PDA

Bekijk Volledige Versie : Poppenkastshow van Arabische "Leiders"



Dx_
22-05-04, 16:13
Arabische top in Tunesië begonnen
TUNIS (ANP) - In Tunesië is zaterdag de top van de Arabische Liga begonnen. Staatshoofden, premiers en lagere vertegenwoordigers uit 23 Arabische landen zullen in de hoofdstad Tunis twee dagen lang praten over onder meer democratisering, Irak en het Israëlische-Palestijnse conflict.

Gastheer president Ben Ali van Tunesië vroeg in zijn openingstoespraak een minuut stilte ,,uit respect voor de Palestijnse martelaren''. Later sprak de Palestijnse leider Arafat de deelnemers in Tunis toe via een beeldverbinding.

Arafat zit al vele maanden opgesloten in zijn hoofdkwartier in Ramallah, omsingeld door Israëlische troepen. Onenigheid over de aanpak van het Israëlisch-Palestijnse conflict was een van de redenen dat de conferentie in maart nog werd uitgesteld.

Ook hervorming van de Arabische Liga zelf is een heikel punt. Toen secretaris-generaal Amr Moussa hier in zijn toespraak zaterdag over begon, liep de Libische leider Kadaffi weg. Kadaffi had pas op het allerlaatste moment besloten naar de conferentie te komen.

Geactualiseerd om 13.39 uur

Dx_
22-05-04, 16:24
Terwijl irakese gevangenen en burgers worden vernederd, kinderen moedwillig door israelische tanks worden beschoten ( het was de palastijnen gelukt 2 tanks op te blazen, dat moest bestraft worden door wraakgierige collega's) zijn onze arabische leiders druk met het onderhandelen over olieprijzen, het houden van geflopte muziekfestivals, wedstrijden voor paarden en ezels en het houden van drinkgelagen.

Caramalla
22-05-04, 17:12
Zo kennen we de Arabieren weer. :wohaa:

Het zou me eerder verbazen als de top GEEN mislukking zou worden

Afrux
22-05-04, 17:23
Geplaatst door Caramalla
Zo kennen we de Arabieren weer. :wohaa:

Het zou me eerder verbazen als de top GEEN mislukking zou worden

Ik was de hater hier en de gekke, omdat ik dit soort dinegn aan het licht breng. Nou een ding is zeker de hoeren in Tunis beleven top dagen deze dagen.
Verder zal er niets concreets uit de bijeenkomst komen. Het feit dat een bijeenkomst inmiddels 8 jaar uitgesteld wordt omdat de pan-Arbisten strijden om macht over een illusie (het groet arabische rijk). De terrorist Sharon en Bush die hebben elkaar zeker gebeld om even te lachen.

Waar zijn de Arabiertjes?

Afrux
22-05-04, 17:26
trouwens niet alleen qaddafi is weggelopen, maar er zijn nog een paar landen die een lage delegatie hebben gestuurd.

Ik zat net naar Marokko nieuws te kijken. Zij leiten een halfuur zien hoe hij op het vliegveld aanbeden werd en hoe ze zijn handen kusten als een allah. Idem dito toen hij arriveerde in Tunis en de grootste leider allertijden met veel macht en leger onthaald is. Toen mijn verbazing was het alles! Want over de inhoud van de bijeenkomst werd niet een woord gesproken.

Pytaghoras
22-05-04, 17:30
Geplaatst door Afrux

Waar zijn de Arabiertjes?

Ze zijn toch in Tunis? Waarom moet ik steeds die vraag beantwoorden als je weet dat ze nu in Tunis zijn. Wil je dan een raket afvuren? Grijp je kans, ze zijn nu met z'n allen daar. En wees niet brutaal door die vraag weer aan mij te stellen. Oke :zweep: ?

RinC
22-05-04, 18:08
Kadaffi loopt weg bij Arabische top

Uitgegeven: 22 mei 2004 16:38

TUNIS - De Libische leider Kaddafi is zaterdag weggelopen bij de opening van de top van de Arabische Liga in Tunesië. Secretaris-generaal Amr Moussa sprak op dat moment over hervorming van de liga.

Kadaffi zei later tijdens een persconferentie dat hij het niet eens is met de agenda. Het lijkt erop dat Libië zich wil terugtrekken uit de Liga. Het was lange tijd de vraag of Kaddafi naar Tunis zou komen. Pas gisteren wisten leden van de Liga hem over te halen.

Op de top in Tunesië zijn nu nog 22 landen vertegenwoordigd, door onder anderen dertien staatshoofden en drie premiers. Een aantal landen heeft lagere vertegenwoordigers gestuurd.

Onenigheid

Hervorming van de Liga, Irak, Israël en democratisering in de Arabische wereld zijn belangrijke onderwerpen. Eind maart werd de top uitgesteld omdat er grote onenigheid was op veel punten.

Gastheer president Ben Ali van Tunesië vroeg zaterdag in zijn openingstoespraak een minuut stilte "uit respect voor de Palestijnse martelaren". Later sprak de Palestijnse leider Arafat de deelnemers in Tunis toe via een beeldverbinding. Arafat zit al vele maanden opgesloten in zijn hoofdkwartier in Ramallah, omsingeld door Israëlische troepen.

Pytaghoras
22-05-04, 19:10
Geplaatst door RinCoonie
Kadaffi loopt weg bij Arabische top

Uitgegeven: 22 mei 2004 16:38

TUNIS - De Libische leider Kaddafi is zaterdag weggelopen bij de opening van de top van de Arabische Liga in Tunesië. Secretaris-generaal Amr Moussa sprak op dat moment over hervorming van de liga.

Kadaffi zei later tijdens een persconferentie dat hij het niet eens is met de agenda. Het lijkt erop dat Libië zich wil terugtrekken uit de Liga. Het was lange tijd de vraag of Kaddafi naar Tunis zou komen. Pas gisteren wisten leden van de Liga hem over te halen.

Op de top in Tunesië zijn nu nog 22 landen vertegenwoordigd, door onder anderen dertien staatshoofden en drie premiers. Een aantal landen heeft lagere vertegenwoordigers gestuurd.

Onenigheid

Hervorming van de Liga, Irak, Israël en democratisering in de Arabische wereld zijn belangrijke onderwerpen. Eind maart werd de top uitgesteld omdat er grote onenigheid was op veel punten.

Gastheer president Ben Ali van Tunesië vroeg zaterdag in zijn openingstoespraak een minuut stilte "uit respect voor de Palestijnse martelaren". Later sprak de Palestijnse leider Arafat de deelnemers in Tunis toe via een beeldverbinding. Arafat zit al vele maanden opgesloten in zijn hoofdkwartier in Ramallah, omsingeld door Israëlische troepen.

Dat zijn mensen waarop je trots kan zijn. Lang leve de arabische wereld.... :kotsen: :kotsen: :kotsen:

Wat willen die Palestijnen nog dan een minuut stilte?

Matesis
22-05-04, 20:43
De arabische liga heeft geen slagkracht daar andere grote machten aan schaduwpolitiek doen...Na 11 september en de val van Saddam hebben veel arabische leiders aan het nadenken gezet ( voor zover ze het zelf wel kunne)....want anti-westerse politiek wordt blijkbaar hard afgestraft...waarom alles op het spel zetten...Voor de palestijnen...., tuurlijk niet die mensen hebben nu al bijna meer halve eeuw geleden, een andere halve eeuw kan nu geen kwaad.
Voor hun eigen mensen, ook veel te laat de oppositie bestaat niet meer en als ze bestaan zijn ze tewel veilig opgesloten of omgekocht om een "aangepaste" oppositie te voeren...

money talks, mensen bloeden

Dx_
22-05-04, 21:29
Dat zijn mensen waarop je trots kan zijn. Lang leve de arabische wereld....

Wat willen die Palestijnen nog dan een minuut stilte?

Het is juist het nationalisme wat de islamitische wereld uit elkaar heeft gedreven.

Ze mogen die minuut stoppen daar waar de zon niet schijnt, stelletje hypocrieten.


Zo kennen we de Arabieren weer.

Het zou me eerder verbazen als de top GEEN mislukking zou worden

Ja verheug je maar :)

Juist dit soort onderdrukkers en verdwaalden zorgen ervoor dat de mensen zich ook alweer beseffen hoe belangrijk de islam is in het dagelijks en maatschappelijk leven.

De tijd zal het leren.

Al Sawt
22-05-04, 21:59
Geplaatst door Caramalla
Zo kennen we de Arabieren weer. :wohaa:

Het zou me eerder verbazen als de top GEEN mislukking zou worden Wees maar niet uit gelaten.
De Arabische landen, zullen vroeg of laat hun rangen sluiten.


Afrux,

Je hebt het telkens over Pan-Arabisten, maar wie bedoel je daarmee?

DEMOcraat
22-05-04, 22:53
Geplaatst door Caramalla
Zo kennen we de Arabieren weer. :wohaa:

Het zou me eerder verbazen als de top GEEN mislukking zou worden


arabische regeringen bedoel je die door het westen worden geholpen gemolken.
als de arabische bevolkingen aan de macht komen dan spreek je pas over arabieren..

Muslimaah
22-05-04, 23:02
Geplaatst door Al Sawt
Wees maar niet uit gelaten.
De Arabische landen, zullen vroeg of laat hun rangen sluiten.


Afrux,

Je hebt het telkens over Pan-Arabisten, maar wie bedoel je daarmee?


Juist alsof het Amazigh zijn zou verzekeren dat ze minder corrupt waren.

Alsof het Arabisch zijn staat voor zulke figuren die menselijke waardigheid niet eens waard zijn.

Afrux zeg jij dat ook tegen al die corrupte volkeren geleid door niet-Arabieren.

Of is je haat zo verblindend? Dat je het nodig acht een paar miljoen mensen die niets van doen hebben met hen te beledigen.

:jammer:

barneveld
22-05-04, 23:02
Geplaatst door DEMOcraat
arabische regeringen bedoel je die door het westen worden geholpen gemolken.
als de arabische bevolkingen aan de macht komen dan spreek je pas over arabieren..


of de bevolking uit de plateland van de arabisch werld

barneveld
22-05-04, 23:07
Geplaatst door Muslimaah
Juist alsof het Amazigh zijn zou verzekeren dat ze minder corrupt waren.

Alsof het Arabisch zijn staat voor zulke figuren die menselijke waardigheid niet eens waard zijn.

Afrux zeg jij dat ook tegen al die corrupte volkeren geleid door niet-Arabieren.

Of is je haat zo verblindend? Dat je het nodig acht een paar miljoen mensen die niets van doen hebben met hen te beledigen.

:jammer:




waarom moet je weer amazigh volk bij halen. heb je niets te doen ofzo



ga anders eiren eten

:boer: :boer: :boer: :boer: :boer: :boer: :boer:

Afrux
22-05-04, 23:31
Geplaatst door Al Sawt
Wees maar niet uit gelaten.
De Arabische landen, zullen vroeg of laat hun rangen sluiten.


Afrux,

Je hebt het telkens over Pan-Arabisten, maar wie bedoel je daarmee?

Ik dacht dat het niet duidelijker kon. Ik bedoel de ergimes, in de meeste landen regeert het Bathism of het nassirism. beide gebaseerd op etnischgrond, de minderheden in al deze landen (in Marokko een meerderheid), genieten hun culturele entaalkundige rechten niet. De politieke onderdrukking geldt voor iedereen. behalve de machthebbers en de rijken. Ik heb 25 jaar in een land die door nassirisme geregeerd werd, ik weet waar ik het over hebt. Mensen die hier opgegroeid mogen blij zijn. Het is daarom raar dat zij hetzelfde arabisme heilig maken. Islam is een relegie, geen ideologie. het zijn dus niet alleen de machthebbers, maar de sympasithisanten van het zieke Pan-arabisme ideologie.

Muslimaah
22-05-04, 23:42
Geplaatst door Afrux
Ik dacht dat het niet duidelijker kon. Ik bedoel de ergimes, in de meeste landen regeert het Bathism of het nassirism. beide gebaseerd op etnischgrond, de minderheden in al deze landen (in Marokko een meerderheid), genieten hun culturele entaalkundige rechten niet. De politieke onderdrukking geldt voor iedereen. behalve de machthebbers en de rijken. Ik heb 25 jaar in een land die door nassirisme geregeerd werd, ik weet waar ik het over hebt. Mensen die hier opgegroeid mogen blij zijn. Het is daarom raar dat zij hetzelfde arabisme heilig maken. Islam is een relegie, geen ideologie. het zijn dus niet alleen de machthebbers, maar de sympasithisanten van het zieke Pan-arabisme ideologie.

Ik denk dat niemand hier applaudiseert voor de leiders die deze landen waar arabische volkeren wonen, leiden. Het tegenovergestelde zelfs. Ik zie jou ook nergens Latino's uitmaken voor alles wat slecht is omdat hun leiders dictatoriaal zijn of negers, chinezen, japanner, turken, indonesiers. Want de arabische leiders zijn geen uitzondering wat dat betreft. En hun etniciteit bepaalt hun afschuwelijke daden niet. Dat doen ze echt wel zelf. Het is algemeen bekend dat de inwoners in die landen een gruwelijke hekel hebben aan de mensen die hen besturen.

Arabier zijn is een etniciteit die gedeeld kan worden door een gewone burger of door een tiran zoals elk ander mens op aarde.

Dus het Arabier zijn staat voor mij slechts voor cultuur en taal die voor vele een meerwaarde kan zijn.

Maar als jij in je betogen spreekt van Arabieren, spreek je over heel veel mensen en dat is wat een aantal prikkers je verwijten.

Het Arabier zijn gelijkstellen aan tirannie, corruptie e.d is een vorm van racisme. Het tegenovergestelde Amazigh zijn gelijkstellen aan alles wat die Arabieren niet zouden zijn, heldhaftigheid e.d, is een vorm superioriteit.

De mens onderscheid zich slechts door zijn eigen daden. Die maken je oprecht, eerlijk en rechtvaardig.

Afrux
22-05-04, 23:51
Geplaatst door Muslimaah
Ik denk dat niemand hier applaudiseert voor de leiders die deze landen waar arabische volkeren wonen, leiden. Het tegenovergestelde zelfs. Ik zie jou ook nergens Latino's uitmaken voor alles wat slecht is omdat hun leiders dictatoriaal zijn of negers, chinezen, japanner, turken, indonesiers. Want de arabische leiders zijn geen uitzondering wat dat betreft. En hun etniciteit bepaalt hun afschuwelijke daden niet. Dat doen ze echt wel zelf. Het is algemeen bekend dat de inwoners in die landen een gruwelijke hekel hebben aan de mensen die hen besturen.

Arabier zijn is een etniciteit die gedeeld kan worden door een gewone burger of door een tiran zoals elk ander mens op aarde.

Dus het Arabier zijn staat voor mij slechts voor cultuur en taal die voor vele een meerwaarde kan zijn.

Maar als jij in je betogen spreekt van Arabieren, spreek je over heel veel mensen en dat is wat een aantal prikkers je verwijten.

Het Arabier zijn gelijkstellen aan tirannie, corruptie e.d is een vorm van racisme. Het tegenovergestelde Amazigh zijn gelijkstellen aan alles wat die Arabieren niet zouden zijn, heldhaftigheid e.d, is een vorm superioriteit.

De mens onderscheid zich slechts door zijn eigen daden. Die maken je oprecht, eerlijk en rechtvaardig.

Lees mijn berichten. Niemand kan me het recht ontnemen om het het afschuwelijke en racistische pan-arabisme te bekriteseren. Ik heb in zo een land gewoond. Ik ben allah dankbaar dat ik in een democratie leef. Ik heb het recht om deze ideologie die mij vernederd heeft te bekritiseren. Ik heb het recht of kritiek op ael te uiten omdat ze dezelde ideologie aanhangen. Lees mijn berichten goed, heilig spelen kan iedereen.

barneveld
22-05-04, 23:51
lees dit hier onder.

hoe ga je dit verklaren.

:lole: :lole: :lole: :lole: :lole: :lole: :lole: :lole:

Vier clubs geschorst na 55-1 en 61-1



Vier clubs uit de Indiase provincie Goa zijn voor een jaar geschorst. De clubs liepen tegen de lamp in de beslissende fase om promotie naar de regionale hoogste klasse.
Met nog één duel te gaan gingen Curtorim Gym en Wilfred Leisure na het onderlinge gelijkspel samen aan kop. In de laatste wedstrijd moesten de clubs met grote cijfers winnen om elkaar voor te blijven.

Op de slotdag kwamen er inderdaad monsterscores. Curtorim won met 61-1 van het opeens verrassend zwakke Sangolda Lightning. Wilfred Leisure kwam niet verder dan 55-1 tegen het evenmin in vorm verkerende Dona Paula Sports.

De voetbalbond oordeelde dat er aan de twee duels een luchtje van omkoping zat en schorstte allevier de ploegen. Bovendien wil de bond bekijken of het de clubs en hun besturen voor eeuwig kan royeren.

Afrux
22-05-04, 23:52
By the wa,

Wij werden gestraft op school als we Tmazight met alkaar spraken. Diep in de bergen van Arif. Het kon ook niet anders, het was tenslotte de enige taal diewe konden spreken.

barneveld
22-05-04, 23:57
Geplaatst door Afrux
By the wa,

Wij werden gestraft op school als we Tmazight met alkaar spraken. Diep in de bergen van Arif. Het kon ook niet anders, het was tenslotte de enige taal diewe konden spreken.



heeft de leraar je nog hard geslagen

:huil2: :huil2: :huil2: :huil2: :huil: :huil2: :huil: :huil2: :huil: :huil2:

Afrux
23-05-04, 00:05
Geplaatst door barneveld
heeft de leraar je nog hard geslagen

:huil2: :huil2: :huil2: :huil2: :huil: :huil2: :huil: :huil2: :huil: :huil2:

misschien is muslimaah hier opgegroeid en is het hard voor haar voor te stellen. Maar er waren verschillende manieren van straf. Met een stok op de binnekant van je uitgestoken hand. naast het boord met je hoofd tegen de muur op een been erg land blijven staan. Een vierkant liniaaltussen je vingers, die tegen elkaar gedrukt worden, waarna er aan gedraaid wordt. of met je schoenen uit liggen op de tafel en je wordt geslagen met een stok. de stokken waren van alle maten en soorten. Ik moet soms erom lachen dat een van de leraren zelfs een stierenstaart had als strafmiddel.

Dit is geen fictie, maar de werkelijkheid op mijn baisischool geweest. Ik zweer bij allah.

barneveld
23-05-04, 00:13
van beetje pijn word hard van.

:fpimp: :fpimp: :fpimp: :fpimp:

Al Sawt
23-05-04, 00:30
Geplaatst door Afrux
Ik dacht dat het niet duidelijker kon..
Ik wist precies, wat bedoelt! Maar ik wou alleen zekerheid of iemand net zo dom is, als de zaken die hij verkondigt.


Geplaatst door Afrux
Ik bedoel de ergimes, in de meeste landen regeert het Bathism of het nassirism.. In welke landen reageert de Baath, behalve Syrie?

Welk Arabische dictaturen behalve Algerije, Syrie, Libie en Soedan, hebben een sterk ideologische partijstelstel?


Kan je mij een land opnoemen, die Nasserisme propageert?

Kan je een Arabische leider opnoemen, die Pan-Arabisme nastreeft?
Tenminste als je de defenitie van die woord kent.

Want anders zou je nooit beweren, dat alle Arabische leiders pan-Arabisten zijn.


Geplaatst door Afrux


beide gebaseerd op etnischgrond, de minderheden in al deze landen (in Marokko een meerderheid), genieten hun culturele entaalkundige rechten niet.. Je gaat maar door, met je etnische strijd.


Het is een feit, dat de culturele aspect van de Berbers niet breed wordt erkend. Maar hoe jij de situatie afschildert, lijkt alsof de Berbers door een Sovjet-achtige systeem worden onderdrukt.

Misschien klopt het met je belevenis. Een belevenis die door zelfhaat en arrogantie wordt ingekleurd.


Geplaatst door Afrux
De politieke onderdrukking geldt voor iedereen. behalve de machthebbers en de rijken. Ik heb 25 jaar in een land die door nassirisme geregeerd werd, ik weet waar ik het over hebt.. Waarden van Nasserisme zijn Arabische eenheid, republiekvorm en sterk leiderschap. Waarden, die niet in Marokko gelden. Dus ik begin te twijfelen of je een Marokkaan bent.

Want iemand die 25 jaar in een land geleefd heeft en Nasserisme niet van monarchie kan onderscheiden, heeft last van een lage ontwikkelingsgraad.

Een systeem waar alleen een klein groep mensen van de rijkdom profiteert, heet geen Nasserisme maar Feodalisme.


Geplaatst door Afrux

Mensen die hier opgegroeid mogen blij zijn. Het is daarom raar dat zij hetzelfde arabisme heilig maken.. Juist doordat ze hier leven, zien ze wat eenheid in Europa heeft geleid. Naar vrede en stabiliteit, fundamenten voor democratie en welvraat.

Daarom ben ik een grote voorstander van een zeer hechte eenheid tussen Arabische landen.

Alleen als je een economische, politieke en bovenal een militaire blok vormt, kan je sterk staan en de fundamenten leggen voor stabiliteit en welvaart. Kijk maar naar de EU en de Navo.


Geplaatst door Afrux
Islam is een relegie, geen ideologie. het zijn dus niet alleen de machthebbers, maar de sympasithisanten van het zieke Pan-arabisme ideologie. Ziekelijk, zijn de mensen die etnische verdeeldheid propageren en daarmee onderlinge haat zaaien.

En volgens die maatstaf, ben je ziekelijk.


Jouw kennis over de Arabische wereld en de oorzaken van haar problemen, zijn zeer laag en op niveau van een andere ziekelijke soort, nl; de Israel-sympahtisant.

Afrux
23-05-04, 00:41
Geplaatst door Al Sawt
Ik wist precies, wat bedoelt! Maar ik wou alleen zekerheid of iemand net zo dom is, als de zaken die hij verkondigt.


het lijkt net of ik aan je heiligedom kom. Neem Marokko bijvoorbeeld. Istiklal partij of Ittihad ishtiraki. Wat voor ideologie hangen ze aan? Dat vertaalt zich in de arabesering van zelf plaatsen namen.

In Noord afrika heerst de achterlijke ideologie van nasser, in aardig wat ,andne in het midden oosten het bathisme. Qaddafi de vader aller arbaisme (zelf van amazigh afkomst) zag zelf als opvolger van Nasser, dezelfde positie die saddam nastreefde. saddam had op zijn beurt al sympatisanten van de syierische baath (waar de baath is uitgevonden) uitgeroeid. Syrie moets niet meer aanbeden worden, hij was immers de grote leiden van de illusie (Arabische rijk). In libie is het zelf zo erg aan toe dat het tamazight verboden is om op straat te spreken. Om het niet te hebben over de koerden en alle andere etnische en relegieuze groepen.

Al Sawt
23-05-04, 00:59
Geplaatst door Afrux
het lijkt net of ik aan je heiligedom kom. Nee, dat niet. Maar als je leugens en onwaarheiden gaat verkondigen, dan kan mijn bloed koken.


Geplaatst door Afrux
Neem Marokko bijvoorbeeld. Istiklal partij of Ittihad ishtiraki. Wat voor ideologie hangen ze aan? Dat vertaalt zich in de arabesering van zelf plaatsen namen. Istiqlal is een onafhankelijkheidspartij. Het heeft nooit pan-Arabisme verkondigt. Sterker nog, Istiqlal streeft naar Groot-Marokko(Maghreb Kabir), dat druist tegen de visie van Pan-Arabisme.

Maar iemand die 25 jaar lang in een land heeft geleefd, moet toch weten dat Istiqlal een marionet van de koning is?

Volgens Afrux, is Istiqlal bastion van de Nasserisme in Noord Afrika.

Wat betreft die plaatsnamen, dat is een twist punt. Er bestaat een overheidsbeleid, om plaatsen een Arabische naam te geven.

Maar daar komt in praktijk niets van terecht, aangezien de naam door lokale organen worden genomen.

Geplaatst door Afrux

In Noord afrika heerst de achterlijke ideologie van nasser, in aardig wat ,andne in het midden oosten het bathisme. Qaddafi de vader aller arbaisme (zelf van amazigh afkomst) zag zelf als opvolger van Nasser, dezelfde positie die saddam nastreefde. saddam had op zijn beurt al sympatisanten van de syierische baath (waar de baath is uitgevonden) uitgeroeid. Syrie moets niet meer aanbeden worden, hij was immers de grote leiden van de illusie (Arabische rijk). In libie is het zelf zo erg aan toe dat het tamazight verboden is om op straat te spreken. Om het niet te hebben over de koerden en alle andere etnische en relegieuze groepen.


Ik heb al gezegd, dat Libie, Syrie en Algerije, een zekere vorm van Arabisme nastreven. Vervolgens heb ik je uitgedaagd, om met meer landen te komen. Aangezien je telkens verkondigt; dat de ellende in de Arabische wereld te danken is aan de Pan-Arabisme.

Dus hoe kunnen 4 landen, voor interne problemen zorgen bij de resterende 19 landen?

Kan je dat eventjes toelichten?


Tuurlijk kan je dat niet. Aangezien je in je reactie, geen enkel punt hard kon maken.

Afrux
23-05-04, 01:14
Geplaatst door Al Sawt
Nee, dat niet. Maar als je leugens en onwaarheiden gaat verkondigen, dan kan mijn bloed koken.

Istiqlal is een onafhankelijkheidspartij. Het heeft nooit pan-Arabisme verkondigt. Sterker nog, Istiqlal streeft naar Groot-Marokko(Maghreb Kabir), dat druist tegen de visie van Pan-Arabisme.

Maar iemand die 25 jaar lang in een land heeft geleefd, moet toch weten dat Istiqlal een marionet van de koning is?

Volgens Afrux, is Istiqlal bastion van de Nasserisme in Noord Afrika.

Wat betreft die plaatsnamen, dat is een twist punt. Er bestaat een overheidsbeleid, om plaatsen een Arabische naam te geven.

Maar daar komt in praktijk niets van terecht, aangezien de naam door lokale organen worden genomen.



Ik heb al gezegd, dat Libie, Syrie en Algerije, een zekere vorm van Arabisme nastreven. Vervolgens heb ik je uitgedaagd, om met meer landen te komen. Aangezien je telkens verkondigt; dat de ellende in de Arabische wereld te danken is aan de Pan-Arabisme.

Dus hoe kunnen 4 landen, voor interne problemen zorgen bij de resterende 19 landen?

Kan je dat eventjes toelichten?


Tuurlijk kan je dat niet. Aangezien je in je reactie, geen enkel punt hard kon maken.

Je bedoelt maghreb Arabi zeker.
Mohammed chafik zegt altijd maghreb kebir, want hij vindt de term van Istiklal en al ichtiraki (namelijk Maghreb Arabi ) Racistisch.

Jij weet niets over istiklal en haar beleid. Jij kent Allal alfasi niet.

Al Sawt
23-05-04, 01:27
Geplaatst door Afrux
Je bedoelt maghreb Arabi zeker.
Mohammed chafik zegt altijd maghreb kebir, want hij vindt de term van Istiklal en al ichtiraki (namelijk Maghreb Arabi ) Racistisch.

Jij weet niets over istiklal en haar beleid. Jij kent Allal alfasi niet. Dat is een misser! Ik ken Allal al Fassi degelijk.

Hij was een nationalis, een van de belangrijkste voormannen van Istiqlal.

Volgens zijn visie, moesten de Marokkaanse grenzen van Senegal tot Libie reiken.


Toen Mauretanie onafhankelijk werdt. Werdt al Fassi door Hassan 2e als Marokkaanse gezant gestuurd, om de Mauretaniers met hun onafhankelijkheid te feliciteren.

Terwijl al Fassi, Mauretanie als Marokkaans grondgebied beschouwde.

Maghreb Arabi, is een algemene benaming. Die ook voor Tunesie, Libie, Mauretanie en Algerije gelden.

Maghreb Kabir, was de doelstelling van de Istiqlal!

prikkerd
23-05-04, 01:56
dit is voor Afrux de getraumatiseerde berber (zweepslagen op de basisschool pff laat me niet lachen...netof niet iedereen die heeft gehad in marokko of alle 3de wereldlanden)


Metgezel Omar ibn Elkhattaab (ra) zei ooit: "Wij zijn mensen die door Allah zijn verheven met trots van de Islam, en als wij onze trots elders zoeken dan zal Allah ons vernederen"

Dat geldt voor ALLE islamitische volkeren. Arbieren, koerden, Amazighen enz enz.....
Als je je trots alleen daar zoekt en te koop loopt met je afkomst dan word je door Allah vernederd

de geschiedenis liegt er niet om
Arabieren verkeren in de hoogste vorm van vernedering omdat ze nergens de sharia toepassen

Amazighen verkeren in vernedering omdat ze ze meer met hun berber-zijn als met hun moslim-zijn bezig zijn

zo ook de koeren enz enz



p.s je kraamt weer onzin uit... Islam is een religie, een way-of-life EN een Idiologie

Afrux
23-05-04, 02:03
Geplaatst door prikkerd
dit is voor Afrux de getraumatiseerde berber (zweepslagen op de basisschool pff laat me niet lachen...netof niet iedereen die heeft gehad in marokko of alle 3de wereldlanden)


Metgezel Omar ibn Elkhattaab (ra) zei ooit: "Wij zijn mensen die door Allah zijn verheven met trots van de Islam, en als wij onze trots elders zoeken dan zal Allah ons vernederen"

Dat geldt voor ALLE islamitische volkeren. Arbieren, koerden, Amazighen enz enz.....
Als je je trots alleen daar zoekt en te koop loopt met je afkomst dan word je door Allah vernederd

de geschiedenis liegt er niet om
Arabieren verkeren in de hoogste vorm van vernedering omdat ze nergens de sharia toepassen

Amazighen verkeren in vernedering omdat ze ze meer met hun berber-zijn als met hun moslim-zijn bezig zijn

zo ook de koeren enz enz



p.s je kraamt weer onzin uit... Islam is een religie, een way-of-life EN een Idiologie

ten eerste we zijn mensne die door allah geschappen zijn met zijn allen op deze aarde en dus niet alleen de moslims. Natuurlijk ben ik moslim en trots daarop (als je mijn berichten echt leest dan had je vaker etgengekomen).
ten tweede jij zegt het zelf, ons trots is de islam, niet het arabisme. Dus moeten jullie een keertje bij de juiste zijn, namelijk ed pan arabisten die misbruik maken van de islam om etnische minderheden te zuiveren.

van de grootste pan-arabist van Noord-Afrika (liver gezegd Tamazgha)


dit is voor Afrux de getraumatiseerde berber (zweepslagen op de basisschool pff laat me niet lachen...netof niet iedereen die heeft gehad in marokko of alle 3de wereldlanden)

Ja a yaghyur, wat kan je eraan doen als kind dat je een taal niet spreekt, die je tot dan toe nog nooit had gesproken.

jullie lopen hier rond of jullie moraal ridders zijn. In feite zijn het zielige reactie die de onderdrukking en uitroeiing van minderheden door het ARabisme willen goed praten.

Weer
23-05-04, 02:18
Geplaatst door Dx_
Arabische top in Tunesië begonnen
TUNIS (ANP) - In Tunesië is zaterdag de top van de Arabische Liga begonnen. Staatshoofden, premiers en lagere vertegenwoordigers uit 23 Arabische landen zullen in de hoofdstad Tunis twee dagen lang praten over onder meer democratisering, Irak en het Israëlische-Palestijnse conflict.

Gastheer president Ben Ali van Tunesië vroeg in zijn openingstoespraak een minuut stilte ,,uit respect voor de Palestijnse martelaren''. Later sprak de Palestijnse leider Arafat de deelnemers in Tunis toe via een beeldverbinding.

Arafat zit al vele maanden opgesloten in zijn hoofdkwartier in Ramallah, omsingeld door Israëlische troepen. Onenigheid over de aanpak van het Israëlisch-Palestijnse conflict was een van de redenen dat de conferentie in maart nog werd uitgesteld.

Ook hervorming van de Arabische Liga zelf is een heikel punt. Toen secretaris-generaal Amr Moussa hier in zijn toespraak zaterdag over begon, liep de Libische leider Kadaffi weg. Kadaffi had pas op het allerlaatste moment besloten naar de conferentie te komen.

Geactualiseerd om 13.39 uur

Pret met moslims.

:hihi:

Afrux
23-05-04, 09:15
Geplaatst door Weer
Pret met moslims.

:hihi:

Op aljazeera is de volgende pol:

De bijenkomst van de Arabische liga zal
a- de samenwerking tussen deze landen bevorderen
b- nog meer ruzies veroorzaken.

bijna 90% van de 50000 stemmers heeft voor "b" gekozen.

Lees het artikel:
Ruzies heersen over de twee dag van de bijeenkomst.