PDA

Bekijk Volledige Versie : Naftaniel is derde generatie



antiapartheid
19-05-04, 18:53
Verliest hij zijn paspoorten of is het puur APARTHEID.

ZbaqZbaq
19-05-04, 18:58
het oproepen van dergelijke anti-semitische gevoelens kan je duur komen te staan.

Al Sawt
20-05-04, 19:50
Geplaatst door antiapartheid
Verliest hij zijn paspoorten of is het puur APARTHEID. Volgens zionistische redenatie, is Naftaniel de 2000ste generatie.

Dus zoals Verdonk al zei: Als mensen zich dan geen Nederlanders voelen, dan leven ze tegen hun zin in Nederland.

Cohen
21-05-04, 12:09
die man is de verpersoonlijking (lees: het gezicht) van de zionistische praktijken in het verre land, hier in holland. als ik hem weer op tv zie rechtpraten wat krom is, dan moet ik me echt inhouden. Alleen die rotkop van die man, niet om aan te zien. Ongelooflijk, hij en die Leon de Winter (ik hoop dat ze allebei de volgende winter niet meer halen) zijn echt de opperkakkerlakken hier. allebei anti-moslims, pro-onrecht, kortom ware zionisten. jammer dat ze het verpesten voor de andere joden in Nederland (die gewoon chill willen leven). Overigens die Leon, is voor mij de reden geweest waarom ik mijn Elsevier abonnement heb opgezegd, wilde dat nog zette in de brief, maar nemen ze toch niet serieus.

lennart
21-05-04, 12:30
Mensen als Naftaniel, De Winter, Moskovitsch zijn anti-Joods en anti-Nederlands. Ik zou hen adviseren om naar Israel te verhuizen, waar ze schijnbaar, aan hun teksten te lezen;uitspraken te horen, liever zitten dan in het "anti-semitische" Nederland.

nard
21-05-04, 13:36
Geplaatst door antiapartheid
Verliest hij zijn paspoorten of is het puur APARTHEID.

Als hij derde generatie is
Als hij dubbele nationaliteit heeft
Dan gelden ook voor hem de nieuwe regels.

Bepaalde dingen zijn zo simpel....

echnaton
21-05-04, 13:44
Wat is er mis met Ronnie Nafthaniël? Hij verwoordt zijn mening over een bepaald onderwerp en hij doet dat op een keurige manier, in uitstekend Nederlands, zonder te schelden of beledigend te zijn. Hij past dus perfect in de Nederlandse traditie. Hij maakt gebruik van zijn recht om te zeggen wat hij wil. Dat past niet alleen in de Nederlandse traditie maar ook in de westerse traditie.

ZbaqZbaq
21-05-04, 13:47
ik zou er maar niet op rekenen dat voor hem dezelfde regels gelden evenals voor andere pisraelis.

Bij de afschaffing van het OALT (onderwijs in allochtone levende talen) is gebleken dat dit ook de lessen in modern hebreeuws zou treffen....


hier is dus in alle stilte even een apparte regeling voor getroffen zodat die lessen gewoon betaald blijven worden van mijn belasting centen.

ZbaqZbaq
21-05-04, 13:49
Geplaatst door echnaton
Wat is er mis met Ronnie Nafthaniël? Hij verwoordt zijn mening over een bepaald onderwerp en hij doet dat op een keurige manier, in uitstekend Nederlands, zonder te schelden of beledigend te zijn. Hij past dus perfect in de Nederlandse traditie. Hij maakt gebruik van zijn recht om te zeggen wat hij wil. Dat past niet alleen in de Nederlandse traditie maar ook in de westerse traditie.

Ronny en vrijheidvan meningsuiting ? woahahahahaha

deze zionfazal heeft afgelopen weken de hoogste staat van paraatheid onder de zionisten in NL uitgeroepen met een maximale mobilisatie om Moslims de mond te snoeren in NL.

nard
21-05-04, 13:51
Geplaatst door echnaton
Wat is er mis met Ronnie Nafthaniël? Hij verwoordt zijn mening over een bepaald onderwerp en hij doet dat op een keurige manier, in uitstekend Nederlands, zonder te schelden of beledigend te zijn. Hij past dus perfect in de Nederlandse traditie. Hij maakt gebruik van zijn recht om te zeggen wat hij wil. Dat past niet alleen in de Nederlandse traditie maar ook in de westerse traditie.


Eens. Dat vind ik altijd zo opvallend aan joden. Dat ze meestal zo goed intergreren.

echnaton
21-05-04, 14:05
Geplaatst door ZbaqZbaq
Ronny en vrijheidvan meningsuiting ? woahahahahaha

deze zionfazal heeft afgelopen weken de hoogste staat van paraatheid onder de zionisten in NL uitgeroepen met een maximale mobilisatie om Moslims de mond te snoeren in NL.

Verklaar je nader.

lennart
21-05-04, 14:31
Geplaatst door nard
Eens. Dat vind ik altijd zo opvallend aan joden. Dat ze meestal zo goed intergreren.

Ondanks de eeuwenlange Joodse aanwezigheid in Nederland, zijn ze nog steeds niet integreerd in de samenleving; veel christelijke waarden die wij met elkaar delen, worden niet gedeeld door de Joodse Nederlanders. Met name de Zionisten zijn zeer slecht geintegreerd in Nederland en hebben een compleet ander pakket aan normen en waarden dan Nederlanders.

Blauwwitje3
21-05-04, 14:39
Geplaatst door echnaton
Wat is er mis met Ronnie Nafthaniël? Hij verwoordt zijn mening over een bepaald onderwerp en hij doet dat op een keurige manier, in uitstekend Nederlands, zonder te schelden of beledigend te zijn. Hij past dus perfect in de Nederlandse traditie. Hij maakt gebruik van zijn recht om te zeggen wat hij wil. Dat past niet alleen in de Nederlandse traditie maar ook in de westerse traditie.
Wat er mis is met Ronnie is dat deze meneer opkomt voor Israel en soms dingen zegt waar niet iedereen het mee eens is. Daar kunnen sommige mensen erg slecht tegen en dan gaan ze domme dingen blaten. Daarnaast is het ook een kwestie van jaloezie. Ronnie krijgt veel aandacht en dat zouden sommige ook maar al te graag hebben.

nard
21-05-04, 14:41
Geplaatst door lennart
Ondanks de eeuwenlange Joodse aanwezigheid in Nederland, zijn ze nog steeds niet integreerd in de samenleving; veel christelijke waarden die wij met elkaar delen, worden niet gedeeld door de Joodse Nederlanders. Met name de Zionisten zijn zeer slecht geintegreerd in Nederland en hebben een compleet ander pakket aan normen en waarden dan Nederlanders.

:)
Ik denk dat het "joodse waardenpakket" dichterbij komt dan het waardenpakket wat "wij" met elkaar delen. Nederland heeft nooit problemen gehad met de Joden in ons midden.
Ik snap ook niet goed hoe je zulke aperte onzin met droge ogen kan beweren, terwijl als je op straat om je heen kijkt je zonder moeite kunt zien dat de integratieproblematiek gelegen is op een totaal ander terrein dan bij de Joden.

Ik verbaas me wel eens.... Het moet toch iedere keer een overwinning op je zelf zijn om dit soort nonsens toch weer te kunnen beweren?

akram
21-05-04, 14:44
vandaar dat joden tijdens wo2 uitgemoord werden omdat ze zo goed
geintegreed waren

Blauwwitje3
21-05-04, 14:44
Geplaatst door lennart
Ondanks de eeuwenlange Joodse aanwezigheid in Nederland, zijn ze nog steeds niet integreerd in de samenleving; veel christelijke waarden die wij met elkaar delen, worden niet gedeeld door de Joodse Nederlanders. Met name de Zionisten zijn zeer slecht geintegreerd in Nederland en hebben een compleet ander pakket aan normen en waarden dan Nederlanders.
Oh ja welke normen en waarden zijn dan zo anders? Waar blijkt die niet integratie uit? Ons Koningshuis is slechter geintegreerd dan vrijwel alle Joden in NL.

Misschien had je het nog niet door maar die christelijke waarden waar jij het over hebt zijn voor 99,999% een rechtstreeks kopie uit de Torah.

freya
21-05-04, 14:46
Geplaatst door Blauwwitje3
Wat er mis is met Ronnie is dat deze meneer opkomt voor Israel en soms dingen zegt waar niet iedereen het mee eens is. Daar kunnen sommige mensen erg slecht tegen en dan gaan ze domme dingen blaten. Daarnaast is het ook een kwestie van jaloezie. Ronnie krijgt veel aandacht en dat zouden sommige ook maar al te graag hebben.

En als andere mensen iets zeggen waar niet iedereen het mee eens, dan mogen die het land niet in van Ronnie :moe:

Blauwwitje3
21-05-04, 14:47
Geplaatst door akram
vandaar dat joden tijdens wo2 uitgemoord werden omdat ze zo goed
geintegreed waren
Volgens mij maakt alleen een persoon met een hele zieke geest zulke opmerkingen. :fuckit2:

lennart
21-05-04, 14:49
Geplaatst door Blauwwitje3
Oh ja welke normen en waarden zijn dan zo anders? Waar blijkt die niet integratie uit? Ons Koningshuis is slechter geintegreerd dan vrijwel alle Joden in NL.

Bij voorbeeld de onvoorwaardelijke steun van Zionisten aan Israel boven Nederland. Dit druist compleet tegen ons normen en waarden patroon in. Ook de manier waarop sommige Joden de misdaden van het Israelische regime goed praten gaat tegen ons normen en waarden patroon in. Ik ben trouwens van mening dat Joodse ophitsers zoals Naftaniel, Moskovitsch en Leon de Winter het land uitgezet dienen te worden als zoals nu wordt besproken ophitsers onder moslim bevolking worden uitgezet.

Ook nu is gebleken dat de Nederlandse regering moslims leiders uit Pakistan aan het weren is uit Nederland, is het noodzakelijk om onze grenzen dicht te gooien voor joodse leiders uit Israel.

Gelijke monikken, gelijke kappen.


Misschien had je het nog niet door maar die christelijke waarden waar jij het over hebt zijn voor 99,999% een rechtstreeks kopie uit de Torah.

Tiss.. Weer eentje die het beter denkt te weten.. Bron! En geen bevooroordeelde graag.

lennart
21-05-04, 14:51
Geplaatst door Blauwwitje3
Volgens mij maakt alleen een persoon met een hele zieke geest zulke opmerkingen. :fuckit2:

Welnee.. dergelijke opmerkingen zijn te vergelijken met uitspraken van moslimhaters als Ronnie Naftaniel of Moskovitsch die de brute onderdrukking van de Palestijnse bevolking steunen.

akram
21-05-04, 14:54
Geplaatst door Blauwwitje3
Volgens mij maakt alleen een persoon met een hele zieke geest zulke opmerkingen. :fuckit2:

nou niet boos worden..denk aan je bloeddruk

ik zeg alleen dat de joden (ondanks het feit dat ze al eeuwen in europa wonen) niet geintegreerd zijn anders waren ze niet klos geweest tijdens wo2..en dat is slechts een feit waar we niet omheen kunnen

Blauwwitje3
21-05-04, 15:21
Geplaatst door akram
nou niet boos worden..denk aan je bloeddruk

ik zeg alleen dat de joden (ondanks het feit dat ze al eeuwen in europa wonen) niet geintegreerd zijn anders waren ze niet klos geweest tijdens wo2..en dat is slechts een feit waar we niet omheen kunnen
Ik word wel boos. Heel boos zelfs. Houd gewoon je mond als je niet weet waar je over praat.

Juist het feit dat de Joden zo goed geintegreerd waren was Shitler een doorn in het oog. DAT immers "bevuilde" het "superieure" Arische ras. En daardoor kon het Arische ras niet over Europa regeren zoals volgens hem was voorbestemd. En dus moest Europa "Judenrein" worden.

Zo misschien snap je het nu, en kun je die kolder voortaan voor je houden.

echnaton
21-05-04, 15:31
Geplaatst door Blauwwitje3
Ik word wel boos. Heel boos zelfs. Houd gewoon je mond als je niet weet waar je over praat.

Juist het feit dat de Joden zo goed geintegreerd waren was Shitler een doorn in het oog. DAT immers "bevuilde" het "superieure" Arische ras. En daardoor kon het Arische ras niet over Europa regeren zoals volgens hem was voorbestemd. En dus moest Europa "Judenrein" worden.

Zo misschien snap je het nu, en kun je die kolder voortaan voor je houden.

Je wordt boos, maar realiseer je wel dat het geen zin heeft kwaad te worden op zaken die onveranderbaar zijn. Veel mensen hebben er geen idee van hoe alles werkelijk is gegaan. Ze hebben een ideologisch gekleurd beeld van de geschiedenis, dat ze niet willen laten varen. Pogingen om een en ander uit te leggen hebben zeer weinig effect, heb ik gemerkt. Ik voorspel dit binnenkort iemand komt vertellen dat jij een kokervisie hebt.

Blauwwitje3
21-05-04, 15:37
Geplaatst door lennart
Bij voorbeeld de onvoorwaardelijke steun van Zionisten aan Israel boven Nederland. Dit druist compleet tegen ons normen en waarden patroon in.

Tegen welke norm of waarde druist dit dan in?

Jij denkt nog steeds dat een Zionist per se een Jood moet zijn. Israel heeft niet mijn onvoorwaardelijke steun, en Nederland ook niet.



Ook de manier waarop sommige Joden de misdaden van het Israelische regime goed praten gaat tegen ons normen en waarden patroon in. Ik ben trouwens van mening dat Joodse ophitsers zoals Naftaniel, Moskovitsch en Leon de Winter het land uitgezet dienen te worden als zoals nu wordt besproken ophitsers onder moslim bevolking worden uitgezet.

Joden praten de misdaden van Israel niet goed. Omdat ze er niet zijn.
Ik heb deze personen nog nooit horen oproepen tot een heilige oorlog. Ik heb deze personen nog nooit horen oproepen alle moslims te doden. Moskowitsch heeft net nog een Moslim verdedidgd die wegens vermeend terrorisme zonder bewijs in de cel zat (ja dat gebeurt, ook in NL).



Ook nu is gebleken dat de Nederlandse regering moslims leiders uit Pakistan aan het weren is uit Nederland, is het noodzakelijk om onze grenzen dicht te gooien voor joodse leiders uit Israel.

Als die leiders oproepen tot het doden van alle Moslims, of het doden van Amerikanen of haat tegen homo's dan ben ik daar voorstander van. In alle andere gevallen vergelijk je appels met peren.



Gelijke monikken, gelijke kappen.

Zie hier boven. Appels en peren kun je niet met elkaar vergelijken.



Tiss.. Weer eentje die het beter denkt te weten.. Bron! En geen bevooroordeelde graag.
Kijk eens in de Bijbel zou ik zeggen...

Blauwwitje3
21-05-04, 15:43
Geplaatst door echnaton
Je wordt boos, maar realiseer je wel dat het geen zin heeft kwaad te worden op zaken die onveranderbaar zijn. Veel mensen hebben er geen idee van hoe alles werkelijk is gegaan. Ze hebben een ideologisch gekleurd beeld van de geschiedenis, dat ze niet willen laten varen. Pogingen om een en ander uit te leggen hebben zeer weinig effect, heb ik gemerkt. Ik voorspel dit binnenkort iemand komt vertellen dat jij een kokervisie hebt.
Ja je hebt gelijk. Toch wil ik het steeds maar weer proberen. Ik geef het toe, heel naief.

lennart
21-05-04, 15:44
Geplaatst door Blauwwitje3
Tegen welke norm of waarde druist dit dan in?

Tegen de Nederlandse Normen en Waarden. Hieruit blijkt wel weer dat jij erg slecht geintergreerd bent. Tijd om op te rotten naar Israel?

Jij denkt nog steeds dat een Zionist per se een Jood moet zijn. Israel heeft niet mijn onvoorwaardelijke steun, en Nederland ook niet.[/b][/quote]

Nee zeker niet; helaas hebben we geen gronden om Christelijk Zionisten uit te wijzen naar Israel (Israel wil die mensen namelijk niet). Wellicht kunnen we de Christelijke Zionisten uitwijzen naar de VS.




Joden praten de misdaden van Israel niet goed. Omdat ze er niet zijn.
Ik heb deze personen nog nooit horen oproepen tot een heilige oorlog. Ik heb deze personen nog nooit horen oproepen alle moslims te doden. Moskowitsch heeft net nog een Moslim verdedidgd die wegens vermeend terrorisme zonder bewijs in de cel zat (ja dat gebeurt, ook in NL).

Moskowitsch is advocaat, die verdedigt iedereen. Ik heb hem echter in een discussie programma met Rick Nieman vorig jaar hem de onvoorwaardelijke steun horen uitspreken voor het beleid van Sharon. Voor zover je andere domme commentaren, Israel is bezig met het vechten van een heilige oorlog, elke expliciete steun aan dit idiote land is daarmee dus ook steun verklaren aan de heilige missie dat Israel denkt te hebben. Het vernietigen van een bevolkingsgroep omdat ze denken dat ze het heilige recht hiertoe hebben is een heilige oorlog.



Als die leiders oproepen tot het doden van alle Moslims, of het doden van Amerikanen of haat tegen homo's dan ben ik daar voorstander van. In alle andere gevallen vergelijk je appels met peren.


Deze Joden roepen op tot onvoorwaardelijke steun aan het brute en onmenselijk regime in Israel en daarmee de onvoorwaardelijke steun aan de Israelische agenda dat duidelijk als doel heeft het vernietigen van de Palestijnen en oorlog tegen de Islam.


Kijk eens in de Bijbel zou ik zeggen...

De bijbel is een leuk boek, maar heeft verder niets te maken met christelijke normen en waarden die door de eeuwen heen zijn ontwikkeld :rolleyes:

Of dacht je dat het zendeling werk met het zwaard dat door de eeuwen heen door christenen is uitgevoerd, onderdeel was van Jezus plan?

Echter nu ik zo de moorddadige mentaliteit van christenen destijds en Joden nu in Israel vergelijk komt dat dan toch wel weer aardig overeen.

akram
21-05-04, 16:17
Geplaatst door Blauwwitje3
Ik word wel boos. Heel boos zelfs. Houd gewoon je mond als je niet weet waar je over praat.

Juist het feit dat de Joden zo goed geintegreerd waren was Shitler een doorn in het oog. DAT immers "bevuilde" het "superieure" Arische ras. En daardoor kon het Arische ras niet over Europa regeren zoals volgens hem was voorbestemd. En dus moest Europa "Judenrein" worden.

Zo misschien snap je het nu, en kun je die kolder voortaan voor je houden.

je bekijkt het vanuit een joods/zionistisch ooghoek...bekijk de feiten
objectief en je zult tot een andere conclusie komen
het waren/zijn juist de joden die een bevuilde/superieure gevoel hebben tov anderen
en dat gevoel hebben ze nu nog en als dat niet gaauw veranderd zullen ze weer de klos zijn

Al Sawt
21-05-04, 16:25
Geplaatst door echnaton
Ze hebben een ideologisch gekleurd beeld van de geschiedenis, En dit zijn de woorden van een individu die heilig in een fabel gelooft, dat de Joden na 2000 jaar 'terug gekeert' zijn naar de be(l)(r)oofde land.

echnaton
21-05-04, 16:29
Geplaatst door Al Sawt
En dit zijn de woorden van een individu die heilig in een fabel gelooft, dat de Joden na 2000 jaar 'terug gekeert' zijn naar de be(l)(r)oofde land.

Ik loop nergens voor weg, maar dat heb je mij nog nooit horen zeggen.

Al Sawt
21-05-04, 16:34
Geplaatst door echnaton
Ik loop nergens voor weg, maar dat heb je mij nog nooit horen zeggen. Misschien heb je dat nooit gezegd. Maar jouw geloofsovertuiging en je sympathie voor Israel, passen naadloos bij elkaar.

Bovendien spreken jouw reacties, boekdelen.

echnaton
21-05-04, 16:38
Geplaatst door Al Sawt
Misschien heb je dat nooit gezegd. Maar jouw geloofsovertuiging en je sympathie voor Israel, passen naadloos bij elkaar.

Bovendien spreken jouw reacties, boekdelen.

Wat weet jij van mijn geloofsovertuiging? En wat heeft dat er mee te maken?

Al Sawt
21-05-04, 16:43
Geplaatst door echnaton
Wat weet jij van mijn geloofsovertuiging? En wat heeft dat er mee te maken? Echnaton, wees niet zo gepikkerd.

Ik weet dat jij een Protestant bent. Net zo goed dat jij weet, dat ik een moslim ben.

echnaton
21-05-04, 16:49
Geplaatst door Al Sawt
Echnaton, wees niet zo gepikkerd.

Ik weet dat jij een Protestant bent. Net zo goed dat jij weet, dat ik een moslim ben.

Ja, maar ik laat mijn politieke overtuiging echt niet dicteren door mijn geloof. Scheiding van kerk en staat, weet je.

Al Sawt
21-05-04, 16:58
Geplaatst door echnaton
Ja, maar ik laat mijn politieke overtuiging echt niet dicteren door mijn geloof. Scheiding van kerk en staat, weet je. Laten we het niet over seculieratie en verlichting hebben.

Maar het punt is; jouw sympathie voor Israel is ideologisch gestoeld en gemotiveerd.

Dat kan je niet ontkennen.

850
21-05-04, 17:20
Geplaatst door antiapartheid
Verliest hij zijn paspoorten of is het puur APARTHEID.


Den Haag, 21 mei 2004

CIDI betreurt burgerslachtoffers in Gaza
Sinds dinsdag 18 mei vindt een grote Israelische militaire actie plaats in de Gaza-strook. Deze militaire actie heeft tot doel het stoppen van wapensmokkel vanuit Egypte naar de Gaza-strook, en het uitschakelen van de leiders van Palestijnse terreurgroepen.

De inzet van zwaar militair materieel in de dichtbevolkte Palestijnse vluchtelingenkampen heeft geleid tot enkele tientallen doden aan Palestijnse zijde, waarvan een hoog percentage ongewapende burgerslachtoffers. CIDI betreurt deze slachtoffers ten zeerste, en is van mening dat de acties van Israel buitenproportioneel zijn.

De fatale gevolgen van de acties van het Israelische leger benadrukken eens te meer het belang van daadwerkelijke uitvoering van het Sharon-plan om het Israelische leger én de nederzettingen uit de Gaza-strook terug te trekken. Verder uitstel van het Sharon-plan voor terugtrekking uit Gaza en delen van de Westoever zal tot nog meer menselijke drama’s leiden.

echnaton
21-05-04, 17:33
Geplaatst door Al Sawt
Laten we het niet over seculieratie en verlichting hebben.

Maar het punt is; jouw sympathie voor Israel is ideologisch gestoeld en gemotiveerd.

Dat kan je niet ontkennen.

Ja, als je mijn voorkeur voor democratie en een open samenleving een ideologie wilt noemen, dan heb je gelijk. Daar stoelt (mooi woord overigens) mijn voorkeur voor Israël op. Maar dus niet op mijn geloof.

lennart
21-05-04, 17:34
Geplaatst door 850
CIDI betreurt burgerslachtoffers in Gaza


Betreuren != veroordelen.

Betreuren klinkt meer als goedpraten.

Al Sawt
21-05-04, 18:04
Geplaatst door echnaton
Ja, als je mijn voorkeur voor democratie en een open samenleving een ideologie wilt noemen, dan heb je gelijk. Daar stoelt (mooi woord overigens) mijn voorkeur voor Israël op. Maar dus niet op mijn geloof. Aangezien je voorkeur voor democratie en een open samenleving hebt, had je toen ook sympathie voor Zuid-Afrika ten tijde van de Apartheid?

Cohen
21-05-04, 18:05
Geplaatst door 850
Den Haag, 21 mei 2004

CIDI betreurt burgerslachtoffers in Gaza
Sinds dinsdag 18 mei vindt een grote Israelische militaire actie plaats in de Gaza-strook. Deze militaire actie heeft tot doel het stoppen van wapensmokkel vanuit Egypte naar de Gaza-strook, en het uitschakelen van de leiders van Palestijnse terreurgroepen.

De inzet van zwaar militair materieel in de dichtbevolkte Palestijnse vluchtelingenkampen heeft geleid tot enkele tientallen doden aan Palestijnse zijde, waarvan een hoog percentage ongewapende burgerslachtoffers. CIDI betreurt deze slachtoffers ten zeerste, en is van mening dat de acties van Israel buitenproportioneel zijn.

De fatale gevolgen van de acties van het Israelische leger benadrukken eens te meer het belang van daadwerkelijke uitvoering van het Sharon-plan om het Israelische leger én de nederzettingen uit de Gaza-strook terug te trekken. Verder uitstel van het Sharon-plan voor terugtrekking uit Gaza en delen van de Westoever zal tot nog meer menselijke drama’s leiden.

krokodillentranen as a motherföker
Tering Pisraeliers, gelukkig is de wereldopinie aan het veranderen. Voor die pijpekrullen kan het alleen maar slechter worden, daarom willen ze de huidige situatie zo graag met alle middelen in stand houden. Shit man, en dan zeggen ze dat moslims geen zelfreflectie hebben. Leren ze dan nooit van het verleden. De kinderen van Pisrael moeten ff 50 jaar chill aan doen, want op de voorgrond treden heeft ze de hele geschiedenis door alleen maar ellende opgeleverd. vervloekten dat het zijn

echnaton
21-05-04, 18:07
Geplaatst door Al Sawt
Aangezien je voorkeur voor democratie en een open samenleving hebt, had je toen ook sympathie voor Zuid-Afrika ten tijde van de Apartheid?

Leg maar eerst uit wat de logica van deze vraag is.

Julien
21-05-04, 19:50
ff vraagje: wanneer is iets WEL antisemetisme? Want ik heb hier nu al 2 keer gelezen dat de Joden de vervloekten op de Aarde zijn. Hoe verder kun je gaan?

Al Sawt
21-05-04, 19:58
Geplaatst door echnaton
Leg maar eerst uit wat de logica van deze vraag is. Zuid-Afrika ten tijde van de Apartheid was ook een democratie en een openbare samenleving. Tenminste als je blank was. Net als in Israel. Ben je Joods, dan heb je alle vrijheiden en rechten.
Ben je een Arabische Israelier, dan heb je heel veel beperkingen en maak je heel veel discriminatie mee.

Dan zwijgen we maar over de Palestijnen. Die volgens de Israeliers gewoon Arabieren worden genoemd, om dat de benaaming Palestijnen vloeken in de kerk is.


Tuurlijk, kent Israel Arabische partijen in de Knesset.
Maar in ZA ten tijde van de Apartheid, had je ook Aziaten, Joden, Moslims en zelfs zwarten in de parlement.

Democratisch toch?

Al Sawt
21-05-04, 20:04
Geplaatst door echnaton
Je wordt boos, maar realiseer je wel dat het geen zin heeft kwaad te worden op zaken die onveranderbaar zijn. Veel mensen hebben er geen idee van hoe alles werkelijk is gegaan. Ze hebben een ideologisch gekleurd beeld van de geschiedenis, dat ze niet willen laten varen. Pogingen om een en ander uit te leggen hebben zeer weinig effect, heb ik gemerkt. Ik voorspel dit binnenkort iemand komt vertellen dat jij een kokervisie hebt .


Geplaatst door Blauwwitje

Ja je hebt gelijk. Toch wil ik het steeds maar weer proberen. Ik geef het toe, heel naief.
Iemand die heilig gelooft dat haar voorouders van 2000 jaar geleden(!) doelloos door Sinai verdwaalden, geeft Echnaton gelijk?

Omgekeerde wereld zeg.

Jij leeft echt in een kokervisie!

En van de bovenstaande zin kunnen we concluderen, dat Echnaton een voorspellende gave heeft.