PDA

Bekijk Volledige Versie : wie ken me helpen aub?



iemen
18-05-04, 18:42
help me aub broeders en zusters

ik ga me eerst voorstellen.Ik ben een marokkaanse jongevrouw van 22 jaar en ik heb een dochter van 3 jaar en een zoontje van 1 jaar.Ik ben uitgehuwelijkt door mijn ouders (ik woonde in marokko) toen ik 18 jaar was.Ik kreeg na een jaar een dochter.Ik leefde in een hel met mijn exman.Hij sloeg mij iedere dag voor kleine dingetje zoals het eten niet op tijd klaar.Ik leefde in een hel zonder steun van familie en ouders.Daarna werd ik zwanger.Ik werd zo erg mishandeld tijdens mijn zwangerschap dat ik was weggelopen van mijn man.Ik leefde echt een week buiten met mijn dochtertje totdat ik eindelijk in een vrouwenopvang werd geplaatst door de politie.Intussen wist ik dat mijn exman met alle vrouwen naar bed ging wie hij maar te pakken kon krijgen.Ik had daadoor echt meer en meer verdriet en ik schaam me nog steeds tegenover mijn kinderen.Mijn ouders willen geen contact meer met mij hebben (ze wonen in marokko) ze denken dat het mijn schuld is.Ik heb ze bijna 5 jaar niet gezien en dat doet mij ontzettend veel pijn.Ik heb nu eindelijk een appartementje gekregen van de gemeente.Maar ik zit zonder geld straks om eten en drinken voor mijn kinderen te kopen.Want hulp krijg ik niet meer als ik niet meer in de vrouwenopvang woon.Ik heb echt helemaal niks.Ik heb bij de gemeente uitkering gevraagd maar dat kan tot wel 8 weken duren.Wat moet ik doen?ik krijg volgende week al dat appartmentje.Ik zit echt zonder 1 cent en zonder zelfs een bed voor mijn kinderen.Ik heb contact gezocht met een maatschappelijk werkster maar ja die kunnen mij niks bieden.Ik zit echt in mijn eentje met al die problemen en mijn kinderen zijn ook de dupe ervan.Help mij broeders en zusters wat moet ik doen om in ieder geval die 8 weken te overleven??help me aub want ik ben echt hopeloos.

Ik wil mijn naam niet geven hierzo als je mij kan helpen stuur dan aub vandaag nog een mailtje, alstjeblieft!
Ik kan alleen deze week op internet daarna niet meer

alles is welkom...kleding..spulletjes..wat geld enz

freya
18-05-04, 18:47
De vrouwenopvang zal altijd helpen met het aanvragen van een nooduitkering.
Het is ook mogelijk om een speciale lening af te sluiten voor dit soort gevallen, waarvan de aflossing op de uitkering wordt ingehouden.


Vind dit dus niet zo'n geloofwaardig verhaal :cheefbek:

nard
18-05-04, 18:49
Is dit realiteitszeep of nep?

:duivels: :duivels:

freya
18-05-04, 18:50
Geplaatst door Carmella
Wat een vreselijk verhaal, dit komt helaas zo vaak voor onder islamitische vrouwen. Ik vind de stappen die je tot nu toe hebt genomen heel dapper. Heb je helemaal geen vrienden bij wie je terecht kunt? Of kun je niets lenen? Misschien kan maroc.nl een inzamelingsactie op touw zetten, ik zou in dat geval graag een bijdrage geven.

Heel veel sterkte!

MPSje van jou?


Wat een vreselijk verhaal, dit komt helaas zo vaak voor onder islamitische vrouwen.

Lekker he, om dat te kunnen schrijven

Zwarte Schaap
18-05-04, 18:50
Mijn complimenten dat je het Nederlands zo snel onder de knie hebt gekregen. Anyhow ik geloof je hele verhaaltje niet maar toch zal ik je een tip geven.

Als je een uitkering aangevraagd hebt heb je ook de mogelijkheid om een voorschot aan te vragen. In principe hoef je dus niet zonder geld te zitten.

freya
18-05-04, 18:53
Geplaatst door Zwarte Schaap
Als je een uitkering aangevraagd hebt heb je ook de mogelijkheid om een voorschot aan te vragen. In principe hoef je dus niet zonder geld te zitten.

Dat bedoel ik dus :moe:

En dat zou de vrouwenopvang of een maatschappelijk werkster zo geregeld hebben.

iemen
18-05-04, 18:53
ik wil de mensen bedanken die een normale reactie hebben geplaatst.Ik kan zo goed nederlands omdat ik het studeerde in marokko voor 3 jaar.En daarna toen ik hier kwam heb ik nog eens 3 jaar cursus gevolgd.


jullie mogen het zelff weten of je het gelooft of niet Allah kan het weten.En aub geen stomme reacties neerzetten het doet me echt pijn en ik heb al veel meegemaakt.

nard
18-05-04, 18:55
Geplaatst door Zwarte Schaap
Mijn complimenten dat je het Nederlands zo snel onder de knie hebt gekregen. Anyhow ik geloof je hele verhaaltje niet maar toch zal ik je een tip geven.

Als je een uitkering aangevraagd hebt heb je ook de mogelijkheid om een voorschot aan te vragen. In principe hoef je dus niet zonder geld te zitten.

Twee punten:
Als je niks beters in de aanbieding hebt ben je een ongelofelijke zielepoot. Een jonge vrouw in nood (ervan uitgaande dat ze niet fake-t)en dan alleen even op t geld wijzen.

Ten tweede erger ik me aan de vlotheid waarmee je deze dame weer wegwijs weet te maken in het Nederlandse sociale stelsel. Je weet er veel meer van dan ik.......

PS. Opvallend trouwens dat juist de allo-minded alhier sceptisch tegenover dit verhaal staan.....
Mag t niet bestaan zulke uitwassen? :rolleyes:

Rabi'ah.
18-05-04, 19:06
Geplaatst door Carmella
Wat onzettend laag en gemeen dat er mensen zijn die het verhaal van Imien afdoen als fabeltje. Als jullie geen tips voor haar hebben, hou dan gewoon je mond! Ik ontving zojuist het volgende maitje van haar:



Het moet enorm pijnlijk zijn om na hetgeen zij heeft meegemaakt hier op zo'n manier behandeld te worden. :(

Goh Nefje, wat een heilige verontwaardiging ineens. :)

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&postid=1338692#post1338692

:moe:

MocroStyle
18-05-04, 19:08
Geplaatst door Rabi'ah.
Goh Nefje, wat een heilige verontwaardiging ineens. :)

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&postid=1338692#post1338692

:moe:

Ik kwam daar ook net vandaan en werd opeens geconfronteerd met zijn post hier in deze topic. Ja nu weet ik het ook niet meer. :schrik:

naamloos
18-05-04, 19:11
NICE TRY!!! :huil:

freya
18-05-04, 19:21
Geplaatst door nard
Twee punten:
Als je niks beters in de aanbieding hebt ben je een ongelofelijke zielepoot. Een jonge vrouw in nood (ervan uitgaande dat ze niet fake-t)en dan alleen even op t geld wijzen.

Ze vraagt toch om geld!


Ten tweede erger ik me aan de vlotheid waarmee je deze dame weer wegwijs weet te maken in het Nederlandse sociale stelsel. Je weet er veel meer van dan ik.......

Doorzichtige insinuatie :moe:

Schaap heeft duidelijk meer sociaal gevoel in z'n donder dan jij. Het is duidelijk dat hij vaker dit soort schrijnende gevallen tegen is gekomen en mss heeft geholpen.

Hijzelf heeft nl geen recht op een uitkering, dat heeft hij hier al vaker verteld.


PS. Opvallend trouwens dat juist de allo-minded alhier sceptisch tegenover dit verhaal staan.....
Mag t niet bestaan zulke uitwassen? :rolleyes:

De allo-minded, zoals ik :strik: hebben kennelijk ook al vaker met dit bijltje gehakt.
Ik ben duidelijk vaker vanuit een sociaal gevoel buiten de deur geweest dan jij en heb contact gehad met veel verschillende mensen, ook vrouwen in een blijf van mijn lijf huis dus.

Zwarte Schaap
18-05-04, 19:23
Geplaatst door nard
Twee punten:
Als je niks beters in de aanbieding hebt ben je een ongelofelijke zielepoot. Een jonge vrouw in nood (ervan uitgaande dat ze niet fake-t)en dan alleen even op t geld wijzen.

Ten tweede erger ik me aan de vlotheid waarmee je deze dame weer wegwijs weet te maken in het Nederlandse sociale stelsel. Je weet er veel meer van dan ik.......

PS. Opvallend trouwens dat juist de allo-minded alhier sceptisch tegenover dit verhaal staan.....
Mag t niet bestaan zulke uitwassen? :rolleyes:

Zulke oerdomme antwoorden die ik met gemak weg kan blazen reageer ik niet eens inhoudelijk op.

Je krijgt een tweede kans om een deugdelijke reaktie te geven zoniet moet je je grote scheur dichthouden oelewapper.

DEMOcraat
18-05-04, 19:35
Geplaatst door Carmella
Wat onzettend laag en gemeen dat er mensen zijn die het verhaal van Imien afdoen als fabeltje. Als jullie geen tips voor haar hebben, hou dan gewoon je mond! Ik ontving zojuist het volgende maitje van haar:



Het moet enorm pijnlijk zijn om na hetgeen zij heeft meegemaakt hier op zo'n manier behandeld te worden. :(


oooh wat leuk Carmella wat een barmhartigheid medelevend type ben je. tegen de bezzete vrouwelijke palestijnen ben je wel heel anders vreemd.....

Joesoef
18-05-04, 19:36
Geplaatst door freya
De vrouwenopvang zal altijd helpen met het aanvragen van een nooduitkering.
Het is ook mogelijk om een speciale lening af te sluiten voor dit soort gevallen, waarvan de aflossing op de uitkering wordt ingehouden.



In de praktijk valt dat nog wel eens vies tegen.

DEMOcraat
18-05-04, 19:38
Geplaatst door Carmella
Heb je misschien ook nog wat goede raad voor één van je moslimzusters die in problemen zit? Of is het weer belangrijker om je obsessie met een of andere Nefje te bevredigen?

ze moet naar de moskee gaan daar is hulp genoeg als je een moslima bent tenminste....

..zapper
18-05-04, 19:48
Geplaatst door Joesoef
In de praktijk valt dat nog wel eens vies tegen.

Waar een wil is, is een weg. Die wil moet meestal echter vooral bij de sociale dienst worden gezocht. Het verschilt nogal per gemeente. Volgens mij moet eerst zijn bevestigd dat je recht hebt op een uitkering alvorens er in een voorschot kan worden voorzien. Op het moment dat zo'n bevestiging er is, zijn de kansen op een voorschot in ieder geval veel groter. Dus mijn tip, probeer die bevestiging zo snel mogelijk op papier te krijgen. Mocht de sociale dienst vervolgens geen voorschot willen geven, dan zou je het op basis van die bevestiging bv. bij de kredietbank kunnen proberen.
De beste adviezen kun je echter in het opvanghuis krijgen, van de maatschappelijk werkers, maar ook van de andere bewoners. Deze zijn bekend met je situatie en de mogelijkheden binnen je gemeente.
Veel succes.

nard
18-05-04, 19:56
Geplaatst door freya
Ze vraagt toch om geld!


"Ze vraagt toch zélf om gé-héld ....??" Heb je nou werkelijk niet door hoe dom je overkomt ?



Schaap heeft duidelijk meer sociaal gevoel in z'n donder dan jij. Het is duidelijk dat hij vaker dit soort schrijnende gevallen tegen is gekomen en mss heeft geholpen.


Huh? Wie zitten hier die jonge moeder af te zeiken, Schapevlees en jij toch??
Nog dommer dus ....



De allo-minded, zoals ik :strik: hebben kennelijk ook al vaker met dit bijltje gehakt.
Ik ben duidelijk vaker vanuit een sociaal gevoel buiten de deur geweest dan jij en heb contact gehad met veel verschillende mensen, ook vrouwen in een blijf van mijn lijf huis dus.

Jij vaker buiten de deur geweest dan ik?? En ook nog met méér sociaal gevoel?
Ik lach me kriek hierzo ..... :hihi: :D
Maar goed, als jij dat zegt, :D, dan is dat uiteraard zo........

Tjonge, wat kan jij uit je nek kakelen, zeg....



Zwart Schaap
Je krijgt een [B]tweede kans om een deugdelijke reaktie te geven zoniet moet je je grote scheur dichthouden oelewapper.

Hier, nog zo één.... :D
Haha, gelukkig ben jij degene die de kansen in dit leven uitdeelt, Schaap....


Oke, nog even ter zake:

1. Een jonge importmoeder komt hier haar nood klagen over ontiegelijke mishandelingen die ze ondergaat van haar man, die vervolgens op alle fronten vreemd gaat. Voorwaar, een niet uitzonderlijk fenomeen, weten wij met elkaar.
2. Concreet vraagt ze ook om materiele ondersteuning, maar de moraal van het verhaal klinkt door het geheel heen en dat gaat niet om geld.
3. De onwaarheid van dit verhaal is nog steeds door niemand aangetoond.
4. Juist degenen die hier altijd spijkerhard en onredelijk de allochtone zaak zitten te verdedigen, JUIST DIE moeten nu zonodig het verhaal van deze moeder bagatelliseren en ongeloofwaardig maken en komen niet verder dan haar te verwijzen naar de sociale dienst .
5. En juist de mensen die de allochtone zaak het meest kritisch beschouwen in het gemeen, carmella bijv., komt hier spontaan en zonder voorbehoud uit de hoek. Heel knap!
6. En tenslotte wordt schrijver dezes op een ongelofelijke domme, onbeargumenteerde manier in de haren gevlogen door een stelletje spinale dieren, daar wil je geen weet van hebben.....
:stout: :moe: En nu willen jullie nog serieus genomen worden????

Joesoef
18-05-04, 19:58
Geplaatst door zapper
Waar een wil is, is een weg. Die wil moet meestal echter vooral bij de sociale dienst worden gezocht.

Gelijk hebben is een, gelijk krijgen is twee. Er zijn situaties dat je niet goed voor jezelf kunt opkomen, dan moet maatschappelijk werk ingrijpen en voor jou aan het strijden gaan.

Probleem alleen is dat de meeste maatschappelijk werkers alleen goed zijn in hele praktische dingen, zodra het complex gaat worden dan laten ze het afweten. Beetje afgestomd net zoals veel huisartsen.

Je kan je gelijk halen maar je moet er soms wel voor vechten.

nard
18-05-04, 20:01
Geplaatst door Carmella
Ik vrees dat ze in de moskee de huid zal worden volgescholden dat ze haar man heeft verlaten.

Dat zal nog dan een milde sanctie blijken te zijn.....

..zapper
18-05-04, 20:03
Geplaatst door Carmella
Ik vrees dat ze in de moskee de huid zal worden volgescholden dat ze haar man heeft verlaten.

Ik ben niet bekend bij Moskeen, kan me eigenlijk niet voorstellen dat dat geen fabeltje is. Als je geen grip meer hebt in je leven dan is er juist het geloof dat je een vangnet biedt. Kan iemand aangeven of het veilig is om met dit verhaal naar een Moskee te gaan? Wellicht is het wel veilig, en is het een oplossing, maar is het de angst die haar daar van weerhoudt.

freya
18-05-04, 21:10
Geplaatst door Carmella
Jij allo-minded? Kom op zeg, je hebt in deze topic alleen maar de draak gestoken met deze arme vrouw. Als je werkelijk zo sociaal bent zou je misschien contact met haar kunnen zoeken en haar helpen.

En hoe weet jij nou weer dat ik dat niet gedaan heb :haha:

Nefje wat ben je toch doorzichtig :hihi:

freya
18-05-04, 21:14
Geplaatst door nard


1. Een jonge importmoeder komt hier haar nood klagen over ontiegelijke mishandelingen die ze ondergaat van haar man, die vervolgens op alle fronten vreemd gaat. Voorwaar, een niet uitzonderlijk fenomeen, weten wij met elkaar.
2. Concreet vraagt ze ook om materiele ondersteuning, maar de moraal van het verhaal klinkt door het geheel heen en dat gaat niet om geld.
3. De onwaarheid van dit verhaal is nog steeds door niemand aangetoond.
4. Juist degenen die hier altijd spijkerhard en onredelijk de allochtone zaak zitten te verdedigen, JUIST DIE moeten nu zonodig het verhaal van deze moeder bagatelliseren en ongeloofwaardig maken en komen niet verder dan haar te verwijzen naar de sociale dienst .
5. En juist de mensen die de allochtone zaak het meest kritisch beschouwen in het gemeen, carmella bijv., komt hier spontaan en zonder voorbehoud uit de hoek. Heel knap!
6. En tenslotte wordt schrijver dezes op een ongelofelijke domme, onbeargumenteerde manier in de haren gevlogen door een stelletje spinale dieren, daar wil je geen weet van hebben.....
:stout: :moe: En nu willen jullie nog serieus genomen worden????

Even op jouw nivo:

over dom gesproken :haha:

nard
18-05-04, 21:18
Freya
En hoe weet jij nou weer dat ik dat niet gedaan heb

Nefje wat ben je toch doorzichtig




Geplaatst door freya
Even op jouw nivo:

over dom gesproken :haha:

Oke, discussie is over.
:rolleyes: :kusgrijs:

Orakel
18-05-04, 22:38
Geplaatst door iemen
help me aub broeders en zusters

ik ga me eerst voorstellen.Ik ben een marokkaanse jongevrouw van 22 jaar en ik heb een dochter van 3 jaar en een zoontje van 1 jaar.Ik ben uitgehuwelijkt door mijn ouders (ik woonde in marokko) toen ik 18 jaar was.Ik kreeg na een jaar een dochter.Ik leefde in een hel met mijn exman.Hij sloeg mij iedere dag voor kleine dingetje zoals het eten niet op tijd klaar.Ik leefde in een hel zonder steun van familie en ouders.Daarna werd ik zwanger.Ik werd zo erg mishandeld tijdens mijn zwangerschap dat ik was weggelopen van mijn man.Ik leefde echt een week buiten met mijn dochtertje totdat ik eindelijk in een vrouwenopvang werd geplaatst door de politie.Intussen wist ik dat mijn exman met alle vrouwen naar bed ging wie hij maar te pakken kon krijgen.Ik had daadoor echt meer en meer verdriet en ik schaam me nog steeds tegenover mijn kinderen.Mijn ouders willen geen contact meer met mij hebben (ze wonen in marokko) ze denken dat het mijn schuld is.Ik heb ze bijna 5 jaar niet gezien en dat doet mij ontzettend veel pijn.Ik heb nu eindelijk een appartementje gekregen van de gemeente.Maar ik zit zonder geld straks om eten en drinken voor mijn kinderen te kopen.Want hulp krijg ik niet meer als ik niet meer in de vrouwenopvang woon.Ik heb echt helemaal niks.Ik heb bij de gemeente uitkering gevraagd maar dat kan tot wel 8 weken duren.Wat moet ik doen?ik krijg volgende week al dat appartmentje.Ik zit echt zonder 1 cent en zonder zelfs een bed voor mijn kinderen.Ik heb contact gezocht met een maatschappelijk werkster maar ja die kunnen mij niks bieden.Ik zit echt in mijn eentje met al die problemen en mijn kinderen zijn ook de dupe ervan.Help mij broeders en zusters wat moet ik doen om in ieder geval die 8 weken te overleven??help me aub want ik ben echt hopeloos.

Ik wil mijn naam niet geven hierzo als je mij kan helpen stuur dan aub vandaag nog een mailtje, alstjeblieft!
Ik kan alleen deze week op internet daarna niet meer

alles is welkom...kleding..spulletjes..wat geld enz

Het meest beschamende van deze klucht, is het onrecht wat je ermee aanricht voor de geloofwaardigheid van verhalen van vrouwen die werkelijk in een dergelijke situatie verkeren.
Beetje klaarkomen op andermans leed als tijdverdrijf.

Fitrah
18-05-04, 23:09
Geplaatst door iemen
ik wil de mensen bedanken die een normale reactie hebben geplaatst.Ik kan zo goed nederlands omdat ik het studeerde in marokko voor 3 jaar.En daarna toen ik hier kwam heb ik nog eens 3 jaar cursus gevolgd.


jullie mogen het zelff weten of je het gelooft of niet Allah kan het weten.En aub geen stomme reacties neerzetten het doet me echt pijn en ik heb al veel meegemaakt.

SoebhanaAllah..wat kan jij liegen zeg!!Schandalig..

Iemen heeft op m.aro.kko.nl ook zo'n topic geopend..maar daar gaf ze een ander antwoord..Ze is daar trouwens gebanned en komt het hier proberen

herulf
18-05-04, 23:33
Ik heb zelf een bijstandsuitkering sinds 10 jaar, en weet er vrij veel van af, o.m. ook via een voormalig forum voor bijstandsmoeders.

Per gemeente zijn er verschillen, maar in de basis zit het als volgt: Als je een uitkering aanvraagt, kun je ook een voorschot aanvragen. Ook als de uitkering nog niet toegekend of goedgekeurd is. Mocht later blijken dat je er geen recht op had, dan wordt het teruggevorderd. Als ze niet meewerken als je aardig doet, moet je gewoon boos worden, met de vuist op tafel slaan, duidelijk stellen dat je dat geld echt nodig hebt. Jammer dat 't zo moet, maar het heeft bij mij wel erg vaak geholpen. (zonder te gaan schelden natuurlijk).

Ik hoop dat dit verhaal niet een nepverhaal is, want dan zou het een schandalige vorm van misbruik van de echte verhalen zijn. Als het wel een echt verhaal is dan wens ik de dame in kwestie erg veel sterkte en
succes.

Maar toch moet ik toegeven dat ik als doorgewinterde steuntrekker (+ik heb ook nog bij Vluchtelingenwerk gewerkt...) het ook niet helemaal vertrouw. De zinnen hebben toch wel een erg vergevorde zinsconstructie, en ja: een maatschappelijk werkster of opvangsinstelling helpt normaal gesproken wel bij het regelen van een uitkering.
Goed suc6 allemaal met de discussies. Ik ruk mij weer los van dit levendige forum, welterusten.

Al Sawt
18-05-04, 23:42
Geplaatst door iemen
omdat ik het studeerde in marokko voor 3 jaar.En daarna toen ik hier kwam heb ik nog eens 3 jaar cursus gevolgd. Waar heb je gestudeerd Iemen?

En waarom ga je niet met dan je opleiding, aan het slag?


Maar volgens mij, hebben we hier te maken met een oplicht(st)er.

Al Sawt
18-05-04, 23:54
Geplaatst door nard




Hier, nog zo één.... :
1. Een jonge importmoeder komt hier haar nood klagen
Een jonge importmoeder, die heel goed Nederlands kan?

Dan moet je heel dom of bevooroordeelt, om het te geloven.

nard
19-05-04, 08:15
Geplaatst door Al Sawt
Een jonge importmoeder, die heel goed Nederlands kan?

Dan moet je heel dom of bevooroordeelt, om het te geloven.

1. Blijkbaar kan het wel.... ;)
Of bedoel je soms te zeggen dat je het normaal is dat de gemiddelde allochtoon er geen moeite voor doet?

2. de samenstelling van je citaat klopt niet.

Joesoef
19-05-04, 08:29
1. Blijkbaar kan het wel....


Ze spreekt geen woord arabisch, vreemd voor een marokkaanse gestudeerde vrouw.

nard
19-05-04, 08:36
Geplaatst door Joesoef
Ze spreekt geen woord arabisch, vreemd voor een marokkaanse gestudeerde vrouw.

Heb je ze door de mand laten vallen?
:)

iemen
19-05-04, 09:56
wie zegt dat ik geen woord arabisch spreek???ik kan het zelfs schrijven en lezen

Tomas
19-05-04, 09:59
Geplaatst door iemen
wie zegt dat ik geen woord arabisch spreek???ik kan het zelfs schrijven en lezen

Hoi Ieman,

Heel erg allemaal enzo, maar hoe heb je deze website eigenlijk weten te vinden? Was je opzoek naar een date?

iemen
19-05-04, 10:03
een date????


ik heb deze site via mijn vriendin gezien en zij heeft me laten zien hoe ik kan registreren

Tomas
19-05-04, 10:05
Geplaatst door iemen
een date????


ik heb deze site via mijn vriendin gezien en zij heeft me laten zien hoe ik kan registreren

Waarom kan die vriendin je de eerste paar weken niet helpen?

iemen
19-05-04, 10:12
Geplaatst door Tomas
Waarom kan die vriendin je de eerste paar weken niet helpen?


zij helpt me ook maar ja hulp van 1 persoon voor 3 mensen is een beetje veel voor haar.Zij heeft zelf ook in de vrouwenopvang gewoont vorig jaar en ze is zelf al bezig met haar huis inrichten met haar man en haar kinderen

Tomas
19-05-04, 10:16
Geplaatst door iemen
zij helpt me ook maar ja hulp van 1 persoon voor 3 mensen is een beetje veel voor haar.Zij heeft zelf ook in de vrouwenopvang gewoont vorig jaar en ze is zelf al bezig met haar huis inrichten met haar man en haar kinderen

Ze heeft alweer een nieuwe foute man?

iemen
19-05-04, 10:23
Geplaatst door Tomas
Ze heeft alweer een nieuwe foute man?


dat heeft ze helemaal niet

en zij was voor een andere reden naar de opvang geweest.

Tomas
19-05-04, 10:25
Geplaatst door iemen
dat heeft ze helemaal niet

en zij was voor een andere reden naar de opvang geweest.

Waarin ben je eigenijk afgestudeerd?

iemen
19-05-04, 10:45
Geplaatst door Tomas
Waarin ben je eigenijk afgestudeerd?


ik heb in marokko gestudeerd en een cursus nederlands en frans gevolgd voor 3 jaar.Daarna heb ik het hier afgemaakt 3 jaar extra

Tomas
19-05-04, 10:47
Geplaatst door iemen
ik heb in marokko gestudeerd en een cursus nederlands en frans gevolgd voor 3 jaar.Daarna heb ik het hier afgemaakt 3 jaar extra

En wat heb je daar dan gestudeerd, buiten nl en fr om?

iemen
19-05-04, 10:49
Geplaatst door Tomas
En wat heb je daar dan gestudeerd, buiten nl en fr om?

tot 1e jaar tanawia (zo heet dat in het marokkaans)

Tomas
19-05-04, 10:52
Geplaatst door iemen
tot 1e jaar tanawia (zo heet dat in het marokkaans)

Come again...?

iemen
19-05-04, 10:55
Geplaatst door Tomas
Come again...?


wat bedoel je?(ik ben niet goed in engels)


tanawia=is na de middelbare school (is daar in stappen anders dan in nl)

Tomas
19-05-04, 10:59
Geplaatst door iemen
wat bedoel je?(ik ben niet goed in engels)


tanawia=is na de middelbare school (is daar in stappen anders dan in nl)

Je hebt dus 1 jaar doorgeleerd na de middelbare school. Welke richting was dat dan?

Sawda
19-05-04, 11:04
Geplaatst door iemen
wat bedoel je?(ik ben niet goed in engels)


tanawia=is na de middelbare school (is daar in stappen anders dan in nl)


Hoi Iemen,

Een vraagje.
Waar heb jij in Marokko een cursus Nederlands gevolgd?

Sawda
19-05-04, 11:08
En foetsie is Iemen. :vreemd:

iemen
19-05-04, 11:09
Geplaatst door Tomas
Je hebt dus 1 jaar doorgeleerd na de middelbare school. Welke richting was dat dan?

science x

iemen
19-05-04, 11:10
Geplaatst door Sawda
Hoi Iemen,

Een vraagje.
Waar heb jij in Marokko een cursus Nederlands gevolgd?


in Tanger

iemen
19-05-04, 11:10
Geplaatst door Sawda
En foetsie is Iemen. :vreemd:

waarom zo'n reactie?als jullie me echt willen helpen dan hoeft dat niet met zulke woorden

Sawda
19-05-04, 11:11
Geplaatst door iemen
science x

Is het niet zo dat je pas na je vierde jaar een keuze kan maken in science of adab?

Tomas
19-05-04, 11:11
Geplaatst door iemen
science x

Da's engels denk ik? Wat betekent dat in het nl's?

iemen
19-05-04, 11:14
Geplaatst door Sawda
Is het niet zo dat je pas na je vierde jaar een keuze kan maken in science of adab?


4e jaar van middelbare school (i3dadia).

jij begrijpt er zelf niks van

Sawda
19-05-04, 11:14
Geplaatst door Tomas
Da's engels denk ik? Wat betekent dat in het nl's?

Waarschijnlijk bedoelt ze de exacte richting.

Sawda
19-05-04, 11:15
Geplaatst door iemen
4e jaar van middelbare school (i3dadia).

jij begrijpt er zelf niks van

Het was maar een vraag, je mag het ook uitleggen.

mark61
19-05-04, 11:17
Geplaatst door Tomas
Da's engels denk ik? Wat betekent dat in het nl's?

Ken ook frans wezen. Ja, ik weet, het ligt niet voor de hand.:hihi: Hoewel je dat in het frans toch meestal in het meervoud gebruikt.

iemen
19-05-04, 11:17
Geplaatst door Tomas
Da's engels denk ik? Wat betekent dat in het nl's?

is ook frans.

dat is een studierichting.

pas na bakaloria (dat is dus na 3 of 4 jaar tanawia dan kom je in bakaloria (dat is laatste jaar) en dan kan je pas kiezen wat je wilt worden.


en naa dat kan je dan naar universiteit

mark61
19-05-04, 11:26
Geplaatst door iemen
is ook frans.

dat is een studierichting.

pas na bakaloria (dat is dus na 3 of 4 jaar tanawia dan kom je in bakaloria (dat is laatste jaar) en dan kan je pas kiezen wat je wilt worden.


en naa dat kan je dan naar universiteit

Speciaal voor Tomas: baccalauréat, ongeveer eindexamen atheneum. Verdere info bij Julien, I guess.

Deze spelling verzint geen hollander.

Tomas
19-05-04, 11:27
Geplaatst door iemen
is ook frans.

dat is een studierichting.

pas na bakaloria (dat is dus na 3 of 4 jaar tanawia dan kom je in bakaloria (dat is laatste jaar) en dan kan je pas kiezen wat je wilt worden.


en naa dat kan je dan naar universiteit

't is wat we hier een hbo opleiding noemen denk ik.

Maar wat is het nederlandse equivalent van de studie science? Is dat natuurkunde, scheikunde, biologie en wiskunde?

Tomas
19-05-04, 11:30
Geplaatst door mark61
Speciaal voor Tomas: baccalauréat, ongeveer eindexamen atheneum. Verdere info bij Julien, I guess.

Deze spelling verzint geen hollander.

Waar komt die spelling dan vandaan?

Je spreekt toch ook frans, Iemen?

Sawda
19-05-04, 11:38
Iemen,

Jouw man stond er wel voor open dat jij cursussen Nederlands kon volgen dat terwijl jij ook kinderen hebt.

MEES
19-05-04, 11:49
Geplaatst door DEMOcraat
ze moet naar de moskee gaan daar is hulp genoeg als je een moslima bent tenminste....

bedoel je hiermee dat als ze geen moslim is, ze op kan rotten ofzo?
lol...dan doen die christenmen het toch wat socialer hee....

@Sawda...
bedoel je nu dat vanwege het gegeven dat de man toestond de nederlandse cursus te volgen, een verzachtende factor in het oordeel ten aanzien van zijn vrouwenmishandeling is ?

is hij nu een goede moslim ofoz, of is hij nu een goede vent in het algemeen ?

Sawda
19-05-04, 12:00
Geplaatst door MEES

@Sawda...
bedoel je nu dat vanwege het gegeven dat de man toestond de nederlandse cursus te volgen, een verzachtende factor in het oordeel ten aanzien van zijn vrouwenmishandeling is ?

is hij nu een goede moslim ofoz, of is hij nu een goede vent in het algemeen ?

De islam is nergens in mijn verhaal betrokken!

M.i. klopt er iets niet in haar verhaal aan de ene kant liet haar man wel toe dat ze cursussen kan volgen en andere kant sloeg hij haar.

herulf
19-05-04, 15:24
Er komt wel een boel vijandigheid om de hoek hier zo nu en dan. Wat heeft Carmella bijv. misdaan? Sommigen gaan hier wel erg makkelijk schelden, insinueren, of anderszins tekeer. Jammer hoor. Nergens voor nodig.
Zo'n opmerking over een vrouw die in een opvanghuis heeft gezeten, dat ze nu vast weer een andere foute man heeft, vind ik knap lullig. Mag die vrouw soms niet een nieuwe relatie aangaan? Iedereen zoekt toch naar liefde en geborgenheid?

Hninanl
19-05-04, 15:24
Assalamou Alaikoum Sawda,


Ik sluit mij geheel bij je aan. Bovendien..ik heb haar gemaild zoals inderdaad het verzoek was (ook was op islam en meer)..maar geen enkele reactie. Ook daar vroeg ik eerst naar meer info, nul op request.

Verder ben ik het met je eens, een man die haar wel onderwijs laat genieten, maar verder wordt mishandelt. Wanneer ik e.e.a. aan reacties volg, is ze ook best mondig in het zichzelf verdedigen. Nu iedereen wijs maken dat ze zich eerst jarenlang laat mishandelen en onderdrukken??

Ga lekker Hisrhi Ali overtuigen met je nonsens. Jouw soort maakt dat wij moslima's worden afgeschilderd als zielige, onmondige, onderdrukte vrouwen.

Wa Allahou Ya3lam!

Hninanl
19-05-04, 15:26
Bovendien...als je werkelijk in die situatie zou zitten, had je geen tijd gehad om de hele dag te zitten internetten!!

Dan wist je wel beter. Goedkope geldaftroggerij!

iemen
19-05-04, 22:20
ja dat klopt ik heb je geen reactie gesteurd ..(maar nu wel via je mail) waarom wordt ik zo zwart gemaakt weet ik niet.Waar zijn de echte moslims???als je mij niet wilt helpen dan hoe je van mij ook niet op mijn topics te reageren.Ik zat niet te hele dag achter het internet ( en trouwens ik internet via het opvanghuis of via mijn vriendin verder nergens en dat betekend dus gratis).Ik had andere zaken te doen en ik moet veel dingen regelen om te overleven met mijn kinderen dus je denkt toch niet dat ik binne 5 seconden aan jou antwoord kan geven???

van mij hoeft niemand meer te reageren ik heb de hoop opgegeven en ik ben ook gek geweest om hulp te vragen aan kinderen.

Allah iesama7kom.

Joesoef
19-05-04, 22:25
Geplaatst door iemen


van mij hoeft niemand meer te reageren ik heb de hoop opgegeven en ik ben ook gek geweest om hulp te vragen aan kinderen.

Allah iesama7kom.



Je hebt genoeg hulp gekregen maar je moet er wel wat mee doen.

iemen
19-05-04, 22:30
Geplaatst door Joesoef
Je hebt genoeg hulp gekregen maar je moet er wel wat mee doen.


pas als je in mijn schoenen staat dan pas weet je wat voor zogenaamde hulp ik heb gekregen.

ik ben vandaag naar een andere maatschappelijk werkster gegaan en die werken ook met wachtlijsten.Ik kon een afspraak maken pas 20 juni.Dan zijn mijn kinderen al uitverhongerd.Tegenwoordig sta je zelfs maanden in de wachtlijst van een psygiater voordat je aan de beurd bent heb je al zelfmoord gepleegd.

jullie praten heel erg makkelijk over hulp dit hulp daar omdat jullie het makkelijk hebben maar Allah kan het weten beste joesoef.

Joesoef
19-05-04, 22:39
Geplaatst door iemen
jullie praten heel erg makkelijk over hulp dit hulp daar omdat jullie het makkelijk hebben maar Allah kan het weten beste joesoef.


Je bent niet de enige die het moeilijk heeft iemen. Je hebt ook reacties gehad van mensen die het kunnen weten. Ik heb meerdere reacties gelezen in de topics die heel zinvol zijn en die echt zullen helpen. Wat jij doet is in een slachtoffer rol gaan zitten en daarmee kom je nergens. En dat laatste kan ik niet geloven aangezien je in een opvang hebt gezeten en je daar dit soort dingen wel afleert.
Geef jezelf een schop onder je kont en onderneem iets. Word boos maar stuur je boosheid.

Al Sawt
20-05-04, 02:34
Geplaatst door iemen
ik heb in marokko gestudeerd en een cursus nederlands en frans gevolgd voor 3 jaar.Daarna heb ik het hier afgemaakt 3 jaar extra En hier hebben we het bewijs, dat Iemen een leugenares is.
Want ze beweert, dat ze een cursus Frans heeft geleerd van 3jaar. Maar als Ieman in het echt in Marokko heeft gestudeerd, dan zou ze al vanaf haar basis-school Frans hebben gehad. En in Tanawia moet Imien en haar klasgenoten, vloeiend Frans kunnen spreken.

Maar op de een of andere manier, kan Imen dat niet en moet ze daarom een Franse cursus van 3jaar gaan volgen.

Misschien heeft Imen geen taalknobbel.

Of toch wel? Want ze kan wel vloeiend Nederlands.

Imen is niks anders dan een schuilnaam van een niet-Marokkaan, die aan moslima bashing doet.

taouanza
20-05-04, 09:44
Geplaatst door iemen
dat heeft ze helemaal niet

en zij was voor een andere reden naar de opvang geweest.
Aha dus jouw vriendig ging naar een opvanghuis om een urgentie te krijgen voor een ander huis en toen dacht jij he dat kan ik ook!
En ik zorg ook voor dat ik geld krijg om het in te richten. Ga je schamen stuk verdriet. Je denkt alleen aan je zelf ten koste van mensen die wel hulp nodig hebben!:mad:

Als je in een opvanghuis wordt dat ook betaald door de sociale dienst alleen gaat een groot gedeelte van je uitkering naar het opvanghuis. Als je een eigen huis krijgt loopt je uitkering gewoon door maar dan krijg jij alles.

taouanza
20-05-04, 09:45
Geplaatst door Al Sawt
En hier hebben we het bewijs, dat Iemen een leugenares is.
Want ze beweert, dat ze een cursus Frans heeft geleerd van 3jaar. Maar als Ieman in het echt in Marokko heeft gestudeerd, dan zou ze al vanaf haar basis-school Frans hebben gehad. En in Tanawia moet Imien en haar klasgenoten, vloeiend Frans kunnen spreken.

Maar op de een of andere manier, kan Imen dat niet en moet ze daarom een Franse cursus van 3jaar gaan volgen.

Misschien heeft Imen geen taalknobbel.

Of toch wel? Want ze kan wel vloeiend Nederlands.

Imen is niks anders dan een schuilnaam van een niet-Marokkaan, die aan moslima bashing doet.

mischien is het Nefje?:)

Toeps
20-05-04, 12:17
Geplaatst door Al Sawt


Imen is niks anders dan een schuilnaam van een niet-Marokkaan, die aan moslima bashing doet.

Boehoe! Spoken! Overal zijn spoken!

Damn, wat zijn jullie een stelletje bevooroordeelde mensen zeg! Niet alles gaat altijd zoals het hoort. Je kan misschien wel een voorschot op je uitkerng krijgen, maar soms gaan er dingen niet goed met al die burocratie. En jullie weten ook alles over alle scholen in Marokko? :cheefbek:

DEMOcraat
20-05-04, 16:58
Geplaatst door MEES
bedoel je hiermee dat als ze geen moslim is, ze op kan rotten ofzo?
lol...dan doen die christenmen het toch wat socialer hee....



nee dat bedoel ik niet het zijn jouw woorden,de meeste niet moslims zien de moslims als terroristen waardoor ze een negatieve vervormde beeld krijgen dat ze niet durfen om hulp te vragen.
en wat die christenmen betreft islam doet niet aan zieltjes winnen op zo'n christelijke manier.

Al Sawt
20-05-04, 17:19
Geplaatst door Toeps
Boehoe! Spoken! Overal zijn spoken! Vooral als die spoken, zich bezondigen aan leugens.


Geplaatst door Toeps
Damn, wat zijn jullie een stelletje bevooroordeelde mensen zeg! Of ik Bevooroordeeld ben, Misschien wel.

Maar net niet bevooroordeelt genoeg, om mijn waarneming daardoor te laten vertroebelen. Waar jij last van hebt.

Als jij deze verhaal gelooft, dan ben je dom, naief of bevooroordeelt.

Want iemand die in Marokko gestudeerd heeft en geen Frans kent, is een leugenaar of dom. Want Frans krijg je al van de lagere klassen van basis-school. Dan is de cursus Frans van 3 jaar overbodig.

Maar dom is Iemen zeker niet. Aangezien ze in een korte periode Nederlands geleerd heeft.

Vervolgens beweert Iemen, dat ze Sience gestudeerd heeft. Maar Science wordt in Marokko, gewoon in Frans gegeven.

Hoe kan iemand Science studeren en geen Frans kennen?

Dus kunnen we gerust de conclusie trekken; Iemen is een synoniem en haar verhaal is niks anders dan een smadelijke leugen.


Noem me maar bevooroordeelt! Maar bij mij wordt de waarneming integenstelling tot jouw, niet daardoor vertroebelt.


Geplaatst door Toeps
Niet alles gaat altijd zoals het hoort. Je kan misschien wel een voorschot op je uitkerng krijgen, maar soms gaan er dingen niet goed met al die burocratie. Die voorschot, kan je binnen een week krijgen.
Gewoon naar de loket van SD gaan en een aanvraag met geldende reden indienen.



Geplaatst door Toeps
En jullie weten ook alles over alle scholen in Marokko? :cheefbek: Yep! En als dat niet zo is, dan kan ik altijd aan mijn moeder of vader vragen. Aangezien ze de complete Marokkaanse onderwijs-systeem hebben doorlopen en van binnen en buiten kennen.

Dus bespaar je zelf in vervolg, dergelijke minachting en vooroordelen in je reactie.

Julien
20-05-04, 17:40
Iemen, si t'veux j'peux t'donner qqes fora marocains francophones px t'as dit q t'sé parler le français, peut-etre lá c'est mieux qu'ici.

sneeuwitje
20-05-04, 21:48
Geplaatst door Joesoef
Je bent niet de enige die het moeilijk heeft iemen. Je hebt ook reacties gehad van mensen die het kunnen weten. Ik heb meerdere reacties gelezen in de topics die heel zinvol zijn en die echt zullen helpen. Wat jij doet is in een slachtoffer rol gaan zitten en daarmee kom je nergens. En dat laatste kan ik niet geloven aangezien je in een opvang hebt gezeten en je daar dit soort dingen wel afleert.
Geef jezelf een schop onder je kont en onderneem iets. Word boos maar stuur je boosheid.

Bij een andere forum ( ***********) heeft HIJ die zich voordoet als een alleenstaande moeder, iemen22 dezelfde verhaal geschreven en is daarna gebanned.
En kennelijk is het een verzonnen verhaal van iemand die 4 jaar in Nederland woont schrijft en spreekt de taal nooit zo goed.

Bram
21-05-04, 01:24
Het is toch lachwekkend dat er idioten zijn die onder een schuilnaam bepaalde bevolkingsgroepen belachelijk wil maken.
Het zijn toch echter van die doelloos gefrustreerd zielig mislukte placenta figuren :jammer:

Evian
21-05-04, 02:57
Iemen is zwaar nep...:). En Evian kan het weten...:D.

Batin
21-05-04, 09:02
Geplaatst door Evian
Iemen is zwaar nep...:). En Evian kan het weten...:D.

Yek el 3afrit! Yekma nta huwa hiya??

:melig:

freya
21-05-04, 09:04
Geplaatst door Evian
Iemen is zwaar nep...:). En Evian kan het weten...:D.

Bedoel je dat het niet nefje is? :vreemd:

Evian
21-05-04, 19:20
Geplaatst door Batin
Yek el 3afrit! Yekma nta huwa hiya??

:melig:


Oefff... Jouw Arabisch klopt voor geen meter! Wel eens gehoord van mannelijke en vrouwelijke verwijswoorden...:).

ps: Not guilty...;).

Evian
21-05-04, 19:21
Geplaatst door freya
Bedoel je dat het niet nefje is? :vreemd:


Ik bedoel dat het nep is...:).

herulf
22-05-04, 18:12
Het is wel zo bij de Sociale Dienst dat de ene consulent veel vervelender is dan de andere, en je eerder tegenwerkt dan helpt. Sommige begrijpen je situatie en willen je echt helpen, andere lijken hun frustraties we op je af te reageren. En in sommige gemeentes zijn ze ook veel strenger.
Op het forum voor bijstandsmoeders stonden soms ook hemelschreiende verhalen van vrouwen die de weg nog niet kenden, en erg tegengewerkt werden.
Bij de Soza werken ook nogal veel jonge-lui die nix weten. Meestal weet ik meer dan hun. Ik ben ook een keer 'bedrogen' door zo'n muts die een van de regels verkeerd uitlegde, waardoor ik 2000 gulden misliep!! Oftewel: het kan best dat er lui werken die nooit van voorschotten hebben gehoord, of denken dat je ze alleen in bijzondere situaties mag geven.
Nog iets: de Bijstandswet is veranderd in de Wet Werk en Bijstand, waarin alles veel moeilijker en strenger is geworden. Voor meubels of witgoed moet je nu eerst naar de Kredietbank, je krijgt er geen geld meer voor van Bijzondere Bijstand.

Wat ik hiermee wil zeggen is dat je haar best het voordeel van de twijfel mag gunnen. Misschien is ze onterecht van dat vorige forum afgegooid?

En Iemen, nogmaals: als je wat wil bereiken bij de Sociale Dienst, moet je gewoon boos worden als ze niet meewerken! Assertiviteit is een must daarro.
scc6

Zwarte Schaap
22-05-04, 18:16
Geplaatst door herulf
Het is wel zo bij de Sociale Dienst dat de ene consulent veel vervelender is dan de andere, en je eerder tegenwerkt dan helpt. Sommige begrijpen je situatie en willen je echt helpen, andere lijken hun frustraties we op je af te reageren. En in sommige gemeentes zijn ze ook veel strenger.
Op het forum voor bijstandsmoeders stonden soms ook hemelschreiende verhalen van vrouwen die de weg nog niet kenden, en erg tegengewerkt werden.
Bij de Soza werken ook nogal veel jonge-lui die nix weten. Meestal weet ik meer dan hun. Ik ben ook een keer 'bedrogen' door zo'n muts die een van de regels verkeerd uitlegde, waardoor ik 2000 gulden misliep!! Oftewel: het kan best dat er lui werken die nooit van voorschotten hebben gehoord, of denken dat je ze alleen in bijzondere situaties mag geven.
Nog iets: de Bijstandswet is veranderd in de Wet Werk en Bijstand, waarin alles veel moeilijker en strenger is geworden. Voor meubels of witgoed moet je nu eerst naar de Kredietbank, je krijgt er geen geld meer voor van Bijzondere Bijstand.

Wat ik hiermee wil zeggen is dat je haar best het voordeel van de twijfel mag gunnen. Misschien is ze onterecht van dat vorige forum afgegooid?

En Iemen, nogmaals: als je wat wil bereiken bij de Sociale Dienst, moet je gewoon boos worden als ze niet meewerken! Assertiviteit is een must daarro.
scc6

Walchelijk hoe jij een allochtoon meteen de fijne kneepjes van het jezelf een uitkering aanschaffen leert.

herulf
22-05-04, 21:18
Geplaatst door Zwarte Schaap
Walchelijk hoe jij een allochtoon meteen de fijne kneepjes van het jezelf een uitkering aanschaffen leert.

hoezo?
Waarom is dit meteen walgelijk?
Ik begrijp je reactie niet.

Zwarte Schaap
22-05-04, 22:17
Geplaatst door herulf
hoezo?
Waarom is dit meteen walgelijk?
Ik begrijp je reactie niet.

Niets van aantrekken, het is een cynische opmerking die ik al eerder aan mijn broek heb gekregen van een andere prikker.


Geplaatst door nard
Ten tweede erger ik me aan de vlotheid waarmee je deze dame weer wegwijs weet te maken in het Nederlandse sociale stelsel. Je weet er veel meer van dan ik.......

barneveld
22-05-04, 22:35
eieren te koop http://




:nijn: :nijn: :nijn: :nijn: :nijn: :nijn: