PDA

Bekijk Volledige Versie : Britse minister van financien roept op tot lagere olie prijzen



lennart
21-05-04, 09:47
Brown joins call for cheaper oil
UK Chancellor of the Exchequer Gordon Brown has urged the Opec oil cartel to lower the cost of crude oil as world prices bubble near record highs.

"It is crucial for the stability and prosperity of the world economy that Opec act now," Mr Brown said after meeting Opec's president in London.
(...)
http://news.bbc.co.uk/2/hi/business/3728439.stm

En omdat de OPEC landen reeds tegen hun maximum productie aanzitten, roept Brown dus eigenlijk op tot maximum prijzen voor olie. En ik maar denken dat Brown voor de vrije markt is :confused:

TonH
21-05-04, 10:10
By the way: mijn topic over de oliebijeenkomst in het Okura Hotel in Amsterdam dit weekend, dat ik gisteren plaatste is verdwenen. Beheer in het complot? :boos:

lennart
21-05-04, 10:11
Ik heb beheer nooit vertrouwd :)

ps. Wel gek dat die oliebaronnen van te voren durven aan te geven in welk hotel ze zitten. Het is bijna een uitnodiging voor terroristen of een nieuwe ElAl boeing natuurlijk.

TonH
21-05-04, 10:19
Geplaatst door lennart
Ik heb beheer nooit vertrouwd :)

ps. Wel gek dat die oliebaronnen van te voren durven aan te geven in welk hotel ze zitten. Het is bijna een uitnodiging voor terroristen of een nieuwe ElAl boeing natuurlijk.

Dat was ook de strekking van mijn stukje. Met een mooie link erbij naar een overzicht van Amsterdam Zuid, waarin je kunt zien hoe plat dat is en het Okura er maar als een opgestoken vinger bovenuit steken.
Eerst vlieg je over de Philipstoren, dan het Okura en wanneer je die mist heb je nog de banken op de Zuidas (oa. ABN-Amro en Postbank). En dat allemaal op de normale aanvliegroute op de Buitenveldertbaan :maf:

Maar je hebt gelijk: ik was ook hoogst verbaasd dat er even gemeld werd dat de olietop van bijna de hele wereld daar dit weekend bij elkaar is. Hoezo veiligheid optimaal?!

nard
21-05-04, 11:24
Geplaatst door lennart
Ik heb beheer nooit vertrouwd :)

ps. Wel gek dat die oliebaronnen van te voren durven aan te geven in welk hotel ze zitten. Het is bijna een uitnodiging voor terroristen of een nieuwe ElAl boeing natuurlijk.

Ja ja .... stug volhouden.... Jij gelooft dat het paar mensen dat in het Midden Oosten nog een beetje welvaart genereert door aanslagen worden omgebracht ????
:D Hoe zelfdestructief kan je zijn ....


Ter zake ....

Ik vind het helemaal geweldig dat de OPEC voor de zoveelste maal laat zien dat ze niet in staat zijn tot integraal zakendoen en de prijzen te beheersen.
Laat de prijzen maar doorstijgen. Het effect wat je er mee sorteert is dat hoe langer dit duurt hoe meer het westen bereid is opnieuw te investeren in off-shore.
Een belangrijk deel van de logistieke en winnings-infrastructuur en kennis hebben wij beschikbaar.
Kwestie van vernieuwen en operationeel maken.

Het effect van chronisch hoge olieprijzen in het Midden Oosten is een structurele beweging naar eigen oliewinning.

lennart
21-05-04, 11:49
Geplaatst door nard
Ja ja .... stug volhouden.... Jij gelooft dat het paar mensen dat in het Midden Oosten nog een beetje welvaart genereert door aanslagen worden omgebracht ????

Al-Qa'ida werkt voor de MI6 om Islam en de VS te vernietigen.

Dat weet toch iedereen?



Het effect van chronisch hoge olieprijzen in het Midden Oosten is een structurele beweging naar eigen oliewinning.

Olie in het Westen is op, tenzij we opeens op de oceaanbodem kunnen boren; nog meer milieu om te vernietigen.

nard
21-05-04, 11:51
Geplaatst door lennart
Al-Qa'ida werkt voor de MI6 om Islam en de VS te vernietigen.

Dat weet toch iedereen?




Olie in het Westen is op, tenzij we opeens op de oceaanbodem kunnen boren; nog meer milieu om te vernietigen.

Wat een verbijsterende inzichten heb jij ........ :duim:







:rolleyes:

lennart
21-05-04, 11:56
Geplaatst door nard
Wat een verbijsterende inzichten heb jij ........ :duim:


Sja jouw verbijsterende inzicht dat de Europeanen olie van de oceaanbodem kunnen tonen toont ook van veel verstand van zaken :rolleyes:

nard
21-05-04, 12:01
Geplaatst door lennart
Sja jouw verbijsterende inzicht dat de Europeanen olie van de oceaanbodem kunnen tonen toont ook van veel verstand van zaken :rolleyes:

Toevallig enige studie naar gedaan. Het spijt me voor je. Bovendien begin jij over olie van de oceaanbodem. Niet ik.
Maar als het niet past in je denkbeelden, ook goed hoor.

lennart
21-05-04, 12:06
Geplaatst door nard
Toevallig enige studie naar gedaan. Het spijt me voor je. Bovendien begin jij over olie van de oceaanbodem. Niet ik.


Correctie.. Jij begint erover; jij claimt dat de Europeanen een vat olie op de bodem laten staan. Als dit echt zo is, kom dan met bronnen ipv je gebruikelijke borrelpraat.

Voor zover ik weet is het technisch niet haalbaar om op dergelijke dieptes te boren;bovendien zal de kwaliteit van deze olie ook dramatisch slechter zijn dan dat wat er uit het midden-oosten komt, waardoor het vrijwel onbruikbaar wordt. De energiekosten van een dergelijk vat olie zullen dan dus ook hoger liggen dan de daadwerkelijk energie die zo'n vat oplevert. [EPR < 1 dus].