PDA

Bekijk Volledige Versie : Verslechterende werkomstandigheden zijn bevorderlijk voor extreem-rechtse bewegingen



Zwarte Schaap
24-05-04, 23:31
'Slechte arbeidsmarkt voedt extreem-rechts'

AMSTERDAM - Verslechterende werkomstandigheden zijn bevorderlijk voor extreem-rechtse bewegingen. Dat blijkt uit een maandag gepubliceerd onderzoek van de Europese Unie.

De onderzoekers constateren dat de aantrekkingskracht van extreem-rechts toeneemt naarmate de arbeidsomstandigheden slechter worden, de arbeidsmarkt onzekerder wordt en de kwaliteit van het leven in het algemeen afneemt. " Het scheppen van meer en betere banen (...) is cruciaal", aldus EU-onderzoekscommissaris Philippe Busquin.

Voor het onderzoek zijn interviews gehouden in Oostenrijk, België, Denemarken, Frankrijk, Duitsland, Hongarije, Italië en Zwitserland. In deze landen is 27 procent van de werkende bevolking zich de afgelopen vijf jaar minder zeker van zijn baan gaan voelen; 18 procent is zekerder. Van de 27 procent voelen velen zich het slachtoffer van onrecht, hetgeen leidt tot vooroordelen tegenover immigranten en minderheden versterkt.


Bron: de Telegraaf 24/0/04

barfly
25-05-04, 07:45
In landen waar de economische vooruitgang afneemt en veel mensen vooral jongeren werkloos raken zie je al snel dat men gaat neigen naar uitersten dat geldt niet alleen voor extreem-rechts maar ook voor extreem-links en ook extreem-religieus. Niet zo gek volgens mij als je namelijk niets te doen hebt en er zijn geen vooruitzichten op betere leefomstandigheden, mensen al snel radicaliseren.

nard
25-05-04, 07:56
Geplaatst door barfly
In landen waar de economische vooruitgang afneemt en veel mensen vooral jongeren werkloos raken zie je al snel dat men gaat neigen naar uitersten dat geldt niet alleen voor extreem-rechts maar ook voor extreem-links en ook extreem-religieus. Niet zo gek volgens mij als je namelijk niets te doen hebt en er zijn geen vooruitzichten op betere leefomstandigheden, mensen al snel radicaliseren.

...... en als bevoogdend links heeft laten zien dat ze alleen maar hun eigen ideeen dwingend op kunnen leggen aan hun omgeving onder het mom van tolerantie en vrijheid, de zak met geld leeg kunnen maken en geen enkele meerwaarde kunnen bestendigen voor de toekomst en voor moeilijke jaren ........

(kleine aanvulling)

barfly
25-05-04, 08:36
Geplaatst door nard
...... en als bevoogdend links heeft laten zien dat ze alleen maar hun eigen ideeen dwingend op kunnen leggen aan hun omgeving onder het mom van tolerantie en vrijheid, de zak met geld leeg kunnen maken en geen enkele meerwaarde kunnen bestendigen voor de toekomst en voor moeilijke jaren ........

(kleine aanvulling)

Mjah, ik had een bredere kijk, oa landen waar economisch over het algemeen geen donder gebeurt ze je dit soort verschijnselen ook heel erg.

Maar ik ben het wel met je eens dat we al decennia hetzelfde stramien kunnen waarnemen, de economie gaat goed en links komt in de regering en geeft al het geld uit ipv een gedeelte opzij te zetten, en als het economisch slechter gaat dan mag rechts het oplossen door onsympathieke maatregelen te nemen als enorme bezuinigingen ipv een appeltje voor de dorst achter de hand te hebben. Opmerkelijk.

TonH
25-05-04, 10:27
Geplaatst door nard
...... en als bevoogdend links heeft laten zien dat ze alleen maar hun eigen ideeen dwingend op kunnen leggen aan hun omgeving onder het mom van tolerantie en vrijheid, de zak met geld leeg kunnen maken en geen enkele meerwaarde kunnen bestendigen voor de toekomst en voor moeilijke jaren ........

(kleine aanvulling)

Juist, in van die landen waar rechts het grootste deel van de laatste 60 jaar aan de macht was en tot twee keer toe door potverteren die landen in economische crises hebben gestort en dan het zgn. 'bevoogdend links' als excuustruus of schaamlap gebruiken. :fpetaf:

Robbedoes
25-05-04, 11:48
Zwart Schaap kun je mij nu eens uitleggen wat jij verstaat onder extreem rechts?

Zwarte Schaap
25-05-04, 13:54
Geplaatst door Robbedoes
Zwart Schaap kun je mij nu eens uitleggen wat jij verstaat onder extreem rechts?

Waarom stel je die vraag aan mij?