PDA

Bekijk Volledige Versie : Saudische prinses haalt uit naar hervormers



Marsipulami
18-05-04, 12:33
Saudische prinses haalt uit naar hervormers


RIYAD - De Saudische prinses Jawhara bint Ibrahim al-Ibrahim, echtgenote van koning Fahd, moet niets hebben van pleidooien om de beperkingen voor vrouwen in het conservatief-islamitische koninkrijk te versoepelen.


Saudische vrouwen moeten de islamitische tradities trouw blijven en de ,,valse'' roep om hervormingen negeren, aldus de prinses. Dat meldde het officiële Saudische persbureau SPA gisteren.

De prinses zei dit tegen vrouwelijke afgestudeerden aan de universiteit in Jeddah. ,,De vijanden van de islam en de wankelmoedige vrouwen die hen volgen, worden niet moe onze islamitische tradities te bestrijden en moslimvrouwen ertoe aan te zetten die normen los te laten met het argument dat die hun vrijheid beperken'', zei ze.

De prinses haalde uit naar satellietzenders die volgens haar ,,razende campagnes'' tegen islamitische vrouwen voeren. Pleidooien voor hervormingen voeren vrouwen terug naar veertien eeuwen geleden, toen de islam er nog niet was om ,,de status van de vrouw te verhogen, haar te eren en haar deugdzaamheid te beschermen'', aldus de gemalin van koning Fahd.

Vrouwen in Saudi-Arabië zijn volledig afhankelijk van hun echtgenoten of mannelijke familieleden. Op straat moeten ze zich volledig bedekken, ze mogen niet autorijden en niet omgaan met mannen buiten hun familie.

ANP-AFP

Mark
18-05-04, 12:36
Ze had een goede vrouw moeten zijn en moeten zwijgen.

observer
18-05-04, 15:53
Geplaatst door Mark
Ze had een goede vrouw moeten zijn en moeten zwijgen. sterker nog mischien is het wel verboden met haar te praten ik bedoel als je als vrouwe geen aangifte mag doen van een misdaad zou je dan wel interviews of persberichten mogen uitgeven

Mark
18-05-04, 16:13
Geplaatst door observer
sterker nog mischien is het wel verboden met haar te praten ik bedoel als je als vrouwe geen aangifte mag doen van een misdaad zou je dan wel interviews of persberichten mogen uitgeven

het enige wat je mag is zwijgend je stokslagen ontvangen.

julliewij
18-05-04, 16:53
Geplaatst door Marsipulami
Saudische prinses haalt uit naar hervormers


RIYAD - De Saudische prinses Jawhara bint Ibrahim al-Ibrahim, echtgenote van koning Fahd, moet niets hebben van pleidooien om de beperkingen voor vrouwen in het conservatief-islamitische koninkrijk te versoepelen.


Saudische vrouwen moeten de islamitische tradities trouw blijven en de ,,valse'' roep om hervormingen negeren, aldus de prinses. Dat meldde het officiële Saudische persbureau SPA gisteren.

De prinses zei dit tegen vrouwelijke afgestudeerden aan de universiteit in Jeddah. ,,De vijanden van de islam en de wankelmoedige vrouwen die hen volgen, worden niet moe onze islamitische tradities te bestrijden en moslimvrouwen ertoe aan te zetten die normen los te laten met het argument dat die hun vrijheid beperken'', zei ze.

De prinses haalde uit naar satellietzenders die volgens haar ,,razende campagnes'' tegen islamitische vrouwen voeren. Pleidooien voor hervormingen voeren vrouwen terug naar veertien eeuwen geleden, toen de islam er nog niet was om ,,de status van de vrouw te verhogen, haar te eren en haar deugdzaamheid te beschermen'', aldus de gemalin van koning Fahd.

Vrouwen in Saudi-Arabië zijn volledig afhankelijk van hun echtgenoten of mannelijke familieleden. Op straat moeten ze zich volledig bedekken, ze mogen niet autorijden en niet omgaan met mannen buiten hun familie.

ANP-AFP

Haar bedje is gespreid. Zij is een prinses en wordt waarschijnlijk wel behandeld en niet als een stuk vuil behandeld. Maar what about andere vrouwen (ik zeg niet alle) die wel als vuil behandeld worden? Zij kunnen door de visie van zo'n egoïstische, kortzichtige prinses niets aan hun erbarmelijke situatie doen, bah... wat je noemt hypocresie

hanim3arasi
18-05-04, 17:17
Geplaatst door julliewij
Haar bedje is gespreid. Zij is een prinses en wordt waarschijnlijk wel behandeld en niet als een stuk vuil behandeld. Maar what about andere vrouwen (ik zeg niet alle) die wel als vuil behandeld worden? Zij kunnen door de visie van zo'n egoïstische, kortzichtige prinses niets aan hun erbarmelijke situatie doen, bah... wat je noemt hypocresie

precies wat je zegt

die trut haar bedje is al gespreid lekker naar buitenland winkelen....

met haar impotente man... dus een minaar hier en daar

want familie saud mag alles wat gewone stervelingen niet mogen heh

Rabi'ah.
18-05-04, 17:21
Geplaatst door julliewij
Haar bedje is gespreid. Zij is een prinses en wordt waarschijnlijk wel behandeld en niet als een stuk vuil behandeld. Maar what about andere vrouwen (ik zeg niet alle) die wel als vuil behandeld worden? Zij kunnen door de visie van zo'n egoïstische, kortzichtige prinses niets aan hun erbarmelijke situatie doen, bah... wat je noemt hypocresie

Helemaal mee eens.

Evian
20-05-04, 02:08
Van mij mag ze eerder uithalen naar haar man, haar schoonbroers en haar neven... Die houden het ene alcoholfeestje na het andere, waarbij de Russische en Marokkaanse slettebakjes natuurlijk niet ontbreken...:). Wat een Islam op de heilige grond zeg! SA is trouwens het enige land waar je boven een moskee ziet, maar waar onder de grond een bar is gesitueerd... 'Vrouwen niet mogen rijden...':jammer:.

Simon
20-05-04, 07:37
Die Saoedies voelen goed aan dat als die hervormingen eenmaal goed op gang komen ... het met hun macht gedaan is.

taouanza
20-05-04, 09:08
Geplaatst door Marsipulami
Saudische prinses haalt uit naar hervormers


RIYAD - De Saudische prinses Jawhara bint Ibrahim al-Ibrahim, echtgenote van koning Fahd, moet niets hebben van pleidooien om de beperkingen voor vrouwen in het conservatief-islamitische koninkrijk te versoepelen.


Saudische vrouwen moeten de islamitische tradities trouw blijven en de ,,valse'' roep om hervormingen negeren, aldus de prinses. Dat meldde het officiële Saudische persbureau SPA gisteren.

De prinses zei dit tegen vrouwelijke afgestudeerden aan de universiteit in Jeddah. ,,De vijanden van de islam en de wankelmoedige vrouwen die hen volgen, worden niet moe onze islamitische tradities te bestrijden en moslimvrouwen ertoe aan te zetten die normen los te laten met het argument dat die hun vrijheid beperken'', zei ze.

De prinses haalde uit naar satellietzenders die volgens haar ,,razende campagnes'' tegen islamitische vrouwen voeren. Pleidooien voor hervormingen voeren vrouwen terug naar veertien eeuwen geleden, toen de islam er nog niet was om ,,de status van de vrouw te verhogen, haar te eren en haar deugdzaamheid te beschermen'', aldus de gemalin van koning Fahd.

Vrouwen in Saudi-Arabië zijn volledig afhankelijk van hun echtgenoten of mannelijke familieleden. Op straat moeten ze zich volledig bedekken, ze mogen niet autorijden en niet omgaan met mannen buiten hun familie.

ANP-AFP

Ze doet me denken aan Gerritje: alles wat je niet wil zien is er gewoon niet.:hihi:

Rabi'ah.
20-05-04, 09:35
Geplaatst door taouanza
Ze doet me denken aan Gerritje: alles wat je niet wil zien is er gewoon niet.:hihi:

Hehehhehe..............GJ in da house!!!! :stout: :D :wohaa:

Afrux
20-05-04, 10:09
Geplaatst door Rabi'ah.
Hehehhehe..............GJ in da house!!!! :stout: :D :wohaa:

de helft van de 30000 duizend prinsen en prisiccen is verslaafd aan drugs, alcohol en gokken. Omdat de prinsen miljoenen dollars betalen om côte d' azur betalen om met bekende vrouwen een nacht door te brengen. gaan de prinsissen zelf op jacht. Zij rijden rondjes rond en pikken mannen op.

Deze vrouw is gewoon scheinheilig, zij zou beginnen bij haar eigen familie. Een vervloekte familie die alles doet wat allah verboden heeft, maar toch een van de ziekste stromingen in de islam 40 jaar lang met miljarden dollars heeft verspreid. De verspreiding van het wahhabisme (dankzij veel geld en moslims zoals we weten zijn heel erg snel te koop) heeft bijgedragen aan de achterlijkheid waarin we bevinden.

Ieder week komt een prinbs bij en deze krijgt al bij de geboorte 50.000 dollar slaris. Terwijl de meeste saudiers het erg slecht hebben. Saudi Arbia is faillet en heeft meer dan 200 miljard schulden door deze zieke wahhabisten.

de islam die zelfs de vrouwen verbiedt om te rijden en geen eigen identiteitspapieren geeft is niet mijn islam.

Afrux
20-05-04, 10:11
Geplaatst door taouanza
Ze doet me denken aan Gerritje: alles wat je niet wil zien is er gewoon niet.:hihi:

En dat is exact het probleem van veel moslims. zij willen niet zien wat er is. zij dromen in termen van umma, taqwa, etc...maar de inhoud nee hoor... ik ze trouwens niet terug in de maatschappij wat betreft deze woorden.

En zodra je daar kritiek op uitoefent ben je een kafir en anti arabist.

lennart
20-05-04, 13:21
Stukje over vrouwenemancipatie in de Arabische wereld:
http://www.albawaba.com/headlines/TheNews.php3?action=story&sid=276241&lang=e&dir=behind

Al Sawt
20-05-04, 16:00
Geplaatst door Afrux
En dat is exact het probleem van veel moslims. zij willen niet zien wat er is. zij dromen in termen van umma, taqwa, etc...maar de inhoud nee hoor... ik ze trouwens niet terug in de maatschappij wat betreft deze woorden.

En zodra je daar kritiek op uitoefent ben je een kafir en anti arabist. Kafir moeten we maar in het midden houden. Maar iemand die de Arabieren als oorzaak van problemen ziet, is meer dan een anti-Arabist.