PDA

Bekijk Volledige Versie : OPROEP TOT DEMONSTRATIE 26-05-2004 van 09:00 tot 12:00 uur



abouayoub
23-05-04, 00:18
OPROEP TOT DEMONSTRATIE

TEGEN DE MASSAMOORD IN RAFAH



Woensdag 26 mei 2004 van 09:00 uur tot 1200 uur, 2de kamergebouw/ Korte Vijverberg, DEN HAAG

Sinds dinsdagochtend zijn er in Rafah (Gazastrook) meer dan 40 Palestijnen
gedood en honderden gewond tijdens een grootscheepse invasie van het
Israëlische leger. Met Apache helicopters en tanks wordt in het wildeweg het
vuur geopend op woonwijken. Het slopen van honderden huizen heeft meer dan
1100 mensen dakloos gemaakt. Demonstranten worden vermoord met tankgeschut.

Ondanks een veroordeling van de VN-Veiligheidsraad en de algemene
internationale woede om Israëls actie, gaat de invasie terwijl u dit leest
door.

Over de hele wereld worden bliksemacties georganiseerd om Israël te dwingen
de aanval te staken. Het Nederlands Palestina Komitee roept alle personen en
organisaties die zich willen uitspreken tegen deze massamoord en massale
huizenvernietiging op om met ons mee te demonstreren op zaterdagmiddag in
Den Haag.

Stop de bezetting!
Stop het bezettingsgeweld!
Stop de uitroeiing van Palestijnen!
Vrijheid voor Palestina!


DOE MEE !!!!! AND BE THERE!!


=== Nederlands Palestina Komitee (http://www.palestina-komitee.nl/

Voor directe verslaglegging uit Rafah:
http://www.imemc.org
http://www.rafahtoday.org
http://www.rafahkid.net

Robbedoes
23-05-04, 00:19
Komen er weer 50 man/vrouw, daar schiet je wat mee op :lol:

Maarten
23-05-04, 04:25
Geplaatst door Robbedoes
Komen er weer 50 man/vrouw, daar schiet je wat mee op :lol:
Pas wanner ze jouw vrouw en kinderen de keel afsnijden, ga jij nog eens beginnen met nadenken he?

Beëlzebub
23-05-04, 08:02
Geplaatst door Robbedoes
Komen er weer 50 man/vrouw, daar schiet je wat mee op :lol:

Jij blijft een stripfiguur, R. :vingers:

taouanza
25-05-04, 17:04
up

lennart
25-05-04, 17:06
Je kan beter de Israelische ambassade bestormen.

Niet dat je daar wat mee opschiet, maar je haalt dan in elk geval het nieuws.

echnaton
25-05-04, 17:09
Geplaatst door abouayoub
OPROEP TOT DEMONSTRATIE

TEGEN DE MASSAMOORD IN RAFAH



Woensdag 26 mei 2004 van 09:00 uur tot 1200 uur, 2de kamergebouw/ Korte Vijverberg, DEN HAAG

Sinds dinsdagochtend zijn er in Rafah (Gazastrook) meer dan 40 Palestijnen
gedood en honderden gewond tijdens een grootscheepse invasie van het
Israëlische leger. Met Apache helicopters en tanks wordt in het wildeweg het
vuur geopend op woonwijken. Het slopen van honderden huizen heeft meer dan
1100 mensen dakloos gemaakt. Demonstranten worden vermoord met tankgeschut.

Ondanks een veroordeling van de VN-Veiligheidsraad en de algemene
internationale woede om Israëls actie, gaat de invasie terwijl u dit leest
door.

Over de hele wereld worden bliksemacties georganiseerd om Israël te dwingen
de aanval te staken. Het Nederlands Palestina Komitee roept alle personen en
organisaties die zich willen uitspreken tegen deze massamoord en massale
huizenvernietiging op om met ons mee te demonstreren op zaterdagmiddag in
Den Haag.

Stop de bezetting!
Stop het bezettingsgeweld!
Stop de uitroeiing van Palestijnen!
Vrijheid voor Palestina!


DOE MEE !!!!! AND BE THERE!!


=== Nederlands Palestina Komitee (http://www.palestina-komitee.nl/

Voor directe verslaglegging uit Rafah:
http://www.imemc.org
http://www.rafahtoday.org
http://www.rafahkid.net

Je kunt wel weer zien welk type mensen dit hebben georganiseerd. Wat een onmogelijke tijd voor een demonstratie! Een gewone sukkel als ik moet dan zijn dagelijks brood verdienen hoor!

Beëlzebub
25-05-04, 17:19
Geplaatst door echnaton
Je kunt wel weer zien welk type mensen dit hebben georganiseerd. Wat een onmogelijke tijd voor een demonstratie! Een gewone sukkel als ik moet dan zijn dagelijks brood verdienen hoor!

Wees maar niet bang, ik moet ook gewoon werken.

taouanza
25-05-04, 17:20
Geplaatst door echnaton
Je kunt wel weer zien welk type mensen dit hebben georganiseerd. Wat een onmogelijke tijd voor een demonstratie! Een gewone sukkel als ik moet dan zijn dagelijks brood verdienen hoor!


Oja en anders was je er wel?:rolleyes:

Beëlzebub
25-05-04, 17:22
Geplaatst door taouanza
Oja en anders was je er wel?:rolleyes:

Was jij er afgelopen zaterdag?

echnaton
25-05-04, 17:23
Geplaatst door taouanza
Oja en anders was je er wel?:rolleyes:

Ik ben niet zo goed in demonstreren, tenminste ik heb het nog nooit gedaan.

taouanza
25-05-04, 17:24
Geplaatst door Beëlzebub
Was jij er afgelopen zaterdag?

Ja

Julien
25-05-04, 17:27
:( helpen zal het niet, maar ik hoop dat er velen komen demonstreren! ik heb nog nooit gedemonstreerd, maar ik zou aan zoiets wel meedoen (echter ben ik op dit moment zwaar ziek)

echnaton
25-05-04, 17:28
Geplaatst door Julien
:( helpen zal het niet, maar ik hoop dat er velen komen demonstreren! ik heb nog nooit gedemonstreerd, maar ik zou aan zoiets wel meedoen (echter ben ik op dit moment zwaar ziek)

Vertel...

Beëlzebub
25-05-04, 17:30
Geplaatst door taouanza
Ja

Ik was er ook. Ik vroeg me steeds af wie van de aanwezigen die ik zag ook bij Maroc zouden zitten. :) Druk was het anders weer niet.

Dutchguy
25-05-04, 17:32
Geplaatst door Julien
:( helpen zal het niet, maar ik hoop dat er velen komen demonstreren! ik heb nog nooit gedemonstreerd, maar ik zou aan zoiets wel meedoen (echter ben ik op dit moment zwaar ziek)

Beterschap!

Julien
25-05-04, 17:33
Geplaatst door Dutchguy
Beterschap!

dankje, ik heb pfeiffer.

taouanza
25-05-04, 17:35
Geplaatst door Julien
dankje, ik heb pfeiffer.

Jeetje das balen!
Beterschap.
Dat gaat toch nooit over?

echnaton
25-05-04, 17:35
Geplaatst door Julien
dankje, ik heb pfeiffer.

Nou, daar ben je een aantal weken klaar mee. Beterschap.

Julien
25-05-04, 17:37
Geplaatst door taouanza
Jeetje das balen!
Beterschap.
Dat gaat toch nooit over?

thanx ik kreeg het vandaag te horen van mijn dokter, ik heb al bloed laten prikken. het duurt wel een aantal maanden voordat het over is, en je bent constant moe.

mark61
25-05-04, 17:38
...maladie des fiancés heet dat geloof ik ook wel in het Frans...

Gaat nooit meer over, maar je hebt er ook nooit meer last van. Wel een jaar geen alcohol drinken.

Julien
25-05-04, 17:40
Geplaatst door mark61
...maladie des fiancés heet dat geloof ik ook wel in het Frans...

Gaat nooit meer over, maar je hebt er ook nooit meer last van. Wel een jaar geen alcohol drinken.

is dat echt zo dat je geen alcohol mag drinken?????? :wow: ik ben vandaag ook jarig, en mn familie rekent op een gezellig Frans wijntje ;)
p.s. ik ben dus 20 geworden.

mark61
25-05-04, 17:48
Geplaatst door Julien
is dat echt zo dat je geen alcohol mag drinken?????? :wow: ik ben vandaag ook jarig, en mn familie rekent op een gezellig Frans wijntje ;)
p.s. ik ben dus 20 geworden.

Nou gefeliciteerd, maar ik zou het bij Orangina houden vanavond. En denk erom, je laat ze niet met de auto naar huis gaan. We willen hier geen Franse toestanden (met bijbehorende processen :hihi:)

jans
25-05-04, 18:22
Het last hebben van Pfeiffer kan varieren van een paar weken tot een jaar. Het is alleen in de eerste peroide besmettelijk, dus geen vrouwen voor jouw voorlopig :)

Julien
25-05-04, 18:24
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Dat lijkt me stug: als een arts Pfeiffer heeft geconstateerd, dan hadden ze er wel bijverteld dat je in de non-drinking zone moet gedurende een jaar.
Beterschap en felicitaart met je verjaardag trouwens.

nou ik vraag mn arts morgen om uitleg. maroc.nl is naast gezellig dus ook gezond!! als ik jullie toch niet had!! ;)

TonH
25-05-04, 20:01
Geplaatst door Julien
is dat echt zo dat je geen alcohol mag drinken?????? :wow: ik ben vandaag ook jarig, en mn familie rekent op een gezellig Frans wijntje ;)
p.s. ik ben dus 20 geworden.

Een jaartje niet drinken doet wonderen voor je lever en kun je er je verdere leven vollop tegenaan. :p

Maarre... http://www.mainzelahr.de/smile/party/6958.gif

850
25-05-04, 20:39
Geplaatst door taouanza

Dat gaat toch nooit over?

:haha: Jij weet wel hoe je mensen moet opvrolijken.

mark61
25-05-04, 21:09
Geplaatst door Julien
nou ik vraag mn arts morgen om uitleg. maroc.nl is naast gezellig dus ook gezond!! als ik jullie toch niet had!! ;)

Nou ok 1 glaasje dan. Beaujolais lijkt me hier aangewezen.

De ziekte van Pfeiffer wordt veroorzaakt door een virus en begint met een keelontsteking. Men klaagt over keelpijn, koorts en opgezette klieren in de hals. Bij onderzoek is te zien dat de keelamandelen opgezet zijn en een vies beslag hebben. In de hals en oksels zijn vaak grote opgezette klieren te voelen. De lever kan pijnlijk en vergroot zijn. De keelontsteking verdwijnt meestal na 1 tot 2 weken. De opgezette klieren blijven vaak langer. De moeheidklachten, die bij iedereen het meest bekend is, komen niet altijd voor. Meestal zijn in een week of 3-4 de klachten verdwenen.

De diagnose kan met bloedonderzoek bevestigd worden: antistoffen tegen het Pfeiffer virus kunnen worden aangetoond. Tegen het Pfeiffer virus is geen behandeling mogelijk. De arts zal volstaan met het geven van advies. Het meest gegeven advies is het rustig aan doen op geleide van de klachten. Andere adviezen zijn het beperken van alcohol en extra aandacht voor de voeding. Wanneer de diagnose gesteld wordt, vrezen de meesten dat ze voor maanden uitgeschakeld zijn. Dit is niet waar. Een enkeling zal er langer dan 3-4 weken durende moeheidklachten aan overhouden. Na het doormaken van de ziekte is er over het algemeen een levenslange afweer. Verspreiding van het virus gaat via het speeksel, vandaar ook de naam "kissing disease". Het is niet nodig om controles van het bloedonderzoek te verrichten. De ernst van de klachten is niet gerelateerd aan de mate van bloedafwijkingen.
http://www.sgz.nl/voorlichting/pfeiffer.htm

Nah ja, zonder maroc.nl is er ook nog internet hoor.

TonH
25-05-04, 21:18
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Bah, Beaujolais. Da's net water dat een uurtje naast 2 augurken heeft gelegen.



You see? Beperken. Geen blauwe knoop, zoals jij onze jarige Fransman omineus voorhield.

Jij ook gefeliciteerd, hè...

mark61
25-05-04, 21:26
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Bah, Beaujolais. Da's net water dat een uurtje naast 2 augurken heeft gelegen.

Precies. Uitgelezen voor de herstellende pfeifferist.

mark61
25-05-04, 21:27
Geplaatst door TonH
Jij ook gefeliciteerd, hè...

Ze heeft vast net zelf 2 flessen Beau op.

TonH
25-05-04, 21:35
Geplaatst door mark61
Ze heeft vast net zelf 2 flessen Beau op.

Heeft ze wel verdiend vandaag :hihi:

TonH
25-05-04, 21:49
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Hoezo alleen vandaag? Waarom niet elke dag?

Tuurlijk, ook elke dag :D

Maar je had het druk met Hoedoe ( http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?threadid=98167 ) vandaag zag ik toen het topic er nog was.

mark61
25-05-04, 21:58
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Niet over me roddelen terwijl je weet dat ik Law & Order zit te kijken, gluiperd.

En ik zou wel 's aan de fles mogen ja: ff vieren dat die halve gare is opgezouten.

Met 1 oog op je beeldscherm blijkbaar. Zo boeiend en snel is L&O nou ook weer niet. En dan die achterlijke kleundreun van een lamlazarus gezopen pianist die over zn vleugel lazert en het / de deksel over zich heen krijgt na elke scène...

mark61
25-05-04, 22:05
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Hahahaha... Die vind ik juist leuk!

En ze hebben de moordenaar al. Altijd weer een verrassing of het lukt :nerd:

De lol is toch dat ze de dader meteen hebben maar dan weer niet weten wat Gerechtigheid is? Pleabargainen met een vieze smaak. En altijd zonder doodstraf, heel kies.

mark61
25-05-04, 22:15
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Het is vast de lievelingsserie van de kit. De 'lol' is dat ze dader altijd snel hebben, maar hemel en aarde moeten bewegen om die veroordeeld te krijgen.

Terwijl het in de real world net andersom is.

mark61
25-05-04, 22:33
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Da's helemaal niet waar, Schaap.

Hé, ben ik toch een MPS. Dacht altijd dat ik daar boven stond. Echte boeven vangen is heel moeilijk hoor. Volk wegstoppen een stuk minder.

mark61
25-05-04, 22:38
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Oh ja? Daarom zitten slachtoffers van diefstal ook langer op het bureau dan de dief zelf.

Ja dat klopt. Dieven vangen ze zelden of nooit.

Robbedoes
25-05-04, 22:58
Hoeveel zouden er morgen komen? 51?

mark61
25-05-04, 23:05
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Ze vangen ze maar al te vaak. Draaideurcriminelen: er is zelfs een nieuwe term voor in het leven geroepen, remember?
Pas sinds een jaar of zo worden die ook daadwerkelijk berecht en tegenwoordig zelfs via snelrecht - of zoiets is nu in ontwikkeling.
Wie een portemonnee had gejat of een mobieltje, en daar een jaar later voor terecht moest staan voelde zich heftig aangevallen omdat de crime zo lang geleden was.

Nah die van mij hebben ze nog niet gevangen. Zeker klem in de draaideur met mijn TFT. Je heb het geloof ik over junkies. Afkicken schijnt uit de mode te zijn wegens niet werken. En dan? Hoe krijg je zo'n leeggelopen verpakking gainfully employed?

mark61
25-05-04, 23:07
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Zolang het er maar geen 151 zijn: dat trek ik niet.
Er worden al 150 radicalen (scheelt er eentje) gemonitord door de AIVD :ego:

Je vraagt je af wie die ene is die ze gemist hebben. En zijn MPSjes dubbel geteld? Dan houden ze er eigenlijk maar 50 in de gaten. Enfin, morgen kunnen ze ze eens rustig tellen. Als ze tenminste even stil willen staan. Misschien kunnen ze ze nummeren.

mark61
25-05-04, 23:16
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Oh nee, ik heb het helemaal niet over junks. Naast junks zijn er nog genoeg criminelen die jatten voor een paar Nikes, een flitsend mobieltje of gewoon geld om uit te gaan.

Draaien die ook deuren? Ik had daar vroeger wel een idee over: opsluiten en loslaten als ze wat kunnen en een baan hebben. Maar tis geloof ik niet realistisch.

Dawud
25-05-04, 23:33
Gedenk Sudan: 1 miljoen mensen dreigen daar het slachtoffer te worden van het Arabische/ moslimse Noorden.

1 Miljoen!!! Zeker 1 miljoen zijn er al afgeslacht.

850
25-05-04, 23:44
Geplaatst door Dawud
Gedenk Sudan: 1 miljoen mensen dreigen daar het slachtoffer te worden van het Arabische/ moslimse Noorden.

1 Miljoen!!! Zeker 1 miljoen zijn er al afgeslacht.


Soedan is vreselijk wat daar nu gebeurt. Als de hel bestaat, dan ligt het in Soedan. Verschrikkelijk. Zwart goud wordt betaald met rood goud.

RinC
25-05-04, 23:52
Geplaatst door Dawud
Gedenk Sudan: 1 miljoen mensen dreigen daar het slachtoffer te worden van het Arabische/ moslimse Noorden.

1 Miljoen!!! Zeker 1 miljoen zijn er al afgeslacht.

24 mei 2004, Den Haag - In Darfur in West-Sudan lijdt de bevolking onder terreur. De regering, die zetelt in het noorden van Sudan, wordt ervan beschuldigd samen te werken met arabische milities (bekend onder de naam 'janjaweed') om de bewoners van deze regio uit hun dorpen te verdrijven. Daarbij wordt de taciek van de verschroeide aarde toegepast: dorpen worden vanuit de lucht gebombardeerd en de milities vermoorden de overlevenden. Deze gruweldaden hebben tot gevolg dat meer dan een miljoen mensen op de vlucht zijn geslagen, waarbij het voornamelijk gaat om vrouwen, kinderen en ouderen. Ruim 100.000 mensen zijn naar buurland Tsjaad gevlucht.
De regering van Sudan wijst alle beschuldigingen aan haar adres van de hand en zegt dat de rebellenbewegingen Sudan Liberation Movement/Army (SLM of SLA) en de Justice and Equality Movement verantwoordelijk zijn voor de gewelddadigheden. Een tijdlang was het voor journalisten en hulpverleners niet mogelijk om Darfur binnen te komen. Daar is sinds kort verandering in gekomen. De BBC meldt dat hulpverleners nu zonder problemen naar Darfur toe kunnen; Sudanese ambassades zorgen binnen 48 uur voor de benodigde papieren. De Sudanese minister van buitenlandse zaken Mostafa Othman Ismail heeft Afrikaanse landen opgeroepen om vredesmissies te sturen. Een internationale commisie, opgericht door de Afrikaanse Unie, heeft zich afgelopen weekend in Ethopië over de crisis in Darfur gebogen. In april is er een staakt-het-vuren afgesproken en de vraag is hoe de strijdende partijen hieraan kunnen worden gehouden.

Unicef is inmiddels actief in Darfur. De prioriteit ligt bij het inenten van ontheemde kinderen tegen mazelen. Ook worden ondervoede kinderen geholpen met therapeutische voeding, wordt er gezorgd voor medische hulpmiddelen en voor met insecticiden geïmpregneerde netten om malaria te voorkomen, krijgen vroedvrouwen materialen om zwangere vrouwen te helpen en wordt er gezorgd voor schoon water, latrines en onderwijsmaterialen, zodat kinderen in opvangkampen naar school kunnen. Ook houdt Unicef zich bezig met het opsporen van familie van alleenstaande kinderen en worden kinderen beschermd tegen bijvoorbeeld seksueel geweld.

Dankzij leningen kan Unicef noodhulp verlenen aan de bevolking van Darfur, maar er is meer geld nodig om de hulpverlening op een adequate manier te kunnen voortzetten. Unicef heeft donorlanden om ruim 33 miljoen dollar gevraagd voor hulp aan Darfur, maar dat bedrag is bij lange na nog niet binnen.

---------------------------------------
24 mei 2004, Jeruzalem - Unicef is diep bezorgd over de gevolgen die de aanhoudende militaire acties in de Gazastrook op kinderen hebben. Vooral nu afgelopen woensdag een raket minstens tien Palestijnen heeft gedood, waaronder veel kinderen. De kinderrechtenorganisatie van de Verenigde Naties roept Israël op om zich te houden aan het Verdrag voor de Rechten van het Kind. Hierin staat dat kinderen niet mogen blootstaan aan geweld en dat dakloze kinderen een nieuw onderkomen moeten krijgen.
"Palestijnse kinderen hebben recht op bescherming tegen alle vormen van geweld tijdens het Palestijns-Israëlisch conflict," zegt David S. Bassiouni die Unicef in Jeruzalem vertegenwoordigt. "Ze moeten veilig kunnen wonen, naar school kunnen en toegang krijgen tot medische zorg."

De recente militaire acties in Rafah op de Gazastrook - de raketaanval meegerekend - hebben aan minstens tien kinderen het leven gekost. Hieronder zijn ook Asma en Ahmed van 16 en 13 jaar oud. Ze zijn vorige week dinsdag in hun huis in Rafah doodgeschoten. Vele andere kinderen zijn tijdens het conflict gewond geraakt en lijden ook geestelijk onder het geweld.

De verwoestingen van huizen in Rafah in tien dagen tijd hebben meer dan 1100 Palestijnen dakloos gemaakt, waaronder bijna 600 kinderen. Tussen september 2000 en mei 2004 zijn meer dan 11.000 Palestijnen hun huizen kwijtgeraakt.

Sinds het begin van het conflict hebben Israëlische en Palestijnse kinderen het zwaar te verduren. Meer dan 660 kinderen onder de achttien jaar zijn gedood; van de slachtoffers zijn 560 van Palestijnse en 104 van Israëlische afkomst.



Help mee...http://www.unicef.nl/default.html

Beëlzebub
26-05-04, 08:36
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Zolang het er maar geen 151 zijn: dat trek ik niet.
Er worden al 150 radicalen (scheelt er eentje) gemonitord door de AIVD :ego:

Klinkt toch een beetje naar alles over één kam scheren.

Joesoef
26-05-04, 15:28
Nou Julien gefeliciteerd en sterkte met de Pfeiffer. heb het zelf 3 jaar geleden gehad en het koste mij een jaar. Nu heb ik er soms nog last van.

Ik had het in combinatie met de ziekte van Lyme :brozac: .

taouanza
26-05-04, 15:30
Geplaatst door Joesoef
Nou Julien gefeliciteerd en sterkte met de Pfeiffer. heb het zelf 3 jaar geleden gehad en het koste mij een jaar. Nu heb ik er soms nog last van.

Ik had het in combinatie met de ziekte van Lyme :brozac: .

Wat doe jij hier?
Heb je al je boeken uit?????

:wijs:

Beëlzebub
26-05-04, 17:42
En hoeveel mensen waren er vanmorgen?

abouayoub
26-05-04, 22:12
d'r waren weinig mensen. helaas, volgende keer beter. wij gaan gewoon door.

groeten

Robbedoes
26-05-04, 22:21
d'r waren weinig mensen. helaas, volgende keer beter. wij gaan gewoon door.


:p Had ik toch al gezegd :wink:

abouayoub
28-05-04, 00:02
Wat is de reden dat mensen niet komen volgens jou? dit is toch schandalig!!!!!!!

MokroMike
28-05-04, 00:08
Geplaatst door abouayoub
Wat is de reden dat mensen niet komen volgens jou? dit is toch schandalig!!!!!!!

doordeweekse werkdag...in de ochtend....


waag eens een gokje ?

mark61
28-05-04, 00:24
Geplaatst door MokroMike
doordeweekse werkdag...in de ochtend....


waag eens een gokje ?

Ja het is pikant. Denken die organisatoren soms zelf dat Marokkanen niet werken? Of was het een whites-only demonstratie? :hihi: Werken die ook al niet meer?