PDA

Bekijk Volledige Versie : De verschrikkingen van de kruistochten blijven maar doorgaan



Dx_
22-05-04, 14:52
Vernederingsfoto's gaan almaar verder
Van onze correspondent Jan Tromp


NEW YORK - 'Er zijn nog veel meer foto's en video's', had minister van Defensie Rumsfeld al gezegd. 'Als die kenbaar worden gemaakt aan het publiek, zal het de kwestie zeker verergeren.' Gisteren bracht de Washington Post de foto's, de video's en een aantal onder ede afgelegde verklaringen van gevangenen uit Abu Ghraib. Het gaat inderdaad om mishandelingen die verder gaan dan wat tot nu toe openbaar was.





Gevangenen vertellen onder ede van verkrachting en eten uit wc



Foto's van een groep soldaten, kennelijk van de cavalerie, die gevangenen dwingen te masturberen. Foto's van een naakte gevangene die onder schot wordt genomen. Een gedetineerde in een oranje hemd, zijn handen op zijn rug, met een grommende hond vlak voor zijn gezicht.


Uit het nieuwe materiaal valt niet op te maken wie de leiding had bij de mishandelingen. De zeven militairen die tot nu toe zijn aangeklaagd hebben steeds gezegd dat zij slechts uitvoerden wat hen werd opgedragen.


Hoever de bewakers gingen in intimidatie en mishandeling blijkt vanwege de gedetailleerde beschrijvingen nog het meest uit de verklaringen van dertien ex-gevangenen. Deze zijn opgesteld tussen 16 en 21 januari, nadat een klokkenluider onder de soldaten zijn commandant had ingelicht over de misstanden.

Een gevangene vertelt hoe hij gedwongen werd de islam te vervloeken. 'Omdat ze mij op mijn gebroken been begonnen te slaan, vervloekte ik mijn godsdienst. Ze droegen mij op Jezus te danken dat ik nog leefde.'

Gevangenen werden bedreigd met verkrachting, ze moesten als honden op handen en knieën lopen, ze moesten blaffen, op straffe van klappen in het gezicht en op de borst. 'Daarna brachten ze ons naar onze cellen, ze haalden de matrassen weg en sprenkelden water over de vloer. Ze dwongen ons op onze buik op de vloer te gaan slapen.' Gevangenen vertellen ook hoe ze gedwongen werden de islamitische spijswetten te overtreden en varkensvlees en alcohol moesten eten en drinken.

Een gevangene zegt getuige te zijn geweest van de verkrachting van een jongen door een militaire vertaler. Er werd een laken voor de cel gehangen, maar de getuige zegt de gebeurtenis toch te hebben kunnen volgen. De verkrachting werd volgens hem gefotografeerd door een vrouwelijke soldaat.

Een ander vertelt hoe op een dag een vader en een zoon werden binnengebracht. Ze kregen kappen over hun hoofd en werden uitgekleed. Daarna werden de kappen weggenomen. 'Toen de zoon zijn vader naakt zag staan, begon hij te huilen. Hij huilde omdat hij zijn vader zo zag.' Dezelfde gevangene zei dat maaltijden in de wc werden gegooid, waarna de bewaker zei: 'Opeten.'

Robbedoes
22-05-04, 15:02
http://a1259.g.akamai.net/f/1259/5586/1d/images.art.com/images/PRODUCTS/large/10055000/10055236.jpg

Velen die deze oorlog vergelijken met de "kruistochten" vinden de polarisatie tussen christendom en islam heerlijk. Goed om de eigen identiteit op te krikken.

Dit is gewoon een oorlog om wereldse belangen, heeft niets met religie te maken.

Dx_
22-05-04, 15:05
De geschiedenis lijkt zich te herhalen:

De fasen van de ineenstorting van het " islamitisch rijk " en de inval zijn we al gepasseerd. We zitten nu in de fase van bezetting. Zal net als in de middeleeuwen deze opgevolgd worden door een tegena(a)nval(en), een overwinning en verdrijving ?

Het lijkt onvermijdelijk...

Ook nu lijken de westerlingen die zeggen de democratie te brengen
( vroeger was het het christendom) maar uit te zijn op het veiligstellen van het eigenbelang, verrijking en onderdrukking. Hoe kunnen we van iemand verwachten dat hij ons democratie en beschaving brengt terwijl hij zelf als een dief in de nacht het zwarte huis is binnengeslopen.

Bush sprak de waarheid toen hij zei dat dit de nieuwe kruistochten waren. Deze gebeurtenissen kunnen op het lange lijstje gezet worden van de verschrikkingen, verderf en ellende die in naam van het westen door dit soort figuren op aarde zijn gezaaid.

Misselijk...

Dx_
22-05-04, 15:07
.

Pytaghoras
22-05-04, 15:11
Geplaatst door Robbedoes
Ja wij westerlingen nemen de hele Arabische wereld in. We zullen al die moslims knechten en als slaven hierheen voeren :engel:

Jammer genoeg doen de belgen niet mee aan de bezetting. Anders was je als soldaatje gestuurd naar Irak.

Dx_
22-05-04, 15:12
Wake up and smell the coffee...

De "arabische leiders" dansen naar de pijpen van hun meesters, de arabische wereld is in feite al een gevangene van de belangen van deze marionetten.
Hierdoor zijn de burgers indirect te vergelijken met slaven.

Robbedoes
22-05-04, 15:14
Jammer genoeg doen de belgen niet mee aan de bezetting. Anders was je als soldaatje gestuurd naar Irak.

:maf3: Ik niet begrijp.

Julien
22-05-04, 15:24
Geplaatst door Dx_
De geschiedenis lijkt zich te herhalen:

De fasen van de ineenstorting van het " islamitisch rijk " en de inval zijn we al gepasseerd. We zitten nu in de fase van bezetting. Zal net als in de middeleeuwen deze opgevolgd worden door een tegena(a)nval(en), een overwinning en verdrijving ?

Het lijkt onvermijdelijk...

Ook nu lijken de westerlingen die zeggen de democratie te brengen
( vroeger was het het christendom) maar uit te zijn op het veiligstellen van het eigenbelang, verrijking en onderdrukking. Hoe kunnen we van iemand verwachten dat hij ons democratie en beschaving brengt terwijl hij zelf als een dief in de nacht het zwarte huis is binnengeslopen.

Bush sprak de waarheid toen hij zei dat dit de nieuwe kruistochten waren. Deze gebeurtenissen kunnen op het lange lijstje gezet worden van de verschrikkingen, verderf en ellende die in naam van het westen door dit soort figuren op aarde zijn gezaaid.

Misselijk...

jongen heb je nu niet in de gaten dat je in Bush z'n valletje trapt en dat je net zo dom praat als Bush zelf. Bush wil er een kruistocht van maken, en jij gelooft die imbeciel?!

De enige vertegenwoordiger van het Kruis, de opvolger van de Apostelen, Giovanni Paolo II, heeft de oorlog in Irak sterk veroordeelt, dus zal en kan het nooit een Kruistocht zijn.

Pytaghoras
22-05-04, 16:57
Geplaatst door Robbedoes
:maf3: Ik niet begrijp.

ik niet ook

Wortel
22-05-04, 18:30
Ik ben het geheel en al eens met Robbedoes en Julien.

Deze oorlog is geen kruistocht in de twaalfde-eeuwse zin van het woord, en dat zal nooit worden ook. Het is een ordinaire strijd om wereldse belangen en het "christendom" van Bush is zeker niet mijn Christendom.

Dx_
22-05-04, 20:06
Ik ben het geheel en al eens met Robbedoes en Julien.

Deze oorlog is geen kruistocht in de twaalfde-eeuwse zin van het woord, en dat zal nooit worden ook. Het is een ordinaire strijd om wereldse belangen en het "christendom" van Bush is zeker niet mijn Christendom.

De kruistochten waren in feite ook alleen maar een ordinaire strijd om wereldse belangen. Niet voor niets werd de achterban vooral gerekruteerd uit de allerarmsten, zij die onderaan de sociale klasse stonden. Zij kwamen in eerste instantie om zogenaamd "het woord te verkondigen" of om het graf van jezus "te bevrijden", dit ontaarde echter al snel in roof en moordpartijen. De hypocriete en scheve verhouding tussen doel en gevolgen zie je nu ook: Men komt zogenaamd de democratie te brengen. We zijn dagelijks getuigen van deze leugen en welke gevolgen dit heeft.

Veel van de soldaten die nu soldij krijgen zouden in Amerika werkloos zijn gebleven en veel van de soldaten bevinden zich in eigen land onderop aan de sociale ladder.
Lyndie England ( de vrouw van de eerste foto's) werkte op een kippenboederij en ging het leger in om geld te sparen voor een studie !!!
En dat is niet eens het schrijnendste geval, laten we maar niet beginnen over de kleurlingen en andere minderheden die zonder het leger en deze oorlog geen enkel perspectief zouden hebben. Nu zijn ze iemand en verdienen ze ook nog wat geld.

En dat de christenen niet over een kam geschoren dienen te worden is iets wat je mij als moslim niet wijs hoeft te maken.

De Koran leert ons namelijk dat:

Voorwaar degenen die geloven, en degenen die het jodendom belijden en de christenen en de Sabiers; geloven in Allah en in de Laatste Dag, en zij verrichten goede werken: Voor hen is hun beloning bij hun Heer en geen vrees zal er over hen zijn, noch zullen zij treuren

In tegenstelling tot de belijders van de andere godsdiensten tracht de islam de mensheid niet te scheiden en tegen elkaar op te zetten maar juist tot elkaar te brengen onder een gezamelijke noemer getuige bovenstaande vers. Mensen die werkelijk een monotheistisch geloof ( maakt niet uit welke van de 3 godsdiensten) belijden zullen dit alleen kunnen onderkennnen. Jammer genoeg leert de Quran en de overleveringen ons dat er onder de mensen veel hypocrieten zijn ( alweer bij alle godsdiensten). En dat zij met het naderen van het Uur alleen maar zullen toenemen. Ook dit feit kunnen we alleen onderkennen.

Qwertyno
22-05-04, 20:11
Voor bush en sommige van zijn soldaten is het wel zeker een kruistocht.

Dit zie je aan de religieuse uitdrukkingen van Bush, het vele bidden wat de US-soldaten doen en dit zie je bijvoorbeeld aan het gedrag van sommige soldaten;

"Gevangenen vertellen ook hoe ze gedwongen werden de islamitische spijswetten te overtreden en varkensvlees en alcohol moesten eten en drinken."

",,Ze dwongen me om de islam te vervloeken en omdat ze op mijn gebroken been sloegen, vervloekte ik de islam. Ze droegen me op Jezus te danken dat ik nog leefde. En ik deed wat ze me opdroegen.'' Aan het woord is Ameen Saeed al-Sheikh, gevangene nummer 151362 uit de Abu Ghraib-gevangenis in Bagdad."

lennart
22-05-04, 20:13
De fundamentalistische christenen hebben het christendom weer in een oorlog met de Islam gestort.

Die paar procenten seculieren in de Westerse naties die dat weigeren te geloven zijn een minderheid op de wereldschaal.

Nederland is wat dat betreft een apart land, omdat hier een grote onkerkeling heeft plaatsgevonden, en daarbij ook is een afkeer voor de christelijke kerk ontstaan. Maar dat in Nederland er veel seculieren wonen, wil nog niet zeggen dat deze percentages hetzelfde zijn in de rest van de wereld. Dit soort feitjes willen de Nederlandse seculieren nog wel eens vergeten.

Julien
22-05-04, 22:50
Geplaatst door lennart
De fundamentalistische christenen hebben het christendom weer in een oorlog met de Islam gestort.

Die paar procenten seculieren in de Westerse naties die dat weigeren te geloven zijn een minderheid op de wereldschaal.

Nederland is wat dat betreft een apart land, omdat hier een grote onkerkeling heeft plaatsgevonden, en daarbij ook is een afkeer voor de christelijke kerk ontstaan. Maar dat in Nederland er veel seculieren wonen, wil nog niet zeggen dat deze percentages hetzelfde zijn in de rest van de wereld. Dit soort feitjes willen de Nederlandse seculieren nog wel eens vergeten.

Nogmaals, de enige Christelijke Kerk die er is heeft Bush en zijn beleid bekritiseert. Het is dus onmogelijk te spreken van een kruistocht. Natuurlijk kunnen bepaalde individuen wel een kruistocht willen beginnen. Maar dat zijn een aantal gestoorden in de VS. De Christenheid in de wereld heeft niks hiermee te maken.

barneveld
22-05-04, 22:55
de mensen die niets doen. die zijn altijd de lul lees hier onder


:loog: :loog: :loog: :loog: :loog: :loog:

Hele ploeg opgepakt na bal in verkeerde tuin



Een bal in een verkeerde tuin heeft een voetbalploeg samengesteld uit advocaten, artsen en een politieman een ritje naar de cel gekost. De hele ploeg werd gearresteerd door de militaire politie. De eigenaar van de tuin kon de overlast niet langer tolereren.
Het slachtoffer - Rosemeire Conçeizão - is dan ook maar niet zomaar iemand. Zij is de president van de rechtbank in Porto Velho, een plaatsje in het Amazonegebied in de Braziliaanse regio Rondonia. De edelachtbare heeft genoeg van de verbale overlast (grof taalgebruik op het naastgelegen veld) en van de vernielingen van kwetsbare sierobjecten in haar patio door de afzwaaiers van de voetballers.

Officieel luidt de aanklacht 'verstoring van de openbare orde en het schade toebrengen aan privébezit'. Na het aanhoren van de beschuldiging werden de voetballers weer vrijgelaten. Bang voor vervolging lijken de zondaars niet. 'Iedereen houdt van voetbal in deze wijk en pas sinds de president van de rechtbank er is komen wonen, is er geklaag', aldus een van opgepakte spelers.

Robbedoes
23-05-04, 00:24
De kruistochten waren in feite ook alleen maar een ordinaire strijd om wereldse belangen. Niet voor niets werd de achterban vooral gerekruteerd uit de allerarmsten, zij die onderaan de sociale klasse stonden. Zij kwamen in eerste instantie om zogenaamd "het woord te verkondigen" of om het graf van jezus "te bevrijden", dit ontaarde echter al snel in roof en moordpartijen. De hypocriete en scheve verhouding tussen doel en gevolgen zie je nu ook: Men komt zogenaamd de democratie te brengen. We zijn dagelijks getuigen van deze leugen en welke gevolgen dit heeft.

In die klassen rekruteren ze nu mensen voor de geweldadige jihad.