PDA

Bekijk Volledige Versie : anti-islamisme veel hoger dan "anti-semitisme"



ZbaqZbaq
20-05-04, 18:21
***************************************
Leerlingen vaker anti-islamitisch

***************************************
LEIDEN Leraren maatschappijleer en
geschiedenis krijgen vaker te maken met
anti-islamitische uitspraken dan met
anti-joodse uitspraken van leerlingen.
Dat blijkt uit een onderzoek naar
geweld in opdracht van het ministerie
van Onderwijs.11.000 leraren deden mee.

Van hen hoorde 70% het afgelopen jaar
één keer of vaker grievende uitlatingen
over de islam.De helft hoorde vijandige
uitspraken over joden.
***************************************
Het bureau Research en Beleid stelde
vast dat dit het vaakst voorkomt op het
vmbo en in het praktijkonderwijs.Geweld
komt relatief het meest voor in het
speciaal- en in het praktijkonderwijs.
***************************************

Dx_
20-05-04, 19:16
Ok, indien de heren en dames politici daadwerkelijk een rechtstaat vertegenwoordigen waarin gelijkheid hoog in het vaandel staat verwacht ik de komende dagen een krachtig, duidelijk en onbetwistbare afkeuring en veroordeling van bovenstaand feit.

Dit zal echter niet gebeuren...

We leven namelijk niet meer in een staat/wereld waar gelijkheid de norm is. Anti-semitisme wordt, zeer terecht, breed uitgemeten in niet mis te verstane worden veroordeeld. Maar als het, zoals hier boven, anti-islamisme betreft wordt hierover op een enkel kort berichtje na over gezewegen.

Enerzijds is dit te danken aan de onkunde en slaafse zwijgzaamheid van de islamitische/imigrantenorganisaties die zogenaamd de imigranten vertegenwoordigen. Als het aan mij lag werden een groot deel van de/alle subsidiegelden aan het merendeel van deze organisaties met onmiddelijke ingang stopgezet.
De immigranten moeten leren om op eigen benen te staan in plaats van volkomen afhankelijk te zijn van de staat. Zoals het rapport Blok ook vermeldde: Waar het integratieproces geslaagd is dat voor het grootste deel te danken aan de immigranten zelf. De immigranten moeten leren voor zichzelf op te komen in plaats van zogenaamd vertegenwoordigd te worden door kunstmatige i standhouding van zogenaamde "vertegenwoordigende belangenorganisaties".

Anderzijds valt de politici en media gebrek aan oprechtheid en objectiviteit te verwijten. Gebrek aan oprechtheid omdat een ieder op de hoogte is van de subjectieve behandeling en benadering van anti-islamisme enerzijds en anti-semitisme anderzijds. Toch wordt hier uit eigenbelang geen enkele aandacht aan besteed.


Ik walg van politici die als doel het binnenhalen van stemmen en steun dankbaar gebruik maken van de hetze tegen de islam. Zij beseffen zich heel goed dat dit voor geen enkele oplossing zorgt, zorgt voor segregatie en radicalisering van jongeren.

Je zal maar een islamitische jongere zijn van de 3e generatie in zijn tienerjaren en om je heen niets anders dan haat en leugens over en tegen je religie ervaren.

lennart
20-05-04, 19:17
Dit ANP bericht is behoorlijk anti-semitisch. Iedereen weet dat de Nederlandse Joden het ontzettend moeilijk hebben.

Robbedoes
20-05-04, 21:01
Komt door de AEL, Al Sawt en Zwart Schaap :hihi:

Mark
20-05-04, 21:10
[
Het bureau Research en Beleid stelde
[/B]

heejjjjj heb ik nog gewerkt :stout:

Dawud
21-05-04, 07:07
Wat een appels met peren vergelijking!!

Je zou van zo'n instituut iets beters verwachten. Joden zijn in eerste plaats een volk, geen godsdienst.

Simon
21-05-04, 07:34
Het klopt volgens mij wel, dat onderzoek van Research voor Beleid. Ook als ik in mijn eigen omgeving kijk dan worden er over moslims meer negatieve opmerkingen gemaakt dan over joden. Er heerst nog steeds een soort taboe op het kritiek hebben op joden. Verder wordt het woord moslim toch geassocieerd met grote aanslagen zoals die in Amerika en Madrid. Maar tegelijkertijd wijs ik wel op het onderzoek wat vorige week gepubliceerd werd waaruit blijkt dat amerika door jongeren als de grootste bedreiging voor de vrede wordt gezien gevolgd door het terrorisme. Dat nuanceert dit beeld toch weer. Inderdaad worden er appels met peren vergeleken maar ook in mijn eigen omgeving zie ik dat een moslim vaak gezien wordt als iemand die geweld gebruikt om bepaalde ideeën te verwezenlijken. Dat wordt vaak gezegd in de "grappige" sfeer. Maar de koppeling bestaat vaak wel.