PDA

Bekijk Volledige Versie : Marokkaanse tieners opgepakt voor gruwelijke moord op weerloze gehandicapte bejaarde



Rob T
24-05-04, 19:42
Vier man vast in Brunssumse moordzaak

In verband met de moord op de 77-jarige invalide Arnold Vink uit Brunssum zijn afgelopen weekend nog twee arrestaties verricht. Met de twee Marokkaanse tieners die al vastzaten, Samir Z. (15) en Ali B. (17), komt het aantal verdachten in deze zaak nu op vier.

Volgens persofficier van justitie W. Smits worden de vier jongeren allen van hetzelfde feit verdacht: een inbraak op 5 maart bij Vink. Hierbij werden zijn spaarcenten, een videorecorder en sieraden buitgemaakt. De daders sloegen aan de achterzijde van het huis een ruit in en stalen onder andere het gouden horloge van zijn echtgenote, die twee jaar geleden overleed.

Het weerloze slachtoffer, dat in een rolstoel zat, werd doodgeslagen in zijn woning aan de De Ruijterstraat. Zijn huishoudster trof hem daar op 10 maart levenloos aan.

De advocaat van verdachte Ali B., mr. A. Weenink, zegt dat zijn cliënt elke betrokkenheid ontkent. Ook raadsman mr. Sjourd van Berge-Henegouwen zegt dat zijn cliënt Samir Z. ontkent; hij spreekt schande van de gang van zaken: ''Z. werd uitgekleed op het politiebureau. Hij moest een soort maanpak aantrekken en mocht niet direct een advocaat zien. Die jongen zit verdomme net voor zijn eindexamen''.

Tomas
24-05-04, 19:47
Heb je weer zo'n Marokkaanse verontwaardigingstest.

Dit betekent dus minstens 20 nieuwe topics met oerdegelijke blanke misdaden van eigen bodem.

Fijn.

taouanza
24-05-04, 20:11
Geplaatst door Rob T
Vier man vast in Brunssumse moordzaak

In verband met de moord op de 77-jarige invalide Arnold Vink uit Brunssum zijn afgelopen weekend nog twee arrestaties verricht. Met de twee Marokkaanse tieners die al vastzaten, Samir Z. (15) en Ali B. (17), komt het aantal verdachten in deze zaak nu op vier.

Volgens persofficier van justitie W. Smits worden de vier jongeren allen van hetzelfde feit verdacht: een inbraak op 5 maart bij Vink. Hierbij werden zijn spaarcenten, een videorecorder en sieraden buitgemaakt. De daders sloegen aan de achterzijde van het huis een ruit in en stalen onder andere het gouden horloge van zijn echtgenote, die twee jaar geleden overleed.

Het weerloze slachtoffer, dat in een rolstoel zat, werd doodgeslagen in zijn woning aan de De Ruijterstraat. Zijn huishoudster trof hem daar op 10 maart levenloos aan.

De advocaat van verdachte Ali B., mr. A. Weenink, zegt dat zijn cliënt elke betrokkenheid ontkent. Ook raadsman mr. Sjourd van Berge-Henegouwen zegt dat zijn cliënt Samir Z. ontkent; hij spreekt schande van de gang van zaken: ''Z. werd uitgekleed op het politiebureau. Hij moest een soort maanpak aantrekken en mocht niet direct een advocaat zien. Die jongen zit verdomme net voor zijn eindexamen''.

Zou het met de cultuur te maken hebben denk je?:wijs:
En zou dit voorkomen kunnen worden als de verdachten ALLEEN een Nederlands paspoort hadden?

Orakel
24-05-04, 20:12
Geplaatst door Tomas
Heb je weer zo'n Marokkaanse verontwaardigingstest.

Dit betekent dus minstens 20 nieuwe topics met oerdegelijke blanke misdaden van eigen bodem.

Fijn.

:hihi:

shit, grap is al gemaakt.

Mahden
24-05-04, 21:23
kijk naar de misdaadstatistieken en huiver over de scheve verhoudingen tussen autochtone en allochtone achtergrond.

Hier zit toch een element van haat, minachting en jalouzie achter vermoed ik,

niet uit kunnen staan dat andere mensen (voor het gemak noemen we die dan maar even Joden) met een beetje geluk maar vooral door hard werken en netjes zijn op de spulletjes, het wel voor mekaar kunnen hebben.

Rob T
24-05-04, 22:04
Geplaatst door taouanza
Zou het met de cultuur te maken hebben denk je?:wijs:
Eerder met de botsing tussen twee culturen. Zouden ze dat opaatje ook beroofd en vermoord hebben als het een Marokkaan was denk je?


En zou dit voorkomen kunnen worden als de verdachten ALLEEN een Nederlands paspoort hadden?
Wellicht zouden ze zich daardoor wat meer Nederlander voelen en niet op deze wijze met hun Nederlandse medemens omspringen.

Joesoef
24-05-04, 22:33
Hoi Rob,


Ik zie dat jij allemaal germanisme in je priksels gebruikt. Jij rijd toevallig niet in een groen/ blauwmetalic mercedes?

nard
24-05-04, 23:00
Geplaatst door taouanza
Zou het met de cultuur te maken hebben denk je?:wijs:
En zou dit voorkomen kunnen worden als de verdachten ALLEEN een Nederlands paspoort hadden?

Nee, deze jongens wordt nu hun NL-paspoort ontnomen.
Wel te verstaan, na het uitzitten van 15 jaar gevangenisstraf.

Bram
24-05-04, 23:10
bron?

Julien
24-05-04, 23:47
jeetje, alsof het zóooooveel uitmaakt of de dader nou marokkaans is of nederlands. wie weet is het wel een halfbloedje; half marokkaans/ half frans ofzo, dan klopt de titel weer niet. als we nou eens ophouden met het plakken van etiketjes op criminelen.

Mahden
25-05-04, 07:45
wanneer de verhoudingen statistsisch gezien zo scheef liggen, moet je gaan nadenken over de oorzaken,

anders ben je een rund !

nard
25-05-04, 07:48
Geplaatst door Mahden
wanneer de verhoudingen statistsisch gezien zo scheef liggen, moet je gaan nadenken over de oorzaken,

anders ben je een rund !

Nadenken over de oorzaken?? Ben je gék?

Dat mag niet van de gedachtenpolitie ....


PS. Goede link; Rabbi J of Mufti M? :)

observer
25-05-04, 12:49
Ali B. (17) is dat niet dat lelijke rappertje? :rolleyes:

Isaac
25-05-04, 12:55
Geplaatst door Mahden
wanneer de verhoudingen statistsisch gezien zo scheef liggen, moet je gaan nadenken over de oorzaken,

anders ben je een rund !

Zelf heb ik er wat over nagedacht.

Volgens mij zijn Marokkanen hebzuchtiger.

Maar niemand verder vertellen hoor.

Bram
25-05-04, 13:13
Ik heb nog geen bron gezien, aangezien FokZine jaagt op Marokkaantjes hebben zij nog geen bericht geplaatst omtrent dit onderwerp. Dus ik ga ervanuit dat dit bericht uit zn verband is gerucht, ipv dat de marokkanen de daders zijn, hoort het oorspronkelijk bericht over autochtonen te gaan.

Max Stirner
25-05-04, 13:18
Geplaatst door Bram
Ik heb nog geen bron gezien, aangezien FokZine jaagt op Marokkaantjes hebben zij nog geen bericht geplaatst omtrent dit onderwerp. Dus ik ga ervanuit dat dit bericht uit zn verband is gerucht, ipv dat de marokkanen de daders zijn, hoort het oorspronkelijk bericht over autochtonen te gaan.


Hoe kan een bericht over twee snotapen die een bejaarde man doodslaan `uit zijn verband gerukt zijn`?

nard
25-05-04, 13:23
Geplaatst door Bram
Ik heb nog geen bron gezien, aangezien FokZine jaagt op Marokkaantjes hebben zij nog geen bericht geplaatst omtrent dit onderwerp. Dus ik ga ervanuit dat dit bericht uit zn verband is gerucht, ipv dat de marokkanen de daders zijn, hoort het oorspronkelijk bericht over autochtonen te gaan.

Goeie logica ....

Net zoiets als dit ......

Arabieren horen niets, en als ze het horen dan verstaan ze het niet, en als ze het verstaan dan begrijpen ze het niet, en mochten ze het begrijpen..... tja wat dan? .... dan waren ze er gewoon even niet bij of zo....

Is niet van mij hoor, maar van een meer deskundig arabist .... :hihi:

Mahden
25-05-04, 20:53
men probeert hier, geheel te vergeefs, het verband uit het bericht te rukken.

en als het daar dan ook bij bleef !

observer
25-05-04, 21:00
Geplaatst door Max Stirner
Hoe kan een bericht over twee snotapen die een bejaarde man doodslaan `uit zijn verband gerukt zijn`? hij is een rascist want hij is doodgegaan om 2 goudeerlijke jongens er in te luizen

Orakel
25-05-04, 21:07
Geplaatst door Mahden
kijk naar de misdaadstatistieken en huiver over de scheve verhoudingen tussen autochtone en allochtone achtergrond.

Hier zit toch een element van haat, minachting en jalouzie achter vermoed ik,

niet uit kunnen staan dat andere mensen (voor het gemak noemen we die dan maar even Joden) met een beetje geluk maar vooral door hard werken en netjes zijn op de spulletjes, het wel voor mekaar kunnen hebben.

Beheer? Hebben jullie nog stopverf?
Willen jullie dan ff zo goed zijn om die spelonken van dit forum, waardoor de domheid met bakken naar binnen gutst, eindelijk es opvullen?

'kheb een behoorlijk lange asem (onwelriekend ook, maar da's niet relevant), maar ik trek dit niet echt veel langer.

Vandaag of morgen vinden jullie me ergens in een uithoek van het prikbord hangen en zie dan maar es hoe je dat uitlegt.

nard
25-05-04, 21:10
Geplaatst door Max Stirner
Hoe kan een bericht over twee snotapen die een bejaarde man doodslaan `uit zijn verband gerukt zijn`?

Nou het is in zoverre uit zijn verband gerukt, dat deze jongens met een eerlijke heilige oorlog bezig zijn.
In die oorlog is een Hollandse heiden omgekomen.

En dat zij hem hebben beroofd is walgelijke laster ....
Het is gewoon eerlijk veroverde oorlogsbuit


Parodieer maar ergens in het veluwe met je fundamentalistische vrienden. [Rc]

Qwertyno
25-05-04, 21:56
Geplaatst door nard
Nou het is in zoverre uit zijn verband gerukt, dat deze jongens met een eerlijke heilige oorlog bezig zijn.
In die oorlog is een Hollandse heiden omgekomen.

En dat zij hem hebben beroofd is walgelijke laster ....
Het is gewoon eerlijk veroverde oorlogsbuit

Het is niet te geloven met sommigen..
Zie hoe deze dombo stelt dat de verdachten van de inbraak en/of doodslag bezig zijn met een heilige oorlog..
Het is werkelijk triets dat er mensen zijn die deze zeer achterlijk domme dingen geloven en uispreken...

nard
25-05-04, 22:02
Geplaatst door Qwertyno
Het is niet te geloven met sommigen..
Zie hoe deze dombo stelt dat de verdachten van de inbraak en/of doodslag bezig zijn met een heilige oorlog..
Het is werkelijk triets dat er mensen zijn die deze zeer achterlijk domme dingen geloven en uispreken...

Nou?! Durf jij het te ontkennen dan?? :moe:



Nee hoor Q. Wees niet bang.
Maar ik zag Bram het volgende zeggen:


Ik heb nog geen bron gezien, aangezien FokZine jaagt op Marokkaantjes hebben zij nog geen bericht geplaatst omtrent dit onderwerp. Dus ik ga ervanuit dat dit bericht uit zn verband is gerucht, ipv dat de marokkanen de daders zijn, hoort het oorspronkelijk bericht over autochtonen te gaan.



.... en ik dacht; "Kom, laat ik ook eens parodiëren" (parodieerde, gepariodieerd)

Er worden hier immers van die héle rare dingen gezegd.......

Qwertyno
25-05-04, 22:23
Geplaatst door nard
Nou?! Durf jij het te ontkennen dan?? :moe:

Nee hoor Q. Wees niet bang.
Maar ik zag Bram het volgende zeggen:

.... en ik dacht; "Kom, laat ik ook eens parodiëren" (parodieerde, gepariodieerd)

Er worden hier immers van die héle rare dingen gezegd.......

In dat geval neem ik mijn een beetje harde toon terug...


over het bericht.
Ik zie dat Rob T ook nog geen bron heeft opgegeven. Ook ben ik het bericht nog niet eerder tegengekomen. Wat Bram dus zegt kan kloppen maar hoeft niet zo te zijn.

Maar ik zal er voor het gemak vanuit gaan dat het bericht klopt.
Wat lees ik dan?
Twee marokkaanse minderjarigen (15 en 17) zijn voor dit incident aagehouden als verdachten. Daarnaast, waar het bericht om gaat zijn er nog twee andere verdachten (onbekend) aangehouden, waardoor het totaal aantal verdachten op 4 is komen te staan.

Nou.. Laat ik het nog makkelijker houden en stellen dat deze jongens schuldig zijn..Mijn reactie is dan als volgt;
Ik ken de achtergrond en situatie van die jongens niet, weet niet wie het zijn val er mij dus niet mee lastig. Wil je dit incident plakken aan de Islam of Marokkanen dan bestempel ik je direct als een dombo.
- Iemand die zo'n daad doet is geen moslim te noemen.
- heeft niets met marokkanen te maken anders zou het zo zijn dat er in marokko veel ingebroken en doodgeslagen werd. Wat dus niet zo is.

Dus alles geeft duidelijk aan dat deze jonge daders door onbekende omstandigheden ontspoort zijn en een goede behandeling nodig hebben.

p.s. ik ging ervan uit dat het bericht een juiste is en dat de verdachten schuldig zijn.

nard
26-05-04, 07:25
Geplaatst door Qwertyno
[B]In dat geval neem ik mijn een beetje harde toon terug...


over het bericht.
Ik zie dat Rob T ook nog geen bron heeft opgegeven. Ook ben ik het bericht nog niet eerder tegengekomen. Wat Bram dus zegt kan kloppen maar hoeft niet zo te zijn.

Maar ik zal er voor het gemak vanuit gaan dat het bericht klopt.
Wat lees ik dan?
Twee marokkaanse minderjarigen (15 en 17) zijn voor dit incident aagehouden als verdachten. Daarnaast, waar het bericht om gaat zijn er nog twee andere verdachten (onbekend) aangehouden, waardoor het totaal aantal verdachten op 4 is komen te staan.

Nou.. Laat ik het nog makkelijker houden en stellen dat deze jongens schuldig zijn..Mijn reactie is dan als volgt;
Ik ken de achtergrond en situatie van die jongens niet, weet niet wie het zijn val er mij dus niet mee lastig. Wil je dit incident plakken aan de Islam of Marokkanen dan bestempel ik je direct als een dombo.
- Iemand die zo'n daad doet is geen moslim te noemen.
- heeft niets met marokkanen te maken anders zou het zo zijn dat er in marokko veel ingebroken en doodgeslagen werd. Wat dus niet zo is.

Dus alles geeft duidelijk aan dat deze jonge daders door onbekende omstandigheden ontspoort zijn en een goede behandeling nodig hebben.

p.s. ik ging ervan uit dat het bericht een juiste is en dat de verdachten schuldig zijn.

Nee, dit vind ik weer te algemeen, ervan uit gaande dat verdachten schuldig zijn (hetgeen ze zijn, maar wat alleen nog juridisch afgetikt moet worden).
Ik ben het Mahden eens dat er zich een duidelijk verband aftekent tussen criminaliteit en auto-/allochtoniteit, waarbij jonge Marokkaanse jongens samen met nog een paar culturele herkomstgroepen de boventoon voeren.

Alleen lees je dat van één zo'n incident niet af, maar wel van een reeks in de achterliggende jaren. Ik leg dus geen link naar religiositeit, maar wel naar cultuur / oorspronkelijk land van herkomst.

Een paar van de grondvoorwaarden die worden gesignaleerd en die verantwoordelijk kunnen zijn voor deze verhoudingsgewijze bovenmatige criminaliteit zijn:
- niet of nauwelijk geintegreerd zijn van de ouders en grootouders
- relatieve hoge werkeloosheid
- laag opleidingsniveau
- disrespect en minachting voor alles wat westers is (maw het bijten naar de hand waar je uit eet)

Hou me ten goede, hiervoor stel ik niet alleen de bevolkingsgroep zelf verantwoordelijk, maar ook de politiek van de achterliggende 20 jaar en vooral 10 a 15 jaar. Die heeft er met haar neus bovenop gestaan, een beleid gevoerd van polderen, cultuur relativeren, taboes opleggend waar ze niet mochten zijn, laat maar lopen en pappen & nathouden.

Als Lubbers II en Paars I en II de eerste signalen en daarna de voortgaande ontwikkeling hadden serieus genomen, dan waren de problemen vergeleken met nu minimaal geweest.
En waar ik moeite mee heb is dat vrijwel al de bewindslieden, beleidsmakers, topbestuurders en politici van toen (met name van Paars) zijn gereset op andere invloedrijke posities (Wallage, Rosenmuller, Kok, Netelenbos, de Graaf, Brinkhorst, enz enz enz enz).

Zwarte Schaap
26-05-04, 09:10
Geplaatst door nard
Nee, dit vind ik weer te algemeen, ervan uit gaande dat verdachten schuldig zijn (hetgeen ze zijn, maar wat alleen nog juridisch afgetikt moet worden).
Ik ben het Mahden eens dat er zich een duidelijk verband aftekent tussen criminaliteit en auto-/allochtoniteit, waarbij jonge Marokkaanse jongens samen met nog een paar culturele herkomstgroepen de boventoon voeren.

Alleen lees je dat van één zo'n incident niet af, maar wel van een reeks in de achterliggende jaren. Ik leg dus geen link naar religiositeit, maar wel naar cultuur / oorspronkelijk land van herkomst.

Een paar van de grondvoorwaarden die worden gesignaleerd en die verantwoordelijk kunnen zijn voor deze verhoudingsgewijze bovenmatige criminaliteit zijn:
- niet of nauwelijk geintegreerd zijn van de ouders en grootouders
- relatieve hoge werkeloosheid
- laag opleidingsniveau
- disrespect en minachting voor alles wat westers is (maw het bijten naar de hand waar je uit eet)

Hou me ten goede, hiervoor stel ik niet alleen de bevolkingsgroep zelf verantwoordelijk, maar ook de politiek van de achterliggende 20 jaar en vooral 10 a 15 jaar. Die heeft er met haar neus bovenop gestaan, een beleid gevoerd van polderen, cultuur relativeren, taboes opleggend waar ze niet mochten zijn, laat maar lopen en pappen & nathouden.

Als Lubbers II en Paars I en II de eerste signalen en daarna de voortgaande ontwikkeling hadden serieus genomen, dan waren de problemen vergeleken met nu minimaal geweest.
En waar ik moeite mee heb is dat vrijwel al de bewindslieden, beleidsmakers, topbestuurders en politici van toen (met name van Paars) zijn gereset op andere invloedrijke posities (Wallage, Rosenmuller, Kok, Netelenbos, de Graaf, Brinkhorst, enz enz enz enz).

Waarom scoren Surinamers, Antilianen en andere groepen relatief gezien hoger dan de Marokkanen en krijgen alleen Marokkanen alle negatieve aandacht terwijl je zou verwachten dat de eerder genoemde groepen veel dichter bij de Nederlandse cultuur staan en dus je mag verwachten dat ze beter geintegreerd zijn? Komt daarbij nog dat Marokkanen op alle fronten meer worden uitgesloten zoals op de werkvloer en dergelijke en toch blijven ze lager scoren in de criminaliteitsstatistieken dan diegenen die al veel langer kennis en ervaring hebben met de Nederlandse cultuur.

Verder komen de minst geintegreerden, hun ouders, vrijwel niet voor in de statistieken. Kennelijk geldt er des te geintegreerder je bent des te hoger de criminaliteitscijfer uitkomt. Dat kun je ook zien bij de chinezen, ze zijn het minst geintegreerd en komen daardoor het minst voor in de statistieken. Bij de Turken kun je soortgelijks waarnemen. Turken zijn ook minder geintegreerd dan de Marokkanen maar scoren daardoor weer lager in de criminalitetsstatistieken.

Mijn stelling is dat het criminaliteitscijfer hoger wordt als je integreert en dat je daarom beter minder kunt integreren en je eigen cultuur gewoon beter hoog kunt houden.

nard
26-05-04, 09:35
Geplaatst door Zwarte Schaap
Waarom scoren Surinamers, Antilianen en andere groepen relatief gezien hoger dan de Marokkanen en krijgen alleen Marokkanen alle negatieve aandacht terwijl je zou verwachten dat de eerder genoemde groepen veel dichter bij de Nederlandse cultuur staan en dus je mag verwachten dat ze beter geintegreerd zijn? Komt daarbij nog dat Marokkanen op alle fronten meer worden uitgesloten zoals op de werkvloer en dergelijke en toch blijven ze lager scoren in de criminaliteitsstatistieken dan diegenen die al veel langer kennis en ervaring hebben met de Nederlandse cultuur.


1. Ik zei: "Ik ben het Mahden eens dat er zich een duidelijk verband aftekent tussen criminaliteit en auto-/allochtoniteit, waarbij jonge Marokkaanse jongens samen met nog een paar culturele herkomstgroepen de boventoon voeren."
Dus ik sloot andere groepen niet uit.
2. Surinamers zijn het probleem niet zozeer alswel de Antillianen met hun drugshandel.
3. Deze site heet Maroc.nl, dus noem ik de Marokkanen bij name. Juist omdat de Marokkaanse zaak hier vaak tegen beter weten in verdedigd wordt.
4. Waarom duik je nou weg achter andere groepen? Durf je het probleem niet in de ogen te kijken? Kan ik begrijpen .....



Verder komen de minst geintegreerden, hun ouders, vrijwel niet voor in de statistieken. Kennelijk geldt er des te geintegreerder je bent des te hoger de criminaliteitscijfer uitkomt. Dat kun je ook zien bij de chinezen, ze zijn het minst geintegreerd en komen daardoor het minst voor in de statistieken. Bij de Turken kun je soortgelijks waarnemen. Turken zijn ook minder geintegreerd dan de Marokkanen maar scoren daardoor weer lager in de criminalitetsstatistieken.


Daar is inderdaad nog weinig onderzoek naar gedaan. Zogenaamd braakliggend terrein. Dat komt omdat als je in de achterliggende 10 a 15 jaar het lef had in academische kringen te suggereren dat je onderzoek wilde doen naar dit type verbanden, was je uitgestotene. Genaamd "essentialist". En dat is nog niet weg.
Bovendien liep je het risico vanwege discriminatie of zelfs racisme een proces van de linkse partijen en groeperingen aan je broek te krijgen.
Dus hier valt nog veel werk te verrichten.
De eerste resultaten wijzen wel heel duidelijk in de richting dat slechte integratie van ouders en grootouders leidt tot een grotere kans op maatschappelijke problemen bij de kinderen.
Dat is ook zo logisch dat het eigenlijk geeneens onderzoek behoeft. Een kind pakt altijd over in zijn meest basale periode wat vader en moeder zeggen. En dat gaat er nooit meer uit en is vaak een opstap tot het hebben van verkeerde kennissen en vrienden, enz.
Daar zijn voorbeelden van te over.
Gelukkig is de Nederlandse regering verstandig genoeg om alvast een aantal beleidsstappen te zetten.

Chinezen slecht geintegreerd? Sorry, hier ga ik geeneens op in......



Mijn stelling is dat het criminaliteitscijfer hoger wordt als je integreert en dat je daarom beter minder kunt integreren en je eigen cultuur gewoon beter hoog kunt houden.

Ja, Schaap, stug volhouden. Die visie deel je ongeveer met cultuurrelativistisch links. Discussie met jouw is niet succesvol heb ik al ontdekt.
Ik ben in ieder geval blij dat de windrichting in dit land gewijzigd is en voor de komende jaren ook het beleid. Ben ontzettend blij dat de momenteel regerende macht haar oren niet meer (zo zeer) laat hangen naar de flanken die ongeveer een gelijke visie huldigen als jij.

Wegend met jouw stelling zijn deze Marokkaanse jongens dus blijkens hun gedrag heel goed geintegreerd.
Tijd voor desintergratie...... ;)

nard
26-05-04, 14:42
Parodieer maar ergens in het veluwe met je fundamentalistische vrienden. [Rc]


Alsof het nooit zou gebeuren .....

:rolleyes:



- Het is trouwens de Veluwe ....

Orakel
26-05-04, 15:51
Geplaatst door nard
[B]1De eerste resultaten wijzen wel heel duidelijk in de richting dat slechte integratie van ouders en grootouders leidt tot een grotere kans op maatschappelijke problemen bij de kinderen.
Dat is ook zo logisch dat het eigenlijk geeneens onderzoek behoeft. Een kind pakt altijd over in zijn meest basale periode wat vader en moeder zeggen. En dat gaat er nooit meer uit en is vaak een opstap tot het hebben van verkeerde kennissen en vrienden, enz.
Daar zijn voorbeelden van te over.

Meest basale periode is pakkumbeet tot het 3e levensjaar. Sla Ericsson er maar es op na. Niet het mobieltje, maar de ontwikkelingspsycholoog.
Daarom ben ik wel erg benieuwd naar een onderbouwing van hetgeen je hierboven stelt, over dat het er nooit meer uit gaat en een opstap is tot.... Kun je daar iets over uitweiden?




Die visie deel je ongeveer met cultuurrelativistisch links.

Kun je deze ook uitleggen? Anders ga ik het weer als Pavlov-reactie zien?

Zwarte Schaap
27-05-04, 12:34
Geplaatst door nard
1. Ik zei: "Ik ben het Mahden eens dat er zich een duidelijk verband aftekent tussen criminaliteit en auto-/allochtoniteit, waarbij jonge Marokkaanse jongens samen met nog een paar culturele herkomstgroepen de boventoon voeren." Dus ik sloot andere groepen niet uit.
2. Surinamers zijn het probleem niet zozeer alswel de Antillianen met hun drugshandel.
3. Deze site heet Maroc.nl, dus noem ik de Marokkanen bij name. Juist omdat de Marokkaanse zaak hier vaak tegen beter weten in verdedigd wordt.
4. Waarom duik je nou weg achter andere groepen? Durf je het probleem niet in de ogen te kijken? Kan ik begrijpen .....

(1)
Die allochtone groepen zijn toevallig wel bijna alle allochtone groepen in Nederland. Het is de nieuwe trend die past bij de schijnheiligheid. Men weet dat er vele factoren zijn die ervoor kunnen zorgen dat bepaalde groepen vatbaarder zijn voor criminaliteit. Dat kunnen bijvoorbeeld werkloosheid, opleidingsniveau, uitsluiting van de arbeidsmarkt, machogedrag, meeloperij, onzekerheid, discriminatie, slechte economische tijden, economische positie, stedeling of dorpeling...etc zijn.

Om de eigen verantwoordelijkheid van de autochtonen inzake de discriminatie en uitsluiting van de werkvloer te ontlopen legt men liever de nadruk op de etniciteit. Daarnaast wil men een versnelde assimilatie brengen waarbij het past om de culturele achtergrond van allochtonen te criminaliseren.

Zoals ik al eerder zei, marokkanen hebben nooit het hoogste criminaliteitscijfer gehad maar de media en politici doen alsof dat wel zo is. Waarom? Waarom legt men niet de nadruk op de cultuur van de groepen die het meest vertegenwoordigd zijn (Surinamers en antilianen)? Het komt de beleidsmakers niet goed uit omdat die groepen cultureel gezien het dichtstbij de autochtone cultuur zitten en zou de mediahype mislukken. Immers de cultuur die men wil breken is de islam, die wil men assimileren.

Het zwarte schaap is dan snel gevonden in de Marokkaan. Wat men trouwens vaak over het hoofd ziet is het verschil tussen jeugdcriminaliteit en de volwassenen criminaliteit. De jeugdcriminaliteit is maar 10 % van de totale zaken die een rechter voorgelegd krijgt. De Volwassenencriminaliteit is pas echt een probleem.

(2)
Volgens mij weet jij niet waarover je praat. Drugshandel is het grootst bij beide groepen. De meeste coke komt uit de Antillen en Suriname alleen kunnen surinamers niet zo makkelijk massaal als de antillianan naar Nederland komen. Antillianen hebben namelijk al een Nederlandse paspoort en kunnen wannneer ze willen een pakketje gaan smokkelen. Maar dat wil niet zeggen dat er geen coke uit suriname komt, het verschil zit hem in de smokkeltechniek.

(3)
Het verbinden van cultuur met criminaliteit doet men hoofdzakelijk bij de Marokkanen en Turken. Ik toon je aan dat men een hypocriete spelletje speelt met de culturele afkomst van Marokkanen. Dat er meer zaken spelen waarom men juist de Marokkanen moet hebben als men cultuur en criminaliteit met elkaar in verbindt. Waarom hoor je nooit berichten in de media en politiek inzake integratie en culturele afkomst van juist de groepen die het meest vertegenwoordigt zijn in de criminaliteit (Surinamers en Antillianen)?

Ik zal het antwoord nog een keer geven. Het komt de autochtonen god uit om zo een stok te hebben om assimilatie af te dwingen en te legitimeren. dat past niet bij de goepen waarvan de cultuur, taal en geloof het dichtsbij de autochtnen staat.

(4)
Ik duik niet weg achter andere groepen. Hoe vaak geef ik de andere groepen de schuld? Hoe vaak schrijf ik over surinamers of antilianen? Alleen wanneer het terzake doende is zal ik het over andere groepen hebben. Nu is het belangrijk omdat men de afkomst en criminaliteit aan elkaar koppelt. Hierbij gebruikt men de verkeerde feiten en trekt men daardoor een verkeerde conclusie. Want als men zich aan de feiten zou houden dan zou men niet de conclusie trekken dat des te minder je geintegreerd bent des te hoger de criminaliteitscijfer. Het is gewoon een vies spelletje om assimilatie te versnellen en af te dwingen bij voornamelijk moslim emigranten en waarbij voor Marokkanen als kop van jut mogen fungeren.

Trouwens over surinamers zou je moeten weten dat er verschil is tussen de verschillende bevolkingsgroepen. Als men alleen de creolen zou nemen zouden de cijfers nog hoger uitvallen alleen nu halen surinaamse javanen, chinezen en hindoestanen het gemiddelde omlaag.
Als je dus goed kijkt zou je een verband kunnen leggen tussen huidskleur. Hoe zwarter je bent des te meer wordt je gediscrimineerd en dat op de lange duur gevolgen heeft voor de criminaliteit. Zou bezien moet de oorzaak gezien worden in de discriminatie en uitsluiting die de autochtonen angstvallig verborgen houden en liever andere leugens verzinnen om de schuld af te schuiven.

Wat dat betreft ben ik blij dat Marokkanen en Turken door hun eigen cultuur meer op het rechte pad gehouden worden, want als ze net zo geassimileerd en donker waren als de Surinaamse creolenen en Antillianen dan zou het nog erger met ze gesteld zijn.



Daar is inderdaad nog weinig onderzoek naar gedaan. Zogenaamd braakliggend terrein. Dat komt omdat als je in de achterliggende 10 a 15 jaar het lef had in academische kringen te suggereren dat je onderzoek wilde doen naar dit type verbanden, was je uitgestotene. Genaamd "essentialist". En dat is nog niet weg.
Bovendien liep je het risico vanwege discriminatie of zelfs racisme een proces van de linkse partijen en groeperingen aan je broek te krijgen.
Dus hier valt nog veel werk te verrichten.

Kennelijk loop jij achter, ten eerste heb je het criemrapport dat puur opgezet is om een verband te leggen met de cultuur en criminaliteit. Deze onderzoek van het ministerie van justitie is al zeker voor 1995 begonnen. Een eindproduct daarvan is de studie van Van Gemert die aangemoedigd werd om de leugen te vervolmaken zodat de nadruk meer komt te liggen op cultuur.

Ik zoek de oorzaak meer in de moderne massacultuur die jongeren de verkeerde normen en waarden aanleert op het moment dat jongeren het zwakst zijn en het meest onzeker zijn. Daarnaast is er ook een belangrijke rol weggelegd voor discriminatie wat men helaas angstvallig verborgen houdt.


De eerste resultaten wijzen wel heel duidelijk in de richting dat slechte integratie van ouders en grootouders leidt tot een grotere kans op maatschappelijke problemen bij de kinderen. Dat is ook zo logisch dat het eigenlijk geeneens onderzoek behoeft. Een kind pakt altijd over in zijn meest basale periode wat vader en moeder zeggen. En dat gaat er nooit meer uit en is vaak een opstap tot het hebben van verkeerde kennissen en vrienden, enz. Daar zijn voorbeelden van te over. Gelukkig is de Nederlandse regering verstandig genoeg om alvast een aantal beleidsstappen te zetten

Kun je me die resultaten aanreiken van die onderzoeken? Je opmerking dat het geen onderzoek behoeft is uiterst dom.


Ja, Schaap, stug volhouden. Die visie deel je ongeveer met cultuurrelativistisch links. Discussie met jouw is niet succesvol heb ik al ontdekt.
Ik ben in ieder geval blij dat de windrichting in dit land gewijzigd is en voor de komende jaren ook het beleid. Ben ontzettend blij dat de momenteel regerende macht haar oren niet meer (zo zeer) laat hangen naar de flanken die ongeveer een gelijke visie huldigen als jij.

Wegend met jouw stelling zijn deze Marokkaanse jongens dus blijkens hun gedrag heel goed geintegreerd.
Tijd voor desintergratie...... Ik heb schijt aan links en rechts. Ik bekritiseer gewoon fabeltjes en prik de hypocriete leugenachtige ballonen door.

Isaac
27-05-04, 12:44
Geplaatst door Zwarte Schaap
*gelul*

Bijna alles wat jij aanstipt wordt ontkracht door een onderzoek wat ik in een ander draadje aanwijs.

Zwarte Schaap
27-05-04, 12:47
Geplaatst door Isaac
Ik heb geen argumenten

Rot dan op en laat me met rust.

Orakel
27-05-04, 19:07
Geplaatst door Zwarte Schaap

Verder komen de minst geintegreerden, hun ouders, vrijwel niet voor in de statistieken. Kennelijk geldt er des te geintegreerder je bent des te hoger de criminaliteitscijfer uitkomt.

Mijn stelling is dat het criminaliteitscijfer hoger wordt als je integreert en dat je daarom beter minder kunt integreren en je eigen cultuur gewoon beter hoog kunt houden.

:D


Over de vraag of in de ‘onverklaarde rest’ ook cultuurkenmerken
een rol spelen, is het volgende te zeggen. Uit empirisch onderzoek
blijkt dat de feitelijke migranten –de eerste generatie – minder betrokken zijn bij delinquentie dan hun nakomelingen.

Dit plaatst een vraagteken bij de cultuurverklaring.
Het is immers aannemelijk dat juist de eerste generatie het sterkst georiënteerd is op de ‘oorspronkelijke cultuur’, terwijl volgende generaties meer geïntegreerd raken in het ontvangende land.

Amerikaans onderzoek laat zien dat deze grotere mate van integratie (qua taal, culturele oriëntatie, sociaal contact en sociale vaardigheid) leidt tot hogere criminaliteit wanneer althans de individuele
economische omstandigheden ongunstig blijven .
http://meritbbs.unimaas.nl/staff/bas/publications/dutch/Veenman.pdf

Zwarte Schaap
27-05-04, 19:34
Geplaatst door Orakel
:D


Over de vraag of in de ‘onverklaarde rest’ ook cultuurkenmerken
een rol spelen, is het volgende te zeggen. Uit empirisch onderzoek
blijkt dat de feitelijke migranten –de eerste generatie – minder betrokken zijn bij delinquentie dan hun nakomelingen.

Dit plaatst een vraagteken bij de cultuurverklaring.
Het is immers aannemelijk dat juist de eerste generatie het sterkst georiënteerd is op de ‘oorspronkelijke cultuur’, terwijl volgende generaties meer geïntegreerd raken in het ontvangende land.

Amerikaans onderzoek laat zien dat deze grotere mate van integratie (qua taal, culturele oriëntatie, sociaal contact en sociale vaardigheid) leidt tot hogere criminaliteit wanneer althans de individuele
economische omstandigheden ongunstig blijven .


http://meritbbs.unimaas.nl/staff/bas/publications/dutch/Veenman.pdf

Haha cool ! Dat wist ik niet.

Ik heb alleen ooit een commentaar van Frank Bovenkerk op het onderzoek van Van Gemert in een sociologisch tijdschrift gelezen dat als cultuur en een verminderde integratie leiden tot meer criminaliteit dan waarom komen de ouders van de jongeren het minst voor in de criminaliteitsstatistieken?

mark61
28-05-04, 00:17
In plaats van 'cultuur' is misschien 'culture shock' van toepassing. De spagaat tussen cultuur van de ouders en de beleefde straatcultuur. Of zo. Het is mij nog altijd niet duidelijk waar eventuele verschillen tussen Marokkaanse en Turkse jongeren vandaan komen. Heb een beetje de indruk dat Turkse ouders meer gebrand zijn op, en vertrouwd zijn met het idee van, onderwijs & carrière voor hun kinderen dan Marokkaanse ouders. Maar misschien is dat onzin. Overigens is er geloof ik over Marokkaanse meisjes sowieso niets bijzonders te melden op dit gebied.

In any case is dit de periode van Marokkanenbashing, Turken komen er niet eens meer aan te pas. Die zitten tevreden in de luwte. Voor zo lang als het duurt.

Sou
28-05-04, 00:31
Geplaatst door Rob T

Wellicht zouden ze zich daardoor wat meer Nederlander voelen en niet op deze wijze met hun Nederlandse medemens omspringen.


Geloof je het zelf? :rolleyes:





Thalla,
Sou

Zwarte Schaap
28-05-04, 00:53
Geplaatst door mark61
In plaats van 'cultuur' is misschien 'culture shock' van toepassing. De spagaat tussen cultuur van de ouders en de beleefde straatcultuur. Of zo. Het is mij nog altijd niet duidelijk waar eventuele verschillen tussen Marokkaanse en Turkse jongeren vandaan komen. Heb een beetje de indruk dat Turkse ouders meer gebrand zijn op, en vertrouwd zijn met het idee van, onderwijs & carrière voor hun kinderen dan Marokkaanse ouders. Maar misschien is dat onzin. Overigens is er geloof ik over Marokkaanse meisjes sowieso niets bijzonders te melden op dit gebied.

In any case is dit de periode van Marokkanenbashing, Turken komen er niet eens meer aan te pas. Die zitten tevreden in de luwte. Voor zo lang als het duurt.

Turken schijnen volgens onderzoeken en berichten in de media minder geintegreerd te zijn dan Marokkanen. Het past precies in de lijn van des te minder geintegreerd des te minder je voorkomt in de criminaliteitsstatistieken.

Je zou je ook kunnen afvragen waarom er zo een verschil is tussen de Turken en de Antilianen of Surinamers of kaapverdianen of de Oost-Europeanen is.

Bij Turken en Marokkanen komt het denk ik meer door de mogelijkheid van toegang tot de eigen cultuur. Turkse ouders zijn vaker geletterd zodat ze meer toegang hebben tot de eigen cultuur. Verder is het turks met de Europese letters toegangkelijker voor de Turkse jongeren. Daarnaast zijn Turken meer en beter georganiserd zodat ze meer eigen ruimtes beheren en elkaar daar treffen. De Turkse overheid stimmuleert dat zelfs.

Marokkanen zijn gezien de dictatuur die in het Marokkaanse geval organiseren ontmoedigt zoniet verboden werd, zijn marokkanen minder bedreven in zelforganiseren. Voor organiseren heb je ook een zekere mate van geletterdheid nodig, gezien de vrij eenzijdige Marokkaanse immigratie uit een specifiek gebied, voornamelijk vanuit het ongeletterde platteland is dit ook een mogelijke obstakel geweest. de Turkse immigratie is veel gevarieerder.

Daardoor hebben de Turken een betere toegang tot de eigen cultuur en kunnen ze dat denk ik iets beter dan Marokkanen in stand houden. dan komen we wer bij de stelling des te minder geintegreerd(en dus meer toegang hebt tot je eigen culturele afkomst) des te minder je mensen krijgt die tussen het wal en het schip belanden en dus ook minder in de criminaliteitsstatistieken voorkomen.

mark61
28-05-04, 01:15
Geplaatst door Zwarte Schaap
Je zou je ook kunnen afvragen waarom er zo een verschil is tussen de Turken en de Antilianen of Surinamers of kaapverdianen of de Oost-Europeanen is....Daarnaast zijn Turken meer en beter georganiserd zodat ze meer eigen ruimtes beheren en elkaar daar treffen. De Turkse overheid stimmuleert dat zelfs.

Misschien is onzekerheid over de culturele identiteit het verbindende idee. Ik denk dat met name Sur. creolen en Antillianen daar ook last van hebben.
Over de geletterdheid van Turkse ouders, vaak Koerden overigens, zou ik me geen illusies maken. Wel is de samenhang zo groot dat altijd wel een beroep kan worden gedaan op iemand met meer scholing of kennis van de Nederlandse maatschappij. Sterker nog, er is zelfs een bedrijfstak van commerciële 'adviesbureaus' die Turken wegwijs maakt op allerlei gebieden in NL, van huursubsidie tot onderwijs, enfin, je kan het zo gek niet bedenken of je kan er in je moerstaal informatie over krijgen. Bestaan zulke bureaus ook voor/van Marokkanen? En ik heb de indruk dat Turken meer Turkse kranten (Eur. editie) lezen dan Marokkanen.

Ik vraag me altijd af hoe het zit met 2e generatie Marokkanen en hun beheersing van het Standaard- dan wel Marokkaans Arabisch. Laag zeker? Veel Iraniers bijvoorbeeld in het westen zijn gewend om te mailen en te internetten in een informele transcriptie van het Farsi, in het Latijnse schrift dus. Hier op het forum zie je dat ook wel, maar maar incidenteel, niet standaard.


Daardoor hebben de Turken een betere toegang ... dus ook minder in de criminaliteitsstatistieken voorkomen.

Dat is zeker zo, want misdaad in het land van herkomst is natuurlijk te verwaarlozen. Al neemt die in Turkije de laatste jaren toe. Maar de eerste bankoverval bijvoorbeeld was pas een aantal jaren geleden. Bijzondere innovatie zal ik maar zeggen.

Maar of het op zich een leuk idee is dat er volledig gesegregeerde gemeenschappen zijn, dat denk ik niet. Leuk voor de misdaadcijfers, maar een potentiële tijdbom. Tenslotte mag ik aannemen dat bij de jodenvervolgingen het feit dat joden gezien werden als ('arrogant') in zichzelf gekeerde gemeenschappen heeft meegespeeld. Wie kan je makkelijker de schuld ergens van geven dan een zo te zien gesloten, 'vreemde' groep?

Mahden
28-05-04, 18:10
Tenslotte mag ik aannemen dat bij de jodenvervolgingen het feit dat joden gezien werden als ('arrogant') in zichzelf gekeerde gemeenschappen heeft meegespeeld. Wie kan je makkelijker de schuld ergens van geven dan een zo te zien gesloten, 'vreemde' groep?





Toch mag een groep zich wel kunnen afzonderen,

over de chinees wordt ook nooit geklaagd.

Ieder z'n meug dacht ik zo !

Tomas
28-05-04, 18:18
Geplaatst door Mahden
Toch mag een groep zich wel kunnen afzonderen,

over de chinees wordt ook nooit geklaagd.

Ieder z'n meug hoor !

Dat klopt. Die hele integratie discussie is dan ook een symbool voor allerlei andere frustraties. De frustraties die niet benoemd kunnen of mogen worden.

Maar ook kan een afgezonderde groep plotsklaps heel erg het mikpunt van haat worden in een samenleving. Het geheimzinnige en onbekende kan heel veel haat opwekken. 't is misschien dat dankzij de nogal luidruchtige en half geintegreerde Marokkanen dergelijke groepen als de chinezen het nu zo makkelijk hebben.

mark61
28-05-04, 18:29
Geplaatst door Mahden
Toch mag een groep zich wel kunnen afzonderen,

over de chinees wordt ook nooit geklaagd.

Ieder z'n meug dacht ik zo !

De eerste Chinezen werden hier geminacht. Het is dat de groep zo klein is gebleven en de 'jeugd' zich nooit op een plein manifesteert dat ze tot nog toe de dans zijn ontsprongen. Wacht maar tot er 200.000 van zijn en ze anti-Tibetdemo's gaan organiseren. Moet je s zien.

Mahden
28-05-04, 23:02
Er zijn heel wat chinesen in europa en ze zijn gelijk de joden geen enkele steen des aanstoots,

dus

het kan !!!

Joesoef
29-05-04, 00:08
Geplaatst door Mahden
Er zijn heel wat chinesen in europa en ze zijn gelijk de joden geen enkele steen des aanstoots,

dus

het kan !!!

Wees blij dat ik geen chinees ben want anders had ik je koppie gesneld. Ik ken namelijk geen chinezen die kinderen door het hoofd schieten, huizen plat buldozeren, landbouwgronden vernielen, water van anderen jatten etc etc....