PDA

Bekijk Volledige Versie : Waar blijven de Arabiertjes?



Afrux
18-05-04, 23:23
Irak wordt vernederd door de Amerikanen. Het is 40 jaar lang vernederd door Saddam. De grootste kafir en crimineel die er is. Het Bathisme (ziekelijk Arabisch nationalisme) heeft de zogenaamde Arabische landen alleen achterlijkheid en ellende gebracht. Ter illustratie: Geen enkel land is democratisch. Nergens hebben minderheden of in het geval van Marokko een meerderheid niet Arabieren rechten. In Griekenland worden 5 keer meer boeken per jaar uitgegeven dan in die 22 landen. Het BNP van Spanje is hoger dan die van al die 22 landen. Meer dan de helft van de mensen leven in minderwaardige toestand. Maar een paar procent heeft toegang tot Internet. De ruime meerderheid van vrouwen is Analfabeet en met mannen is het ook niet beter gesteld. De mensen worden vernederd door de regimes en de rijken bepalen de wet. De werkloosheid is er enorm. De rechters oordelen naar rang en stand en niet naar schuldigheid. De overheden zijn corrupt, velen van jullie kunnen het weten (denk aan Marokko). Kritisch of vernieuwend denken wordt ontmoedigd. Een boek is al een bestseller bij een oplage van 5000. Het stelt niets voor in vergelijking met andere landen. Er zijn in duizend jaar 10000 boeken naar het Arabisch vertaald, hetzelfde aantal dat jaarlijks naar het Spaans wordt vertaald. Er nog veel meer andere zaken. Meer feiten zijn te lezen in “Arab human report 2003” geschreven door Arabische wetenschappelijke zwaargewichten.

De Arabische nationalistische ideologie is door een christelijke Syriër bedacht. Het doel was om de Arabische moslims te overtuigen dat het geloof alleen maar in de weg staat. Het gaat erom dat ze Arabieren zijn. De Grote Arabische rijk, die de wereld gaat veroveren en invloedrijk zal zijn. Zeg maar de Amerika van nu.

Saddam dacht dat hij de leider van deze fictieve rijk was, hij gedroeg zich ook naar. Deze illusie is gekoesterd door veel andere zieke leiders. Zoals Qaddafi (van Berber herkomst), hij zag zichzelf als de natuurlijke opvolger van de andere nationalistische crimineel “Nasser” . Deze Arabische ideologen hebben veel misdrijven tegen de mensheid begaan. Neem Saddam en zijn zieke Arabische aanhang, zij zijn verantwoordelijk voor de dood van meer dan een miljoen moslims (korden/shïtenen/Iraniers…). Asad van Syrië heeft in een paar dagen meer moslims vermoord dan sharon in zijn hele leven. Hetzelfde heeft Hussayn met de Palestijnen gedaan. Wie niet? Zij zijn allemaal een potje nat. Qaddafi beschouwt ondertussen de Arabieren als vijanden en lafaards die hem in de steek gelaten hebben. Maar zij zijn allemaal wel schijterds en hondjes van Amerika.

Zij hebben niet alleen hun niet-Arabische landgenoten vernederd maar ook de Arabische Palestijnse broeders in de steek gelaten. Niemand die zich om hun bekommert. Sterker nog deze laafaards durven niets eens wat van te zeggen. Zij zijn bezig met ruzies, waardoor hun grote bijeenkomst, door ruzies al 8 jaar uitgesteld wordt. Pas geleden nog in Tunesië voor de zoveelste keer. Het is maar ook goed dat het bij een illusie blijft. Lafaards aan de macht kunnen geen genade, luidt een berber gezegde.

Amerika vernedert Irak. Israël vernederd de Palestijnen keer op keer. Waar blijven de Arabiertjes? Zij hebben altijd tegen de palestijnen gezegd, geen vrede met Israel sluiten. Dat is ook een onderdeel van de illusie. We gaan ze de zee in drijven. De palestijnen waren dom om hier naar teluisteren. Want nu realiseren ze dat ze alleen voor staan. IK wens ze sterkte in hun rechtvaardige strijd. Reken niet op de nationalisten.

De mensnen worden nu wakker. En stappen uit de droom en zien hoe het werkelijk is. Er wordt zelf kritiek op het heilge nationalisme in Arabische kranten geuit. daarom hebben ze een andere weg gekozen. een ander verpakking, met dezelfde inhoud. Zij zijn geislamiseerd en Arabiseren de islam. Ik heb niemand horen praten over de bewondering van AEL van Nasser. Deze crimineel is verantwoordelijk voor de dood van duizenden moslims en heeft 10tallen Nubian dorpen weggevaagd.

ZbaqZbaq
18-05-04, 23:31
Geplaatst door Afrux
Ik heb niemand horen praten over de bewondering van AEL van Nasser. Deze crimineel is verantwoordelijk voor de dood van duizenden moslims en heeft 10tallen Nubian dorpen weggevaagd.

Heb je het over die Nasser waar Abdelkarim Al Khatabi de laatse 5 jaar van zijn leven mee heeft doorgebracht in Cairo, en waarmee hij bevriend was en waar hij tevens begraven ligt ?

Al Sawt
18-05-04, 23:33
Geplaatst door C@rmella
Goede analyse, ik merkte vandaag ook al op dat het zelfmoordterrorisme de Palestijnen enkel ellende heeft gebracht. Israël heeft de veiligheid inmiddels zo verscherpt dat er geen Palestijn meer inkomt, terwijl ze nog heel wat woede van plan zijn bot te vieren in de Palestijnse gebieden. Ik heb door de Jaren heen gemerkt, dat de zionisme alleen maar dood en verderf heeft gebracht.

En niet te vergeten, wat er nog te wachten staat!

Al Sawt
18-05-04, 23:35
Geplaatst door ZbaqZbaq
Heb je het over die Nasser waar Abdelkarim Al Khatabi de laatse 5 jaar van zijn leven mee heeft doorgebracht in Cairo, en waarmee hij bevriend was en waar hij tevens begraven ligt ? Nee.

Afrux heeft over een ene Nasser, die met de Israeliers heulde en zich zelf over de ruggen van zijn volk verijkte.

Of was dat iemand anders?

Afrux
18-05-04, 23:45
Geplaatst door ZbaqZbaq
Heb je het over die Nasser waar Abdelkarim Al Khatabi de laatse 5 jaar van zijn leven mee heeft doorgebracht in Cairo, en waarmee hij bevriend was en waar hij tevens begraven ligt ?

Ja die Nasser. Arme Abd elk krim Al khattabi was ook een dromer in zijn laatste dagen. Hij weigerde aan de kust van cote d azur te leven met een riante Salaris. Terwijl dezelfde fransen Marokko bezitten. Marokko was verkocht door de Arabiertjes aan de fransen. Zij werden door de fransen beschermd en deze mochten Marokko hebben. leer je geschiedenis kennen. Ik vraag je ook gelijk de fictieve "Berber Dahir" uit je hoofd te zetten. lees het boek "Berbere dahir de grootste leugen in de moderne marokkaanse geschiedenis". Er bestaat namelijk geen enkel dahir die deze naam draagt. Er bestaat wel een dahir die berber gebieden de vrijheid gaf om hun wetgeving te gebruiken, terwijl de bedenkers van "Berber Dahir" zelf onder franse wetgeving vielen. Deze dahir is door hun zelf getekend en werd later vervalst en tegen Imazighen gebruikt.

Che guevarra is speciaal naar Cairo gegaan om op de foto te staan met Abd Elkrim, Hoi Chin min heeft vaak bij hem aan de deur geklopt voor hulp en advies. Lenin beschouwde hem als voorbeeld voor het vechten voor vrijheid. etc... Abd krim van de voorpagina's in 1920 - 1926.

Ik vind het jammer voor hem dat hij zichzelf zo vernederde in zijn laatste jaren om in zee te gaan met deze zieke geesten. Dat heeft mijn respect voor hem weggenomen. Maar ik heb bewondering van hem als uitvinder van de eerste moderne islamitische republiek (erkend door moslim liga) en als ontwikkeler van de moderne guerillia vrijheidstrijd.


Leider van de repbliek van Arif. leve de Rifijnse revolutie staat op een van d efotos.

http://www.arifino.com/uploads/photos/4.jpg
http://www.arifino.com/uploads/photos/5.jpg

Al Sawt
18-05-04, 23:46
Geplaatst door C@rmella
Israel staat er momenteel sterker voor dan ooit, en met al die hekwerken en operaties in bezet gebied zal er niet veel meer te wachten staan. Blijf maar lekker dromen!
Israel is misschien militair sterk, maar het is niet instaat om een slijtage oorlog te kunnen voeren en laat staan winnen.



Voorts is elk uithoek, van die ka.nkergezwel in bereik van tactische wapens.

En daar helpt geen enkel hekwerk tegen!

Afrux
18-05-04, 23:47
Geplaatst door Al Sawt
Nee.

Afrux heeft over een ene Nasser, die met de Israeliers heulde en zich zelf over de ruggen van zijn volk verijkte.

Of was dat iemand anders?

AL sawt:

Hij wis degene die de arabieren de grootste nederlaag heeft toegebracht. eeen vernedering die zij weerga niet kent. Ik begrijp dus niet waarom hij als held gezien wordt. Hij kwam daarna met een emotionele toespraak om de mensne te hersenspoelen en ineens was hij nog meer goddelijker voor de nationalisten.

ZbaqZbaq
19-05-04, 00:00
Geplaatst door Afrux
Ja die Nasser. Arme Abd elk krim Al khattabi was ook een dromer in zijn laatste dagen.


:aftel:

Zwarte Schaap
19-05-04, 00:06
Geplaatst door Afrux
Ja die Nasser. Arme Abd elk krim Al khattabi was ook een dromer in zijn laatste dagen. Hij weigerde aan de kust van cote d azur te leven met een riante Salaris. Terwijl dezelfde fransen Marokko bezitten. Marokko was verkocht door de Arabiertjes aan de fransen. Zij werden door de fransen beschermd en deze mochten Marokko hebben. leer je geschiedenis kennen. Ik vraag je ook gelijk de fictieve "Berber Dahir" uit je hoofd te zetten. lees het boek "Berbere dahir de grootste leugen in de moderne marokkaanse geschiedenis". Er bestaat namelijk geen enkel dahir die deze naam draagt. Er bestaat wel een dahir die berber gebieden de vrijheid gaf om hun wetgeving te gebruiken, terwijl de bedenkers van "Berber Dahir" zelf onder franse wetgeving vielen. Deze dahir is door hun zelf getekend en werd later vervalst en tegen Imazighen gebruikt.

Che guevarra is speciaal naar Cairo gegaan om op de foto te staan met Abd Elkrim, Hoi Chin min heeft vaak bij hem aan de deur geklopt voor hulp en advies. Lenin beschouwde hem als voorbeeld voor het vechten voor vrijheid. etc... Abd krim van de voorpagina's in 1920 - 1926.

Ik vind het jammer voor hem dat hij zichzelf zo vernederde in zijn laatste jaren om in zee te gaan met deze zieke geesten. Dat heeft mijn respect voor hem weggenomen. Maar ik heb bewondering van hem als uitvinder van de eerste moderne islamitische republiek (erkend door moslim liga) en als ontwikkeler van de moderne guerillia vrijheidstrijd.


Leider van de repbliek van Arif. leve de Rifijnse revolutie staat op een van d efotos.

http://www.arifino.com/uploads/photos/4.jpg
http://www.arifino.com/uploads/photos/5.jpg


Je blijft de dezelfde domme fouten maken. Wanneer leer je het nu eens af en onderken je nou gewoon dat de arabischtalige marokkanen gewoon berbers zijn die arabisch spreken? Waarom blijf je met je domme onwetendheid zinloze mythes verspreiden. je creert/versterkt zo haat en tweedeling terwijl het 1 en dezelfde volk is. Je kunt je beter inzetten om je cultuur sterker te maken en ophouden met het doorgeven van domme vooroordelen.

Afrux
19-05-04, 01:05
Geplaatst door Zwarte Schaap
Je blijft de dezelfde domme fouten maken. Wanneer leer je het nu eens af en onderken je nou gewoon dat de arabischtalige marokkanen gewoon berbers zijn die arabisch spreken? Waarom blijf je met je domme onwetendheid zinloze mythes verspreiden. je creert/versterkt zo haat en tweedeling terwijl het 1 en dezelfde volk is. Je kunt je beter inzetten om je cultuur sterker te maken en ophouden met het doorgeven van domme vooroordelen.

iemand die zichzelf arabier noemet en zijn macht baseert op Arabisch nationalisme is geen Amazigh. Het heeft niet s met haat te maken. het zijn feiten. Zowel jij als zbaqzbaq ontwijken de feiten en reageren daar niet op.

De waarheid is hard, de werkelijkheid is dat geen Arabische land zijn mond open doet. en de moslims elkaar aan het vermoorden zijn. Ik zou zeggen begin bij jezelf. maak eerst in die landen de boel goed en dan kan je pas een vuist maken tegen de rest van d ewereld.

Ik zaai geen haat, maar spreek de waarheid. De machhebbers van Marokko behoren degelijk tot de Arabische (absolute) minderheid. Deze beperkte anntal Arabische families, arabo andalus, zijn Spanje ontvlucht en in Fes terecht gekomen. Hte zijn bekende families..


wakker worden van je droom en zie de feiten onder ogen.

Zwarte Schaap
19-05-04, 01:21
Geplaatst door Afrux
iemand die zichzelf arabier noemet en zijn macht baseert op Arabisch nationalisme is geen Amazigh. Het heeft niet s met haat te maken. het zijn feiten. Zowel jij als zbaqzbaq ontwijken de feiten en reageren daar niet op.

Iemand die misleidt is ga je toch confronteren met zijn ongelijk. Je gaat toch niet in zijn mythe mee?


De waarheid is hard, de werkelijkheid is dat geen Arabische land zijn mond open doet. en de moslims elkaar aan het vermoorden zijn. Ik zou zeggen begin bij jezelf. maak eerst in die landen de boel goed en dan kan je pas een vuist maken tegen de rest van d ewereld. Denk je dat je nu zo uniek daarin bent? Dat wil iedereen toch. Juist door het versterken van de tweedeling zorg je ervoor dat groepen tegen elkaar kunnen worden uitgespeeld en er minder een eenheid is terwijl het eigenlijk gewoon op onwetendheid gebasseerd is dat arabier/berbermythe.


Ik zaai geen haat, maar spreek de waarheid. De machhebbers van Marokko behoren degelijk tot de Arabische (absolute) minderheid. Deze beperkte anntal Arabische families, arabo andalus, zijn Spanje ontvlucht en in Fes terecht gekomen. Hte zijn bekende families.. JA oke en dan? Wie houdt hun het handje boven het hoofd? Waarom kan men niet een. Willen de arabische tallige marokkanen dan geen vrijheid en democratie? Is er verschil tussen jouw dromen en de dromen van een arabischtalige berber in casablanca dan anders?


wakker worden van je droom en zie de feiten onder ogen. Ik sta open voor kritiek en overtuig me maar.

Zwarte Schaap
19-05-04, 08:20
Geplaatst door SeriousPsycho
Het is inderdaad een feit, Berbers en Arabieren zijn verschillende volkeren. Je hoeft geen leugens te verspreiden door te zeggen dat die twee bevolkingen gelijk zijn. Een Arabier is een Arabier, een leugenaar,een luilak , een dief en bovenal oneerlijk. Een Arabier heeft geen trots, anders zou tenminste EEN van de landen van het Arabische rijk die zich uitstrekt van de Atlantische Oceaan tot aan Azie in de afgelopen eeuwen hebben geleerd van het verleden en inzien dat er met westerlingen niet of nauwelijks te praten valt, aangezien zij al sinds de kruistochten van de 13e eeuw door hen worden geterroriseerd , maar het alleen begrijpen door toepassing van geweld. En ja, het klopt dat de Berbers de Fransen en Spanjaarden uit Marokko hebben moeten verjagen, omdat die stinkende arabiertjes het te druk hadden met het uitzoeken van Arabische vrouwen voor de bezettingsmacht , onderwijl buigend aan-en aflopend met het dienblad met wijn. Is de beheerder van deze site trouwens een Arabier? De site is namelijk erg traag... Of word ik nu ' verbannen' ( volgens Arabische stijl) .

Je kunt ook je medicijnen op tijd innemen. 't scheelt een hoop moeite achteraf.

Alim
19-05-04, 11:15
Best Mensen.
Het doet me pijn om hier te lezen hoe de Arabieren en berbers elkaar bestrijden, terwijl zowel Arabieren als berbers zich tot de islam voelen en willen zijn. Broeders in de islam is er geen ruimte voor verschillen tussen volkeren van de wereld behalve in het geloven van Allah.
Bekende uitspraak in de Islam: LA FARKA BIJNA ARABIEN WA AJAMIEN ILLA BI TAKWA. dat betekent dat er geen verschil tussen Arabieren en andere mensen in de hele wereld behalve de innerlijke geloofsovertuiging in ons lieve heer Allah/God

Pytaghoras
19-05-04, 11:52
Geplaatst door Alim
Best Mensen.
Het doet me pijn om hier te lezen hoe de Arabieren en berbers elkaar bestrijden, terwijl zowel Arabieren als berbers zich tot de islam voelen en willen zijn. Broeders in de islam is er geen ruimte voor verschillen tussen volkeren van de wereld behalve in het geloven van Allah.
Bekende uitspraak in de Islam: LA FARKA BIJNA ARABIEN WA AJAMIEN ILLA BI TAKWA. dat betekent dat er geen verschil tussen Arabieren en andere mensen in de hele wereld behalve de innerlijke geloofsovertuiging in ons lieve heer Allah/God

Hoezo geen ruimte voor verschillen? Moet ik mij erbij neerleggen wat een dictatuur voor mij bepaalt? Een dictatuur in een arabische land noemt zich toch ook een moslim?

Wat Afrux noemde is een feit. Heb je je dan nooit afgevraagd hoe de ellende is terecht gekomen in Arabische landen? Noem iets waarop je trots kan zijn als Arabier?

Zolang men deze feiten niet wil zien, blijft de achterlijkheid bij de arabieren heersen.

Pytaghoras
19-05-04, 11:59
Geplaatst door ZbaqZbaq
:aftel:

AbdelKarim voelde zich gedwongen om in Egypte te blijven omdat de fransen na "onafhankelijkheid" van Marokko, het land als basis werd gebruikt om Algerij aan te vallen.
Dat is ook zoals afrux noemde een eigenschap van de arabieren: de vijand helpen om je broers te doden.

Zwarte Schaap
19-05-04, 12:30
Geplaatst door Carmalla
Er is geen k.ankerlijer, om met jouw woorden te spreken, zo gek om daadwerkelijk zo'n wapen in te zetten. Het staat immers gelijk aan zelfvernietiging. Alweer een lege huls van je.

Die graflijers zijn er wel. Het Amerikaanse democratie model heeft in de tweede wereldoorlog onnodig kernwapens op Japan gegooid terwijl het geen ene militaire doel diende. Ze zijn er vanaf gekomen zonder dat ze voor een internationaal tribunaal hoefden voor te komen.

Het heeft ze geen windeieren gelegd zo te zien, want het ongestraft doorgaan met landen aanvallen is een geintegreerde economische winstpost en ideologisch model voor deze westerse democratie.

Zwarte Schaap
19-05-04, 12:34
Geplaatst door Pytaghoras
Dat is ook zoals afrux noemde een eigenschap van de arabieren: de vijand helpen om je broers te doden.

Piet-aghjor-aras zit je vast in duivelse driehoek of zo? Je stelling rammelt van alle kanten en is gewoon ordinaire domme racisme.

Zwarte Schaap
19-05-04, 12:42
Geplaatst door Carmalla
Ik had het specifiek over het afschieten van zo'n wapen op Israël

Als je het op zijn amerikaans doet levert het winst op.

Zwarte Schaap
19-05-04, 12:48
Geplaatst door Carmalla
Tja, das niet met alles zo. Sommige dingen kun je maar beter op zijn Arabisch doen, dan kraait er geen haan naar. Het martelen van gevangenen bijvoorbeeld.

We hebben het nu over het gebruik van kernwapens. Martelen schijnt niet alleen bij de arabieren voor te komen. Zou het zijn dat een kernaanval gewoon niet te verbergen is? Nee dan is het amerikaanse democratie model beter. Gewoon doen en ervoor zorgen dat niemand je durft te bestraffen. Dat kan op vele manieren.

Waarlijk een goede voorbeeld voor de beschaafde wereld.

Zwarte Schaap
19-05-04, 13:02
Geplaatst door Carmalla
De Arabieren slagen er wel perfect in om buiten schot te blijven terwijl heel de wereld schande spreekt over de vernederingen van Iraakse gevangenen. Terwijl die weleens zouden kunnen verbleken bij de behandling die gevangenen ondergaan in Arabische gevangenissen.

Het is wat je perfect noemt. Perfect is nog altijd de amerikaanse rol op de achtergrond in alle landen die martelen. Iedereen weet dat vrijwel bij elke dictatuur in Zuid-Amerika, Afrika en andere derde wereld landen Amerika achter zit. Dit alles voor het grote spel om de materie en directe lustbevrediging.

Pytaghoras
19-05-04, 13:26
Geplaatst door Zwarte Schaap
Piet-aghjor-aras zit je vast in duivelse driehoek of zo? Je stelling rammelt van alle kanten en is gewoon ordinaire domme racisme.

Lieve zwarte schaapie.
Je bent geinfecteerd door een virus genaamd het pan-Arabisme dat het afweersysteem ondermijnt. Door het virus kan je zich steeds minder goed verweren tegen allerlei vijanden. Door het virus worden jouw hersenen en ogen aangetast, waardoor je blind en dom wordt.

Zwarte Schaap
19-05-04, 13:37
Geplaatst door Pytaghoras
Lieve zwarte schaapie.
Je bent geinfecteerd door een virus genaamd het pan-Arabisme dat het afweersysteem ondermijnt. Door het virus kan je zich steeds minder goed verweren tegen allerlei vijanden. Door het virus worden jouw hersenen en ogen aangetast, waardoor je blind en dom wordt.

Ik weiger arabischtalige berbers als arabieren te zien. Dan geef ik toe aan het verdeel en heerspolitiek van het kolonialisme die dergelijke mythes gebruikte.

Riffijn of bidawie of marrakschi of Marokkaan, Algerijn, Tunesier, saoedier, irakees or what else allemaal hebben ze te lijden gehad door de dictatuur en corruptie. Daar heeft het panarabisme weinig mee te maken.

862959
19-05-04, 13:37
Wat een berber/arabier-onzin geleuter!!!!!!!!!!!!!!!!!

We zijn 1 volk en of je dat nou arabieren of berbers of Otmanen of wat dan ook noemt hoeft niet uit te maken!!!!!!

Zwart Schaap stelt dat de reiniging van binnen af moet komen en dat de dictatoriale regimes op de een of andere manier veranderd moeten worden. Om dan 1st een onderlinge strijd te gaan voeren op afkomst is niet alleen stom/dom maar ook nog eens tijdrovend.

Wat doen de berbers op dit moment dan? Komen daar hoog intellectuele boeken vandaan? Hebben ze hun eigen provincies op orde? Oh nee, laat me raden, de Arabieren staan ons dat niet toe.... donder toch op man met je geleuter. Alle moslims zijn broeders en het enige verschil is taqwa. Dat wij tegenwoordig banger zijn voor mensen dan voor Allah dat is de grootste fout en niet het zielig verdeeldheid zaaien onderling!!

Ik ben voor zelfreiniging, voor democratie, voor vermindering van de invloed van het westen, neerhalen barrieres etcetera maar voordat we bereiken dienen we eerst naar ons zelf te kijken en op de houden met te zeggen mensen uit Temsamane zijn anders dan mensen uit Ben Tayeb terwijl dit berbers onderling zijn!!!!!!

862959

Bofko
19-05-04, 13:53
Ik sta altijd weer verbaasd welk een commotie dit onderwerp oplevert tussen de pan- en niet-pan-arabisten . Voor- en tegenstanders kunnen elkaar de koppen wel inslaan. Weinig respect voor elkaars standpunt.
Met name het gedrag van de pan-arabisten komt bij mij nogal dictatoriaal over.

862959
19-05-04, 14:01
spuit 11

Bofko
19-05-04, 14:05
Geplaatst door 862959
spuit 11

Och gossie manneke, ga je schelden ?

862959
19-05-04, 14:14
Nee, ik vind je antwoord gewoon nergens opslaan. Mijn reactie heeft daar betrekking op.

Pytaghoras
19-05-04, 14:18
Geplaatst door Bofko
Ik sta altijd weer verbaasd welk een commotie dit onderwerp oplevert tussen de pan- en niet-pan-arabisten . Voor- en tegenstanders kunnen elkaar de koppen wel inslaan. Weinig respect voor elkaars standpunt.
Met name het gedrag van de pan-arabisten komt bij mij nogal dictatoriaal over.

Precies!!

Ze beschuldigen je van racisme, terwijl hun ideologie volledig racistisch is. Als je het over je identiteit hebt, dan wordt de Islam erbij gehaald. Anti arabisch staat bij hen gelijk aan anti Islam.

Dat is ook het geval bij de zionisten. Als je antizionistisch bent, dan word je beschuldigd van antisemitisme.

Ik zie geen verschil tussen pan-arabisten en zionisten. Dat zijn toch neven van elkaar?

862959
19-05-04, 14:21
Pythagoras,

Anti-arabier staat absoluut niet gelijk aan anti-Islamitisch!!!!!

Ik denk dat geen enkele arabier dat durft te stellen.

Dus als je anti-arabier bent ben je anti-islamitisch dus anti-indonesisch, anti-Iran etc?

Zwarte Schaap
19-05-04, 14:24
Geplaatst door Pytaghoras
Precies!!

Ze beschuldigen je van racisme, terwijl hun ideologie volledig racistisch is. Als je het over je identiteit hebt, dan wordt de Islam erbij gehaald. Anti arabisch staat bij hen gelijk aan anti Islam.

Dat is ook het geval bij de zionisten. Als je antizionistisch bent, dan word je beschuldigd van antisemitisme.

Ik zie geen verschil tussen pan-arabisten en zionisten. Dat zijn toch neven van elkaar?



Geplaatst door Pytaghoras
Dat is ook zoals afrux noemde een eigenschap van de arabieren : de vijand helpen om je broers te doden.

Dit echt wel een racistische opmerking.

Tomas
19-05-04, 14:27
Geplaatst door Zwarte Schaap
Dit echt wel een racistische opmerking.

Er had Blanke Europeanen moeten staan?

Pytaghoras
19-05-04, 14:30
Geplaatst door Tomas
Er had Blanke Europeanen moeten staan?

... jep, die ze vervolgens hebben overgenomen van de blanke europeanen na de kruistochten...

Tomas
19-05-04, 14:35
Geplaatst door Pytaghoras
... jep, die ze vervolgens hebben overgenomen van de blanke europeanen na de kruistochten...

Nou, da's dan gelukkig weer netjes gerectificeerd.

Pytaghoras
19-05-04, 14:51
Geplaatst door Tomas
Nou, da's dan gelukkig weer netjes gerectificeerd.

Gelukkig maar, ik was bang dat je mij van racisme zou beschuldigen.

Tomas
19-05-04, 14:56
Geplaatst door Pytaghoras
Gelukkig maar, ik was bang dat je mij van racisme zou beschuldigen.

Alleen blanken zijn racisten.

prikkerd
19-05-04, 15:21
Geplaatst door Tomas
Alleen blanken zijn racisten.

autch tomas!!

je bent gemeen

die zag Piet-a-goor-as niet aankomen

:stout:




p.s. pietje ik was je vergeten te waarschuwen voor poesje Tomas z'n reacties...ze zijn allemaal Ironisch-sarsactisch-synisch

Afrux
19-05-04, 20:25
Geplaatst door Alim
Best Mensen.
Het doet me pijn om hier te lezen hoe de Arabieren en berbers elkaar bestrijden, terwijl zowel Arabieren als berbers zich tot de islam voelen en willen zijn. Broeders in de islam is er geen ruimte voor verschillen tussen volkeren van de wereld behalve in het geloven van Allah.
Bekende uitspraak in de Islam: LA FARKA BIJNA ARABIEN WA AJAMIEN ILLA BI TAKWA. dat betekent dat er geen verschil tussen Arabieren en andere mensen in de hele wereld behalve de innerlijke geloofsovertuiging in ons lieve heer Allah/God

Dit rechtvaardigt niet de onderdrukking van een volk. dat we allemaal moslims zijn staat vast. tenminste een belangrijke minderheid Arabieren is niet moslim. De berbers zijn het enige etnische groep dat vrijwel allemaal tot de islam is bekeerd.

We kunnen enkel broeders zijn als de recxhters niet naar afkomst en rang oordelen. We kunnen enkel broeders zijn als de een de ander niet onderdrukt en vernederd. Het is makkelijk om te zeggen dat je allemaal broeders zijn. Maar jij kijkt ook niet naar de realiteit. Illusies zijn gevaarlijk. Ik daag je uit om een islamitische land te noemde die haar volk niet onderdrukt of geen problemen heeft met een buurland (al dan niet moslim ). Zolang het niet het geval is, is het moelijk om broeders te zijn. Daarom zeg ik dat we moslims eerst bij ons zelf moeten beginnen. Pas als we elkaar als gelijk behandelen, zoals de islam dat eist, kunnen we een vuist maken en oprecht zeggen dat we broeders zijn.

Overigens de islam zegt niet alleeen moslims zijn broeders, dat vind ik een beetje racistisch van je. De islam zegt dat iedereen gelijk is. Het woord islam komt uit Salaam/Shalom en betekent vrede. Mohammed was getrouwd met een christen en joodse vrouw.

Afrux
19-05-04, 20:30
Geplaatst door Carmalla
Haha Al Sawt toch, alsof de Arabische buurlanden daar wel toe in staat zijn. Het is overigens helemaal niet aan de orde en als het ooit zover mocht komen kan Israel rekenen op militaire steun van Europa en Amerika.


Er is geen k.ankerlijer, om met jouw woorden te spreken, zo gek om daadwerkelijk zo'n wapen in te zetten. Het staat immers gelijk aan zelfvernietiging. Alweer een lege huls van je.

Helaas leven velen in illusies en willen de feiten niet erkennen. Ik ben niet blij ermee en ik hoop dat op een dag meer landen sterk zullen zijn. Maar momenteel is israel (liever gezegd Amerika of het westen in het algemeen superieur (militair en wetenschappelijk) aan de zogenaamde islamitische landen.

Een simpel voorbeeld: De olie industrie in Saudi Arabia is nog steeds afhankelijk van wetsterse werknemers.

Afrux
19-05-04, 20:43
Geplaatst door 862959
Wat een berber/arabier-onzin geleuter!!!!!!!!!!!!!!!!!

We zijn 1 volk en of je dat nou arabieren of berbers of Otmanen of wat dan ook noemt hoeft niet uit te maken!!!!!!

Zwart Schaap stelt dat de reiniging van binnen af moet komen en dat de dictatoriale regimes op de een of andere manier veranderd moeten worden. Om dan 1st een onderlinge strijd te gaan voeren op afkomst is niet alleen stom/dom maar ook nog eens tijdrovend.

Wat doen de berbers op dit moment dan? Komen daar hoog intellectuele boeken vandaan? Hebben ze hun eigen provincies op orde? Oh nee, laat me raden, de Arabieren staan ons dat niet toe.... donder toch op man met je geleuter. Alle moslims zijn broeders en het enige verschil is taqwa. Dat wij tegenwoordig banger zijn voor mensen dan voor Allah dat is de grootste fout en niet het zielig verdeeldheid zaaien onderling!!

Ik ben voor zelfreiniging, voor democratie, voor vermindering van de invloed van het westen, neerhalen barrieres etcetera maar voordat we bereiken dienen we eerst naar ons zelf te kijken en op de houden met te zeggen mensen uit Temsamane zijn anders dan mensen uit Ben Tayeb terwijl dit berbers onderling zijn!!!!!!

862959

Donder jij maar op met je taqwa. Die achterlijke termen. Umma! Taqwa! Rida! daar zijn jullie goed in. Welke taqwa? welke umma? in Marokko lopen meer hoeren rond dan in meerdere europese landen? nog maals welke umma? als ze in oorlog zijn met alkaar? zolang we niet gelijk zijn, zal er geen umma zijn.

Waar heb je het over? Tamazight schrijven was nog niet lang geleden al verboden, laat staan drukken. Direct na de onafhankelijkheid is het Tamazight uit scholen verdreven, het heeft meer dan 40 jaar strijd gekost om het weer in erg beperkte mate te onderwijzen. Dit jaar nog is het enige onderzoekscentrum (prive initiatief), dat Amazigh boeken uitgeeft, de toegang geweigerd to de wereld boeken beurs in Casa Blanca. Eerst werden ze afgeschrikt door een hoge standprijs, toen bleek dat ze het konden betalen, kwam de ware intentie naar boven. Geen Amazigh publieke tv of radio ondanks dat de meerderheid van de belastingsbetalers (het geld waarmee deze stations gefinancieerd worden ) Imazighen zijn. Een prive tv initiatief is verboden. Tamazight bijeenkomsten worden tegenhgewerkt en verboden. Amazigh namen zijn verboden. Amazigh plaats namen worden vervangen door Arabische, etc, etc, etc, etc,

Hier zijn de Arabieren goed in en dan kom jij met je Taqwa en Umma. Deze mensne spreken zelf het Frans thuis en dwingen mij om Arabisch te leren omdat het de taal van jouw paradijs is. Niet de mijne dus, ik ben moslim, het paradijs is voor alle moslims. Deze mensen, dronkaards, corrupte zieke geesten, onderdrukkers, zijn alles behalve moslim.

Afrux
19-05-04, 20:48
iedereen zou naar deze reportage moeten luisteren (http://www.bbc.co.uk/worldservice/people/highlights/010423_berbers.shtml)


en dit (http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/africa/3509799.stm)

http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/africa/1770571.stm

http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/africa/3421527.stm

http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/africa/3261127.stm

http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/africa/3509799.stm

http://www.bbc.co.uk/worldservice/people/highlights/010423_berbers.shtml

.

Julien
19-05-04, 21:01
op zich interessante discussie, maar als ik zie hoe arrogant Arabische prikkers hier reageren, kan ik me meer inleven met de problematiek die Berbers, zoals Afrux, hebben.

Afrux
19-05-04, 21:04
er zijn op bbc meer interessante reportages over de imazighen te beluisten.

Trouwens Ummah mensne,

In Israel mogen de ARabieren hun kinderen wel een Arabische naam geven, zoals Jamal (Kameel), Fahd (Panter), Nihad (zij met grote borsten), Abla (zij met grote kont), Hilal (halve maan). Maar in Marokko mogen Berbers nog steeds in sommige plaatsen hun kind nniet naar hun oma ofzo noemen, dus een Amazigh naam geven. In Libie is er zelfs een wet die het spreken van Tamazight verbiedt.

In Israel mogen ARabieren een tolk in de rechtbank hebben, terwijl de meerderheidBerbers in Marokko dat niet mag. Dus weten sommige niet eens waarom ze veroordeeld worden.

Waar hebben jullie het over?

Begrijp me niet verkeerd, ik beschouw Sharon en israel als een terroist regime, maar dat weerhoudt me niet om het Achterlijke arabisme te veroordelen.

Afrux
19-05-04, 21:14
In de reportage antwoordt een Arabische student en studente als volgt op de vraag of Tamazight gesproken mag worden in het Parlement.

No NO we are Arabs, Because our official language is Arabic, French en english.
Natuurlijk geen Tamazight, want Arabisch (en Frans en engles) zijn de taal van het paradijs.

Sawda
19-05-04, 21:29
Geplaatst door Afrux
In de reportage antwoordt een Arabische student en studente als volgt op de vraag of Tamazight gesproken mag worden in het Parlement.

No NO we are Arabs, Because our official language is Arabic, French en english.
Natuurlijk geen Tamazight, want Arabisch (en Frans en engles) zijn de taal van het paradijs.


Weer één die voor een clash wil zorgen......


btw, bijna in alle tv programma's op marokkaanse zenders wordt er gesproken in al-fosha en niet in marokkaans-arabisch.

Afrux
19-05-04, 21:34
Geplaatst door Sawda
Weer één die voor een clash wil zorgen......


btw, bijna in alle tv programma's op marokkaanse zenders wordt er gesproken in al-fosha en niet in marokkaans-arabisch.

Ik vraag me af hoeveel mensen dat begrijpen.

Trouwens er wordt netzoveel in Ddarija en frans gesproken op d eMarokkaanse tv zenders. En veel meer in het Egyptisch dialect.

Trouwens het is weer die terminilogie waar ik het over heb. Aleen in dit geval in het engels CLASH

Het is niet meer en niets minder dan een weergave van de realiteit.

Sawda
19-05-04, 21:40
Geplaatst door Afrux
Ik vraag me af hoeveel mensen dat begrijpen.

Trouwens er wordt netzoveel in Ddarija en frans gesproken op d eMarokkaanse tv zenders. En veel meer in het Egyptisch dialect.

Er wordt weinig in darija gesproken meer in al-fosha.

Frans wordt ongeveer 30% gesproken.

Je zal het niet geloven maar een paar maanden terug heb ik een masrahia in het berbers gezien. Ik kijk weinig naar marokkaanse zenders maar je ziet steeds meer dat er in het berbers wordt gesproken bv. het journaal.
Vorige week heb ik in al jazeera gehoord dat er zelfs een vertaling van de koran komt in het berbers. Hier zijn ze in Marokko mee bezig.

RinC
19-05-04, 21:45
Geplaatst door Julien
op zich interessante discussie, maar als ik zie hoe arrogant Arabische prikkers hier reageren, kan ik me meer inleven met de problematiek die Berbers, zoals Afrux, hebben.

Wat een debielige opmerking. De meeste prikkers die hier prikken zijn gewoon Berbers. Die hebben geen blinde vlek voor hun ogen als afrux. Arabieren zitten in Midden-oosten

Julien
19-05-04, 21:47
Geplaatst door RinCoonie
Wat een debielige opmerking. De meeste prikkers die hier prikken zijn gewoon Berbers. Die hebben geen blinde vlek voor hun ogen als afrux. Arabieren zitten in Midden-oosten

Kijk dan zelf maar naar reacties. Als Afrux en anderen kritiek hebben wordt er gelijk begonnen over leugens/ racisme/ etc. dat noem ik op een arrogante manier discussieren.

Afrux
19-05-04, 21:50
Geplaatst door Sawda
Er wordt weinig in darija gesproken meer in al-fosha.

Frans wordt ongeveer 30% gesproken.

Je zal het niet geloven maar een paar maanden terug heb ik een masrahia in het berbers gezien. Ik kijk weinig naar marokkaanse zenders maar je ziet steeds meer dat er in het berbers wordt gesproken bv. het journaal.
Vorige week heb ik in al jazeera gehoord dat er zelfs een vertaling van de koran komt in het berbers. Hier zijn ze in Marokko mee bezig.

Deze vertaling is inmiddels op de markt, al werd de vertaler bedreigd en ontvoerd door de geheime dienst. De islamiesten wilden het verbieden en bedreogden hem ook. Omdat het haram zou zijn. Al is de koran in al die andere talen niet haram, maar wel in het Tamazight. Deze was al 1000 jaar geleden vertaald en toen al verbrand (er zijn fragmenten van bewaard gebleven). De koran is dus niet het werk van de regering. Mensne die hun cultuur willen redden die totaal geboycot wordt door de regering, worden juist tegengehouden.

twee jaar geleden werd voor het eerst op de tv een Amaizgh film en sindsdien heel soms een theater of zo. En 5 minuten nieuws. Imazighen zijn betalen het meest, zij moeten een eigen station hebben . zelf een prive amazigh-tv station is verboden. het is niet alleen tv, Imazighen worden op alle fronten gedescrimeneerd. Zelf jouw moeder moet een tolk mee nemen naar de e consulaat van haar eigen land. Ondanks dat Imazighen meer dan 90% van de marokkanen in NL vormen, mogen ze hun taal daar niet spreken. ik kan doorgaan tot overmorgen met voorbeelden.

waar het om gaat is dat iedereen in Marokko, ongeacht relegie, afkomst, sekse, enz. gelijk moet zijn. dat is wat Imazighen willen.

Afrux
19-05-04, 22:00
www.abin.nu


Koran vertaald naar het Tamazight

Door: Benzino, Telquel, Maroc Klik hier voor het volledige artikel dat over het onderwijs van Tamazight gaat
De vertaling van de koran naar Tamazight zorgt voor onrust, terwijl het enkel gaat een om vertaling, zoals al eerder is gedaan naar 40 talen. Waarom zorgt de vertaling van de koran naar het Tamazight dan wel voor problematiek? Het antwoord is niet duidelijk, het is gewoon betekenisloos (Onbegrijpelijk en onbevattelijk dat er een rel veroorzaakt wordt door de extremisten over de vertaling van de koran naar het Tamazight). Het is niets meer dan een gunst voor Imazighen, die het Arabisch niet spreken. Zij zijn altijd veroordeeld geweest om teksten te reciteren in een taal die ze niet begrepen....

De vertaler Houcine Jouhadi, had eerder stof doen opwaaien in de jaren negentig. Nadat hij een biografie van het leven van de profeet Mohammed had gepubliceerd in het Tamazight. Waarvan drie duizend exemplaren waren verspreid aan Amazigh imams in het zuiden van Marokko. De polemiek rond zijn persoon was verhit in 1999, nadat een artikel gepubliceerd was in the ecomonist (onderaan is een vertaling van het artikel in The economist geplaatst), waarin hij zijn project van de vertaling van de koran naar het Tamazight besprak. Kort daarna kreeg Jouhadi bezoek van “onbekende” agenten, die hem molesteerden en bedreigden. We weten niets meer daarvan, want sindsdien weigerde hij nog interviews of over zijn project te praten. Tot afgelopen juni, toen zijn werk getiteld “Vertaling van de grondregels van de heilige koran” verscheen. Ondanks het feit dat het om een letterlijke vertaling gaat met een oplage van 3000 exemplaren, die gedistribueerd werden door de auteur aan vertrouwelingen, spreken de lezers vol lof over het werk. Het is net of de koran naar Ddarija vertaald zou zijn, het gebruik van simpele woorden stelt de lezer in staat om de koran beter te begrijpen en zich te ontdoen van de ontoegankelijkheid van het klassieke Arabisch waarmee de koran is geschreven. De toegankelijkheid van de koran is wat de Extremisten stoort, pech voor ze en een winst voor de islamitische wetenschap.

Artikel The economist
De Berber wederopstanding is onderweg in Marokko.
De Berbers vechten terug.(The Economist)

Een geschiedenis docent in Casablanca veroorzaakt onrust bij de Noord Afrikaanse orthodoxe moslims. Johadi Lhoucine is een project aan het afronden dat het establishment in Marokko erg verontrust.. De afgelopen decennia heeft hij zijn vrije tijd besteed aan het vertalen van de 114 surat’s uit de koran van het Arabisch naar het Tamazight (berber taal). Zijn voornemen om de koran toegankelijk te maken voor de meerderheid van Marokko is Redelijk, zullen sommigen denken.

Maar de mogelijkheid voor de Imazighen (Berbers) om het woord van god in eigen taal aan te schouwen, riskeert felle tegenstand van de religieuze autoriteiten en de regerende Koning, de aanvoerder/prins van de gelovigen (Amir Almuminin). Amazigh (Berber) intellectuelen zeggen dat de vertaling van de koran voor een revolutie zal zorgen, dat te vergelijken is met de vertaling van de bijbel in de middeleeuwen. De kerk bood veel tegenstand en reageerde geschokt. De heer Lhoucine wordt nu al gezien als de berber Martin Luther King, de oplegger van een protestante islam.

De koran is vertaald naar meer dan 40 talen. Turkije, Pakistan, Indonesië en Iran hebben eigen vertalingen en interpretaties, de Imazighen in Marokko hebben dat niet. In de 10de eeuw heeft de Amazigh Barghwata dynastie de koran vertaald naar het Tamazight. De Barghwata zijn aangevallen door de Soennieten en werden gezien als ongelovigen en afvalligen. Zij hebben de korans verbrand, hiervan zijn fragmenten bewaard gebleven die zich in westerse musea bevinden.

Het ontbreken van de koran in het Tamazight maakt duidelijk, waarom Marokko tot de Arabische wereld behoort, terwijl voor landen zoals Turkije en Iran niet het geval is. Na de komst van de Arabieren in 800 AD, die een absolute minderheid vormden in Noord Afrika, zijn ze vaak aan de macht geweest. De Autoriteiten willen het graag zo houden om hun macht te handhaven. Bronnen binnen het Marokkaanse ministerie van religieuze zaken, voorspellen dat de publicatie van de koran in het Tamazight verboden zal worden.

De Arabisering van Marokko versnelde in hoog tempo na een mislukte Berber Coup in 1971. Tamazight was verbannen uit het Paleis, er werden Egyptische en Syrische leraren gepost in de atlas om jonge Imazighen te Arabiseren. Marokko heeft het hoogste analfabetisme percentage, de reden daarvoor wordt gezocht bij de moeite die de Imazighen hebben om in een vreemde taal opgeleid te worden. Tegelijkertijd werd een golf Muarribeen (gearabiseerden) voortgebracht, die ondergeschikte functies binnen het overheidsapparaat kreeg. De groep nam ook functies over van het verbannen islamitische partij (Adl walihsan). AL adl walihsan predikt het Arabisch als een heilige taal en meent dat het het enige paspoort is tot het Paradijs.

De Imazighen laten nu duidelijk van zich horen, zij zijn de Arabiseringpolitiek zat en verzetten zich heftig tegen het Arabische kolonialisme. Zij willen Tamazight onderwijs op scholen, Omroep in eigen taal en de erkenning van het Tamazight. Zij merken op dat hun identiteit in Marokko ligt en niet in Arabia.

Een groep intellectuelen is bezig de Barghwata geschiedenis terug te brengen in onderwijsgeschiedenisboeken. Dit jaar is al een behoorlijk aantal publicaties verschenen, niet enkel over de Barghwata maar ook over de Marokkaanse geschiedenis van voor de komst van de Arabieren, die niet voorkomt in de geschiedenisboeken. Deze geschiedenis brengt de activisten duizenden jaren terug en naar plaatsen die strekken van de Nijl (Egypte) tot de Kanarische Eilanden.

De islamitische beweging in Marokko beschouwt deze Berbers als Afvalligen en bestempelt ze als: ‘’de nieuwe Barghwata’. De Berbers vechten terug. “in de 70er jaren was alles wat we wilden: gelijke rechten voor het Arabisch en het Tamazight” zegt de Heer Aseed, Filosoof en professor aan de universiteit van Rabat, “Nu, 30 jaar later is nog steeds niets veranderd, de extremisten schreeuwen nu voor de berber overheersing, de strijd is begonnen”.

Bron: http://talossa.hypermart.net/messages/38.html
15 Sep 2003

862959
19-05-04, 22:10
Donder jij maar op met je taqwa. Die achterlijke termen. Umma! Taqwa! Rida! daar zijn jullie goed in. Welke taqwa? welke umma? in Marokko lopen meer hoeren rond dan in meerdere europese landen? nog maals welke umma? als ze in oorlog zijn met alkaar? zolang we niet gelijk zijn, zal er geen umma zijn.

Waar heb je het over? Tamazight schrijven was nog niet lang geleden al verboden, laat staan drukken. Direct na de onafhankelijkheid is het Tamazight uit scholen verdreven, het heeft meer dan 40 jaar strijd gekost om het weer in erg beperkte mate te onderwijzen. Dit jaar nog is het enige onderzoekscentrum (prive initiatief), dat Amazigh boeken uitgeeft, de toegang geweigerd to de wereld boeken beurs in Casa Blanca. Eerst werden ze afgeschrikt door een hoge standprijs, toen bleek dat ze het konden betalen, kwam de ware intentie naar boven. Geen Amazigh publieke tv of radio ondanks dat de meerderheid van de belastingsbetalers (het geld waarmee deze stations gefinancieerd worden ) Imazighen zijn. Een prive tv initiatief is verboden. Tamazight bijeenkomsten worden tegenhgewerkt en verboden. Amazigh namen zijn verboden. Amazigh plaats namen worden vervangen door Arabische, etc, etc, etc, etc,

Hier zijn de Arabieren goed in en dan kom jij met je Taqwa en Umma. Deze mensne spreken zelf het Frans thuis en dwingen mij om Arabisch te leren omdat het de taal van jouw paradijs is. Niet de mijne dus, ik ben moslim, het paradijs is voor alle



Afrux,

Waar heb ik het over de umma? Hoezo taqwa arabisch? Weet je wel wat taqwa betekent? Taqwa is godvrezenheid. Ik bedoel, er is toch een koran in het berbers, daar zal het dan ook wel in staan want ik ben zelf BERBER en ken de vertaal van taqwa niet in het berbers.

Hoezo mag je in Marokko geen berbers praten? Volgens mij komt het nieuws nog steeds in 3 verschillende berbertalen, is het berbers erkend als officiele taal etc. We hebben het nog beter dan de Friezen hier!!!! Heb je hen ooit horen klagen?

Afrux, ik raad je aan om niet zo diep in het verleden te graven en als maar te kijken hoe slecht de arabieren zijn. Kijk naar de toekomst en probeer de verbittering van je af te werpen. Alleen dan komen we vooruit.

862959

Afrux
19-05-04, 22:27
Geplaatst door 862959
Afrux,

Waar heb ik het over de umma? Hoezo taqwa arabisch? Weet je wel wat taqwa betekent? Taqwa is godvrezenheid. Ik bedoel, er is toch een koran in het berbers, daar zal het dan ook wel in staan want ik ben zelf BERBER en ken de vertaal van taqwa niet in het berbers.

Hoezo mag je in Marokko geen berbers praten? Volgens mij komt het nieuws nog steeds in 3 verschillende berbertalen, is het berbers erkend als officiele taal etc. We hebben het nog beter dan de Friezen hier!!!! Heb je hen ooit horen klagen?

Afrux, ik raad je aan om niet zo diep in het verleden te graven en als maar te kijken hoe slecht de arabieren zijn. Kijk naar de toekomst en probeer de verbittering van je af te werpen. Alleen dan komen we vooruit.

862959

ten eerste is het verschil tussen het berbers en het Arabisch meer dan het verschil tussen het Nederlands en het rusisch. De vergelijking tussen het Nederlands en het fries is meer toepaaselijk op het Arabisch ten opzichte van het hebreeuws.

5 minuten nieuws, terwijl de meerderheid van de Marokkanen belastingbetalers Amazigh is. Depubliek omroep is voor het volk.

Kijk naar belgie. Maar ja Belgie is niet achterlijk en wordt niet door een achterlijke Arabische nationalistische regime geregeerd.

Ik zei dat het het schrijven van Tamazight verboden was. Er zijn voorbeelden voorgevallen. Maar in Libie bijvoorbeeld dat het boegbeeld van het Arabisme was, is er wel een wet die het spreken van de oorspronkelijke taal van het land verbiedt.


Volgens jouw theorie, mogen de oorspronkelijke bewoners van een land door veroveraas uit het buitenland hun identitei verbieden.

JOUW MOEDER MOET EEN TOLK MEENEMEN NAAR DE CONSULAAT VAN HAAR EIGEN LAND. AL ZIJN DE MAROKKANEN IN NL VRIJWEL ALLEMAAL IMAZIGHEN, MOET JE DAAR ddARIJA SPREKEN.

En dan kom jij met zo een rare vergelijking. Laat ze ons cultuur en identiteit kapot maken want we hebben het niet zo slecht. vanbdaag was het eindexamen VWO Fries in NL.

Gelijkheid is de weg naar ontwikkeling en het ontsnappen aan achterlijkheid.




betaler.

862959
19-05-04, 22:38
Volgens jouw theorie, mogen de oorspronkelijke bewoners van een land door veroveraas uit het buitenland hun identitei verbieden.

JOUW MOEDER MOET EEN TOLK MEENEMEN NAAR DE CONSULAAT VAN HAAR EIGEN LAND. AL ZIJN DE MAROKKANEN IN NL VRIJWEL ALLEMAAL IMAZIGHEN, MOET JE DAAR ddARIJA SPREKEN.


Gelijkheid is de weg naar ontwikkeling en het ontsnappen aan achterlijkheid.



Afrux,

Dat is niet mijn theorie afrux. Ik vind gewoon dat er teveel naar het verleden gekeken wordt en dat we ons continue maar zielig en slachtofferig vinden. Ipv dat we de complete geschiedenis gaan ophalen en bittere tranen wenen om het verleden kun je ook tegelijkertijd beginnen met het uittekenen van een nieuwe route naar meer acceptatie van de berbers en een meer reele verdeling van de overheidstaken. Is er wel een berberpartij in Marokko? snap je.....

Kijk eens naar de "israelisch" die mensen melken al meer dan 50 jaar de holocaust uit.

En ja, gelijkheid moet afgedwongen worden en nadat het afgedwongen is zorgen voor acceptatie (Zuid-Afrika.)

862959

Afrux
19-05-04, 22:52
Geplaatst door 862959
Afrux,

Dat is niet mijn theorie afrux. Ik vind gewoon dat er teveel naar het verleden gekeken wordt en dat we ons continue maar zielig en slachtofferig vinden. Ipv dat we de complete geschiedenis gaan ophalen en bittere tranen wenen om het verleden kun je ook tegelijkertijd beginnen met het uittekenen van een nieuwe route naar meer acceptatie van de berbers en een meer reele verdeling van de overheidstaken. Is er wel een berberpartij in Marokko? snap je.....

Kijk eens naar de "israelisch" die mensen melken al meer dan 50 jaar de holocaust uit.

En ja, gelijkheid moet afgedwongen worden en nadat het afgedwongen is zorgen voor acceptatie (Zuid-Afrika.)

862959

Dit heeft niets met het verleden of slachtofferrol te maken. Ik voel me geen slachtoffer. Ik bof wel dat ik 3000 km verder op de universiteit mijn taal heb kunnen studeren. Jij ontkent dus de onderdrukking en totale uitsluiting van alles amazigh is. want het is slachtoffers spelen en het verleden. Nee het is nog steeds het heden. de Imazighen worden nog steeds onderdrukt. Dit zie ik niet als slachtoffers spelen, dit is mijn bijdrage om deze misdaden tegen een volk, kenbaar te maken.

gelijkheid is de weg naar ontwikkeling. marokko moet gelijk zijn voor alle marokkanen, ongeacht ras, relegie, sekse, enz. Is dit ook in jouw ogen, slachtoffers spelen.

iedereen die de onderdrukking rechtvaardigt is een onderdrukker. waarom moet ik volgens jou hierover zwijgen? Ik voel me in ieder geval geen slachtoffer en die rol is niet aan mij besteed. Kom dus met een beter argument.

862959
19-05-04, 23:12
Dit heeft niets met het verleden of slachtofferrol te maken. Ik voel me geen slachtoffer. Ik bof wel dat ik 3000 km verder op de universiteit mijn taal heb kunnen studeren. Jij ontkent dus de onderdrukking en totale uitsluiting van alles amazigh is. want het is slachtoffers spelen en het verleden. Nee het is nog steeds het heden. de Imazighen worden nog steeds onderdrukt. Dit zie ik niet als slachtoffers spelen, dit is mijn bijdrage om deze misdaden tegen een volk, kenbaar te maken.

Afrux,

Ik ontken niks beste Afrux. Ik stel alleen dat als je vooruit wilt komen je er ook iets aan moet doen. Alleen maar roepen en huilen naar hoe het was en hoe het zou moeten lost niks op.

Kijk maar naar de situatie van de Marokkanen in Nederland. Waar is het Marokkaanse cidi (CIDM)? Wie komt er voor ons op? Het Ummon? Forum? laat me niet lachen.......

Zolang wij niet voor ons zelf opkomen zal de situatie altijd blijven zoals die is. Je wordt niet sochtend wakker met een veranderende wereld. Als je niks doet wijzigt er niks. Dit geldt voor de Marokkanen in Nederland en voor de Berbers in Marokko.

De vraag moet eigenlijk luiden: WAT DOEN WE ERAAN? en het leifst opties met het woord als wapen...........

862959

Robbedoes
19-05-04, 23:33
Afrux is in ieder geval duidelijk. Dat soort nationalisme snap ik niet zo goed, maar ja ik ben ook niet van een lang onderdrukt volk.

Afrux
19-05-04, 23:40
Geplaatst door 862959
Afrux,

Ik ontken niks beste Afrux. Ik stel alleen dat als je vooruit wilt komen je er ook iets aan moet doen. Alleen maar roepen en huilen naar hoe het was en hoe het zou moeten lost niks op.

Kijk maar naar de situatie van de Marokkanen in Nederland. Waar is het Marokkaanse cidi (CIDM)? Wie komt er voor ons op? Het Ummon? Forum? laat me niet lachen.......

Zolang wij niet voor ons zelf opkomen zal de situatie altijd blijven zoals die is. Je wordt niet sochtend wakker met een veranderende wereld. Als je niks doet wijzigt er niks. Dit geldt voor de Marokkanen in Nederland en voor de Berbers in Marokko.

De vraag moet eigenlijk luiden: WAT DOEN WE ERAAN? en het leifst opties met het woord als wapen...........

862959

de wapen is geen oplossing, daar komt alleen ellende van. getuige is Irak en de rest van de wreeld waar wapens het voor het zeggen hebben.

Het moet op een vreedzame manier. Het is simpel op te lossen, gelijkheid voor iedereen. Dat is wat de Imazighen en democraten in marokko eisen. De machthebbers moeten niet zelf bepalen wat in marokko gebeurt, maar het volk moet regeren.

Rabi'ah.
19-05-04, 23:46
Geplaatst door Bofko
Ik sta altijd weer verbaasd welk een commotie dit onderwerp oplevert tussen de pan- en niet-pan-arabisten .

Als je iets zou weten van de geschiedenis van de Maghreb/Noord-Afrika zou het je niet verbazen. :rolleyes:


Geplaatst door Bofko

Met name het gedrag van de pan-arabisten komt bij mij nogal dictatoriaal over.

Nee, Imazighen die alle Arabieren over één kam scheren en uitschelden voor alles wat vies en vuil is, dat zijn lieverdjes. :rolleyes:

Groetjes,

Rabiah.

Rabi'ah.
19-05-04, 23:49
Geplaatst door Afrux
de wapen is geen oplossing, daar komt alleen ellende van. getuige is Irak en de rest van de wreeld waar wapens het voor het zeggen hebben.

Het moet op een vreedzame manier. Het is simpel op te lossen, gelijkheid voor iedereen. Dat is wat de Imazighen en democraten in marokko eisen. De machthebbers moeten niet zelf bepalen wat in marokko gebeurt, maar het volk moet regeren.

Mee eens.
Maar ik vind ook dat het begint met erkenning, erkenning van de geschiedenis, taal en cultuur van de Imazighen en de eigen identiteit, waar zij ook recht op hebben.
Tegelijkertijd vind ik het ook niet goed dat bepaalde Imazighen een soort afkeer van/haat tegen alle Arabieren hebben, alsof die allemaal verantwoordelijk zijn voor het onrecht wat de Imazighen in het verleden is aangedaan en nu wordt aangedaan.

Groetjes,

Rabiah.

Rabi'ah.
19-05-04, 23:52
Geplaatst door Julien
Kijk dan zelf maar naar reacties. Als Afrux en anderen kritiek hebben wordt er gelijk begonnen over leugens/ racisme/ etc. dat noem ik op een arrogante manier discussieren.

Uh.......Julien, ff 4 the record: De meerderheid van de Marokkanen in Nederland is van Imazigh-afkomst, hoor.
Alleen zijn er ook veel Imazighen die zich cultureel gezien meer Arabier dan Imazigh voelen, maar de meerderheid van de Marokkanen die ik ken, voelt zich zowel Imazigh als Arabier.

Groetjes,

Rabiah.

Afrux
19-05-04, 23:56
Geplaatst door Rabi'ah.
Mee eens.
Maar ik vind ook dat het begint met erkenning, erkenning van de geschiedenis, taal en cultuur van de Imazighen en de eigen identiteit, waar zij ook recht op hebben.
Tegelijkertijd vind ik het ook niet goed dat bepaalde Imazighen een soort afkeer van/haat tegen alle Arabieren hebben, alsof die allemaal verantwoordelijk zijn voor het onrecht wat de Imazighen in het verleden is aangedaan en nu wordt aangedaan.

Groetjes,

Rabiah.

natuurlijk, daar gaat het eingelijk om. Erkenning.
Gelijkheid wil zeggen dat iedereen gelijk en dus recht heeft op eigen identiteit, cultuur, etc.. maar zeker ook relegieuse vrijheid, want de moslims worden door de PAN_ARABISTEN uitgeroeid, velen zijn naar Europa gevlucht, waar ze wel hun relegieuse recht mogen uitoefnen. De ze pan-Arabisme is dezelfde ideologie van nasser die ael aanhangt, maakt zelf wel misbruik van islam voor eigen doeleinden

Rabi'ah.
20-05-04, 00:03
Geplaatst door Afrux
natuurlijk, daar gaat het eingelijk om. Erkenning.
Gelijkheid wil zeggen dat iedereen gelijk en dus recht heeft op eigen identiteit, cultuur, etc.. maar zeker ook relegieuse vrijheid, want de moslims worden door de PAN_ARABISTEN uitgeroeid, velen zijn naar Europa gevlucht, waar ze wel hun relegieuse recht mogen uitoefnen. De ze pan-Arabisme is dezelfde ideologie van nasser die ael aanhangt, maakt zelf wel misbruik van islam voor eigen doeleinden

Hier maak je m.i. een denkfout: Moslims worden niet onderdrukt door pan-arabisten, maar aan de ene kant door corrupte dictatoriale overheden die door het Westen gesteund worden, en aan de andere kant tussen oprukkende salafi-krachten.
Tussen deze twee machten wordt dus iedere democratische ontwikkeling vermalen. :moe:
De AEL is zowel tegen de dictatoriale overheden en voor democratie, als tegen de salafi's. (Lees het boek van Abou Jahjah er maar opna)

Groetjes,

Rabiah.

Afrux
20-05-04, 00:11
Geplaatst door Rabi'ah.
Hier maak je m.i. een denkfout: Moslims worden niet onderdrukt door pan-arabisten, maar aan de ene kant door corrupte dictatoriale overheden die door het Westen gesteund worden, en aan de andere kant tussen oprukkende salafi-krachten.
Tussen deze twee machten wordt dus iedere democratische ontwikkeling vermalen. :moe:
De AEL is zowel tegen de dictatoriale overheden en voor democratie, als tegen de salafi's. (Lees het boek van Abou Jahjah er maar opna)

Groetjes,

Rabiah.

Het is geen denkfout. In vrijwel zijn alle regimes in de zogenaamde arabische landen gebaseerd op het arabisme (nassirisme en bathisme). Het is een feit. Nasser wordt door ael verafgoodt. Zie hun site, hij heeft de moslim broederschap vernietigd. twee weken geleden zijn nog tientallen moslims van deze organisatie in door de arabische nationalistische regime van egypte.

ik heb wel beter boeken te lezen op dit moment. Abou jahjah zegt veel, maar ik ken die wereld, ik ben daar opgegroeid en naar de uni. geweest. Benzakkour schrijft ook wel's artiekeln over de Arabische wereld, waarvan iemand die daarvandaan komt of er maar een klein beetje iets van weet, gelijk ziet dat hij geen verstand heeft van de zogenaamde arabische landen.

Robbedoes
20-05-04, 00:13
Tegelijkertijd vind ik het ook niet goed dat bepaalde Imazighen een soort afkeer van/haat tegen alle Arabieren hebben, alsof die allemaal verantwoordelijk zijn voor het onrecht wat de Imazighen in het verleden is aangedaan en nu wordt aangedaan.

Zo ook geen haat van Marokkanen tegen het westen cq Nederland?

prikkerd
20-05-04, 01:34
afrux

weet je wat jij graag wilt zien?

je wilt graag alle arabieren over een kam scheren en als 1 pot nat misselijkmakende ras beschouwen ongeacht of het nou om corrupte leiders-burgers-moslims-joden-christenen gaat.

als je zo tewerk gaat dan ben je niets beter dan een regelrechte racist en je zoekt naar verdeeldheid en haat

je wilt arabieren graag als vijanden zien van de berbers

je wilt dat alle berbers ook als 1 pot nat worden beschouwt

je zoekt zeker niet naar gelijkheid en eenheid want je wilt het niet over de ENIGE gemeenschappelijke factor hebben de ISLAM

en waarom? omdat de islam oorspronkelijk door arabieren is verspreid

je hebt zelfs het lef om te zeggen "donder op met je Taqwa" hiermee zeg je duidelijk dat je niets moet hebben van Godsvrees(vruchtigheid) laat staan "donder op met je Ummah"


voor mij ben je niets dan een pion van de kolonistatie waarbij het verdeel en heers politiek compleet de bovenhand heeft gekregen

verblind door schijn-woede

Moge Allah je leiden

Robbedoes
20-05-04, 09:16
als je zo tewerk gaat dan ben je niets beter dan een regelrechte racist en je zoekt naar verdeeldheid en haat

Iemand die zegt waar het op staat, die feitelijk probeert te zijn op welk terrein dan ook, die retoriek aan de kaak stelt en kritiek uit die niet past in de ogen van de radicalen en nationalisten wordt dirakt in de hoek gezet als racist.

Dit zie ik aldoor gebeuren met kritici. Je bent racist of een bounty als je kritiek durft te hebben op de eigen bevolkingsgroep. :wat?!:

Afrux
20-05-04, 10:15
Geplaatst door prikkerd
afrux

weet je wat jij graag wilt zien?

je wilt graag alle arabieren over een kam scheren en als 1 pot nat misselijkmakende ras beschouwen ongeacht of het nou om corrupte leiders-burgers-moslims-joden-christenen gaat.

als je zo tewerk gaat dan ben je niets beter dan een regelrechte racist en je zoekt naar verdeeldheid en haat

je wilt arabieren graag als vijanden zien van de berbers

je wilt dat alle berbers ook als 1 pot nat worden beschouwt

je zoekt zeker niet naar gelijkheid en eenheid want je wilt het niet over de ENIGE gemeenschappelijke factor hebben de ISLAM

en waarom? omdat de islam oorspronkelijk door arabieren is verspreid

je hebt zelfs het lef om te zeggen "donder op met je Taqwa" hiermee zeg je duidelijk dat je niets moet hebben van Godsvrees(vruchtigheid) laat staan "donder op met je Ummah"


voor mij ben je niets dan een pion van de kolonistatie waarbij het verdeel en heers politiek compleet de bovenhand heeft gekregen

verblind door schijn-woede

Moge Allah je leiden

Je hebt mijn berichten niet gelezen.

Ik wilde je nog een ding duidelijk maken, islam is niet door Arabieren verspeid. Maar door allah. het feit dat het bij de Arabieren begon wil niet zeggen dat ze uitverkoren zijn.

Of misschien wel want zij leefden als beesten (dit is geen racisme, maar lees de geschiedenis), zij begroeven meisjes levend. Terwijl ten noorden van het de ARabieren mensen in beschaving leefden. Denk aan de perzische en de westelijke romeins (lebanon, syrie, etc..) beschaving.
Deden de Arabieren alles wat allah verbood. Zij zijn dus uitgekozen omdat zij degenen die het nodig hadden.

Verder is de islam niet door de Arabieren verspreid, maar door de turken (europa en central Azie) door de perzen (iran, pakistan, etc) en in Afrika door de berbers (lees Ibn Khaldoun).

Niet alle ARabieren, berbers, turken, etc zijn moslims... Islam is dus niet de verbindende factor. Hoe zou je dat uitleggen aan de 15 miljoen koptische (christelijke) arabieren in egypte?? het is de menselijkheid dat de mensen verbindt op aarde. ongeacht ras, relegie, etc...

Afrux
20-05-04, 10:17
Geplaatst door Robbedoes
Iemand die zegt waar het op staat, die feitelijk probeert te zijn op welk terrein dan ook, die retoriek aan de kaak stelt en kritiek uit die niet past in de ogen van de radicalen en nationalisten wordt dirakt in de hoek gezet als racist.

Dit zie ik aldoor gebeuren met kritici. Je bent racist of een bounty als je kritiek durft te hebben op de eigen bevolkingsgroep. :wat?!:

Jij geeft me het gevoel dat er wel degelijk mensne zijn die rationeel kunnen nadenken.


Prikkerd:

Ik geloof in allah niet in jouw god, ik hoop niet dat ik ooit geleid zal worden tot jouw achterlijke manier van geloven. Je hoeft hier ook niet geen heilige man te spelen.

Afrux
20-05-04, 11:19
Geplaatst door caramella
De achterlijkheid blijkt nog wel het beste uit het feit dat de Arabiertjes zelfs nog niet in staat zijn om hun eigen olie te exploiteren.

Ik ben er drie keer geweest voor mijn werk (niet voor de olie industrie). Ik heb gemerkt dat ik als marokkaan ze niet intersseerde en neer gekeken werd op me. terwijl ze mijn de hielen likten van mijn Nederlandse collega's.

Het mooiste was toen we uitgenodigd werden door een belangrijke persoon. Zijn vrouw kwam binnen met een Burqa (die ze aan moet hebben als ze naar buiten gaat, het doek (symbool van achterlijkheid) ging in een keer eraf, en toen zag je al dat goud en min rokjes van Dolce Gabbana die ze eronder dragen.


Ik zal het maar niet hebben hoe de buitenlandse werknemers uit derde wereld landen (pakistan, india, bangladesh, etc) behandeld worden. Deze hebben geen enkel recht.

maar het geldt ook voor 100 duizenden palstijenen in Lebannon bijvoorbeeld. Ondanks dat ze nu al de derde generatie zijn, mogen ze nog steeds niet eens een verblijfsvergunning hebben. Zijn kunnen ook niet alle opleidingen volgen en niet alle ambten bekleden. Dit zijn de Arabieren.

Kuwait heeft honderden duizenden arme palastijnen gedeporteerd, omdat de idioot Arafat de kant koos van Saddam in d eeerste golf oorlog.

hetzelfde deed algerije met hondetduizenden Marokkannen omdat hassan II ruzie had met ze.

Enz. enz, enz,

maar IGHYAR IMAZXIGHEN willen dat niet zien. Ben ik Racist???

prikkerd
20-05-04, 14:14
Geplaatst door Afrux
Jij geeft me het gevoel dat er wel degelijk mensne zijn die rationeel kunnen nadenken.


Prikkerd:

Ik geloof in allah niet in jouw god, ik hoop niet dat ik ooit geleid zal worden tot jouw achterlijke manier van geloven. Je hoeft hier ook niet geen heilige man te spelen.

regelrechte rascist die geen enkel respect verdient

je praat constant over arabieren in het algemeen
netals hitler over joden


tik je berberse frustratie maar hard op je toetsenbord want verder dan dat kom je niet

of ga ergens in de rifgebergte vechten als je een man bent


oh ja de profeet vzmh is een arabier

Afrux
20-05-04, 15:42
Geplaatst door prikkerd
regelrechte rascist die geen enkel respect verdient

je praat constant over arabieren in het algemeen
netals hitler over joden


tik je berberse frustratie maar hard op je toetsenbord want verder dan dat kom je niet

of ga ergens in de rifgebergte vechten als je een man bent


oh ja de profeet vzmh is een arabier

Kijk dat is het probleem van jou, jij leest niet en roept onzin. Ik ben niet gefrustreerd, je moet niet altijd van je zelf uitgaan. Ik heb het over de pan-Arabisten. Mischien ga ik ze chinezen noemen, maar dat zijn ze niet. Ik heb Arabische vrienden, dan heb ik het niet over DDarija sprekenden. Zij zijn namelijk ook Imazighen. Ik heb het over mensne uit Irak, Egypte, syrie, etc.. Weet je het verschil tussen hun en jou. Zij gebruiken hun hersenen en jij niet a Amazigh afunas. Zij zijn het namelijk eens met mee over de onderdrukking van de Pan-Arabisten van de (alle) volkeren die in die "zogenaamd" Arabisch wereld leven. En zij doen hun best ook om het in het daglicht te stellen. Zij dwingen me niet om te zwijgen over misdrijven, zoals jij wil doen, anders ben ik racist.

Zij houden zich ook niet bezig met zaken, zoals het rechtvaardigen van het doden van onschuldige mensen of met welke voet je een ruimte moet betreden. Dingen zoals het eten met links verboden is, assalam alaykum zeggen ander kom je in de hel. Iedereen de schuld geven behalve zichzelf.
Zij houden zich bezig met belangrijke zaken, zoals democratie en willen het beste voor die landen. Namelijk gel;ijkheid voor iedereen, want dan pas kunnen ze een vuist maken. En tegenstand bieden aan Amerika en Israel. het zijn democraten. Om in jullie termen te spreken: Rmunkar moet kenbaar gemaakt worden. Ga lekker door met de achterlijkheid en geef iedereen de schuld daarvan.

Qwertyno
20-05-04, 16:20
"Waar blijven de Arabiertjes? "

welke Arabiertjes?

Al Sawt
20-05-04, 16:40
Geplaatst door Afrux
Ik ben er drie keer geweest voor mijn werk (niet voor de olie industrie). Ik heb gemerkt dat ik als marokkaan ze niet intersseerde en neer gekeken werd op me. terwijl ze mijn de hielen likten van mijn Nederlandse collega's. Waar ben je dan geweest?

Ik ben in Dubai geweest en daar waren ze heel warmhartig, toen ze merkte dat ik een Marokkaan was.


Ik trek jouw verhaal niet in twijfel. Maar als jij op een belevenis een compleet beeld gaat vormen, dan ben je heel zwak om vooroordelen te weerstaan.

Geplaatst door Afrux

maar het geldt ook voor 100 duizenden palstijenen in Lebannon bijvoorbeeld. Ondanks dat ze nu al de derde generatie zijn, mogen ze nog steeds niet eens een verblijfsvergunning hebben. Zijn kunnen ook niet alle opleidingen volgen en niet alle ambten bekleden. Dit zijn de Arabieren. Eerste gedeelte is waar. Tweede gedeelte is een pertinente leugen.

De reden dat de Palestijnen geen formele status hebben, is geheel politiek gemotiveerd.

Als de Palestijnse vluchtelingen in het buitenland nationaliteit van hun gastland zullen krijgen, dan is hun kans op terugkeer volgens Int. recht verkeken.

Voorts hebben de Palestijnen in Lebanon, hun eigen universiteiten en scholen. Hun situatie is net zo ellendig als meeste Libanezen in de krottenwijken van Sidon en Beiroet.


Geplaatst door Afrux


Kuwait heeft honderden duizenden arme palastijnen gedeporteerd, omdat de idioot Arafat de kant koos van Saddam in d eeerste golf oorlog.

hetzelfde deed algerije met hondetduizenden Marokkannen omdat hassan II ruzie had met ze.

Enz. enz, enz,
Daarom verachten we onze leiders, zo erg.

Omdat zij de solidariteit tussen de gewone Arabieren, niet vertalen in hun politiek.

Al Sawt
20-05-04, 16:53
Geplaatst door Afrux
AL sawt:

Hij wis degene die de arabieren de grootste nederlaag heeft toegebracht. eeen vernedering die zij weerga niet kent. Ik begrijp dus niet waarom hij als held gezien wordt. Hij kwam daarna met een emotionele toespraak om de mensne te hersenspoelen en ineens was hij nog meer goddelijker voor de nationalisten. Afrux,

Je bent geslaagd in geschiedenislessen van de Zionisme.


In die lessen wordt Nasser, afgeschilderd als de brein achter de Arabische debacle in oorlogen met Israel.

Nasser heeft nooit een oorlog met Israel begonnen. Oorlogen van 1958 en 67 zijn door Israel begonnen en hadden ten doel om de zwakke Egyptische leger uit te schakelen.

Aangezien de Egyptische leger door de wanbeleid van de monarchie slecht gewapend, georganiseerd en opgeleid was, moest Nasser en zijn medestanders de leger opnieuw reorganiseren.

Omdat te voorkomen voerde Israel preventieve aanvallen uit.

Nasser wordt als een held gezien, omdat ie de Suez kanaal genationaliseerd heeft en daarmee heeft ie de mogendheiden GB en Frankrijk getrotseed.

Zijn ambities om van Egypte een industriele macht te maken, zijn door zijn dood nooit bewaarheid. Maar de huidige industriele infrastructuur van Egypte, is door Nasser aangelegd.

Ook voerde Nasser een uitstekende en vooral een onafhankelijke buitenlandse beleid. Hij speelde zowel VS als SU uit elkaar en was de grondlegger van de Afrikaanse unie en bond van ongebonden naties(huidige G55).

Dan heb ik het niet over zijn succesvolle onderwijsprogramma`s.

Nasser erfenis, is helaas door zijn opvolgers verkwanselt en verraden.

DEMOcraat
20-05-04, 17:03
Waar blijven de Arabiertjes?

welke arabieren bedoelt men hier de regering of de bevolking..
ARA-bier.

Afrux
20-05-04, 17:21
Geplaatst door Al Sawt
Afrux,

Je bent geslaagd in geschiedenislessen van de Zionisme.


In die lessen wordt Nasser, afgeschilderd als de brein achter de Arabische debacle in oorlogen met Israel.

Nasser heeft nooit een oorlog met Israel begonnen. Oorlogen van 1958 en 67 zijn door Israel begonnen en hadden ten doel om de zwakke Egyptische leger uit te schakelen.

Aangezien de Egyptische leger door de wanbeleid van de monarchie slecht gewapend, georganiseerd en opgeleid was, moest Nasser en zijn medestanders de leger opnieuw reorganiseren.

Omdat te voorkomen voerde Israel preventieve aanvallen uit.

Nasser wordt als een held gezien, omdat ie de Suez kanaal genationaliseerd heeft en daarmee heeft ie de mogendheiden GB en Frankrijk getrotseed.

Zijn ambities om van Egypte een industriele macht te maken, zijn door zijn dood nooit bewaarheid. Maar de huidige industriele infrastructuur van Egypte, is door Nasser aangelegd.

Ook voerde Nasser een uitstekende en vooral een onafhankelijke buitenlandse beleid. Hij speelde zowel VS als SU uit elkaar en was de grondlegger van de Afrikaanse unie en bond van ongebonden naties(huidige G55).

Dan heb ik het niet over zijn succesvolle onderwijsprogramma`s.

Nasser erfenis, is helaas door zijn opvolgers verkwanselt en verraden.

Hahaha, lachen man.

Wat heeft die nasser allemaal niet gedaan. Egypte een industrie macht!!! Egypte onderwijs grootheid!!! Hahaha!!!
Afrikaanse liga!!! ik zou daar niet trots op zijn. En natuurlijkm waren alle arabieren vroeger goed, ook musa beni nussayr en harun rachid!!!

Je hebt het niet over d euitroeiing van de moslim broeders? niet over de vernitieging van tiental nubian dorpen? niet over de onderukking van het volk en met name de kopten (christenen)? Niet over de coruptie, vernedering, opsluiting van onschuldigen.

Al was hij een profeet of Mohamed zelve dan had ik geen respect voor hem. jij geeft indirect aan dat je een beter moslim ben, want ik ben zionist. Hahaha, zielige manntje, gellukig is mijn islam niet jouw zieke islam.

Al Sawt
20-05-04, 17:49
Geplaatst door Afrux
Hahaha, lachen man.

Wat heeft die nasser allemaal niet gedaan. Egypte een industrie macht!!! Egypte onderwijs grootheid!!! Hahaha!!!
Afrikaanse liga!!! Ik heb nergens beweerd, dat Nasser van Egypte een grootheid heeft gemaakt. Je verdraait mijn reactie en dat illustreert meteen jouw tekortkoming, om een serieuze reactie te plaatsen.



Geplaatst door Afrux
Je hebt het niet over d euitroeiing van de moslim broeders? Je hebt het over uitroeiing?
Tuurlijk heeft Nasser, honderden kopstukken en leden van Gemaya Islamiya opgepakt en geexecuteerd. Maar niet uitgeroeid.

Maar waarom laat je de samenwerking tussen de Arabische nationalisten van Nasser en moslimfundamentalisten van Al Banna buiten beschouwing?

Waarom laat je de latere samenwerking tussen de Gemaya Islamiya(een daad van verraad) en de Britse geheimendienst om Nasser onderuit te halen, buiten beschouwing?



Geplaatst door Afrux
niet over de vernitieging van tiental nubian dorpen? Doel je op de dorpen, die plaats moesten maken voor de aanleg van de stuwmeer van Aswandam?

Tuurlijk niet. Je doelt zeker op andere dorpen, die op verdraaiingen van waar gebeurde feiten gebaseerd zijn?


Geplaatst door Afrux

niet over de onderukking van het volk en met name de kopten (christenen)? De kopten werden net zo onderdrukt als de moslims. Want Nasser was seculier(iets wat ik overigens niet waardeer).
Maar de Kopten werden niet zwaar onderdrukt en genoten in de seculiere systeem van Nasser zelfde kansen en rechten als hun Islamitische landgenoten.

Geplaatst door Afrux

niet over de coruptie, vernedering, opsluiting van onschuldigen. Dergelijke wanpraktijken, komen overal voor en vooral in een dictatuur. Maar het gaat erom, welk motivatie erachter schuilt.

Als men hoopt dat men daarmee de politieke doeleinden kan waarmaken. Is veel minder erg, als men het gebruikt om de machtbasis van een despoot te versterken.

Geplaatst door Afrux

Al was hij een profeet of Mohamed zelve dan had ik geen respect voor hem. ,Wat je hier zegt, staat gelijk aan ketterij.


Geplaatst door Afrux
jij geeft indirect aan dat je een beter moslim ben, want ik ben zionist. Hahaha, zielige manntje, Heb ik jouw religieuze overtuiging in twijfel getrokken?

Ik heb alleen gezegd; jouw geschiedenis over Nasser als genius achter de Arabische nederlagen, een verzinsel is. Een verzinsel die door de zionistische propaganda, keer op keer wordt herhaald.

En ik heb bovendien, nooit zoiets gezegd;
Geplaatst door Afrux

Al was hij een profeet of Mohamed zelve dan had ik geen respect voor hem. ,Want wat je hier zegt, staat gelijk aan ketterij.


Geplaatst door Afrux

gellukig is mijn islam niet jouw zieke islam. Gelukkig niet.

Mijn Islam praat niet over vrije Amazighen en onderdrukkende Arabieren. Mijn Islam praat niet over etnische scheidslijnen binnen de Arabische wereld en mijn Islam wil die entnische verschillen niet aanwakkeren.

Maar volgens mijn Islam, is etniciteit ondergeschikt aan geloof.

MEES
20-05-04, 19:21
Geplaatst door Al Sawt

Maar volgens mijn Islam, is etniciteit ondergeschikt aan geloof.

volgens jouw islam is ondergeschiktheid meetbaar naar religie en dan pas naar etniciteit :)

als de verfoeilijke christen/hindoe/atheist er van langs heeft gehad, dan pas worden de berbers en andere etniciteiten in het pan-arabische weer aangepakt :)

Al Sawt
20-05-04, 19:33
Geplaatst door MEES
volgens jouw islam is ondergeschiktheid meetbaar naar religie en dan pas naar etniciteit :)

als de verfoeilijke christen/hindoe/atheist er van langs heeft gehad, dan pas worden de berbers en andere etniciteiten in het pan-arabische weer aangepakt :) Doelend zeker op een etnische schoonmaak?

Maak je maar geen zorgen. Wij waren daar nooit goed in en we zullen daar ook nooit goed in zijn.

Zoiets moet je aan Christenen overlaten, dat zijn pas echte vaklui.:)

Progroms, Shoah, Ruanda, Aboriginals, Indianen, Zigeuners, etc etc etc etc. Dat is aanpak die je bedoelt, toch?

Pytaghoras
21-05-04, 19:27
Geplaatst door Sawda
Er wordt weinig in darija gesproken meer in al-fosha.

Frans wordt ongeveer 30% gesproken.

Je zal het niet geloven maar een paar maanden terug heb ik een masrahia in het berbers gezien. Ik kijk weinig naar marokkaanse zenders maar je ziet steeds meer dat er in het berbers wordt gesproken bv. het journaal.
Vorige week heb ik in al jazeera gehoord dat er zelfs een vertaling van de koran komt in het berbers. Hier zijn ze in Marokko mee bezig.

Sawda,

De Koran is vertaald door een persoon in Marokko. Die man wordt nu een afvallige genoemd en wordt bedreigd door de arabieren daar.

Op tv wordt meer darrija dan al-fosha gesproken. Maar het gaar niet om darija of alfosha. Het gaat erom dat er geen aandacht wordt besteedt aan Tamazight.

Afrux
22-05-04, 12:02
Waar blijven ze dan? daar gaat het eingelijk om in deze discussie.

Zoals ibn Khaldoun zei: (de arabieren zijn zo trots op hem dat ze hem beschouwen als een Arabier, maar anderen zeggen dat hij een Amazigh is). het doet er ook niet toe, belangrijk is dat hij tot de grootste wetenschappers aller tijden behoort en de grondlegger is van sociologie en geschedenieswetenschap.
Muqaddimat ibn Khaldoun:
De ARabieren kunnen alleen heersen over zwakke volkeren en brengen alleen ellende en verwoesting met zich mee. Want zodra ze een beetje tegenstand voelen lopen ze weg als lafaards.

waar blijven de lafaards? hun broeders in Palestina worden uitgemoord?
waar blijft de Pan-Arabisme?

DEMOcraat
22-05-04, 13:51
Geplaatst door Afrux
Waar blijven ze dan? daar gaat het eingelijk om in deze discussie.

Zoals ibn Khaldoun zei: (de arabieren zijn zo trots op hem dat ze hem beschouwen als een Arabier, maar anderen zeggen dat hij een Amazigh is). het doet er ook niet toe, belangrijk is dat hij tot de grootste wetenschappers aller tijden behoort en de grondlegger is van sociologie en geschedenieswetenschap.
Muqaddimat ibn Khaldoun:
De ARabieren kunnen alleen heersen over zwakke volkeren en brengen alleen ellende en verwoesting met zich mee. Want zodra ze een beetje tegenstand voelen lopen ze weg als lafaards.

waar blijven de lafaards? hun broeders in Palestina worden uitgemoord?
waar blijft de Pan-Arabisme?

Dehya werd de meest gevreesde tegenstander van de binnenvallende Arabische legers, maar desondanks, realiserend dat haar volk te zwak was om lang tegen de aanvallers te vechten, besloot zij dat de enige manier om te zorgen dat de Arabieren vertrokken het zorgen dat zij geen reden hadden om nog te blijven. Zij liet het platteland platbranden om zo de schoonheid van het land te doen verdwijnen, zodat de Arabieren het niet meer wilde hebben. Deze daad had niet veel effect op de bewoners van het platteland maar de rest van de bevolking was boos. Zij begon macht te verliezen.

Een van de bekendste historische figuren onder de Imazighen is Dehya, ook wel Kahina (heks, priesteres) genoemd, een naam die door de Arabieren werd gegeven omdat zij een opstand tegen hen leidde. Het woord Kahina stamt waarschijnlijk af van een oude Joodse priestergroep (KHN, zoals in namen zoals Cohen, Khan, etc.). Niet zoals andere vrouwen in de middeleeuwen heeft Dehya zelf grootheid bereikt. Haar macht is niet te danken aan een man, minnaar of een erfenis.

Volgens sommigen, inclusief de beroemde schrijver en vroege historicus, Ibn Khaldoun, was Dehya van Joodse afkomst. Hoe dan ook, dit is niet bewezen en wordt tegengesproken door verschillende geleerden.
Het is bovendien traditioneel geaccepteerd door de Imazighen dat Dehya van Joodse afkomt is, inclusief door de Imazighen in de Aures, het gebied waar zij leefde, volgens Ibn Khaldoun. Volgens sommige verhalen over de vrouwelijke strijder zijn haar volgelingen relatief nieuwkomers; andere beweren dat zij Joden waren die naar deze regio waren gevlucht tijdens de Romeinse slachting in de tweede eeuw