PDA

Bekijk Volledige Versie : Ruud Lubbers beschuldigd van seksuele intimidatie



Mark
18-05-04, 13:05
Ruud Lubbers beschuldigd van seksuele intimidatie

Uitgegeven: 18 mei 2004 12:39

AMSTERDAM - Een medewerkster van de Verenigde Naties beschuldigt de hoge commissaris voor vluchtelingen Ruud Lubbers van seksuele intimidatie. Dat heeft Lubbers dinsdag zelf bekendgemaakt.

"Ik heb me niet onfatsoenlijk gedragen", zei Lubbers in een verklaring. Volgens Lubbers is de klacht op 27 april ingediend en heeft die te maken met een vergadering die hij op 18 december in zijn kantoor had met zes leden van zijn staf. Een woordvoerder van de UNHCR zei dat de zaak wordt onderzocht door het VN-kantoor voor Interne Controle.

De Amerikaanse krant The New York Times schreef dinsdag dat de klacht is ingediend door een Amerikaanse vrouw van in de 40 die al twintig jaar bij de VN werkzaam is. Het incident zou plaatsgehad hebben toen zij en een groep mannelijke stafleden het kantoor van Lubbers verlieten.

De 65-jarige Lubbers werd in 2000 door de Algemene Vergadering van de VN aangesteld als vluchtelingencommissaris. Zijn oorspronkelijke ambtstermijn van drie jaar werd vorig jaar verlengd en loopt nu af op 31 december 2005.

Mark
18-05-04, 13:06
Dat krijg je als je Marga van Praag zo lang moet missen

TonH
18-05-04, 13:10
De Telegrof kopt groots met:


di 18 mei 2004, 12:09
Klacht tegen Lubbers wegens aanranding

Da's wel erg intiem :geld:

Bofko
18-05-04, 13:15
Lubbers hoeft alleen maar zijn wenkbrauwen te scheren om van seksuele intimidatie beschuldigd te worden. Vroeger tenminste, hij denkt zelf dat dat nog steeds zo is.

Pytaghoras
18-05-04, 13:28
Arme man. Natuurlijk heeft hij behoeftes, maar intimidatie? Lubbers is aan tweede vrouw toe.

Maarten
18-05-04, 16:03
Geplaatst door Mark
een Amerikaanse vrouw
Het zal niet waar wezen.. :hihi: en een Amerikaanse bij de VN ook nog, kortom een bedreigde diersoort!
Daar hoef je maar naar te kijken, en ze beginnen al over harassment!

Robbedoes
18-05-04, 16:24
Enge man. :bril:

Isaac
18-05-04, 18:46
Het verhaal gaat dat Lubbers tijdens een staatsbezoek aan Amerika, door Clinton een "stagaire" aangeboden kreeg.

Hij weigerde, waardoor de verhoudingen tussen die twee danig bekoelden.

Daarom neem ik deze beschuldigingen niet erg serieus.