PDA

Bekijk Volledige Versie : Waar blijven de Europeaantjes?



Julien
20-05-04, 16:06
Aangezien Arabieren te sterk verdeeld zijn en niet eens een gezamenlijk standpunt over Israel kunnen vormen, vraag ik me af waar Europa blijft. Laten we eindelijk voort maken met een Europees Buitenlands Beleid en steeds meer 1 wordeb. Want ondanks alle verschillen hebben we zoveel met elkaar gemeen.

Ik ben blij dat Bot wil onderhandelen met Israel/ Palestijnen als NL de voorzitter van de EU wordt. WANT EUROPA MOET WAT DOEN AAN DE MISSTANDEN DAAR! Israel gedraagt zich al jaren als een staat met oorlogsmisdaden. Janin, liquidaties, Rafah etc. etc.

Europa is de Buur van het Midden-Oosten en het is veel logischer dat Europa het conflict helpt op te lossen dan de Amerikanen aan de andere kant van de wereld.

Ik geloof in een Verenigd Europa (pan-europisme :D ) en hopelijk komt dat een stapje dichterbij met een gemeenschappelijk buitenlands beleid.

Marsipulami
20-05-04, 16:13
Geplaatst door Julien


Ik geloof in een Verenigd Europa (pan-europisme :D ) en hopelijk komt dat een stapje dichterbij met een gemeenschappelijk buitenlands beleid.

Vergeet het maar. Dat gezamenlijk Europees beleid is nooit wat geweest en zal ook nooit wat worden.

De houding tgo de preventieve oorlog tegen Irak was daar het beste bewijs van. Je had daar VS-hielenlikkers zoals Nederland en wat meer dappere landen zoals Frankrijk.

Met de uitbreiding van de Europese Unie is een gemeenschappelijk buitenlands beleid verder weg dan ooit.

Enkel die items waar de grootste landen het over eens zijn daar kan een gezamenlijk stanpunt zijn, maar daarvoor hebben we de Europese Unie niet eens nodig, dat kan ook zonder die Unie. De kleintjes zullen altijd wel een beetje mogen meepraten zolang ze dezelfde mening hebben als de grotere landen.

Julien
20-05-04, 16:24
ik zie het toch wat positiever Marsipulami,

Nederland verschuift met Bot heel langzaam richting Brussel
Belgie is een goede vriend van Frankrijk en Duitsland
Spanje is sinds Zapatero ook erg pro-Frans/ Duits
Italie verandert ook een klein beetje van mening wat betreft Irak. Berlusconi had kritiek op Bush.
Zelfde geldt voor Polen.

Alleen Groot-Brittanie blijft achter de kont van Bush lopen, maar Europa kan best zonder die eilandbewoners.

Het is van belang dat de Grondwet er door heen komt. Een Europese Grondwet is een vereiste voor een Verenigd Europa, alleen zijn het inderdaad weer die eilandbewoners die dat in gevaar brengen met hun referendum daarover.

Het is echt in belang van het prachtige werelddeel Europa dat we naar elkaar toegroeien, we zouden zoveel sterker kunnen zijn en misschien zelfs de rol van de VS in de wereld kunnen overnemen.
Ik zie ook niet zoveel nadeel in die nieuwe lidstaten. De meeste Oost-Europese landen zijn echt niet zo pro-Amerikaans.

Ik denk dat we over 50 tot 75 jaar in een Verenigd Europa leven.

vlegeltje
20-05-04, 16:51
Geplaatst door Julien

Ik denk dat we over 50 tot 75 jaar in een Verenigd Europa leven.

Over 75 jaar leef ik niet in een verenigd europa. :)

Julien
20-05-04, 16:53
Geplaatst door vlegeltje
Over 75 jaar leef ik niet in een verenigd europa. :)

ach ik denk dat de gem. leeftijd dan 98 ofzo is, dus ik maak het missch. nog net mee :p

Marsipulami
20-05-04, 16:55
Geplaatst door Julien
ik zie het toch wat positiever Marsipulami,

Nederland verschuift met Bot heel langzaam richting Brussel
Belgie is een goede vriend van Frankrijk en Duitsland
Spanje is sinds Zapatero ook erg pro-Frans/ Duits
Italie verandert ook een klein beetje van mening wat betreft Irak. Berlusconi had kritiek op Bush.
Zelfde geldt voor Polen.

Tss, nogal wiedes. Wie nu nog blijft volhouden dat die oorlog in Irak een goed idee was is wel helemaal geschift.

Ondertussen is gebleken:
-dat er geen sprake was van enig verband tussen Irak en terrorisme (moest iemand daar ooit aan getwijfeld hebben)
-dat er geen sprake was van massavernietigingswapens in Irak
-dat er geen sprake is van het installeren van een democratisch bestuur, dat men het land integendeel in een uitzichtloze burgeroorlog heeft gestort.
- dat er naast Irakezen ook aan de lopende band Amerikanen blijven sneuvelen.
-enz ...

Doe daar nog de actuele gebeurtenissen van mishandeling van Irakezen bij door de bezettende troepen....

Zelfs het enige valabele argument voor deze oorlog -het verwijderen van een wrede dictator- verliest zienderogen aan waarde als je merkt welk alternatief de Irakezen gekregen hebben van de Amerikanen (burgeroorlog en chaos waarvan het einde nog lang niet in zicht is)

Afrux
20-05-04, 17:21
Geplaatst door Marsipulami
Tss, nogal wiedes. Wie nu nog blijft volhouden dat die oorlog in Irak een goed idee was is wel helemaal geschift.



Dat is de clou van het hele verhaal. DE Arbiertjes moeten niet wachten op anderen om ze te bevrijden. Zij moeten eerst schpopnschip maken bij zichzelf. Eerst moet gelijkheid en democratie komen. De enige weg naar ontwikkeling. Dan pas kunnen ze invloed hebben en een vuist bieden tegen iareal en AMerika.

De europeaantjes handelen in het belang van europa natuurlijk en niet van de arabiertjes. Een ding is zeker in Europa is democratie en vrijheid.

Matesis
20-05-04, 17:24
Ik geloof in een Verenigd Europa (pan-europisme ) en hopelijk komt dat een stapje dichterbij met een gemeenschappelijk buitenlands beleid.

Will never happen, De Vs laat Europa amper toe om een gemeeschappelijk blok te vormen in de WTO en andere internationale instanties .....laat staan een Gemeenschap. bUit.beleid...trouwens het is ondenkbaar dat het Vk zich ooit tegen de vs gaat keren...herineringen van WO2 zitten daar nog te diep.

Hoogstens kan europa door middel van een sterk parlement en nieuwe europese wetten "iets" manoevreren, maar niet meer...

Ps: kijk het stabiliteitspact, niemand wil het nog echt naleven...

prins Kamal
20-05-04, 17:33
Nu is toch wel heel duidelijk dat Amerika boven iedereen en alles staat. Stel je nu eens voor dat het net anders om was. Dat Palastijnen de joden met helikopters en tanks aanvielen, dan stond Amerika en Europa gelijk op de stoep bij de Palastijnen en werden er mensen ofwel gedood of berecht. anneer komen er eens daden in plaats van woorden van de medemens. Hoelang kunnen wij de medemens onze koppen in het zand stoppen en doen of het de normaalste zaak is, mensen te doden en huizen te slopen onder het onderwerp van 'Terorisme bestrijding' .

Julien
20-05-04, 18:29
Geplaatst door Matesis
Will never happen, De Vs laat Europa amper toe om een gemeeschappelijk blok te vormen in de WTO en andere internationale instanties .....laat staan een Gemeenschap. bUit.beleid...trouwens het is ondenkbaar dat het Vk zich ooit tegen de vs gaat keren...herineringen van WO2 zitten daar nog te diep.

Hoogstens kan europa door middel van een sterk parlement en nieuwe europese wetten "iets" manoevreren, maar niet meer...

Ps: kijk het stabiliteitspact, niemand wil het nog echt naleven...

Hoogste tijd dat Europa zich verzet tegen de VS. Zij kunnen niet bepalen hoe wij ons organiseren!
Desnoods knikkeren wij die Eilandbewoners dan maar uit Europa, Charles de Gaulle had groot gelijk!!

almouqawim
20-05-04, 21:34
charles de gaulle had zeker gelijk.
Frankrijk heeft nu eindelijk ingezien dat het vel beter voor haar is om zich te concenteren op de landen waar zij het meest bij betrokken is, en dat is noord afrika. ik hoop dat deze landen zich zullen herenigenwat zeker in het voordeel is van west europa.

een van de wienige voordelen van deze oorlog in irak is toch dat eindelijk heel duidelijk te zien is hoe arrogant amerika wel niet is maar ook en hoe zwak de europeanen zijn.
nederland zal nooit zo moedig zijn net als belgie was om de amerika de rug toe keren , de nieuw lidstaten idem tito.

en het grote probleem is ook dat wanneer in duitsland weet zo een rechtse regering komt, die zal dan uiteindelijk achter de amerikanen aan gaan. en dan beginenn we weer helemaal opnieuw.

nee ik vrees dat een verenigd europa een illusie is

Marsipulami
20-05-04, 21:43
Geplaatst door almouqawim
Nederland zal nooit zo moedig zijn, net als Belgie was om Amerika de rug toe te keren


:lole: :lole: :fpiraat:

~Panthera~
20-05-04, 22:14
Geplaatst door Julien
Hoogste tijd dat Europa zich verzet tegen de VS. Zij kunnen niet bepalen hoe wij ons organiseren!

-------------------------

Ze bepalen alles al, schat.
"If you'r not with us, you'r against us" remember?

Keep on dreaming. :zwaai: