PDA

Bekijk Volledige Versie : personen zonder aanklacht of beschuldiging uit "Das Reich" schoppen



ZbaqZbaq
25-05-04, 20:32
***************************************
Duits akkoord over immigratiewet

***************************************
BERLIJN Bondskanselier Schröder heeft
na een jarenlange strijd een akkoord
bereikt met de christen-democratische
oppositie over de aanscherping van de
Duitse immigratiewetgeving.

De doorbraak volgde op een gesprek
tussen de bondskanselier en de leiders
van de partij CDU/CSU,Angela Merkel en
Edmund Stoiber,melden de Duitse media.

Door het akkoord kunnen gekwalificeerde
buitenlandse werknemers gemakkelijker
in Duitsland gaan werken.Tegelijkertijd
wordt het eenvoudiger om imams die
haat prediken,of personen die mogelijk
een gevaar vormen,zonder aanklacht of
beschuldiging het land uit te zetten.
***************************************

TonH
25-05-04, 20:36
Volledig idioot om het huidige Duitsland met Nazi-Duitsland te vergelijken....

TonH
25-05-04, 20:46
Geplaatst door Ronald36
Wie doet dat dan? :verrassin

Zbaqzbaq in de door hem zelf geformuleerde titel! Google 'Das Reich" maar eens. Wat krijg je dan voor hits?...

Zwarte Schaap
25-05-04, 21:22
Geplaatst door TonH
Volledig idioot om het huidige Duitsland met Nazi-Duitsland te vergelijken....

Tegelijkertijd wordt het eenvoudiger om imams die haat prediken,of personen die mogelijk een gevaar vormen, zonder aanklacht of beschuldiging het land uit te zetten.


Veel mensen werden in het Duitse rijk ook zonder enige vorm van een rechterlijke aanklacht of beschuldiging op transport gezet en weggewerkt.

TonH
25-05-04, 21:28
Geplaatst door Zwarte Schaap
Tegelijkertijd wordt het eenvoudiger om imams die haat prediken,of personen die mogelijk een gevaar vormen, zonder aanklacht of beschuldiging het land uit te zetten.


Veel mensen werden in het Duitse rijk ook zonder enige vorm van een rechterlijke aanklacht of beschuldiging op transport gezet en weggewerkt.

Dit is ook ongelofelijke onzin!
1. Verruiming van de mogelijkheid tot arbeidsmigratie
2. Het recht op inburgering. Betaald door de centrale overheid
3. Een lijst met verschillende sanctiemogelijkheden voor hen die zich aan een inburgering onttrekken
4. Uitwijzing van allerlei mensen is mogelijk, maar alleen indien ze tot minimaal 1 jaar gevangenisstraf zijn veroordeeld.

OK. En vertel me nu eens wat hieraan n*zistisch is.

mark61
25-05-04, 21:31
Geplaatst door Zwarte Schaap
...het land uit te zetten.

Veel mensen werden in het Duitse rijk ook zonder enige vorm van een rechterlijke aanklacht of beschuldiging op transport gezet en weggewerkt.

Zou er een verschil zijn tussen 'het land uitzetten' en 'op transport stellen en wegwerken'? Waarbij dat 'wegwerken' een eufemisme is voor uitroeien?

Zwarte Schaap
25-05-04, 21:38
Geplaatst door TonH


OK. En vertel me nu eens wat hieraan n*zistisch is.

Zie onderstreepte zinsnede van mijn vorige reaktie

Zwarte Schaap
25-05-04, 21:41
Geplaatst door mark61
Zou er een verschil zijn tussen 'het land uitzetten' en 'op transport stellen en wegwerken'? Waarbij dat 'wegwerken' een eufemisme is voor uitroeien?

Ja, maar er is geen verschil in de zinsnede die ik heb aangestreept.

TonH
25-05-04, 21:45
Geplaatst door Zwarte Schaap
Zie onderstreepte zinsnede van mijn vorige reaktie

Kwam er in het DR ook een rechter aan te pas?


Uitwijzing van allerlei mensen is mogelijk, maar alleen indien ze tot minimaal 1 jaar gevangenisstraf zijn veroordeeld.

mark61
25-05-04, 22:03
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ja, maar er is geen verschil in de zinsnede die ik heb aangestreept.

Nou ja, zonder beschuldiging zal het niet gebeuren anders is er geen reden. Wat ze bedoelen is als administratieve maatregel, zonder rechter. Maar dan nog maakt het uit of het om een pakweg schorsing, boete van 20 euro, uitwijzing of moord gaat. Niet dat ik het eens ben met zo'n maatregel. Al houdt bij mijn weten elk land op de wereld zich het recht voor buitenlanders zijn land uit te knikkeren als de betreffende minister er zin in heeft. En kan in sommige landen, zoals recentelijk Frankrijk, een rechter zo'n besluit dan weer ongedaan maken. Das toch wel leuk. En een Duitse rechter zie ik dat ook gemakkelijk doen. Al is het dan achteraf. Maar vergelijken met Duitsland 33-45 slaat werkelijk nergens op.

Rabi'ah.
25-05-04, 22:07
Dus in plaats dat er gediscussieërd wordt over de (on)zin vand eze maatregelen, gaan we lekker met z'n allen discussiëren over Zbaqs topictitel.
Errug interresant, hoor. :rolleyes:

:moe:


Groetjes,

Rabiah.

Julien
25-05-04, 22:14
Geplaatst door Rabi'ah.
Dus in plaats dat er gediscussieërd wordt over de (on)zin vand eze maatregelen, gaan we lekker met z'n allen discussiëren over Zbaqs topictitel.
Errug interresant, hoor. :rolleyes:

:moe:


Groetjes,

Rabiah.

dat is wel ZZ's eigen schuld. Belachelijk om dit met nazisme te vergelijken. En dat doet hij vaker onterecht, walgelijk!! Vooral als je opa en oma het nog zelf meegemaakt hebben. Op gegeven moment ga je je schouders erover ophalen want Nazi-Duitsland wordt door een aantal zo vaak te pas en te onpas misbruikt, wat maakt het allemaal nog uit? :moe:

mark61
25-05-04, 22:25
Geplaatst door Rabi'ah.
Dus in plaats dat er gediscussieërd wordt over de (on)zin vand eze maatregelen, gaan we lekker met z'n allen discussiëren over Zbaqs topictitel.
Errug interresant, hoor. :rolleyes:

Als topictitels uit de klauw lopen krijg je dat al gauw. Simplificaties leiden zelden tot inzicht. De inhoud van het bericht is bovendien zo vaag dat je niets met zekerheid kan zeggen. Behalve dat het van 'Kinder statt Inder' nu 'Inder statt Kinder' is geworden. Oftewel, dat het (rechtse) idee dat er Duitsers tot informatici moesten worden opgeleid ipv ze te importeren uit 'gekleurde' landen opgegeven is. Maar goed, das hier natuurlijk niet interessant.

Robbedoes
25-05-04, 22:33
'T is ook geen wonder dat de AEL Nederland op sterven na dood is met een bestuur waar Nabil/Zbaq inzit. Wat een idiote vergelijking.

De Franse regering is ook nazistisch vanwege het hoofddoekverbod.

De Britse regering neemt ook maatregelen, en is ook nazistisch.

Zwitserland heeft er ook genoeg van, en straks België ook, maar het ligt alleen aan hen. Niet aan de praktizerende gelovigen en imams.
Alle westerlingen zijn eigenlijk nazi's die alle moslims gaan uitmoorden.

Godslayer Unas
25-05-04, 23:07
Preventief opgeruimd [Rc]

Robbedoes
25-05-04, 23:44
geaborteerd dus dat priksel :lachu:

Al Sawt
26-05-04, 01:00
Geplaatst door TonH
Zbaqzbaq in de door hem zelf geformuleerde titel! Google 'Das Reich" maar eens. Wat krijg je dan voor hits?... Das Reich, is een elite tankeenheid van de Waffen-SS.

Ze hadden een Frans dorpje Rafah gena..... ik bedoel Oradeur sant Glaine genaamd, met grond gelijk gemaakt.

TonH
26-05-04, 01:37
Geplaatst door Al Sawt
Das Reich, is een elite tankeenheid van de Waffen-SS.

Ze hadden een Frans dorpje Rafah gena..... ik bedoel Oradeur sant Glaine genaamd, met grond gelijk gemaakt.

En eigenlijk gebruiken alleen neo-nazi's 'Das Reich' nog actief...

observer
26-05-04, 09:37
Veel mensen werden in het Duitse rijk ook zonder enige vorm van een rechterlijke aanklacht of beschuldiging op transport gezet en weggewerkt. ik dacht dat dat zionistische propaganda was?

echnaton
26-05-04, 12:37
Geplaatst door Al Sawt
Das Reich, is een elite tankeenheid van de Waffen-SS.

Ze hadden een Frans dorpje Rafah gena..... ik bedoel Oradeur sant Glaine genaamd, met grond gelijk gemaakt.

Zie je werkelijk de verschillen niet?

Rob T
26-05-04, 12:47
Geplaatst door TonH
En eigenlijk gebruiken alleen neo-nazi's 'Das Reich' nog actief...
Nabil Marmouch/ Zbaq heeft uiterlijk heel wat weg van een nazi, dus wie weet...

Interessant trouwens dat er hier gediscussierd en verontwaardigd gedaan wordt over het uitzetten van schorem dat zich misdragen heeft in Duitsland, terwijl het in een achterlijk land als Saudie Arabie uberhaupt niet mogelijk is om er bijvoorbeeld als jood binnen te komen.

Al Sawt
26-05-04, 12:52
Geplaatst door echnaton
Zie je werkelijk de verschillen niet? Echt niet!

Iglo
26-05-04, 13:20
Geplaatst door Al Sawt
Echt niet! Dan verwijs ik je bij deze door naar Hans Anders, voor een mooie nieuwe bril.

Zwarte Schaap
26-05-04, 19:33
Geplaatst door Rob T
Nabil Marmouch/ Zbaq heeft uiterlijk heel wat weg van een nazi, dus wie weet...

Interessant trouwens dat er hier gediscussierd en verontwaardigd gedaan wordt over het uitzetten van schorem dat zich misdragen heeft in Duitsland, terwijl het in een achterlijk land als Saudie Arabie uberhaupt niet mogelijk is om er bijvoorbeeld als jood binnen te komen.

Net op het 8 uur nieuws geweest inzake regeringen en mensenrechten. Duitsland krijgt flink op haar donder inzake wetgeving en behandeling van immigranten en asielzoekers.

Nu weet ik het zeker, in naam van de veiligheid kan elke immigrant in Duitsland zonder enige rechter of beschuldiging het land te worden uitgezet. Amnesty is hier niet over te spreken!

Verder is het slechtste voorbeeld dat je had kunnen geven over Joden en hun toegang tot SA. In Israel mogen Palestijnse vluchtelingen niet eens terugkeren naar hun land. Overigens mag de meerderheid van de wereld de westerse landen niet eens in.

Voorbeelden uit dictatoriale regimes moet je bij mij niet aankomen. Wij in Nederland zouden het niet moeten wensen dictatoriale regimes te kopieren.

Zwarte Schaap
26-05-04, 19:38
Geplaatst door TonH
Kwam er in het DR ook een rechter aan te pas? meestal niet.


Uitwijzing van allerlei mensen is mogelijk, maar alleen indien ze tot minimaal 1 jaar gevangenisstraf zijn veroordeeld.

Vergeet dat maar. Net op het journaal is haarfijn uitgelegd dat in naam van de veiligheid het voldoende is om immigranten zonder rechter of beschuldiging het land uit gezet kunnen worden. Amnesty is boos op Duitsland.

Al Sawt
26-05-04, 19:43
Geplaatst door Iglo
Dan verwijs ik je bij deze door naar Hans Anders, voor een mooie nieuwe bril. Dan verwijs ik je naar de geschiedenisboeken van WO2.

Aanleiding van Waffen SS-divisie Das Reich -om de Franse dorpje Oradeur sur Glane met de grond gelijk te maken-, was een hinderlaag waar ze door Franse verzetslieden of terroristen(voor wie gewend is aan die term) in werden gelokt.

Paar SS-ers sneuvelden of werden vermoord(voor de gene die deze term op zijn plaats vindt) door Franse verzetslieden/terroristen.

Anno 2004 zien we in de beschaafde en moderne wereld 'met haar nooit meer gedachte', het zelfde.

Rafah werdt ook met de grond gelijk gemaakt, toen paar Israelische tanks werden opgeblazen.

En wie geen parallelen ziet, die is blind of ideologisch gebrainwashed.

Rob T
26-05-04, 19:52
Geplaatst door Zwarte Schaap
Verder is het slechtste voorbeeld dat je had kunnen geven over Joden en hun toegang tot SA. In Israel mogen Palestijnse vluchtelingen niet eens terugkeren naar hun land. Overigens mag de meerderheid van de wereld de westerse landen niet eens in.
Ik had het nog niet eens over asiel aanvragen, maar gewoon het land überhaupt inkomen, voor een vakantie, of op doorreis bijvoorbeeld.

Zwarte Schaap
26-05-04, 20:05
Geplaatst door Rob T
Ik had het nog niet eens over asiel aanvragen, maar gewoon het land überhaupt inkomen, voor een vakantie, of op doorreis bijvoorbeeld. Ik had het ook over op vakantie gaan of op doorreis zijn. Probeer maar als inwoner uit een derde wereldland maar naar Nederland op vakantie te gaan.

Rob T
26-05-04, 20:27
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik had het ook over op vakantie gaan of op doorreis zijn. Probeer maar als inwoner uit een derde wereldland maar naar Nederland op vakantie te gaan.
Die mensen worden niet geweerd vanwege hun religie.

TonH
26-05-04, 20:43
Geplaatst door Zwarte Schaap
meestal niet.



Vergeet dat maar. Net op het journaal is haarfijn uitgelegd dat in naam van de veiligheid het voldoende is om immigranten zonder rechter of beschuldiging het land uit gezet kunnen worden. Amnesty is boos op Duitsland.

Ik heb het journaal niet gezien, maar dan zou men zijn huiswerk eens moeten doen en gewoon nalezen wat er nu écht in die overeenkomst staat en niet zijn/haar eigen hangups rond dit onderwerp moeten projecteren. Want alleen al op het punt van potentiële terroristen zijn de voorstellen heel wat minder draconisch dan ze nu worden neergezet.

Het klopt dat men iemand het land kan uitzetten wanneer deze een reëel gevaar kan zijn voor de veiligheid. Maar daar gaat wel een hele procedure aan vooraf, waarin duidelijk gemaakt moet worden dat dit ook echt zo is.

Ik hoorde Schröder wat kort door de bocht vertellen over iemand die in een land een opleiding tot terrorist genoten had en zich nu in Duitsland bevindt. Hij wil dan niet moeten afwachten tot deze persoon daadwerkelijk een aanslag pleegt. Daar zijn die maatregelen tegen gericht.
Maar dan nog blijft er de mogelijkheid om in beroep te gaan tegen je uitzetting bij het Bundesverwaltungsgericht!

Tot slot zal iemand die aan bovenstaande profiel voldoet, niet uitgewezen worden indien hij/zij bloot zou kunnen komen te staan aan foltering en de doodstraf.
Wel zullen er dan zaken als meldingsplicht etc. worden ingevoerd.

Tot slot is van preventieve gevangenneming, hetgeen door CDU/CSU gewenst was, geen spraken meer.

Die parallel met het DerdeRijk gaat dus echt van geen kanten op.

:fpetaf: