PDA

Bekijk Volledige Versie : zij zijn overeen gekomen



Afrux
23-05-04, 22:41
zie volgende bericht

Afrux
23-05-04, 22:42
Zoals verwacht zijn ze het eens, om de Amerikanen niet te zullen vragen Irak te verlaten.

http://www.asharqalawsat.com/

taouanza
23-05-04, 23:05
Een beetje te laat om Arabisch te gaan puzzelen vind je niet?
Maar sommige kunnen ook gewoon lezen maar ik nie.
Daar moet ik echt mijn best voor doen en daar is het te laat voor.
Maar ik ben trots op mijn Arabische broeders. Ze blazen zichzelf niet op ze laten hun broeders gewoon opblazen.:duim:

Afrux
23-05-04, 23:12
verder zijn ook trots op het feit dat Syrie de weg van vrede en dialoog kiest, de weg van de beschaafde wereld(Arabisch retoriek), en niet de weg van wapens.

- Ik twijfel of syrie militair iets voorstelt of die landen allemaal bij elkaar. Of dat invloed zou hebben. maar goed wie ben ik. straks ben ik weer een racist. door van een van de grootste en gezaghebbende arabische kranten. Ibn Khaldoun.

ooh ja zij zijn ook overeengekomen dat terreur tegen de mondiale normen en waarden, waarvoor ze willen opkomen. Daarom zullen ze terroristen met wortel en tak uitroeiien.

taouanza
23-05-04, 23:16
Geplaatst door Afrux
verder zijn ook trots op het feit dat Syrie de weg van vrede en dialoog kiest, de weg van de beschaafde wereld(Arabisch retoriek), en niet de weg van wapens.

- Ik twijfel of syrie militair iets voorstelt of die landen allemaal bij elkaar. Of dat invloed zou hebben. maar goed wie ben ik. straks ben ik weer een racist. door van een van de grootste en gezaghebbende arabische kranten. Ibn Khaldoun.

ooh ja zij zijn ook overeengekomen dat terreur tegen de mondiale normen en waarden, waarvoor ze willen opkomen. Daarom zullen ze terroristen met wortel en tak uitroeiien.

Ze voelen de bui al hangen dus steken ze hun kop nog dieper is Bushsreet.:moe:
Zovan: Wij zijn braaf. Ondertussen worden ze door iedereen uitgelachen inclusief Bush en consorten.:kotsen:

Zwarte Schaap
23-05-04, 23:18
Arabische Liga komt met actieplan

TUNIS - De 22 deelnemers op de Arabische top in Tunis hebben een actieplan aangenomen voor politieke hervormingen en de strijd tegen het internationale terrorisme. Daartoe hebben zij een document met dertien punten opgesteld. Dat liet de Tunesische president Ben Ali zondag tijdens de slotzitting weten.

Tijdens het tweedaagse overleg is behalve over democratisering en terrorisme over Irak en Israël gepraat. Zondag veroordeelden de Arabische leiders in een resolutie de acties van het Israëlische leger tegen de Palestijnen. Opvallend is dat voor de eerste keer impliciet ook een verwijzing naar Israëlische burgerslachtoffers is gemaakt met de zinsnede "burgers zonder onderscheid".

Het Arabische actieplan zal waarschijnlijk worden besproken op G8-top. In de Amerikaanse staat Georgia komen de zeven rijkste industrielanden en Rusland volgende maand bijeen. Ook een aantal Arabische landen is uitgenodigd.

De Verenigde Staten willen op de G8-top een nieuwe plan presenteren voor betere betrekkingen tussen de Arabische landen en westerse landen en instituties als de NAVO. Toch benadrukten de deelnemers in Tunis dat het actieplan een "Arabische document" is dat los staat van het Amerikaanse initiatief.

Tijdens de openingssessie zaterdag in Tunis baarde de Libische leider Kadaffi opzien door voortijdig te vertrekken. Hij zei later tijdens een persconferentie dat hij tot zijn daad was gekomen omdat de top "de agenda van de Arabische regeringen en niet van de Arabische volkeren volgt" . Het lijkt erop dat Kadaffi zijn land wil terugtrekken uit de Liga.


Bron: De Telegraaf 23/05/04

Afrux
23-05-04, 23:29
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Zal hen dat lukken, denk je?
Wil je terreur kunnen bestrijden, moet je niet alleen de broeihaarden te lijf gaan. Dan moet je tegelijkertijd ook streven naar een milde teneur: een teneur waarin fanatisme geen plaats heeft.

dat is wat ik hier al de tijd probeer te zeggen. Alleen gelijkheid, democrasering en respect voor alle etniciteiten en relegies, kan het terrorisme stoppen.

democratie is de weg naar ontwikkeling.

De telegraaf is niet echt mijn krant, een sentatie krant. En bovendien er rechts en bericht negatief over Marokkanen. 80% gaat over de ruzies in de showbisness en de artikelen zijn niet inhoudelijk.

De feiten die ik noemde en veel meer, komen voor in verschilllende Arabische kranten. waar natuurlijk 100 keer meer aandacht wordt besteedt aan de top dan hier. Ik heb ze trouwens min of meer letterlijke geprobeerd te vertalen.

barneveld
23-05-04, 23:32
let op!!!!!!



:stout: :stout: :stout: :stout:

Afrux
23-05-04, 23:35
Zwarte schaap:

hier d elink naar arabische media:

http://www.amin.org/jourmag/

Afrux
23-05-04, 23:43
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Da's kort door de bocht. En ook vrij hopeloos.
Want hier in NL hebben we al die gelijkheid, maar toch zinderen er hier nog idiootjes die terreur toch echt als enige oplossing zien.


Die krant is te verwaarlozen.


Je hebt het er maar druk mee. Maar ik hoop dat je niet wilt zeggen dat jij je Arabische berichten betrekt uit een Telegraaf-achtige krant?
Want ik ken die verslaggeving uit vele Arabische kranten. Hopeloos. Staatsgestuurd en ophitserig.

ALsharq alawsat staat bekend om haar "redelijke" onafhankelijkheid. Al vind ik soms minder dat het nationalisme propageert. het is een gezaghebbend en een van d egrootste kranten in de zogenaamde arabische wereld.


Dit komt ook uit een arabische krant:
gescherven door een gerespecteerde syrische schrijver (werkt voor een qatarse krant)

Voordat hij me begroepte, zei mijn arabische vrriend: Washington heeft besloten om de zogenaamde "afrekenings" sancties op te leegen aan syrie.

Ik antwoorde: schande op de ARabieren, Schande op de Arabieren op aarde, schande op de Arabieren in de hemel..

http://www.alhaqaeq.net/defaultch.asp?action=showarticle&secid=5&articleid=20109

Afrux
23-05-04, 23:47
ik heb het niet druk mee, het is wel toevallig de taal die ik het best beheers. IK lees dus daarin veel makkelijker.
Ik doe het vaker. Zo lees ik ook le monde en andere franse bladen. De nederlandse doe ik wel op het werk.

Afrux
23-05-04, 23:50
ãÊì íÃÊí Çáíæã ÇáÐí äÈÇÏÑ æäÔÑÍ ÞÖÇíÇäÇ ÈÃäÝÓäÇ ÃæáÇ ¿
wanneer zullen we zelf het initiatief nemen om onze zaken zelf aan te pakken.
Dit komt ook uit een artikel die de titel draagt:

De martelingen in abu Gharib (betekent letterlijk VREEMD) en de vreemde arabische pers...


en veel meer:
http://www.alhaqaeq.net/defaultch.asp?action=showarticle&secid=5&articleid=20109

Pytaghoras
24-05-04, 09:47
Ja, ik had niets anders verwacht. En die Qaddafi? Die zat daar stoer een sigaret te roken. Vieze gare geiten waren het. :zweep:

Afrux
24-05-04, 10:19
Geplaatst door Pytaghoras
Ja, ik had niets anders verwacht. En die Qaddafi? Die zat daar stoer een sigaret te roken. Vieze gare geiten waren het. :zweep:


Die qaddafi is de grootste Amazigh racist, die zijn hele leven aan Pan-arabisme heeft toegewijd. Dat heeft libie miljarden dollars gekost en veel mensne levens. zij zijn zieke arabisme ging zover dat er een wet in het leven is geroepen die het spreken van Tamazight in het openbaar verbiedt.

Qaddafi vervloekt de Arabieren.
De Arabieren zijn net asfalt (iedereen rijdt overheen)

Qaddafi zijn verzoek om aan de volkscongressen van Libië voor goedkeuring om een definitieve terugtrekking uit de Arabische Liga herhaald. Hij vergelijkt de Arabieren met asfalt en benadrukte dat het tijdperk van Arabisch nationalisme en eenheid, waarvoor hij een belangrijke deel van zijn politieke leven aan toewijdde, verleden tijd is. Hij beschouwt het Arabische nationalisme en eenheid als een onverwisselbare munt, dat Libië veel levens en geld heeft gekost. Het gevolg was de boycot door de VS en wrok door het westen. En nu worden we zowel door de Arabieren als het westen vervloekt, waren we geen Arabische land dan hadden we daar zeker geen last van. Daarna sprak hij tot de Arabieren de volgende woorden: Praat niet met ons! Wij zullen ook niet meer met jullie praten. Val ons niet aan! Wij zullen jullie ook niet aanvallen. We zullen elkaar voor de dag des oordeels niet meer tegenkomen, de een zal naar de hel gaan en de andere naar het paradijs.

De Arabische Liga werd door Qaddafi bestempeld als een instituut, dat enkel vergadert en niets uitvoert. Een orgaan zonder enige waarde. Ik schaam me voor het feit dat ik Djibouti, Somalië en de Comoren eilanden heeft overgehaald om zich aan te sluiten bij een waardeloze en mislukte Arabische natie.

In deze toespraak voor een vrouwenbijeenkomst voegde hij eraan dat hij groot vertrouwen heeft in vrouwen. “Jullie zijn beter en capabeler dan mannen”. Het zijn enkel jullie, die zich nog revolutioneer gedragen en het verzet ingaan. Daar en tegen wachten de Arabieren op anderen die ze in stukjes snijden, klaar maken en op vreten, zoals het geval is in Bagdad, Jenin en Khalil.

De vertaling is zover het kan letterlijk gehouden.
Bron: http://www.asharqalawsat.com/ (Gezaghebbende Arabisch dagblad)

Pytaghoras
24-05-04, 11:00
Geplaatst door Afrux
Die qaddafi is de grootste Amazigh racist, die zijn hele leven aan Pan-arabisme heeft toegewijd. Dat heeft libie miljarden dollars gekost en veel mensne levens. zij zijn zieke arabisme ging zover dat er een wet in het leven is geroepen die het spreken van Tamazight in het openbaar verbiedt.

Qaddafi vervloekt de Arabieren.
De Arabieren zijn net asfalt (iedereen rijdt overheen)

Qaddafi zijn verzoek om aan de volkscongressen van Libië voor goedkeuring om een definitieve terugtrekking uit de Arabische Liga herhaald. Hij vergelijkt de Arabieren met asfalt en benadrukte dat het tijdperk van Arabisch nationalisme en eenheid, waarvoor hij een belangrijke deel van zijn politieke leven aan toewijdde, verleden tijd is. Hij beschouwt het Arabische nationalisme en eenheid als een onverwisselbare munt, dat Libië veel levens en geld heeft gekost. Het gevolg was de boycot door de VS en wrok door het westen. En nu worden we zowel door de Arabieren als het westen vervloekt, waren we geen Arabische land dan hadden we daar zeker geen last van. Daarna sprak hij tot de Arabieren de volgende woorden: Praat niet met ons! Wij zullen ook niet meer met jullie praten. Val ons niet aan! Wij zullen jullie ook niet aanvallen. We zullen elkaar voor de dag des oordeels niet meer tegenkomen, de een zal naar de hel gaan en de andere naar het paradijs.

De Arabische Liga werd door Qaddafi bestempeld als een instituut, dat enkel vergadert en niets uitvoert. Een orgaan zonder enige waarde. Ik schaam me voor het feit dat ik Djibouti, Somalië en de Comoren eilanden heeft overgehaald om zich aan te sluiten bij een waardeloze en mislukte Arabische natie.

In deze toespraak voor een vrouwenbijeenkomst voegde hij eraan dat hij groot vertrouwen heeft in vrouwen. “Jullie zijn beter en capabeler dan mannen”. Het zijn enkel jullie, die zich nog revolutioneer gedragen en het verzet ingaan. Daar en tegen wachten de Arabieren op anderen die ze in stukjes snijden, klaar maken en op vreten, zoals het geval is in Bagdad, Jenin en Khalil.

De vertaling is zover het kan letterlijk gehouden.
Bron: http://www.asharqalawsat.com/ (Gezaghebbende Arabisch dagblad)

Naast de arabieren is hij ook een grote mislukking.

Al Sawt
24-05-04, 11:18
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Je kritiek is gezond, vriend, omdat hij ook op alle kanten is gericht.
Ik heb al meer van jouw berichten gelezen: je kraakt harde noten.
Dat lef hebben er niet zoveel. Helaas zijn de noten die hij kraakt, leeg van binnen.

Afrux
24-05-04, 11:22
Geplaatst door Al Sawt
Helaas zijn de noten die hij kraakt, leeg van binnen.

Ik moet alleen al om je naam lachen, net of de arabieren een stem hebben.

In het tmazight zeggen we:
terugslaan met een zand steen en niet weg lopen.
(al weet je dat die zandsteen uiteenvalt voordat het zijn doel bereikt )

taouanza
24-05-04, 11:29
Geplaatst door Afrux
Ik moet alleen al om je naam lachen, net of de arabieren een stem hebben.

In het tmazight zeggen we:
terugslaan met een zand steen en niet weg lopen.
(al weet je dat die zandsteen uiteenvalt voordat het zijn doel bereikt )

Nou zoals mijn vader zou zeggen( en nu zegt mijn broertje dat):
Koeloe t7arsem.:moe:

Pytaghoras
24-05-04, 11:31
Geplaatst door taouanza

Koeloe t7arsem.:moe:

T7arsem???? Bedoel je Te7sem?

Al Sawt
24-05-04, 11:34
Geplaatst door Afrux
Die qaddafi is de grootste Amazigh racist, die zijn hele leven aan Pan-arabisme heeft toegewijd. Dat heeft libie miljarden dollars gekost en veel mensne levens. zij zijn zieke arabisme ging zover dat er een wet in het leven is geroepen die het spreken van Tamazight in het openbaar verbiedt.

Qaddafi vervloekt de Arabieren.
De Arabieren zijn net asfalt (iedereen rijdt overheen)

Qaddafi zijn verzoek om aan de volkscongressen van Libië voor goedkeuring om een definitieve terugtrekking uit de Arabische Liga herhaald. Hij vergelijkt de Arabieren met asfalt en benadrukte dat het tijdperk van Arabisch nationalisme en eenheid, waarvoor hij een belangrijke deel van zijn politieke leven aan toewijdde, verleden tijd is. Hij beschouwt het Arabische nationalisme en eenheid als een onverwisselbare munt, dat Libië veel levens en geld heeft gekost. Het gevolg was de boycot door de VS en wrok door het westen. En nu worden we zowel door de Arabieren als het westen vervloekt, waren we geen Arabische land dan hadden we daar zeker geen last van. Daarna sprak hij tot de Arabieren de volgende woorden: Praat niet met ons! Wij zullen ook niet meer met jullie praten. Val ons niet aan! Wij zullen jullie ook niet aanvallen. We zullen elkaar voor de dag des oordeels niet meer tegenkomen, de een zal naar de hel gaan en de andere naar het paradijs.

De Arabische Liga werd door Qaddafi bestempeld als een instituut, dat enkel vergadert en niets uitvoert. Een orgaan zonder enige waarde. Ik schaam me voor het feit dat ik Djibouti, Somalië en de Comoren eilanden heeft overgehaald om zich aan te sluiten bij een waardeloze en mislukte Arabische natie.

In deze toespraak voor een vrouwenbijeenkomst voegde hij eraan dat hij groot vertrouwen heeft in vrouwen. “Jullie zijn beter en capabeler dan mannen”. Het zijn enkel jullie, die zich nog revolutioneer gedragen en het verzet ingaan. Daar en tegen wachten de Arabieren op anderen die ze in stukjes snijden, klaar maken en op vreten, zoals het geval is in Bagdad, Jenin en Khalil.

De vertaling is zover het kan letterlijk gehouden.
Bron: http://www.asharqalawsat.com/ (Gezaghebbende Arabisch dagblad)

Al Sawt
24-05-04, 11:37
Geplaatst door Afrux
Ik moet alleen al om je naam lachen, net of de arabieren een stem hebben.

In het tmazight zeggen we:
terugslaan met een zand steen en niet weg lopen.
(al weet je dat die zandsteen uiteenvalt voordat het zijn doel bereikt ) Lachen is je goed recht!
Maar lachen zal vroeg of laat vergaan.

Ik moest ook lachen om je belachelijke inzendingen en jouw visie over "de Pan Arabisten die ons reageren".

Maar toen ik las, dat je minstens 25 jaar in Marokko hebt geleefd, kon je slechts mijn hoon oogsten.

Afrux
24-05-04, 11:42
Geplaatst door Al Sawt
Lachen is je goed recht!
Maar lachen zal vroeg of laat vergaan.

Ik moest ook lachen om je belachelijke inzendingen en jouw visie over "de Pan Arabisten die ons reageren".

Maar toen ik las, dat je minstens 25 jaar in Marokko hebt geleefd, kon je slechts mijn hoon oogsten.

misschien komt het door 25 jaar marokko, maar wat betekent (aub) HOORN

Pytaghoras
24-05-04, 11:46
Geplaatst door Al Sawt
Lachen is je goed recht!
Maar lachen zal vroeg of laat vergaan.

Ik moest ook lachen om je belachelijke inzendingen en jouw visie over "de Pan Arabisten die ons reageren".

Maar toen ik las, dat je minstens 25 jaar in Marokko hebt geleefd, kon je slechts mijn hoon oogsten.

Alsof er niets aan de hand is met Pan Arabisten. En nu blijkt dat pan-arabisten helemaal niet tegen kritiek kunnen. En "Al Sawt", wat voor stem heb je?

Afrux
24-05-04, 11:50
Hoon = wat betekent het?

Pytaghoras
24-05-04, 11:50
Geplaatst door Afrux
misschien komt het door 25 jaar marokko, maar wat betekent (aub) HOORN

Met de hoorn bedoelt hij jouw gerichte kritiek. Ik vraag mij alleen af wat je gaat oogsten.

Pytaghoras
24-05-04, 11:51
Geplaatst door Afrux
Hoon = wat betekent het?
hoorn=assenan

Afrux
24-05-04, 11:53
Geplaatst door Pytaghoras
Met de hoorn bedoelt hij jouw gerichte kritiek. Ik vraag mij alleen af wat je gaat oogsten.

gerichte kritiek??? het enige wat hij doet en zegt is het ontkennen van de onderdrukking en nog erger het rechtvaardigen ervan. Ik doe mijn beste om feiten neer te zetten, mensne die niet mee kunnen omgaan, is hun probleem.....

Al Sawt
24-05-04, 11:54
Geplaatst door Afrux
misschien komt het door 25 jaar marokko, maar wat betekent (aub) HOORN Geen HooRn maar HOON!

Dat betekent minachting.

Afrux
24-05-04, 11:54
Geplaatst door Pytaghoras
hoorn=assenan

dank je wel, ik wist dat het assennan betekent.
maar hij zei HOON en dat wist ik niet..

Type foutje

Afrux
24-05-04, 11:56
Geplaatst door Afrux
dank je wel, ik wist dat het assennan betekent.
maar hij zei HOON en dat wist ik niet..

Type foutje

dus jij bepaalt je reacties ana de hand van hoelang iemand in een bepaalde land land heeft geleefd. En niet wat hij zegt.

Deden ze ook in Tunis...

Al Sawt
24-05-04, 11:59
Geplaatst door Afrux
gerichte kritiek??? het enige wat hij doet en zegt is het ontkennen van de onderdrukking en nog erger het rechtvaardigen ervan. Voordat ik hier op inga. Wil ik graag een citaat van mij hebben, waarin ik onderdrukking ontken en rechtvaardig. Zaken die duidelijk niet met elkaar samenhangen.


Geplaatst door Afrux
Ik doe mijn beste om feiten neer te zetten, mensne die niet mee kunnen omgaan, is hun probleem..... In al die discussie`s met elkaar, is geen enkel feit van jou heel geblijven.

Je kon niets hardmaken.

En dan durf je nog te beweren dat je je best doet, om 'feiten' neer te zetten. Het is alleen tekenend voor de haatgevoelens, waar je diep in bent geankerd.

Al Sawt
24-05-04, 12:04
Geplaatst door Afrux
dus jij bepaalt je reacties ana de hand van hoelang iemand in een bepaalde land land heeft geleefd. En niet wat hij zegt.

Deden ze ook in Tunis... Jij was de gene, die je achtergrond als repliek hebt ingezet.

Iemand die tijd(je) in Marokko heeft geleed, moet een zekere bagage van kennis meedragen. Iets wat ik bij jou, het node mis.

Afrux
24-05-04, 12:05
Geplaatst door Al Sawt
Voordat ik hier op inga. Wil ik graag een citaat van mij hebben, waarin ik onderdrukking ontken en rechtvaardig. Zaken die duidelijk niet met elkaar samenhangen.

In al die discussie`s met elkaar, is geen enkel feit van jou heel geblijven.

Je kon niets hardmaken.

En dan durf je nog te beweren dat je je best doet, om 'feiten' neer te zetten. Het is alleen tekenend voor de haatgevoelens, waar je diep in bent geankerd.

het is duidelijk dat de islamitische (en zeker de arabische wereld), geen mandela kan voortbrengen.

Een Israelier antwoordde ooit, zoals gewoonlijk na een verpletterende overwinning op d earabiertjes. Op de vraag of hij niet bang was van de ARabieren, want de gebruikte tactiek had hij stond al in een boek.
Zijn antwoord: De ARabieren kunnen niet lezen, als het wel get geval is dan kunnen ze het niet begrijpen, als het wel begrijpen, dan kunnen ze niet onthouden, als ze het wel onthouden, dan vergeten ze het erg snel.
Bron: Abd Alhamid Kichk.


dat geldt heel goed voor je

Al Sawt
24-05-04, 12:07
Geplaatst door Pytaghoras
Alsof er niets aan de hand is met Pan Arabisten. En nu blijkt dat pan-arabisten helemaal niet tegen kritiek kunnen. En "Al Sawt", wat voor stem heb je? Een stem, die niet is ingegeven door haat en etnische 'tegenstellingen'.

Maar wat doel jij met Pan-Arabisten?

Of probeer je, Afrux na te zingen?

Dat zou jammer zijn, aangezien ik je veel minder bekrompen acht.

Afrux
24-05-04, 12:10
Diut zijn de berichten die je afdoet als leugens.
Wat is hier fout aan? Qaddafi is een amazigh en een grote racist (type qaddafi in google en je zult zien dat hij Bu meyar van zijn achter naam heet en een berberse afkomst heeft). Wil je een kopje van die wet hebben die het Tamazight verbiedt. Stuur ik je zo meteen.

Die qaddafi is de grootste Amazigh racist, die zijn hele leven aan Pan-arabisme heeft toegewijd. Dat heeft libie miljarden dollars gekost en veel mensne levens. zij zijn zieke arabisme ging zover dat er een wet in het leven is geroepen die het spreken van Tamazight in het openbaar verbiedt.


Dit komt uit een Arabische grote arabische krant, de schrijvers heeft enkel Qaddafi zitten reciteren


Qaddafi vervloekt de Arabieren.
De Arabieren zijn net asfalt (iedereen rijdt overheen)

Qaddafi zijn verzoek om aan de volkscongressen van Libië voor goedkeuring om een definitieve terugtrekking uit de Arabische Liga herhaald. Hij vergelijkt de Arabieren met asfalt en benadrukte dat het tijdperk van Arabisch nationalisme en eenheid, waarvoor hij een belangrijke deel van zijn politieke leven aan toewijdde, verleden tijd is. Hij beschouwt het Arabische nationalisme en eenheid als een onverwisselbare munt, dat Libië veel levens en geld heeft gekost. Het gevolg was de boycot door de VS en wrok door het westen. En nu worden we zowel door de Arabieren als het westen vervloekt, waren we geen Arabische land dan hadden we daar zeker geen last van. Daarna sprak hij tot de Arabieren de volgende woorden: Praat niet met ons! Wij zullen ook niet meer met jullie praten. Val ons niet aan! Wij zullen jullie ook niet aanvallen. We zullen elkaar voor de dag des oordeels niet meer tegenkomen, de een zal naar de hel gaan en de andere naar het paradijs.

De Arabische Liga werd door Qaddafi bestempeld als een instituut, dat enkel vergadert en niets uitvoert. Een orgaan zonder enige waarde. Ik schaam me voor het feit dat ik Djibouti, Somalië en de Comoren eilanden heeft overgehaald om zich aan te sluiten bij een waardeloze en mislukte Arabische natie.

In deze toespraak voor een vrouwenbijeenkomst voegde hij eraan dat hij groot vertrouwen heeft in vrouwen. “Jullie zijn beter en capabeler dan mannen”. Het zijn enkel jullie, die zich nog revolutioneer gedragen en het verzet ingaan. Daar en tegen wachten de Arabieren op anderen die ze in stukjes snijden, klaar maken en op vreten, zoals het geval is in Bagdad, Jenin en Khalil.

De vertaling is zover het kan letterlijk gehouden.
Bron: http://www.asharqalawsat.com/ (Gezaghebbende Arabisch dagblad)

Afrux
24-05-04, 12:11
en trouwens alle berichten die ik hier bijvoorbeeld heb gepost, komen uit arabische kranten, die kan je zeker niet lezen?
Wat zijn dan volgens jou leugens?

Al Sawt
24-05-04, 12:21
Geplaatst door Afrux
het is duidelijk dat de islamitische (en zeker de arabische wereld), geen mandela kan voortbrengen. Klopt!
In tijden van chaos, wanbestuur, onderdrukking, vernedering en een getrapte trots, kan geen enkel volk een Mandela voortbrengen.

Maar aan de andere kant, hebben wij nooit een Stalin of (erger) een Hit,ler voortgebracht. Terwijl alle ingedrienten aanwezig zijn, voor het creatie van tirannen met een nog grotere en enge wreedheden.

Ook onze oorlogen, missen de wrede wandaden die je recent nog in de Balkan zag. Om over de WO2 te zwijgen.

Dat onderscheidt ons meteen van de verlichte en beschaafde Westerse wereld. Waar je met mindere tegenslagen, al een voedingsbodem voor een nieuwe Stalin of H.itler creeert.

Dus ga die Iranier met een abnormale dosis zelfhaat, niet napraten.


Geplaatst door Afrux

Een Israelier antwoordde ooit, zoals gewoonlijk na een verpletterende overwinning op d earabiertjes. Op de vraag of hij niet bang was van de ARabieren, want de gebruikte tactiek had hij stond al in een boek.
Zijn antwoord: De ARabieren kunnen niet lezen, als het wel get geval is dan kunnen ze het niet begrijpen, als het wel begrijpen, dan kunnen ze niet onthouden, als ze het wel onthouden, dan vergeten ze het erg snel.
Bron: Abd Alhamid Kichk. Tja, wat zal ik hierop kunnen zeggen?

Als die Israelier na de oorlog van 67 heeft gezegd, dan moet ie de voordeel van gelijk krijgen.

Maar alleen is zijn ongelijkheid na de oorlog van 73 bewijzen. Want het heeft helaas net niet gescheeld of Israel was verslagen en kon alleen dankzij de steun van VS en met de verraad van de SU zich hergroeperen.

Alle fouten die de aRabieren in 67 zijn begaan, zijn in 73 goedgemaakt.

Door die citaat van de Israelier, wordt wederom bewijzen dat de Israeliers last hebben van misplaatste superieure en racistische denkwijze.



Geplaatst door Afrux

dat geldt heel goed voor je Het zegt meer over jou, -dat je een dergelijke citaat gelooft- dan over mij.

nard
24-05-04, 12:22
Geplaatst door Afrux

Zijn antwoord: De ARabieren kunnen niet lezen, als het wel get geval is dan kunnen ze het niet begrijpen, als het wel begrijpen, dan kunnen ze niet onthouden, als ze het wel onthouden, dan vergeten ze het erg snel.
Bron: Abd Alhamid Kichk.






Strak zat.....

;)

Al Sawt
24-05-04, 12:34
Geplaatst door Afrux
Diut zijn de berichten die je afdoet als leugens.
Wat is hier fout aan? Qaddafi is een amazigh en een grote racist (type qaddafi in google en je zult zien dat hij Bu meyar van zijn achter naam heet en een berberse afkomst heeft). Wil je een kopje van die wet hebben die het Tamazight verbiedt. Stuur ik je zo meteen.

Die qaddafi is de grootste Amazigh racist, die zijn hele leven aan Pan-arabisme heeft toegewijd. Dat heeft libie miljarden dollars gekost en veel mensne levens. zij zijn zieke arabisme ging zover dat er een wet in het leven is geroepen die het spreken van Tamazight in het openbaar verbiedt.


Dit komt uit een Arabische grote arabische krant, de schrijvers heeft enkel Qaddafi zitten reciteren


Qaddafi vervloekt de Arabieren.
De Arabieren zijn net asfalt (iedereen rijdt overheen)

Qaddafi zijn verzoek om aan de volkscongressen van Libië voor goedkeuring om een definitieve terugtrekking uit de Arabische Liga herhaald. Hij vergelijkt de Arabieren met asfalt en benadrukte dat het tijdperk van Arabisch nationalisme en eenheid, waarvoor hij een belangrijke deel van zijn politieke leven aan toewijdde, verleden tijd is. Hij beschouwt het Arabische nationalisme en eenheid als een onverwisselbare munt, dat Libië veel levens en geld heeft gekost. Het gevolg was de boycot door de VS en wrok door het westen. En nu worden we zowel door de Arabieren als het westen vervloekt, waren we geen Arabische land dan hadden we daar zeker geen last van. Daarna sprak hij tot de Arabieren de volgende woorden: Praat niet met ons! Wij zullen ook niet meer met jullie praten. Val ons niet aan! Wij zullen jullie ook niet aanvallen. We zullen elkaar voor de dag des oordeels niet meer tegenkomen, de een zal naar de hel gaan en de andere naar het paradijs.

De Arabische Liga werd door Qaddafi bestempeld als een instituut, dat enkel vergadert en niets uitvoert. Een orgaan zonder enige waarde. Ik schaam me voor het feit dat ik Djibouti, Somalië en de Comoren eilanden heeft overgehaald om zich aan te sluiten bij een waardeloze en mislukte Arabische natie.

In deze toespraak voor een vrouwenbijeenkomst voegde hij eraan dat hij groot vertrouwen heeft in vrouwen. “Jullie zijn beter en capabeler dan mannen”. Het zijn enkel jullie, die zich nog revolutioneer gedragen en het verzet ingaan. Daar en tegen wachten de Arabieren op anderen die ze in stukjes snijden, klaar maken en op vreten, zoals het geval is in Bagdad, Jenin en Khalil.

De vertaling is zover het kan letterlijk gehouden.
Bron: http://www.asharqalawsat.com/ (Gezaghebbende Arabisch dagblad) Ja!

Het gaat hier puur om een verslag en niet meer of minder.
Als de journalist het zou gaan analyseren, dan zou de teneur heel anders zijn. En bovendien wordt Khaddafi tot een martelaar van de Arabische zaak bestempelt.


Khaddafi beweert dat ie Libische levens en geld aan de Arabische eenheid en nationalisme heeft verspild.

Is dat zo? Denk ik niet.

Khaddafi is een megalomane gek en een roekeloze psychopaat, die altijd gedaan heeft wat ie op dat moment spannend acht.

Want wat heeft zijn mislukte avontuur in Tsjaad te maken, met het bewerkstelligen van Arabische eenheid?

Wat heeft zijn steun aan de terroristische organisatie SPLA, te maken met Arabische nationalisme?

Wat heeft de aanslag op een Franse lijnvliegtuig boven Tsjaad, te maken met de Arabische eenheid?

En dat geldt ook voor zijn steun aan IRA, Moro LiberationFront en elk andere niet Arabische organisatie in de wereld.

Als Khaddafi zijn megalomane gedachtegoed niet in nutteloze projecten ging vertalen, dan werden miljarden dollars in Libie bespaard.

Khaddafi is niks anders dan een manipulator en een gestoorde demagoog. En een hele slechte ook!

Pytaghoras
24-05-04, 12:41
Geplaatst door Al Sawt
Een stem, die niet is ingegeven door haat en etnische 'tegenstellingen'.

Maar wat doel jij met Pan-Arabisten?

Of probeer je, Afrux na te zingen?

Dat zou jammer zijn, aangezien ik je veel minder bekrompen acht.

Met Pan-Arabisten bedoel ik niets anders dan degenen die streven naar één groot arabisch rijk.

taouanza
24-05-04, 15:40
Geplaatst door Pytaghoras
T7arsem???? Bedoel je Te7sem?

Nee koeloe tfoelkim.

DEMOcraat
24-05-04, 18:29
Geplaatst door Pytaghoras
Met Pan-Arabisten bedoel ik niets anders dan degenen die streven naar één groot arabisch rijk.

wat is er mis met pan-arabisme...

Pytaghoras
24-05-04, 18:49
Geplaatst door DEMOcraat
wat is er mis met pan-arabisme...

Het gaat erom dat het maar om een illusie gaat. Als je streeft naar één groot arabisch rijk, dan houdt dat in dat die landen die deelnemen uit arabieren bestaan. Dat is niet het geval met landen als Marokko en Algerij waar de meerderheid uit niet arabieren bestaat.

En bovendien hebben de pan-arabisten maar een ding opgeleverd: heerszuchtige regimes. Je hebt het maar zelf gezien in Tunis. Ze kunnen niet eens een besluit nemen dat het volk tevreden stelt.

DEMOcraat
24-05-04, 19:05
Geplaatst door Pytaghoras
Het gaat erom dat het maar om een illusie gaat. Als je streeft naar één groot arabisch rijk, dan houdt dat in dat die landen die deelnemen uit arabieren bestaan. Dat is niet het geval met landen als Marokko en Algerij waar de meerderheid uit niet arabieren bestaat.

En bovendien hebben de pan-arabisten maar een ding opgeleverd: heerszuchtige regimes. Je hebt het maar zelf gezien in Tunis. Ze kunnen niet eens een besluit nemen dat het volk tevreden stelt.

als het een illusie is dan laat je ze toch daarin geloven hebt niets te verliezen toch...
marokko en algerij horen ook bij het arabische rijk als we over de regeringen spreken,de bevolking niet...
wat ze in tunis bereikt hebben hadden ze voor het congres ook bereikt nl NIETS.