PDA

Bekijk Volledige Versie : Arabieren Zijn Ook Schuldig Aan (zelf) Vernietiging!

Ali Eddaoudi
27-05-04, 13:50
Arabieren zijn ook schuldig aan (zelf)vernietiging.

De Arabische wereld wijst vaak met het vingertje naar Amerika. Dat veel Arabieren (moslims) niets moeten hebben van de huidige wereldmacht, daar is niets nieuws meer aan. Maar is het wel terecht dat we alleen Amerika de schuld geven van al het onrecht en de onderdrukking in de Arabische landen?
Waarom gaat men wel massaal de straat op om tegen Amerika en Israel te demonstreren en zien geen acties tegen de eigen regeringen die op z’n minst schuldig zijn aan wanbeleid, corruptie, martelingen, de zwakke economie en zo kan ik nog wel even doorgaan.
In mijn optiek is Amerika zeker geen heilig land, maar waarom kwamen de Irakezen zelden in opstand tegen Saddam en hoe kan het dat een Moubarak, president van Egypte, of Khadaffie (Libie) ruim tientallen jaren aan de macht blijven zonder dat de burgerij in opstand komt? Het is in de Arabische wereld heel gewoon dat je na een lange regeerperiode het stokje aan zoonlief doorgeeft; een soort nieuwe monarchie die het volk door de strot geduwd krijgt.
Het zou veel echter en bovendien terecht zijn wanneer men Amerika aan zou wijzen als medeplichtige voor allerlei misstanden in het Midden-Oosten. Maar feit blijft dat enkele tientallen leiders in die regio in staat zijn om honderden miljoenen mensen te gijzelen. Dat deze leiders overigens niets ondernemen tegen Amerika is zeer te begrijpen, want niemand anders dan de Amerikanen vormen het geweten van de Arabische heersers. Zonder inzegening en hulp van de Supermacht geen sterke leider die zijn volk met alle middelen in toom kan houden.

Al eeuwen klagen Arabieren over hun onrechtvaardige leiders, maar wat doen zij eraan om de dictatuur, corruptie en ondergang van hun land tegen te gaan? Hoeveel mensen hebben er de afgelopen tientallen jaren lef getoond en zich daadwerkelijk openlijk tegen deze onderdrukking gekeerd? Diegenen die dat doen lopen inderdaad groot gevaar en hen wordt het minstens moeilijk gemaakt door de marionetten van de vrije en zogenaamde democratische leiders die op hun beurt allemaal claimen dat zij afstammelingen van de profeet Mohammed (vrede zij met hem) zijn. Dit laatste rechtvaardigt kennelijk alles en ze geven zichzelf hiermee het groene licht om dingen te doen waar de profeet rillingen van zou krijgen. Mohammed zou zich diep schamen voor dit soort lui die claimen zijn nakomelingen te zijn.
Wat mij betreft moet de Arabische bevolking ondanks alle gevaren toch haar verantwoordelijkheid nemen en meer doen om vrijheid te verkrijgen. De bevolking moet zich niet laten intimideren en zich overgeven aan hun geloof in vrijheid, gelijkheid, vrede en rechtvaardigheid. Iemand die voor zoiets nobels sterft is niet zomaar een vermoorde, maar een martelaar die zijn leven gaf voor de rechten van de mens. De schuld geven aan een westers land, dat inderdaad geen recht heeft om selectief landen aan te pakken, is mij iets te gemakkelijk en ligt erg voor de hand.
Als mens, moslim, Nederlander en Marokkaan schaam ik mij diep vanwege het feit dat Amerika de enige optie was om een einde te maken aan het regime van een misdadiger als Saddam. Irakezen hadden bij mij meer respect afgedwongen als zij zelf hun dictator hadden afgezet. Beseffende dat veel mensen gevaar zouden lopen en dat er chaos zou zijn ontstaan, denk ik dat dit voor Irak toch het beste en mooiste zou zijn geweest.
Laat dit een les zijn voor alle Arabische landen en onze leiders die zich als angsthazen in hun holen hebben teruggetrokken. Een opvallende stilte daar bij de prinsen en prinsessen der gelovigen die beweren dat zij de afstammelingen van de profeet zijn; maar wat zou Mohammed (vrede zij met hem) in een dergelijke situatie ondernomen hebben en wat doen zij als nazaten van hun voorvader? Maar natuurlijk, zij hebben ook geen keus en kunnen geen kant uit. Onze Libische kolonel heeft het jaren lang geprobeerd en koos onlangs eieren voor zijn geld. Als je door hebzucht, lust naar macht en een onrein geweten gedreven wordt, dan is er geen weg meer terug.
De Arabische leiders hebben zich bijna allemaal schuldig gemaakt aan het ergste kwaad en maken er duidelijk een nog groter potje van. Moge Allah hen leiden, maar helaas vrees ik dat zij zullen doorgaan met het verdrukken van hun zwakke broeders en zusters. Durven ze wel!

Ali Eddaoudi

FreeZzze
10-06-04, 14:51
Ach het is allemaal triest, ik weet ook niet hoe het allemaal precies in elkaar zit maar ik wens iederen het beste hoor... Hoewel Amerika ook niet echt altijd zo schijnheilig hoeft te doen. het enige wat we kunnen doen is de onderdrukte bevolking steunen. Het is wel iets om over na te denken! :cheefbek:

duende
25-06-04, 13:15
Het heeft mij goed gedaan dit artikel te lezen. Ik vind het een zeer objective benadering van de problematiek. Natuurlijk is de USA verantwoordelijk voor vele misstanden binnen de Arabische wereld. B.v. Norman Zwartchkopf senior (de vader van de generaal tijdens de eerste golf oorlog), deze man heeft indertijd in Iran het bewind van de Sjah geholpen met het organiseren van de geheime dienst, de SAVAK. Oplettende studentjes weten allemaal wat voor atrositeiten deze geheime dienst heeft begaan. Het levend roosteren van "verdachten" b.v. Ook Saddam is in het zadel geholpen door de USA.
Ik heb in meer collums hier gelezen dat moslims niet tegen het door Allah aangestelde gezag in opstand mogen komen. Dit is ook zo in het christelijk/katholieke geloof een stelling. Eeuwen lang heeft de bovenklasse, adel en rijke burgers op die manier met behulp van de geestelijkheid het volk kunnen uitzuigen en dom kunnen houden. Nog niet zo lang geleden heeft de paus, na een bezoek aan Zuid -Amerika nog gezegd tegen de wat progresievere priesters dat ze moesten stoppen met hun revolutionaire houding ten aanzien van de altijd corrupte regeringen aldaar. In Nicuragua heeft de familie Zomozza bijna een eeuw lang het volk onderdrukt (met behulp van de American fruit companie). Nimmer heeft de paus daar tegen geprotesteerd. Op het moment dat de Sandinisten de macht grepen was de kritiek en de schreeuw om mensen rechten niet van de lucht.
Ik heb begrepen dat de islamitische geestelijkheid niet zo in elkaar zit als de christelijke. Er bestaan geen priesters in de zin van christelijke priesters als kardinalen, bischoppen en pastoors. Toch ben ik van mening dat ook de islamitische geestelijkheid debet is aan de lankmoedigheid van het volk ten opzichte van haar leiders. Saddam heeft om de geestelijkheid te paaien toch maar een mooie moskee gebouwd. Als ik gelovig moslim zou zijn, zou ik daar niet gaan bidden op vrijdag, lijkt me. Dat is n.l je ziel aan de duivel verkopen. Daarom geloof ik ook niet in de integriteit van Osama Bin Laden. Als lid van een rijke familie kan hij niet voor de gewone man opkomen. Zijn sponsors zijn ook de mensen met veel geld en dat volk zit echt niet te wachten opherverdeling van het kapitaal op deze wereld. En de familie Bin Laden heeft ook innige vriendschapsbanden met de familie Bush.
Wat ik denk is dat moslims en niet moslims tegen elkaar opgezet worden en dat daar een paar mensen allleen maar beter van worden.
Wij als z.g. onderste laag van de bevolking worden daar de dupe van.
In Iran is het niet anders. De revolutie en de revolutionairen is de nek omgedraaid. De oude Ajatolla Kohmeinie de baas en allen die zich verrijkt hadden tijdens het bewind van de Sjah weer op hun oude plekje en de SAVAK weer in ere hersteld. Het word alleen anders genoemd. De raad voor bescherming van de moslim normen en waarden of zoiets.
Over Isreal en De Palestijnen bestaan ook vele misvatingen. Natuurlijk is Israel op een misdadige wijze bezig in het midden oosten. Sharon zou voor een tribunaal gedaagd moeten worden, alleen al voor de moord op Palestijnen in Beiroet waar hij indirect en direct verantwoordelijk voor is.
Maar we mogen niet vergeten dat een heleboel land in het huidige Israel aan de joden verkocht is door Palestijnse grootgrond bezitters. Deze mensen wisten ook dat hun pachters van het land gejaagd zouden worden. En de grote held Arrafat, waar ik, toen ik jonger was veel bewondering voor had, verraad zijn volk ook. Heel veel geld dat het Palestijnse volk toekomt heeft meneer in Zwitserland op een bank staan.
Nee de wereld wordt er niet beter op en ik ben bang dat uiteindelijk het volk uit het westen en uit het midden oosten met verhitte koppen tegen over elkaar zal staan. Gemanipuleerd door de media , de politiek en de rijken.
Verder hoop ik dat er nog meer reacties komen op het stuk dat je geschreven hebt.

ricknick3
14-07-04, 14:19
ik als moslim vindt de arabieren hypocrieten idioten die in eigen land zwaar worden onderdrukt en steeds de schuld aan amerika geven het hele midden oosten wordt geregeerd door dictaturen die alle mensen rechten negeren voorbeelden koning van marokko mubarak saudische konighuis imbiciele ayatollahs van iran etc etc kom in opstand tegen je leiders dit is een plicht in de islam !en niet steeds de schuld geven aan amerika ik zeg als moslim god bless amerika!

Coolassprov MC
17-07-04, 13:42
Naturlich is het zo dat iedereen zijn eigen verantwoordelijkheid heeft. Maar het is zeker niet zo, en het zal nooit zo zijn dat je een heel volk debet maakt aan hun eigen falen. Dit is een onacceptabele, racistische daad .

Ieder mens is helaas of gelukkig geneigd zich een beeld van de werkelijkheid te vormen.‘In de groep’ vormt de mens zich een collectief beeld van de werkelijkheid die sterk bepaald is en wordt door religie, cultuur, historische achtergronden en in toenemende mate door de massamedia; het internet en het NOS-(jeugd)journaal horen hier natuurlijk ook bij.

Ieder mens voelt zich, logischerwijs, het prettigst bij de eigen versie van de werkelijkheid.

Gelukkig om ordening aan te brengen in een anders betekenisloos blijvende chaos van ‘informatie’.
Helaas omdat teveel mensen zich prettig voelen bij een onprettig beeld van de werkelijkheid.
Helaas omdat deze gevormde beelden een reusachtige handicap kunnen vormen bij het waarnemen van zaken die niet conformeren aan ‘eerdervermeld beeld van de werkelijkheid’.

Om te begrijpen wat er in de Arabische en Islamitische wereld gebeurd, moet je begrijpen wat de verhoudingen zijn in de wereld. ‘Zij’ die een empirisch Rijk hebben te onderhouden net zoals de Romeinen hadden in de Oudheid, moeten zich houden aan ‘randvoorwaarden’ die dit Rijk in stand houden. Op dit moment zijn het de Amerikanen die een Rijk hebben; met legerbases in meer dan 200 landen over de hele wereld .
Toen ze zeiden dat ze snel weer uit Irak zouden verdwijnen moest ik hard lachen, want ruim 50 jaar na WO-II hebben ze nog grote bases in Duitsland en andere Europese landen.
Zij hebben dus een lange geschiedenis van militaire interventies die ze hebben overgenomen van Frankrijk en Engeland; die een nog langere empirische geschiedenis hebben; voornamelijk in het Midden Oosten en de rest van de islamitische wereld . Engeland heeft er iets van overgehouden; schoothond van de Big Brother ; Luitenant Waakhond.
De VS heeft ook de modellen van controle over de streek geërfd van de Britten.
Die zijn simpelweg zo opgebouwd, gebaseerd op twee niveau’s van rebellerend geweld;

1. De olieproducerende en grondstofbezittende landen in het Noorden van Afrika en het Midden-Oosten moeten geregeerd worden door pseudo-regeringen; een façade die zwak genoeg is om te luisteren naar de VS/UK, maar niet te zwak; want de domme inwoners van die landen begrijpen niet dat het Amerikaanse/Britse/Westerse grondstoffen zijn, die toevallig in hun grond zitten. Daarom moet de façade hard kunnen optreden en aan de macht kunnen blijven tegen radicaal nationalisme dat een stukje van de taart wil voor de inwoners van dat land; dit model wordt 'dankbaar' toegepast in Zuidoost Azië, Zuid-Amerika, Midden-Oosten en andere plekken;
2. Verder is in de regio ‘periferieënbeleid’ geïnstalleerd van locale politiemachten , die prefereerbaar non-Arabieren moeten zijn, zij zouden beter zijn in het doden van Arabieren, denk hierbij aan Iran (tijdens de sjah), Turkije, Pakistan, Israël; hun doel is om orde in de tent te houden ter plaatse.
3. Als bovenstaande niet werkt is er altijd nog de Amerikaanse en Britse spieren die kunnen ingrijpen. Met legerbases van Guam tot de Azuren; zelfs in de Indische Oceaan, waar de Britten zo behulpzaam waren om de bevolking weg te drijven om plaats te maken voor de militaire spieren van de VS.

In de Arabische wereld wordt er bericht gegeven over de 'as van het kwaad '. Alleen wordt daar de VS, Israel en Turkije meebedoeld. Of deze kwaad wilt noemen of niet; ze vorm een as en werken samen waar het kan. Dit geldt niet voor bijvoorbeeld Irak en Iran die een 8-jarige bloedig oorlog tegen elkaar hebben gevochten. Noord-Korea is ertussen gegooid om het geen oorlog tegen de Islam te laten lijken. Van een as kan men alleen spreken als men;

a. Zo racistisch is te denken dat iedere moslim dezelfde moslim is;
b. Zodanig geindoctrineerd om de onzin te slikken.

De vraag aan Ali Eddaoudi is wat de verantwoordelijkheid is van een enkele Arabier hierin?
En wat kan hij of zij hiertegen doen?

Coolassprov MC
17-07-04, 13:44
Wat er verder nog is, behalve de grootste executies van internationaal terrorisme in de geschiedenis door de VS met haar korte geschiedenis, is er nog het Monetaire Terrorisme dat veel meer schade aanricht dan je ooit met je bekrompen visie zult bevatten.

Om dit te begrijpen moet je naar de geschiedenis van het Romeinse rijk->Om dit te kunnen blijven onderhouden hadden ze grondstoffen nodig->Deze kun je halen uit de veroverde gebieden->Er werden daar marionettenregimes geplaatst die zorgden voor de ‘belangenbehartiging’ van Rome, terwijl Rome verder ging roven, plunderen, slachten en verkrachten.

Aangezien de echte stealth controle en ware teken van een Rijk bewerkstelligd werd en word met hetgeen iedereen wil; geld, installeerde Rome haar eigen munteenheid. Vergelijk dit maar eens met de hedendaagse dollar die eigenlijk niet eens gebaseerd is op goud maar op.....gebakken lucht. Op het dollarbriefje staat In God We Trust, dit houdt in dat geloof in de dollar, de dollar overeind houdt.
In principe kan iedere puistenkop op Wallstraat een valuta-aanval uitvoren op ieder land dat bijvoorbeeld hun valuta heeft gekoppeld aan de waarde van de dollar. Als een valuta-aanval opgestart is kan de waarde van bijvoorbeeld de Marokkaanse Dirham alleen maar zakken. Zo een aanval kan zo werken:

1. Amerikaanse investeerders investeren in Marokko waardoor er meer dollars in het land komen. De regering van Marokko leent dan dollars vanwege de lage rent hierop om hun internationale zaken te doen. De lening van dollars wordt nog hoger als Amerikaanse investeerders en de Wereldbank, Marokko aansporen tot verder investering in bijvoorbeeld infrastructuur zodat Marokko een economische vuist kan maken tegen het Westen;
2. Op een dag komt er een 25 jarige puistenkop werken bij een Wallstreet-bedrijf die op zijn eerste werkdag een gerucht verspreid over een Berberopstand die politieke vertegenwoordiging en gelijke rechten op infrastructuur en hogere lonen eist in het Noorden. ‘We motten als de soduju onze investeringen in Marokko verkopen!’ zegt hij op zijn eerste werkdag.
‘Nee, laten we ook opties opkopen zodat we ze kunnen verkopen voor de hedendaagse prijs op een later tijdstip!. Als de Dirham dan de helft minder kost op een later tijdstip, kunnen we 1 Dirham kopen voor 50 dollarcent en vervolgens 1 Dirham verkopen voor 1 dollar!’ Een win-win gok!; ze gokken erop dat de Dirham de helft gaat kosten; ze winnen altijd! Zelfs als er niks gebeurd en de verhouding 1:1 blijft verliezen ze niks! Vergeet niet dat als, eenmaal een valuta-aanval is opgestart, de waarde van de Dirham bijna alleen maar kan zakken! De rest van de Amerikaanse investeerder volgen ogenblikkelijk en doen hetzelfde met alle desastreuze gevolgen van dien voor de plaatselijke Marokkaanse economie voordat ze hun geld kwijt zijn aan de verdere devaluatie van de Dirham;
3. De enige manier voor Marokko om uitstel van economische executie te bewerkstelligen is de vraag naar Dirham’s hoog te houden door ze zelf te kopen op de internationale markt.....met dollars! Maar het is een desperaat gevecht tegen de bierkaai als de valuta aanval voortduurt...en de voorraad dollars begint te krimpen;
4. Ook de voorraad Dirham begint te krimpen bij de bevolking omdat de Marokkaanse bank ze opkoopt om de vraag en prijs hoog te houden. Ondertussen is er complete anarchie in de straten ten gevolge van de ontstane bizarre economische situatie zoals die ook gebeurde in Mexico met de zogenaamde Peso-crisis na de Zapatista Opstand in 1994; gedevalueerde valuta, meer dure import, inflatie, hoge rentes, torenhoge werkeloosheid en razend publiek!
5. Wat nog veel erger is dan hierboven beschreven is het feit dat Marokko met een torenhoge dollarschuld zit die verdubbeld is na de huidige economische toestand; maar gelukkig is er het IMF dat te hulp schiet;
6. Het IMF maakt de klus af door ‘herstructurering en hervorming’ zodat de immense dollarschuld afbetaald kan worden. Hervorming betekent dat er nog minder geld komt voor sociale voorzieningen voor de bevolking, meer geld voor afbetaling van de dollarschuld, die verdubbeld was omdat de verhouding US dollar-Dirham niet meer 1:1 is, maar 0,5:1. Verder wordt Marokko een exportland en aantrekkelijk gemaakt voor buitenlandse investeerders die dollars gaan leveren. Dit resulteerd dikwijls tot moderne slavernij voor de arbeiders daar en de verkoop van de rijkdommen van het land tegen een dumpprijs.

Het IMF is dus de stofzuiger die, na de laatste puinhoop, de goede resten van een land eruit zuigt.

De vraag aan Ali Eddaoudi is wat de verantwoordelijkheid is van een enkele Arabier hierin?

Coolassprov MC
17-07-04, 15:04
Kon het niet laten om Ali Eddaoudi te wijzen op zijn gemakzucht, te spreken vanachter de luxe van een toetsenbord.

Jouw voorbeeld van Saddam Hussein is onderuitgehaald door mijn wijzen op de krachten die hem steunden en in het zadel hielden; te halen uit mijn eerste reactie hierop en te groot voor een enkele Arabier. Saddam had van de VS de dollar niet moeten vervangen voor de euro, had de nationale oliebronnen niet moeten nationaliseren.

Er is geen enkel Arabisch leider die geen marionet is van de VS, bovendien is er geen enkel Arabisch land waarvan de landsgrenzen, en het land op zich, niet getekend zijn door een voormalig westerse koloniale entiteit.
De situatie in Palestina, Kasjmir, Afghanistan, Pakistan en India, Irak en Koeweit, Spaanse Sahara en Marokko, etc., etc., zijn nog steeds actuele conflicten die rechtstreeks zijn ontstaan uit de koloniale geschiedenis. Om deze factor te bestempelen als 'te voor de hand liggend', of erger nog; niet te rechtvaardigen is een roekeloos voorbarige en ongenuanceerde conclusie en doet een gigantische afbreuk aan ieder slachtoffer van kolonialisme. Voor de dekolonisatie van Algerije hebben de Algerijnen het bloed van 2 miljoen martelaren moeten betalen.

Voor de ‘grap’; wat jouw ‘artikel’ ook is; vergeet je ook, wat jouw teleurstelling veroorzaakt in het ‘passief gedrag’ van het Irakese volk, dat er in maart 1991 een Shi’itische opstand was tegen Saddam. Die waarschijnlijk was gelukt en Saddam een flinke trap onder de kont hadden gegeven van de troon af! Irakese generaals rebelleerden en er waren genoeg Irakezen die een handje wilde helpen om Saddam het land uit te trappen en de troon over te nemen. Het grote probleem was dat de VS totale controle over het land had. Bovendien de volksopstand belette wapens te bemachtigen die ze hadden uit het Irakese leger. Erger nog, de VS gaf Saddam toestemming om met legerhelikopters en andere legermachines tienduizenden opstandelingen neer te maaien en de overlevenden te onderwerpen aan de meest brutale martelingen en vernederingen die je bedenken kan. Dit was de ergste misdaad van Saddam gepleegd met toestemming en toekijken van de VS. Thomas Friedman van de New York Times zei, schaamteloos, dat het het beste is voor de VS om een stalen vuist bezittende Junta te hebben in Irak zoals Saddam; het enige is dat de naam Saddam geen mooie herinneringen oproept bij de mensen, dat was het nadeel, voor de rest was het niet beter te krijgen voor de VS.

Tijdens de eerste 3 weken van de huidige Intifada, tegen de langst en meest brutaal onderhouden bezetting uit de moderne geschiedenis, vuurde het Israëlisch leger, volgens eigen zeggen, meer dan 1.000.000 kogels af op Palestijnse burgers.
Noch Indianen tijdens de vroege geschiedenis van de VS noch zwarten tijdens de Apartheid in Zuid-Afrika waren geconfronteerd met deze brutaliteit.
1.000.000 kogels is precies 1 kogel voor ieder Palestijns kind in Palestina. Zelfs een kogelvrij vest zal niet helpen want de soldaten schieten op het hoofd.

Palestijnen zijn er erger aan toe dan welke Arabier ook omdat zij, en onder brutale buitenlandse militaire dictatuur leven, en leven onder hun eigen brutale dictatuur van Arafat.

Wat doe jij, trouwens, om iets aan deze situatie te veranderen?

_IzhYIvIiNgToN
17-07-04, 18:45
Geplaatst door Coolassprov MC
Wat doe jij, trouwens, om iets aan deze situatie te veranderen?

Ouch!

ricknick3
19-07-04, 13:24
in de bloeitijd van de arabische rijk hielden de arabieren zich bezig met wetenschap wiskunde en andere oor uitstrevende dingen nu houden de arabieren zich alleen maar bezig met jihad en anti amerika en israiel.

Coolassprov MC
19-07-04, 16:55
Geplaatst door ricknick3
in de bloeitijd van de arabische rijk hielden de arabieren zich bezig met wetenschap wiskunde en andere oor uitstrevende dingen nu houden de arabieren zich alleen maar bezig met jihad en anti amerika en israiel.

Een simpele en zieke conclusie van een simpele en zieke onder-zoek.
Een gigantische afbreuk aan het nog steeds ongeevenaarde peil van denken en doen in de Islamitische wereld.
Een domme uitspraak voor een racistenpapegaai .
Het voldoet aan de criteria van racisme als je geen individuen meer ziet in een volk .

Het nog altijd hoge niveau van de klassieke Arabische muziek en bijvoorbeeld Architectuur en Arabische Literatuur dwingen nog steeds respect en bewondering af in het zogenaamde 'Westen'.

De beste manier om de Oorlog Tegen Terreur te winnen door het 'Westen' is hun terrorisme ook mee te rekenen als wat het is; terrorisme en zichzelf te commiteren te stoppen met hun Terrorisme en participatie hierin. Wat begon bij de genocide en superexploitatie van Indianen en Negers uit Afrika. Een paar feiten;

1. Het zijn Christenen die de rijkste mensen op deze wereld zijn;
2. Het waren Christenen met twee Wereldoorlogen op hun naam en tienduizenden moord-, lynchpartijen en verkrachtingen;
3. Het waren Christenen als enige mensen die een atoombom op andere niet-christenen hebben gegooid;
4. Het waren Christenen die hele mensenrassen hebben gekoloniseerd en tot slavernij gedreven; Afrikanen; de bulk van andere niet-christenen;
5. Het waren Christenen die Genocide hebben gepleegd op een niet te evenaren schaal; op Joden, op Indianen bijvoorbeeld;
6. Een natie waar grote aantallen Christenen wonen heet Amerika en:
a. detineert en kooit meer mensen per hoofd dan welke andere natiestaat (1. United States 1,799,582 (2000)
2. Russia 923,556 (2000));
b. zij vernietigen enorme grondgebieden om geldredenen;
c. hun steden hebben enorme aantallen dak- en thuislozen;
d. tienduizenden gevangen worden jaarlijks op brute wijze ter dood gebracht in naam van de Bijbel;

Dit bovenstaande rijtje lijkt uit haar verband gerukt, maar geeft ons wel mogelijkheden om Amerika en haar sympathisanten uit te dagen als ze lippendienst verlenen aan het idee van universiele humaniteit, terwijl ze claimen een Joodse timmerman te aanbidden.

Kan iemand zich een toekomst voorstellen, na het passeren van twee millennia, waar het veilig en gezond is te leven? Waar het water, de lucht en zelfs de zon niet bedreigd is?
Hoe ver is het ideaal van de realiteit?
Hoeveel van ons hebben de wonderen van deze Aarde verkocht voor geldstukken?
Hoeveel van ons horen de stem van God tussen het geknisper van geld?

duende
02-08-04, 12:31
Een gigantische afbreuk aan het nog steeds ongeevenaarde peil van denken en doen in de Islamitische wereld.
Het voldoet aan de criteria van racisme als je geen individuen meer ziet in een volk .
Je maakt je zelf schuldig aan dat geen waarvan je een ander beschuldigd. Je scheert alle christenen toch ook over een kam. Ik wil ook nog even opmerken dat niet iedere Europeaan christelijk is.

Tot Bill Gates ten tonele verscheen was de sultan van Brunei de rijkste man ter wereld. Om nog maar te zwijgen van de andere olie sheiks. Dus dat "de christenen" de rijkste mensen ter wereld zij is zeer discutabel.

2. Het waren Christenen met twee Wereldoorlogen op hun naam en tienduizenden moord-, lynchpartijen en verkrachtingen;

Ook hier ga je weer de fout in, De tweede wereld oorlog is hoofdzakelijk uit naam van het natinaal socialisme gestreden. Een politieke stroming die het christelijk geloof afgezworen heeft.
Tijdens de eerste wereld oorlog zijn er ook 1.000.000 miljoen Armeniërs over de kling gejaagd door de Turken. Zogenaamd omdat de Armeense bevolking verraad had gepleegd. Dat ze inderdaad meer met de Russen op hadden verbaasd mij niets, daar ze als tweede rangs burgers behandeld werden tijdens de Osmaanse overheersing, omdat ze geen Moslim waren.

3. Het waren Christenen als enige mensen die een atoombom op andere niet-christenen hebben gegooid;

Inderdaad een schande. Net zo een schande als gif gas gooien op Koerden.

4. Het waren Christenen die hele mensenrassen hebben gekoloniseerd en tot slavernij gedreven; Afrikanen; de bulk van andere niet-christenen;

Iets waar ook moslims zich schuldig aan hebben gemaakt. Zie de versprijding van de Islam in Noord-Afrika. Bij mijn weten worden Berbers in Marokko nog steeds als tweede rangs burgers beschouwd.
Was dat niet zo geweest dan hadden zij niet in zo grote getalen naar Europa geëmigreerd., want Hassan II was die lastige berbers ook liever kwijt dan rijk. En in Somalié zijn de Arabische milities ook naar hartelust bezig met moorden en verkrachten.

5. Het waren Christenen die Genocide hebben gepleegd op een niet te evenaren schaal; op Joden, op Indianen bijvoorbeeld;

Zie mijn opmeking bij punt 2. En ook de kleinzoon van Akbar (koning van Noord India) heeft zich schuldig gemaakt aan volkeren moord uit naam van de Islam. Hierdoor was India dermate verzwakt dat de Engelsen met het grootste gemak India konden koloniseren.

a. detineert en kooit meer mensen per hoofd dan welke andere natiestaat (1. United States 1,799,582 (2000)

Maar al te waar. Maar de Olie sheiks zijn niet veel beter.

Net zoals de meeste Islamitische landen waar geboorte beperking nog een woord is dat uiterst taboe is.

d. tienduizenden gevangen worden jaarlijks op brute wijze ter dood gebracht in naam van de Bijbel;

Net zoals in vele moslim landen, maar daar gaat het uit naam van Allah.

Dit bovenstaande rijtje lijkt uit haar verband gerukt, maar geeft ons wel mogelijkheden om Amerika en haar sympathisanten uit te dagen als ze lippendienst verlenen aan het idee van universiele humaniteit, terwijl ze claimen een Joodse timmerman te aanbidden.

Kan iemand zich een toekomst voorstellen, na het passeren van twee millennia, waar het veilig en gezond is te leven? Waar het water, de lucht en zelfs de zon niet bedreigd is?

Jammer dat de schuld van alle elende weer bij het westen wordt gelegd.
De stelling was in hoeverre de Arabieren en/of moslims er zelf wat aan kunnen doen. Zelf je verantwoordelijheden nemen, volwassen worden heet dat. Kijk naar de Europese geschiedenis van de afgelopen 200 jaar, misschien heb je er wat aan. Het leven van de gemiddelde arbeider in 1820 was echt niet veel beter dan, dat van een slaaf in het zuiden van de U.S.A. , maar door middel van revoluties, stakingen en andere acties zoals het oprichten van vakbonden en vooral, het niet meer luisteren naar het gezever van de priesters die het volk dom hielden met hun gepreek over God en het door God boven het volk gestelde gezag, waar men niet tegen inopstand mocht komen. Want net zoals in de zogenaamde christelijke wereld verleent ook de Islamitische geestelijkheid lippendiensten aan de jongens met de poen.
Maar blijf vooral het westen de schuld geven. Vergeet de familie Laden met hun leuke zoon Osama. Denk je echt dat de wereld er beter van zou worden als dit tuig aan de macht komt en dat de gemidelde Mohammed Modaal er echt op vooruit zou gaan.
Nee de Arabieren moeten het zelf afdwingen, maar de grote dooddoenner is nog steeds "Het is de wil van Allah". En zolang dit nog steeds geloofd wordt is er geen progressieve verandering mogelijk.

Coolassprov MC
02-08-04, 16:16
Geplaatst door duende
En zolang dit nog steeds geloofd wordt is er geen progressieve verandering mogelijk.

Het enige symbool van ''progressie'', in deze eeuw, in het Midden-Oosten, was Israel; maar dat was algauw vervallen tot een symbool van oneindige en brutale onderdrukking en bezetting.

Hoe zit het met alle andere factoren die ik reeds eerder vermeld heb, maar waar jij klaarblijkelijk niet eens de moeite neemt om ze te bekritiseren, laat staan te bediscussieren? Mijn 1e, 2e en 3e reactie?

Waar scheer ik alle Christenen over 1 kam?

Geplaatst door duende
Ook hier ga je weer de fout in, De tweede wereld oorlog is hoofdzakelijk uit naam van het natinaal socialisme gestreden. Een politieke stroming die het christelijk geloof afgezworen heeft.

Ik wil al laatst mijn bewondering uiten voor je naieve passie om onontkenbare historische feiten aan te vechten. Onontkenbaar historische feit: Het nazisme en communisme zijn geboren op christelijke en europese bodem.

Geplaatst door duende
Tijdens de eerste wereld oorlog zijn er ook 1.000.000 miljoen Armeniërs over de kling gejaagd door de Turken.

1.000.000 miljoen? Die slachting door Kamel Ataturk bedoel je? Kamel Ataturk die de Islam afzwoor net als Hitler het Christendom in jouw verhaaltje? De knuffelTurk van Europa? Die had namelijk op dat moment een alliantie met Europa. Hij kreeg groen licht van Europa voor deze slachting.

Gifgas op Koerden? Saddam Hussein pleegde zijn grootste ''misdaden tegen de mensheid'' toen hij een geliefde knuffelArabier was van de VS en consorten.

Als Amazigh hoef je mij ook niet te vertellen hoe 'Berbers' al dan niet behandeld worden in ''Arabische landen''.

Over 'disrespect' voor de 'Berbers' gesproken; Wist je dat het woord ''Berber' een scheldwoord is?

extrabreit
03-08-04, 03:24

Het nog altijd hoge niveau van de klassieke Arabische muziek en bijvoorbeeld Architectuur en Arabische Literatuur dwingen nog steeds respect en bewondering af in het zogenaamde 'Westen'.

De beste manier om de Oorlog Tegen Terreur te winnen door het 'Westen' is hun terrorisme ook mee te rekenen als wat het is; terrorisme en zichzelf te commiteren te stoppen met hun Terrorisme en participatie hierin. Wat begon bij de genocide en superexploitatie van Indianen en Negers uit Afrika. Een paar feiten;

Als dit zo is dan kost dat wel de nodige moeite.

Gelukkig hebben ze dan in de arabische wereld daar geen christenen voor nodig. Daar keelt, verkracht en vergast men elkaar dat een lieve lust is zonder dat dat trouwens veel opzien baart. Een scheet van Sharon (die altijd wel van erg diep komen) in het gezicht van Arafat haalt eerder het nieuws in Europa en het Midden Oosten dan het zoveelste gezin dat in Algerije gekeeld wordt en in waterput gedumpt. Maar ach ja dat zijn gelovigen onder elkaar.
Het is ook meer dan opzienbarend m te zien dat decennia lang christelijke en animistische soedanezen zijn verkracht, tot slaaf zijn gemaakt of vermoord zonder dat dit veel ophef heeft veroorzaakt maar dat de aandacht nu toch begint te kantelen omdat het dit keer arabische moslims zijn die afrikaanse moslims afslachten. Is blijkbaar toch belangrijker

Mocht het je beter laten voelen de tweede bom viel op een katholieke wijk in Japan. (met de kleine kanttekening dat de katholieke japanners in de 16e eeuw door vervolging van de Japanse Shogun hun geloof ondergronds moesten gaan belijden. De Shogun werd geholpen bij zijn onderdrukking door Nederlandse protestanten die een wit voetje pobeerden te halen. Vanaf het einde van de 19e eeuw mocht het restant van de Japanse katholieken weer min of meer vrij weer hun geloof belijden

Niet dat het er veel beter op maakt maar ten tijde van de slavenhandel is een kwart van afrikaanse slaven naar de amerika's verscheept. waarvan enkele honderduizenden door de nijvere Hollanders en Zeeuwen. De rest is in Afrika gebleven. Velen in het bezit van andere Afrikanen en natuurlijk ook de nodige in het bezit van de arabieren. Hoe zou het toch komen dat sommige marokanen er zo Afrikaans uitzien? In Mauretanie is het trouwens nog steeds vrij normaal dat de blanke arabische bevolking zwarte slaven bezit.
De eerste officiele betrekkingen tussen Nederland stamt trouwens uit het feit dat de Nederlanders bevrijde Marokanen die tot slaaf waren gemaakt door Spanjaarden terugbrachten naar hun vaderland. Daarnaast kocht Michiel de Ruyter tijdens zijn koopmanstijd af en toe christenslaven vrij van moslims.

Het waren Christenen die Genocide hebben gepleegd op een niet te evenaren schaal; op Joden, op Indianen bijvoorbeeld;

Wat dacht je van de turken die de oorspronkelijke christelijke bevolking hebben gedecimeerd. Het opnemen van de oorspronkelijke christelijke bewoners in het oude Otomaanse leger was natuurlijk helemaal brilliant.
En waar is de ooit zo grote arabische christelijk gemeenschap gebleven?
(Met de aantekening dat de ploertige europese kruisvaarders ook behoorlijk wat christenen in het middenoosten hebben uitgemoord)

Je mag ook wel gewoon schrijven dat de VS een Christelijk land is. En dan vaak ook nog diepreligieus en in West-Euopese ook wat naief gelovig. Ik denk dat ze wat dat betreft dichter bij de fundamentalistische moslim staan dan de christelijke Europeaan.

Maak jezelf niet belachelijk, hoe rot het gevangenissysteem ook mag zijn in de VS, er zal nooit gedood worden uit naam van de bijbel door het justitieel systeem. Het werpt wel een heel bijzonder licht op jou. Geestelijken hebben in West-Europa geen directe invloed op het gerechtsproces. Jij bent daar blijkbaar nog niet aan gewend.

Je mag ook wel Palestijnse timmerman zeggen want zo groot was en is het verschil ook weer niet tussen de Joden en de Arabieren. Sharon lijkt me wel een goed vorbeeld hiervan hoewel hij gelukkig niet zo doortastend is.

Hoe zat het trouwens ook al weer met Westelijke Saharagebied? Vroeger had je uit het gekoloniseerde Ierland soldaten die meevochten in het leger van de kolonisator Engeland. In Marokko gebeurt dit blijkbaar ook nog steeds op bescheiden schaal.

Maar wat helpt dit aandragen van slechtheden ons nou allemaal? Schuldbesef hoef je de christenen niet aan te dragen want dat krijgen we al met de moedermelk naar binnen.

Coolassprov MC
03-08-04, 06:55
Dit bovenstaande rijtje lijkt uit haar verband gerukt, maar geeft ons wel mogelijkheden om Amerika en haar sympathisanten uit te dagen als ze lippendienst verlenen aan het idee van universieele humaniteit, terwijl ze claimen een Joodse timmerman te aanbidden...

...Hoe ver is het ideaal van de realiteit?
Hoevelen van ons hebben de wonderen van deze Aarde verkocht voor wat schamele geldstukken?
Hoevelen van ons horen de stem van God tussen het geknisper van geld?

Coolassprov MC
03-08-04, 11:35
Geplaatst door extrabreit
Hoe zat het trouwens ook al weer met Westelijke Saharagebied?

Vertel eens, alsjeblieft, wat je wilt vertellen.

Coolassprov MC
03-08-04, 21:50
Geplaatst door duende
Iets waar ook moslims zich schuldig aan hebben gemaakt. Zie de versprijding van de Islam in Noord-Afrika.

Die hebben de inheemse volkeren niet etnisch gezuiverd, niet tot slavernij gedreven, geen gezinnen en gemeenschappen uit elkaar gedreven, de grondgebieden niet geplunderd en geexploiteerd voor het thuisland, etc., etc.,

Gewoon wat ''verschilletjes''.

Als je je baseerd op ''objectiviteit'', moet je misschien van tijd tot tijd je lensdop eraf halen?

Coolassprov MC
03-08-04, 22:09
Geplaatst door extrabreit
Maar wat helpt dit aandragen van slechtheden ons nou allemaal? Schuldbesef hoef je de christenen niet aan te dragen want dat krijgen we al met de moedermelk naar binnen.

Wat ik wil duidelijk maken. En dat is klaarblijkelijk niet overgekomen op jou, is...

Hij (of zij) die zonder zonden is, werpe de eerste steen...

duende
10-08-04, 13:23
Het enige symbool van ''progressie'', in deze eeuw, in het Midden-Oosten, was Israel; maar dat was algauw vervallen tot een symbool van oneindige en brutale onderdrukking en bezetting.

Hoe zit het met alle andere factoren die ik reeds eerder vermeld heb, maar waar jij klaarblijkelijk niet eens de moeite neemt om ze te bekritiseren, laat staan te bediscussieren? Mijn 1e, 2e en 3e reactie?

Waar scheer ik alle Christenen over 1 kam?

Ik wil al laatst mijn bewondering uiten voor je naieve passie om onontkenbare historische feiten aan te vechten. Onontkenbaar historische feit: Het nazisme en communisme zijn geboren op christelijke en europese bodem.

1.000.000 miljoen? Die slachting door Kamel Ataturk bedoel je? Kamel Ataturk die de Islam afzwoor net als Hitler het Christendom in jouw verhaaltje? De knuffelTurk van Europa? Die had namelijk op dat moment een alliantie met Europa. Hij kreeg groen licht van Europa voor deze slachting.

Gifgas op Koerden? Saddam Hussein pleegde zijn grootste ''misdaden tegen de mensheid'' toen hij een geliefde knuffelArabier was van de VS en consorten.

Als Amazigh hoef je mij ook niet te vertellen hoe 'Berbers' al dan niet behandeld worden in ''Arabische landen''.

Over 'disrespect' voor de 'Berbers' gesproken; Wist je dat het woord ''Berber' een scheldwoord is?

Ja je eerste, tweede en derde reactie. Ik heb ze gelezen en ben het met een gedeelte van je argumenten eens.
Maar die macht hebben de rijken hier in Europa ook. Kijk naar Portugal na Zalazar. De portugese bevolking kwam eindelijk in opstand en de rijke Portugezen trokken al hun geld uit het land weg. De bevolking met weinig achterlatend. Dat is de kracht van de rijken.
Maar je kunt blijven klagen en zeggen hoe slecht de Arabische wereld eraan toe is door "AL DIE CHRISTELIJKE WESTERLINGEN" ( en dan scheer jij niemand op een fascistoïde manier over een kam, hé?) Maar misschien is het interresant om eens in de geschiedenis van China te duiken. Dan noem ik met name de lange mars van het Chinese proletariaat onder leiding van Mao Tse Tung (een discutabel persoon, is mij bekend) Maar ze hebben door volharding en vooral onderlinge solidariteit gewonnen. Iets wat je van Arabieren en Moslims niet kunt zeggen. Mijn Soenitische collega heeft een hekel aan alles wat Sjiíetisch is en ik mag aan nemen dat hij niet de enige moslim is die hier zo over denkt. Andersom schijnt het net zo te zijn. En ik wil ook nog opmerken dat Algerijnen en Marrokanen de Fransen overheersers het land uit konden trappen. Ook de Indiërse en Indonesiërs hebben afgedwongen dat ze bevrijd zijn van hun koloniale overheersers. Niet dat de Indonesische bevolking er nu beter aan toe is (maar dat is de schuld van het westen, he?) En in de grens tussen India en Pakistan is ook een keuze van twee geloofsgroepen geweest. Of is dat ook weer de schuld van het westen. Waarom staan de Arabieren nu met hun mond vol tanden als het erop aan komt.
De stelling van deze discussie was "in hoeverre zijn de Arabieren zelf schuldig aan hun eigen onderdrukking". En zolang men alle schuld bij het westen legt (en daar doe jij hard aan mee) worden de problemen niet aangepakt. Wat ik lees is een angst voor Amerika. Amerika de almachtige waar we niets tegen kunnen ondernemen. Nee tegen dat Amerika kunnen wij niets doen. Blijf je daar vooral blind opstaren en geef iedere bewoner van Europa en Amerika de schuld. Plaats een paar bommen in forensen treinen en blaas wat sukkels van arbeiders die naar hun werk gaan op. Zo krijg de mensen die je kunnen helpen en solidair met je kunnen zijn lekker tegen je in het harnas gejaagd.
Dus ga zo door. Je zult ook nu wel weer een argument of twee vinden om mijn betoog te ontkrachten. Doe je best, je hebt vast gelijk.

N.B.
Ik wist niet dat Berber een scheldwoord was. Bij deze mijn excuses als ik daar iemand mee beledigd heb.

Coolassprov MC
11-08-04, 09:39
Geplaatst door duende
Plaats een paar bommen in forensen treinen en blaas wat sukkels van arbeiders die naar hun werk gaan op. Zo krijg de mensen die je kunnen helpen en solidair met je kunnen zijn lekker tegen je in het harnas gejaagd.
Dus ga zo door.

Je mag me zaken in de mond leggen, zonder dat dit erg ga vinden. Maar dit gaat echt te ver!

Ik heb overigens nergens gezegd dat Arabieren, en anderen met hen, hun positie niet kunnen verbeteren. Om dit te kunnen bewerkstelligen is wel verregaande kennis nodig! Niet de kennis die je krijgt van de door elite geregeerde informatiekanalen!

Ik heb evenmin intentieel mensen over 1 kam geschoren, in tegenstelling tot Ali de columnist!

duende
12-08-04, 11:31
Je mag me zaken in de mond leggen, zonder dat dit erg ga vinden. Maar dit gaat echt te ver!
Het is niet mijn bedoeling geweest je woorden in de mond te leggen. En ook niet dat jij schuldig bent aan deze bomaanslag.

Ik heb overigens nergens gezegd dat Arabieren, en anderen met hen, hun positie niet kunnen verbeteren. Om dit te kunnen bewerkstelligen is wel verregaande kennis nodig! Niet de kennis die je krijgt van de door elite geregeerde informatiekanalen!

Je kunt wel iets uit de moderne geschiedenis halen en dan heb ik het niet meteen over revolutie. Een goed middel om voor je rechten op te komen is b.v.het oprichten van een vakbond. Dit is een goed machtsmiddel. De leden moeten alleen opletten dat er geen verkeerde voorzitter gekozen wordt. Kijk naar iemand als Wim Kok. Leerling van Nijenrode. Als er iets een bolwerk van reactionair kapitalisme bestaat dan is het dat wel. Wim Kok aan de macht was dus een foutje van het FNV. het volk moet dus wel alert blijven.
Het communisme schijnt dood te zijn, het zij zo, maar je kunt er wel enige nuttige zaken uithalen en je ten dienste stellen. En ook belangrijk, ik heb het er al eerder over gehad:" Vertrouw nooit geestelijken, al te vaak heeft dit volk met hun interpretaties die ze aan de bijbel of koran geven een heleboel mensen stom gehouden. De waarheid zit in jezelf. Je bent geschapen naar God's evenbeeld dus dan weet je in je hart wat goed en slecht is.

Ik heb evenmin intentieel mensen over 1 kam geschoren, in tegenstelling tot Ali de columnist!
Als je schrijft 'De christenen', dan lijkt het mij dat je ook generaliseerd, maar misschien is dit een foute interpretatie mijnerzijds. Mocht dit zo zijn dan spijt het mij.
Power to the people.

Coolassprov MC
12-08-04, 12:09
Geplaatst door duende
Als je schrijft 'De christenen', dan lijkt het mij dat je ook

Ik begon bewust mijn zin met ''het waren christenen die..."

Ik heb de helft van mijn onderwijs genoten van christenen.

Ik realiseer me wat de geest is van het echte christendom.

En dat is je andere wang toekeren i.p.v. oog om oog.

En niet; gij zult doden wie wij zeggen te doden!

duende
13-08-04, 10:42
Ik begon bewust mijn zin met ''het waren christenen die..."

Ik heb de helft van mijn onderwijs genoten van christenen.

Ik realiseer me wat de geest is van het echte christendom.

En dat is je andere wang toekeren i.p.v. oog om oog.

En niet; gij zult doden wie wij zeggen te doden!

Ik denk dat dit opgaat voor ale religies.
Afgelopen eeuwen hebben diverse religieuze groepen hun misdaden gerechtvaardigd met het excuus dat hun religie de enige ware is.
Of het nu judaïsme, christendom, islam of hindoe geloof is.
Ik zelf verbaas me nog steeds dat er in naam van de god van de liefde zoveel ellende veroorzaakt wordt.
Zelf heb ik bewondering voor Mahatma Ghandi. Iemand die door middel van geweldloosheid de Engelse overheerser het land uit geduveld heeft.
Stof tot nadenken:
Een oog voor een oog maakt de hele wereld blind.
Fighting for peace is like f**king for virginity.

Ik weet niet of je het journaal van 12 augustus gezien hebt, maar Khadaffie heeft ook alweer een knieval voor de Amerikanen gemaakt, want er zit veel olie in de grond van Libië.
Maar wat schiet zijn volk daar mee op?

rajas
13-08-04, 11:21
wat ben ik blij dat ik geen arabier ben. en wat ben ik blij dat de rest 75 procent in marokko dat ook niet is.

Coolassprov MC
13-08-04, 12:10
Geplaatst door duende
Maar wat schiet zijn volk daar mee op?

Helaas is het het 1 of het ander. Daar ging deze discussie toch over? De schuldvraag. Jij en Ali legden deze bij 'de Arabieren'. En jij vond zijn 'analyse' 'objectief'.

Zullen we de discussie hier gewoon staken? Ik ben het zat dat Ali zijn standpunten niet verdedigd, of dit nou overmacht is of niet.

duende
16-08-04, 11:26
Helaas is het het 1 of het ander. Daar ging deze discussie toch over? De schuldvraag. Jij en Ali legden deze bij 'de Arabieren'. En jij vond zijn 'analyse' 'objectief'.

Zullen we de discussie hier gewoon staken? Ik ben het zat dat Ali zijn standpunten niet verdedigd, of dit nou overmacht is of niet.
Ik had het over een vrij objectieve benadering, daarmee wil ik zeggen dat ik het goed vind dat Arabieren c.q. moslims ook eens de hand in eigen boezem steken. Ik heb nooit beweerd dat alle schuld bij de Arabieren ligt, maar je kunt niet alle schuld in de schoenen van Amerika schuiven.
Ik vind het ook jammer dat Ali verder niet meer aan deze discussie meegedaan heeft.
Ik groet je en wens je het beste.

Coolassprov MC
20-08-04, 09:28
Geplaatst door duende
Ik had het over een vrij objectieve benadering, daarmee wil ik zeggen dat ik het goed vind dat Arabieren c.q. moslims ook eens de hand in eigen boezem steken.

Kun je een praktisch voorbeeld geven voor een individu die jij hiermee aanspreekt? En welk uiteindelijk doel hierbij wenselijk is?

We waren het er al over eens dat 'het' niet van de regeringen kan komen.

Coolassprov MC
20-08-04, 12:13
Geplaatst door duende
Ik vind het een zeer objective benadering van de problematiek.

Geplaatst door duende
Ik had het over een vrij objectieve benadering

Inconsistent van mening of van geheugen?

Als je je baseerd op ''objectiviteit'', moet je misschien van tijd tot tijd je lensdop eraf halen?

Je bedoeld het allemaal goed, maar jij en Ali hebben gemeen dat jullie te weinig weten van ''Arabieren'' en ''Moslims'' om daar zo een roekeloos oordeel over te vellen.

Geplaatst door duende
Jammer dat de schuld van alle elende weer bij het westen wordt gelegd.

Ik heb dit nooit gedaan en daag je uit 1 citaat van mij vermelden waarbinnen ditgedaan wordt.
Het 'westen' bestaat evenmin; de Aarde is immers rond en de mensen zijn hetzelfde; waar ze zich ook bevinden; het gaat mij om een ieders verantwoordelijkheid; die dragen we zelf en met zijn allen; ook jij en ik...

Over verantwoordelijkheid gesproken; wat doe jij eigenlijk, samen met onze Ali, om wat aan deze situatie te veranderen?

LiaCarina
14-09-04, 20:35
Geplaatst door Ali Eddaoudi
Arabieren zijn ook schuldig aan (zelf)vernietiging.

De Arabische wereld wijst vaak met het vingertje naar Amerika. Dat veel Arabieren (moslims) niets moeten hebben van de huidige wereldmacht, daar is niets nieuws meer aan. Maar is het wel terecht dat we alleen Amerika de schuld geven van al het onrecht en de onderdrukking in de Arabische landen?
Waarom gaat men wel massaal de straat op om tegen Amerika en Israel te demonstreren en zien geen acties tegen de eigen regeringen die op z’n minst schuldig zijn aan wanbeleid, corruptie, martelingen, de zwakke economie en zo kan ik nog wel even doorgaan.
In mijn optiek is Amerika zeker geen heilig land, maar waarom kwamen de Irakezen zelden in opstand tegen Saddam en hoe kan het dat een Moubarak, president van Egypte, of Khadaffie (Libie) ruim tientallen jaren aan de macht blijven zonder dat de burgerij in opstand komt? Het is in de Arabische wereld heel gewoon dat je na een lange regeerperiode het stokje aan zoonlief doorgeeft; een soort nieuwe monarchie die het volk door de strot geduwd krijgt.
Het zou veel echter en bovendien terecht zijn wanneer men Amerika aan zou wijzen als medeplichtige voor allerlei misstanden in het Midden-Oosten. Maar feit blijft dat enkele tientallen leiders in die regio in staat zijn om honderden miljoenen mensen te gijzelen. Dat deze leiders overigens niets ondernemen tegen Amerika is zeer te begrijpen, want niemand anders dan de Amerikanen vormen het geweten van de Arabische heersers. Zonder inzegening en hulp van de Supermacht geen sterke leider die zijn volk met alle middelen in toom kan houden.

Al eeuwen klagen Arabieren over hun onrechtvaardige leiders, maar wat doen zij eraan om de dictatuur, corruptie en ondergang van hun land tegen te gaan? Hoeveel mensen hebben er de afgelopen tientallen jaren lef getoond en zich daadwerkelijk openlijk tegen deze onderdrukking gekeerd? Diegenen die dat doen lopen inderdaad groot gevaar en hen wordt het minstens moeilijk gemaakt door de marionetten van de vrije en zogenaamde democratische leiders die op hun beurt allemaal claimen dat zij afstammelingen van de profeet Mohammed (vrede zij met hem) zijn. Dit laatste rechtvaardigt kennelijk alles en ze geven zichzelf hiermee het groene licht om dingen te doen waar de profeet rillingen van zou krijgen. Mohammed zou zich diep schamen voor dit soort lui die claimen zijn nakomelingen te zijn.
Wat mij betreft moet de Arabische bevolking ondanks alle gevaren toch haar verantwoordelijkheid nemen en meer doen om vrijheid te verkrijgen. De bevolking moet zich niet laten intimideren en zich overgeven aan hun geloof in vrijheid, gelijkheid, vrede en rechtvaardigheid. Iemand die voor zoiets nobels sterft is niet zomaar een vermoorde, maar een martelaar die zijn leven gaf voor de rechten van de mens. De schuld geven aan een westers land, dat inderdaad geen recht heeft om selectief landen aan te pakken, is mij iets te gemakkelijk en ligt erg voor de hand.
Als mens, moslim, Nederlander en Marokkaan schaam ik mij diep vanwege het feit dat Amerika de enige optie was om een einde te maken aan het regime van een misdadiger als Saddam. Irakezen hadden bij mij meer respect afgedwongen als zij zelf hun dictator hadden afgezet. Beseffende dat veel mensen gevaar zouden lopen en dat er chaos zou zijn ontstaan, denk ik dat dit voor Irak toch het beste en mooiste zou zijn geweest.
Laat dit een les zijn voor alle Arabische landen en onze leiders die zich als angsthazen in hun holen hebben teruggetrokken. Een opvallende stilte daar bij de prinsen en prinsessen der gelovigen die beweren dat zij de afstammelingen van de profeet zijn; maar wat zou Mohammed (vrede zij met hem) in een dergelijke situatie ondernomen hebben en wat doen zij als nazaten van hun voorvader? Maar natuurlijk, zij hebben ook geen keus en kunnen geen kant uit. Onze Libische kolonel heeft het jaren lang geprobeerd en koos onlangs eieren voor zijn geld. Als je door hebzucht, lust naar macht en een onrein geweten gedreven wordt, dan is er geen weg meer terug.
De Arabische leiders hebben zich bijna allemaal schuldig gemaakt aan het ergste kwaad en maken er duidelijk een nog groter potje van. Moge Allah hen leiden, maar helaas vrees ik dat zij zullen doorgaan met het verdrukken van hun zwakke broeders en zusters. Durven ze wel!

Ali Eddaoudi

De arabische leiders zijn geen leiders:)
Ieder is verantwoordelijk voor zijn doen en laten in deze wereld. Ik denk dat die "leiders" dit wel erg letterlijk hebben genomen.
Je medemoslims helpen geldt voor hen niet. Bush mag dan voor sommige de kwaadste zijn, maar laten we eerlijk zijn, hij helpt tenminste zijn mensen, iets wat wij van de Arabische leiders niet kunnen verwachten.

rijksstraat
30-09-04, 08:22
L.S.,

Lang geleden heeft iemand mij eens verteld dat de moslims eens de heerschappij over deze aarde zullen krijgen. Is het niet goedschiks, dan wel kwaadschiks (door de strijd en bewapening en het plegen van aanslagen. Hoe denkt men daar nu (2004) over?
mvg,
rijksstraat

liya
25-10-04, 13:35
Hey, maar je moet inderdaad wel eens goed nadenken hoor !!
Hier in Europa springen we, om bijvoorbeeld de palestijnen te verdedigen! Maar geen enkel moslim buurland, wil de vluchtelingen opnemen, ze krijgen geen verblijfsverguningen, krijgen geen recht op onderwijs en medische hulp !!
Allemaal een grote mond maar weinig praktische hulp voor deze mensen. Ze worden maar opgevangen in vluchtelingenkampen en daar zitten ze dan generatie op generatie waar dus enkel zeer gefrustreerde mensen vol haat worden gecrëeerd! En dit is dus niet alleen de schuld van de Amerikanen! De arabische landen zouden ook hun verantwoordelijkheden kunnen opnemen en tenminste deze mensen op een menselijke manier opvangen!!

oltmans
25-10-04, 14:37
Sallam alle broeders en zusters,ik wil effe het volgende toevoegen:De Arabieren zijn zeker ook schuldig aan (zelf )vernietiging.De redenen die er zijn waarom ze zeker schuldig zijn,zijn de volgende:Waarom vertrouwen de Arabische landen elkaar niet,waarom zijn Arabische landen bezig elkaar uit te moorden met behulp van Amerika.De Arabische landen (de regering)willen liever met Amerika samenwerken ipv met de buurlanden,maar mocht het fout zijn gegaan dan is Amerika het weer.Kortom dit is een moeilijke kwestie maar zolang er geen broederschap is tussen de Arabische landen dan komen ze nooit ver.ALLAH HEEFT GEZEGD:ALLAH VERANDERD NIET DE SITUATIE IN VOLKEREN TOTDAT ZE VERANDEREN WAT ER IN HUN SPEELT.

IK HOOP DAT JULLIE DIT SERIEUS NEMEN.

ramtam
26-10-04, 00:50
Is een verkeerde stelling, arabieren kunnen niet schuldig zijn aan zelfvernietiging. Het gaat er niet om dat er een etnische groep of het westen schuldig is, maar het is een kwestie van een machtstrijd; de rijken naaien de armen; Ali maakt er een hele etnische discussie van, maar daar gaat het echt niet om; dat soort discussie misleiden slechts de armen mensen om wat het echt gaat: namelijk om geld en macht. Just keep people talking bulschit.

Coolassprov MC
27-10-04, 15:52
Geplaatst door oltmans
(..)De Arabieren zijn zeker ook schuldig aan (zelf )vernietiging.(..)
Waarom vertrouwen de Arabische landen elkaar niet,(..)
waarom zijn Arabische landen bezig elkaar uit te moorden met behulp van Amerika.(..)
De Arabische landen (de regering)willen liever met Amerika samenwerken ipv met de buurlanden,(..)
zolang er geen broederschap is tussen de Arabische landen dan komen ze nooit ver.(..)

Wat hebben Arabieren of moslims te maken met hun regering?

Lees eens eerdere reacties in deze discussie.

duende
01-11-04, 12:45
Over verantwoordelijkheid gesproken; wat doe jij eigenlijk, samen met onze Ali, om wat aan deze situatie te veranderen?
Ik ben geen Arabier en woon ook niet in een Arabisch land. Wat moet ik er aan doen. Ik heb al enige suggesties gegeven.
Zoals:
Laten ze eens vakbonden organiseren.
Laten ze eens wat minder achter meneer imaam aanlopen en eens zelf gaan nadenken. (godsdienst heeft altijd in dienst van de onderdrukker c.q. heersers gestaan)
Atheisme en socialisme hebben de arbeiders in Europa in ieder geval een boost gegeven om eens wat aan hun misere te doen.
Geboorte beperking was ook een krachtig middel om wat aan de situatie te veranderen. Maar zolang er voor Arabieren maar een heerser is (Allah) zal er nooit ene rotmoer veranderen. Het is ook wel makkelijk je levensfilosophy uit een boek halen of het te laten voorkauwen door de imaam. Hoef je zelf niet na te denken. En zeker niet je eigen verantwoordelijkheid te nemen.
En je kan je ook nog verschuilen achter het uiterst fatalistische "Inch Allah". want daar is ook alles mee gezegd.

Coolassprov MC
01-11-04, 17:58
Geplaatst door duende
Ik ben geen Arabier en woon ook niet in een Arabisch land. Wat moet ik er aan doen. `(...)En je kan je ook nog verschuilen achter het uiterst fatalistische "Inch Allah". want daar is ook alles mee gezegd.

Ben je het nou eens met de stelling of niet?

Ik ben blij dat ik niet zo naief ben geweest om aan deze discussie deel te nemen met het idee jou wijzer te maken of wijzer van jou te worden.

Het gaat mij helemaal niet om jou, want het blijkt dat je van toeten noch blazen weet en dat je je niet wilt verdiepen in de voorhanden zijnde kennis.

Iemand die zijn mening of standpunt niet wil veranderen vanwege veranderende wetenschappelijke inzichten is of gek of een fanaticus of geindoctrineerd of dom of.....

duende
02-11-04, 07:14
Ben je het nou eens met de stelling of niet?
Ja, ik ben het voor een gedeelte eens met de stelling van Ali.

Iemand die zijn mening of standpunt niet wil veranderen vanwege veranderende wetenschappelijke inzichten is of gek of een fanaticus of geindoctrineerd of dom of.....
Wat bedoel je hiermee... lees en begrijp je wel wat ik schrijf?

Coolassprov MC
02-11-04, 13:01
Geplaatst door duende
Wat bedoel je hiermee... lees en begrijp je wel wat ik schrijf?

Helaas wel.

Je komt, over het algemeen, niet verder dan stereotyperingen; net zoals de bedenker van de stelling.

Ik wens de discussie niet verder voort te zetten met iemand die zijn mening baseerd op stereotyperingen en raciale profieleringen.

Hamas_C
03-11-04, 06:55
haha, zelf kritiek is goed, maar zelf vernedering en beledeging is niet goed. Imaams die in discussie moeten gaan met elkaar??

Voor alle duidelijkheid. In de Islam is er een Boek (De Koran (Het woord van Allah)) en 1 profeet die het woord van allah heeft door gegeven. (Mohamed).

De koran is bevestigend. En wie zich aan de woorden van Allah wil houden is een Moslim.

Wie niet, dan niet.

Maar wie ben ik, jij of zij die aan dat woord, dat boek, die levens overtuiging van miljoenen mensen mag sollen. Mag aanpassen naar eigen begrip?

Haal dat maar uit je hoofd.

Wat ik ervaar is: Dat de hoogopgelijde nederlanders niet bang zijn voor de Islam en meer afweten van de Islam en mensen op individu afrekenen.

Maar helaas zoals bij de Moslim en Marokkanen is er bij de Nederlanders ook een groep mensen die niet weet waar ze over praten. En die scheren alles over 1 kam, en dat is gevaarlijk.

Wat denk je dat mijn reactie zal zijn als ik de schuld krijg omdat een Marokkaan met een DUBBELE Nationaliteit Teo heeft vermoord en hij beweert ook moslim te zijn.

Ik ben een Marokkaan met inderdaad 2 paspoorten, en ben heel toevallig ook moslim. Hoe zou ik reageren?

eerst proberen teovertuigen dat er maar 1 dader is, waar ik niet eens achter sta.

En als dat niet werkt, dan ga je dieper in de verdediging, en dan zeg je: Laat me nu met rust.
En als die mensen of mens dat niet doet dan?

Nou, dan mag hij zijn tanden gaan oprapen. Want dan word je vanzelf zonder dat je het wil weg gepropt, en dan gaat en mens doen wat een mens doet in zo een situatie, uit paniek proberen te ontsnappen uit dat hoekje, en die gene die jou daar in heeft gedrukt staat in de weg, en dan zorg je dat hij uit de weg gaat, en dat gaat helaas niet met woorden. Want als dat zo was, dan was hij al vertrokken toen je dat hem vroeg.

Dus, De Islam is de Islam, een Marokkaan is een Marokkaan, En Nederlander is een Naderlander. En hij is hij, en ik ben ik.

Duidelijker kan ik het niet zeggen.

Groetjes van Hamas_C!!

duende
05-11-04, 10:45
Helaas wel.

Je komt, over het algemeen, niet verder dan stereotyperingen; net zoals de bedenker van de stelling.

Ik wens de discussie niet verder voort te zetten met iemand die zijn mening baseerd op stereotyperingen en raciale profieleringen.

Leer eens lezen.

Tanoti
06-11-04, 10:03
Ik ben benieuwd naar wie de persoon is uit GOUDA.

IK BEN BLIJ VERRAST DOOR DEZE BREIN UIT GOUDA.

WAAROM LAAT JE NIET VAAK IETS VAN JE HOREN, DAN HEEFT MIJN
TIJD NOG ZIEN ACHTER DE PC.

IK DANK JE VOOR WAT JE GESCHREVEN HEBT.

GROETJES,

VAN EEN STADS GENOOT.

Coolassprov MC
06-11-04, 11:41
Geplaatst door duende
Leer eens lezen.

Ik zal je laten meekijken in het proces dat ik 'lezen' noem;

Geplaatst door duende
Ik ben geen Arabier en woon ook niet in een Arabisch land. Wat moet ik er aan doen. Ik heb al enige suggesties gegeven.

Ik ben ook geen Arabier en leef ook niet tussen hen, maar juist wij kunnen heel veel doen; wij hebben de luxe van niet hoeven te worden opgesloten voor onze mening; hierdoor kunnen wij eel meer doen dan zij kunnen doen; maar waarom zou je?

Geplaatst door duende
Laten ze eens vakbonden organiseren.

Classificatie:
Stereotype

Toelichting:
Wie zegt dat ze dat niet al hebben; al dan niet hebben geprobeerd?

Geplaatst door duende
Laten ze eens wat minder achter meneer imaam aanlopen en eens zelf gaan nadenken. (godsdienst heeft altijd in dienst van de onderdrukker c.q. heersers gestaan)

Classificatie:
Stereotype

Toelichting:
Niet alle Arabieren zijn Moslims, en het geloof is niet altijd een probleem, de politiek wel. Moslims zijn geen schapen.

Geplaatst door duende
Atheisme en socialisme hebben de arbeiders in Europa in ieder geval een boost gegeven om eens wat aan hun misere te doen.

Classificatie:
Stereotype

Toelichting:
Atheisme en socialisme komen ook voor in de Islamitische en Arabische wereld. Atheisme heeft ook kapitalisme, nazisme en communisme voortgebracht, twee wereldoorlogen en genocide op 6miljon Joden, zigeuners en homo's. Om het maar niet over Stalin te hebben.

Geplaatst door duende
Geboorte beperking was ook een krachtig middel om wat aan de situatie te veranderen.

Is dat zo? De babyboomers hebben Europa zeker ook naar de ondergang geholpen? :maf2:

Geplaatst door duende
Maar zolang er voor Arabieren maar een heerser is (Allah) zal er nooit ene rotmoer veranderen. Het is ook wel makkelijk je levensfilosophy uit een boek halen of het te laten voorkauwen door de imaam. Hoef je zelf niet na te denken. En zeker niet je eigen verantwoordelijkheid te nemen.
En je kan je ook nog verschuilen achter het uiterst fatalistische "Inch Allah". want daar is ook alles mee gezegd.

Classificatie:
Stereotype

Toelichting:
Niet alle Arabieren zijn Moslims, en het geloof is niet altijd een probleem, de politiek wel. Moslims zijn geen schapen.

Kort samengevat heb je heel domme kijk op Arabieren en Moslims. Je maakt je zelfs schuldig aan (cultuur)racisme. Alleen maar vanwege het feit dat je meent dat jouw cultuur superieur is aan de hunne.

Geplaatst door duende
Leer eens lezen.

Het allereerste woord uit de allereerste geopenbaarde vers uit de Heilige Koran is IKRA! Vrij vertaald; LEES!

Dit is echt het laatste wat ik je te melden heb in deze discussie.

1. leer te lezen;
2. leer te schrijven;
3. leer te lopen;
4. leer te praten;
5. verstap je niet.

soobnebki
08-11-04, 21:27
Geloof is de bron van alle ellende in de wereld
Bijbel en Koran brengen de mensen tot de vreselijkste dingen !
De rijken en heersers van deze aarde hebben al eeuwen de priesters en Imams opgedragen het volk dom te houden zodat ze er beiden rijk en vet van konden worden ! en kijk om je heen in de wereld, het is prima gelukt, Afrika verhongert, in het midden Oosten baden enkele
families in weelde door de olie inkomsten en ze laten de Palestijnen verrekken ! Insh Allah
en Bush krijgt de schuld, lekker makkelijk!

Coolassprov MC
09-11-04, 10:53
Geplaatst door soobnebki
Bijbel en Koran brengen de mensen tot de vreselijkste dingen !

Ze hebben echt zitten wacht met 'de vreselijkste dingetjes' te doen, tot ze er waren he? Die boeken?

Gek dat er, samen met mij, miljoenen gelovigen zijn die wat anders lezen dan wat jij uit die Boeken leest :confused:

Zwak om wat boeken de schuld te geven van wat mensen doen, vindt je ook niet?

Ik denk dat jij eens de reacties moet lezen in deze draad; in plaats van, op eigen initiatief, binnen een monoloog, te gaan ijlen. :duim:

soobnebki
09-11-04, 18:09
Ja hoor je hebt gelijk ! het gaat prima in de wereld van de gelovigen !!
en natuurlijk deed niemand enge dingen voor het jaar 0 ! (in het geval van de Koran het jaar 600)

die boekjes hebben het alleen maar makkelijker gemaakt want wil van God he.....

wie heeft de Koran geschreven of de Bijbel ? zijn die gefaxed uit de hemel ? nee, die zijn gewoon in elkaar verzonnen door woestijn bewoners die bezig waren andere stammen te vermoorden.
Niets wat de mens heeft geschreven is heilig en onaantastbaar...
Geloof je dat een man over het water heeft gelopen ?
Geloof je dat Mohammed in een nacht op zijn paard van Jerusalem naar Mekka is gereden ?
Nou als je dat gelooft, geloof je alles........

p.s. toevallig

Coolassprov MC
09-11-04, 20:25
Geplaatst door soobnebki
Ja hoor je hebt gelijk ! het gaat prima in de wereld van de gelovigen !!
en natuurlijk deed niemand enge dingen voor het jaar 0 ! (in het geval van de Koran het jaar 600)

die boekjes hebben het alleen maar makkelijker gemaakt want wil van God he.....

wie heeft de Koran geschreven of de Bijbel ? zijn die gefaxed uit de hemel ? nee, die zijn gewoon in elkaar verzonnen door woestijn bewoners die bezig waren andere stammen te vermoorden.
Niets wat de mens heeft geschreven is heilig en onaantastbaar...
Geloof je dat een man over het water heeft gelopen ?
Geloof je dat Mohammed in een nacht op zijn paard van Jerusalem naar Mekka is gereden ?
Nou als je dat gelooft, geloof je alles........

p.s. toevallig

Je bent in de verkeerde discussie! :aftel:

duende
11-11-04, 15:24
Ik zal je laten meekijken in het proces dat ik 'lezen' noem;

Ik ben ook geen Arabier en leef ook niet tussen hen, maar juist wij kunnen heel veel doen; wij hebben de luxe van niet hoeven te worden opgesloten voor onze mening; hierdoor kunnen wij eel meer doen dan zij kunnen doen; maar waarom zou je?

Classificatie:
Stereotype

Toelichting:
Wie zegt dat ze dat niet al hebben; al dan niet hebben geprobeerd?

Classificatie:
Stereotype

Toelichting:

Classificatie:
Stereotype

Toelichting:
Atheisme en socialisme komen ook voor in de Islamitische en Arabische wereld. Atheisme heeft ook kapitalisme, nazisme en communisme voortgebracht, twee wereldoorlogen en genocide op 6miljon Joden, zigeuners en homo's. Om het maar niet over Stalin te hebben.

Is dat zo? De babyboomers hebben Europa zeker ook naar de ondergang geholpen? :maf2:

Classificatie:
Stereotype

Toelichting:

Kort samengevat heb je heel domme kijk op Arabieren en Moslims. Je maakt je zelfs schuldig aan (cultuur)racisme. Alleen maar vanwege het feit dat je meent dat jouw cultuur superieur is aan de hunne.

Het allereerste woord uit de allereerste geopenbaarde vers uit de Heilige Koran is IKRA! Vrij vertaald; LEES!

Dit is echt het laatste wat ik je te melden heb in deze discussie.

1. leer te lezen;
2. leer te schrijven;
3. leer te lopen;
4. leer te praten;
5. verstap je niet.

Ik wilde eigenlijk nog iets aardigs schrijven, maar herlezend wat jij geschreven hebt denk ik daar toch anders over.
Jij verwijt mij dat ik generaliseer, steek je hand in eigen boezem.
Schreef jij niet dat nazisme uit het christendom was voortgekomen?
Heb altijd gedacht dat in landen waar de sharia gehanteerd wordt politiek en geloof een zijn. En heb ik ergens geschreven dat 'mijn' cultuur suprieur is aan welke andere cultuur dan ook?
O, wat schrijf ik nu? Het lijkt wel of ik insinueer dat jij generaliseerd en mij woorden in de mond legt.
Laat verder ook maar. Ik stap uit deze zinloze discussie het is toch weer een oeverloos gelul geworden over geloof (christendom, jodendom en islam) v.s. atheïsme.
Ik geef jouw het laatste woord. Geniet ervan en laat het vooral, alsjeblieft heel sarcastisch zijn.
En heel misschien kun jij mij ook vertellen wat ik dan voor die arme zielige arabieren kan doen. Dus niet voor de niet armen en zieligen, nee alleen voor de armen en zieligen.
Ik schrijf dit zo op anders generaliseer ik weer.
grtz

_Abdel_
11-11-04, 15:33
Geplaatst door rajas
wat ben ik blij dat ik geen arabier ben. en wat ben ik blij dat de rest 75 procent in marokko dat ook niet is.

Wel, IK als arabier ben ook blij dat JIJ geen arabier bent.
achterlijk,bekrompen idioot

soobnebki
11-11-04, 15:51
Helaas wordt het weer een racistisch geschreeuw...

ik ben blij dat ik een MENS ben, het interesseert me geen fluit welk ras iemand heeft ! ik heb vrienden van verschillende ethniciteit... hele fijne mensen
Als je echter met geloof en/of politiek te maken krijgt gaat het mis !
ongeacht ras....

het bloed van welk ras ook is gewoon ROOD en de bloedgroepen zijn voor alle rassen gelijk. Ik kan als witneus gewoon bloedgroep A van mijn Arabische vriend met A opnemen en krijg daar geen kromme neus van of een voorliefde voor messen of zoiets....

Alle toestanden die er nu spelen hebben te maken met onverdraagzaamheid en vooroordelen !

Mensen van alle rassen worden tegen elkaar opgezet door misdadige schooiers (van alle rassen)

En als ik zwarte schooier tegen mijn Surinaamse vriend zeg en hij
me bleekscheet noemt... lachen we ons rot !!

:boogjes:

duende
12-11-04, 08:26

Ik had het niet over de periode na de tweede wereld oorlog maar over het begin van de arbeiders beweging in Europa. Eind 19de eeuw begin 20ste eeuw tot aan het interbellum.
Tijdens de babyboom bevatte het gemiddelde gezin in Nederland ook niet meer dan 4 kinderen.
Maarikmerk dat je de meeste opmerkingen/suggesties het liefst verkeerd interpreteerd. En waarom zou je niet. Zo kan je alles lekker afschieten en je wentelen in een massochistisch zelfmedelijden. Het is toch altijd de schuld van de anderen.

Coolassprov MC
12-11-04, 09:37
Geplaatst door soobnebki
Helaas wordt het weer een racistisch geschreeuw...

Misschien zou dat, ook mede, te danken zijn aan het feit dat de stelling, op zich, een racistische stereotypering is van iets wat een breder 'probleem' is?

Bnice
28-11-04, 01:22
Zet um op "kinders",hoogstaande eenakters.

zij en wij gaat goed zo.

zet um op.

Kop spijkers nog gezien?
God was er in, wat was er gebeurt als allah daar in was in plaats van god.

tollerantie? denk het niet als "allah" daar in de show was geweest. had jack spijkerman moeten onderduiken.
Ben ik al eens eerder over begonnen, oef wat was het stil hierna.

Ben ik blij dat mijn geloof niet geloven is.

Mischien moet ik ook maar praten over zij en wij.

Een ding, onder wij versta ik ook 99% van de de eerlijke goede wel of niet gelovige buitenlanders" (MENSEN)medeburgers gelovigen van welk geloof dan ook,het is alleen jammer dat die ene procent zoveel onzin kan schreeuwen.

PS ik ben het met de schrijver (stelling) voor een groot deel eens,altijd wentelen in zelfmedelij lost niets op.
We moeten verder,en niet met de hakken in het zand en maar steeds terug kijken.

Shit heb ik me toch laten verlijden om te reageren.

Ps: Die 4 foto,s van die amerikaan die de gewonde op de grondliggende "vrijheidsstrijder" neerschoot dat kan natuurlijk niet.
Deze groep van vrijheid strijders, zijn eerlijke rechtvaardige strijders toch?
Ik moet wel zeggen dat ik een "beetje" geschrokken was toen ik keek op verboden link! angkor/beheer Maar ja, het was na goed luisteren en gekeken te hebben naar de koran teksten die werden aangehaald bij de bijbehorende onthoofdingen van die westerse varkens,dat ik het licht heb gezien, ja dit is de ware boodschap.

NOU MOOI niet.
En volgens mij vind de ruime meerderheid van de moslim gemeenschap dit ook niet.

soobnebki
01-12-04, 11:24

Die 4 foto,s van die amerikaan die de gewonde op de grondliggende "vrijheidsstrijder" neerschoot dat kan natuurlijk niet.

unquote

nee natuurlijk niet, maar zittend in je luie stoel is het makkelijk commentaar leveren ! dit is oorlog mensen !! geen Arnie film...
De amerikanen die in Irak opereren zijn op van de zenuwen (net als de Iraki's) en hebben elke vorm van gevoel verloren. Alleen al het vooruitzicht om onthoofd te worden als je gevangen wordt gemaakt.. ja dan wordt de trekker vinger wel erg snel.

Bnice
01-12-04, 23:33
Geplaatst door soobnebki

Die 4 foto,s van die amerikaan die de gewonde op de grondliggende "vrijheidsstrijder" neerschoot dat kan natuurlijk niet.

unquote

nee natuurlijk niet, maar zittend in je luie stoel is het makkelijk commentaar leveren ! dit is oorlog mensen !! geen Arnie film...
De amerikanen die in Irak opereren zijn op van de zenuwen (net als de Iraki's) en hebben elke vorm van gevoel verloren. Alleen al het vooruitzicht om onthoofd te worden als je gevangen wordt gemaakt.. ja dan wordt de trekker vinger wel erg snel.

Mijn stukje was satirisch bedoeld.
Moet je voorstellen dat de dag er voor deze "vrijheidstrijder"nog iemand onthoofde.
Ze konden zich overgeven de dagen ervoor maar koos de maagden.
:p

Deze daad van die amerikaan verdiend niet de schoonheidsprijs maar de ophef afgezet tegen alle gruwelijke daden van die gelooffanaten die het verpesten voor alle goede moslims,is niet in verhouding.
wat was het ook al weer splinter en balk toch?
De balk dan voor die "vrijheidstrijders"

Bnice
02-12-04, 23:22
achterlijk,bekrompen idioot [/B][/QUOTE]

wat een zelfkennis spiegelen heet dat toch?

soobnebki
03-12-04, 13:28
Bnice,

je satirische opmerkingen trekken de vileine reacties wel los !!
heel goed !
deze site is een constante bron van informatie hoe sommige immigranten uit Moslim culturen (er zijn er veel verschillende !) over de westerse samenleving denken.

Een heel significante was de reactie van een medelander op de vraag van de VARA of de foto van Mohammed Bloed wel getoond mocht worden, JULLIE hebben hem toch ! zei de man ....waarom dan nog een foto ?

het wordt nooit wat met die mannen !!!

khalid_maroc81
01-01-05, 10:29
test ?? :

mussie77
15-01-05, 16:04
super goed geschreven stuk..............

soobnebki
21-01-05, 19:13
Duende heeft gewoon gelijk, maar als de geindoctrineerde moslims dat niet willen of kunnen horen insh allah zou ik zeggen !

en nu weer dat zielige gedoe rond Ali B heel erg dat hij dood is, maar als hij was blijven leven waren er wellicht slachtoffers gevallen bij zijn volgende roof overval !

en er gebeurt niets zonder Allah's heilge wil !! want hij is almachtig

sommige Arabieren doen inderdaad aan zelfbeklag maar de familie Fahd in Saudi Arabie heeft daar echt geen last van ! die laten arme (Islamitische !) donders uit Pakistan en Shri Lanka werken voor een hongerloontje terwijl ze zelf rond rijden in Rolls Royces ....

en 5 keer bidden per dag helpt echt niet om een beter leven te verkrijgen gewoon hard werken en je best doen is beter !!!

en een beetje respect voor andermans eigendommen is ook voor de Islam belangrijk.... dus beter luisteren in de moskee !!

jebli
31-01-05, 14:01
Moslims in de Arabische wereld hebben inderdaad naar mijn aanvoelen een niet onbelangrijke verantwoordelijkheid. Was er democratie en nog veel belangrijker stond het volk niet zo verdeeld achter haar leiders dan stond een Amerikaanse "pre-emptive strike" zelfs niet ter discussie. Maar ja makkelijker gezegd dan gedaan, revolutie heeft altijd een menselijke kost. En bovendien werden in de praktijk die arrogante corrupte mensonwaardige regimes veelal geïnstalleerd door de wereldpolitie himself, nl de Vs.

Zoals in Europa door de hele geschiedenis heen rijken hebben gepoogd via een verdeel en heers strategie, een pax romana, de machtigste te worden zo probeert Amerika dan nu nog steeds. Zo heeft deze strategie de Taliban, de ayatollahs en niet te vergeten ook Sadam aan de macht gebracht. Bij deze strategie, je vijand zijn vijand is jouw vriend, hoort ook het inzicht dat jouw vrienden van vandaag je vijanden van morgen zijn. Deze les uit de oude wereld zou de nieuwe wereld moeten leren of ze zal ten onder gaan.

mussie77
31-01-05, 14:45
wat zegt men zo mooi............

"Hou je grootste vijand heel dichtbij......."

soufian_1900
03-02-05, 05:19
Arabieren zijn ook schuldig aan (zelf)vernietiging!!!!!!!!!!!

Ja zeker. De arabieren in IRAK hebben zelf de steden plat gebombardeerd. Het volk van de stad Faluja, die inmiddels uit de kaart is weggevaagd, hebben om die Amerikaanse Bombardementen gevraagd.

De Irakeezen hebben zeker bij de Amerikanen en de Britten aangedrongen om zo snel mogelijk IRAK dag en nacht te bestoken met B52 bomen werpers om zoveel Burgers te trefen.

Zolang Israeel Bestaat in die Regio zal de arabische wereld nooit Vrede en Rust kennen.

De belangen in die Regio zijn vitaal voor Amerika en het westen en Israeel.

Waar Olie is, is altijd vuur.