PDA

Bekijk Volledige Versie : Corrupte bestanden op KaZaA



Orakel
20-05-04, 22:15
Programma zet corrupte bestanden op KaZaA


Den Haag, 10.20 uur - Het binnenhalen van muziek- en videobestanden via peer-to-peernetwerken als KaZaA wordt binnenkort minder eenvoudig als het aan de universiteit van Tulsa ligt. Een professor en een oud-student van de universiteit hebben een programma ontwikkeld dat op deze netwerken illegale bestanden scant en daar kopieën van aanbiedt.

Deze bestanden zijn echter 'corrupt'. Ze worden voortdurend onderbroken door herrie of ingesproken teksten die de gebruiker erop wijzen dat er voor deze bestanden auteursrechten betaald moeten worden. Het programma monitort het downloadgedrag op de netwerken en voegt meer kopiebestanden toe naarmate er meer gedownload wordt. Op die manier moet het voor de gebruikers van bijvoorbeeld KaZaA lastig worden om een goede versie van een liedje binnen te halen.

Artiesten als Madonna experimenteerden eerder al met het uitbrengen van 'corrupte' bestanden, maar er was nog geen programma voorhanden dat deze bestanden systematisch upload. De universiteit van Tulsa, die het patent bezit, hoopt dat de muziekindustrie tegen betaling van dit programma gebruik zal maken. (pli)
18/05/2004

~Panthera~
20-05-04, 22:18
Gebruik ik toch al niet. :fpuh:
Hij doet dus maar. :hihi:

barfly
20-05-04, 22:20
Kazaa is zoooo passé :ego:

Orakel
20-05-04, 22:27
Jullie zijn van die newsbin-types toch? Is dat wat?
En aangepast as ik ben: wakostda?

Joesoef
20-05-04, 22:29
Geplaatst door Orakel
Jullie zijn van die newsbin-types toch? Is dat wat?
En aangepast as ik ben: wakostda?


Een gratis newsreader (via kazaa te downloaden) :hihi:. Moet je provider wel newsgroepen ondersteunen natuurlijk.

newszilla bv

Orakel
20-05-04, 22:29
Geplaatst door Joesoef
Een gratis newsreader (via kazaa te downloaden) :hihi:.

:haha:

barfly
20-05-04, 22:37
Geplaatst door Orakel
:haha:

Ik doe alles met Forté Agent http://www.forteinc.com/main/homepage.php :)

Orakel
20-05-04, 22:47
Geplaatst door barfly
Ik doe alles met Forté Agent http://www.forteinc.com/main/homepage.php :)

Thnx. Ga me daar maar es in verdiepen.
Zal dat van die provider ook ff uitzoeken, Joesoef. Thnx.

Filmpies via Kazaa gaan erg traag bij mij nml.
Ooit es 400 kb/s gehaald, maar dat is ancient history.

barfly
20-05-04, 22:55
Geplaatst door Orakel
Thnx. Ga me daar maar es in verdiepen.
Zal dat van die provider ook ff uitzoeken, Joesoef. Thnx.

Filmpies via Kazaa gaan erg traag bij mij nml.
Ooit es 400 kb/s gehaald, maar dat is ancient history.

Ronald36 noemt eigenlijk wel een goeie voor beginners, http://www.shemes.com/ Grabit.

barfly
20-05-04, 22:57
Geplaatst door Ronald36
Das logisch, want Kazaa moet het hebben van "peer-to-peer" networking. En dan is het maar net de vraag wie er op dat moment online bestanden aanbiedt, en met welke bandbreedte.

Op nieuwsgroepen is de snelheid meer gegarandeerd, maar het aanbod is minder, en moeilijker te vinden. En als je te laat bent is het van de server af...


Maar door de toename van meer breedband aansluitingen is Kazaa nog steeds het meest veelzijdige programma om bestanden te vinden en te downloaden.

Er zijn ook alternatieven, Emule, Edonkey, Gnutella etc...

barfly
20-05-04, 23:05
Geplaatst door Ronald36
Helemaal mee eens. Maar in de praktijk is Kazaa nog steeds de grootste, omdat het merendeel van de gebruikers dit gebruikt. Dus vrienden/familie/kennisen zullen hier eerder elkaar me kunnen helpen dan bv met Gnutella, waar je toch al wat meer inzicht in ftp transfer voor nodig hebt.

Tja Kazaa zal wel de populairste zijn ja.

Joesoef
20-05-04, 23:14
Geplaatst door barfly
Tja Kazaa zal wel de populairste zijn ja.


Ach. De TROS is de grootste omroep van NL, de Telegraaf is de meest gelezen krant van NL, Bakkenellende is democratisch gekozen.
Je hebt kwaliteit en kwantiteit.

Voor kwaliteit, mooi en lekker moet je alleen wat moeite doen.

Isaac
20-05-04, 23:50
Al deze ellende is simpel te verhelpen door er een md5-checksum overheen te gooien.

Netwerken zoals edonkey doen dit overigens al.

jans
21-05-04, 01:52
Het beste programma is Kazaa-Lite, dit sluit alle extra (verplichte software ) uit, en is tevens zeer betrouwbaar. D.m.v IP banners en geen spy-ware. Of te wel geen troep op je computer.