PDA

Bekijk Volledige Versie : Nou ze hangen hoor.



taouanza
25-05-04, 16:50
De gordijnen.
En ik kan niet echt zeggen of ze mooi zijn en de kamer opbeuren. Mischien omdat ik er al 3 dagen mee bezig ben en her en der nog schroeven, ringen en boren liggen. Ik zie wel al dat ze in lengte verschillen. Owee als iemand daar over begint.:mad:
Die ringen zorgen voor een douchegordijneffect nou dat wil je niet echt in je woonkamer, een douchegordijneffect.
Ik ga de woonkamer opruimen en daarna ga ik boodschappen doen. Mischien als ik dan terug kom ziet het eruit of een metamorfoseteam is geweest.: :boeps:

Simon
25-05-04, 16:55
Sommige topics hebben echt ter illustratie een foto nodig .....

mark61
25-05-04, 16:56
Je kamer kan hoogstens worden opgefleurd, jij misschien opgebeurd. Die ringen de volgende keer achter de zoom naaien ipv aan de bovenkant. Misschien kan je de lengte nog corrigeren door de ringen van het kortste gordijn met wat langer garen aan de zoom te naaien. Of liever gewoon gordijnhaakband op strijken. Enfin, als dit geen betweten is weet ik het ook niet meer.

taouanza
25-05-04, 16:59
Geplaatst door Simon
Sommige topics hebben echt ter illustratie een foto nodig .....

Ik heb geen digitale camera anders zou ik het zeker doen. Ik ben zeer trots op mijn woonkamer. Zeker nu we hebben in het weekend alles anders gezet.

Simon
25-05-04, 16:59
Geplaatst door mark61
Je kamer kan hoogstens worden opgefleurd, jij misschien opgebeurd. Die ringen de volgende keer achter de zoom naaien ipv aan de bovenkant. Misschien kan je de lengte nog corrigeren door de ringen van het kortste gordijn met wat langer garen aan de zoom te naaien. Of liever gewoon gordijnhaakband op strijken. Enfin, als dit geen betweten is weet ik het ook niet meer.

Mischien moet je inburgeringscursussen gaan geven of doe je dat al?

taouanza
25-05-04, 17:00
Geplaatst door mark61
Je kamer kan hoogstens worden opgefleurd, jij misschien opgebeurd. Die ringen de volgende keer achter de zoom naaien ipv aan de bovenkant. Misschien kan je de lengte nog corrigeren door de ringen van het kortste gordijn met wat langer garen aan de zoom te naaien. Of liever gewoon gordijnhaakband op strijken. Enfin, als dit geen betweten is weet ik het ook niet meer.

Je hebt gelijk. Ik had die ringen achter de zoom moeten naaien. Hmmm why didn't i think of that?verveeld

mark61
25-05-04, 17:07
Geplaatst door Simon
Mischien moet je inburgeringscursussen gaan geven of doe je dat al?

Ik geef al sinds 1963 gordijnnaaiintegratiecursussen aan moslima's in het buurthuis. Maar toen hadden ze nog geen opstrijkband, mind you. Ik heb wel het hoofddoekje-met-ingenaaid-randelastiek uitgevonden voor absolute zekerheid, maar het sloeg niet aan. Vreemd.

mark61
25-05-04, 17:10
Geplaatst door taouanza
Je hebt gelijk. Ik had die ringen achter de zoom moeten naaien. Hmmm why didn't i think of that?verveeld

Je kan het zonder schade ongetwijfeld alsnog doen, maar dan worden je gordijnen misschien te kort. En die zoom gaat dan natuurlijk een beetje schuin hangen, misschien is dat ook geen gezicht. Maar het komt wel voor, in de praktijk. Enfin, doe mij maar rails en haken.

taouanza
25-05-04, 17:13
Geplaatst door mark61
Je kan het zonder schade ongetwijfeld alsnog doen, maar dan worden je gordijnen misschien te kort. En die zoom gaat dan natuurlijk een beetje schuin hangen, misschien is dat ook geen gezicht. Maar het komt wel voor, in de praktijk. Enfin, doe mij maar rails en haken.

Tjah ik dacht juist dat dit makkelijker was.:moe:

taouanza
25-05-04, 17:14
Geplaatst door mark61
Ik geef al sinds 1963 gordijnnaaiintegratiecursussen aan moslima's in het buurthuis. Maar toen hadden ze nog geen opstrijkband, mind you. Ik heb wel het hoofddoekje-met-ingenaaid-randelastiek uitgevonden voor absolute zekerheid, maar het sloeg niet aan. Vreemd.

Had je ff eerder kunnen zeggen, zeg!:mad:

mark61
25-05-04, 17:16
Geplaatst door taouanza
Tjah ik dacht juist dat dit makkelijker was.:moe:

Jah ik heb wel eens dezelfde gedachtengang gehad, vandaar dat ik zo meeleef. Gelukkig heb ik op tijd voor optie band gekozen. Hangt, sluit en opent beter vinnik.

mark61
25-05-04, 17:18
Geplaatst door taouanza
Had je ff eerder kunnen zeggen, zeg!:mad:

Had je maar eerder om advies moeten vragen. Een doe-het-zelf-rubriek is vast niet in strijd met de statuten van maroc.nl.

taouanza
25-05-04, 17:23
Geplaatst door mark61
Jah ik heb wel eens dezelfde gedachtengang gehad, vandaar dat ik zo meeleef. Gelukkig heb ik op tijd voor optie band gekozen. Hangt, sluit en opent beter vinnik.

Ja dat was me ook opgevallen toen ik bij de buren mijn boormachine ging halen. Ik keek naar hun gesloten gordijnen en zag dat het eigenlijk veel simpeler was.
En voor 1,65 had ik vandaag nieuwe boren gekocht dus ik had het makkelijk kunnen maken.

mark61
25-05-04, 17:28
Geplaatst door taouanza
Ja dat was me ook opgevallen toen ik bij de buren mijn boormachine ging halen. Ik keek naar hun gesloten gordijnen en zag dat het eigenlijk veel simpeler was.
En voor 1,65 had ik vandaag nieuwe boren gekocht dus ik had het makkelijk kunnen maken.

Kijk, das nou weer een verschil. Jij zag dus de moeilijkheid in gaten boren? Dat kan, vooral als je plafond van van dat oerend harde beton is. Dus probeer ik gordijnrails ook het liefste aan het kozijn vast te schroeven. Ik zag het probleem meer in het naaiwerk. Maar met dat zelfplakhaakband was het snel opgelost. Ook meer vrijheid in plooien en passend maken. Wat een slap gelul zeg... :maf3:

taouanza
25-05-04, 17:33
Geplaatst door mark61
Kijk, das nou weer een verschil. Jij zag dus de moeilijkheid in gaten boren? Dat kan, vooral als je plafond van van dat oerend harde beton is. Dus probeer ik gordijnrails ook het liefste aan het kozijn vast te schroeven. Ik zag het probleem meer in het naaiwerk. Maar met dat zelfplakhaakband was het snel opgelost. Ook meer vrijheid in plooien en passend maken. Wat een slap gelul zeg... :maf3:


Slap gelul?
Beter dan die eeuwige zwartwitdiscussies die nergens toe leiden.
Hier kan men nog leren dat je beter rails en haakjes moet nemen ipv roedel en ringen.

Ik zag het probleem in die ouderwetse haakjes maar je hebt ook van die S vormige haakjes. En dat van zelfplakhaakband wist ik niet.
Wa me meest stoort is dat ik toch geld heb uitgegeven aan dit huis. Ik wil hier weg weg weg.

mark61
25-05-04, 17:42
Geplaatst door taouanza
Slap gelul?
Beter dan die eeuwige zwartwitdiscussies die nergens toe leiden.
Hier kan men nog leren dat je beter rails en haakjes moet nemen ipv roedel en ringen.

Ik zag het probleem in die ouderwetse haakjes maar je hebt ook van die S vormige haakjes. En dat van zelfplakhaakband wist ik niet.
Wa me meest stoort is dat ik toch geld heb uitgegeven aan dit huis. Ik wil hier weg weg weg.

OK, gaan we nog even door. Ik heb voor die tijd ook nog wel eens met de hand 2 x 4 meter haakband opgenaaid, bij gebrek aan naaimachine. Een beetje oversized gordijnen, en meestal kan je ze meeverhuizen. Met de uitschuifrails natuurlijk (gaan tot 4 meter). Maar ik haat ze, want op den duur blijft je gordijn steken. En die s-vormige haken zijn handig, alleen kan je er geen plooien mee maken. Als je die gordijnen laat maken, plakken ze de plooien op de een of andere manier vantevoren, maar hoe dat gaat weet ik niet. Dus dan moet je als je het zelf doet weer dat band aan elkaar gaan naaien voor de plooien. Die ouderwetse haakjes is wel een gemier maar al met al gaat dat toch sneller.

Rabi'ah.
25-05-04, 22:11
Geplaatst door mark61
OK, gaan we nog even door. Ik heb voor die tijd ook nog wel eens met de hand 2 x 4 meter haakband opgenaaid, bij gebrek aan naaimachine. Een beetje oversized gordijnen, en meestal kan je ze meeverhuizen. Met de uitschuifrails natuurlijk (gaan tot 4 meter). Maar ik haat ze, want op den duur blijft je gordijn steken. En die s-vormige haken zijn handig, alleen kan je er geen plooien mee maken. Als je die gordijnen laat maken, plakken ze de plooien op de een of andere manier vantevoren, maar hoe dat gaat weet ik niet. Dus dan moet je als je het zelf doet weer dat band aan elkaar gaan naaien voor de plooien. Die ouderwetse haakjes is wel een gemier maar al met al gaat dat toch sneller.

Jij weet ook óveral wat van he? :schok:

mark61
25-05-04, 22:16
Geplaatst door Rabi'ah.
Jij weet ook óveral wat van he? :schok:

Ik bluf me overal in en uit. :fpimp:

nard
25-05-04, 22:19
Geplaatst door taouanza
Had je ff eerder kunnen zeggen, zeg!:mad:

Jij zit nog te tobben met dubbelzijdig tape??

:D

Maarten
26-05-04, 03:48
Die ringen achter de zoom naaien, dat wordt niks. Het gaat dan toch zo hangen, dat je het naaipunt helemaal onder aan de ring krijgt. En wat er boven zit wijst dan niet meer naar boven, maar de kamer in.
Ik snap hoe blij je van deze post wordt..

En je wil niet weg.. je gaat nou kwaad worden, goed kijken, en als een razende er aan werken om het af te maken! Enige manier.
We beginnen je een beetje zielig te vinden namelijk! :D
We begrijpen dat je het als vrouw niet alleen aan kunt.. :D
Als van nature niet, zeg maar.. :hihi:

Tomas
26-05-04, 08:39
Tjezus, wat een hoop mannen in dit vrouwekul topic!

Dat ik hier zit komt omdat ik even dacht dat T d'r BH als een echte feministe aan de wilgen had gehangen.

Mark
26-05-04, 08:43
Als je nou gewoon de ikea instructies volgt dan kan er toch weinig mis gaan?

sienia
26-05-04, 08:54
Feliciteerd.

Ik weet hoeveel tijd en energie je er in hebt gestoken.

:giechel:

mark61
26-05-04, 11:08
Nah Ta heeft in ieder geval niet te klagen over gebrek aan medeleven. Zelfs over haar BHs maken ze zich al zorgen.

taouanza
26-05-04, 15:27
Geplaatst door Maarten
Die ringen achter de zoom naaien, dat wordt niks. Het gaat dan toch zo hangen, dat je het naaipunt helemaal onder aan de ring krijgt. En wat er boven zit wijst dan niet meer naar boven, maar de kamer in.
Ik snap hoe blij je van deze post wordt..



:loens:


En je wil niet weg.. je gaat nou kwaad worden, goed kijken, en als een razende er aan werken om het af te maken! Enige manier.
We beginnen je een beetje zielig te vinden namelijk! :D
We begrijpen dat je het als vrouw niet alleen aan kunt.. :D
Als van nature niet, zeg maar.. :hihi:


:haha:

Dan heb je me zeker nog nooit in de weer gezien met een boor en een cirkcelzaag.:duivels:

TonH
26-05-04, 15:39
Geplaatst door taouanza
Dan heb je me zeker nog nooit in de weer gezien met een boor en een cirkcelzaag.:duivels:

Mooi, dan heb ik nog een tip:

-Laat die gordijnen nu maar hangen en wees er gewoon blij mee.
-Haal dan een plank van 20cm breed, niet te dik en zo lang als je kamer breed is en maak er een afdekplint van die je tegen het plafond bevestigt.
-Schroefgaatjes dichtplamuren, gronden en aflakken

En klaar is T. :strik:


:zwaai:

Rob T
26-05-04, 16:21
Geplaatst door taouanza
Slap gelul?
Beter dan die eeuwige zwartwitdiscussies die nergens toe leiden.
Hier kan men nog leren dat je beter rails en haakjes moet nemen ipv roedel en ringen.

Ik zag het probleem in die ouderwetse haakjes maar je hebt ook van die S vormige haakjes. En dat van zelfplakhaakband wist ik niet.
Wa me meest stoort is dat ik toch geld heb uitgegeven aan dit huis. Ik wil hier weg weg weg.
NVDD holt inderdaad achteruit... :moe:

freya
26-05-04, 16:27
Maar welke kleur hebben die gordijnen nou?



2 dagen lang niemand die dat vraagt :rolleyes:

taouanza
26-05-04, 16:36
Geplaatst door freya
Maar welke kleur hebben die gordijnen nou?



2 dagen lang niemand die dat vraagt :rolleyes:

Kanariegeel:D

freya
26-05-04, 16:43
Geplaatst door taouanza
Kanariegeel:D

:duim:

taouanza
26-05-04, 16:59
Geplaatst door freya
:duim:

Maar het valt echt niet op zo goed past het bij de rest van het interieur. Ik heb gele deuren blauwe kozijnen.

ZwYgStErr
26-05-04, 17:05
:hihi:!

Wat een NvdD-topic.

Ik wil jou hebben op Pb!

taouanza
26-05-04, 17:18
Geplaatst door ZwYgStErr
:hihi:!

Wat een NvdD-topic.

Ik wil jou hebben op Pb!

Ach ja het niveau hier kan onmogelijk nog lager dus.:rolleyes:

freya
26-05-04, 17:23
Geplaatst door taouanza
Maar het valt echt niet op zo goed past het bij de rest van het interieur. Ik heb gele deuren blauwe kozijnen.

:)

Ik ga dit weekend een grote muur lila laten verfen.

Ben ik niet dapper :strik:

taouanza
26-05-04, 17:24
Geplaatst door freya
:)

Ik ga dit weekend een grote muur lila laten verfen.

Ben ik niet dapper :strik:

Heel errug dapper maar ik vond dat blauw ook wel errug mooi.
Het is echt heerlijk ik kan tchingtchingen zonder dat de overburen meegenieten.Heerlijk!:wohaa:

freya
26-05-04, 18:00
Geplaatst door taouanza

Het is echt heerlijk ik kan tchingtchingen zonder dat de overburen meegenieten.Heerlijk!:wohaa:

Dat zullen de buren wel jammer vinden :haha:

ZwYgStErr
26-05-04, 18:17
Geplaatst door taouanza
Ach ja het niveau hier kan onmogelijk nog lager dus.:rolleyes:

Jawel hoor.

Ik ben errrrr!!!

:zwaai:

mark61
26-05-04, 22:23
Geplaatst door taouanza
Heel errug dapper maar ik vond dat blauw ook wel errug mooi.
Het is echt heerlijk ik kan tchingtchingen zonder dat de overburen meegenieten.Heerlijk!:wohaa:

Wat is nou weer tchingtchingen? T'aichiën?

Maarten
27-05-04, 05:08
Geplaatst door taouanza
Kanariegeel:D

:duim:

Maarten
27-05-04, 05:13
Gezien NvdD.. Was Panthera's nagelvijl-smilie al besproken??..

Léuk he??!..

Echt énig vind ik 'm!
Ja, dat mag van jullie natuurlijk weer niet om de een of andere reden want jullie zijn vrouwen, maar het is WEL zo!

taouanza
27-05-04, 10:24
Geplaatst door ZwYgStErr
Jawel hoor.

Ik ben errrrr!!!

:zwaai:

Nee joh met jouw aanwezigheid gaat het niveau juist stijgen.:jumping:
Ik zie dat je ook sadeeQ mee hebt genomen waar heb je hem al die tijd verstopt?:argwaan:

taouanza
27-05-04, 10:25
Geplaatst door Maarten
Gezien NvdD.. Was Panthera's nagelvijl-smilie al besproken??..

Léuk he??!..

Echt énig vind ik 'm!
Ja, dat mag van jullie natuurlijk weer niet om de een of andere reden want jullie zijn vrouwen, maar het is WEL zo!


:haha:

ZwYgStErr
27-05-04, 20:06
Geplaatst door taouanza
Nee joh met jouw aanwezigheid gaat het niveau juist stijgen.:jumping:
Ik zie dat je ook sadeeQ mee hebt genomen waar heb je hem al die tijd verstopt?:argwaan:

Baraka met tfella 3lieya.

:moe:

En die SadeeQ? Tjah... Ik was het w8woord van die nick evn kwijt. Maar kheb em weer hoor... :p

S@deeQ.
27-05-04, 20:11
Geplaatst door ZwYgStErr
Baraka met tfella 3lieya.

:moe:

En die SadeeQ? Tjah... Ik was het w8woord van die nick evn kwijt. Maar kheb em weer hoor... :p

ooof , een van de modjes heeft mijn zoete woordjes voor je weg gegooid,

bah cultuur barbaar :auw:

Maarten
28-05-04, 01:08
Geplaatst door S@deeQ.
ooof , een van de modjes heeft mijn zoete woordjes voor je weg gegooid,
bah cultuur barbaar :auw:

Hoe kom jij aan die nul strafpunten?!

mark61
28-05-04, 01:30
Geplaatst door Maarten
Hoe kom jij aan die nul strafpunten?!

Das hitech, das niks voor jou. Jij moet gewoon op een Wonder wachten.

Nou ja, das pas voor als je je eerste strafpunten oploopt. En dat is pas na de 10.000, voor de oppassende prikker.

taouanza
28-05-04, 15:21
Geplaatst door ZwYgStErr
Baraka met tfella 3lieya.

:moe:



Allah yaw die ana entfla 3liek? 7schoema.:wijs: