PDA

Bekijk Volledige Versie : Made in Israel? Teken de petitie!



freya
22-05-04, 15:45
Aan de Nederlandse Minister van Buitenlandse Zaken en de EU Commissaris van Interne Markt, Belastingen en Douane Unie

In strijd met het EU-Israël Associatieakkoord exporteert Israël producten uit haar nederzettingen in bezet Palestijns gebied naar de EU als zijnde afkomstig uit Israël. Die producten profiteren daardoor ten onrechte van handelsvoordelen, hetgeen resulteert in Europese steun aan Israëls illegale nederzettingenbeleid. Dat beleid is een bron van mensenrechtenschendingen en een groot obstakel voor vrede.

Het foutief etiketteren van nederzettingenproducten is bovendien in strijd met het Warenwetbesluit Etikettering van levensmiddelen. Volgens dat besluit is het niet toegestaan om bij het verhandelen en aanprijzen van levensmiddelen gebruik te maken van onjuiste aanduidingen, die de consument misleiden met betrekking tot de oorsprong of herkomst van een product.

Als Nederlands en Europees burger en als consument heb ik het recht om te kunnen beslissen geen steun te bieden aan het nederzettingenbeleid. Ik heb het recht om onderscheid te kunnen maken tussen producten die afkomstig zijn uit nederzettingen in bezet gebied en producten die echt Made in Israel zijn. Ik heb het recht om niet misleid te worden over de ware oorsprong van producten.

Omdat mijn rechten als consument op dit moment niet gerespecteerd worden en ik mij grote zorgen maak over de gevolgen van het Israëlische nederzettingenbeleid, roep ik de Nederlandse regering en de Europese Commissie op om voortaan te waarborgen dat nederzettingenproducten die aangetroffen worden op Europese markten als zodanig zijn geëtiketteerd, en dat de illegale deelname van nederzettingenbedrijven aan de preferentiële handel tussen de EU en Israël onmiddellijk wordt beëindigd.

TEKEN HIER (http://www.made-in-israel.nl/doc.phtml?p=petitie)

Turkish_boy
22-05-04, 15:51
Ik roep ook iedereen op om te tekenen ik heb het gedaan.

~Panthera~
22-05-04, 15:58
Me too.http://www.click-smilies.de/my_smileys/smileys1/134.gif