteesi gebleven. Grote leiders. Waar is de dappere Marwan Barghouti???
Dit nazistische genocide moet gestopt worden op alle mogelijke manieren!!!!!!!!!! Alles is wat mij betreft vanaf nu geoorloofd richting de zionisten en de misdadige Bush en zijn zionistische vrienden.

Trap niet in de media, die door zionisten wordt gedomineerd. Hamas , Hezbollah en islamitische jihad zijn geen terroristische organisaties, maar zijn 200% legitieme verzetsbewegingen. De terroristen zijn Sharon en de zionisten!!!! Moordenaars zijn het!!!!!!!!

Laat de poorten van de hel opengaan voor de zionisten!!!
Laat de poorten maar helemaal open gaan voor de zionisten!!!!!!!1

Mahden
20-05-04, 19:42
Laat de poorten van de hel opengaan voor de zionisten!!!
Laat de poorten maar helemaal open gaan voor de zionisten!!!!!!!1

dat credo verkondigt men nu al 30 jaar en het omgekeerde gebeurt.

de Palestijnen zijn altijd al de echte pineut geweest en nu ook weer !
terreur verergert hun Lot alleen maar meer !

totdat de Israëlisch het onder de knie krijgen en er met gematigde partijen gesproken kan worden !

Al Sawt
20-05-04, 19:48
Geplaatst door 850
Figuren als Stalin, Saddam en Pol Pot gingen als debielen tekeer. Zelfs mensen die trouw aan hun waren werden afgemaakt. Het waren ongeleide projectielen en zoiets vind ik erger en gevaarlijker dan een agressieve manier van apartheids regime uitoefenen zoals IsraHel dat doet. Wat betreft Stalin en Pol pot, heb je gelijk.
Maar Saddam is geen haar slechter dan Sharon.

Maar het gaat niet om een dictator, maar om een systeem. Als ik een minderheid was, dan liever in een dictatuur van Saddam leven dan in een racistische entiteit.


Geplaatst door 850

Bij IsraHel weet je van te voren wat je kunt verwachten en liggen de kaarten open en bloot op tafel. Zoals Deir Yassin, Sabra Shatila en Yenin?

Maar je hebt gelijk. Want keer op keer wordt er door prominente Israeliers, opgeroepen om een bloedbad onder de Palestijnen te gaan houden.

Geplaatst door 850

Daarintegen weet je bij levensgevaarlijke psychopaten nooit waar je aan toe bent. Niet alleen liggen de dodenaantallen vele malen hoger maar heerst er ook een grote angst. Dat is juist het ergste.
Wie je ook bent en wat je overtuiging of afkomst is, je leeft in een angst.
Geen onderscheid. Maar in een Nazi-Duitsland of Israel ben je als zigeuner/Jood of Palestijn, een inferieure schepsel die als een parassiet op plek van de Herenvolk of de uitverkoren leeft.

Geef mij maar een dictatuur, die in elkaar kan storen en daarmee de systeem totaal ontmantelt wordt, Dan een staat die op een racistische ideologie gestoeld is, die door een breed publiek gedragen wordt.

Geplaatst door 850

Die verzurende angst zie ik gelukkig bij de Palestijnen niet. Integendeel, ze durven rustig de straat op te gaan om met stenen de tanks en soldaten te bekogelen terwijl de tegenpartij daar staat met duur wapentuig. Wat wil je na decennia van bezetting en onderdrukking. Dan verlies je je zelfwaarde en heb je minachting voor je eigen leven. Niet omdat de Israeliers een beschaafd bezetters zijn, juist door hun beestachtige gedrag hebben de Palestijnen hun zelfwaarde verloren.

850
20-05-04, 20:19
Geplaatst door Al Sawt

Wat betreft Stalin en Pol pot, heb je gelijk.
Maar Saddam is geen haar slechter dan Sharon.

Saddam Hussein:
Kill tally: Approaching two million, including between 150,000 and 340,000 Iraqis and between 450,000 and 730,000 Iranians killed during the Iran-Iraq War. An estimated 1,000 Kuwaiti nationals killed following the Iraqi invasion of Kuwait. No conclusive figures for the number of Iraqis killed during the Gulf War, with estimates varying from as few as 1,500 to as many as 200,000. Over 100,000 Kurds killed or "disappeared". No reliable figures for the number of Iraqi dissidents and Shi'ite Muslims killed during Hussein's reign, though estimates put the figure between 60,000 and 100,000. (Mass graves discovered following the US occupation of Iraq in 2003 suggest that the total combined figure for Kurds, Shi'ites and dissidents killed could be as high as 300,000). Approximately 500,000 Iraqi children dead because of international trade sanctions introduced following the Gulf War.

Zoals Deir Yassin, Sabra Shatila en Yenin?

Ja dat zijn zwarte bladzijdes.

Wat wil je na decennia van bezetting en onderdrukking. Dan verlies je je zelfwaarde en heb je minachting voor je eigen leven. Niet omdat de Israeliers een beschaafd bezetters zijn, juist door hun beestachtige gedrag hebben de Palestijnen hun zelfwaarde verloren.

Als ik beelden zie van N.Korea dan krijg ik kouwe rillingen over mn rug van de levenloosheid die er heerst. De angst is daar zo sterk aanwezig.
Bij de Palestijnen zie ik geen levenloosheid. Juist een sterke krachtige zelfbewustzijn en een sterke identiteit.
In een dictatuur ben je niks. Niet eens een nummer. Laat staan een identiteit.
Jij hebt het over dat Palestijnen hun zelfwaarde hebben verloren en minachting hebben voor eigen leven maar ik zie juist het tegenovergestelde bij hun. Er is een sterke samenhang. En de moed en de kracht om te overleven is nog altijd full force. Maar bovenal hebben ze een identiteit en hun roots.

Mahden
24-05-04, 22:41
Als ik beelden zie van N.Korea dan krijg ik kouwe rillingen over mn rug van de levenloosheid die er heerst. De angst is daar zo sterk aanwezig.


het feit dat men in Palestina durft te Intifadahe, bewijst de relatieve mildheid van het Israëlische regieme ten opzichte van een land als Noord-Korea,

maar ook in al die andere MO-landen durft men niet eens te demonstreren, laat staan een volksopstand te beginnen tegen de diktatuur die hen beheerst.

Tegen Sadtan en Moebarrak of Sjeik Huppelepup zie en zag ik nergens iets van verzet, behalve misschien lafhartige aanslagen tegen burgers, als je dat verzet zou willen noemen !

Tomas
24-05-04, 22:46
Geplaatst door Mahden
het feit dat men in Palestina durft te Intifadahe, bewijst de relatieve mildheid van het Israëlische regieme ten opzichte van een land als Noord-Korea,

maar ook in al die andere MO-landen durft men niet eens te demonstreren, laat staan een volksopstand te beginnen tegen de diktatuur die hen beheerst.

Tegen Sadtan en Moebarrak of Sjeik Huppelepup zie en zag ik nergens iets van verzet, behalve misschien lafhartige aanslagen tegen burgers, als je dat verzet zou willen noemen !

Ik weet niet wat jij nu probeert te nuanceren, maar ik denk niet dat in nl een politiee partij veel stemmen wint met de slogan: Wij zijn nog niet zo erg als N-Korea.

Mahden
25-05-04, 08:50
mensen die komen uit landen zoals N-Korea en die de mond vol hebben over het meest democratische en verlichte land in de regio van het MO, zouden eerst maar eens tegen hun eigen vluchtlanden moeten demonstreren !


Iran
Irak
Syria
Pakistan
Soedan
Egypte
Libanon
Jemen

en ook in olierijke landen waar de politiek gewoon economisch gekocht kan worden zoals in:

Saoudi Arabia
Djibouti
Koeweit
VAE
Oman


als ik vrij mocht kiezen
in een
veil of ignorance (John Rawls)

wist ik het wel


Israël,

ook als Palestijn !!

Maarten
25-05-04, 11:01
Geplaatst door Mahden

als ik vrij mocht kiezen
in eenveil of ignorance (John Rawls)wist ik het wel

Israël, ook als Palestijn !!

Het leven in Irak onder Saddam was waarschijnlijk nog een stuk beter, dan in de bezette gebieden onder de Israeli's.

En als het regime van Saddam al reden voor oorlog was, dan kun je nagaan hoe dat voor de bezette gebieden zit.

En als je Israel als westers land, met westerse miljardensteun plus uitwisseling, al moet gaan vergelijken met Arabische dictaturen, gezien hun hobby in de regio, dan doen ze het dus ronduit slecht. Bar slecht zelfs.

Scipio
25-05-04, 12:40
[QUOTE]Geplaatst door Sjeik Yasin
[B]Beestachtig van de zionisten.
De arme palestijnse bevolking wordt vermoord, onderdrukt en vernederd. Elke dag schieten de zionisten er dozijnen af.
Wij kunnen en mogen dit niet zomaar laten gebeuren. De zionisten moeten een repliek krijgen. Hetzij moeten ze een wapenboycot krijgen, hetzij moeten de palestijnen gelijkwaardige wapens krijgen.
Maar de zionisten schamen zich niet. Zij vragen om het ultieme middel. Waar zijn Sjeik Yassin en Dr. Ranteesi gebleven. Grote leiders. Waar is de dappere Marwan Barghouti???
Dit genocide moet gestopt worden op alle mogelijke manieren!!!!!!!!!! Alles is wat mij betreft vanaf nu geoorloofd richting de zionisten en de misdadige Bush en zijn zionistische vrienden.

Trap niet in de media, die door zionisten wordt gedomineerd. Hamas , Hezbollah en islamitische jihad zijn geen terroristische organisaties, maar zijn 200% legitieme verzetsbewegingen. De terroristen zijn Sharon en de zionisten!!!! Moordenaars zijn het!!!!!!!!

QUOTE] Zolang de Palestijnen weerloze burgers aanvallen heeft Israel het recht, ja de plicht om de terroristen van haar grondgebied te verjagen! De Palestijnen zijn de grootstee smeerlappen in deze oorlog. Zij zijn begonnen met een racistische vernietigingsoorlog. Het is hun eigen schuld dat ze die verloren hebben.

Mahden
25-05-04, 21:59
daar lieten ze het wel uit hun hoofd om met stenen of mortieren te gaan gooien tegen de dienstdoende authoriteiten.

de geheime staatsterreur was simpelweg te overweldigend te dodelijk.

die terreur kunnen wij (het Westen) ons niet veroorloven, vandaar het terechte tumult rond de Abu Graib gevangenis.

DEMOcraat
25-05-04, 22:24
Geplaatst door Scipio
Zolang de Palestijnen weerloze burgers aanvallen heeft Israel het recht, ja de plicht om de terroristen van haar grondgebied te verjagen! De Palestijnen zijn de grootstee smeerlappen in deze oorlog. Zij zijn begonnen met een racistische vernietigingsoorlog. Het is hun eigen schuld dat ze die verloren hebben.

zolang de zionisten weerloze burgers in hun huizen en tijdens demonstraties blijfen afslachten in hun eigen land die bezet is heeft iedereen het recht om zich te verdedigen met alle middelen die men heeft.wil men die zelfmoordaanslagen voorkomen dan moet men die palestijnen bewapenen zodat je er een eerlijke gevecht krijgt.

Qwertyno
25-05-04, 22:30
Geplaatst door Scipio
Zolang de Palestijnen weerloze burgers aanvallen heeft Israel het recht, ja de plicht om de terroristen van haar grondgebied te verjagen! De Palestijnen zijn de grootstee smeerlappen in deze oorlog. Zij zijn begonnen met een racistische vernietigingsoorlog. Het is hun eigen schuld dat ze die verloren hebben.

Zie hier een persoon die gelooft dat de de Palestijnen de Eretz Israel ideologie bedacht en uitgevoerd hebben.

Zeg nou maar gewoon dat de Palestijnen de zionisten en kolonisten zijn.

Scipio
26-05-04, 11:15
Geplaatst door Qwertyno
Zie hier een persoon die gelooft dat de de Palestijnen de Eretz Israel ideologie bedacht en uitgevoerd hebben.
Zeg nou maar gewoon dat de Palestijnen de zionisten en kolonisten zijn.
Nee, de Palestijnen zijn echter wel de agressor in het conflict en daarom kan ik geen medelijden hebben met hun lot. Zij wilden het conflict op een geweldadige manier oplossen en daar moeten ze nu de consequenties van dragen.

Faithless
26-05-04, 11:59
Geplaatst door Sjeik Yasin
Waar zijn Sjeik Yassin en Dr. Ranteesi gebleven.

Wie het weet mag het zeggen...

Maarten
26-05-04, 13:51
Geplaatst door Scipio
Nee, de Palestijnen zijn echter wel de agressor in het conflict en daarom kan ik geen medelijden hebben met hun lot. Zij wilden het conflict op een geweldadige manier oplossen en daar moeten ze nu de consequenties van dragen.

Tuurlijk joh! Die joden komen al sinds 1920 naar het land met een puur op joden gerichte zionistische ideologie, en doen sindsdien niet anders dan met steun van amerikaanse centen en amerikaans geklooi bij de VN hun gebied uitbreiden, maar dat komt omdat die Palestijnen van die untermenschen zijn! :zwaai:

Scipio
26-05-04, 17:51
Geplaatst door Maarten
Tuurlijk joh! Die joden komen al sinds 1920 naar het land met een puur op joden gerichte zionistische ideologie, en doen sindsdien niet anders dan met steun van amerikaanse centen en amerikaans geklooi bij de VN hun gebied uitbreiden, maar dat komt omdat die Palestijnen van die untermenschen zijn! :zwaai:
De Palestijnen hebben vier maal geprobeerd om met behulp van de Arabische buurlanden van Israël de Joodse staat te vernietigen. De gebiedsuitbreidingen van Israël volgden altijd op oorlogen die de Arabieren begonnen!

Rob T
26-05-04, 18:30
Geplaatst door Sjeik Yasin
Waar zijn Sjeik Yassin en Dr. Ranteesi gebleven. Grote lijers. Waar is de dappere Marwan Barghouti???
Als het goed is zijn die nu allemaal van hun 72 hoe... ik bedoel maagden aan het genieten. Ik vermoed dat ze daar een dagtaak aan hebben. 't zal nog niet meevallen om ze allemaal te bevredigen als je de conditie van Yassin hebt. Of ben je van al je gebreken verlost in het paradijs en kan hij er als een beer tegenaan?

Mahden
26-05-04, 18:47
misschien hebben ze private space virtuals daaro

Our Holy land Jew behind Bush Killingfields !

Maarten
29-05-04, 15:00
Geplaatst door Scipio
De Palestijnen hebben vier maal geprobeerd om met behulp van de Arabische buurlanden van Israël de Joodse staat te vernietigen. De gebiedsuitbreidingen van Israël volgden altijd op oorlogen die de Arabieren begonnen!
Standaard zionistische leugen.
Als jij die grootscheepse joodse immigratie, compleet met zionistisch ideaal niet als begin van de moeilijkheden kunt zien, moet je dat zelf weten.
Misschien moeten er eerst maar eens een miljoen moslims met sharia-ideaal Nederland binnen trekken, voor jij snapt waar dit over gaat.
Verder hebben de Arabieren voor hun oorlogen altijd heel begrijpelijke redenen gehad, ook al bestaat er een joodse kant van het verhaal.

Verder blijkt wel waar je hier de fout in gaat: Oorlogen zijn helemaal geen legitieme reden voor - inderdaad- voortdurende gebiedsuitbreiding. Dat is volstrekt tegen de VN-regels, en dat heeft de VN ook voortdurend inzake Israel gesteld. Die uitbreidingen zijn steeds reden voor oorlog. Het is heel simpel hoor: wie voortdurend inbreuken maakt op internationaal recht, is de veroorzaker van de ellende, en niet andersom. Israel teert op de wetten van de Hunnen, en dat verdient helemaal geen steun.

Scipio
01-06-04, 13:49
Geplaatst door Maarten
Standaard zionistische leugen.
Als jij die grootscheepse joodse immigratie, compleet met zionistisch ideaal niet als begin van de moeilijkheden kunt zien, moet je dat zelf weten.
Misschien moeten er eerst maar eens een miljoen moslims met sharia-ideaal Nederland binnen trekken, voor jij snapt waar dit over gaat.
Verder hebben de Arabieren voor hun oorlogen altijd heel begrijpelijke redenen gehad, ook al bestaat er een joodse kant van het verhaal.

Verder blijkt wel waar je hier de fout in gaat: Oorlogen zijn helemaal geen legitieme reden voor - inderdaad- voortdurende gebiedsuitbreiding. Dat is volstrekt tegen de VN-regels, en dat heeft de VN ook voortdurend inzake Israel gesteld. Die uitbreidingen zijn steeds reden voor oorlog. Het is heel simpel hoor: wie voortdurend inbreuken maakt op internationaal recht, is de veroorzaker van de ellende, en niet andersom. Israel teert op de wetten van de Hunnen, en dat verdient helemaal geen steun.
Standaard zionistische leugen? Staat gewoon in alle standaardwerken over de moderne geschiedenis, hoor. Ook door niet-zionisten geschreven. Verder zijn er nooit Joden komen wonen in een Palestijns land (dat heeft namelijk nooit bestaan). De Britten waren in het interbellum de baas in Palestina en vonden dat Joden én Moslims een thuisland moesten krijgen. De Joden hadden de Britten namelijk geholpen in de oorlog tegen Duitsland terwijl de Arabieren heulden met de Nazi's. De joden zijn dus naar hun EIGEN land verhuisd. De moslims zijn daarop een uitroeiingsoorlog begonnen. De grote boeven in dit verhaal zijn de Arabische leiders en niet de Joden.
Verder zijn VN-regels geen absolute maatstaven voor goed en kwaad maar politiek-correcte ideeën van de meerderheid van de politieke elite over hoe het zou moeten in vredestijd. Denk je dat de Arabieren zich aan de VN-regels hielden toen ze Palestina veroverden op de Byzantijnen? De Palestijnen moeten zich gewoon terugtrekken uit Israël en zich met zichzelf bezig gaan houden in plaats van het leven van anderen te verzieken. Ze hebben de verkeerde partijen gesteund, de verkeerde oorlogen gestart en de verkeerde vrienden gemaakt (met name Hezbollah en Hamas). Verder kunnen we, gelet op de ervaringen in de 20e eeuw, gerust stellen dat moslims niet in staat zijn om zichzelf te besturen.

Maarten
01-06-04, 18:13
Geplaatst door Scipio Standaard zionistische leugen? Staat gewoon in alle standaardwerken over de moderne geschiedenis, hoor. Ook door niet-zionisten geschreven.
Dat klopt voor een groot deel ja. Dat komt omdat een groot deel ervan door joods-christelijke bril gezien wordt. De verhalen beginnen dan met het joodse lijden, en het eerste bedenkelijke feit is dan de arabische agressie.
Dat gaat totaal voorbij aan de Arabische optiek, en moet gecorrigeerd worden. Grootschalige immigratie van honderdduizenden compleet met zeer discriminatoire zionistische ideologie, dat is zonder meer een daad van agressie waar de gevolgen aan toegeschreven kunnen worden, zoals later ook oorlogen.


Verder zijn er nooit Joden komen wonen in een Palestijns land (dat heeft namelijk nooit bestaan). Irrelevant. Zelfs toen al, maar zeker sinds de uitdrukkelijke VN-beginselen op dat punt, heeft een volk gewoon recht op het land, waar zij zeer lange tijd onomstreden wonen. Daar hoeft geen staat voor gesticht te zijn, en wat voor soort staat, dat is ook al niet belangrijk. Dat geldt voor Nederland net zo.


De Britten waren in het interbellum de baas in Palestina en vonden dat Joden én Moslims een thuisland moesten krijgen.
Correctie ! Ze hadden mandáad van de Volkerenbond, en opereerden dus namens die Volkerenbond. Dat is enkel beheer, en geeft geen enkel recht om over landrechten te beschikken. Dat ondermijnt bestaande zelfbeschikkingsrechten totaal niet. Dat zijn onafhankelijke rechten, zoals ook later door het Internationale Gerechtshof in andere zake werd erkend. Er zijn duidelijk fouten gemaakt door de toen nog zeer koloniaal denkende Engelsen.


De Joden hadden de Britten namelijk geholpen in de oorlog tegen Duitsland terwijl de Arabieren heulden met de Nazi's. Een echte leugen. Bekend feit is dat de Engelsen aan de Arabieren zelfs duidelijk zelfbeschikking beloofd hebben in ruil voor hulp aan de strijd tegen de Ottomanen. Dat zijn ze nooit nagekomen, en hebben in plaats daarvan de Balfour-verklaring getekend, die het begin van de grootschalige immigratie inluidde. Daar begon de ellende mee, en níet met iets anders!


De joden zijn dus naar hun EIGEN land verhuisd. Omdat ze er 1500 jaar geleden gezeten hebben ?? De VN hebben tegen dit soort claims duidelijke regels gesteld, juist om al die oorlogen over land verder te voorkomen. Batavieren, Kaninefaten, Franken, Saksen, geen van allen kunnen nog aanspraak maken op land waar ze ooit gezeten hebben, en dat is maar goed ook. Vrijwel geen enkel vol kop aarde woont nog, waar ze 1500 jaar geleden woonden !

En begin maar niet over de Thora, want die hele leer verzet zich juist tegen terugkeer naar dat gebied. En in de Talmud staat zelfs letterlijk, dat de joden rampen te wachten staan, als ze eerder naar het Beloofde Land gaan, dan wanneer de Messias komt !
Je kunt twijfelen over wat de leer nou precies zegt, en er zijn wel verschillende visies op, maar omgekeerd : Réchten kun je aan die oude leren niet ontlenen.

En dit is éinde verhaal voor álle oude claims van joden op dat gebied.


De moslims zijn daarop een uitroeiingsoorlog begonnen. grote boeven in dit verhaal zijn de Arabische leiders en niet de Joden.
Elk volk dat verdreven dreigt te worden, zoals ook de Palestijnen door de binnenkomende joden, dat verdedigt zich, en niemand noemt dat boeven. (behalve de foute jongens, die enkel en alleen naar hun eigen belangen kijken.)


Verder zijn VN-regels geen absolute maatstaven voor goed en kwaad maar politiek-correcte ideeën van de meerderheid van de politieke elite over hoe het zou moeten in vredestijd. Apert onjuist! De regels beginnen met de souvereiniteit van staten en volkeren, en keren zich duidelijk tegen gebiedsverovering door oorlog! Zeer uitdrukkelijk! En deze beginselen worden uitdrukkelijk gezien als basisvoorwaarde voor de wereldvrede.
De VN hebben dit zelfs nog eens uitdrukkelijk gesteld in Resolutie 242 aangaande 1967. Maar voor 1948 geldt het net zo goed. De Israeli’s zitten dus zwáar fout op dit punt.

En nog daargelaten dat de hele wereld het dus eens was over deze maatstaven: had jij nog andere maatstaven dan?


Denk je dat de Arabieren zich aan de VN-regels hielden toen ze Palestina veroverden op de Byzantijnen? De Byzantijnen, dat wáren Arabieren ! Vele vele eeuwen lang bestond de populatie grotendeels uit Arabieren.
En alle groeperingen die er woonden, woonden er lang genoeg om naar VN-maatstaven zelfbeschikkigsrechten op de grond te kunnen claimen, méér dan lang genoeg !


De Palestijnen moeten zich gewoon terugtrekken uit Israël en zich met zichzelf bezig gaan houden in plaats van het leven van anderen te verzieken.
Die 25 aanslagen per jaar zijn een pleuleschil in vergelijking tot wat het moderne Israelische leger 24 uur per dag staat uit te voeren in de Palestijnse gebieden. Het aantal burgerslachtoffers iso ok minstens 6x zo hoog, en dan zwijg ik nog over de enorme vernielingen van infrastructuur, bezittingen en economie, de mishandelingen en vernederingen van onschuldige palestijnen, de strafkampen, de folteringen enz. !!


Ze hebben de verkeerde partijen gesteund, de verkeerde oorlogen gestart en de verkeerde vrienden gemaakt (met name Hezbollah en Hamas).
Nee, ze hebben geen enkele kans gekregen, ook bij de VN niet, door toedoen van de Amerikanen. Dat gaf een Israelisch machtsoverwicht, waardoor er nooit een prikkel was om redelijke compromissen te sluiten.
Zelfs 7e eeuwse interpretaties van Islam geven de Palestijn nog meer menselijke rechten, dan de hele westerse systemen bij elkaar, gezien het resultaat.


Verder kunnen we, gelet op de ervaringen in de 20e eeuw, gerust stellen dat moslims niet in staat zijn om zichzelf te besturen.
Het westen had zijn kolonialisme eigenlijk nooit op moeten geven he ? Beesten horen in kooien, wat jij ? :D
Untermenschen, daar hoort een hek omheen, nietwaar ? :D



Zelf vind ik mensen die denken zoals jij een bedreiging voor de wereldvrede. Resultaat van slechte scholing, of op zijn minst slachtoffer van de Israelische propaganda. En meestal vól haat en vooroordelen!
Ik denk dat jij hier helemaal niemand ovetuigt, en eigenlijk alleen maar eenkennigheid etaleert.

Turkish_boy
01-06-04, 19:42
ACTIE= REACTIE

Julien
01-06-04, 21:31
Geplaatst door Turkish_boy
ACTIE= REACTIE

maar het zou mooi zijn, als dat een keer doorbroken kon worden.

dus of de Palestijnen zijn de verstandigsten en houden op met hun verzet, of de Israeli's zijn de verstandigsten en houden zich eindelijk eens aan de VN-resoluties en de grenzen van '67 en de vredesverdragen.

Mahden
02-06-04, 21:17
Het zou zo mooi kunnen zijn, Palestijnen en Israeli in 1 land zonder muur die hen gescheiden houdt !

Zionisten hebben dat beeld !

Moslims echter niet, want ...... de struik........verraadt aan de moslim dat er een Jood achter zich verbergt om hem te ........

Mahden
04-06-04, 17:18
Is the Talmud racist or anti-gentile? No. But neither is it a universalist manifesto. It is a religious document written by those of the Jewish religion for others of the same faith. It favors Judaism over other religions and sets down rules on how to live in both an all-Jewish society and a mixed society. It legislates how to create vibrant Jewish communities while still maintaining respect for the gentile society. Universalists would have everyone be treated exactly equally and live in non-denominational communities. However, the Talmud, which is concerned for the survival of the Jewish religion, must weigh both the respect for humanity and the need for Jewish survival throughout thousands of years of minority-status.

What we will demonstrate is that the consideration for the Jewish community NEVER relegates those outside of this community to an inhuman status. Gentiles are ALWAYS respected and their rights are secured.

The anti-talmudic lies are exactly that - lies. The wisdom of the Talmud has sustained Judaism for thousands of years and perhaps its very success is what has engendered so much jealous hatred.

Dawud
05-06-04, 06:49
Geplaatst door Turkish_boy
ACTIE= REACTIE

Nee, je hebt een moreel toetsingskader!

Scipio
07-06-04, 15:50
Ironisch genoeg is het de Grote Zionist Sharon die de Palestijnen gaat beschermen. Nou, ja, beschermen? De Palestijnen zullen straks onderdrukt worden door mensen van hun eigen cultuur en dat maakt de ellende een stuk draaglijker.
De onderlinge verhoudingen tussen de verschillende Palestijnse groeperingen zijn zo slecht dat ze waarschijnlijk als eerste elkaar gaan aanvallen, net als in Irak na de val van Saddam. We zullen zien.