PDA

Bekijk Volledige Versie : Pentagon wil verbod op camera's voor soldaten



Mark
24-05-04, 12:01
Soldiers Can No Longer Have Camera Phones in Iraq

The Pentagon reportedly believes that photos of Abu Ghrain prisoners being abused were taken with camera phones. This has led to Rumsfeld banning "Digital cameras, camcorders and cellphones with cameras."
The ban applies to "military compounds in Iraq" but the Pentagon plans a "total ban throughout the US military."
This comes after "The Washington Post" showed more Abu Ghrain torture pictures last Friday. In new testimony, inmates say they ate food from toilets, female guards sexually molested them and they were beaten and sodomized by their captors.
Source: story.news.yahoo.com

Mark
24-05-04, 12:16
Ja die camera's moet je afpakken want dat is gevaarlijk voor de ehhhhhh... ik bedoel dat zit in de weg van ehhhhhhh

barfly
24-05-04, 12:16
Ja, stel je voor dat ze Rumsie weer in verlegenheid brengen! :)

Simon
24-05-04, 13:39
Dit voorspelde ik al weken geleden. De voornaamste les voor het Pentagon van deze affaire is inderdaad een verbod op camera's. Want keer op keer hebben ze er maar last van. Het was geen bruiloft in west-irak zegt het Pentagon nog deze week ... totdat de eerste video vandaag opduikt op televisie van deze bruiloft. Pech natuurlijk. Maar ik vraag mij af of ze dat lukt om dit te verbieden. Wat helemaal dodelijk is voor het Pentagon zijn die digitale camera's. Een soldaat zendt wat foto's mee naar huis als e-mail attachement en op dat moment heeft het Pentagon er al geen controle meer over en kunnen ze een dag later op het Internet staan.

mark61
24-05-04, 13:46
Het aloude 'shoot the messenger'. Wie trapt daar nou nog in?

Simon
24-05-04, 13:56
Geplaatst door mark61
Het aloude 'shoot the messenger'. Wie trapt daar nou nog in?

Nou wat betreft journalisten en oorlogsvoering zijn ze daar al erg ver in. Maar de soldaten zijn blijkbaar een nieuwe doelgroep.

Simon
24-05-04, 14:09
De volgende stap is natuurlijk dat ze de Irakezen gaan verbieden te fotograferen of filmen.

taouanza
24-05-04, 14:13
Geplaatst door Simon
De volgende stap is natuurlijk dat ze de Irakezen gaan verbieden te fotograferen of filmen.

Ik moest daarnet denken aan Bush bij Letterman vlak na de verkiezingen.

Letterman: Wat vind u van de situatie in het Midden-Oosten echt ongelofelijk he?
Bush: Ja het is inderdaad ongelofelijk voor ons want wij zijn in ons land gewend aan vrijheid en verdraagzaamheid.
Ik vond het toen al ongelofelijke bull!:moe:

taouanza
24-05-04, 14:15
Geplaatst door Mark
Ja die camera's moet je afpakken want dat is gevaarlijk voor de ehhhhhh... ik bedoel dat zit in de weg van ehhhhhhh

Het brengt de coalitietroepen in gevaar.
Want Iraken hebben het helemaal niet in de gaten als ze vermoord verkracht of gemarteld worden. Die zitten net als de rest van de wereld te wachten tot het in de krant staat en gaan zich dan verontwaardigen en dan willen ze wraak nemen. Dus geen foto's geen boze Irakezen die zich willen wreken op de bezetter.

lennart
24-05-04, 15:26
http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&threadid=97906 :vreemd:

Simon
24-05-04, 16:35
.

Qwertyno
24-05-04, 17:55
Niet wat doen aan de misdaden maar de camara's verbieden.
Het is ook niet te geloven...

En ze waren nog zo trots op hun journalisten die mee mochten met de soldaten.. er was daar zo'n aparte term voor..heheh.. Ze hebben over het hoofd gezien waar de echte' zitten.

julliewij
24-05-04, 18:40
Geplaatst door Simon
Dit voorspelde ik al weken geleden. De voornaamste les voor het Pentagon van deze affaire is inderdaad een verbod op camera's. Want keer op keer hebben ze er maar last van. Het was geen bruiloft in west-irak zegt het Pentagon nog deze week ... totdat de eerste video vandaag opduikt op televisie van deze bruiloft. Pech natuurlijk. Maar ik vraag mij af of ze dat lukt om dit te verbieden. Wat helemaal dodelijk is voor het Pentagon zijn die digitale camera's. Een soldaat zendt wat foto's mee naar huis als e-mail attachement en op dat moment heeft het Pentagon er al geen controle meer over en kunnen ze een dag later op het Internet staan.

tsja, vaak wordt er gedacht, en ze dachten er hier toch iets te laat aan, 'wat niet weet wat niet deert'