PDA

Bekijk Volledige Versie : Kabinet wil af van dubbel paspoort



NIS
19-05-04, 16:51
Het kabinet wil af van het dubbele paspoort voor buitenlanders van de derde generatie.

Ontoelaatbaar
Minister Verdonk (Integratie) noemt de dubbele nationaliteit ontoelaatbaar. De regering reageert hiermee op het onderzoek van de commissie-Blok naar het integratiebeleid. Het afschaffen van de dubbele nationaliteit voor derde generatie is een van de maatregelen die het kabinet zal nemen, zo zei Verdonk.

Imamopleiding
Ook zal de minister werk gaan maken van een Nederlandse imamopleiding, zodat islamitische geestelijken niet meer uit het buitenland hoeven worden gehaald, maar hier kunnen worden opgeleid. De Tweede Kamer had om beperking van de dubbele nationaliteit gevraagd, zij het in verschillende vormen. Ook wilde de Kamer een Nederlandse imamopleiding.

Mijn reaktie:

Ik weet het voor de zoveelste keer in het nieuws. Die gasten in Den Haag begrijpen er absoluut niks van. Dit gaat ze nooit lukken! Bij Marokkanen in ieder geval never en noooooit! Je moet de samenwerking van Marokko krijgen.. Als we de Marokkaanse moeten inleveren, krijgen we direkt daarna een oproep van de consulaat met het vriendelijke verzoek uw Marokkaanse paspoort te komen halen. Den Haag, Je hebt het geprobeert met uitkeringen, maar is u niet gelukt en met dit voorstel komt u van ook van een koude kermis thuis. Succes Verdonk! Sjiiit... Waarom nemen ze gewoon niet allochtonen zelf als adviseur..

Robbedoes
19-05-04, 16:53
Derde generatie die nog Marokkaans paspoort hebben, op lange vakantie sturen naar Marokko (zonder uitkering of loon).

Julien
19-05-04, 17:11
3e-generatie?? Hallo, als je je dan nog Marokkaan voelt is het wel heel triest hoor.

Ik kan me voorstellen dat als je 1e (of 2e) generatie bent, je dan nog behoefte hebt aan de dubbele nationaliteit. Ik zou mijn Franse paspoort bijvoorbeeld nooit willen inleveren, dan emigreer ik wel.

taouanza
19-05-04, 17:16
Geplaatst door Julien
3e-generatie?? Hallo, als je je dan nog Marokkaan voelt is het wel heel triest hoor.

Ik kan me voorstellen dat als je 1e (of 2e) generatie bent, je dan nog behoefte hebt aan de dubbele nationaliteit. Ik zou mijn Franse paspoort bijvoorbeeld nooit willen inleveren, dan immigreer ik wel.

Moeilijk he lezen?:moe:
Marokkaanse nationaliteit is geen keus dat krijg je zomaar of je nou wilt of niet. Voor de Marokkaanse wet ben je altijd Marokkaan. Toen ik naar het Marokkaanse consulaat ging voor een echtscheiding voor de Marokkaanse wet was het eerste wat ze vroegen of ik een Marokkaans paspoort had.Die had ik niet. Nou toen moest ik er eerst een nemen voordat ze verder konden helpen.
Ik neem dat paspoort vervolgens zeggen ze dat ze niks voor je kunnen doen.
Maar het was niet mijn keuze om voor niks een paar honderd gulden armer te zijn.
Al dat loze geschreeuw om niks.

Julien
19-05-04, 17:20
Geplaatst door taouanza
Moeilijk he lezen?:moe:
Marokkaanse nationaliteit is geen keus dat krijg je zomaar of je nou wilt of niet. Voor de Marokkaanse wet ben je altijd Marokkaan. Toen ik naar het Marokkaanse consulaat ging voor een echtscheiding voor de Marokkaanse wet was het eerste wat ze vroegen of ik een Marokkaans paspoort had.Die had ik niet. Nou toen moest ik er eerst een nemen voordat ze verder konden helpen.
Ik neem dat paspoort vervolgens zeggen ze dat ze niks voor je kunnen doen.
Maar het was niet mijn keuze om voor niks een paar honderd gulden armer te zijn.
Al dat loze geschreeuw om niks.

:moe: dat geloof ik best dat je voor Marokko altijd een Marokkaan zult blijven, dat geldt overigens ook voor Frankrijk. Maar ik had het er over dat het vreemd is dat een 3e-generatie Marokkaan zich nog meer Marokkaans voelt dan Nederlands. Dan is er wat mis.

ZbaqZbaq
19-05-04, 17:35
Geplaatst door Julien
3e-generatie?? Hallo, als je je dan nog Marokkaan voelt is het wel heel triest hoor.


is inderdaad ook heel triest....

dat je zelfs de 3e generatie niet als volwaardig burger kunt accepteren

gbkm
19-05-04, 17:40
Weer een stoere actie van een mini pammetje.VVD=NSB

Julien
19-05-04, 17:55
Geplaatst door ZbaqZbaq
is inderdaad ook heel triest....

dat je zelfs de 3e generatie niet als volwaardig burger kunt accepteren

Daar heb je ook gelijk in, de 3e-generatie moeten als volwaardige Nederlandse burgers gezien worden, en zo moeten ze zich ook voelen.

gbkm
19-05-04, 17:57
Nog een stoere actie van de NSB hoor ik nu bij Beau,ze gaan VVD vlaggetjes uitdelen met een yankvlag erop.

gbkm
19-05-04, 17:58
Geplaatst door Julien
Daar heb je ook gelijk in, de 3e-generatie moeten als volwaardige Nederlandse burgers gezien worden, en zo moeten ze zich ook voelen.


Daarom heb jij ook een Franse vlag bij je naam.

~Panthera~
19-05-04, 18:01
Geplaatst door gbkm
Daarom heb jij ook een Franse vlag bij je naam.
---------------------------

Touche ! :hihi:


OPen doeltje.

nard
19-05-04, 18:01
Geplaatst door NIS
Mijn reaktie:

Ik weet het voor de zoveelste keer in het nieuws. Die gasten in Den Haag begrijpen er absoluut niks van. Dit gaat ze nooit lukken! Bij Marokkanen in ieder geval never en noooooit! Je moet de samenwerking van Marokko krijgen.. Als we de Marokkaanse moeten inleveren, krijgen we direkt daarna een oproep van de consulaat met het vriendelijke verzoek uw Marokkaanse paspoort te komen halen. Den Haag, Je hebt het geprobeert met uitkeringen, maar is u niet gelukt en met dit voorstel komt u van ook van een koude kermis thuis. Succes Verdonk! Sjiiit... Waarom nemen ze gewoon niet allochtonen zelf als adviseur.. [/B]


Mijn reactie:
Als het echt vervelend en moeilijk wordt, gaat mevrouw Verdonk misschien wel kiezen om de Nederlandse nationaliteit in te trekken.

Voor degene die niet mee willen werken wordt gekozen. Zoiets.....

Mark
19-05-04, 18:03
Dit is wel interessant.

Dus je bent en blijft Marokkaan? Dus over 100 jaar zeggen ze keihard dat de zesde/zevende generatie nog steeds marokkaan is? En hoe werkt dat bij halfbloedjes? Of bij Nederlanders die een Marokkaans klinkende naam krijgen?

:haha:

gbkm
19-05-04, 18:04
Allemaal stuiptrekkingen van wat die kale uitkraamde.Laat maar blaten die Verdonk.

~Panthera~
19-05-04, 18:05
Wat is dat toch voor een gezeik dat we allemaal "hetzelfde" moeten zijn, hetzelfde moeten denken, 1 grote eenheidsworst moeten worden ???
Niet te geloven !! :laser:

Julien
19-05-04, 18:08
Geplaatst door gbkm
Daarom heb jij ook een Franse vlag bij je naam.

ik ben 1e generatie mon ami, in ieder geval ik ben geboren en getogen in het buitenland.

wat heeft een 3e-generatiekind nou te maken met het land van zijn opa/oma?

gbkm
19-05-04, 18:11
très bien.

taouanza
19-05-04, 18:20
Geplaatst door Julien
:moe: dat geloof ik best dat je voor Marokko altijd een Marokkaan zult blijven, dat geldt overigens ook voor Frankrijk. Maar ik had het er over dat het vreemd is dat een 3e-generatie Marokkaan zich nog meer Marokkaans voelt dan Nederlands. Dan is er wat mis.

Ja er is mis ja als je niet thuis voelt in het land waar je geboren ben. Als je nog steeds wordt gezien als een buitenlander die geen Nederlands spreekt. Ben ik ff blij dat we in Turkije zaten toen het mobieltje van de juf werd gestolen.

NIS
19-05-04, 18:31
Geplaatst door nard
Mijn reactie:
Als het echt vervelend en moeilijk wordt, gaat mevrouw Verdonk misschien wel kiezen om de Nederlandse nationaliteit in te trekken.

Voor degene die niet mee willen werken wordt gekozen. Zoiets.....

Jij met je Verdonk.. je mag hopen dat ze het volgende termijn haalt.. Wouter is coming.. :terrorist get out the way yo, get out the way yo.. Verdonk just got droped... :terrorist

En nog iets autochtoon, dubbele nationaliteit is niet onze keuze. Het is de Marokkaanse overheid, die dit in haar wetboek heeft vastleggen.. Kijk niet de allochtonen hier aan, maar laat Den Haag eerst een behoorlijke relatie met Marokko opbouwen.

Eelke
19-05-04, 19:26
Geplaatst door NIS
Jij met je Verdonk.. je mag hopen dat ze het volgende termijn haalt.. Wouter is coming.. :terrorist get out the way yo, get out the way yo.. Verdonk just got droped... :terrorist

En nog iets autochtoon, dubbele nationaliteit is niet onze keuze. Het is de Marokkaanse overheid, die dit in haar wetboek heeft vastleggen.. Kijk niet de allochtonen hier aan, maar laat Den Haag eerst een behoorlijke relatie met Marokko opbouwen.

Dus als ik het goed begrijp gebeurd er het volgende:

Er wordt een kind geboren in Nederland waarvan de opa en oma uit Marokko komen. De vader gaat naar de gemeente en laat het kind registreren als nederlands kind. Een paar dagen later komt de Marokkaanse ambasade langs en verplicht de vader om het kind ook daar te komen registreren. Zo werkt het toch niet hier in Nederland. Niemand wordt toch verplicht om ook naar de marokkaanse ambasade te komen.

Je kind niet registreren als Marokkaan is zeker een optie dus. Daarna zul je wel altijd op een toeristen visum naar Marokko moeten, maar goed dat moeten alle andere nederlanders ook.

Roept u maar als ik het mis heb.

Groet, groet Eelke

ZbaqZbaq
19-05-04, 19:41
je hebt het mis

1- je hebt geen visum nodig om als NL'er naar maroc op vakantie te gaan

2- in marokko ben je als 16 jaar of ouder verplicht om een Maroc ID bij je te hebben.

3- als je ouders je niet hebben geregistreed bij het consulaat kan ze dat juridische problemen opleveren.

4- Verdonk komt met gebakkenlucht retoriek omdat totaal niet na te trekken is of iemand wel of geen dubbele nationaliteit heeft. Maroc zal in iedergeval nooit medewerking verlenen. Of ze zullen standaard formuliertjes maken die af te halen zijn bij het consulaat met "uhhh...deze meneer/mevrouw heeft geen maroc nationaliteit...ondertekend...heheheheheh"


Ik zal nooit mijn maroc of NL nationaliteit opgeven. Heeft geen fok met integratie te maken maar met het doorsnijden van de band met die landen. Het is om de mensen zwakker en afhankelijker te maken. Rijper voor assimilatie. Ik ben vrij om te investeren waar en waneer ik wil. Of mijn 2e huis aan de Cote dázur staat of in Rabat gaat die Verdonk geen tering aan. Met loyaliteit heeft het ook geen klote te maken...tenzij NL van plan is om de oorlog te verklaren aan maroc.

Julien
19-05-04, 20:04
2- in marokko ben je als 16 jaar of ouder verplicht om een Maroc ID bij je te hebben

Ik kwam Marokko gewoon binnen met m'n Franse ID. Je kan er ook gewoon binnenkomen met Nederlandse ID hoor, dat maakt echt niks uit.

taouanza
19-05-04, 20:13
Geplaatst door Julien
Ik kwam Marokko gewoon binnen met m'n Franse ID. Je kan er ook gewoon binnenkomen met Nederlandse ID hoor, dat maakt echt niks uit.

Een van je documenten moet Marokkaans zijn.Als je een Nederlands paspoort hebt moet je een Mar. ID hebben of andersom. En je wil absoluut geen problemen met de Marokkaanse autoriteiten om dat je je afkomst verloochent. Ze vinden Marokkaanse Europeanen zowiezo arrogant en ik zit niet te wachten op een Marokkaanse cel.

ZbaqZbaq
19-05-04, 21:37
Geplaatst door Julien
Ik kwam Marokko gewoon binnen met m'n Franse ID. Je kan er ook gewoon binnenkomen met Nederlandse ID hoor, dat maakt echt niks uit.

probeer je soms de lolbroek uit te hangen ? of snap je het gewoon niet ?

Julien
19-05-04, 21:39
Geplaatst door ZbaqZbaq
probeer je soms de lolbroek uit te hangen ? of snap je het gewoon niet ?

je legt je punt in ieder geval niet duidelijk uit. voor iemand met een nl-id is het echt niet moeilijk om in marokko te komen hoor.

Robbedoes
19-05-04, 22:10
Als iemand zijn Marokkaanse paspoort, dat zijn/haar ouders voor hem/haar geregeld heeft in het verleden verbrand, en verder leeft op het Nederlandse paspoort, wordt hij/zij dan in z'n voortbestaan bedreigd?

Orakel
19-05-04, 22:20
Geplaatst door Robbedoes
Als iemand zijn Marokkaanse paspoort, dat zijn/haar ouders voor hem/haar geregeld heeft in het verleden verbrand, en verder leeft op het Nederlandse paspoort, wordt hij/zij dan in z'n voortbestaan bedreigd?

Met je paspoort verbrande je je nationaliteit nog niet.
Hoe gaan Nederlanders in het buitenland eigenlijk met deze kwestie om?

Robbedoes
19-05-04, 22:24
Als je Nederlander bent, heb je toch een nationaliteit? Wat heeft die Marokkaanse dan voor zin?

Mijn ooms en tantes in Canada waren genaturaliseerd, en kwamen hier altijd op een touristenvisum toen ze nog leefden, en mijn (achter)neven en (achter)nichten zijn nooit
Nederlander geweest.

ZbaqZbaq
19-05-04, 22:24
Geplaatst door Julien
je legt je punt in ieder geval niet duidelijk uit. voor iemand met een nl-id is het echt niet moeilijk om in marokko te komen hoor.


inderdaad...voor jou niet nee...maar voor iemand die het land binnekomt waarvan de ouders marokkanen zijn en hij/zij niet is geregistreerd kan dit wel eens tot ongewenste consequenties leiden ...voor hem/haar...maar ook voor de ouders als ze betrapt worden...en dan hebben we het over mensen van 16 en ouder...

maar hoe dacht jij je kinderen mee te nemen op vakantie als ze niet staan ingeschreven.

Robbedoes
19-05-04, 22:36
En kleinkinderen ZbaqZbaq? Welke (imaginaire) problemen het ook geeft, het is helemaal niet vreemd dat in het kader van de assimilatie een dubbel paspoort zou worden verboden.

Rabi'ah.
19-05-04, 22:40
Geplaatst door Robbedoes
En kleinkinderen ZbaqZbaq? Welke (imaginaire) problemen het ook geeft, het is helemaal niet vreemd dat in het kader van de assimilatie een dubbel paspoort zou worden verboden.

Dus als ik het goed begrijp bepleit jij assimilatie?
En als ik het goed begrijp meen jij beter op de hoogte te zijn van de Marokkaanse wetgeving dan de Marokkanen hier? :rolleyes:

Groetjes,

Rabiah.

Mark
19-05-04, 22:46
Geplaatst door taouanza
Een van je documenten moet Marokkaans zijn.Als je een Nederlands paspoort hebt moet je een Mar. ID hebben of andersom. En je wil absoluut geen problemen met de Marokkaanse autoriteiten om dat je je afkomst verloochent. Ze vinden Marokkaanse Europeanen zowiezo arrogant en ik zit niet te wachten op een Marokkaanse cel.

Hoe zien ze dat je marokkaan bent? je uiterlijk? je naam?

Isaac
19-05-04, 22:51
Het is natuurlijk allemaal symboolpolitiek.

Wat ze eigenlijk willen aanpakken is dat de 3e generatie nog steeds hun partners importeerd.

Maja, daar kunnen ze niks tegen doen, dus dan maar dit.

Rabi'ah.
19-05-04, 22:54
Geplaatst door Isaac
Het is natuurlijk allemaal symboolpolitiek.

Wat ze eigenlijk willen aanpakken is dat de 3e generatie nog steeds hun partners importeerd.

Maja, daar kunnen ze niks tegen doen, dus dan maar dit.

De derde generatie Marokkanen heeft nog niet eens de leeftijd bereikt dat ze partners kan "importeren".

Orakel
19-05-04, 23:00
Geplaatst door Isaac
Het is natuurlijk allemaal symboolpolitiek.


Dat is het zeker. Na al die ferme en stoere uitspraken van de afgelopen 2 jaar hebben ze nog niks constructiefs kunnen produceren om de integratieproblematiek aan te kunnen pakken.
Dit voorstel bekt natuurlijk wel lekker, maar heeft geen ruk met integratie te maken, daar integratie 'm niet zit in een paspoort.

Als ze hier echt wat mee hadden gewild, hadden ze eerst fijn en netjes dit onderwerp besproken met de Marokkaanse autoriteiten.

Wat ik wel weet is dat als ik kinder zou hebben, ze met deze bejegening het Marokkaans paspoort zouden krijgen en met dat andere ding mooi de pot op konden.

Isaac
19-05-04, 23:09
Geplaatst door Orakel

Wat ik wel weet is dat als ik kinder zou hebben, ze met deze bejegening het Marokkaans paspoort zouden krijgen en met dat andere ding mooi de pot op konden.

Wederom een voorbeeld van symboolpolitiek.

Robbedoes
19-05-04, 23:10
Dus als ik het goed begrijp bepleit jij assimilatie?
En als ik het goed begrijp meen jij beter op de hoogte te zijn van de Marokkaanse wetgeving dan de Marokkanen hier?

JA.

Nee, maar ik heb nog geen duidelijk bewijs gezien dat het niet meer Marokkaans zijn ECHTE problemen zou geven.

Orakel
19-05-04, 23:15
Geplaatst door Isaac
Wederom een voorbeeld van symboolpolitiek.

Nog allochtone kindertjes met blauwe plekken op de armpjes gezien?

En pijnlijk om te lezen hé?
Na 30 jaar in Nederland weiger ik nog steeds om me te laten knechten.

Maar goed, ontopic; misschien dat jou wel lukt wat anderen nog nooit gelukt is. Kun jij mij vertellen op welke wijze de dubbele nationaliteit afbreuk doet of bijdraagt aan integratie?

Isaac
19-05-04, 23:20
Geplaatst door Orakel
Nog allochtone kindertjes met blauwe plekken op de armpjes gezien?

En pijnlijk om te lezen hé?
Na 30 jaar in Nederland weiger ik nog steeds om me te laten knechten.

Maar goed, ontopic; misschien dat jou wel lukt wat anderen nog nooit gelukt is. Kun jij mij vertellen op welke wijze de dubbele nationaliteit afbreuk doet of bijdraagt aan integratie?

Nee, nog niet gezien. Maar dat had ik je toen al uitgelegd.

En wederom treed je me tegemoed met allerlei vooronderstellingen.

Van mij mag iedereen z'n dubbele paspoort houden, punt.