PDA

Bekijk Volledige Versie : Veel doden bij afschieten raketten israelische heli's op Palestijnse demonstranten



Zwarte Schaap
19-05-04, 13:15
Doden door raketaanval op betogers in Gazastrook

GAZA/RAFAH (ANP) - Israëlische gevechtshelikopters hebben woensdag raketten afgevuurd op een menigte Palestijnen. Daarbij zijn volgens ooggetuigen talrijke doden en gewonden gevallen.

De gevechtshelikopters bestookten naar verluidt Palestijnen die op weg waren naar een grote bijeenkomst om te protesteren tegen het optreden van de bezettingsmacht in de Gazastrook. Ze ageren vooral tegen de Israëlische acties van de afgelopen drie dagen in en rond Rafah, aan de Egyptische grens. Daardoor zijn al zeker 24 Palestijnen gedood.

Bron: ANP 19/05/04

862959
19-05-04, 13:18
Laat me raden:

- ze kwamen net uit een tunnel gekropen;

- de kinderen hadden kalashnikovs (stenen);

- ze wilden met zijn allen over een muur/hek klimmen;

Dat moeten die Palestijnen toch ook niet doen zeg........!!!!!!!!.........


:(

taouanza
19-05-04, 13:19
Goed zo antisemitisme moet je gelijk de kop indrukken. Wij in het beschaafde westen zitten niet te wachten op een 2E WOII.:moe:

En er moet weer een hoop geschiedenis over WOII ingestampt worden om dit weer te 'begrijpen'.

Bofko
19-05-04, 13:33
Geplaatst door taouanza
2E WOII


Dat is gewoon WOIII hoor.

taouanza
19-05-04, 13:37
Geplaatst door Bofko
Dat is gewoon WOIII hoor.

Dus je denkt ook dat als er weer een wereldoorlog komt alleen de joden slachtoffer zullen zijn?
En dat ondertussen elk volk mag uitgemoordt worden als het maar niet de joden zijn?

Scipio
19-05-04, 13:38
Tsja, vorige week was het nog feest in Rafah. Toen liepen de Palestijnen lachend rond met een zak vol afgehakte ledematen.

taouanza
19-05-04, 13:42
Geplaatst door Scipio
Tsja, vorige week was het nog feest in Rafah. Toen liepen de Palestijnen lachend rond met een zak vol afgehakte ledematen.

Das zo onmenselijk he integenstelling tot raketaanvallen op burgers?
Waarom was het feest denk je?
Omdat die mensen zo gebrainwashed zijn dat ze geloven dat ze het heel ellendig hebben? Dat allemaal komt door de islam die ze laat geloven dat ze onderdrukt worden en uitgemoordt?
Terwijl de rest van de wereld heel goed kan zien dat dat helemaal niet zo is. Iedereen staat te popelen om te ruilen met de Palestijnen. Wat een fantasie die Palestijnen ze zien dingen die er helemaal niet zijn?!

Bofko
19-05-04, 13:44
Geplaatst door taouanza
Dus je denkt ook dat als er weer een wereldoorlog komt alleen de joden slachtoffer zullen zijn?
En dat ondertussen elk volk mag uitgemoordt worden als het maar niet de joden zijn?

Zijn dit retorische vragen of verwacht je hier echt antwoord op ?

Simon
19-05-04, 13:49
Komt op mij toch wel wat fascistisch over dit gedrag van Israeliers:


Israël vuurt op betogende menigte

*********************
RAFAH Een Israëlische helikopter heeft
raketten afgevuurd op een menigte in de
Gazastrook die demonstreerde tegen het
Israëlische optreden.Ooggetuigen en
medische bronnen melden negen doden en
tientallen gewonden.Yasser Arafat heeft
de noodtoestand in Gaza afgekondigd.

Bij de acties in de kampen in Gaza zijn
al zeker 23 Palestijnen gedood.Israël
heeft met luidsprekers alle mannen in
Rafah van boven de 16 jaar opgeroepen
zich over te geven.Anders zullen de
huizen waar ze wonen worden vernietigd.

De Britse premier Blair heeft de sloop
van huizen door Israël onaanvaardbaar
en ongerechtvaardigd genoemd.

bron: teletext

taouanza
19-05-04, 13:49
Geplaatst door Bofko
Zijn dit retorische vragen of verwacht je hier echt antwoord op ?

Nou als jij bijdehand gaat doen kan ik het ook.:moe:
Je weet donders goed dat de mensen die er telkens de WOII erbij halen alleen de jodenvervolging bedoelen. Aangezien mensen over ter wereld vermoordt en vervolgd worden maar schijnbaar kan dat en mag dat.
Maar mensen die kritisch zijn tegen beleid van Israel moeten toch even goed ingestampt worden wat voor gevolgen antisemitisme kan hebben.
Niet haat in het algemeen maar antisemitisme.

taouanza
19-05-04, 13:51
Geplaatst door Simon
Komt op mij toch wel wat fascistisch over dit gedrag van Israeliers:


Israël vuurt op betogende menigte

*********************
RAFAH Een Israëlische helikopter heeft
raketten afgevuurd op een menigte in de
Gazastrook die demonstreerde tegen het
Israëlische optreden.Ooggetuigen en
medische bronnen melden negen doden en
tientallen gewonden.Yasser Arafat heeft
de noodtoestand in Gaza afgekondigd.

Bij de acties in de kampen in Gaza zijn
al zeker 23 Palestijnen gedood.Israël
heeft met luidsprekers alle mannen in
Rafah van boven de 16 jaar opgeroepen
zich over te geven.Anders zullen de
huizen waar ze wonen worden vernietigd.

De Britse premier Blair heeft de sloop
van huizen door Israël onaanvaardbaar
en ongerechtvaardigd genoemd.

bron: teletext

We gaan het natuurlijk de volgende weken alleen hebben over het feit dat het antisemitisme tot ver in de hoogste rangen van Europese is door gedrongen.:moe:

Bram
19-05-04, 14:04
Geplaatst door Carmalla
Bestonden die betogers niet gewoon uit aanhangers van Hamas of een van de andere moslimterroristische organisaties?

Zomaar even een vraagje voor we voor niets ons medeleven tonen.

Een camouflerende jood :moe:

Zwarte Schaap
19-05-04, 14:06
Update:

Doden door raketaanval op betogers in Gazastrook

GAZA/RAFAH (ANP) - Israëlische gevechtshelikopters hebben woensdag raketten afgevuurd op een menigte Palestijnen. Daarbij zijn volgens medische hulpverleners in Rafah zeker tien doden gevallen. Tientallen anderen raakten gewond, van wie sommigen ernstig.

Het plaatselijke ziekenhuis is niet berekend op het aantal en de ernst van de verwondingen. Er spelen zich volgens ooggetuigen dramatische taferelen af.

De gevechtshelikopters bestookten Palestijnen die op weg waren naar een grote bijeenkomst om te protesteren tegen het optreden van de bezettingsmacht in de Gazastrook. Ze ageren vooral tegen de Israëlische acties van de afgelopen drie dagen in en rond Rafah, aan de Egyptische grens. Daardoor zijn inclusief de doden van woensdag inmiddels al zeker 34 Palestijnen omgekomen.

Israëlische soldaten hebben woensdag in de wijk Tal al-Sultan met luidsprekers alle jongens en mannen boven de zestien jaar opgedragen met de handen omhoog naar buiten te komen. De razzia is in een van de onrustigste wijken van Rafah in het zuiden van de Gazastrook.

Voor de aanval op de betogers hadden de Israëlische militairen woensdag in Rafah al een dertienjarige jongen, een zestienjarige tiener en een man die lid van een plaatselijke ordedienst was, doodgeschoten.

Palestijnse ooggetuigen meldden dat Israëli's de man van de ordedienst onder vuur namen, hoewel hij met een witte vlag in de hand gehoor had gegeven aan een bevel naar buiten te komen.

Bron: ANP

taouanza
19-05-04, 14:06
Geplaatst door Carmalla
Bestonden die betogers niet gewoon uit aanhangers van Hamas of een van de andere moslimterroristische organisaties?

Zomaar even een vraagje voor we voor niets ons medeleven tonen.

We krijgen hier steeds meer zieke geesten.:kotsen:

Zwarte Schaap
19-05-04, 14:09
Geplaatst door Carmalla
Bestonden die betogers niet gewoon uit aanhangers van Hamas of een van de andere moslimterroristische organisaties?

Zomaar even een vraagje voor we voor niets ons medeleven tonen.

Domme vraag, Volgens de Israeliers zijn alle palestijnen terroristen, ook kinderen ,huizen en olijfbomen etc...

Carmalla
19-05-04, 14:11
Geplaatst door taouanza
We krijgen hier steeds meer zieke geesten.:kotsen:
Wat dat betreft was het echt een verademing toen jij in Turkije was.

Isaac
19-05-04, 14:14
Komt het daar ooit nog goed? :moe:

Simon
19-05-04, 14:33
Dit is een bloedbad:

Op nu.nl spreekt men over 22 doden. En ook dat de Israeliers geen ambulances uit het noorden van Gaza doorlaten.

En de Haaretz spreekt over 23 doden:

Last Update: 19/05/2004 16:35

At least 23 killed in IDF missile strike on Rafah protest

By Amira Hass, Haaretz Correspondent, Haaretz Service and Agencies

At least 23 Palestinians, most of them said to be school students, were killed Wednesday afternoon when Israel Defense Forces helicopter gunships and tanks fired missiles and shells into a crowd of protestors in Rafah refugee camp in the southern Gaza Strip.

Zwarte Schaap
19-05-04, 15:45
Update:

Israel ontkent dat de raketten van de helikopters zijn geschoten maar dat het een ongeluk is waarbij een tank granaten heeft afgeschoten.

Bron: Conny Mus, RTLZ

lennart
19-05-04, 15:48
Geplaatst door Zwarte Schaap
Update:

Israel ontkent dat de raketten van de helikopters zijn geschoten maar dat het een ongeluk is waarbij een tank granaten heeft afgeschoten.

Bron: Conny Mus, RTLZ

Valt me nog alles zins mee dat ze de Palestijnen er niet de schuld van geven.

Magoed.. Israeli justice kennende zal ook dit geen gevolgen hebben.. "ongelukje". Net zoals de moordenaar van Rachel Corrie ook nog altijd vrij rondloopt.

Julien
19-05-04, 16:21
Geplaatst door taouanza
We gaan het natuurlijk de volgende weken alleen hebben over het feit dat het antisemitisme tot ver in de hoogste rangen van Europese is door gedrongen.:moe:

wat jank je nou de hele tijd over mensen die zeuren over antisemitisme? ik ben het nog niet tegengekomen de laatste paar dagen.

maar goed, wat betreft deze terreur van Israel. Ik ben nu op een punt dat ik niet tegen een boycot van israelische producten zou zijn (itt vroeger), Israel gedraagt zich echt als een 2e Zuid-Afrika.

echnaton
19-05-04, 16:25
Het is nog niet zeker wat er nou precies ontploft is. Het kunnen ook explosieven zijn van de Palestijnen zelf. Overigens is de dood van 23 Palestijnen wel verschrikkelijk maar niet erger dan dan dood van 23 Israëli's bij een zelfmoordaanslag.

taouanza
19-05-04, 16:29
Geplaatst door Julien
wat jank je nou de hele tijd over mensen die zeuren over antisemitisme? ik ben het nog niet tegengekomen de laatste paar dagen.

maar goed, wat betreft deze terreur van Israel. Ik ben nu op een punt dat ik niet tegen een boycot van israelische producten zou zijn (itt vroeger), Israel gedraagt zich echt als een 2e Zuid-Afrika.


http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&threadid=97314

Julien
19-05-04, 16:43
Geplaatst door echnaton
Het is nog niet zeker wat er nou precies ontploft is. Het kunnen ook explosieven zijn van de Palestijnen zelf. Overigens is de dood van 23 Palestijnen wel verschrikkelijk maar niet erger dan dan dood van 23 Israëli's bij een zelfmoordaanslag.

Die 23 Israeli's waren wel soldaten die schuldig zijn aan oorlogsmisdaden (luister naar de VN) . Met hen heb ik geen medelijden.

Daartegenover zijn de meeste omgekomen Palestijnen onschuldigen, vaak jongeren. Dit is net zo goed terreur wat het Israelische leger hier doet als wat Hamas doet als het een bus opblaast. Walchelijk!

echnaton
19-05-04, 16:51
Geplaatst door Julien
Die 23 Israeli's waren wel soldaten die schuldig zijn aan oorlogsmisdaden (luister naar de VN) . Met hen heb ik geen medelijden.

Daartegenover zijn de meeste omgekomen Palestijnen onschuldigen, vaak jongeren. Dit is net zo goed terreur wat het Israelische leger hier doet als wat Hamas doet als het een bus opblaast. Walchelijk!

Je kunt niet zomaar in het algemeen zeggen dat Israëlische soldaten schuldig zijn aan oorlogsmisdaden. De dood van soldaten vind ik trouwens even erg als de dood van burgers. Ik heb wel mededlijden met ze en ook met hun nabestaanden. Maar bovendien, schreef ik niet over soldaten maar over willekeurige burgers die regelmatig het slachtoffer zijn van zelfmoordaanslagen. In Israël zijn er dat de afgelopen jaren heel wat meer geweest dan 23. Omgekomen Palestijnen waar je het over hebt zijn vaak Hamas-strijders.

echnaton
19-05-04, 16:52
Geplaatst door Julien
wat jank je nou de hele tijd over mensen die zeuren over antisemitisme? ik ben het nog niet tegengekomen de laatste paar dagen.

maar goed, wat betreft deze terreur van Israel. Ik ben nu op een punt dat ik niet tegen een boycot van israelische producten zou zijn (itt vroeger), Israel gedraagt zich echt als een 2e Zuid-Afrika.

Ga je ook Palestijnse produkten boycotten als er weer eens een aanslag is gelukt?

Julien
19-05-04, 17:17
Geplaatst door echnaton
Ga je ook Palestijnse produkten boycotten als er weer eens een aanslag is gelukt?

Palestijnse produkten? Zijn die er dan? En daarnaast slaat die vergelijking nergens op, omdat de Israeli's veel meer slachtoffers maken met hun superieure leger.

Landen werden vroeger voor minder geboycot (remember Frankrijk na Muroroa)

Joesoef
19-05-04, 17:20
Geplaatst door Carmalla
Wat dat betreft was het echt een verademing toen jij in Turkije was.


Kan jij niet lekker met vakantie richting Israel, naar de gazastrook of ergens in de buurt van Egypte???? Liefst een busvakantie.

We zullen de kranten in de gaten houden :wohaa:

Beëlzebub
19-05-04, 17:23
Eigenlijk zouden de VN nu maar eens moeten besluiten Palestina te bevrijden, zoals dat destijds in 1991 met Koeweit is gebeurt. En dan die hele Israëlische legermacht oprollen en ontwapenen. Het zou echt een verademing voor de wereld zijn. Ik walg van Israël en ben ook woedend.

taouanza
19-05-04, 17:29
Geplaatst door echnaton
Je kunt niet zomaar in het algemeen zeggen dat Israëlische soldaten schuldig zijn aan oorlogsmisdaden. De dood van soldaten vind ik trouwens even erg als de dood van burgers. Ik heb wel mededlijden met ze en ook met hun nabestaanden. Maar bovendien, schreef ik niet over soldaten maar over willekeurige burgers die regelmatig het slachtoffer zijn van zelfmoordaanslagen. In Israël zijn er dat de afgelopen jaren heel wat meer geweest dan 23. Omgekomen Palestijnen waar je het over hebt zijn vaak Hamas-strijders.

Waar komen die zelfmoordaanslagen vandaan denk je?

En zo te horen heeft HAMAS geen minimum leeftijd aangezien kinderen regelmatig slachtoffers zijn.:moe:
En je kan dan wel gaan roepen dat het verdwaalde kogels zijn van Palestijnen maar Israel kan er een hoop aan doen om 'misverstanden' te voorkomen zoals NIET een woonwijk met zwaar munitie binnen treden en schieten op alles wat beweegt.
Wel heel toevallig he?
Het Israelische leger is een van de zwaar bewapendste van de wereld maar het zijn 'toevallig' altijd de Palestijnse kogels die slachtoffers maken. En ondanks je dubbele moraal verschaft de Nederlandse taal toch duidelijke definities van indringers, aanvallers en verdedigers.
Zoals bijvoorbeed als Israelische soldaten Palestijnse gebied in gaan dan zijn de Israeli's de indringers en aanvallers en zijn de Palestijnen die schieten de verdedigers en niet andersom.
Stel voor ik ga jou huis is en ik ga slopen dan ben ik de indringer en is het voor jou logisch dat je je verdedigd. Ik kan niet als indringer klagen over het feit dat je mijn aanwezigheid niet waardeert en zelfverdediging roepen. Kan je het nog een beetje volgen?

En ik vind de dood van soldaten die burgers vermoorden helemaal niet erg! Ze weten donders goed wat ze doen en ze weten ook dat er onmensen zoals jij klaar staan om het allemaal goed te praten.

echnaton
19-05-04, 17:30
Geplaatst door Julien
Palestijnse produkten? Zijn die er dan? En daarnaast slaat die vergelijking nergens op, omdat de Israeli's veel meer slachtoffers maken met hun superieure leger.

Landen werden vroeger voor minder geboycot (remember Frankrijk na Muroroa)

Dat komt doordat de Palestijnse terroristen zich verschuilen tussen hun eigen mensen. Overigens, als er geen zelfmoordaanslagen waren geweest, dan zouden er ook geen slachtoffers aan Palestijnse kant gevallen zijn.

taouanza
19-05-04, 17:32
Geplaatst door echnaton
Dat komt doordat de Palestijnse terroristen zich verschuilen tussen hun eigen mensen. Overigens, als er geen zelfmoordaanslagen waren geweest, dan zouden er ook geen slachtoffers aan Palestijnse kant gevallen zijn.

Nee die Palestijnse verzetstrijders die moeten een eigen kwartier hebben met op de dak een grote lichtgevende kruis. Is wat makkelijker voor het IDF.


Nee je zal ook wat betreft de Palestijnen ook een aparte definitie van slachtoffer hebben.

Beëlzebub
19-05-04, 17:34
Geplaatst door echnaton
Overigens, als er geen zelfmoordaanslagen waren geweest, dan zouden er ook geen slachtoffers aan Palestijnse kant gevallen zijn.

En als Israël Palestina niet bezet had, waren er geen zelfmoordaanslagen geweest.

echnaton
19-05-04, 17:36
Geplaatst door taouanza
Waar komen die zelfmoordaanslagen vandaan denk je?

En zo te horen heeft HAMAS geen minimum leeftijd aangezien kinderen regelmatig slachtoffers zijn.:moe:
En je kan dan wel gaan roepen dat het verdwaalde kogels zijn van Palestijnen maar Israel kan er een hoop aan doen om 'misverstanden' te voorkomen zoals NIET een woonwijk met zwaar munitie binnen treden en schieten op alles wat beweegt.
Wel heel toevallig he?
Het Israelische leger is een van de zwaar bewapendste van de wereld maar het zijn 'toevallig' altijd de Palestijnse kogels die slachtoffers maken. En ondanks je dubbele moraal verschaft de Nederlandse taal toch duidelijke definities van indringers, aanvallers en verdedigers.
Zoals bijvoorbeed als Israelische soldaten Palestijnse gebied in gaan dan zijn de Israeli's de indringers en aanvallers en zijn de Palestijnen die schieten de verdedigers en niet andersom.
Stel voor ik ga jou huis is en ik ga slopen dan ben ik de indringer en is het voor jou logisch dat je je verdedigd. Ik kan niet als indringer klagen over het feit dat je mijn aanwezigheid niet waardeert en zelfverdediging roepen. Kan je het nog een beetje volgen?

En ik vind de dood van soldaten die burgers vermoorden helemaal niet erg! Ze weten donders goed wat ze doen en ze weten ook dat er onmensen zoals jij klaar staan om het allemaal goed te praten.

Je verhaal over indringers, aanvallers en verdedigers is eenzijdig en dus behoorlijk zwak. Als je ook nog over 'onmensen als jij' begint laat je zien dat je zelf ook beseft dat je argumenten te kort komt en dus hoef ik nergens meer op in te gaan.

echnaton
19-05-04, 17:37
Geplaatst door Beëlzebub
En als Israël Palestina niet bezet had, waren er geen zelfmoordaanslagen geweest.

Er waren al aanslagen op Joden ver voordat Israël Palestina had bezet.

echnaton
19-05-04, 17:41
Ik hoorde overigens het bericht dat het dodental bij de demonstratie nu op 10 wordt gesteld. Dat is overigens verschrikkelijk genoeg, vooral omdat er weer een aantal kinderen onder de doden zijn. Je vraagt je overigens wel af, hoe komen kinderen nu weer in zo'n gevaarlijke situatie terecht?

gbkm
19-05-04, 17:41
laf,laffer,israel.

Beëlzebub
19-05-04, 17:43
Geplaatst door echnaton
Er waren al aanslagen op Joden ver voordat Israël Palestina had bezet.

Al eerder heb ik vermeld, dat sinds ca. 1880 Joden probeerden in Palestina kolonies te stichten. Dan roep je verzet op.
Maar het is misschien zinvoller om te kijken wat er rond het ontstaan van de staat I. is gebeurd en daarna. Daar deugt niets van.

echnaton
19-05-04, 17:45
Geplaatst door Beëlzebub
Al eerder heb ik vermeld, dat sinds ca. 1880 Joden probeerden in Palestina kolonies te stichten. Dan roep je verzet op.
Maar het is misschien zinvoller om te kijken wat er rond het ontstaan van de staat I. is gebeurd en daarna. Daar deugt niets van.

De Joden hebben bij het stichten van kolonies nooit geweld gebruikt. Wel om zich te verdedigen tegen aanvallen. Terecht lijkt me.

Beëlzebub
19-05-04, 17:52
Geplaatst door echnaton
De Joden hebben bij het stichten van kolonies nooit geweld gebruikt. Wel om zich te verdedigen tegen aanvallen. Terecht lijkt me.

Herhaling: het stichten van kolonies in andermans gebied roept verzet op. De Joden werden aangevallen, maar dat is begrijpelijk. Dan kun je je wel verdedigen, het blijft echter een onrechtmatige daad, dat je dat land gestolen hebt.

~Panthera~
19-05-04, 17:56
Nou, op het 6 uur journaal zag het er allemaal weer smakelijk uit. :moe:
Was blijkbaar weer geheel "toevallig".

taouanza
19-05-04, 18:05
Geplaatst door echnaton
Je verhaal over indringers, aanvallers en verdedigers is eenzijdig en dus behoorlijk zwak. Als je ook nog over 'onmensen als jij' begint laat je zien dat je zelf ook beseft dat je argumenten te kort komt en dus hoef ik nergens meer op in te gaan.

Ja ik vind je een onmens ik vind mensen die wandaden goedpraten medeverantwoordelijk.Wat mensen zoals jij zorgen er voor dat het blijft doorgaan.
JE kan wel roepen dat mijn argumenten zwak zijn maar ik zie geen tegen argument. Geweld vanuit Palestijnse kant wordt alleen gezien als puur geweld en altijd fout maar Israeli's geweld zit in een grijsgebied. Het is altijd wel goed te praten.
En de reden waarom je er niet op in gaan laat zien dat je geen echte argumenten heb.
Je hebt een zieke geest die je probeert te camoufleren met je keurige ABN.

lennart
19-05-04, 18:11
Geplaatst door echnaton
Dat komt doordat de Palestijnse terroristen zich verschuilen tussen hun eigen mensen. Overigens, als er geen zelfmoordaanslagen waren geweest, dan zouden er ook geen slachtoffers aan Palestijnse kant gevallen zijn.

Joodse soldaten verschuilen zich ook regelmatig tussen de Israelische bevolking. Op bussen tref je bijvoorbeeld heel vaak soldaten aan die op weg zijn naar het front.

taouanza
19-05-04, 18:12
Geplaatst door echnaton
De Joden hebben bij het stichten van kolonies nooit geweld gebruikt. Wel om zich te verdedigen tegen aanvallen. Terecht lijkt me.

Hoe sticht je een kolonie op zonder geweld? Hoe doe je dat?
Hoe zet je mensen hun huis uit zonder geweld? Hoe sloop je iemands huis zonder geweld? Hoe neem je iemands bezittingen zonder geweld?Hoe verniel je iemands boomgaarden en oogst zonder geweld? Hoe pak je iemands watervoorziening af zonder geweld?
Hoe spoel je iemands toekomst door de plee zonder geweld?


Nee ze zijn alleen tot de tand bewapend ze lopen daar allemaal rond met geweren maar gewelddadig zijn ze niet. Staan ook nooit Israelische soldaten bij.
Ze bellen aan met een zelfgebakken taart bij de Palestijnen met het vriendelijk verzoek om hun huis en haard te verlaten. Een vriendelijk en vreedzaam verzoek die de Palestijnen heel vriendelijk en direct inwilligen. En vervolgens gaan ze klagen voor de camera's. Zo oneerlijk allemaal.:jammer:

Je moet een hele nieuwe woordenboek schrijven. Je hebt je eigen definities voor vrede, geweld, slachtoffer enz enz.

taouanza
19-05-04, 18:13
Geplaatst door ~Panthera~
Nou, op het 6 uur journaal zag het er allemaal weer smakelijk uit. :moe:
Was blijkbaar weer geheel "toevallig".

In scene gezet.

~Panthera~
19-05-04, 18:17
Geplaatst door taouanza
In scene gezet.
------------------------

Ja, die indruk kreeg ik al, vooral met die grote helicopter erboven. :moe:
Hing er ook "toevallig" waarschijnlijk.

Maarten
19-05-04, 18:20
Geplaatst door taouanza
Ja ik vind je een onmens ik vind mensen die wandaden goedpraten medeverantwoordelijk.
Precies.
En daarom is die vent fascistoide, of gewoon en racist, of een vent zonder ziel.
Hij denkt hier waarschijnlijk nog iets nieuws te vertellen ook. Alsof we die rotzooi niet al 100x gezien hebben hier. Je kunt wel aan het opvoeden blijven. Misschien moet ie maar gewoon genegeerd worden, tenzij je het leuk vind om mee te spelen.

taouanza
19-05-04, 18:23
Geplaatst door Maarten
Precies.
En daarom is die vent fascistoide, of gewoon en racist, of een vent zonder ziel.
Hij denkt hier waarschijnlijk nog iets nieuws te vertellen ook. Alsof we die rotzooi niet al 100x gezien hebben hier. Je kunt wel aan het opvoeden blijven. Misschien moet ie maar gewoon genegeerd worden, tenzij je het leuk vind om mee te spelen.

Ik hoop ook dat hij liegt over zijn beroep, geschiedenisdocent.
Ik heb medelijden met die stakkers die door zijn zieke denkbeelden worden vergiftigd.:mad:

Beëlzebub
19-05-04, 18:25
Geplaatst door taouanza
Ik hoop ook dat hij liegt over zijn beroep, geschiedenisdocent.
Ik heb medelijden met die stakkers die door zijn zieke denkbeelden worden vergiftigd.:mad:

Geschiedenisdocent op een gereformeerde school zeker!

taouanza
19-05-04, 18:28
Geplaatst door ~Panthera~
------------------------

Ja, die indruk kreeg ik al, vooral met die grote helicopter erboven. :moe:
Hing er ook "toevallig" waarschijnlijk.

Nou kunnen we wel raden wie dit jaar met de oscars er vandoor gaan.
Bush, Rumsfeld en...............................................d e Palestijnen. De laatse voor de beste special effects.:moe:

Julien
19-05-04, 18:31
Geplaatst door taouanza
In scene gezet.

ben je op de cynische tour, Touanza? :D

taouanza
19-05-04, 18:39
Geplaatst door Julien
ben je op de cynische tour, Touanza? :D

Wanneer niet?:p

Dutchguy
19-05-04, 19:00
Net de beelden op tv gezien. Walging tot op het bot. :kotsen2:

echnaton
19-05-04, 19:06
Geplaatst door Beëlzebub
Herhaling: het stichten van kolonies in andermans gebied roept verzet op. De Joden werden aangevallen, maar dat is begrijpelijk. Dan kun je je wel verdedigen, het blijft echter een onrechtmatige daad, dat je dat land gestolen hebt.

Herhaling, het was andermans gebied niet. Alles is volkomen legaal gegaan.

echnaton
19-05-04, 19:07
Geplaatst door taouanza
Ja ik vind je een onmens ik vind mensen die wandaden goedpraten medeverantwoordelijk.Wat mensen zoals jij zorgen er voor dat het blijft doorgaan.
JE kan wel roepen dat mijn argumenten zwak zijn maar ik zie geen tegen argument. Geweld vanuit Palestijnse kant wordt alleen gezien als puur geweld en altijd fout maar Israeli's geweld zit in een grijsgebied. Het is altijd wel goed te praten.
En de reden waarom je er niet op in gaan laat zien dat je geen echte argumenten heb.
Je hebt een zieke geest die je probeert te camoufleren met je keurige ABN.

.

Qwertyno
19-05-04, 19:21
Wie kan mij vertellen hoeveel doden, gewonden en daklozen er sinds afgelopen week zijn gevallen? Dit vraag ik omdat de nederlandse media zeer onduidelijk is in het vermelden van Palestijnse slachtoffers.

echnaton
19-05-04, 19:24
Geplaatst door taouanza
Ik hoop ook dat hij liegt over zijn beroep, geschiedenisdocent.
Ik heb medelijden met die stakkers die door zijn zieke denkbeelden worden vergiftigd.:mad:

Nou, dat is niet mijn enige beroep hoor. Daarnaast geef ik in de avonduren nog computerles en Nederlands voor buitenlanders (NT2), hoewel dat laatste jammer genoeg wat minder is geworden, de laatste tijd. In het weekend en de vakanties schrijf ik, als ik mijn tijd tenminste niet zit te verdoen op maroc.nl.

echnaton
19-05-04, 19:36
Geplaatst door Qwertyno
Wie kan mij vertellen hoeveel doden, gewonden en daklozen er sinds afgelopen week zijn gevallen? Dit vraag ik omdat de nederlandse media zeer onduidelijk is in het vermelden van Palestijnse slachtoffers.

In totaal 23 doden aan Palestijnse kant waarvan 13 bij gevechten en 10 bij de demonstratie (waaronder ook kinderen).

Beëlzebub
19-05-04, 19:44
Geplaatst door echnaton
Herhaling, het was andermans gebied niet. Alles is volkomen legaal gegaan.

Dus al die gebieden waren beschikbaar voor Joden? Er woonde niemand in Palestina? :maf2:
Of bedoel je zoiets als: in Flevoland is nog veel land waar je kilometers in de omtrek niemand ziet, dus daar kan deze of gene uit willekeurig welk land nog wel even een nederzetting bouwen? :confused:

taouanza
19-05-04, 19:48
Geplaatst door Beëlzebub
Dus al die gebieden waren beschikbaar voor Joden? Er woonde niemand in Palestina? :maf2:
Of bedoel je zoiets als: in Flevoland is nog veel land waar je kilometers in de omtrek niemand ziet, dus daar kan deze of gene uit willekeurig welk land nog wel even een nederzetting bouwen? :confused:

Vreemd dat een 'leeg' land zoveel vluchtelingen heeft. Zo is er niemand en zo zijn er miljoenen vluchtelingen.
Maar het is de schuld van de Palestijnse adel want die trok weg als die niet wegtrok werden de Palestijnen niet gedwongen om hun huizen te verlaten en werden de waterputten niet vergiftigd om te voorkomen dat ze terug kwamen.
Als je het niet kan volgen dan ligt het niet aan jou.

Carmalla
19-05-04, 19:52
Ik heb begrepen dat de Palestijnen, zoals wel vaker, weer eens flink gelogen hebben over het aantal dodelijke slachtoffers. Waar gesproken werd over tientallen waren het er in realiteit tien.

Qwertyno
19-05-04, 19:55
Geplaatst door echnaton
In totaal 23 doden aan Palestijnse kant waarvan 13 bij gevechten en 10 bij de demonstratie (waaronder ook kinderen).

Dit is een voorbeeld van wat ik bedoel.
Ik ga ff in het nieuws archief zoeken. Zo terug.

taouanza
19-05-04, 19:57
Geplaatst door echnaton
Ik hoorde overigens het bericht dat het dodental bij de demonstratie nu op 10 wordt gesteld. Dat is overigens verschrikkelijk genoeg, vooral omdat er weer een aantal kinderen onder de doden zijn. Je vraagt je overigens wel af, hoe komen kinderen nu weer in zo'n gevaarlijke situatie terecht?

Dat krijg je als tanks en helicopters overbevolkte vluchtelingenkampen bestoken

Beëlzebub
19-05-04, 20:03
Geplaatst door taouanza
Vreemd dat een 'leeg' land zoveel vluchtelingen heeft. Zo is er niemand en zo zijn er miljoenen vluchtelingen.
Maar het is de schuld van de Palestijnse adel want die trok weg als die niet wegtrok werden de Palestijnen niet gedwongen om hun huizen te verlaten en werden de waterputten niet vergiftigd om te voorkomen dat ze terug kwamen.
Als je het niet kan volgen dan ligt het niet aan jou.

I am seriously puzzled. Ik geloof dat ik nog wat lessen van deze gesch.-leraar nodig heb.

taouanza
19-05-04, 20:03
Geplaatst door Carmalla
Ik heb begrepen dat de Palestijnen, zoals wel vaker, weer eens flink gelogen hebben over het aantal dodelijke slachtoffers. Waar gesproken werd over tientallen waren het er in realiteit tien.



Geplaatst door taouanza
Je moet wel goed lezen hoor Joesoef het is namelijk allemaal in 'scene gezet'.

En voor je het weet stuur de Israelische media weer allemaal geruchten rond dat het om honderden doden gaat zodat het achteraf errug meevalt als het om tientallen gaat.


:moe:

Nou de Palestijnen hebben het maar druk mee:Kogels en raketten ontwijken, doden bergen, gewonden verzorgen EN de media manipuleren.Oja het is allemaal in scene gezet dus blijft alleen media manipuleren over.:denk:

taouanza
19-05-04, 20:05
Geplaatst door Beëlzebub
I am seriously puzzled. Ik geloof dat ik nog wat lessen van deze gesch.-leraar nodig heb.

Kokervisie doet wonderen. Er gaat een wereld voor ope...uh ik bedoel sluiten.

Dutchguy
19-05-04, 20:09
Geplaatst door Carmalla
Ik heb begrepen dat de Palestijnen, zoals wel vaker, weer eens flink gelogen hebben over het aantal dodelijke slachtoffers. Waar gesproken werd over tientallen waren het er in realiteit tien.

Heb je de beelden gezien?
Is dat niet genoeg?
Heb jij wel een hart?

Zomaar wat vragen die bij me opkomen.

C@rmalla
19-05-04, 20:13
Geplaatst door Dutchguy
Heb je de beelden gezien?
Is dat niet genoeg?
Heb jij wel een hart?

Zomaar wat vragen die bij me opkomen.
Ik heb de beelden gezien. Veel jonge kinderen waarvan het onverantwoord is dat hun ouders ze met zoveel geweld de straat op laten gaan.

Dutchguy
19-05-04, 20:15
Geplaatst door C@rmalla
Ik heb de beelden gezien. Veel jonge kinderen waarvan het onverantwoord is dat hun ouders ze met zoveel geweld de straat op laten gaan.

Had iemand kunnen verwachten dat je als je in een betoging loopt als burger bestookt wordt door materiaal dat doorgaans alleen in oorlogen ingezet wordt tegen zwaar materieel?!!

echnaton
19-05-04, 20:23
Geplaatst door Beëlzebub
Dus al die gebieden waren beschikbaar voor Joden? Er woonde niemand in Palestina? :maf2:
Of bedoel je zoiets als: in Flevoland is nog veel land waar je kilometers in de omtrek niemand ziet, dus daar kan deze of gene uit willekeurig welk land nog wel even een nederzetting bouwen? :confused:

Ik ga hier geen geschiedenisles geven. Ik beveel het boek Jeruzalem van Karen Armstrong aan. Geeft een onpartjidig verslag en een genuanceerd beeld.

Matesis
19-05-04, 20:27
Ik heb de beelden gezien. Veel jonge kinderen waarvan het onverantwoord is dat hun ouders ze met zoveel geweld de straat op laten gaan.

Wat wil je dat ze op straat zijn, hun huizen zijn immers vernield schlemiel...

:kotsen:

taouanza
19-05-04, 20:27
Geplaatst door C@rm@lla
Je had in elk geval de risico's kunnen inschatten. Hetzelfde verhaal als die moeder die van de week haar zoon en dochter het dak op liet gaan toen de kogels daar in het rond vlogen

Schat jij ook dat risico in als je je vrijheid van meningsuiting gebruikt?
Dus niet de schutters zijn de moordenaars maar die moeder?
De kogels vlogen de hele tijd in het rond.
En zieke mensen zoals jij die beweren dat alles rechtvaardig en legaal is willen de indruk wekken dat kinderen en onschuldige burgers veilig zijn.
Dat alleen terroristen vermoordt worden. Dus zo'n kind denkt ik heb niks gedaan ik ben niks van plan DUS ben ik veilig.
Eerst roep je mischien zijn het allemaal HAMASleden en als het onschuldige burgers blijken te zijn heb je ook je antwoord klaar.

carm@lla
19-05-04, 20:28
Geplaatst door taouanza
Schat jij ook dat risico in als je je vrijheid van meningsuiting gebruikt?
Dus niet de schutters zijn de moordenaars maar die moeder?
De kogels vlogen de hele tijd in het rond.
En zieke mensen zoals jij die beweren dat alles rechtvaardig en legaal is willen de indruk wekken dat kinderen en onschuldige burgers veilig zijn.
Dat alleen terroristen vermoordt worden. Dus zo'n kind denkt ik heb niks gedaan ik ben niks van plan DUS ben ik veilig.
Eerst roep je mischien zijn het allemaal HAMASleden en als het onschuldige burgers blijken te zijn heb je ook je antwoord klaar.
Mijn verblijf op maroc.nl heeft ertoe geleid dat ik geen enkele compassie meer met die mensen heb. Integendeel zelfs.

Matesis
19-05-04, 20:31
hahaha, alsof wij dat ooit voor "jouw" soort wel hebben gehad?!

:maf2:

taouanza
19-05-04, 20:33
Geplaatst door Matesis
Wat wil je dat ze op straat zijn, hun huizen zijn immers vernield schlemiel...

:kotsen:

Ja joh en als ze wel thuis zijn gebleven en onder een buldozer zijn geplet is het weer hun schuld omdat ze wisten dat een bulldozer eraan kwam en ze toch binnen bleven.


Ik kan niet wachten tot er weer Flapoor bij Knevel komt vertellen dat de haat tegen Gods land is gegroeid en scheldende Marokkaantjes das pas erg. Dat rijt weer allemaal oude wonden open. Dat brengt weer bij de overlevenden van de holocaust angst en nare herinneringen naar boven. Wel vreemd dat ze dat niet hebben als ze zien hoe Palestijnen uit hun huizen worden verdreven en op straat worden afgeslacht.
Tijdens etnische zuiveringen in Afrika en de Balkan heb ook nooit gehoord van nare herinneringen die naar boven kwamen.:rolleyes:

Het is net of je een misbruikt kind cardblanche geeft om er ook maar op los te verkrachten want het kind heeft al zo geleden.:moe:

Qwertyno
19-05-04, 20:33
--------------------------------------------------------------------------------
Israëlische helikopters bestoken Gaza-stad 16-05-2004

Israëlische gevechtshelikopters hebben zaterdagnacht enkele doelen bestookt in Gaza-stad. Als gevolg daarvan viel in ongeveer eenderde deel van de stad de elektriciteit uit en ontstond grote paniek onder de bevolking. Zeker vier mensen raakten lichtgewond.
Volgens een woordvoerder van de Palestijnse Fatah-beweging richtte een raket grote schade aan in een katoor van de politieke tak van zijn beweging. Ook zou een cultureel centrum zijn geraakt, waarbij drie jongens van 3, 14 en 15 jaar gewond raakten. "Israël moet begrijpen dat agressie geen vrede zal brengen. Agressie roept alleen maar meer agressie op", aldus de Fatah-woordvoerder.
Twee andere raketten zouden zijn afgevuurd op de krant al-Resala, die nauwe banden onderhoudt met de Palestijnse Hamas-beweging. Daarbij is een persoon lichtgewond geraakt. Volgens het Israëlische leger vormen de beschoten doelwitten een gevaar voor de veiligheid, omdat zij 'centrale punten zijn voor terroristische activiteiten'.
------------------------------------------------------------------------------------
Leger mag Palestijnse huizen slopen van Israëlisch hof 16-05-2004
Het Israëlische hooggerechtshof heeft zondag geweigerd de sloop door het Israëlische leger van huizen langs de grens tussen de Gazastrook en Egypte te verbieden. Het Palestijnse Centrum voor Mensenrechten in Gaza had het hof gevraagd de sloop van dertien huizen langs de grens te verbieden.
De huizen staan langs een weg waar woensdag een aanslag werd gepleegd op een Israëlisch pantservoertuig. Daarbij kwamen vijf soldaten om het leven. Volgens de Verenigde Naties heeft het Israëlische leger de afgelopen dagen al bijna honderd huizen langs de weg platgewalst. Met de sloop van de huizen moet een door Israël beheerste bufferzone langs de grens tussen Gaza en Egypte worden uitgebreid.
De Palestijnse advocaat Tamim Younis zei dat hij hoewel het leger zijn gang mag blijven gaan toch tevreden is met de uitspraak, omdat het hof de activiteiten van het leger langs de grens in de gaten gaat houden.
------------------------------------------------------------------------------
Leger Israël voert operaties in Gazastrook op 16-05-2004

Israël gaat zijn militaire activiteiten in de Gazastrook opvoeren om "een nieuwe realiteit" te creëren langs de grens tussen Gaza en Egypte. Dat heeft minister van defensie Shaul Mofaz zondag gezegd na afloop van het wekelijkse kabinetsberaad.
De bevelhebber van het Israëlische leger, Moshe Yaalon, zei dat het leger in actie zal komen om extremistische Palestijnse groepen onder druk te zetten die hun aanvallen op Israëlische soldaten hebben opgevoerd. De afgelopen week zijn bij drie aanslagen in de Gazastrook in totaal dertien Israëlische soldaten om het leven gekomen. Het geweld begon ermee dat het leger in de nacht van maandag op dinsdag Gaza-stad binnenviel. Het geweld kostte sinds dinsdag ook aan 31 Palestijnen het leven. In de nacht van zaterdag op zondag voerde het leger zeker drie luchtaanvallen uit in de Gazastrook. De aanvallen waren gericht tegen de extremistische Hamas-beweging en de Fatah-factie van de Palestijnse leider Yasser Arafat.
Het Israëlische hooggerechtshof bepaalde zondag dat het leger huizen van Palestijnen in het vluchtelingenkamp Rafah aan de grens tussen Gaza en Egypte mag blijven slopen. Het leger heeft sinds woensdag al 88 huizen platgewalst en volgens Yaalon zullen nog eens honderden huizen worden gesloopt. Het gaat om huizen langs een weg waar woensdag een aanslag werd gepleegd op een Israëlisch pantservoertuig. Daarbij kwamen vijf soldaten om het leven. Het Palestijnse Centrum voor Mensenrechten in Gaza had het hof gevraagd de sloop van huizen langs de weg te verbieden.
Volgens het leger ondernemen Palestijnse extremisten vanuit huizen in de buurt van de weg aanvallen op Israëlische soldaten. Met de sloop van de huizen moet ook een door Israël beheerste bufferzone langs de grens tussen Gaza en Egypte worden uitgebreid. Secretaris-generaal Kofi Annan van de Verenigde Naties, de Europese Unie en de Verenigde Staten hebben de sloop van de huizen veroordeeld.
-----------------------------------------------------------------------------------
Israëlische troepen sluiten de stad Rafah af. 17-05-2004

Israëlische troepen hebben maandagochtend in de Gazastrook de stad Rafah met tanks en bulldozers afgesloten. Het leger zegt dat de actie bedoeld is om te voorkomen dat rebellen de stad in komen.
Een tank vuurde drie mortiergranaten af op een Palestijnse politiepost en grote hoeveelheden troepen installeren zich in de stad.
Afgelopen week zijn bij zware gevechten in Rafah 7 Israëlische soldaten gedood. Meer dan 100 huizen werden verwoest.
----------------------------------------------------------------------------------
Rafah bereidt zich voor op Israëlisch offensief 17-05-2004

Enkele duizenden inwoners van het vluchtelingenkamp Rafah in de Gazastrook hebben hun bezittingen in vrachtwagens en op karren geladen en zijn vertrokken naar de stad Rafah. Vrouwen droegen matrassen op het hoofd, kinderen sleepten dekens mee. Rafah bereidt zich voor op een groot Israëlisch offensief.
Israëlische troepen legden maandag met tanks een kordon rond Rafah, om te voorkomen dat Palestijnse extremisten het vluchtelingenkamp in- of uitgaan en vooral om hun verbindingsroute met de stad Khan Younis af te snijden. Israël is van plan honderden huizen in Rafah te slopen, onder meer om de Israëlische bufferzone langs de grens met Egypte te verbreden. De Verenigde Naties hebben in allerijl tenten opgezet en scholen ingericht om vluchtelingen op te vangen.
De diverse Palestijnse milities in Rafah lieten weten klaar te zijn voor de strijd. "Het kamp wordt een begraafplaats voor de Israëlische troepen", zei Abu Obeida, een plaatselijke leider van de Islamitische Jihad. Vorige week kwamen vijf Israëlische soldaten om het leven toen hun pantserwagen op de weg door de bufferzone door een vanuit Rafah afgevuurde raket werd getroffen. Twee andere soldaten werden door sluipschutters doodgeschoten in het kamp, dat negentigduizend inwoners telt.
Israël wil de bufferzone verbreden om de weg veiliger te maken en om het de Palestijnen moeilijker te maken tunnels te graven naar Egypte. Zo worden wapens Rafah binnengesmokkeld. Voor de verbreding moeten huizen worden gesloopt. Het Israëlische hooggerechtshof bepaalde zondag dat dat mag. Het leger heeft sinds woensdag al 88 huizen platgewalst. In Rafah houdt men er rekening mee dat ook huizen op grotere afstand van de bufferzone worden gesloopt.
De Palestijnse premier Ahmed Qureia drong maandag in een gesprek in Berlijn met de nationale veiligheidsadviseur van de Amerikaanse president George Bush, Condoleezza Rice, aan op Amerikaanse interventie om de "grote catastrofe die zich in Rafah voltrekt" te voorkomen, zei de Palestijnse minister Saeb Erekat, die Qureia vergezelt. De VS hebben net als de EU en de VN de sloop van de huizen veroordeeld.
Rice zei dat de VS blijven streven naar de stichting van een Palestijnse staat. Wel moeten de Palestijnen zorgen voor beter bestuur. Zij drong aan op de oprichting van een Palestijnse veiligheidsdienst die aanslagen tegen Israëliërs kan voorkomen. Erekat zei dat de Palestijnen bereid zijn daar meteen mee te beginnen.
De Israëlische premier Ariel Sharon blijft intussen werken aan zijn plan voor eenzijdige terugtrekking uit de Gazastrook en ontmanteling van de joodse nederzettingen daar. Het plan werd onlangs weggestemd door Sharons Likud-partij. Binnenkort presenteert Sharon een aangepaste versie.
------------------------------------------------------------------------------------
Israël sloopt huizen in Rafah 18-05-2004

Israëlische bulldozers zijn dinsdag kort na middernacht begonnen met het slopen van huizen in het vluchtelingenkamp bij Rafah in de Gazastrook. Kort daarvoor kostte een Israëlische helikopteraanval drie mensen in het kamp het leven.
Duizenden inwoners van het kamp laadden maandag hun bezittingen in vrachtwagens en op karren en vertrokken naar de stad Rafah. Vrouwen droegen matrassen op het hoofd, kinderen sleepten dekens mee. Rafah bereidde zich voor op een groot Israëlisch offensief. Volgens de Israëlische radio zijn de militairen van plan om van huis tot huis de strijd aan te gaan met Palestijnse extremisten.
Israëlische troepen legden maandag met tanks een kordon rond Rafah, om te voorkomen dat Palestijnse extremisten het vluchtelingenkamp in- of uitgaan en vooral om hun verbindingsroute met de stad Khan Younis af te snijden. Israël is van plan honderden huizen in Rafah te slopen, onder meer om de Israëlische bufferzone langs de grens met Egypte te verbreden. De Verenigde Naties hebben in allerijl tenten opgezet en scholen ingericht om vluchtelingen op te vangen.
Dinsdag kort na middernacht vuurde een Israëlische gevechtshelikopter drie raketten af op een verlaten deel van het omsingelde kamp, zeiden bewoners. De eerste twee troffen leegstaande gebouwen, de derde trof een groep mannen, van wie er drie omkwamen en zeven gewond raakten. Volgens het Israëlische leger waren de slachtoffers gewapend en wilden ze Israëlische militairen aanvallen. Ziekenhuismedewerkers zeiden dat de zeker twee van de drie doden extremisten waren, maar dat de gewonden gewone burgers zijn, onder wie een vrouw van 35. Van een van de gewonden is de toestand kritiek. Kort na de luchtaanval begonnen bulldozers met de sloop van huizen in het kamp.
De diverse Palestijnse milities in Rafah lieten weten klaar te zijn voor de strijd. "Het kamp wordt een begraafplaats voor de Israëlische troepen", zei Abu Obeida, een plaatselijke leider van de Islamitische Jihad. Vorige week kwamen vijf Israëlische soldaten om het leven toen hun pantserwagen op de weg door de bufferzone door een vanuit Rafah afgevuurde raket werd getroffen. Twee andere soldaten werden door sluipschutters doodgeschoten in het kamp, dat negentigduizend inwoners telt.
Israël wil de bufferzone verbreden om de weg veiliger te maken en om het de Palestijnen moeilijker te maken tunnels te graven naar Egypte. Zo worden wapens Rafah binnengesmokkeld. Voor de verbreding moeten huizen worden gesloopt. Het Israëlische hooggerechtshof bepaalde zondag dat dat mag. Het leger heeft sinds woensdag al 88 huizen platgewalst. In Rafah houdt men er rekening mee dat ook huizen op grotere afstand van de bufferzone worden gesloopt.
De Palestijnse premier Ahmed Qureia drong maandag in een gesprek in Berlijn met de nationale veiligheidsadviseur van de Amerikaanse president George Bush, Condoleezza Rice, aan op Amerikaanse interventie om de "grote catastrofe die zich in Rafah voltrekt" te voorkomen, zei de Palestijnse minister Saeb Erekat, die Qureia vergezelt. De VS hebben net als de EU en de VN de sloop van de huizen veroordeeld.
Rice zei dat de VS blijven streven naar de stichting van een Palestijnse staat. Wel moeten de Palestijnen zorgen voor beter bestuur. Zij drong aan op de oprichting van een Palestijnse veiligheidsdienst die aanslagen tegen Israëliërs kan voorkomen. Erekat zei dat de Palestijnen bereid zijn daar meteen mee te beginnen.
De Israëlische premier Ariel Sharon blijft intussen werken aan zijn plan voor eenzijdige terugtrekking uit de Gazastrook en ontmanteling van de joodse nederzettingen daar. Het plan werd onlangs weggestemd door Sharons Likud-partij. Binnenkort presenteert Sharon een aangepaste versie.
----------------------------------------------------------------------------------
Veertien doden bij offensief Israël in Rafah 18-05-2004

Het Israëlische leger heeft dinsdag de aanval geopend op het Palestijnse vluchtelingenkamp Rafah in de Gazastrook. Zeker veertien Palestijnen kwamen om het leven, van wie zes burgers.
Helikopters bestookten Rafah met raketten en geweervuur. Israëlische militairen kamden de wijk Tel Sultan aan de rand van Rafah van huis tot huis uit, op zoek naar guerrillastrijders. Bewoners zaten diep weggedoken in hun huizen terwijl de kogels in het rond vlogen. Het leger heeft vier huizen gesloopt.
Twee van de doden waren een meisje van 16 en haar 13-jarige broertje. Zij werden door Israëlische kogels getroffen terwijl op het dak van hun huis de was van de lijn haalden. Zeker 34 Palestijnen raakten gewond. Acht van hen verkeerden in kritieke toestand. Ambulances hebben moeite gewonden te bereiken. Diverse ambulancechauffeurs zeiden te zijn beschoten.
Een omvangrijke Israëlische legermacht voorzien van minstens zeventig tanks, pantserwagens en bulldozers trok het kamp aan de grens met Egypte dinsdag kort na middernacht binnen. Duizenden inwoners van Rafah waren toen al gevlucht.
Het doel van de operatie is een einde te maken aan de smokkel van wapens en om guerrillastrijders gevangen te nemen. Het Israëlische leger ziet er onder internationale kritiek vooralsnog van af om rijen huizen te slopen om een bredere bufferzone langs de grens te creëren. In plaats daarvan hebben bulldozers een geul gegraven om de wijk Tel Sultan van de rest van Rafah te scheiden.
Een Israëlische legerwoordvoerster zei dat er geen systematisch plan is om huizen te slopen. "Het zijn opties die overwogen worden", zei zij. Alleen huizen waar tunnels worden aangetroffen of die door guerrillastrijders gebruikt worden gaan tegen de vlakte. Legercommandant Moshee Yaalon zei dat de actie enkele dagen kan duren.
Aanleiding voor het offensief is de dood van zeven soldaten in Rafah. Vijf Israëlische soldaten kwamen vorige week om het leven toen hun pantserwagen op de weg door de bufferzone door een vanuit Rafah afgevuurde raket werd getroffen. Twee andere soldaten werden door sluipschutters doodgeschoten in het kamp, dat negentigduizend inwoners telt.
--------------------------------------------------------------------------------
Israëlische soldaten schieten acht betogers dood 19-05-2004

In Rafah op de Gazastrook zijn zeker acht Palestijnen, onder wie twee kinderen, omgekomen toen het Israëlische leger woensdag het vuur opende op een groep van 3000 betogers. Hulpverleners zeggen dat 40 mensen gewond raakten.
Volgens ooggetuigen schoten Israëlische tanks granaten af en vuurde een helikopter vier raketten af. De betogers demonstreerden tegen het offensief van het Israëlische leger in Rafah, dat sinds dinsdagochtend gaande is en dat vóór de betoging al 24 Palestijnen het leven had gekost.
De demonstranten, bijna allemaal burgers, waren op weg van de stad Rafah naar het gelijknamige vluchtelingenkamp, waar het leger actief is. De gewonden werden afgevoerd met ambulances, auto's van particulieren en ezelkarren. Het ziekenhuis zegt de stroom gewonden met geen mogelijkheid aan te kunnen
-----------------------------------------------------------------------
trouw.nl

Julien
19-05-04, 20:55
Wanneer komt de VN-veiligheidsraad bijeen? Elk ander land was meteen internationaal veroordeeld. Neutraal VN-personeel had het al over oorlosmisdaden.

taouanza
19-05-04, 21:03
Geplaatst door Julien
Wanneer komt de VN-veiligheidsraad bijeen? Elk ander land was meteen internationaal veroordeeld. Neutraal VN-personeel had het al over oorlosmisdaden.

Het schijnt dat je beter honderden mensen kan laten afslachten dan het risico lopen om voor antisemiet uitgemaakt te worden.
En je moet natuurlijk niet eenzijdig kritiek leveren he. Palestijnen gaan namelijk ook met bulldozers en rakketten te keer en maken minstens net zoveel slachtoffers. En ze manipuleren de media das veel erger.

850
19-05-04, 21:06
Geplaatst door taouanza
Goed zo antisemitisme moet je gelijk de kop indrukken. Wij in het beschaafde westen zitten niet te wachten op een 2E WOII.:moe:

En er moet weer een hoop geschiedenis over WOII ingestampt worden om dit weer te 'begrijpen'.

:moe: Begrijp je eigenlijk zelf wel wat je kakelt?
Dit is nog minder dan abstract gespuug......

taouanza
19-05-04, 21:08
Geplaatst door 850
:moe: Begrijp je eigenlijk zelf wel wat je kakelt?
Dit is nog minder dan abstract gespuug......


:zwaai:

850
19-05-04, 21:18
Geplaatst door taouanza
Ik hoop ook dat hij liegt over zijn beroep, geschiedenisdocent.
Ik heb medelijden met die stakkers die door zijn zieke denkbeelden worden vergiftigd.:mad:

Dus als iemand een andere mening geeft omtrent de gang van zaken dan is het gelijk een fout mens dat zijn leerlingen vergiftigd met zijn zieke denkbeelden...............
Lekker zeg.....
Vooralsnog is hij objectiever in zijn mening dan jij dat bent met je zoutzuur-sarcasme.
Ik garandeer je dat jij nooit en te nimmer aan de bak zult komen met deze verotte mentaliteit.
:fpetaf:

Blauwwitje3
19-05-04, 21:20
Geplaatst door gbkm
laf,laffer,israel.
Dom, dommer, gbkm.

:zwaai:

taouanza
19-05-04, 21:20
Geplaatst door 850
Dus als iemand een andere mening geeft omtrent de gang van zaken dan is het gelijk een fout mens dat zijn leerlingen vergiftigd met zijn zieke denkbeelden...............
Lekker zeg.....
Vooralsnog is hij objectiever in zijn mening dan jij dat bent met je zoutzuur-sarcasme.
Ik garandeer je dat jij nooit en te nimmer aan de bak zult komen met deze verotte mentaliteit.
:fpetaf:

Als jullie allebei uit de buurt blijven van minder jarige kinderen vindt ik het prima.:wink:

850
19-05-04, 21:22
Geplaatst door taouanza
:zwaai:

'You think am a coward'.


:zwaai: I think you are a cow

taouanza
19-05-04, 21:24
Geplaatst door 850
:zwaai: I think you are a cow

I don't think i care what you think.:zwaai:

850
19-05-04, 21:24
Geplaatst door taouanza
Als jullie allebei uit de buurt blijven van minder jarige kinderen vindt ik het prima.:wink:

:maf3: Minderjarige kinderen?

Slimpie, zijn kinderen zowiezo niet minderjarig?

taouanza
19-05-04, 21:25
Geplaatst door 850
:maf3: Minderjarige kinderen?

Slimpie, zijn kinderen zowiezo niet minderjarig?

Das jouw probleem juist dat je ze ziet als niet minderjarig.:rolleyes:

850
19-05-04, 21:27
Geplaatst door taouanza
I don't think i care what you think.:zwaai:

:zwaai: I think you don't think at all.
Why do you ask if you are a COWard when you don't care what I or others think?

850
19-05-04, 21:29
Geplaatst door taouanza
Das jouw probleem juist dat je ze ziet als niet minderjarig.:rolleyes:

:stout: Het is meer dat jullie het een probleem vinden. Ik zelf zie het niet als een probleem...............

taouanza
19-05-04, 21:30
Geplaatst door 850
:stout: Het is meer dat jullie het een probleem vinden. Ik zelf zie het niet als een probleem...............



:rolleyes:

Julien
19-05-04, 21:32
positief nieuws uit het land van melk en honing :D net op het journaal, een Arabische voetbalclub is kampioen van Israel geworden.. toch een klein beetje peace dus

Qwertyno
19-05-04, 21:36
Geplaatst door 850
:stout: Het is meer dat jullie het een probleem vinden. Ik zelf zie het niet als een probleem...............

meneer 850,
Waarom praat je in termen van jullie?

850
19-05-04, 21:41
Geplaatst door Qwertyno
meneer 850,
Waarom praat je in termen van jullie?

:lachu: Omdat ik het halve forum over me heen kreeg toen er een discussie aan de gang was over seks met 13 jarigen...........

Qwertyno
19-05-04, 21:45
Geplaatst door 850
:lachu: Omdat ik het halve forum over me heen kreeg toen er een discussie aan de gang was over seks met 13 jarigen...........


Het is meer dat jullie het een probleem vinden. Ik zelf zie het niet als een probleem...............

Sex met een 13 jarige zie jij niet als een probleem?
maar stop maar.. ik hoef geen antwoord. Het is namelijk zeer offtopic.

850
19-05-04, 21:52
Geplaatst door Qwertyno
Sex met een 13 jarige zie jij niet als een probleem?
maar stop maar.. ik hoef geen antwoord. Het is namelijk zeer offtopic.

Inderdaad zeer off topic.
En een antwoord krijg je ook niet van mij.
Vraag dat maar aan tante Tao. Zij weet het allemaal zo goed......

Zwarte Schaap
19-05-04, 21:52
Geplaatst door 850
:maf3: Minderjarige kinderen?

Slimpie, zijn kinderen zowiezo niet minderjarig?

Nee, er bestaan ook volwassen kinderen. Letterlijk en figuurlijk.

Stel dat een man 3 kinderen heeft, 2 zijn minderjarig en 1 is volwassen.

Blauwwitje3
19-05-04, 22:02
Geplaatst door Julien
[...]
Ik ben nu op een punt dat ik niet tegen een boycot van israelische producten zou zijn (itt vroeger), Israel gedraagt zich echt als een 2e Zuid-Afrika. [/B]
Deze vergelijking slaat nergens op, iedereen die zich enigsinds in de materie heeft verdiept weet dat.

In Zuid Afrika werd een grote meerderheid zwarten door een zeer kleine groep blanken onderdrukt. De zwarten hadden geen stemrecht, mochten hun taal en cultuur niet beoefenen, werden fysiek gescheiden van de blanken en hadden vele andere rechten niet die de blanken wel genoten. De Arabieren in Israel (een minderheid) hebben stemrecht, er zijn Arabische politieke partijen. Arabisch is een officiele taal.

Israel lijkt in niets op het apartheidsregime van Zuid Afrika. Zuid Afrika werd niet door haar buurlanden bedreigd tot vernietiging. Zuid Afrika hoefde niet 5 keer een oorlog om haar bestaan te voeren met zwarten uit buurlanden.

Deze vergelijking die steeds maar weer wordt gemaakt is absurd en slaat nergens op.

Yunis
19-05-04, 22:28
Geplaatst door Blauwwitje3
Deze vergelijking slaat nergens op, iedereen die zich enigsinds in de materie heeft verdiept weet dat.

In Zuid Afrika werd een grote meerderheid zwarten door een zeer kleine groep blanken onderdrukt. De zwarten hadden geen stemrecht, mochten hun taal en cultuur niet beoefenen, werden fysiek gescheiden van de blanken en hadden vele andere rechten niet die de blanken wel genoten. De Arabieren in Israel (een minderheid) hebben stemrecht, er zijn Arabische politieke partijen. Arabisch is een officiele taal.

Israel lijkt in niets op het apartheidsregime van Zuid Afrika. Zuid Afrika werd niet door haar buurlanden bedreigd tot vernietiging. Zuid Afrika hoefde niet 5 keer een oorlog om haar bestaan te voeren met zwarten uit buurlanden.

Deze vergelijking die steeds maar weer wordt gemaakt is absurd en slaat nergens op.

Blauwitje, je hebt gelijk.....'t is géén tweede Zuidafrika, maar Nazi-Duitsland.....Kijk maar op Nederland 1 dan zie je de gelijkenis.......
Kijken joh.....kun je je hart ophalen.....'t is toch zo leuk........genocide...... voor mensen zonder hart zoals jij........

Beëlzebub
19-05-04, 22:30
Geplaatst door echnaton
Ik ga hier geen geschiedenisles geven. Ik beveel het boek Jeruzalem van Karen Armstrong aan. Geeft een onpartjidig verslag en een genuanceerd beeld.

Ik zou overigens niet echt les van jou willen hebben. Ik heb zelf m'n geschiedenisstudie nl. bijna af. Die lessen van jou zouden mij veel te eenzijdig zijn en te veel vanuit een dwingend en star perspectief gebracht. Jij kijkt denk ik niet naar wat de feiten zijn, maar naar wat ze volgens jou zouden móeten zijn.

Beëlzebub
19-05-04, 22:35
Geplaatst door Blauwwitje3
Deze vergelijking slaat nergens op, iedereen die zich enigsinds in de materie heeft verdiept weet dat.

In Zuid Afrika werd een grote meerderheid zwarten door een zeer kleine groep blanken onderdrukt. De zwarten hadden geen stemrecht, mochten hun taal en cultuur niet beoefenen, werden fysiek gescheiden van de blanken en hadden vele andere rechten niet die de blanken wel genoten. De Arabieren in Israel (een minderheid) hebben stemrecht, er zijn Arabische politieke partijen. Arabisch is een officiele taal.

Israel lijkt in niets op het apartheidsregime van Zuid Afrika. Zuid Afrika werd niet door haar buurlanden bedreigd tot vernietiging. Zuid Afrika hoefde niet 5 keer een oorlog om haar bestaan te voeren met zwarten uit buurlanden.

Deze vergelijking die steeds maar weer wordt gemaakt is absurd en slaat nergens op.

In de jaren '30 en '40 waren er mensen die heel lang een groot vertrouwen hebben gehad in wat de NSDAP en de NSB voorstonden.

Blauwwitje3
19-05-04, 22:46
Geplaatst door Julien
Die 23 Israeli's waren wel soldaten die schuldig zijn aan oorlogsmisdaden (luister naar de VN) . Met hen heb ik geen medelijden.

Wat nou als Israeli's dode Palestijnen door de straten van Jeruzalem gaat slepen? Heb je dan wel medelijden met ze?



Daartegenover zijn de meeste omgekomen Palestijnen onschuldigen, vaak jongeren.

En dit is bij de Israel's niet zo? Mensen die in de disco vermoord worden door zgn. zelfmoordenaars? Of in de bus? Of in een hotel?



Dit is net zo goed terreur wat het Israelische leger hier doet als wat Hamas doet als het een bus opblaast. Walchelijk!
Alleen als Hamas het doet is er een kort berichtje in de pers en niemand die het echt krachtig veroordeeld. Dan zijn het immers maar Joden die het natuurlijk allemaal aan zichzelf te danken hebben.

Blauwwitje3
19-05-04, 23:04
Geplaatst door Beëlzebub
Eigenlijk zouden de VN nu maar eens moeten besluiten Palestina te bevrijden, zoals dat destijds in 1991 met Koeweit is gebeurt. En dan die hele Israëlische legermacht oprollen en ontwapenen. Het zou echt een verademing voor de wereld zijn. Ik walg van Israël en ben ook woedend.
Als de VN Palestina moeten bevrijden, moeten ze in Jordanie wezen. Dat zijn de werkelijke bezetters van Palestina. Oh ja en laten ze dan gelijk ook de door Marokko bezette gebieden bevrijden.

Waren het niet de Palestijnen die zo graag vriend Saddam steunden. Immers Saddam gooide Scuds op Israel. Dat die zelfde Saddam ook zijn eigen bevolking met duizenden tegelijk (in een paar minuten, let wel!) afslachtte, oliebronnen in de fik stak, Iraniers levend begraafde, ach dat deed er niet toe. Hij was tegen Israel en dus een vriend van de Palestijnen.

Blauwwitje3
19-05-04, 23:46
Geplaatst door Veerapen
In Zuid-Afrika hadden Aziaten, stemrecht en bijna het zelfde rechten als Blanken. In Z-Afrika werdt je als een kleuring niet als een minderwaardige en een inferieure schepsel gezien, maar als een volwaardige burger.

Kleurlingen, zoals de Aziaten werden genoemd stonden inderdaad tussen de blanken en zwarten in kwa rechten. Dat neemt niet weg dat ze nog steeds niet dezelfde rechten hadden. Zo mochten ze niet trouwen met blanken, en zelfs geen geslachtsgemeenschap hebben met blanken. Kleurlingen waren wel degelijk inferieur. Overigens werden zij door de zwarten gezien als meelopers, en kregen dus van beide kanten de wind van voren.



Menig Aziaten vormen een rijke middenklasse en hadden bijna het zelfde perspectieven als hun Blanke medelanders.

Jij weet niets van Zuid Afrika. Een middenklasse bestond vrijwel niet. Rijk waren ze zeker niet.



Wat betreft de zwarten, die werden nooit slachtoffers van een zeer zware onderdrukking of van etnische zuivering.

Nee tuurlijk niet. Ze werden bij elkaar gepropt in zgn. "thuislanden". Er werden duizenden zwarten vermoord, opgesloten, gemarteld. Door een blanke minderheid. De zwarten waren geen staatsburger van Zuid Afrika en hadden dus geen rechten. Ze hadden geen paspoort en konden het land dus niet vrijwillig verlaten. Mensen die zich tegen het regime verzetten werden zonder pardon ter dood veroordeeld.



Er was nooit een plan geopperd, voor een creatie van een lebensraumte. Omdat uit beschaafde religieuze redenen, de blanken de zwarten niet als ongewenst kwalificeerden.

Nee niet als ongewenst. Immers, wie moet er anders voor je werken? Wie moet er anders je bediende zijn? Wie moet er anders je vuilnis op halen? Wie moet er anders je goud en diamant uit de grond halen? En dat noem jij beschaafde religieuze redenen? Ja heel beschaafd. De zwarten mochten maar een godsdienst hebben: Christendom.

Lebenraumte. Zuid-Afrika bezette Nambie, had grote invloeden in Angola en Botswana. Zuid Afrika regeerde Zuidelijk Afrika zonder al te veel moeite.



En het belangrijkste van alles was; blanken hadden geen racistische ideologie(zoals Zionisme), die een drijfveer was voor hun apartheid politiek. Daarom konden ze helder nadenken, met de ontbinding van apartheid als resultaat.

Jij begrijpt er echt niets van. Wat is dan apartheid. Is dat niet racisme in optima forma?

Apartheid: de in Zuid-Afrika door de blanke overheid opgelegde scheiding tussen de verschillende rassen (bron: Van Dale.)

Apartheid: An official policy of racial segregation formerly practiced in the Republic of South Africa, involving political, legal, and economic discrimination against nonwhites. (bron: dictionary.com)

Helder nadenken? Pas na 60 jaar apartheid werd het afgeschaft.



De vergelijking tussen Z-Afrika ten tijde van de Apartheid en Israel loopt mank.

Alleen Nazi-Duitsland komt in aanmerking voor de vergelijking,met die kan,kergezwel.
Ja tuurlijk. Inmiddels heeft Israel al 6 miljoen Palestijnen vergast, een grondgebied opgebouwd dat zich strekt van Teheran tot Istanbul en van Tasjkent tot Nairobi. De vergelijking van Israel met de Nazi's is bespottelijk.

[...]
But let's take the original accusation about Israel being like Nazi Germany seriously, and play a deadly game of historical "what if."

If in 1948, 1956, 1967 or 1973 Israel had exterminated every Muslim man, woman, and child who lived between the Sinai and the Jordan, then there would be no Palestinians left to terrorize the Jewish state. Today Israelis would shop, marry, and play unmolested.

And being "Hitlerian", the bloodthirsty Golda Meirs and Begins and Rabins would have been uncompromisingly expansionist. Certainly, Hitler did not believe in surrendering an inch of territory his armies seized. So Israel would not only have blitzed the Sinai and Golan Heights but would have also driven victoriously to Tunis and Basra. Yesterday Gaza, tomorrow the world, right?

Also, a Nazi Israel would make a non-aggression pact with other superpowers and swallow up the inferior states, smash and kill all the inhabitants, and laugh at any concept of peace. A great Jewish empire would sit atop buried mounds of Arab skulls and Persian Gulf oil; in fact, there would be no living Arabs today, rather than the 100 million that seem to have survived on 99% of the land in the Middle East, despite Israeli aggression.

None of this, of course, has happened. Millions of Palestinians live in Israel with a better standard of living and more civil freedoms than their brethren in any Arab nation . The sum total of Israeli genocide is to shoot at terrorists. Indeed, crowds of Arab youths throw stones precisely because they know they will not be rounded up, marched to a pit, and executed. And what of those massive funerals for the Hamas "martyrs," full of young men boasting their willingness to die for their cause? Wouldn't a Nazi/Israeli general drop a nice fat cluster bomb into their shouting mouths?

And of course, a Haifa Hitler would have not failed to use those hydrogen bombs Israel has been building for 30 years--yet, we see no mushroom clouds over Cairo or Baghdad. (In contrast both Syrian and Iranian leaders have vowed that the moment the get the bomb, they will use it on the Jewish state.)

Yes, if Israelis had been Nazis there would be no Palestinian problem and Israel would be a green and pleasant land. Unfortunately Jews seem to have a suicidal moral consciousness even when in positions of power. The Jews did not act like Crusaders, or Jihadists or the SS, and every day they pay a price for their restraint in their own children's blood.

Still I have to warn all those who insist on gleefully calling Israel a Nazi state: one day the Jews may cry to the heavens (or the opposite direction) in exasperation and declare, "If only!" Be careful what you wish for, you just might get it
bron: http://jewishworldreview.com/0702/perlmutter.html

Blauwwitje3
19-05-04, 23:56
Geplaatst door taouanza
En ik vind de dood van soldaten die burgers vermoorden helemaal niet erg! Ze weten donders goed wat ze doen en ze weten ook dat er onmensen zoals jij klaar staan om het allemaal goed te praten. [/B]
En IK vind de dood van terroristen(leiders) die burgers vermoorden helemaal niet erg! Ze weten donders goed wat ze doen en ze weten ook dat er onmensen zoals jij klaar staan om het allemaal goed te praten.

Blauwwitje3
20-05-04, 00:03
Geplaatst door Yunis
genocide...... [/B]
Pas als jouw familie is vergast in concentratie kampen of hun hoofden afgehakt met kapmessen, mag je over genocide praten. Tot die tijd kun je beter je [leklijk woord, begint met een b, 3 letters] houden.

In Gaza of WB is geen sprake van genocide of volkerenmoord.

Blauwwitje3
20-05-04, 00:06
Geplaatst door Beëlzebub
En als Israël Palestina niet bezet had, waren er geen zelfmoordaanslagen geweest.
En als de Arabieren Israel niet hadden aangevallen had is geen reden gehad om Arabische grond te bezetten.

~Panthera~
20-05-04, 01:05
"We're sorry that innocent civilians got hit, we don't aim at Palestinian civilians," Gen Yaalon said.
-----------

Hier kunnen de Israeli'ers wel een CD van uitbrengen.
Spaart de moeite van het herhalen. :moe:

Al Sawt
20-05-04, 01:07
Geplaatst door Blauwwitje3
En als de Arabieren Israel niet hadden aangevallen had is geen reden gehad om Arabische grond te bezetten. En op welk grond liggen Jeruzalem, Tel Aviv, Haifa, Ashkalon, Nazareth etc etc etc?

Al Sawt
20-05-04, 01:10
Geplaatst door Blauwwitje3
Pas als jouw familie is vergast in concentratie kampen of hun hoofden afgehakt met kapmessen, mag je over genocide praten. Tot die tijd kun je beter je [leklijk woord, begint met een b, 3 letters] houden.
. Dus als jouw ouders in een concentratiekamp zatten, dan mag je ongestraft gaan doden en bezetten?

Al Sawt
20-05-04, 01:13
Geplaatst door Blauwwitje3
En IK vind de dood van terroristen(leiders) die burgers vermoorden helemaal niet erg! Ze weten donders goed wat ze doen en ze weten ook dat er onmensen zoals jij klaar staan om het allemaal goed te praten. Ik vind de dood van een lading buspassagiers niet erg hoor!

Ze weten donders goed waar ze wonen en op wie ze hebben gestemd. En ze weten ook, dat er onmensen als Blauwitje klaar staan om het goed te praten.

echnaton
20-05-04, 06:09
Geplaatst door Beëlzebub
Ik zou overigens niet echt les van jou willen hebben. Ik heb zelf m'n geschiedenisstudie nl. bijna af. Die lessen van jou zouden mij veel te eenzijdig zijn en te veel vanuit een dwingend en star perspectief gebracht. Jij kijkt denk ik niet naar wat de feiten zijn, maar naar wat ze volgens jou zouden móeten zijn.

Mooi dat je geschiedenis studeert. Gefeliciteerd. Ik ben, denk ik, een stukje ouder dan jij dus ik zal je toch maar een paar adviezen geven. Wat je nog af moet leren is niets te willen horen van mensen met wie je het bij voorbaat niet eens bent. Daar zou je juist wel naar moeten luisteren, al is het maar om je eigen visie te toetsen en te verdiepen. Je kunt dan ook beter overeind blijven in discussies. Verder zou ik je aanraden wat meer feitenkennis op te doen voordat je ergens over praat, bijvoorbeeld over de Joodse kolonisatie in de 19e en 20e eeuw. Ook moet je je nog verdiepen in wat verschillende ideologieën als fascisme en nazisme inhoudt, zodat je wat minder de neiging krijgt deze etiketten overal op te plakken. Tenslotte denk ik dat ook je kennis van het zionisme wel wat vebeterd kan worden. Mijn adviezen zijn goed bedoeld en gratis, doe ermee wat je wilt.

echnaton
20-05-04, 06:14
Geplaatst door Maarten
Precies.
En daarom is die vent fascistoide, of gewoon en racist, of een vent zonder ziel.
Hij denkt hier waarschijnlijk nog iets nieuws te vertellen ook. Alsof we die rotzooi niet al 100x gezien hebben hier. Je kunt wel aan het opvoeden blijven. Misschien moet ie maar gewoon genegeerd worden, tenzij je het leuk vind om mee te spelen.

Taouanza, ik kan je feliciteren. Zie hier, iemand die je boodschappenmandje vast wil houden. Je hebt een slippendrager gevonden.

echnaton
20-05-04, 07:05
.

Beëlzebub
20-05-04, 08:21
Geplaatst door echnaton
1- Mooi dat je geschiedenis studeert. Gefeliciteerd. Ik ben, denk ik, een stukje ouder dan jij dus ik zal je toch maar een paar adviezen geven. Wat je nog af moet leren is niets te willen horen van mensen met wie je het bij voorbaat niet eens bent. Daar zou je juist wel naar moeten luisteren, al is het maar om je eigen visie te toetsen en te verdiepen. Je kunt dan ook beter overeind blijven in discussies.
2-Verder zou ik je aanraden wat meer feitenkennis op te doen voordat je ergens over praat, bijvoorbeeld over de Joodse kolonisatie in de 19e en 20e eeuw.
3-Ook moet je je nog verdiepen in wat verschillende ideologieën als fascisme en nazisme inhoudt, zodat je wat minder de neiging krijgt deze etiketten overal op te plakken.
4- Tenslotte denk ik dat ook je kennis van het zionisme wel wat vebeterd kan worden. Mijn adviezen zijn goed bedoeld en gratis, doe ermee wat je wilt.

Ad 1- Oude, wijze Echnaton, ik heb echt voldoende informatie en volg de berichten in de media, etc. Ik heb alleen geen behoefte om extreme ideeën te volgen en die koste wat het kost in stand te houden.
2- Die kennis heb ik inderdaad nog niet uitgediept. Ik heb je destijds info gegeven over wat mijn oude encyclopedie zei.
3- Ik weet donders goed wat fascisme en nazisme inhouden. Als ik Israël -als staat- bepaalde fascistoïde kenmerken toeken dan doe ik dat omdat ik de kenmerken van nazisme/fascisme in het gedrag van I. herken (nogmaals ik heb het over kenmerken). En dat is gerechtvaardigd, want anders zou je mensen er nooit voor kunnen waarschuwen dat zaken verkeerd kunnen gaan en kun je ook niets van de gesch. leren.
Maar wat iemand als jij wil is verwarring zaaien. Jij wilt niet dat iemand iets kwaads over Israël kan zeggen (misschien wel om geloofsredenen). Daar ga ik niet aan meedoen.
4- Als je alles zo goed bedoelt, wil je dan misschien even kort een paar hoofdkenmerken van het zionisme zoals jij het ziet. Dat kan voor iedereen hier handig zijn en misschien een discussiestuk opleveren.
Ik heb weinig zin zionististische boeken te lezen. Ik heb tenslotte 'Mein Kampf' ook niet gelezen (al weet ik ongeveer wat er in staat).

Maarten
20-05-04, 11:02
Geplaatst door echnaton
Mooi dat je geschiedenis studeert. Gefeliciteerd. Ik ben, denk ik, een stukje ouder dan jij dus ik zal je toch maar een paar adviezen geven. Wat je nog af moet leren is niets te willen horen van mensen met wie je het bij voorbaat niet eens bent. Daar zou je juist wel naar moeten luisteren, al is het maar om je eigen visie te toetsen en te verdiepen. Je kunt dan ook beter overeind blijven in discussies. Verder zou ik je aanraden wat meer feitenkennis op te doen voordat je ergens over praat, bijvoorbeeld over de Joodse kolonisatie in de 19e en 20e eeuw. Ook moet je je nog verdiepen in wat verschillende ideologieën als fascisme en nazisme inhoudt, zodat je wat minder de neiging krijgt deze etiketten overal op te plakken. Tenslotte denk ik dat ook je kennis van het zionisme wel wat vebeterd kan worden. Mijn adviezen zijn goed bedoeld en gratis, doe ermee wat je wilt.
Wanneer ben je precies van school getrapt?

Julien
20-05-04, 11:18
Geplaatst door Al Sawt
Ik vind de dood van een lading buspassagiers niet erg hoor!

Ze weten donders goed waar ze wonen en op wie ze hebben gestemd. En ze weten ook, dat er onmensen als Blauwitje klaar staan om het goed te praten.

Deze mening vind ik net zo erg als de mening van blauwwitje.

Al Sawt, je weet hoe ik er over denk. Ik verafschuw de Israelische terreur van de afgelopen dagen, maar dat mensen nu zelfmoordaanslagen op burgers gaan verheerlijken verafschuw ik net zo erg.

Qwertyno
20-05-04, 14:48
Israël gaat door met actie in Rafah 20-05-2004

Het Israëlische leger heeft zijn offensief in het Palestijnse kamp Rafah in de Gazastrook donderdag voortgezet, ondanks de internationale kritiek op zijn optreden. Woensdag kwamen ten minste acht Palestijnen onder wie enkele kinderen om het leven en raakten tientallen gewond toen tanks het vuur openden op betogers. Israël zegt dat de militairen niet moedwillig op de betogers hebben geschoten en dat gewapende Palestijnen zich tussen de burgers hadden gemengd.


De Veiligheidsraad van de Verenigde Naties heeft het Israëlische optreden veroordeeld. Israëls bondgenoot de Verenigde Staten lieten hun afkeuring blijken door de resolutie te laten passeren zonder een veto uit te spreken. Minister van buitenlandse zaken Colin Powell zei dat de operatie in Gaza "de situatie heeft verergerd en het voor ons lastiger heeft gemaakt om terug te keren naar het vredesproces".

Een legerwoordvoerster zei dat de operatie in het aan Egypte grenzende Rafah wordt voortgezet totdat de doelen ervan zijn bereikt. Met 'Operatie Regenboog' wil Israël een eind maken aan de smokkel van wapens en wil het Palestijnse extremisten verdrijven uit het grensgebied. Sinds de operatie dinsdagochtend begon kwamen zeker 39 Palestijnen om het leven.

Bij de nieuwe gevechten werden donderdag minstens zeven Palestijnen gedood. Ook werden volgens bewoners minstens acht huizen vernield. In Rafah dreigt een humanitaire crisis doordat de drinkwater- en elektriciteitsvoorziening is uitgevallen.

Honderden Israëliërs onder wie verschillende reservisten van de luchtmacht hebben dinsdag voor het ministerie van defensie geprotesteerd tegen de beschieting van betogende Palestijnen in Rafah. De politie zei dat er geen vergunning was verleend en hield acht demonstranten aan omdat zij niet weg wilden gaan.

Minister van defensie Shaul Mofaz zei dat de operatie in Rafah essentieel is voor de veiligheid van Israël en doorgaat "zo lang als nodig is". Hij betreurde de dood van Palestijnse betogers, maar zei dat zoiets in oorlogstijd kan gebeuren. Volgens een voorlopig onderzoek van het leger wilde een tankbemanning een waarschuwingsschot lossen om de betogers uiteen te jagen. De afgeschoten granaat ging echter door een gebouw heen en ontplofte midden in de menigte, aldus bronnen bij de veiligheidsdiensten.

www.nieuws.nl

DEMOcraat
20-05-04, 16:16
Geplaatst door C@rmalla
Ik heb de beelden gezien. Veel jonge kinderen waarvan het onverantwoord is dat hun ouders ze met zoveel geweld de straat op laten gaan.

waarom onverantwoord moeten ze ook huisarrest krijgen en als je zo denkt waarom blijven de joden ook niet thuis in plaats van bussen te nemen.en het geweld komt van de terror staat israel niet van hun ouders

850
20-05-04, 16:31
Geplaatst door DEMOcraat
waarom onverantwoord moeten ze ook huisarrest krijgen en als je zo denkt waarom blijven de joden ook niet thuis in plaats van bussen te nemen.en het geweld komt van de terror staat israel niet van hun ouders

Het was ook niet onverantwoord. Want het ging om een vreedzzame demo. En het is juist goed om de kids zo jong mogelijk kennis te laten maken met demonstreren. Hét glijmiddel om onmacht van je af te schudden.

Sjeik Yasin
20-05-04, 16:43
Beestachtig van de zionisten. Dit is erger dan het nazisme!!!
De arme palestijnse bevolking wordt vermoord, onderdrukt en vernederd. Elke dag schieten de zionisten er dozijnen af.
Wij kunnen en mogen dit niet zomaar laten gebeuren. De zionisten moeten een repliek krijgen. Hetzij moeten ze een wapenboycot krijgen, hetzij moeten de palestijnen gelijkwaardige wapens krijgen.
Maar de zionisten schamen zich niet. Zij vragen om het ultieme middel. Zijn de moslims met meer dan 1 miljard niet in staat om een kernbom te produceren???? Alleen dan kun je de zionisten onder druk zetten.
Waar zijn Sjeik Yassin en Dr. Ranteesi gebleven. Grote leiders. Waar is de dappere Marwan Barghouti???
Dit nazistische genocide moet gestopt worden op alle mogelijke manieren!!!!!!!!!! Alles is wat mij betreft vanaf nu geoorloofd richting de zionisten en de misdadige Bush en zijn zionistische vrienden.

Trap niet in de media, die door zionisten wordt gedomineerd. Hamas , Hezbollah en islamitische jihad zijn geen terroristische organisaties, maar zijn 200% legitieme verzetsbewegingen. De terroristen zijn Sharon en de zionisten!!!! Moordenaars zijn het!!!!!!!!

Laat de poorten van de hel opengaan voor de zionisten!!!
Laat de poorten maar helemaal open gaan voor de zionisten!!!!!!!1

Julien
20-05-04, 16:47
nee dat schiet lekker op, een atoombom op Israel :moe:

en maak hier nou a.u.b. geen moslimaangelegenheid van, er zitten ook veel Christenen onder de Palestijnse bevolking die onderdrukt wordt.

Blauwwitje3
20-05-04, 17:20
Geplaatst door Al Sawt
Dus als jouw ouders in een concentratiekamp zatten, dan mag je ongestraft gaan doden en bezetten?
Nee. Maar als je niet weet waar je over praat kun je beter je mond houden.

Blauwwitje3
20-05-04, 17:27
Geplaatst door Al Sawt
Ik vind de dood van een lading buspassagiers niet erg hoor!

Nee natuurlijk niet, eh, behalve als het Arabieren zijn natuurlijk, dan is de wereld te klein.



Ze weten donders goed waar ze wonen en op wie ze hebben gestemd. En ze weten ook, dat er onmensen als Blauwitje klaar staan om het goed te praten.

Om wat goed te praten? Dat ze bruut zijn vermoord? Als jij het opblazen van bussen niet erg vindt ben jij de onmens. En jij wilt zeker beweren dat een jochie van 4 die toevallig in de bus zat heeft gestemd op "verkeerde" mensen, waardoor die natuurlijk zijn dood verdient. Ach in Israel heeft men tenminste stem recht. In welk Arabisch land is dat ook zo?

Beëlzebub
20-05-04, 17:29
Geplaatst door Julien
nee dat schiet lekker op, een atoombom op Israel :moe:

en maak hier nou a.u.b. geen moslimaangelegenheid van, er zitten ook veel Christenen onder de Palestijnse bevolking die onderdrukt wordt.

Yassin schrijft niet dat de moslimstaten een atoombom moeten gooien
(misschien wil hij dat wel, hij is boos genoeg). Hij schrijft echter dat ze er een moeten bezitten. Voor een machtsevenwicht zou dat misschien zo gek nog niet zijn.

Blauwwitje3
20-05-04, 17:32
Geplaatst door Beëlzebub
Ik walg van Israël en ben ook woedend.
Waarom walg je dan van Israel? En waarom ben je woedend? En op wie?

Beëlzebub
20-05-04, 17:34
Geplaatst door Blauwwitje3
Om wat goed te praten? Dat ze bruut zijn vermoord? Als jij het opblazen van bussen niet erg vindt ben jij de onmens. En jij wilt zeker beweren dat een jochie van 4 die toevallig in de bus zat heeft gestemd op "verkeerde" mensen, waardoor die natuurlijk zijn dood verdient. Ach in Israel heeft men tenminste stem recht. In welk Arabisch land is dat ook zo?

Die bussen werden niet zo maar opgeblazen. Dat gebeurde na jarenlange bezetting en Israëlische terreur.

Fijn dat Israël stemrecht heeft. Als het zo moet zegt me dat toch ook niet veel meer. Zo kun je wel alles goedpraten als er maar stemrecht in een land is. Het gaat ook om de aard van een democratie!

Blauwwitje3
20-05-04, 17:37
Geplaatst door Beëlzebub
Al eerder heb ik vermeld, dat sinds ca. 1880 Joden probeerden in Palestina kolonies te stichten. Dan roep je verzet op.

Namens welke landen koloniseerden de Joden dan?

Beëlzebub
20-05-04, 17:42
Geplaatst door Blauwwitje3
Waarom walg je dan van Israel? En waarom ben je woedend? En op wie?

Vanwege Deir Yassin, Shabra, Chatila, Jenin, Rafah...
Ik ben woedend op Israël door de gevoerde polititiek van annexatie en terreur. Daar ben je toch niet verbaasd over?

Blauwwitje3
20-05-04, 17:42
Geplaatst door Beëlzebub
Herhaling: het stichten van kolonies in andermans gebied roept verzet op. De Joden werden aangevallen, maar dat is begrijpelijk. Dan kun je je wel verdedigen, het blijft echter een onrechtmatige daad, dat je dat land gestolen hebt.
Herhaling: De Joden waren geen kolonisators. Zij kochten het land, veelal voor veel te veel geld, rechtmatig van grootgrondbezitters. Je kunt het wel blijven herhalen, daarmee wordt het nog niet waar. Joden waren geen kolonisators en kochten hun grond rechtmatig. Eigenlijk was dat natuurlijk absurd want het ging om grond die van hun voorouders was.

MEES
20-05-04, 17:47
Geplaatst door Al Sawt
Ik vind de dood van een lading buspassagiers niet erg hoor!

Ze weten donders goed waar ze wonen en op wie ze hebben gestemd. En ze weten ook, dat er onmensen als Blauwitje klaar staan om het goed te praten.

ik vind de dood van al sawtje ( spreek uit als algzoutje ) en zijn familie van moslims niet erg.


Ze weten dondersgoed dat ze in NL wonen en dat hun buren tatats en suris als mij zijn, en ze weten dondersgoed dat een suri zoals mij hun geurtje niet uit kan staan.


zo...klonk ik nu even dom als jij zoutje ? :)


voor de laatsten met hersenen...als die er nog zijn that is....joodse doden zijn erg, moslimdoden zijn erg...dode mensen in het algemeen is gewoon erg....

laten die palestijnen op houden met stenen gooien en bussen op te blazen, dan hebben de joden geen enkele rechtvaardiging meer palestijns land te stelen.

Blauwwitje3
20-05-04, 17:50
Geplaatst door Dutchguy
Net de beelden op tv gezien. Walging tot op het bot. :kotsen2:
En walgde je ook van de afgehakte lichaamsdelen van Israeli's die door de straten werden gedragen?

http://www.frontpagemag.com/media/slideshowimages/014.jpg

Beëlzebub
20-05-04, 17:53
Geplaatst door Blauwwitje3
Namens welke landen koloniseerden de Joden dan?

Ze werden natuurlijk niet door een land gestuurd, maar deden dat uit eigen beweging. Mogelijk werden ze geïnspireerd door hun archaïsche geloof. Maar het is natuurlijk niet meer van deze tijd om gebieden in te pikken. Ook al woonden er Joden in I. voor de diaspora (ik geloof dat dat in het jaar 70 n.C. was), toch geeft hen dat niet het recht de Palestijnen te bestelen. Waar moet het heen als alle volkeren moeten gaan wonen waar ze 2000 jaar geleden woonden! De Kelten weer in Centraal Europa, de Amerikanen naar Europa terug en Amerika weer aan de Indianen teruggegeven, de Nederlanders terug naar Scandinavië met de andere Germanen. En we kunnen het nog gekker maken als we weer verder teruggaan in de tijd.
Het beste is het maar om naar de grenzen van 1967 terug te keren en direct een Palestijnse staat te stichten met Oost-Jeruzalem als hoofdstad.

Blauwwitje3
20-05-04, 17:54
Geplaatst door Qwertyno
Wie kan mij vertellen hoeveel doden, gewonden en daklozen er sinds afgelopen week zijn gevallen? Dit vraag ik omdat de nederlandse media zeer onduidelijk is in het vermelden van Palestijnse slachtoffers.
Dat komt omdat er zoveel tegenstrijdige berichten van de Palestijnen komt. Dit keer, is de media onschuldig.

Beëlzebub
20-05-04, 17:57
Geplaatst door Blauwwitje3
Herhaling: 1-De Joden waren geen kolonisators. Zij kochten het land, veelal voor veel te veel geld, rechtmatig van grootgrondbezitters. Je kunt het wel blijven herhalen, daarmee wordt het nog niet waar. Joden waren geen kolonisators en kochten hun grond rechtmatig.
2-Eigenlijk was dat natuurlijk absurd want het ging om grond die van hun voorouders was.

Ad 1-Dat is maar gedeeltelijk waar en daarnaast is het niet fair om een hebberige landeigenaar rijk te maken en de mensen die afhankelijk zijn van dat land dan maar weg te sturen. Dat heeft een bedenkelijk luchtje.
2- Over het jaar 70 zie vorige mailing.

Al Sawt
20-05-04, 18:08
Geplaatst door MEES
ik vind de dood van al sawtje ( spreek uit als algzoutje ) en zijn familie van moslims niet erg. Ik vind mijn dood, ook niet erg. Want ik geloof in een hiernamaals.


Geplaatst door MEES

Ze weten dondersgoed dat ze in NL wonen Net als alle pro-Israeliers, die smachtend op de messias zitten te wachten.


Geplaatst door MEES

buren tatats en suris als mij zijn, en ze weten don
dersgoed dat een suri zoals mij hun geurtje niet uit kan staan. [
zo...klonk ik nu even dom als jij zoutje ? :)[/B]Nee. Je klonk ondermaats.

Is zoutje een koosnaampje, voor mijn persoon?


En waarom kan een Suri niet tegen de geurtje van een Mocro?

Heeft Suri last van de naweeën van de slavernij en zoek ze misschien een zondebok?

En waarom verdedigt Mees, een agressieve partij in MO en is ze tegen de Palestijnse zaak?

Maar misschien is Suri/mees een aanhangster van een godsdienst, die heilig gelooft dat ze na 2000 jaar terug gekeert is naar de land van haar voorouders.



Geplaatst door MEES
voor de laatsten met hersenen...als die er nog zijn that is....joodse doden zijn erg, moslimdoden zijn erg...dode mensen in het algemeen is gewoon erg....Mee eens.

Maar doden die door een bezettingsmacht zijn gedood, zijn erger dan de slachtoffers van een verzetsdaad.

Geplaatst door MEES

laten die palestijnen op houden met stenen gooien en bussen op te blazen, dan hebben de joden geen enkele rechtvaardiging meer palestijns land te stelen. Een Surinaampje die de Israelische 'leed' persoonlijk aantrekt.

Dat is nieuw.


Waarom zullen de Palestijnen in verzet gaan? Waarom moet een bezettintgsmacht eerst haar gelijk behalen, dan pas terug trekken?
Waarom hebben sommige mensen een omgekeerde logica?

Al Sawt
20-05-04, 18:10
Geplaatst door Blauwwitje3
Nee. Maar als je niet weet waar je over praat kun je beter je mond houden. Mensen betichten van onwetendheid, is een lafhartige beschuldiging die door onwetendheid is gemotiveerd.

Al Sawt
20-05-04, 18:18
Geplaatst door Blauwwitje3
Nee natuurlijk niet, eh, behalve als het Arabieren zijn natuurlijk, dan is de wereld te klein.
Ik wist niet dat wij Arabieren, de gebeurtenisen in WO2 als chantage middel gebruiken om onze bloeddorstigheid te lessen.


Geplaatst door Blauwwitje3
Om wat goed te praten? Dat ze bruut zijn vermoord? Als jij het opblazen van bussen niet erg vindt ben jij de onmens.Jij vind het kennelijk niet erg, als een tankgranaat tussen een ongewapende menigte ontploft. Maar je beschouwt je zelf niet als een onmens. Want dat past in jouw opvattingen. Aangezien je zelf als uitverkoren beschouwt.


Geplaatst door Blauwwitje3
En jij wilt zeker beweren dat een jochie van 4 die toevallig in de bus zat heeft gestemd op "verkeerde" mensen, waardoor die natuurlijk zijn dood verdient. Ach in Israel heeft men tenminste stem recht. In welk Arabisch land is dat ook zo? Geen een. En dat pleit in de voordeel van de Arabieren. Ze zijn niet schuldig aan de wandaden van hun leiders.

De Israeliers wel! Ze stemmen op partijen, met het meest racistische opvattingen. Dus niet janken en andere beschuldigen van onmensheid, als jullie de rekening gepresenteerd krijgen.


Wat betreft die jochie van 4, dat is colleteral damage.

Al Sawt
20-05-04, 18:29
Geplaatst door Blauwwitje3
Herhaling: De Joden waren geen kolonisators. Zij kochten het land, veelal voor veel te veel geld, rechtmatig van grootgrondbezitters. Je kunt het wel blijven herhalen, daarmee wordt het nog niet waar. Joden waren geen kolonisators en kochten hun grond rechtmatig. Dus als ik en andere Marokkanen lappen grond gaan kopen in Nederland, dan mogen we dan een eigen staat gaan creeëren?

Dan kunnen we volgens de zionistische redenatie, gewoon onze eigen land 'oprichten' met de daarbij horende jurisdictie.


Geplaatst door Blauwwitje3
Eigenlijk was dat natuurlijk absurd want het ging om grond die van hun voorouders was. Wat kan ik hiervan walgen!

"Ze hebben de grond van hun voorouders gekocht" En dat na 2000 jaar?

Die fabeltje wordt telkens herhaald en herhaald. Het is alleen zielig dat een fantastische fabel in een moderne, beschaafde en geseculieerde land als Nederland, als een zoette koek wordt geslikt.

gbkm
20-05-04, 18:41
Ze gaan maar door en de wereld doet niks.Aanklacht afgezwakt anders een veto van de yanks.Laf.Zogenaamde aanklacht is er toch alleen maar om te laten zien hoe erg oneens ze het zijn met de zionazis.En wie gelooft dat.

Beëlzebub
20-05-04, 18:52
Geplaatst door gbkm
Ze gaan maar door en de wereld doet niks.Aanklacht afgezwakt anders een veto van de yanks.Laf.Zogenaamde aanklacht is er toch alleen maar om te laten zien hoe erg oneens ze het zijn met de zionazis.En wie gelooft dat.

Inderdaad, die lui uit 'God's own country' houden de andere landen in toom met hun smeergelden. Bovendien hebben die grote landen allemaal hun 'eigen Palestijnen'. De Russen hebben de Chechenen, de Chinezen de Tibetanen, de Fransen (in mindere mate) de Basken en de Corsicanen, etc. En zo blijft de boel in stand.

Blauwwitje3
20-05-04, 19:03
Geplaatst door Julien
Wanneer komt de VN-veiligheidsraad bijeen? Elk ander land was meteen internationaal veroordeeld. Neutraal VN-personeel had het al over oorlosmisdaden.
Wees gerust. Dat is al gebeurd hoor. En nu maar hopen dat de VN ook zo resoluut is als de Palestijnen weer eens een bus opblazen.

Beëlzebub
20-05-04, 19:10
Geplaatst door Blauwwitje3
Wees gerust. Dat is al gebeurd hoor. En nu maar hopen dat de VN ook zo resoluut is als de Palestijnen weer eens een bus opblazen.

Je vervalt in herhalingen.

Blauwwitje3
20-05-04, 19:24
Geplaatst door Sjeik Yasin
Beestachtig van de zionisten. Dit is erger dan het nazisme!!!

Iedereen die dit beweert is gestoord en verdient per definitie geen reactie.



Zij vragen om het ultieme middel. Zijn de moslims met meer dan 1 miljard niet in staat om een kernbom te produceren???? Alleen dan kun je de zionisten onder druk zetten.

Ga er maar van uit dat als de a-bom tegen Israel wordt gebruikt er niet veel van de 1 miljard moslims overblijft.



Waar zijn Sjeik Yassin en Dr. Ranteesi gebleven.

Bij hun 47 maagden, of hoeveel waren het er ook al weer?


Waar is de dappere Marwan Barghouti???
In een cel in Israel, waar die hoort.



Trap niet in de media, die door zionisten wordt gedomineerd.

Ja tuurlijk het is allemaal een Joods complot.

Blauwwitje3
20-05-04, 19:25
Geplaatst door Julien
Deze mening vind ik net zo erg als de mening van blauwwitje.

Oh en wat is er dan zo erg aan mijn mening?

850
20-05-04, 19:27
Geplaatst door Blauwwitje3
Iedereen die dit beweert is gestoord en verdient per definitie geen reactie.


Waarom ga je er dan op in slimpie?

Beëlzebub
20-05-04, 19:27
Geplaatst door Blauwwitje3
Oh en wat is er dan zo erg aan mijn mening?

:D :D :D

Blauwwitje3
20-05-04, 19:28
Geplaatst door Beëlzebub
Yassin schrijft niet dat de moslimstaten een atoombom moeten gooien
(misschien wil hij dat wel, hij is boos genoeg). Hij schrijft echter dat ze er een moeten bezitten. Voor een machtsevenwicht zou dat misschien zo gek nog niet zijn.
Pakistan (een Moslim staat) heeft al een atoombom. Dankzij die atoombom is de hele regio nu in een wapenwedloop verwikkeld, en waren Pakistan en India bijna in een atoomoorlog verzeild geraakt.

Blauwwitje3
20-05-04, 19:34
Geplaatst door Beëlzebub
Die bussen werden niet zo maar opgeblazen. Dat gebeurde na jarenlange bezetting en Israëlische terreur.

De Palestijnse en Arabische terreur bestaat al ver voor de zgn. bezetting door Israel. Het Palestijns en Arabische terrorisme zijn niet tegen Israel gekeerd maar tegen Joden.



Fijn dat Israël stemrecht heeft. Als het zo moet zegt me dat toch ook niet veel meer. Zo kun je wel alles goedpraten als er maar stemrecht in een land is. Het gaat ook om de aard van een democratie!
De enige Arabieren in de wereld die stemrecht hebben en politieke partijen mogen oprichten wonen in Israel. In de rest van de Arabische landen worden ze zwaar onderdrukt door koningen, dictators or sheiks. Misschien een beetje jaloers op de Israelische democratie?

Beëlzebub
20-05-04, 19:35
Geplaatst door Blauwwitje3
Pakistan (een Moslim staat) heeft al een atoombom. Dankzij die atoombom is de hele regio nu in een wapenwedloop verwikkeld, en waren Pakistan en India bijna in een atoomoorlog verzeild geraakt.

Pakistan heeft nog niet de geschikte raketten. De wereld was sowieso al in een kernwapenwedloop verwikkeld geraakt. En waarom zou I. kernwapens mogen hebben en andere landen niet? Omdat die zich onverantwoordelijk zouden gedragen en Israël niet?

Peter Feens
20-05-04, 19:36
PA called “Women, Children and Elderly” to Wednesday’s Battle

INTRODUCTION
The Palestinian Authority (PA) has been calling since Monday for “women, children and elderly” to stand in front of Israeli bulldozers and tanks in Rafah even though the PA knew Rafah was the site of armed battles between the Israeli army and Palestinian terrorists.

Israel has apologized over the past two days for injuring and killing civilians during Wednesday’s fighting. The civilians were hurt during the Israeli army operation to search for terrorists and missiles that the PA has smuggled from Egypt.

As PMW has reported in the past, the PA consistently urges civilians to put themselves on the front lines in these military situations. In this case, the PA-controlled daily newspaper called specifically for “women, children and elderly” to enter the fray. The PA intentionally placed civilians on the battlefield, and is ultimately responsible for their fate.

The following is from an article in Monday’s PA daily, in which the PA called for “women, children and elderly” to make an “impassable barrier” in Rafah. The call was answered, and thousands of civilians marched into the heart of the battle, thus setting the stage for the accident.


“Ashraf Jumaa , principal of the Abu Iyad school for organizational staff in Rafah, said to Al-Ayyam that the [civilian] march … will be an impassable barrier for the occupation bulldozers, and will prevent their progress to the Rafah neighborhoods… He called for all the citizens women, children and elderly - to participate… He demanded of all the citizens of the Rafah district, who left their homes and abandoned them, to return to those homes and to stay in them… to cause the failure of the occupation’s plans…”

[Al-Ayyam, May 17, 2004]

Beëlzebub
20-05-04, 19:46
Geplaatst door Blauwwitje3
1-De Palestijnse en Arabische terreur bestaat al ver voor de zgn. bezetting door Israel. Het Palestijns en Arabische terrorisme zijn niet tegen Israel gekeerd maar tegen Joden.


2-De enige Arabieren in de wereld die stemrecht hebben en politieke partijen mogen oprichten wonen in Israel. In de rest van de Arabische landen worden ze zwaar onderdrukt door koningen, dictators or sheiks. Misschien een beetje jaloers op de Israelische democratie?

Ad 1- Al voor de staat Israël werd gesticht was er verzet tegen de Joodse indringers. Dat was gerechtvaardigd.

2- Op dat mooie stemrecht daar heb ik al commentaar gegeven.
Ik ben niet jaloers op de Israëlische democratie, want ik ben een 'gewone' autochtone Nederlander (je weet wel, zo'n blonde met blauwe ogen; maar daar hecht ik verder geen betekenis aan) en dus zelf gewend aan de democratie hier. Al moet ik daarvan zeggen dat die nu ook weer niet zo bijz. goed functioneert (maar waar is dat wel zo?)

Blauwwitje3
20-05-04, 19:51
Geplaatst door Beëlzebub
Ze werden natuurlijk niet door een land gestuurd, maar deden dat uit eigen beweging. Mogelijk werden ze geïnspireerd door hun archaïsche geloof.

Hoe kun je ze dan kolonist noemen? Ze kwamen niet om het land van grondstoffen te ontdoen zoals de Nederlanders in Indonesie of de Marokkanen in SADR (Westelijke Sahara). Ze hadden alle recht om terug te keren naar hun thuisland en verenigd te worden met hun volk. Zelfs de Arabieren wisten dat en keurden het ook goed.



Maar het is natuurlijk niet meer van deze tijd om gebieden in te pikken. Ook al woonden er Joden in I. voor de diaspora (ik geloof dat dat in het jaar 70 n.C. was), toch geeft hen dat niet het recht de Palestijnen te bestelen.

Als het niet meer van deze tijd is om gebieden in te pikken waarom gebeurd dat dan nog steeds zo vaak. Ik noem Marokko, Servie, Rusland en ga zo maar door? Er hebben in Israel altijd Joden gewoond ook na de diaspora. Er is in Jeruzalem altijd een Joodse meerderheid geweest, evenals veel andere steden. Waarom zouden Palestijnen recht hebben op Jeruzalem?
De Palestijnen zijn niet bestolen (althans niet door de Joden, misschien wel door de Hasjemieten). Zoals eerder vermeld kochten de Joden legaal land aan voor vaak absurd hoge prijzen. De Arabieren stimuleerden dat zelfs omdat ze hoopten dat de Joden werk, hygiene en ontwikkeling naar het gebied zouden brengen. En aldus geschiedde.



Waar moet het heen als alle volkeren moeten gaan wonen waar ze 2000 jaar geleden woonden! De Kelten weer in Centraal Europa, de Amerikanen naar Europa terug en Amerika weer aan de Indianen teruggegeven, de Nederlanders terug naar Scandinavië met de andere Germanen. En we kunnen het nog gekker maken als we weer verder teruggaan in de tijd.

Er is een groot verschil tussen moeten en willen.



Het beste is het maar om naar de grenzen van 1967 terug te keren en direct een Palestijnse staat te stichten met Oost-Jeruzalem als hoofdstad.
Die kans is er geweest, Camp David en Taba in 2000-2001. Overigens de "grenzen" van 1967 bestaan niet, het gaat om bestandslijnen.

Beëlzebub
20-05-04, 19:54
Geplaatst door Peter Feens
PA called “Women, Children and Elderly” to Wednesday’s Battle

INTRODUCTION
The Palestinian Authority (PA) has been calling since Monday for “women, children and elderly” to stand in front of Israeli bulldozers and tanks in Rafah even though the PA knew Rafah was the site of armed battles between the Israeli army and Palestinian terrorists.

Israel has apologized over the past two days for injuring and killing civilians during Wednesday’s fighting. The civilians were hurt during the Israeli army operation to search for terrorists and missiles that the PA has smuggled from Egypt.

As PMW has reported in the past, the PA consistently urges civilians to put themselves on the front lines in these military situations. In this case, the PA-controlled daily newspaper called specifically for “women, children and elderly” to enter the fray. The PA intentionally placed civilians on the battlefield, and is ultimately responsible for their fate.

The following is from an article in Monday’s PA daily, in which the PA called for “women, children and elderly” to make an “impassable barrier” in Rafah. The call was answered, and thousands of civilians marched into the heart of the battle, thus setting the stage for the accident.


“Ashraf Jumaa , principal of the Abu Iyad school for organizational staff in Rafah, said to Al-Ayyam that the [civilian] march … will be an impassable barrier for the occupation bulldozers, and will prevent their progress to the Rafah neighborhoods… He called for all the citizens women, children and elderly - to participate… He demanded of all the citizens of the Rafah district, who left their homes and abandoned them, to return to those homes and to stay in them… to cause the failure of the occupation’s plans…”

[Al-Ayyam, May 17, 2004]

Of er een demonstratie was of een oproep van de PA de Israëlische legermacht tegen te houden, het feit blijft: Israël laat rustig raketten en granaten op ongewapende mensen nederdalen.

Blauwwitje3
20-05-04, 19:58
Geplaatst door Beëlzebub
Ad 1-Dat is maar gedeeltelijk waar en daarnaast is het niet fair om een hebberige landeigenaar rijk te maken en de mensen die afhankelijk zijn van dat land dan maar weg te sturen. Dat heeft een bedenkelijk luchtje.

Het heeft inderdaad een bedenkelijk luchtje als Arabische grootgrondbezitters je voor veel te veel geld slecht bebouwbare grond verkopen en later beweren dat het gestolen is en het terug willen hebben.

Blauwwitje3
20-05-04, 19:59
Geplaatst door Al Sawt
Mensen betichten van onwetendheid, is een lafhartige beschuldiging die door onwetendheid is gemotiveerd.
Tuurlijk. Maar iemand die niet weet wat genocide is kan daar maar beter zijn mond over houden.

Beëlzebub
20-05-04, 20:07
Geplaatst door Blauwwitje3
1-Hoe kun je ze dan kolonist noemen? Ze kwamen niet om het land van grondstoffen te ontdoen zoals de Nederlanders in Indonesie of de Marokkanen in SADR (Westelijke Sahara). Ze hadden alle recht om terug te keren naar hun thuisland en verenigd te worden met hun volk. Zelfs de Arabieren wisten dat en keurden het ook goed.

2-Als het niet meer van deze tijd is om gebieden in te pikken waarom gebeurd dat dan nog steeds zo vaak. Ik noem Marokko, Servie, Rusland en ga zo maar door? Er hebben in Israel altijd Joden gewoond ook na de diaspora. Er is in Jeruzalem altijd een Joodse meerderheid geweest, evenals veel andere steden. Waarom zouden Palestijnen recht hebben op Jeruzalem?

3- De Palestijnen zijn niet bestolen (althans niet door de Joden, misschien wel door de Hasjemieten). Zoals eerder vermeld kochten de Joden legaal land aan voor vaak absurd hoge prijzen. De Arabieren stimuleerden dat zelfs omdat ze hoopten dat de Joden werk, hygiene en ontwikkeling naar het gebied zouden brengen. En aldus geschiedde.


4- Er is een groot verschil tussen moeten en willen.


Die kans is er geweest, Camp David en Taba in 2000-2001. Overigens de "grenzen" van 1967 bestaan niet, het gaat om bestandslijnen.

Ad 1-Ze wilden kolonies stichten, d.w.z. 'nederzettingen'. De rest is propaganda.

2- Bedoel je dat het inpikken van land gerechtvaardigd is, omdat anderen het ook doen. Bovendien vind ik dat Rusland uit Chechenië moet opdonderen (gekoloniseerd in de 19e eeuw), Marokko uit de W.Sahara, etc.

3- Hierover hadden we het al gehad: ik geloof niet dat het tonen van bankbiljetten alles goed kan maken.

4- Zoiets moet je niet willen.

Orakel
20-05-04, 20:46
Geplaatst door carm@lla
Mijn verblijf op maroc.nl heeft ertoe geleid dat ik geen enkele compassie meer met die mensen heb. Integendeel zelfs.

Joh, draag es gewoon verantwoordelijkheid voor je eigen tekortkomingen i.p.v. die af te wentelen op maroc.nl.


Geplaatst door Echnaton
Het is nog niet zeker wat er nou precies ontploft is. Het kunnen ook explosieven zijn van de Palestijnen zelf

Het spijt me, maar gisternacht in het nieuws een Nederlandse correspondent die erbij in de buurt was en het had over beschitingen vanuit de lucht en tanks die van achter de betogers kwamen.


De Joden hebben bij het stichten van kolonies nooit geweld gebruikt. Wel om zich te verdedigen tegen aanvallen. Terecht lijkt me.

Kom kom, nooit geweld gebruikt. Hebben de Palestijnen ze die gebieden geschonken dan? Koppie thee en een kaakje erbij.
En kolonie wil zeggen dat je iemands land inpikt, dus dan vraag je erom om aangevallen te worden.


Overigens, als er geen zelfmoordaanslagen waren geweest, dan zouden er ook geen slachtoffers aan Palestijnse kant gevallen zijn.

Zelfmoordaanslagen vormen het enige wisselgeld dat de Palestijnen nog hebben. Anders waren ze allang het land uitgeflikkerd.

Onbegrijpelijk en onbestaanbaar is dat de rest van de wereld het laat gebeuren.
Men was er als de kippen bij in Somalie, Joegoslavie, Koeweit, Rwanda, Irak en Afghanistan worden 'bevrijd'.
Maar dit kan al 35 jaar bestaan.

850
20-05-04, 23:51
Geplaatst door Orakel


Onbegrijpelijk en onbestaanbaar is dat de rest van de wereld het laat gebeuren.
Men was er als de kippen bij in Somalie, Joegoslavie, Koeweit, Rwanda, Irak en Afghanistan worden 'bevrijd'.
Maar dit kan al 35 jaar bestaan.

Het wil in Soedan anders niet echt vlotten.........

Zwarte Schaap
21-05-04, 00:10
Geplaatst door 850
Het wil in Soedan anders niet echt vlotten.........

Het hebben van olie in je land schijnt meer een vloek dan een zege te zijn.




Sudan: The human price of oil

Excerpts from the Amnesty International press statement

Massive human rights violations by Sudanese security forces, various government allied militias and armed opposition groups, are clearly linked to foreign companies' oil operations, Amnesty International stated as it released its report Sudan: The human price of oil today.

"The civilian population living in oil fields and surrounding areas has been deliberately targeted for massive human rights abuses -- forced displacement, aerial bombardments, strafing villages from helicopter gunships, unlawful killings, torture including rape and abduction," said Maina Kiai, Amnesty International's Director for Africa.

"Foreign companies* are turning a blind eye to the human rights violations committed by government security forces and their allied troops in the name of protecting the security of oil-producing areas," Amnesty International said.

"Respect for human rights should be the central issue for any company which is involved in a war-torn environment such as southern Sudan -- the silence of powerful oil companies in the face of injustice and human rights violations is not neutral."

Around the town of Bentiu, government troops reportedly cleared the area using helicopter gunships, some allegedly piloted by Iraqi soldiers, and aerial cluster bombardment by high-altitude Antonov planes. In addition, government troops on the ground reportedly drove people out of their homes by committing gross human rights violations; male villagers were killed in mass executions; women and children were nailed to trees with iron spikes. Reports from other villages claim that soldiers slit the throats of children and killed male civilians who had been interrogated by hammering nails into their foreheads.

Rebel forces have also carried out attacks and raids on civilians in attempts to gain control over oil-rich areas. A former commander stated that these forces had summarily executed scores of civilians, raped and abducted women and burned and destroyed homesteads.

Military tactics such as the destruction of harvests, looting of livestock and permanent military occupation of the area, are being used to prevent the return of the displaced population. The risk of famine to displaced civilians is heightening since no harvests can be expected.
Chinese workers were apparently involved in the displacement of civilians during the construction of the pipeline. Sudanese civilians who escaped attacks reported that the Chinese workers were armed and appeared willing to use their guns.

Mujahedin fighters from Afghanistan and Malaysia have been reportedly used to protect the staff and property of companies involved in building the oil pipeline. Helicopters flown by foreign pilots have been used to ferry armed opposition troops to areas in which fighting was taking place; these troops are alleged to have subsequently carried out atrocities against civilians.

"Companies are responsible for the impact of their operations on the local community," Amnesty International said. The alleged involvement of security firms, as military advisors and trainers for the troops of the government-allied South Sudan Defence Force (SSDF) raises further questions as to the extent to which the involvement of the oil companies is directly or indirectly contributing to the conflict, the organization said.

There is increasing evidence that child combatants are being used in the conflict. A former commander of a rebel force, employed by the government to protect oil installations, informed Amnesty International that child combatants are commonly used as fighters. Children are also being taken from the streets of Khartoum and forcibly recruited to the Popular Defence Force, without their parents' knowledge and most of them are sent to the frontline.

There is a clear connection between the new-found oil wealth and the government's ability to purchase arms. Polish tanks arrived in Sudan on the day of the first export shipment of oil. Further arms transfers to Sudan from China and Bulgaria have also been reported. In particular the organization invites the many foreign companies operating in Sudan to engage in a positive dialogue to promote human rights, including *Lundin Oil AB (Sweden), Petronas (Malaysia), ÖMV-Sudan GmbH (Austria), Sudapet (Sudan), Talisman Energy (Canada), Agip (Italy), Elf-Aquitainei (France), Gulf Petroleum Company (Qatar), National Iranian Gas Company (Iran), TotalFina (France), Royal Dutch Shell (The Netherlands) and China National Petroleum Corporation (CNPC). CNPC is in turn owned by the People's Republic of China. In addition, Denim Pipeline Construction Ltd (Canada) and Roll'n Oil Field Industries (Canada) which have been involved in construction work in the oilfields and on the pipeline. The UK-based companies Weir Pumps Ltd and Allen Power Engineering Ltd have contracts to provide and maintain the oil pumps. The main part of the 1,600 kilometre-long pipeline was built by companies from the People's Republic of China, who were sold the pipeline tubing by the Europipe consortium. German-based Mannesmann (which holds one third of Europipe consortium shares) supplied more than 500km of pipes .

850
21-05-04, 00:33
Geplaatst door Zwarte Schaap
male villagers were killed in mass executions; women and children were nailed to trees with iron spikes. Reports from other villages claim that soldiers slit the throats of children and killed male civilians who had been interrogated by hammering nails into their foreheads.
. [/QUOTE]

:kotsen2::kotsen2: Vreselijk........

Wat een verschrikkelijk deprimerend artikel.


Waar heb je dat artikel uit vandaan?

Zwarte Schaap
21-05-04, 01:05
Geplaatst door 850
:kotsen2::kotsen2: Vreselijk........

Wat een verschrikkelijk deprimerend artikel.

Waar heb je dat artikel uit vandaan?


http://sudan.activist.ca/info/amnestyhumanpriceofoil.html


Interessant hierbij zijn de volgende links:

http://web.amnesty.org/library/Index/ENGAFR540012000?open&of=ENG-SDN

http://www.ushmm.org/conscience/sudan/sudan.php

DEMOcraat
21-05-04, 02:15
Geplaatst door 850
Het was ook niet onverantwoord. Want het ging om een vreedzzame demo. En het is juist goed om de kids zo jong mogelijk kennis te laten maken met demonstreren. Hét glijmiddel om onmacht van je af te schudden.

goed voor eenheid.

DEMOcraat
21-05-04, 02:20
Geplaatst door Blauwwitje3
Tuurlijk. Maar iemand die niet weet wat genocide is kan daar maar beter zijn mond over houden.

en iemand die niet weet wat een bezetting is en daarvoor zijn ogen dichthoudt moet ook zijn mond houden vind ik.

freya
21-05-04, 08:11
Geplaatst door echnaton
Dat komt doordat de Palestijnse terroristen zich verschuilen tussen hun eigen mensen. Overigens, als er geen zelfmoordaanslagen waren geweest, dan zouden er ook geen slachtoffers aan Palestijnse kant gevallen zijn.

En waar zouden ze anders moetem wonen in die paar miniscule landstrookjes die de Palestijnen nog over hebben?

freya
21-05-04, 08:13
Geplaatst door echnaton
Er waren al aanslagen op Joden ver voordat Israël Palestina had bezet.

Er waren al joodse aanslagen op Palestijnen voordat de staat Israel bestond. :moe:

echnaton
21-05-04, 08:24
Geplaatst door freya
Er waren al joodse aanslagen op Palestijnen voordat de staat Israel bestond. :moe:

Ga je nu door met reageren op mijn berichten van eergisteren? Dan komen we terecht in een soort eeuwigdurende Teufelskreiz. Maar goed dan voor deze keer nog: de Palestijnen waren al bezig met aanslagen op Joden in de jaren jaren '30. De eerste massamoord in het gebied was in 1920. Arabieren slachtten toen een groep Joden af.

Scipio
21-05-04, 09:14
Geplaatst door freya
En waar zouden ze anders moetem wonen in die paar miniscule landstrookjes die de Palestijnen nog over hebben?

1. Egypte
2. Libanon
3. Jordanië
4. Syrië
5. Andere Arabische landen

In ieder geval niet in Israël.

Al Sawt
21-05-04, 17:12
Kruis-ridder, die pro Israel is?
Dat is nieuw! Ik dacht altijd dat kruisridders op een koene wijze, Joodse ghetto`s uitmoorden.


Geplaatst door Scipio
1. Egypte
2. Libanon
3. Jordanië
4. Syrië
5. Andere Arabische landen

In ieder geval niet in Israël. Er schijnt een autonome Joods gebied te zijn in Rusland. Misschien kunnen alle Europese tuig, daarnaar toe verkassen.

Beëlzebub
21-05-04, 17:22
Geplaatst door Al Sawt
Kruis-ridder, die pro Israel is?
Dat is nieuw! Ik dacht altijd dat kruisridders op een koene wijze, Joodse ghetto`s uitmoorden.

Er schijnt een autonome Joods gebied te zijn in Rusland. Misschien kunnen alle Europese tuig, daarnaar toe verkassen.

In ieder geval was dat er in de tijd van de U.S.S.R.: het Autononome Joodse Gebied met als hoofdstad Birobidzjan (aan de Chinese grens bij Mantsjoerije). Dat gebied is nu geloof ik zo'n beetje leeggelopen en veel Joden zijn (helaas) naar Israël vertrokken.

Zwarte Schaap
21-05-04, 17:26
Geplaatst door Al Sawt
Kruis-ridder, die pro Israel is?
Dat is nieuw! Ik dacht altijd dat kruisridders op een koene wijze, Joodse ghetto`s uitmoorden.

Er schijnt een autonome Joods gebied te zijn in Rusland. Misschien kunnen alle Europese tuig, daarnaar toe verkassen.

Die autonome republiek heet Birobidjan, als ik het me goed herriner is het wel 2 keer zo groot als frankrijk: Maar tegenwoordig is men bezig om ze daar weg te halen en naar Israel te sturen om de komst van de messias te bespoedigen.


Nederlands echtpaar geeft leiding aan operatie Exodus

Eigentijdse schepen van Tarsis

Door A. Muller
JERUZALEM – Theo Abbenhuis en zijn echtgenote Els wijzen de joden in de voormalige Sovjetstaten erop dat ze zo spoedig mogelijk naar Israël moeten emigreren. Ze zijn de coördinatoren van het Ebenezer Noodfonds en de daaraan verbonden operatie Exodus in de voormalige Sovjet-Unie. Het Ebenezer Noodfonds werkt momenteel met een staf van 220 christenen en joden in alle delen van het voormalige Sovjetimperium.

Het echtpaar Abbenhuis heeft vanaf 1989 in Jeruzalem gewoond. Daar kwamen zij in aanraking met het Ebenezer Noodfonds, dat opgericht is door de Brits-Zwitserse zakenman Gustav Scheller. Het fonds spoort joden in de voormalige Sovjet-Unie aan te emigreren en helpt hen daar daadwerkelijk bij. Het organiseerde onder meer boottochten met de ”Dimitry Shostakovitch”, een door het fonds afgehuurd schip waarop joodse immigranten werden vervoerd van Odessa, aan de Zwarte Zee, naar de Israëlische havenstad Haifa. Scheller verwees in verband met de boottochten naar Jesaja 60:9, waar gesproken wordt over „de schepen van Tarsis”, die de kinderen Israëls van verre zullen brengen. Eind 1998 waren er tachtig bootreizen gemaakt.

Twee koffers
In februari vorig jaar verkochten Theo en Els Abbenhuis hun persoonlijke bezittingen, op de inhoud van twee koffers na. Ze stapten in het vliegtuig naar de voormalige Sovjet-Unie. Eerst maakten ze een aantal reizen mee op de '”Dimitry Shostakovitch”. Daarna reisden zij naar vele delen van de voormalige Sovjet-Unie om grondig met het werk van het Ebenezer Fonds kennis te maken. Ze hebben inmiddels een flat gehuurd in Kiev, maar zijn daar maar enkele weken per jaar. Onlangs waren zij terug in Israël, waar zij over hun ervaringen vertelden.

„We werken twee kanten op”, zegt Els Abbenhuis. „We roepen de joodse gemeenschappen op naar Israël te gaan en we roepen de christenen op daarbij te helpen.” De kerken die ze benaderen, zijn veelal evangelisch van aard. Bij de Russisch-orthodoxe kerken bestaat volgens hen geen belangstelling voor de boodschap van de „uittocht uit het noorderland”. De Abbenhuizen vertellen hun gehoor dat ze geloven dat de emigratie van joden naar Israël door de profeten is voorzegd en dat christenen bij dat proces behulpzaam dienen te zijn. „Christenen reageren in het algemeen erg positief op wat we vertellen.”

Het Ebenezer Noodfonds heeft inmiddels een groot netwerk opgebouwd in de vroegere Sovjet-Unie, dat overigens niet alleen bestaat uit buitenlandse christenen maar ook uit plaatselijke christenen en joden. In elke grote plaats heeft het fonds nu een kantoor. Een eerste team zoekt de joden thuis op, in de synagogen of in gemeenschapscentra. De teamleden vertellen hun over de mogelijkheid naar Israël te vertrekken. Een tweede team assisteert de emigranten met de reis van hun woonplaats naar de luchthaven. Vanaf 1991 tot eind 1998 hielp het fonds 31.392 immigranten, van wie 11.500 in 1998.

Straatarm
Theo en Els Abbenhuis hebben, in het kader van hun voorbereiding op het coördinatieschap, van nabij gezien hoe dat in zijn werk gaat. In Birobidjan, in Siberië, waar in 1928 de Sovjetregering een Joods Nationaal District oprichtte , waren ze bijvoorbeeld te gast bij een christenvrouw van zeventig die zich ondanks haar leeftijd inspant voor operatie Exodus. Elke dag begint ze met een uitgebreid gebed om wijsheid. Ze reist met de bus naar joden in haar district en vertelt hun dat in de Bijbel gesproken wordt over een exodus uit het noorderland.

„Zo'n boodschap moet eerst bezinken”, zegt Theo Abbenhuis. „Daarom komt ze pas na enkele maanden terug. Ze brengt dan ook levensmiddelenpakketten mee. De mensen in die streek zijn namelijk straatarm. In het huis staan een bed en een stoel, dat is alles. Ze hebben geen vloerbedekking en er hangt niets aan de wand. De mensen beginnen dan interesse te krijgen in emigratie. Vervolgens spoort zij papieren op waaruit blijkt dat ze joods zijn en overhandigt deze aan de Israëlische afgevaardigde in dat gebied. Uiteindelijk bepalen de Israëlische instanties of iemand mag emigreren naar Israël.”

Losgeld
De wachttijd tussen aanvraag van emigratie en vertrek is voor velen niet gemakkelijk. Als iemand een verzoek indient om naar Israël te emigreren, verliest hij of zij dikwijls gelijk een baan. De mensen van het Ebenezer Noodfonds zorgen dan dat zo iemand voldoende levensmiddelen heeft om de resterende paar maanden te overleven. Soms is het moeilijk het huis te verkopen, omdat de omgeving weet dat het desbetreffende huis toch leeg komt te staan. Ook is het voorgekomen dat de maffia kinderen ontvoerde uit een gezin dat wilde emigreren en losgeld eiste.

De mensen van operatie Exodus reiken de helpende hand bij de uittocht naar het beloofde land. In Kazachstan bijvoorbeeld reizen ze per trein naar de hoofdstad Almati. De treinreis duurt in sommige gevallen 2 dagen. Het Ebenezer Noodfonds betaalt het treinkaartje en huurt een hotel af waar de emigranten 3 tot 4 dagen blijven. Vervolgens huurt het fonds bussen om ze naar de luchthaven te brengen. Daar dragen de medewerkers van het fonds de begeleiding over aan de functionarissen van het Joodse Agentschap, met wie zij nauw samenwerken. Enkele uren later arriveren de emigranten op de luchthaven Ben Goerion bij Tel Aviv.

Crisis
De mensen van het Ebenezer Noodfonds werken alsof het spoedig te laat kan zijn. Joden hebben nu de kans om weg te gaan, en zij moeten daar gebruik van maken, zo luidt hun boodschap. Het antisemitisme rijst vooral in het oostelijk gedeelte van de vroegere Sovjet-Unie de pan uit. Het zou volgens het echtpaar best eens kunnen zijn dat morgen de grenzen dichtgaan. Op muren hangen antisemitische pamfletten.

„Rusland verkeert in een crisis”, zegt Theo Abbenhuis. „Het land kampt met grote economische problemen. De werkloosheid is groot en sommige gebieden zijn verstoken van de aanvoer van voedsel en brandstof. Het Ebenezer Noodfonds helpt ook hier de Russische bevolking waar dat mogelijk is. Vooral in het noorden van Rusland trekken mensen de straat op om te demonstreren. Ze willen terug naar het communisme, toen ze in elk geval nog brood en werk hadden. Ze herinneren zich alleen de goede dingen van het communisme. Ze roepen nu openlijk: De joden zijn er de oorzaak van dat de economie in deze situatie verkeert.”

Statistieken
Volgens de statistieken van het Israëlische ministerie van immigratie en absorptie zijn er van 1989 tot en met 1998 767.861 mensen uit de vroegere Sovjet-Unie naar Israël geëmigreerd. In 1998 telde het ministerie 46.373 immigranten uit Oost-Europa (vooral de voormalige Sovjet-Unie). Dat is een teruggang van ruim 16 procent in vergelijking met 1997, toen het aantal immigranten uit dat gebied nog 55.631 bedroeg. Het aantal immigranten uit Rusland is vorig jaar afgenomen, maar dat uit Oekraïne is in dezelfde periode toegenomen, aldus Michael Jankelowitz, de woordvoerder van het Joods Agentschap in Israël.

„Het agentschap houdt in de toekomst rekening met een jaarlijkse immigratie van 50.000 tot 55.000 personen uit de vroegere Sovjet-Unie”, aldus Jankelowitz. Dit jaar worden ongeveer 7000 meer immigranten verwacht dan in 1998. Het Ebenezer Fonds verwacht in de komende tijd echter een sterkere stijging van het aantal immigranten. Het is onbekend hoeveel joden er nog in de voormalige Sovjet-Unie verkeren. De schattingen lopen uiteen van een half miljoen tot 2 miljoen.

Bron: http://oud.refdag.nl/kl/990218kl06.html

Al Sawt
21-05-04, 17:29
Geplaatst door Beëlzebub
In ieder geval was dat er in de tijd van de U.S.S.R.: het Autononome Joodse Gebied met als hoofdstad Birobidzjan (aan de Chinese grens bij Mantsjoerije). Dat gebied is nu geloof ik zo'n beetje leeggelopen en veel Joden zijn (helaas) naar Israël vertrokken.



Die autonome republiek heet Birobidjan, als ik het me goed herriner is het wel 2 keer zo groot als frankrijk: Maar tegenwoordig is men bezig om ze daar weg te halen en naar Israel te sturen om de komst van de messias te bespoedigen.


Klopt, staat in de Grote bos Atlas.



Volgens een repotage, leven daar hooguit 8.000 mensen.