PDA

Bekijk Volledige Versie : Oorlog tegen de terreur....?



Tomas
24-05-04, 20:08
Ik zag vandaag bij de AH een tijdschrift heten dat zo ongeveer heette. Een glossey tijdschrift vol met foto's van bomaanslagen en een overzicht van alle Islamitische aanslagen vanaf een bepaalde datum met natuurlijk veel foto's van 11-sep en Madrid. Vooral Madrid, omdat dit het actuele nieuws was.

Ik kon nergens zo gauw een colofon of een editoriaal commentaar vinden dat enige verklaring gaf voor het bestaan van het tijdschrift.

Kent iemand dit en waar komt dat vandaan? Het leek mij pure Amerikaanse propaganda. Maar 't kan natuurlijk ook gewoon een gat in de markt zijn.

TonH
24-05-04, 20:17
Geplaatst door Tomas
Ik zag vandaag bij de AH een tijdschrift heten dat zo ongeveer heette. Een glossey tijdschrift vol met foto's van bomaanslagen en een overzicht van alle Islamitische aanslagen vanaf een bepaalde datum met natuurlijk veel foto's van 11-sep en Madrid. Vooral Madrid, omdat dit het actuele nieuws was.

Ik kon nergens zo gauw een colofon of een editoriaal commentaar vinden dat enige verklaring gaf voor het bestaan van het tijdschrift.

Kent iemand dit en waar komt dat vandaan? Het leek mij pure Amerikaanse propaganda. Maar 't kan natuurlijk ook gewoon een gat in de markt zijn.

Moet je maar bij de C1000 je boodschappen doen. Veel goedkoper maar minder lullig dan de Edah of Dirk dan kom je dit soort dingen ook niet tegen. http://www.mainzelahr.de/smile/haushalt/einkaufen.gif

Tomas
24-05-04, 20:21
Geplaatst door TonH
Moet je maar bij de C1000 je boodschappen doen. Veel goedkoper maar minder lullig dan de Edah of Dirk dan kom je dit soort dingen ook niet tegen. http://www.mainzelahr.de/smile/haushalt/einkaufen.gif

Typisch een opmerking van zo iemand die zijn ogen liever sluit en wacht tot ie gered wordt door een Hollands schip en zodra ie weer voet aan vaste wal zet begint te zeiken over het roemruchte verleden van de Grieken waar ie misschien iets mee zou kunnen hebben...

Dat vind ik.

Dus.

850
24-05-04, 20:23
Geplaatst door Tomas
Typisch een opmerking van zo iemand die zijn ogen liever sluit en wacht tot ie gered wordt door een Hollands schip en zodra ie weer voet aan vaste wal zet begint te zeiken over het roemruchte verleden van de Grieken waar ie misschien iets mee zou kunnen hebben...

Dat vind ik.

Dus.

:alien:

Rob T
24-05-04, 20:46
Geplaatst door Tomas
Ik zag vandaag bij de AH een tijdschrift heten dat zo ongeveer heette. Een glossey tijdschrift vol met foto's van bomaanslagen en een overzicht van alle Islamitische aanslagen vanaf een bepaalde datum met natuurlijk veel foto's van 11-sep en Madrid. Vooral Madrid, omdat dit het actuele nieuws was.

Ik kon nergens zo gauw een colofon of een editoriaal commentaar vinden dat enige verklaring gaf voor het bestaan van het tijdschrift.

Kent iemand dit en waar komt dat vandaan? Het leek mij pure Amerikaanse propaganda. Maar 't kan natuurlijk ook gewoon een gat in de markt zijn.
Ik las laatst iets over een gezaghebbend Amerikaans rapport dat elk jaar uitkomt en een volledig en uitputtend beeld schetst over het wereldwijde terrorisme. Elke aanslag, hoe klein en waar dan ook, wordt erin vernoemd en er wordt ook een beschrijving gegeven van de organisaties die er (waarschijnlijk) achter zitten en welke doelen zij nastreven. Misschien is hetgeen jij gezien hebt een (gedeeltelijke) vertaling ervan.

Tomas
24-05-04, 20:50
Geplaatst door Rob T
Ik las laatst iets over een gezaghebbend Amerikaans rapport dat elk jaar uitkomt en een volledig en uitputtend beeld schetst over het wereldwijde terrorisme. Elke aanslag, hoe klein en waar dan ook, wordt erin vernoemd en er wordt ook een beschrijving gegeven van de organisaties die er (waarschijnlijk) achter zitten en welke doelen zij nastreven. Misschien is hetgeen jij gezien hebt een (gedeeltelijke) vertaling ervan.

Dit was meer een Prive/Weekend-achtige poging om een slaatje uit den Oorlog te slaan. Of een staaltje Amerikaanse propaganda om de man in de straat een beetje gemotiveerd te houden. Ik zou graag willen weten waar dat dus vandaan komt.

Tomas
24-05-04, 21:59
Na enig reconstrutie werk met mijn demente geheugen moet op het moment dat ik dat tijdschrift doorbladerde mijn mobieltje gejat zijn.

kut-moslims.

Orakel
24-05-04, 22:09
Geplaatst door Rob T
[B] Elke aanslag, hoe klein en waar dan ook, wordt erin vernoemd en er wordt ook een beschrijving gegeven van de organisaties die er (waarschijnlijk) achter zitten en welke doelen zij nastreven. /B]

Ook als de VS er zelf achter zitten?

Tomas
24-05-04, 22:15
Geplaatst door Orakel
Ook als de VS er zelf achter zitten?

Jij weet zeker ook niks van dat blad?

Of wordt ik zoals gewoonlijk weer straal genegeerd?

Rob T
24-05-04, 23:08
Geplaatst door Orakel
Ook als de VS er zelf achter zitten?
:haha:

Joepie
25-05-04, 09:38
ik zou zeggen kijk in je boekje om te achterhalen waar het vandaan komt.... zullen heus wel wat aanknopingspunten te vinden zijn.
Anders kan men noch altijd via laborante tests de oorsprong van het papier en inkt achterhalen waarbij dan later
het resutaat van die tests als trechtermodel kan fungeren om de bron te achterhalen !?


maar het betrof dus niet de nieuwe revu of de panorama?

TonH
25-05-04, 11:30
Geplaatst door Tomas
Na enig reconstrutie werk met mijn demente geheugen moet op het moment dat ik dat tijdschrift doorbladerde mijn mobieltje gejat zijn.

kut-moslims.

:gsm:

mark61
25-05-04, 15:30
Geplaatst door Tomas
Jij weet zeker ook niks van dat blad?

Of wordt ik zoals gewoonlijk weer straal genegeerd?

Aandacht tekort?

Het zijn twee bladen, de ander heet 'Oorlog in Irak' ofzo. Revu-achtige pulp dacht ik. Hoewel het ook bij die int. advertentiecampagne 'tegen het terrorisme' kan horen. How very American. 'Idealisme' en bucks hand in hand. Hmmm klinkt ook wel Nederlands.

Orakel
25-05-04, 16:45
Geplaatst door Tomas
Jij weet zeker ook niks van dat blad?

Of wordt ik zoals gewoonlijk weer straal genegeerd?

mark61
25-05-04, 16:59
Geplaatst door Orakel


vernietigend, werkelijk

Tomas
25-05-04, 17:33
Dus niemand die dit blad wel eens gezien heeft?

taouanza
25-05-04, 17:37
Geplaatst door Tomas
Dus niemand die dit blad wel eens gezien heeft?

Nee maar vind je topics en reply's altijd errug grappig.

mark61
25-05-04, 17:39
Geplaatst door Tomas
Dus niemand die dit blad wel eens gezien heeft?

Krijg je aandacht, lees je het niet eens.

Tomas
25-05-04, 17:42
Geplaatst door taouanza
Nee maar vind je topics en reply's altijd errug grappig.

* Bloos *

Maar zo bedoel ik het niet altijd. :student:

Maargoed, niemand die de moeite neemt om me te helpen blijkbaar. Dus laat allemaal maar verders.

S@deeQ.
25-05-04, 23:33
Geplaatst door Tomas
* Bloos *

Maar zo bedoel ik het niet altijd. :student:

Maargoed, niemand die de moeite neemt om me te helpen blijkbaar. Dus laat allemaal maar verders.

Dit KLIK (http://www.aaaaatchoum.com/librairie/images/s01_0055.jpg) misschien ??? :fucyc:

mark61
25-05-04, 23:41
Geplaatst door S@deeQ.
Dit KLIK (http://www.aaaaatchoum.com/librairie/images/s01_0055.jpg) misschien ??? :fucyc:

Das lang geleden. Moest jij even duizend geiten verzetten? Naar de sappige weiden in het hooggebergte van Nepal?

Maarten
26-05-04, 04:30
Geplaatst door Tomas

Sorry vanwege je mobiel. Dat blijft kut. En zeker als je hier post, en het wordt ook nog door "kutmoslims" gejat, dan kan het exta vervelend zijn.

Maar dat blad? Dat zijn vast die"clash of civilisations"-lui. Die maken ook erg graag van die optelsommen om de noodzaak van de strijd aan te tonen. En dat ligt bij AH?? Morgen eens kijken...

Tomas
26-05-04, 09:01
Geplaatst door Maarten
Sorry vanwege je mobiel. Dat blijft kut. En zeker als je hier post, en het wordt ook nog door "kutmoslims" gejat, dan kan het exta vervelend zijn.


Ik weet helemaal niet of Moslims het gejat hebben. Maar het is wel hun schuld, want als zij niet bestonden, bestond dat blad niet en had ik het niet gelezen etc... Gewoon simpele boere logica. Krijgt geen moslim een speld tussen.



Maar dat blad? Dat zijn vast die"clash of civilisations"-lui. Die maken ook erg graag van die optelsommen om de noodzaak van de strijd aan te tonen. En dat ligt bij AH?? Morgen eens kijken...

Ik ben benieuwd naar je reactie.

Vreemdt dat zelfs Mark61 hier niks over weet te vertellen. Dtie dtenkt altijdt alles te weten.

Nee Sadeeq dat was het niet, het was veel minder neutraal. Echte propaganda shit.

mark61
26-05-04, 11:50
Geplaatst door Tomas
Ik ben benieuwd naar je reactie.

Vreemdt dat zelfs Mark61 hier niks over weet te vertellen. Dtie dtenkt altijdt alles te weten.

Ik heb al gezegd wat ik ervan vind. Vindt het net zo oninteressant als die reclamecampagne. Tsja, daar heb je nou Lennart voor nodig.

Tomas
26-05-04, 11:53
Jammer dat Lennart er niet meer is, die had het anders zo weten te duiden.