PDA

Bekijk Volledige Versie : Londense politie pakt eindelijk radicale imam op



Robbedoes
27-05-04, 08:30
Londense politie pakt radicale imam op 27-05-2004



De Londense politie heeft donderdag op grond van een Amerikaans uitleveringsverzoek de radicale imam Abu Hamza al-Masri gearresteerd. Bronnen bij de politie hebben dat bevestigd. Al-Masri werd rond 3.00 uur van zijn bed gelicht en meegenomen naar een politiebureau. Agenten doorzochten zijn woning.


Al-Masri, die Brits staatsburger is, is een van de bekendste radicale moslimgeestelijken van Groot-Brittannië. Hij ging voor in de moskee van Finsbury Park, waar verscheidene terreurverdachten elkaar zouden hebben ontmoet.

De Britse regering verdenkt Al-Masri ervan terreurgroepen te helpen. Jemen vroeg eerder al om zijn uitlevering. Dat land verdenkt hem van het organiseren van terreuraanslagen. Al-Masri, oorspronkelijk afkomstig uit Egypte, verzet zich tegen uitzetting.


http://nieuws.nl/news/NEWS/images/apfoto.04-30-2004.0465.jpg

Robbedoes
27-05-04, 08:43
Dat deze man niet eerder GB uitgezet was is mij een raadsel. Zulke personen maken misbruik van de wetgeving in westerse landen. Ze weten dat het moeilijk is om hem te veroordelen op zijn opruiende praat, maar ook wetgeving kan in westerse landen veranderen gelukkig.

Kid Capri
27-05-04, 11:38
Geplaatst door Robbedoes
Dat deze man niet eerder GB uitgezet was is mij een raadsel. Zulke personen maken misbruik van de wetgeving in westerse landen. Ze weten dat het moeilijk is om hem te veroordelen op zijn opruiende praat, maar ook wetgeving kan in westerse landen veranderen gelukkig.

Hij is een Brits staatsburger. Of word jij morgen ook België uitgeflikkerd als jij iets onwettig doet?

;)

K.

Robbedoes
27-05-04, 11:46
Zou ik als kaas België uitgeflikkerd worden? Ik zou niet eens in België willen wonen.

Juist als je Brits staatsburger bent is het tegen de wet om de vijand van het westen en vooral van GB, Osama bin Laden, te steunen.

Hij wordt ook gezocht in Yemen vanwege een bomaanslag, waarvoor ook zijn zoon daar al heeft "gezeten".

Misschien aan Yemen uitleveren i.p.v. naar de VS?

Kid Capri
27-05-04, 11:49
Geplaatst door Robbedoes
Zou ik als kaas België uitgeflikkerd worden? Ik zou niet eens in België willen wonen.

Juist als je Brits staatsburger bent is het tegen de wet om de vijand van het westen en vooral van GB, Osama bin Laden, te steunen.

Hij wordt ook gezocht in Yemen vanwege een bomaanslag, waarvoor ook zijn zoon daar al heeft "gezeten".

Misschien aan Yemen uitleveren i.p.v. naar de VS?

Ok, je bent Nederlands. Ik ging af op de vlag naast je nickname, maar dat terzijde...;).

De wetten zijn voor iedereen gelijk. Een fiets stelen, is even strafbaar voor mij als voor jou. En om die reden is het normaal dat hij niet wordt uitgeleverd aan Jemen. Landen leveren hun onderdanen niej zomaar uit aan regimes die niej bepaald 'mensenrechtenlievend' zijn. En hetgeen voor onderdaan A geldt, geldt zeer zeker voor onderdaan B. Zoiets heeft rechtsgelijkheid, het bevordert de rechtszekerheid binnen een rechtsorde...;).

K.

Joesoef
27-05-04, 12:23
Robbedoes plaatste de volgende niet doordachte onzin:

Dat deze man niet eerder GB uitgezet was is mij een raadsel. Zulke personen maken misbruik van de wetgeving in westerse landen. Ze weten dat het moeilijk is om hem te veroordelen op zijn opruiende praat, maar ook wetgeving kan in westerse landen veranderen gelukkig.


De man is in het verleden niet uitgezet omdat hij gewoon het Britse staatsburgerschap bezit. Amerika heeft nu een verzoek tot uitlevering aan Londen gedaan waarschijnlijk ivm verdenking van terrorisme.

Op zich vreemd dat Amerika gewoon om uitleveringen kan vragen op basis van verdacht zijn en dat landen daar ook aan voldoen. Deze man is immers nooit in Amerika geweest en kan hooguit veroordeeld worden aan lidmaatschap van een terroristische organisatie. Iets wat nagenoeg niet is te bewijzen. Vandaar ook de uitlevering aan Amerika, het land van onbegrensde mogelijkheden. Daar kan je zo iemand namelijk wel veroordelen op basis van dat soort gegevens en verdenkingen. De rechtspraak in Engeland laat dat namelijk niet toe.

Veroordeling op basis van opruiing is helemaal vreemd. Als die mogelijkheid zou bestaan dan had Pim Fortuin namelijk allang de doodstraf gekregen.



Misschien aan Yemen uitleveren i.p.v. naar de VS?
Goed lezen mijn beste, de VS heeft juist dat verzoek gedaan.


Heb je het verhaaltje wel gelezen of heb je het alleen geplakt om je gram te kunnen halen?