PDA

Bekijk Volledige Versie : Oproep Tot Demonstratie Tegen De Massamoord I



freya
21-05-04, 13:36
ZATERDAG 22 MEI, 12:00 - 13:00, HET PLEIN - DEN HAAG

Het Nederlands Palestina Komitee roept iedereen op mee te demonstreren tegen de huidige massamoord en massale huizenvernietiging.

Sinds dinsdagochtend zijn er in Rafah (Gazastrook) meer dan 40 Palestijnen gedood en honderden gewond tijdens een grootscheepse invasie van het Israëlische leger. Met Apache helicopters en tanks wordt in het wildeweg het vuur geopend op woonwijken. Het slopen van honderden huizen heeft meer dan 1100 mensen dakloos gemaakt. Demonstranten worden vermoord met tankgeschut.

Ondanks een veroordeling van de VN- Veiligheidsraad en de algemene internationale woede om Israëls actie, gaat de invasie terwijl u dit leest door.

Over de hele wereld worden bliksemacties georganiseerd om Israël te dwingen de aanval te staken. Het Nederlands Palestina Komitee roept alle personen en organisaties die zich willen uitspreken tegen deze massamoord en massale huizenvernietiging op om met ons mee te demonstreren op zaterdagmiddag in Den Haag.

Stop de bezetting!
Stop het bezettingsgeweld!
Stop de uitroeiing van Palestijnen!
Vrijheid voor Palestina!


Voor directe verslaglegging uit Rafah:
http://www.imemc.org
http://www.rafahtoday.org
] http://www.rafahkid.net

akram
21-05-04, 13:47
demonstreren heeft geen zin en heeft tot nu toe nooit zin gehad
alleen gerichte militaire acties kunnen de palestijnen helpen

nard
21-05-04, 13:49
Geplaatst door akram
demonstreren heeft geen zin en heeft tot nu toe nooit zin gehad
alleen gerichte militaire acties kunnen de palestijnen helpen

Dat zegt Freya ook:


Over de hele wereld worden bliksemacties georganiseerd om Israël te dwingen de aanval te staken.

akram
21-05-04, 13:53
wat voor bliksem acties? demonstratief!!
heb je niks aan...hoe vaak is er al gedemonstreerd en het heeft
geen moer geholpen
waar blijven de arabiertjes (biertjes drinken wellicht?)

nard
21-05-04, 13:57
Geplaatst door akram
wat voor bliksem acties? demonstratief!!
heb je niks aan...hoe vaak is er al gedemonstreerd en het heeft
geen moer geholpen
waar blijven de arabiertjes (biertjes drinken wellicht?)

Bliksemacties klinkt niet echt demonstratief, maar zou kunnen.

Wat dan wel akram?

echnaton
21-05-04, 14:01
De oproep is wel in erg sterke bewoordingen gesteld.

freya
21-05-04, 14:07
Geplaatst door echnaton
De oproep is wel in erg sterke bewoordingen gesteld.

Kan jouw tere zieltje daar niet tegen?

echnaton
21-05-04, 14:09
Geplaatst door freya
Kan jouw tere zieltje daar niet tegen?

Kijk nou begin je er iets van te snappen! Ik kan er niet goed tegen dat de waarheid geweld wordt aangedaan, bijvoorbeeld door verkeerd taalgebruik.

Beëlzebub
21-05-04, 17:17
Goed, de bewoordingen zijn wat sterk. Maar ondanks dat is er een goed motief om te demonstreren. Als ik in de buurt ben (dat is nl. mogelijk), zal ik gaan. Ook al word ik misschien uitgescholden of zoiets.

freya
21-05-04, 17:22
Geplaatst door Beëlzebub
Goed, de bewoordingen zijn wat sterk. Maar ondanks dat is er een goed motief om te demonstreren. Als ik in de buurt ben (dat is nl. mogelijk), zal ik gaan. Ook al word ik misschien uitgescholden of zoiets.

Waarom zou je uitgscholden worden?


GJ zal je daar heus niet tegenkomen hoor :D

freya
21-05-04, 17:26
Geplaatst door echnaton
Kijk nou begin je er iets van te snappen! Ik kan er niet goed tegen dat de waarheid geweld wordt aangedaan, bijvoorbeeld door verkeerd taalgebruik.

Ik ga hier verder niet meer op in GJ, jij bent nl net een kapotte grammofoonplaat. Iets nieuws valt van jou niet te verwachten.

echnaton
21-05-04, 17:28
Geplaatst door freya
Waarom zou je uitgscholden worden?


GJ zal je daar heus niet tegenkomen hoor :D

Misschien wel langs de kant van de weg. Maar weest gerust, ook dan zal ik niet beginnen te schelden!

freya
21-05-04, 17:33
Geplaatst door echnaton
Misschien wel langs de kant van de weg. Maar weest gerust, ook dan zal ik niet beginnen te schelden!

Ah jij bent zo iemand die bij een pro Palestijnse demonstratie met een Israelische vlag gaat lopen provoceren.

Net iets voor jou ja
:moe:

echnaton
21-05-04, 17:36
Geplaatst door freya
Ah jij bent zo iemand die bij een pro Palestijnse demonstratie met een Israelische vlag gaat lopen provoceren.

Net iets voor jou ja
:moe:

Ik heb alleen maar een Nederlandse vlag. En die hangt alleen maar uit op 4 en 5 mei en, vooruit, koninginnedag.

Beëlzebub
21-05-04, 17:53
Geplaatst door freya
Waarom zou je uitgscholden worden?

Ik heb gemerkt, dat zo'n demonstratie op sommige mensen werkt als een rode lap op een stier. :D

echnaton
21-05-04, 18:12
Geplaatst door Beëlzebub
Ik heb gemerkt, dat zo'n demonstratie op sommige mensen werkt als een rode lap op een stier. :D

Ik vind het wel een beetje zwakjes van je dat je zegt dat je er misschien naar toe gaat. Het is net of je eerst nog de kat uit de boom moet kijken.

plexus
21-05-04, 18:22
Geplaatst door freya
ZATERDAG 22 MEI, 12:00 - 13:00, HET PLEIN - DEN HAAG

Het Nederlands Palestina Komitee roept iedereen op mee te demonstreren tegen de huidige massamoord en massale huizenvernietiging.

Sinds dinsdagochtend zijn er in Rafah (Gazastrook) meer dan 40 Palestijnen gedood en honderden gewond tijdens een grootscheepse invasie van het Israëlische leger. Met Apache helicopters en tanks wordt in het wildeweg het vuur geopend op woonwijken. Het slopen van honderden huizen heeft meer dan 1100 mensen dakloos gemaakt. Demonstranten worden vermoord met tankgeschut.

Ondanks een veroordeling van de VN- Veiligheidsraad en de algemene internationale woede om Israëls actie, gaat de invasie terwijl u dit leest door.

Over de hele wereld worden bliksemacties georganiseerd om Israël te dwingen de aanval te staken. Het Nederlands Palestina Komitee roept alle personen en organisaties die zich willen uitspreken tegen deze massamoord en massale huizenvernietiging op om met ons mee te demonstreren op zaterdagmiddag in Den Haag.

Stop de bezetting!
Stop het bezettingsgeweld!
Stop de uitroeiing van Palestijnen!
Vrijheid voor Palestina!


Voor directe verslaglegging uit Rafah:
http://www.imemc.org
http://www.rafahtoday.org
] http://www.rafahkid.net

het zal helaas -zepto-invloed- hebben op de enige echte democratie in het MO

Beëlzebub
21-05-04, 18:38
Geplaatst door echnaton
Ik vind het wel een beetje zwakjes van je dat je zegt dat je er misschien naar toe gaat. Het is net of je eerst nog de kat uit de boom moet kijken.

Klopt, ik ben het niet gewend, mag dat?

echnaton
21-05-04, 18:39
Geplaatst door Beëlzebub
Klopt, ik ben het niet gewend, mag dat?

Ja, dat spreekt in je voordeel.

Beëlzebub
21-05-04, 18:49
Geplaatst door echnaton
Ja, dat spreekt in je voordeel.

Dank je, Echnaton. :knipoog:

freya
21-05-04, 19:38
Geplaatst door plexus
het zal helaas -zepto-invloed- hebben op de enige echte democratie in het MO

Mss heeft het een beetje invloed op de houding van onze regering, zodat ik me iets minder zal hoeven schamen als Balk & Co weer eens iets over Israel zeggen.

Thuis zitten kniezen heeft igg gegarandeerd geen enkel effect :p

taouanza
21-05-04, 21:42
Ik zal er zijn inshallah.
Ik zal te herkennen zijn aan mijn zwartwitte palestinasjaal. :wijs:

Pytaghoras
21-05-04, 21:53
Geplaatst door taouanza
Ik zal er zijn inshallah.
Ik zal te herkennen zijn aan mijn zwartwitte palestinasjaal. :wijs:

En ik zal te herkennen zijn aan mijn Amazigh vlag. Niet om Tamazight te promoten hoor, maar om de massa te veredelen. Goed he?

taouanza
21-05-04, 21:56
Geplaatst door Pytaghoras
En ik zal te herkennen zijn aan mijn Amazigh vlag. Niet om Tamazight te promoten hoor, maar om de massa te veredelen. Goed he?

hoe bedoel je?

Matesis
21-05-04, 22:06
Thuis zitten kniezen heeft igg gegarandeerd geen enkel effect

Thuis iets groots plotten mischien wel???

:duivels:

Beëlzebub
22-05-04, 08:53
ONTWAAKT, ONTWAAKT, ONTWAAKT !!!


Geplaatst door freya
ZATERDAG 22 MEI, 12:00 - 13:00, HET PLEIN - DEN HAAG

Het Nederlands Palestina Komitee roept iedereen op mee te demonstreren tegen de huidige massamoord en massale huizenvernietiging.

Sinds dinsdagochtend zijn er in Rafah (Gazastrook) meer dan 40 Palestijnen gedood en honderden gewond tijdens een grootscheepse invasie van het Israëlische leger. Met Apache helicopters en tanks wordt in het wildeweg het vuur geopend op woonwijken. Het slopen van honderden huizen heeft meer dan 1100 mensen dakloos gemaakt. Demonstranten worden vermoord met tankgeschut.

Ondanks een veroordeling van de VN- Veiligheidsraad en de algemene internationale woede om Israëls actie, gaat de invasie terwijl u dit leest door.

Over de hele wereld worden bliksemacties georganiseerd om Israël te dwingen de aanval te staken. Het Nederlands Palestina Komitee roept alle personen en organisaties die zich willen uitspreken tegen deze massamoord en massale huizenvernietiging op om met ons mee te demonstreren op zaterdagmiddag in Den Haag.

Stop de bezetting!
Stop het bezettingsgeweld!
Stop de uitroeiing van Palestijnen!
Vrijheid voor Palestina!


Voor directe verslaglegging uit Rafah:
http://www.imemc.org
http://www.rafahtoday.org
] http://www.rafahkid.net

Dawud
22-05-04, 11:17
De echte massamoord vind nu plaats in Sudan.

echnaton
22-05-04, 11:30
Geplaatst door Dawud
De echte massamoord vind nu plaats in Sudan.

Het is voor grootste deel al klaar. De Arabische milities hebben hun werk in de afgelopen maanden ongestoord kunnen doen. Er staat nu voor de overlevenden in de vluchtelingenkampen een hongersnood voor de deur. Over een aantal weken zullen de doden niet meer te tellen zijn. In Amsterdam, noch enig andere Europese hoofdstad is hiertegen geprotesteerd.

vlegeltje
22-05-04, 11:35
Geplaatst door echnaton
Het is voor grootste deel al klaar. De Arabische milities hebben hun werk in de afgelopen maanden ongestoord kunnen doen. Er staat nu voor de overlevenden in de vluchtelingenkampen een hongersnood voor de deur. Over een aantal weken zullen de doden niet meer te tellen zijn. In Amsterdam, noch enig andere Europese hoofdstad is hiertegen geprotesteerd.

Wat doe jij dan voor die vluchtelingen?

freya
22-05-04, 11:44
Geplaatst door Dawud
De echte massamoord vind nu plaats in Sudan.

Maar die massamoord wordt hier door niemand steeds weer goedgepraat :moe:

echnaton
22-05-04, 11:51
Geplaatst door freya
Maar die massamoord wordt hier door niemand steeds weer goedgepraat :moe:

Er wordt over gezwegen.

freya
22-05-04, 12:11
Geplaatst door echnaton
Er wordt over gezwegen.

Over het algemeen vindt men het vanzelfsprekend dat gruwelijkheden als massamoorden worden afgekeurd. Is niet nodig om je daar over uit te spreken, het is evident.

Alleen zieke zionisten hebben de gore moed om steeds opnieuw oorlogsmisdaden en schendingen van de mensenrechten goed te praten.

Wat heet praten, ze schreeuwen het van de daken :rolleyes:

vlegeltje
22-05-04, 13:03
Geplaatst door echnaton
Er wordt over gezwegen.

Wat doe jij dan voor die vluchtelingen?

echnaton
22-05-04, 13:43
Geplaatst door freya
Over het algemeen vindt men het vanzelfsprekend dat gruwelijkheden als massamoorden worden afgekeurd. Is niet nodig om je daar over uit te spreken, het is evident.

Alleen zieke zionisten hebben de gore moed om steeds opnieuw oorlogsmisdaden en schendingen van de mensenrechten goed te praten.

Wat heet praten, ze schreeuwen het van de daken :rolleyes:

Jij leeft blijkbaar in een andere wereld dan ik. Ik ben ze nog niet tegen gekomen.

Robbedoes
22-05-04, 14:36
Goh Freya jij was snel terug uit den Haag :engel: Of was je niet protesteren :)

Robbedoes
22-05-04, 14:37
Hoe groot was trouwens de menigte in den Haag?? Ik hoorde dat de Koerden er ook demonstreerden!

freya
22-05-04, 14:45
Geplaatst door echnaton
Jij leeft blijkbaar in een andere wereld dan ik. Ik ben ze nog niet tegen gekomen.

Kijk eens in de spiegel!

Robbedoes
22-05-04, 18:34
Naar ik hoorde was het maar weer een zielig klein groepje dat op Het Plein aanwezig was.

Ze hebben je gemist Freya :nerd:

Beëlzebub
22-05-04, 18:49
Het was een klein groepje, maar beslist niet zielig. Zielig zijn juist mensen die nooit iets durven te ondernemen om zaken te veranderen.

lennart
22-05-04, 18:56
Ze kunnen beter de Israelische ambassade bestormen en affikken. Niet dat dat veel effect zal hebben, maar je haalt er in elk geval het wereldnieuws mee.

nard
22-05-04, 18:57
Geplaatst door Robbedoes
Naar ik hoorde was het maar weer een zielig klein groepje dat op Het Plein aanwezig was.

Ze hebben je gemist Freya :nerd:


Je moet doen waar je goed in bent.

Freya is erg sterk in digitale demonstraties ....

:duim:

nard
22-05-04, 18:58
Geplaatst door lennart
Ze kunnen beter de Israelische ambassade bestormen en affikken. Niet dat dat veel effect zal hebben, maar je haalt er in elk geval het wereldnieuws mee.

Nou nou, wat een agressie voor een pacifist ...

lennart
22-05-04, 19:06
Geplaatst door nard
Nou nou, wat een agressie voor een pacifist ...

Ik heb genoeg agressie in me hoor.. Ook pacifisten kunnen boos worden; de vraag is alleen wat je met die aggressie doet.

Extreem rechtse lieden als jij pakken een knuppel en gaan de dichtsbijzijnde allochtoon in elkaar tikken.

Linkse radicalen gaan rellen tegen overheidsinstellingen, dus in dit geval lijkt de Israelische ambassade een goed doelwit.

Pacifisten als ik tellen eerst rustig tot 10 en gaan dan mediteren; en besluiten vervolgens mooi niets te doen en het moorden aan extreem links en extreem rechts over te laten; hopende dat ze alleen elkaar afmaken.

nard
22-05-04, 19:18
Geplaatst door lennart

Extreem rechtse lieden als jij pakken een knuppel en gaan de dichtsbijzijnde allochtoon in elkaar tikken.



:D Werkelijk geen haar op mijn hoofd die daar aan denkt.
Dat laat ik de ME liever doen......


Boos worden is trouwens in fundamento niet pacifistisch....

lennart
22-05-04, 19:25
Geplaatst door nard
:D Werkelijk geen haar op mijn hoofd die daar aan denkt.
Dat laat ik de ME liever doen......

Daarom werken er ook een hoop extreem-rechts voor de politiie. De politie dient nodig gezuiverd te worden; desnoods met geweld.



Boos worden is trouwens in fundamento niet pacifistisch....

Boos worden is menselijk natuur; als je meer dan 1 hersencel had, had je dat geweten.