PDA

Bekijk Volledige Versie : Megawati wil oorlog



Julien
23-05-04, 17:35
Megawati wil RMS uitroeien

De president van Indonesië wil de RMS, de Republiek der Vrije Zuid-Molukken (Republik Maluku Selatan), gaan uitroeien. Dat heeft ze gezegd bij een kortstondig bezoek aan de Molukken. Tijdens een gesprek met lokale leiders liet ze weten dat alle vormen van separatisme tot op het bot moeten worden bestreden. Megawati Soekarnoputri bezocht de Molukken in het kader van haar verkiezingscampagne

Vorige maand vielen er op de Molukken 40 doden toen een demonstratie van RMS-aanhangers uitliep op gevechten tussen christenen en moslims.

bron: frontpage.fok.nl
---

Dat stomme mens weet wel hoe je een conflict slim moet aanpakken :moe:

lennart
23-05-04, 17:52
Ze wil gewoon die RMS terroristen uitroeien.. Dat is heel normale taal in de huidige wereld. Zie, Bush, Putin, Sjaron et al.

Isaac
23-05-04, 18:51
Weet iemand een land waar het wel goed gaat tussen moslims en christenen?

lennart
23-05-04, 18:55
Geplaatst door Isaac
Weet iemand een land waar het wel goed gaat tussen moslims en christenen?

Suriname, Antillen, Venezuela, zo even uit mijn hoofd; er zijn overigens nog wel meer voorbeelden. :fpetaf:

echnaton
23-05-04, 18:59
Geplaatst door Isaac
Weet iemand een land waar het wel goed gaat tussen moslims en christenen?

Saoedi-Arabië.

Beëlzebub
23-05-04, 19:22
Indonesië behoort tot de top van de onderdrukkende landen: de Molukken, Atjeh, Irian-Barat (Papua's). Ost-Timor heeft zich enkele jaren geleden ten koste van veel slachtoffers en met hulp van de internat. gemeenschap kunnen bevrijden. Overal willen de Javanen de dienst gaan uitmaken.

lennart
23-05-04, 19:31
Geplaatst door Beëlzebub
Ost-Timor heeft zich enkele jaren geleden ten koste van veel slachtoffers en met hulp van de internat. gemeenschap kunnen bevrijden.

Ik zag dat Oost-Timor nu stevig onder Australische controle staat.

De rijke olievelden die Oost-Timor toe behoren, worden geexploreerd door de Aussies. Oost-Timor zakt ondertussen steeds meer in de armoe.

Beëlzebub
23-05-04, 19:34
Geplaatst door lennart
Ik zag dat Oost-Timor nu stevig onder Australische controle staat.

De rijke olievelden die Oost-Timor toe behoren, worden geexploreerd door de Aussies. Oost-Timor zakt ondertussen steeds meer in de armoe.

Is dat zo? Shit! :moe:

lennart
23-05-04, 19:41
Geplaatst door Beëlzebub
Is dat zo? Shit! :moe:

Jep.. Zie deze brief van bezorgde Australiers:
http://www.greenleft.org.au/back/2004/583/583p12.htm

Of dit verhaal in de Britse krant the Independent:
http://news.independent.co.uk/world/australasia/story.jsp?story=523318

Julien
23-05-04, 19:53
Geplaatst door lennart
Ze wil gewoon die RMS terroristen uitroeien.. Dat is heel normale taal in de huidige wereld. Zie, Bush, Putin, Sjaron et al.

ja, en ze gebruikt even domme taal als bush en sharon. als indonesie eens zou stoppen met onderdrukken in plaats van het uitroeien van die verzetsstrijders c.q. terroristen.

Beëlzebub
23-05-04, 19:56
Geplaatst door lennart
Jep.. Zie deze brief van bezorgde Australiers:
http://www.greenleft.org.au/back/2004/583/583p12.htm

Of dit verhaal in de Britse krant the Independent:
http://news.independent.co.uk/world/australasia/story.jsp?story=523318

Nou, dat is dan van de Indonesische regen in de Australische drup. Ik ben wel blij dat de Aussies wat minder gewelddadig zijn.

Pixelshade
23-05-04, 20:23
Geplaatst door Isaac
Weet iemand een land waar het wel goed gaat tussen moslims en christenen?

Egypte

Rabi'ah.
23-05-04, 23:45
Geplaatst door Isaac
Weet iemand een land waar het wel goed gaat tussen moslims en christenen?

:rolleyes:

Suriname, Venezuela, Brits Guyana, Palestina, Marokko, Jordanië, Nederland, Engeland, België, Frankrijk, Duitsland, etc.......
De landen waar het niet goed gaat zijn uitzonderingen, en die komen in het nieuws, want goed nieuws is geen nieuws.
Dat zou jij toch inmiddels wel moeten weten, he RS? :)



:moe:



Groetjes,

Rabiah.

mark61
23-05-04, 23:48
Geplaatst door Isaac
Weet iemand een land waar het wel goed gaat tussen moslims en christenen?

Ghana en nog wat landen in de omgeving, Zuid-Afrika, Canada, Singapore, GB...

Maarten
23-05-04, 23:54
Liechtenstein, Andorra, Monaco..., gewoon teveel om op te noemen..

ZbaqZbaq
23-05-04, 23:56
Geplaatst door Rabi'ah.
:rolleyes:

Suriname, Venezuela, Brits Guyana, Palestina, Marokko, Jordanië, Nederland, Engeland, België, Frankrijk, Duitsland, etc.......
De landen waar het niet goed gaat zijn uitzonderingen, en die komen in het nieuws, want goed nieuws is geen nieuws.
Dat zou jij toch inmiddels wel moeten weten, he RS? :)



:moe:



Groetjes,

Rabiah.

schrap NL uit het lijstje aub

Rabi'ah.
24-05-04, 00:17
Geplaatst door ZbaqZbaq
schrap NL uit het lijstje aub

Uh.......waarom dan wel? :rolleyes:
De problemen die er in Nederland zijn tussen Marokkanen en Nederlanders worden niet veroorzaakt door het geloof op zich, maar door de sociaal-economische en culturele tegenstellingen en de achtergestelde positie van Marokkanen.
Heeft niks met geloof te maken; de meeste Nederlanders zijn helemaal niet zo christelijk en veel Marokkanen zijn ook helemaal niet zo islamitisch........
De islam is het probleem niet.
Bij mij in de buurt in de nieuwbouwwijk heb je ook wel van die brave aangepaste Turkse gezinnetjes in hun eengezinswoningen: Huisje, boompje, beestje, nou, geen Nederlander die dáár problemen mee heeft, hoor. :rolleyes:
Bovendien.........ik bedoelde niet dat het hier geweldig of denderend gaat, integendeel, maar het gaat om de schaal waarop je het bekijkt.
Een mediahetze tegen de islam en discriminatie is één ding, burgeroorlog en genocide behoort wat mij betreft toch echt tot een andere orde van grootheid.

Groetjes,

Rabiah.

Robbedoes
24-05-04, 01:09
Ze wil gewoon die RMS terroristen uitroeien

VRIJHEIDSSTRIJDERS ZIJN HET, net zoals de Palestijnen toch?

Dawud
24-05-04, 08:07
Ieder volk heeft recht op zijn eigen staat. De Molukkers dus ook!

En Nederland moet ze daarbij helpen. Dat hebben ze beloofd!

Mark
24-05-04, 09:12
Geplaatst door Dawud
Ieder volk heeft recht op zijn eigen staat. De Molukkers dus ook!

En Nederland moet ze daarbij helpen. Dat hebben ze beloofd!

Dat was natuurlijk niet zo slim om de nederlandse regering te geloven van de Molukkers.

Maar Twente is toch ook best leuk om te wonen? ;)

Mark
24-05-04, 09:14
Ik heb overigens begrepen dat de problemen tussen moslims en christenen op antartica ook minimaal zijn.

Al Sawt
24-05-04, 12:40
Geplaatst door Isaac
Weet iemand een land waar het wel goed gaat tussen moslims en christenen? Weet iemand uberhaupt een land, waar Christenen vredig hebben geleefd?

Al Sawt
24-05-04, 12:42
Geplaatst door Robbedoes
VRIJHEIDSSTRIJDERS ZIJN HET, net zoals de Palestijnen toch? Net als de bezetters van de Palestijnen, zijn de Molukkers een product van de kolonisator.

Julien
24-05-04, 12:47
Geplaatst door Al Sawt
Weet iemand uberhaupt een land, waar Christenen vredig hebben geleefd?

V.S., Australie, Canada, Mexico, Nieuw-Zeeland, Suriname, Guyane

Mag ik de vraag terugstellen wat betreft Moslims?

Mark
24-05-04, 12:48
Geplaatst door Al Sawt
Weet iemand uberhaupt een land, waar Christenen vredig hebben geleefd?

Dat is dat ene land waar nog nooit oorlog is geweest, hoe heet het ook weer... ehhhh

mark61
24-05-04, 13:00
Geplaatst door Al Sawt
Weet iemand überhaupt een land, waar Christenen vredig hebben geleefd?

Weet iemand überhaupt een land, waar iemand vredig heeft geleefd?


Net als de bezetters van de Palestijnen, zijn de Molukkers een product van de kolonisator.

Sterker nog, heel Indonesië is een product van de kolonisator.


Julien:
V.S., Australie, Canada, Mexico, Nieuw-Zeeland, Suriname, Guyane

Tu rigoles ou quoi? Je bedoelt, na het uitroeien van de inboorlingen? Heb je wel s gehoord van de verscheurende burgeroorlogen in Mexico? Chiapas? Indianen, Inuit, Aborigines, Maori's? Is kolonialisme ooit vredig? Guyane française als vrolijke tropische achtertuin van Parijs, waar de zon altijd schijnt, de negers altijd lachen en vrolijk in rieten rokjes hun dansen opvoeren, en 's ochtends de café noir staat te dampen en je de kraakverse Figaro zuchtend van welbehagen openslaat onder het genot van een croissantje?

mark61
24-05-04, 13:07
Geplaatst door Mark
Dat is dat ene land waar nog nooit oorlog is geweest, hoe heet het ook weer... ehhhh

Bhutan? Daar hoor je nooit wat over, dus dat zit wel goed.

Mauritius? Waar veel Surinaamse NLers naar op vakantie gaan omdat ze het geloof ik een verbeterde versie van Suriname vinden?

Nauru? Waar tot voor kort de overheid je op je 18e een auto en 10.000 dollar gaven? Hoewel, de guano is geloof ik op nu...

Botswana? Botswana has maintained one of the world's highest growth rates since independence in 1966. Through fiscal discipline and sound management, Botswana has transformed itself from one of the poorest countries in the world to a middle-income country with a per capita GDP of $9,500 in 2002. Two major investment services rank Botswana as the best credit risk in Africa. Zegt de CIA. Voor de AIDS was het een land waar iedereen loom zijn kudde ging inspecteren 's middags onder een boom met een halve liter. Nu begint het leeg te worden.

Costa Rica? Was dat waar ze geen leger hebben? Of is het Honduras? Hoewel, die hadden een Voetbaloorlog.

Dan heb je nog zo'n zooitje eilanden waar iedereen zich met zijn eigen zaken bemoeit.

Mark
24-05-04, 13:10
Geplaatst door mark61
Bhutan? Daar hoor je nooit wat over, dus dat zit wel goed.

Mauritius? Waar veel Surinaamse NLers naar op vakantie gaan omdat ze het geloof ik een verbeterde versie van Suriname vinden?

Nauru? Waar tot voor kort de overheid je op je 18e een auto en 10.000 dollar gaven? Hoewel, de guano is geloof ik op nu...

Botswana? Botswana has maintained one of the world's highest growth rates since independence in 1966. Through fiscal discipline and sound management, Botswana has transformed itself from one of the poorest countries in the world to a middle-income country with a per capita GDP of $9,500 in 2002. Two major investment services rank Botswana as the best credit risk in Africa. Zegt de CIA. Voor de AIDS was het een land waar iedereen loom zijn kudde ging inspecteren 's middags onder een boom met een halve liter. Nu begint het leeg te worden.

Costa Rica? Was dat waar ze geen leger hebben? Of is het Honduras? Hoewel, die hadden een Voetbaloorlog.

Dan heb je nog zo'n zooitje eilanden waar iedereen zich met zijn eigen zaken bemoeit.

Volgens mij zijn de Cook Eilanden vrij vredig.

En ik heb getwijfeld over Belgie ;)

Julien
24-05-04, 13:10
Geplaatst door mark61
Tu rigoles ou quoi? Je bedoelt, na het uitroeien van de inboorlingen? Heb je wel s gehoord van de verscheurende burgeroorlogen in Mexico? Chiapas? Indianen, Inuit, Aborigines, Maori's? Is kolonialisme ooit vredig? Guyane française als vrolijke tropische achtertuin van Parijs, waar de zon altijd schijnt, de negers altijd lachen en vrolijk in rieten rokjes hun dansen opvoeren, en 's ochtends de café noir staat te dampen en je de kraakverse Figaro zuchtend van welbehagen openslaat onder het genot van een croissantje? [/B]

ik heb het inderdaad over deze landen NA de dekolonisatie. je hoeft mij niet te zeggen dat Europeanen (Christenen????) inboorlingen hebben vermoord, maar ik noem die landen ook bij naam na hun dekolonisatie he. De Christenen die in N-Amerika, Australie en N-Zeeland hebben gewoond hebben NOOIT voor problemen gezorgd met andere geloofsgroepen. Nooit! En dat geldt ook in landen als Suriname en Guyane. Daar leven Christenen heel vredig samen met Hindoes en Joden. De enige fout die ik maakte is Mexico, daar hebben christenen wel oorlog gevoerd tegen andere gelovigen.

mark61
24-05-04, 13:19
Geplaatst door Julien
ik heb het inderdaad over deze landen NA de dekolonisatie. je hoeft mij niet te zeggen dat Europeanen (Christenen????) inboorlingen hebben vermoord, maar ik noem die landen ook bij naam na hun dekolonisatie he. De Christenen die in N-Amerika, Australie en N-Zeeland hebben gewoond hebben NOOIT voor problemen gezorgd met andere geloofsgroepen. Nooit! En dat geldt ook in landen als Suriname en Guyane. Daar leven Christenen heel vredig samen met Hindoes en Joden. De enige fout die ik maakte is Mexico, daar hebben christenen wel oorlog gevoerd tegen andere gelovigen.

Ik ben van mening dat die chrétiens van jou in hun respectievelijke landen nog steeds de overlevende inboorlingen lopen te zieken. Misschien vermoorden ze ze niet wholesale meer, nee. Maar of dat zo fantastisch is...

Je bedoelt eerder, ze komen nooit andere geloofsgroepen tegen, dus dat scheelt een hoop ellende. In de VS wonen een paar miljoen moslims, en die voelen zich ook niet meer helemaal happy, dacht ik.

Yunis
24-05-04, 14:12
Geplaatst door Dawud
Ieder volk heeft recht op zijn eigen staat. De Molukkers dus ook!

En Nederland moet ze daarbij helpen. Dat hebben ze beloofd!


Dawud, de RMS is een achterhaald idee. Trouwens de problemen in de Molukken heeft niets te maken met het idee Christenen versus Moslims, maar zijn provocaties ivm de presidentsverkiezingen over een maand.

Ter illustratie een verklaring van de aartsbisschop van Ambon:
http://www.rnw.nl/in/berita/gemawarta.html#4019212.