PDA

Bekijk Volledige Versie : 12 miljoen gedoodde moslims!



TheoF
27-05-04, 13:54
Onlangs las ik dat er sinds 1945 maar liefst 12 miljoen moslims gedood zijn onder Arabisch/islamitisch bestuur. Maar er zijn ook vele niet-moslims onder Arabisch/islamitisch bestuur gedood. Zie de enorme genocide die op dit moment plaatsvindt in Soedan.
De vraag rijst natuurlijk waarom de Arabische regimes zolang ongestoord hun gang kunnen gaan. Waarom grijpt de wereld niet in?
* Is het de Westerse desinteresse voor menselijk leed in niet-Westerse landen?
* Speelt de enorme afhankelijkheid van de olie een rol? Willen we de Arabische regimes niet voor het hoofd stoten?
* Speelt de enorme macht die de Arabische regimes in de VN hebben een rol? Onlangs hoorde ik dat de VN eigenlijk alleen uit democratische landen zou moeten bestaan.
* Trappen wij als Westen in de bliksemafleider Israël? Als je de waslijst aan anti-Israël resoluties ziet, die allemaal door de Arabische landen zijn ingebracht en doorgedrukt, en de afwezigheid van enige resolutie van betekenis t.a.v. de Arabische wereld, is het vorige punt bevestigd. Het is te gek dat de Arabische wereld een resolutie tegen Soedan tegenhoudt, omdat dit een belediging zou vormen voor de Arabisch/islamitisch wereld. En het Westen slikt dit?
Waarom spreken we van een massamoord in Rafah, hoe erg ook, terwijl dit een futiliteit is vergeleken met de ECHTE massamoorden in de Arabisch/islamitische wereld?

Wie helpt mij? Ik snap deze doorgedraaide wereld niet meer.

Isaac
27-05-04, 14:07
Geplaatst door TheoF

Wie helpt mij? Ik snap deze doorgedraaide wereld niet meer.

Tsja, wel leven nog steeds in een wereld van de macht, en niet in een van het internationaal recht.

Ik zou de wereld juist niet meer snappen als ie zou zijn zoals jij 'm wenst.

Pytaghoras
27-05-04, 14:14
Geplaatst door TheoF
Onlangs las ik dat er sinds 1945 maar liefst 12 miljoen moslims gedood zijn onder Arabisch/islamitisch bestuur. Maar er zijn ook vele niet-moslims onder Arabisch/islamitisch bestuur gedood. Zie de enorme genocide die op dit moment plaatsvindt in Soedan.
De vraag rijst natuurlijk waarom de Arabische regimes zolang ongestoord hun gang kunnen gaan. Waarom grijpt de wereld niet in?
* Is het de Westerse desinteresse voor menselijk leed in niet-Westerse landen?
* Speelt de enorme afhankelijkheid van de olie een rol? Willen we de Arabische regimes niet voor het hoofd stoten?
* Speelt de enorme macht die de Arabische regimes in de VN hebben een rol? Onlangs hoorde ik dat de VN eigenlijk alleen uit democratische landen zou moeten bestaan.
* Trappen wij als Westen in de bliksemafleider Israël? Als je de waslijst aan anti-Israël resoluties ziet, die allemaal door de Arabische landen zijn ingebracht en doorgedrukt, en de afwezigheid van enige resolutie van betekenis t.a.v. de Arabische wereld, is het vorige punt bevestigd. Het is te gek dat de Arabische wereld een resolutie tegen Soedan tegenhoudt, omdat dit een belediging zou vormen voor de Arabisch/islamitisch wereld. En het Westen slikt dit?
Waarom spreken we van een massamoord in Rafah, hoe erg ook, terwijl dit een futiliteit is vergeleken met de ECHTE massamoorden in de Arabisch/islamitische wereld?

Wie helpt mij? Ik snap deze doorgedraaide wereld niet meer.

De reden is niets anders dan nationalisme. In die landen speelt pan-arabisme een rol en die is verantwoordelijk voor zoveel doden. Voorbeelden zijn Sudan, Irak, Egypte, Marokko enz...

Pan-arabisme past dezelfde praktijken als die van zionisme toe. De islam speelt geen rol, maar wordt door pan-arabisten gebruikt om aan de macht te blijven.

TheoF
27-05-04, 14:18
Geplaatst door sjeng
1: olie olie olie
2: angst voor druk van islamitsche keizers in eigen land
kijk eens naar de kamervragen die over dit soort zaken worden gesteld. Die komen allemaal van cda/vvd/sgp/lpf, partijen die weinig of geen achterban in de islamitische gemeenschap hebben. Zelfs als het gaat om grove mensenrechtenschendingen zoals in Sudan waar je dus ECHT over honderduizenden praat dan zijn groen links, pvda en zeker de Sp nergens te vinden. Stel je voor dat ze hun eigen achterban zouden beledigen!
En als je wilt weten waarom israel zo de lul is in de VN en de arabische landen niet dan raad ik je aan eens te kijken naar de samenstelling van de VN mensenrechten commissie en de algemene vergadering, voor een belangrijk deel ( en bij de alg. verg. voor het grootste deel ) islamitische landen.

Waarom zou de islamitische gemeenschap beledigd zijn als je de mensenrechtenschendingen door de Arabisch/islamitische regimes aan de kaak stelt? Zij onderdrukken en terroriseren hun Arabisch/islamitische burgers. Het lijkt mij niet logisch dat de islamitische gemeenschap de regimes steunt ten koste van de bevolking. Zij zullen zich eerder met de bevolking identificeren. Maar misschien kunnen de Arabisch/islamitische bezoekers van dit forum e.e.a. verduidelijken.

Pytaghoras
27-05-04, 14:57
Geplaatst door TheoF
Waarom zou de islamitische gemeenschap beledigd zijn als je de mensenrechtenschendingen door de Arabisch/islamitische regimes aan de kaak stelt? Zij onderdrukken en terroriseren hun Arabisch/islamitische burgers. Het lijkt mij niet logisch dat de islamitische gemeenschap de regimes steunt ten koste van de bevolking. Zij zullen zich eerder met de bevolking identificeren. Maar misschien kunnen de Arabisch/islamitische bezoekers van dit forum e.e.a. verduidelijken.

Dat komt door de manier hoe deze onderwerpen ter discussie gebracht worden en hoe die geinterperteerd worden. Islamitische gemeenschap voelt zich beledigd omdat mensen die zulke onderwerpen ter discussie stellen vaak de neiging hebben om de islam de schuld te geven van de onderdrukking en terrorisering. Als men het over tweede wereld oorlog heeft, dan wordt de rol van het christendom niet ter discussie gebracht.

TheoF
27-05-04, 15:10
Geplaatst door Pytaghoras
Dat komt door de manier hoe deze onderwerpen ter discussie gebracht worden en hoe die geinterperteerd worden. Islamitische gemeenschap voelt zich beledigd omdat mensen die zulke onderwerpen ter discussie stellen vaak de neiging hebben om de islam de schuld te geven van de onderdrukking en terrorisering. Als men het over tweede wereld oorlog heeft, dan wordt de rol van het christendom niet ter discussie gebracht.

Da's vreemd, want de meest wrede dictatuur was niet-islamitisch, maar seculier: Saddam Hoessein. Ook is Assad van Syrië volgens mij niet echt islamitisch. Bedoel je overigens ook dat ik met mijn formulering deze suggestie wek? Kan me niet voorstellen. Er is ook nog zoiets als overgevoeligheid en iets WILLEN lezen, door een bepaalde bril naar dit soort onderwerpen kijken.

Pytaghoras
27-05-04, 15:55
Geplaatst door TheoF
Da's vreemd, want de meest wrede dictatuur was niet-islamitisch, maar seculier: Saddam Hoessein. Ook is Assad van Syrië volgens mij niet echt islamitisch. Bedoel je overigens ook dat ik met mijn formulering deze suggestie wek? Kan me niet voorstellen. Er is ook nog zoiets als overgevoeligheid en iets WILLEN lezen, door een bepaalde bril naar dit soort onderwerpen kijken.

Ik heb dat over mensen in het algemeen. Ik zie nergens staan dat je met je formulering deze suggestie wekt. Een punt die genoemd moet worden is dat meeste mensen in de arabisch wereld niet tegen kritiek kunnen. Die zien dat meteen als een aanval. Wij kunnen ook zeggen dat dictatoriale eigenschappen diep in de cultuur zijn geworteld. Dat begint in de arabische wereld bij mensen thuis. De vader is meeste dictatuur thuis, gevold door de moeder, dan grote broers enz....

DEMOcraat
27-05-04, 15:58
Geplaatst door Pytaghoras
De reden is niets anders dan nationalisme. In die landen speelt pan-arabisme een rol en die is verantwoordelijk voor zoveel doden. Voorbeelden zijn Sudan, Irak, Egypte, Marokko enz...

Pan-arabisme past dezelfde praktijken als die van zionisme toe. De islam speelt geen rol, maar wordt door pan-arabisten gebruikt om aan de macht te blijven.

ik denk niet dat het iets met nationalisme te maken heeft eerder uit eigen belang dat er zoveel onschuldigen worden vermoord en opgesloten.

er is geen sprake van pan-arabisme eerder van CLANISME.
en die vergelijking van je met zionisme slaat nergens op zie jij weleens joden mekaar vermoorden en opsluiten zonder dat daar een reden voor is..

mark61
27-05-04, 17:13
Geplaatst door TheoF
Onlangs las ik dat er sinds 1945 maar liefst 12 miljoen moslims gedood zijn onder Arabisch/islamitisch bestuur. ...Waarom spreken we van een massamoord in Rafah, hoe erg ook, terwijl dit een futiliteit is vergeleken met de ECHTE massamoorden in de Arabisch/islamitische wereld?

Wie helpt mij? Ik snap deze doorgedraaide wereld niet meer.

Westerse desinteresse. Op politiek niveau: belangen gaan voor de locale bevolking. Olie doet er op zich niet toe, want het gaat in en met alle Arabische landen hetzelfde. Ik begrijp ook niet waarom jij je specifiek druk maakt over misstanden in Arabische landen, 90% van de wereldbevolking wordt door 'wrede dictators' geregeerd.

In Kongo zijn in nog geen 10 jaar 4 miljoen mensen vermoord, als je vooral in cijfers geïnteresseerd bent. Wel s van Rwanda gehoord? Maar blijkbaar gaat het om Arabieren bashen. Nikkers zijn geen interessant onderwerp voor Europeanen en Arabieren. Voor wie wel eigenlijk?

S@deeQ.
27-05-04, 20:52
Geplaatst door mark61
Westerse desinteresse. Op politiek niveau: belangen gaan voor de locale bevolking. Olie doet er op zich niet toe, want het gaat in en met alle Arabische landen hetzelfde. Ik begrijp ook niet waarom jij je specifiek druk maakt over misstanden in Arabische landen, 90% van de wereldbevolking wordt door 'wrede dictators' geregeerd.

In Kongo zijn in nog geen 10 jaar 4 miljoen mensen vermoord, als je vooral in cijfers geïnteresseerd bent. Wel s van Rwanda gehoord? Maar blijkbaar gaat het om Arabieren bashen. Nikkers zijn geen interessant onderwerp voor Europeanen en Arabieren. Voor wie wel eigenlijk?

:auw2: en nog grappig is dat die maffe zionist vergeet te melden dat er 130.000.000 westerlingen omgekomen zijn in wo I en wo II

:fucyc: en dat niet eens in 10 jaar

mark61
27-05-04, 23:29
Geplaatst door S@deeQ.
:auw2: en nog grappig is dat die maffe zionist vergeet te melden dat er 130.000.000 westerlingen omgekomen zijn in wo I en wo II

:fucyc: en dat niet eens in 10 jaar

Shit, was ik helemaal vergeten :fucyc:

Maarten
28-05-04, 02:56
Geplaatst door TheoF
Onlangs las ik dat er sinds 1945 maar liefst 12 miljoen moslims gedood zijn onder Arabisch/islamitisch bestuur. Maar er zijn ook vele niet-moslims onder Arabisch/islamitisch bestuur gedood. Zie de enorme genocide die op dit moment plaatsvindt in Soedan.
De vraag rijst natuurlijk waarom de Arabische regimes zolang ongestoord hun gang kunnen gaan. Waarom grijpt de wereld niet in?
* Is het de Westerse desinteresse voor menselijk leed in niet-Westerse landen?
* Speelt de enorme afhankelijkheid van de olie een rol? Willen we de Arabische regimes niet voor het hoofd stoten?
* Speelt de enorme macht die de Arabische regimes in de VN hebben een rol? Onlangs hoorde ik dat de VN eigenlijk alleen uit democratische landen zou moeten bestaan.
* Trappen wij als Westen in de bliksemafleider Israël? Als je de waslijst aan anti-Israël resoluties ziet, die allemaal door de Arabische landen zijn ingebracht en doorgedrukt, en de afwezigheid van enige resolutie van betekenis t.a.v. de Arabische wereld, is het vorige punt bevestigd. Het is te gek dat de Arabische wereld een resolutie tegen Soedan tegenhoudt, omdat dit een belediging zou vormen voor de Arabisch/islamitisch wereld. En het Westen slikt dit?
Waarom spreken we van een massamoord in Rafah, hoe erg ook, terwijl dit een futiliteit is vergeleken met de ECHTE massamoorden in de Arabisch/islamitische wereld?

Wie helpt mij? Ik snap deze doorgedraaide wereld niet meer.
Nou, begin dan maar te beseffen hoeveel er niet aan bod komt door dat verdomde Israel, dat massa's aandacht opslokt.
En vertel vooral niet, dat we dáar niet bij moeten beginnen, want dat is de énige zaak die rechtstreeks een westerse kwestie is, die ook maar aan blijft houden door westers (VS) geknoei met de VN-regels!
Israel, dat is zo'n beetje het failliet van de VN, en níet China of een Arabische dictatuur!

En wat een gelul... Arabieren die de resoluties inbrengen.. Alsof dat een punt is.. Het gaat er om wat aangenomen wordt.. En wat zie je?? De VS, die vrijwel in zijn eentje al 35 resoluties geveto-ed heeft, en een overmaat aan invloed op de rest gehad heeft!
Vertel nog eens een keer wat er hier fout zit!

Afrux
28-05-04, 09:27
Geplaatst door S@deeQ.
:auw2: en nog grappig is dat die maffe zionist vergeet te melden dat er 130.000.000 westerlingen omgekomen zijn in wo I en wo II

:fucyc: en dat niet eens in 10 jaar

Dta is nou je probleem, je probeert het een te rechtvaardigen door het ander erbij te halen.

Niemand ontkent dat het westen ook verantwoordelijk is voor miljoenen doden, denk aan de onafhankelijkheid oorlogen tegen het kolonialisme en natturlijk de wreldoorlogen.

Maar dat is een andere onderwerp. desnoods start je een nieuwe onderwerp daarover en de bezoekers zullen hun mening daarovre geven.

Maar het neemt niet weg dat het racistische nationalisme voor een belangrijke deel verantwoordelijk is voor de achterlijkheid waarin deze landne zich bevinden en voor de massamoorden.

observer
28-05-04, 10:34
Geplaatst door Maarten
Nou, begin dan maar te beseffen hoeveel er niet aan bod komt door dat verdomde Israel, dat massa's aandacht opslokt.
En vertel vooral niet, dat we dáar niet bij moeten beginnen, want dat is de énige zaak die rechtstreeks een westerse kwestie is, die ook maar aan blijft houden door westers (VS) geknoei met de VN-regels!
Israel, dat is zo'n beetje het failliet van de VN, en níet China of een Arabische dictatuur!

En wat een gelul... Arabieren die de resoluties inbrengen.. Alsof dat een punt is.. Het gaat er om wat aangenomen wordt.. En wat zie je?? De VS, die vrijwel in zijn eentje al 35 resoluties geveto-ed heeft, en een overmaat aan invloed op de rest gehad heeft!
Vertel nog eens een keer wat er hier fout zit! arabieren die arabieren afmaken tja dan moet israel erbij gehaald worden

standaard dooddoener

slaat nergens op

ingrijpen (zoals in iraq ) heeft alleen maar ellende tot gevolg, want arabier maakt duizenden arabieren af, martelt er ontelbare: stilte maar oh wee als een "kruisvaarder" het doet al is het er maar 1

Maarten
29-05-04, 13:04
Geplaatst door observer
arabieren die arabieren afmaken tja dan moet israel erbij gehaald worden

standaard dooddoener slaat nergens op

ingrijpen (zoals in iraq ) heeft alleen maar ellende tot gevolg, want arabier maakt duizenden arabieren af, martelt er ontelbare: stilte maar oh wee als een "kruisvaarder" het doet al is het er maar 1

Zodra het gaat over betrokkenheid van het westen of de VN bij Arabische misstanden, dan is het eerste wat opvalt, dat de kweistie Israel daarbij een enorme vervuiling oplevert.

Ten eerste is de Israelische opstelling op geen enkele manier vanuit VN-normen te verdedigen, en dat dat is al héel lang zo! (getuige ook al die resoluties) De hoeveelheid gerotzooi die dus nodig is om de Israelische zaak (met name het eretz-israelgedoe) te blijven verdedigen, zorgt voor een grote normvervuiling inzake wat overheden mogen, en wat misstanden zijn.
Vergeet vooral niet dat menig Arabisch dictator nog een puntje kan zuigen aan het regime van Israel in de bezette gebieden! Zelfs onder Saddam was het leven nog beter dan daar.
Normvervaging dus, waar dictators zich achter kunnen verschuilen, zélfs nog in eigen land!

Ten tweede - jammer maar waar - is er een grens aan de aandacht voor misstanden. En in de Israelische zaak zijn al miljarden aan media-aandacht gaan zitten. Echt, zoveel is het in totaal. En de aandacht van politici in de kwestie is opgeteld over de jaren ook al gigantisch. Er gaan gewoon véel bronnen in die zaak zitten, en dat gaat ten koste van de rest. En aangezien de zaak vooral een kwestie is van wésterse verantwoordelijkheden, kun je het falen daarvan heel goed zien als hoofdoorzak van het leegzuigen van die bronnen.

observer
29-05-04, 21:00
dus omdat er een euro is is er geen aandacht voor de cent

los van het feit dat de israeli geen 12 miljoen arabieren begraven hebben

onzin onzin onzin

je kan niet elk probleem wegwuiven door israel erbij te halen

Arvid
29-05-04, 21:20
Tja die Maarten heeft op een of andere manier een dwangmatige psychotische Israelstoornis.

Zelfs als het onderwerp is hoe je tandpasta moet maken begint die gast in zijn eerste post al over Israel!!

Qwertyno
29-05-04, 23:54
12 miljoen?

Ik wil bronnen zien.
Welke landen en of conflicten zijn hierbij gerekend?
En om wat voor soort slachtoffers gaat het?
Om een goed oordeel te geven is het nodig om iets te weten over de conflicten.

Ik bedoel wie kan alvast beginnen met een paar conflicten?
Algerije FIS, Irak/Iran oorlog?

observer
30-05-04, 00:44
geloof dat iraq iran niet helemaal zou tellen iran is geen arabisch land

maar zo onderling kunnen iraq algerije inderdaad al aardig meetellen

Maarten
30-05-04, 03:21
Geplaatst door Arvid
Tja die Maarten heeft op een of andere manier een dwangmatige psychotische Israelstoornis.

Zelfs als het onderwerp is hoe je tandpasta moet maken begint die gast in zijn eerste post al over Israel!!

Moeilijk te volgen voor je he? Speciaal voor jou in een oneliner.
Als de zaken normatief helderder lagen, en er was meer ruimte voor aandacht, dan kregen die arabische dictators het automatisch een stuk moeilijker he?
Lukt het zo een beetje, denk je?

Maarten
30-05-04, 03:25
Geplaatst door observer

je kan niet elk probleem wegwuiven door israel erbij te halen
Wegwuiven? De VN kan niet eens behoorlijk werken door dat stomme Israel man! En dan vraag jij je af waarom ze niet aan die Arabieren toekomen??.. En als je het allemaal niet kunt volgen, dan maar niet.

Cohen
30-05-04, 17:01
Geplaatst door sjeng
En als je wilt weten waarom israel zo de lul is in de VN en de arabische landen niet dan raad ik je aan eens te kijken naar de samenstelling van de VN mensenrechten commissie en de algemene vergadering, voor een belangrijk deel ( en bij de alg. verg. voor het grootste deel ) islamitische landen.

wat een bullshit, waarom kan Israel dan ongestoord doorgaan met het aan de laars lappen van de resoluties?!! Die kaders waar de arabische / islamitische wereld in vertegenwoordigd zijn, kunnen geen bindende uitspraken doen! Kortom, ze zitten er alleen voor de show --> spek en bonen. De veiligheidsraad (uncle sam voorop) is pro-israel as a motherfokker en die kan alleen potten breken, voor de rest niemand. jezus man, dat iemand nog in dat sprookje kan geloven....of zouden ze het expres de wereld in helpen om verwarring te zaaien? mensen, het recht vd sterksten regeert, meer niet. echt niet, maak je dus geen illusies, of geloofden jullie huisneger Powel echt toen hij met zijn Photoshop-knutselshit zat te bladeren over die WMD in iraq.

Al Sawt
30-05-04, 21:16
Kijk eens aan, een nieuwe loot aan de boom van anti-Islam prikkers.


Geplaatst door TheoF
Onlangs las ik dat er sinds 1945 maar liefst 12 miljoen moslims gedood zijn onder Arabisch/islamitisch bestuur.

Graag bronvermelding!

Geplaatst door TheoF

Maar er zijn ook vele niet-moslims onder Arabisch/islamitisch bestuur gedood..Kan je die opsommen, om ons te verijken met je kennis?


Geplaatst door TheoF
Zie de enorme genocide die op dit moment plaatsvindt in Soedan. Genocide is een foutieve term. Meeste oorlogsdoden, zijn door hongersnood en natuurrampen gedood dan door directe oorlogsgeweld.


Geplaatst door TheoF

De vraag rijst natuurlijk waarom de Arabische regimes zolang ongestoord hun gang kunnen gaan. Waarom grijpt de wereld niet in?
* Is het de Westerse desinteresse voor menselijk leed in niet-Westerse landen?
Geplaatst door TheoF
En omdat ze de Westerse belangen dienen.
* Speelt de enorme afhankelijkheid van de olie een rol? Willen w
e de Arabische regimes niet voor het hoofd stoten?
* Speelt de enorme macht die de Arabische regimes in de VN hebben een rol? Onlangs hoorde ik dat de VN eigenlijk alleen uit democratische landen zou moeten bestaan.
* Trappen wij als Westen in de bliksemafleider Israël? Als je de waslijst aan anti-Israël resoluties ziet, die allemaal door de Arabische landen zijn ingebracht en doorgedrukt, en de afwezigheid van enige resolutie van betekenis t.a.v. de Arabische wereld, is het vorige punt bevestigd. In vergelijking met Israel, zijn meeste Arabische landen ethisch verantwoord.

Geplaatst door TheoF

Het is te gek dat de Arabische wereld een resolutie tegen Soedan tegenhoudt, omdat dit een belediging zou vormen voor de Arabisch/islamitisch wereld. En het Westen slikt dit? Het is te gek dat de regime in Khartoum als hoofdverantwoordelijk voor de misdaden bestempelt wordt, terwijl SPLA net zo schuldig is aan de ontheemding en 'genocide' van de Soedanezen.

Geplaatst door TheoF


Waarom spreken we van een massamoord in Rafah, hoe erg ook, terwijl dit een futiliteit is vergeleken met de ECHTE massamoorden in de Arabisch/islamitische wereld? Waarom spreken we van een 'massamoord' in de Arabisch/Islamitische wereld, terwijl dit een futiliteit is vergeleken met de echte massamoorden in de Westerse/Christelijke wereld(denk maar aan Balkan, Congo, L-Amerika)?

Geplaatst door TheoF

Wie helpt mij? Ik snap deze doorgedraaide wereld niet meer. Je maakt het je zelf alleen moeilijker, door alleen op de Arabische/Islamitische wereld te fixeren.

Al Sawt
30-05-04, 21:18
Geplaatst door observer
geloof dat iraq iran niet helemaal zou tellen iran is geen arabisch land

maar zo onderling kunnen iraq algerije inderdaad al aardig meetellen Algerije zijn ongeveer 100.000 mensen gedood en Irak ongeveer 300.000. Al met al net niet genoeg, om de slagveld van Somme(WO1) na te spelen.

Al Sawt
30-05-04, 21:22
Geplaatst door observer
"kruisvaarder" het doet al is het er maar 1 Je kan het vergelijken met 11-Sept. Dat wordt door veel Amerikanen, (samen met Pearl Harbor) als ergste daad van agressie bestempelt sinds de Amerikaanse onafhankelijkheid. Hiermee gaan ze voorbij aan de Amerikaanse burgeroorlog en de slachtingen van Indianen.

Al Sawt
30-05-04, 21:23
Geplaatst door sjeng
1: olie olie olie
2: angst voor druk van islamitsche keizers in eigen land
kijk eens naar de kamervragen die over dit soort zaken worden gesteld. Die komen allemaal van cda/vvd/sgp/lpf, partijen die weinig of geen achterban in de islamitische gemeenschap hebben. Zelfs als het gaat om grove mensenrechtenschendingen zoals in Sudan waar je dus ECHT over honderduizenden praat dan zijn groen links, pvda en zeker de Sp nergens te vinden. Stel je voor dat ze hun eigen achterban zouden beledigen! Hoe weet je dit allemaal?
Laat me raden,........................... je bent op dit materie afgestudeerd?

TheoF
01-06-04, 13:19
Geplaatst door Al Sawt
Kijk eens aan, een nieuwe loot aan de boom van anti-Islam prikkers.

(...)

In vergelijking met Israel, zijn meeste Arabische landen ethisch verantwoord.


Anti-Islam prikker?? Ik zou juist zeggen dat ik opkom voor moslims, want die zijn in grote getale slachtoffer van de gruwelijke massaslachtingen door de Arabische regimes, die zeker niet allemaal islamitisch zijn.

Je vergelijk tussen Israël en de Arabische landen is echt lachwekkend. Weet je wat koning Hoessein met de opstandige Palestijnen in eigen land heeft gedaan (Zwarte September)? Weet je wat Saddam Hoessein met de opstandige Koerden heeft gedaan? En hoe Syrië opstanden neerslaat? Dat gaat met tienduizenden tegelijk.

Daarbij vergeleken zijn de Israëli's pussy's. Als Israël het op z'n Arabisch zou doen, zou er geen Palestijn meer in Gaza en de West-Bank wonen... Die paar duizend doden, meest militanten, op de miljoenen Palestijnen is helemaal niets.

BiL@L
01-06-04, 14:19
Geloof het of niet, maar het is een feit dat de meeste slachtoffers door terroristische aanslagen bij elkaar opgeteld, bij de Moslims zijn gevallen...

Robbedoes
01-06-04, 14:21
Zoals de laatste dagen in Pakistan en Irak. :boos:

TheoF
01-06-04, 14:37
Geplaatst door BiL@L
Geloof het of niet, maar het is een feit dat de meeste slachtoffers door terroristische aanslagen bij elkaar opgeteld, bij de Moslims zijn gevallen...

Precies! Dus kritiek op de Arabische regimes en/of de terreur van de fundamentalisten is geen hetze tegen de islam, maar juist het opkomen voor de rechten van de moslim-burgers. Het blijft toch vreemd dat dit, althans in dit forum, door de Arabisch/islamitische deelnemers niet echt als een probleem wordt gezien, terwijl als er iets negatiefs over bijv. Israël of Amerika wordt gepost, ook al valt dit in het niet bij de massaslachtingen door de regimes en de terroristen, dit steevast op een enorme bijval kan rekenen.

Dit leidt onverhoopt tot de stelling dat als Arabieren/moslims die elkaar afslachten, ook al gaat het om 12 miljoen, niemand daar wakker van ligt. Ook de Arabieren/moslims zelf niet. Dit is op zichzelf al verbijsterend. Maar nog idioter is de enorme volkswoede die optreedt indien er 1 of enkele Arabieren/moslims worden gedood of gemarteld door Joden of christenen (kruisvaarders). Saddam Hoessein kon miljoenen martelen zonder dat de Arabische wereld schande sprak. Maar als de VS Irakezen martelt, hoe verwerpelijk ook (ik vind het in ieder geval walgelijk!), dan schreeuwt de hele hypocriete Arabische wereld moord en brand!

Arvid
01-06-04, 14:43
Geplaatst door Maarten
Moeilijk te volgen voor je he? Speciaal voor jou in een oneliner.
Als de zaken normatief helderder lagen, en er was meer ruimte voor aandacht, dan kregen die arabische dictators het automatisch een stuk moeilijker he?
Lukt het zo een beetje, denk je?

Ja hoor...neem jij je Israelpilletjes maar....

Tomas
01-06-04, 14:43
Geplaatst door TheoF
Saddam Hoessein kon miljoenen martelen zonder dat de Arabische wereld schande sprak. Maar als de VS Irakezen martelt, hoe verwerpelijk ook (ik vind het in ieder geval walgelijk!), dan schreeuwt de hele hypocriete Arabische wereld moord en brand!

What's new?

Moet je de telegraaf eens lezen als een allochtoon een misdaad heeft begaan. Dan schijnt dat ook erger te zijn.

Al Sawt
01-06-04, 16:49
Geplaatst door TheoF
Anti-Islam prikker?? Ik zou juist zeggen dat ik opkom voor moslims, want die zijn in grote getale slachtoffer van de gruwelijke massaslachtingen door de Arabische regimes, die zeker niet allemaal islamitisch zijn. Dat klopt. Maar of je opkomt voor moslims dat betwijfel ik en bovendien baseer je je meningsvorm op zeer foutieve informatie. Voorts heb je geen bronvermelding geplaats. Kortom; aan de hand van een bericht, probeer je een en ander bevestigd zien te worden.

Geplaatst door TheoF

Je vergelijk tussen Israël en de Arabische landen is echt lachwekkend. Weet je wat koning Hoessein met de opstandige Palestijnen in eigen land heeft gedaan (Zwarte September)? Weet je wat Saddam Hoessein met de opstandige Koerden heeft gedaan? En hoe Syrië opstanden neerslaat? Dat gaat met tienduizenden tegelijk.
Met tienduizenden tegelijk? Heb je ooit daarvoor betrouwbare bronnen met betrouwbare cijfers gezien? Of baseer je op schattingen?
Geplaatst door TheoF


Daarbij vergeleken zijn de Israëli's pussy's. Als Israël het op z'n Arabisch zou doen, zou er geen Palestijn meer in Gaza en de West-Bank wonen... Waarom wonen er 4miljoen Palestijnse vluchtelingen buiten Palestina? Wat zijn Sabra Shatila, Deir Yassine etc etc, daar hebben de Israelische pussy`s gezien. Daar vergelijken zijn de Arabieren hoog ethisch mensen. Want als ze iemand onderdrukken, dan doen ze dat niet op basis van zijn geloof, etniciteit, ras etc, maar om het feit dat ie zijn kop boven de maaiveld steekt.

Je kan met de Koerden aan het proppen komen. Maar als minderheid leven ze in Syrie en Irak(zelf onder de bewind van Saddam) veel beter en met respect voor hun koerdische taal en cultuur dan in EU kandidaat Turkije.

Geplaatst door TheoF

Die paar duizend doden, meest militanten, op de miljoenen Palestijnen is helemaal niets. Die 800 Israelische bezetters op 5 miljoen bezetters is ook helemaal niets.

En die '12miljoen' doden op 50. miljoen wereldoorlog doden is ook helemaal niets.


Je bent niets anders dan een bevooroordeelde persoonlijkheid. Is niet erg, want ik ben bereid om die vooroordelen van jouw weg te halen.

Al Sawt
01-06-04, 16:51
Geplaatst door TheoF
Hoessein kon miljoenen martelen zonder dat de Arabische wereld schande sprak. Maar als de VS Irakezen martelt, hoe verwerpelijk ook (ik vind het in ieder geval walgelijk!), dan schreeuwt de hele hypocriete Arabische wereld moord en brand! Klonk het net zo hypcriet toen de hele Westerse wereld moord en brand gilde, tijdens 11-Sept?

Maarten
01-06-04, 18:20
Geplaatst door Arvid
Ja hoor...neem jij je Israelpilletjes maar....

Ja, hoor.. moeilijk te begrijpen he, dat als de media vol zitten met het éen, dat ze dan niet tegelijk vol kunnen zitten met het ander he?

Of dat hoe meer moord en onderdrukking er is, hoe normaler mensen moord en onderdrukking gaan vinden he?

Ik heb ook zoveel van die exotische ideetjes he? :hihi:

TheoF
02-06-04, 13:39
Geplaatst door Al Sawt
Waarom wonen er 4miljoen Palestijnse vluchtelingen buiten Palestina?

Omdat deze grotendeels onder aanmoediging van de Arabieren zijn vertrokken om de weg vrij te maken voor de Arabische legers die in 1948 Israël wilden vernietigen. En ze zijn er nog steeds omdat diezelfde Arabische landen al bijna een halve eeuw weigeren om deze mensen op te nemen en een goed bestaan te geven. Nee, het "vluchtelingen-probleem" is een rottende wond die het MO-conflict in stand houdt, en daar hebben de Arabische regimes alle belang bij.


Wat zijn Sabra Shatila, Deir Yassine etc etc, daar hebben de Israelische pussy`s gezien.

De slachtpartijen in Sabra en Shatila zijn door christenen begaan. De Israëli's zijn daarbij wel te passief geweest in het voorkomen ervan en Sjaron heeft daarom destijds politieke verantwoordelijkheid genomen en is afgetreden. Dat zou een Arabische leider nooit doen.


Daar vergelijken zijn de Arabieren hoog ethisch mensen. Want als ze iemand onderdrukken, dan doen ze dat niet op basis van zijn geloof, etniciteit, ras etc, maar om het feit dat ie zijn kop boven de maaiveld steekt.

Wat bedoel je met 'de Arabieren'? Je generaliseert zelf, terwijl je het mij verwijt. Ik heb het alleen over de regimes en de fundamentalisten, en die zijn alles behalve "hoog ethisch" en tolerant t.o.v. geloof, etniciteit, ras. Waarom zijn er in 1948 900.000 Joden uit de Arabische landen verdreven? De fundamentalisten willen de Joden om puur religieuze redenen uitroeien. Voorbeelden van die redenen zijn:
1. De Joden hebben twee profeten verworpen (Jezus en Mohammed), waarvan zelfs één vermoord!! Ze zijn dus dubbel-zondig tov christenen die slechts één profeet hebben genegeerd.
2. Volgens een soera (zeg ik dat goed) zal de wereldheerschapij van de islam worden gevestigd als de Joden worden uitgeroeid.



Die 800 Israelische bezetters op 5 miljoen bezetters is ook helemaal niets.

Klopt. Ik stel ook dat de het Palestijns-Israëlisch conflict met het relatief kleine aantal slachtoffers aan BEIDE zijden, helemaal niets voorstelt in vergelijking met de massaslachtingen in de Arabische wereld en bijv. Soedan.



En die '12miljoen' doden op 50. miljoen wereldoorlog doden is ook helemaal niets.

Dit is onzin. 12 miljoen is een enorm aantal. Als je zo gaat redeneren telt een mensenleven helemaal niet meer.

Het verbaast me trouwens hogelijk dat jij de dood van 12 miljoen van jouw 'broeders' probeert weg te poetsten. De rollen lijken wel volledig omgedraaid! Als ik de dood van 12 miljoen moslims een detail in de geschiedenis zou noemen, waar ik niet wakker van lig, ben ik een racist. Het is bizar dat ik me druk maak om 12 miljoen moslims en jij me ervan probeert te overtuigen dat dit totaal onbelangrijk is.

Max Stirner
02-06-04, 13:49
Je kan met de Koerden aan het proppen komen. Maar als minderheid leven ze in Syrie en Irak(zelf onder de bewind van Saddam) veel beter en met respect voor hun koerdische taal en cultuur dan in EU kandidaat Turkije.

Is dat zo?

Maarten
02-06-04, 14:29
Geplaatst door TheoF
Omdat deze grotendeels onder aanmoediging van de Arabieren zijn vertrokken om de weg vrij te maken voor de Arabische legers die in 1948 Israël wilden vernietigen.

Standaard propagandistische leugen. Oh, de oproep schijnt wel gedaan te zijn - daar hou ik me even buiten - maar je hoeft maar een minimum aan common sense te hebben om te begrijpen waarom de mensen wegtrokken. Er waren al enorme gewelddadigheden, dus de angst zal er al goed ingezeten hebben. En de kans om midden in oorlogsgebied terecht te komen, zal veel mensen hebben doen weg trekken. Dat doen ze namelijk overal ter wereld. Jij ook.


Geplaatst door TheoF
En ze zijn er nog steeds omdat diezelfde Arabische landen al bijna een halve eeuw weigeren om deze mensen op te nemen en een goed bestaan te geven. Nee, het "vluchtelingen-probleem" is een rottende wond die het MO-conflict in stand houdt, en daar hebben de Arabische regimes alle belang bij.


En dit is dan het vervolg van die standaard-leugen! Vluchtelingen rekenen er gewoon op om te kunnen terugkeren naar hun geboorteland en hun bezittingen, en mogen dat ook. Ze hebben domweg rechten op die bezittingen. Het recht tot terugkeer wordt door de hele mensheid (uitgezonderd zionisten) zo sterk geacht, dat het zelfs is opgenomen in de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens!

Hoofdreden van de Positie van de Palestijnse vluchtelingen is dus de weigering van Israel om ze terug te laten keren naar hun rechtmatige bezittingen. Die werden dus ingepikt, en zoiets heet roof. Israel heeft ook helemaal niets ter compensatie aangeboden, zelfs nog geen excuses dat dit noodzakelijk was ter verwezelijking van het zionistische ideaal.
Er is dus gewoon gezegd: jullie bekijken het maar en verreken maar, ons probleem ís het niet!
Dit is dus een zeer grove inbreuk op de mensenrechten. En daar moet je de positie allereerst aan wijten.
Israels standpunt is vergelijkbaar met iemand die eerst iemand in elkaar ramt, en vervolgens nog een grote mond heeft, dat de ziekenhuizen het slachtoffer niet snel genoeg oplappen, en dat ie er dus verder ook niet veel aan kan doen!

Arabische landen hebben intussen geen plicht om de vluchtelingen op te nemen. Ze mogen ook gewoon uitgaan van de oplossing zoals het wereldrecht dat voorschrijft: terugkeer! En ze mogen zeker uitgaan van wat die vluchtelingen zélf willen, en dat is zeker terugkeer.
Vele vluchtelingen zijn overigens wel degelijk opgenomen. Palestijnen leven verspreid over de hele wereld.

En dat is dan het einde van je verhaal.
Plaats nog eens wat. Er zijn zo'n twintig Israelische standaardleugens, schat ik.

TheoF
02-06-04, 14:57
Geplaatst door Maarten
Standaard propagandistische leugen. Oh, de oproep schijnt wel gedaan te zijn - daar hou ik me even buiten - maar je hoeft maar een minimum aan common sense te hebben om te begrijpen waarom de mensen wegtrokken. Er waren al enorme gewelddadigheden, dus de angst zal er al goed ingezeten hebben. En de kans om midden in oorlogsgebied terecht te komen, zal veel mensen hebben doen weg trekken. Dat doen ze namelijk overal ter wereld. Jij ook.



En dit is dan het vervolg van die standaard-leugen! Vluchtelingen rekenen er gewoon op om te kunnen terugkeren naar hun geboorteland en hun bezittingen, en mogen dat ook. Ze hebben domweg rechten op die bezittingen. Het recht tot terugkeer wordt door de hele mensheid (uitgezonderd zionisten) zo sterk geacht, dat het zelfs is opgenomen in de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens!

Hoofdreden van de Positie van de Palestijnse vluchtelingen is dus de weigering van Israel om ze terug te laten keren naar hun rechtmatige bezittingen. Die werden dus ingepikt, en zoiets heet roof. Israel heeft ook helemaal niets ter compensatie aangeboden, zelfs nog geen excuses dat dit noodzakelijk was ter verwezelijking van het zionistische ideaal.
Er is dus gewoon gezegd: jullie bekijken het maar en verreken maar, ons probleem ís het niet!
Dit is dus een zeer grove inbreuk op de mensenrechten. En daar moet je de positie allereerst aan wijten.
Israels standpunt is vergelijkbaar met iemand die eerst iemand in elkaar ramt, en vervolgens nog een grote mond heeft, dat de ziekenhuizen het slachtoffer niet snel genoeg oplappen, en dat ie er dus verder ook niet veel aan kan doen!

Arabische landen hebben intussen geen plicht om de vluchtelingen op te nemen. Ze mogen ook gewoon uitgaan van de oplossing zoals het wereldrecht dat voorschrijft: terugkeer! En ze mogen zeker uitgaan van wat die vluchtelingen zélf willen, en dat is zeker terugkeer.
Vele vluchtelingen zijn overigens wel degelijk opgenomen. Palestijnen leven verspreid over de hele wereld.

En dat is dan het einde van je verhaal.
Plaats nog eens wat. Er zijn zo'n twintig Israelische standaardleugens, schat ik.

Er bestaat helemaal niet zoiets als een volkenrechtelijk recht op terugkeer en als dit wel ineens van toepassing is op de Palestijnse vluchtelingen, geldt ik ook voor de 900.000 Joodse vluchtelingen uit de Arabische landen. Ben benieuwd hoe deze balans uitvalt.

Maar dit is helemaal niet het onderwerp van deze discussie. Er blijken in dit soort discussies altijd weer antizionistische fanatici op te duiken die bij alles en nog wat Israël erbij proberen te halen. Alles komt door Israël. Maarten, begin liever een nieuwe discussie waarin jij lekker je gal over Israël kunt spuien, dan discussiëren wij hier door over 12 miljoen gedoodde moslims.

Je geeft trouwens blijk van minachting en desinteresse over deze 12 miljoen moslims, door helemaal niet je treurnis erover te laten bijken, maar gewoon jouw obsessie met Israël te etaleren.

Zwarte Schaap
02-06-04, 15:12
Geplaatst door TheoF
Er bestaat helemaal niet zoiets als een volkenrechtelijk recht op terugkeer en als dit wel ineens van toepassing is op de Palestijnse vluchtelingen, geldt ik ook voor de 900.000 Joodse vluchtelingen uit de Arabische landen. Ben benieuwd hoe deze balans uitvalt.

De arabische Joden waren helemaal niet gevlucht, ze zijn vrijwillig vertrokken. Veel arabische landen hadden dat liever niet. De zionisten hebben wel bijvoorbeeld in Irak bomaanslagen op arabische joden gepleegd om ze angst aan te jagen zodat ze gingen vluchten.

Een typische zionistenleugen dus.

TheoF
02-06-04, 15:17
Geplaatst door Zwarte Schaap
De arabische Joden waren helemaal niet gevlucht, ze zijn vrijwillig vertrokken. Veel arabische landen hadden dat liever niet. De zionisten hebben wel bijvoorbeeld in Irak bomaanslagen op arabische joden gepleegd om ze angst aan te jagen zodat ze gingen vluchten.

Een typische zionistenleugen dus.

Dit heb ik werkelijk nog nooit gehoord/gelezen. Vrijwillig gevlucht???? En de Israëli's die bomaanslagen op Joden plegen??? Wat een kolder.

Graag je bronnen.

Dit valt voor mij in precies dezelfde leugencategorie als de Arabische bewering dat de 11-september-aanslagen door de Mossad zijn gepleegd...

En zo zitten 60 jaar na dato de Joden weer achter alle ellende in de wereld, en hebben zij natuurlijk weer zelf schuld aan het opkomende antisemitisme, waar ze ook natuurlijk weer op uit zijn om de Joden in de wereld te stimuleren om naar Israël te emigreren...

Ja, ja... :lole:

Maarten
02-06-04, 16:06
Geplaatst door TheoF Er bestaat helemaal niet zoiets als een volkenrechtelijk recht op terugkeer

Interessant, dit sort ontkenningen van de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens. Zie bijv. Artikel 13, lid 2:

” Een ieder heeft het recht welk land ook, met inbegrip van het zijne, te verlaten en naar zijn land terug te keren.”.
Er is nog wel meer hoor..

Of ga je nou betogen dat die VN-regels niet meer gelden, zodra er een troep lui met kanonnen gaan roepen, dat dit ineens hun land is?


en als dit wel ineens van toepassing is op de Palestijnse vluchtelingen, geldt ik ook voor de 900.000 Joodse vluchtelingen uit de Arabische landen.

Nee, want die hebben nooit aangegeven dat ze terug wilden !
En ik weet niet of de Arabische staten ze wel ooit tegengehouden hebben bij die terugkeer.

Israel heeft zeer actieve wervingscampagnes gehouden, en zeer veel drukmiddelen toegepast, waaronder zelfs de bomaanslagen ! (o.a. in Bagdad) Daar is documentatie over. Daar was hier een paar manden geleden een topic over, compleet met bronvermeldingen. Zoek het maar op. Schaap heeft hier gelijk.


Maar dit is helemaal niet het onderwerp van deze discussie. Er blijken in dit soort discussies altijd weer antizionistische fanatici op te duiken die bij alles en nog wat Israël erbij proberen te halen. Alles komt door Israël. Maarten, begin liever een nieuwe discussie waarin jij lekker je gal over Israël kunt spuien, dan discussiëren wij hier door over 12 miljoen gedoodde moslims.

:hihi: Wie begon er over ? :D Ging dat wél over Arabische doden ?
En als je bollocks plaatst, krijg je de wind van voren hoor ! Maakt niet uit waar je ze schrijft. Zeker over die standaard-leugens.


Je geeft trouwens blijk van minachting en desinteresse over deze 12 miljoen moslims, door helemaal niet je treurnis erover te laten bijken, maar gewoon jouw obsessie met Israël te etaleren.
Mijn reactie geeft dus aan, dat je van die slachtoffers een aantal af moet trekken, omdat je alle vluchtelingen die door de erbarmelijke omstandigheden voortijdig omkwamen, dus op het Israelische conto kunt schrijven. Zeer relevant voor dit topic!

Verder hoor je hier geen énkele moslim klagen over mijn zogenaamde gebrek aan medeleven bij het lijden van moslims! :D

Maar wat je hier doet is ook weer een standaard zionistische leugen, namelijk beweren dat mensen die kritiek op Israel hebben, in vergelijkbare gevallen geen kritiek op anderen hebben, en dus klaarblijkelijk antisemiet zijn! :D

Het omgekeerde is het geval. Negen van de tien keer, dat de vrienden van Israel het woord Tibet in de mond nemen, is dat niet vanwege een begaan zijn met de Tibetanen, maar om aan te geven, dat de tegenstanders van de misdrijven van Israel het daar niet over hebben, en dus antisemiet zijn!
Je kunt er gif op innnemen: Mensen die het meeste begaan zijn met buitenlandse toestanden - ook Arabische doden - zijn doorgaans tevens de grootste critici van Israel.

Maarten
02-06-04, 16:29
Geplaatst door TheoF
En zo zitten 60 jaar na dato de Joden weer achter alle ellende in de wereld, en hebben zij natuurlijk weer zelf schuld aan het opkomende antisemitisme..
Ja, ja... :lole:
Voor de mening van 2 Israelische joden hierover, met een zeer realistische kijk op deze zaak, zie:

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&threadid=73169&perpage=40&display=&pagenumber=1


Geplaatst door TheoF
waar ze ook natuurlijk weer op uit zijn om de Joden in de wereld te stimuleren om naar Israël te emigreren...
Ja, ja... :lole:
Dat is inderdaad zeer lang een zionistische politiek geweest ja, en wel om uiterst begrijpelijke redenen:
Er waren werkkrachten nodig, maar vooral een versteviging van de positie van de joden in de regio daar! Of moet je nog verteld worden, dat ze daar een klein overlevingsprobleempje hadden??

En dan dit: Zionisme heeft van meet af aan steun gezocht onder de joden natuurlijk. Er moest flink geknokt worden om het voor elkaar te krijgen he? Natuurlijk werd het tegenstanders kwalijk genomen, dat ze niet meewerkten. Onderwerp is natuurlijk het zionistische uitgangspunt van Herzl geweest, dat joden nergens anders vrede zullen kennen, dan in een eigen land. Die gedachte is zelfs de fundamentele basis van de zionistische staat!
Natuurlijk is die gedachte verflauwd, en is het een land als elk ander, maar die rivaliteit over dat grondidee bestaat nog steeds, en wordt uitgespeeld. Ik weet niet of immigratie nú nog gestimuleerd wordt, maar tot voor kort was dat zeer zeker het geval.

Jij bent echt een makkie zeg! Echt nieuw hier he? Nog nooit wat anders gehoord dan wat je uit de gebruikelijke verhalen bekend was he? Stay Around! Je kunt hier nog een hóop bijleren!

Olive Yao
02-06-04, 17:27
[QUOTE]Geplaatst door Al Sawt

Afshin Elian: Islamitische wereld zal nooit een Mandela voortbrengen.

Al Sawt: Dat is jammer! Maar het feit dat we geen Stalin of H.itler hebben voortgebracht, is een zoethoudertje voor ons moslims.

Ten eerste is dit zo te zien een drogredenatie, ten tweede heeft Al Sawt zo te zien onvoldoende feitenkennis.

Het gaat er niet om of slechte daden onder leiding van een dictator plaatsvinden.
Sadam Houssein was overigens verklaard bewonderaar van Stalin, Al Sawt, laat dat even tot je doordringen.

Al Sawt zal dit wel niet willen weten:

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?postid=1280313#post1280313

Mijn informatie hierover luidt: hoofdzakelijk in 1971 1½ miljoen slachtoffers, waaronder de hindoe-minderheid.

Dit is afkomstig uit Statistics of democide van Randolph J. Rummel uit 1997, een studie die loopt tot 1988.

Deze volkerennmoord van moslims op hindoes en die van de Turken (1909–1918, bijna 2 miljoen mensen, merendeels Armenen), staan in de top 15 van omvangrijkste democides door moorddadige regimes in de geschiedenis.

Toegegeven, in aantallen is het weinig vergeleken bij de grote drie, Rusland (1900-1987, diverse regimes, 63 miljoen mensen), China (1925-1987, diverse regimes, 49 miljoen mensen) en nazi-Duitsland (22 miljoen mensen).

Hoe zit het met Nederland en België?

Mogelijk moet België in de top 15 wegens democide in Kongo Vrijstaat (1885-1908, miljoenen slachtoffers, aantal onbekend).

Nederland heeft ook een koloniaal verleden, maar bij mijn weten zonder zoveel slachtoffers.

"pikant detail":
Na WO2 werden in Nederland honderdduizenden “politieke delinquenten” gearresteerd – NSB-ers, collaborateurs enz. Dus waren er ook veel gevangenisbewakers nodig. Veel mensen die zich geschikt achtten voor dat baantje meldden zich. Gevolg: binnen de kortste keren Abu Graibh – toestanden in Nederland, 37 moorden.

En de USA? Het ergste wat zij op hun geweten hebben is hun koloniale expeditie naar de Filippijnen en hun bombardementen op Duitsland (met de engelsen) en Japan, waarbij dat dan nog plaatsvond in een door Duitsland en Japan ontketende totale oorlog.

Als vuistregel kun je aannemen dat bijna alle volkerenmoord is bedreven door dictators, die ook vrijwel alle oorlogen begonnen. Democratieën hebben wel volkerenmoord begaan, maar op veel kleinere schaal (overschrijdt de 100.000 slachtoffers niet).

BiL@L
02-06-04, 17:30
Geplaatst door Olive Yao
Ten eerste is dit zo te zien een drogredenatie, ten tweede heeft Al Sawt zo te zien onvoldoende feitenkennis.

Het gaat er niet om of slechte daden onder leiding van een dictator plaatsvinden.
Sadam Houssein was overigens verklaard bewonderaar van Stalin, Al Sawt, laat dat even tot je doordringen.


Precies ja, een verknochte aanhanger van 1 van de Westerse totalitaire ideologieen/overtuigingen.

Olive Yao
02-06-04, 17:37
Geplaatst door Al Sawt
Kijk eens aan, een nieuwe loot aan de boom van anti-Islam prikkers.

Graag bronvermelding!
Kan je die opsommen, om ons te verijken met je kennis?

Genocide is een foutieve term. Meeste oorlogsdoden, zijn door hongersnood en natuurrampen gedood dan door directe oorlogsgeweld.

Waarom spreken we van een 'massamoord' in de Arabisch/Islamitische wereld, terwijl dit een futiliteit is vergeleken met de echte massamoorden in de Westerse/Christelijke wereld(denk maar aan Balkan, Congo, L-Amerika)?[/QUOTE]

Bovenstaande gegevens betreffen niet doden door hongersnood en natuurrampen en oorlogsgeweld.

Statistics of democide noemt in de “top 15”:

1-2. Rusland onder diverse regimes (communisten, en in de jaren voor de revolutie vooral moorden op centraal-aziatische nomaden en Koerden, ook duitse krijgsgevangenen, 63 miljoen slachtoffers)
3-5. China onder diverse regimes (communisten, Kwo-min-tang, communistische en andere guerrilla’s voor de communistische machtsovername, 49 miljoen slachtoffers)
6. nazi-Duitsland (22 miljoen slachtoffers)
7. Japan (1936-1945, 6 miljoen slachtoffers)
8. Cambodja (1975-1979, 2 miljoen slachtoffers)
9. Turkije (1909–1918, bijna 2 miljoen mensen, merendeels Armenen)
10. Vietnam (1945-1987, 1½ miljoen “klassevijanden” en inwoners van buurlanden)
11. Polen (jaren na 1945, 1½ miljoen slachtoffers, meest duitsers)
12. Pakistan (hoofdzakelijk in 1971 1½ miljoen slachtoffers, waaronder de hindoe-minderheid)
13. Joego-Slavië (1944-1965, onder Tito, 1 miljoen slachtoffers)
14. Noord Korea (1948-1988, 1½ miljoen slachtoffers)
15. Mexico (1900-1920, 1½ miljoen slachtoffers)

Misschien krijg je een ander beeld als je verder terug gaat in de geschiedenis en de omvang van een volkerenmoord beziet in verhouding tot de omvang van de wereldbevolking ten tijde van de moorden.
Maar dan nog denk ik dat “de westerse / christelijke wereld” niet de boventoon zal voeren.

BiL@L
02-06-04, 17:45
Geplaatst door Olive Yao
Nee, dan liever totalitair salafisme.

En wat houdt dat in?

BiL@L
02-06-04, 17:57
Geplaatst door Olive Yao
Nee Bil@l, knap jij maar eens wat denk- en schrijfwerk op.
Maar neem maar rustig van van me aan dat ik weet waar ik het over heb.

Hmmm, vind je het ook goed als ik gewoon een korte samenvatting in de vorm van een link geef?

http://www.thewahhabimyth.com/salafism.htm

Mocht je geinteresseerd zijn in de uitgebreide versie en uiteenzetting hiervan, raad ik je ten zeerste aan om het volgende boek te lezen, is nu gratis te downloaden:

http://www.thewahhabimyth.com/files/thewahhabimyth.pdf

Olive Yao
02-06-04, 18:08
Geplaatst door BiL@L
Geloof het of niet, maar het is een feit dat de meeste slachtoffers door terroristische aanslagen bij elkaar opgeteld, bij de Moslims zijn gevallen...
Dat meen ik ook te weten, en ik vind dit wel een goeie, ontnuchterende opmerking.

BiL@L
02-06-04, 18:10
Geplaatst door Olive Yao
Dat meen ik ook te weten, en ik vind dit wel een goeie, ontnuchterende opmerking.

:) Ja ik ook. Alleen heb ik er wel een donkerbruin vermoeden bij dat wij dat niet om dezelfde reden vinden...

hehe....

BiL@L
02-06-04, 18:18
Geplaatst door Olive Yao
De enige woorden die ik aan dit vooroordeel wijd is dat ik er verder niet op inga.

Hmmm tjah, zo zou je het wel kunnen noemen ja, scherp hoor... Maar deze vooroordeel is wel te wijten aan het verzuim tot communicatie.
:fpiraat:

Al Sawt
03-06-04, 00:00
Geplaatst door Olive Yao
Ten eerste is dit zo te zien een drogredenatie, ten tweede heeft Al Sawt zo te zien onvoldoende feitenkennis. Waarom is het drogredenatie? Zou het niet aannemelijker geweest zijn, om Afshin Elian van drogredeneren te betichten?

Geplaatst door Olive Yao

Het gaat er niet om of slechte daden onder leiding van een dictator plaatsvinden.
Sadam Houssein was overigens verklaard bewonderaar van Stalin, Al Sawt, laat dat even tot je doordringen. Dat weet ik al, dus ik hoef niets tot me door te laten dringen. Trouwens, elk dictator heeft een voorganger waar ie zich aan weerspiegelt.


Geplaatst door Olive Yao
Al Sawt zal dit wel niet willen weten:

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?postid=1280313#post1280313

Mijn informatie hierover luidt: hoofdzakelijk in 1971 1½ miljoen slachtoffers, waaronder de hindoe-minderheid.

Dit is afkomstig uit Statistics of democide van Randolph J. Rummel uit 1997, een studie die loopt tot 1988. Troost je, ik weet het al. Maar hoeveel doden zullen het in echt zijn? Die cijfers zijn vaak gebaseerd op schattingen, wat niet altijd correct zijn. Vooral als we het gaan hebben over landen als Bangladesh en India, die in die tijd niet eens een volks-administratie hadden. Hierdoor kun je nooit vaststellen, hoe veel doden in het echt zijn gevallen en van welk groep ze deel uitmaken. Met het tellen van lijken en massagraven alleen, krijg je een vertekend beeld.

Geplaatst door Olive Yao

Deze volkerennmoord van moslims op hindoes en die van de Turken (1909–1918, bijna 2 miljoen mensen, merendeels Armenen), staan in de top 15 van omvangrijkste democides door moorddadige regimes in de geschiedenis. Hoe zit het met de volkerenmoord van hindoes op Moslims?

Geplaatst door Olive Yao

Toegegeven, in aantallen is het weinig vergeleken bij de grote drie, Rusland (1900-1987, diverse regimes, 63 miljoen mensen), China (1925-1987, diverse regimes, 39 miljoen mensen) en nazi-Duitsland (22 miljoen mensen).

Hoe zit het met Nederland en België?

Mogelijk moet België in de top 15 wegens democide in Kongo Vrijstaat (1885-1908, miljoenen slachtoffers, aantal onbekend).

Nederland heeft ook een koloniaal verleden, maar bij mijn weten zonder zoveel slachtoffers. Atjeh, oa.

Geplaatst door Olive Yao

"pikant detail":
Na WO2 werden in Nederland honderdduizenden “politieke delinquenten” gearresteerd – NSB-ers, collaborateurs enz. Dus waren er ook veel gevangenisbewakers nodig. Veel mensen die zich geschikt achtten voor dat baantje meldden zich. Gevolg: binnen de kortste keren Abu Graibh – toestanden in Nederland, 37 moorden.

En de USA? Het ergste wat zij op hun geweten hebben is hun koloniale expeditie naar de Filippijnen en hun bombardementen op Duitsland (met de engelsen) en Japan, waarbij dat dan nog plaatsvond in een door Duitsland en Japan ontketende totale oorlog. Vietnam, Cambodja,Laos, Korea, steun aan rechtse organisaties en regeringen in Chili, Guatamala, Niceragua, Panama, Colombia, en Peru.

Maar hoe zit het met je vaderland Frankrijk? Want naar mijn weten, heb je Algerije en Indochina vergeten. Tenzij de misdaden in die oorden onder andere kwalificaties onderwerpt.

Geplaatst door Olive Yao

Als vuistregel kun je aannemen dat bijna alle volkerenmoord is bedreven door dictators, die ook vrijwel alle oorlogen begonnen. Democratieën hebben wel volkerenmoord begaan, maar op veel kleinere schaal (overschrijdt de 100.000 slachtoffers niet). Alleen al Dresden, had meer dan 100.000 doden te betreuren.

Al Sawt
03-06-04, 00:33
Geplaatst door Olive Yao
Al Sawt, je presenteert jezelf als “een echte pan-arabist”, en niet als "lid van de wereldbevolking". Ik beschouw me als een wereldbewone die in een wereld leeft, die aan politieke, religieuze, culturele, demografische en geografische afbakeningen onderhevig is.

Die zich daarom cultureel, demografisch en vooral politiek, zich solidair voelt met alle inwoners van de Arabische wereld.

En pan-Arabist betekent niet dat ik me afsluit of isoleer van rest van de wereld.

Geplaatst door Olive Yao

Als jij dat doet, waarom mag TheoF die groep mensen, arabieren, dan niet afzonderlijk beschouwen?
En waar in zijn text blijkt dat hij “anti-islam” is? Een niet moslim die naar een site van Islamitische origine komt om vervolgens alleen zijn ongenoegen en verwijten te uiten over Islamitische wereld, wat ben je dan?

En als de rode draad van je verhaal puur op gericht is om je vooroordelen te bewijzen en niet de itentie hebt om te discussieren over oorzaken, dan bezit je vastgeroeste vooroordelen.

Vervolgens is TheoF keihard door de mand gezakt, om dat ie zijn bewering van 12.miljoen gedode moslims sinds 1945 niet hard heeft gemaakt. Terwijl ie wel stug zit vol te houden. En als ik TheoF moet geloven moet het niet moeilijk zijn, om met bronvermelding te komen.

"Want hij had het onlangs ergens gelezen"!

Geplaatst door Olive Yao
Bovenstaande gegevens betreffen niet doden door hongersnood en natuurrampen en oorlogsgeweld. O?
We hebben het over de burgeroorlog van Soedan!
Bij de les blijven, Yao!

Want de meeste slachtoffers van de burgeroorlog in Soedan, zijn door hongersnood en niet door directe oorlogsgeweld gedood.

Geplaatst door Olive Yao
Weet je wat ik zo gek vind, Al Sawt? Dat je TheoF verwijt dat hij zijn bronnen niet vermeld, geen feiten kent enz., terwijl je er zelf niets van af weet. Weet je wat ik gek vind, Olive Yao? Dat je mij verwijt dat ik er niets van afweet, maar je hebt geen enkel argument van mij ontkracht.

Vervolgens kom je met de ene na de andere abstracte argument, die niet relevant is voor de discussie tussen TheoF en mij.

Je bent waarlijk bewonderingswaardig als ik naar je inzet kijk, om mijn 'ongelijk' te bewijzen.

Geplaatst door Olive Yao

Statistics of democide noemt in de “top 15”:

1-2. Rusland onder diverse regimes (communisten, en in de jaren voor de revolutie vooral moorden op centraal-aziatische nomaden en Koerden, ook duitse krijgsgevangenen, 63 miljoen slachtoffers)
3-5. China onder diverse regimes (communisten, Kwo-min-tang, communistische en andere guerrilla’s voor de communistische machtsovername, 39 miljoen slachtoffers)
6. nazi-Duitsland (22 miljoen slachtoffers)
7. Japan (1936-1945, 6 miljoen slachtoffers)
8. Cambodja (1975-1979, 2 miljoen slachtoffers)
9. Turkije (1909–1918, bijna 2 miljoen mensen, merendeels Armenen)
10. Vietnam (1945-1987, 1½ miljoen “klassevijanden” en inwoners van buurlanden)
11. Polen (jaren na 1945, 1½ miljoen slachtoffers, meest duitsers)
12. Pakistan (hoofdzakelijk in 1971 1½ miljoen slachtoffers, waaronder de hindoe-minderheid)
13. Joego-Slavië (1944-1965, onder Tito, 1 miljoen slachtoffers)
14. Noord Korea (1948-1988, 1½ miljoen slachtoffers)
15. Mexico (1900-1920, 1½ miljoen slachtoffers) Dank je dat je mijn gevoel hebt bevestigd. Met bronvermelding doel ik op de opmerking van TheoF, dat 12 miljoen moslims gedood zijn sinds 1945.
Weet je het nog, waar deze topic overgaat?

Zowel TheoF als jij, hebben verzaakt om de leugenachtige bewering van TheoF met feiten te staven.

Geplaatst door Olive Yao

Misschien krijg je een ander beeld als je verder terug gaat in de geschiedenis en de omvang van een volkerenmoord beziet in verhouding tot de omvang van de wereldbevolking ten tijde van de moorden. Des te meer schokkend het is als je beseft, dat er 50.miljoen doden in 'verlicht' Europa zijn gevallen.

Mijn beeld over geschiedenis is correct en niet aan vooroordelen onderhevig.

Geplaatst door Olive Yao

Maar dan nog denk ik dat “de westerse / christelijke wereld” niet de boventoon zal voeren. En de Islamitische wereld zeker niet. Ondanks de interne conflicten en wanordelijke situatie in veel Islamitische landen, zijn de slachtoffers toch niet echt talrijk en dat zal hopelijk ook zo blijven.

Al Sawt
03-06-04, 01:03
Geplaatst door Olive Yao
Onjuiste vergelijking, want WO1 was een oorlog, Sadam Houssein een dictator die zijn volk terroriseerde.
Het ging om de gehele dodental van alle Islamitische conflicten. En we kunnen vaststellen, dat op slagvelden van WO1 meer doden zijn gevallen dan in heel Islamitische wereld.

Geplaatst door Olive Yao

Al Sawt zal dit wel niet willen weten: Dit begint langzamerhand, bekend en vervelend in de oren te klinken.

Geplaatst door Olive Yao

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?postid=1255083#post1255083

En dit zal hij ook wel niet willen weten: Van die staaltje geschiedvervalsing, wil ik inderdaad niets weten. En het spreekt voor zich, dat er wederom geen bronvermelding staat.

Maar inderdaad, is in de Islamitische wereld bij tijd en wijlen Joden slachtoffers geworden van geweld.

Maar in tegenstelling tot de rest van de wereld en voor in tegenstelling tot Europa, hebben alle minderheden in de Islamitische wereld een beschermde status.

Daarom hadden we nooit exessieve slachtpartijen onder de Joden, zoals in Europa haast folklore was.

Daarom hadden we nooit structuele en diepgaande anti-semitisme als in Europa.

Daarom hadden we nooit door staatswege georganiseerde heksenjacht op Joden of andere niet-moslims.

Was het keertje raak(eens in tigjaren), dan was het vaak te wijten aan anarchie en oorlogen.

En ik weet dat bij velen prikkers op Maroc.nl een onbeheersde drang bestaat, om de 'barbarisme' van de Islamitische wereld aan de kaak te stellen en automatisch de echte barbarisme van het westen te verbloemen.


Geplaatst door Olive Yao

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?postid=1254843#post1254843 Ik begrijp je niet. Om je gelijk te bevestigen, kom je met een citaat van een gehersenspoelde Catherina.


Hoewel de lijst met alle Joodse doden eenzijdig en incorrect is, wil ik allleen de volgende zeggen; ze waren en zijn gerichte doelwitten, in strijd tegen de bezetting en creatie van ka.nkergezwel Isreal.

Geplaatst door Olive Yao
De strijd tussen Turkije en Koerden moet je niet eenzijdig beoordelen. De PKK werd met recht als terroristische organisatie beschouwd (mijn bron daarover is een aantal ambtsberichten van het nederlandse ministerie van buitenlandse zaken).
Ook over “cultureel communautarisme” kun je divers oordelen.

Voorbeeld: om Zuid-oost Turkije te ontwrichten voerde de PKK een actie waarbij ze stelselmatig onderwijzers in dorpen vermoordden.
Vreemd! Als Koerden tegen Syrie of Irak strijden, zijn ze verzetstrijders en als ze tegen Turkije strijden zijn ze terroristen?
En dan moet ik het niet eenzijdig beoordelen? Heb ik het uberhaupt eenzijdig beoordeelt?

Al Sawt
03-06-04, 01:19
Geplaatst door TheoF
Omdat deze grotendeels onder aanmoediging van de Arabieren zijn vertrokken om de weg vrij te maken voor de Arabische legers die in 1948 Israël wilden vernietigen. En ze zijn er nog steeds omdat diezelfde Arabische landen al bijna een halve eeuw weigeren om deze mensen op te nemen en een goed bestaan te geven. Nee, het "vluchtelingen-probleem" is een rottende wond die het MO-conflict in stand houdt, en daar hebben de Arabische regimes alle belang bij.
80% van Palestijnse vluchtelingen zijn door Zionistische tuig verjaagd en tal van Palestijnse dorpen zijn daarbij verwoest. Lees de VN verslagen maar. Wie het ontkent en vastklampt aan de Arabierensmoesje, is een leugenaar of een blinde.

Geplaatst door TheoF

De slachtpartijen in Sabra en Shatila zijn door christenen begaan. De Israëli's zijn daarbij wel te passief geweest in het voorkomen ervan en Sjaron heeft daarom destijds politieke verantwoordelijkheid genomen en is afgetreden. Dat zou een Arabische leider nooit doen. Simplistisch om Christenen de schuld ervan te geven, terwijl ze door Israeliers in de kampen zijn gestuurd. Lees wederom de VN verslagen maar.


Geplaatst door TheoF


Wat bedoel je met 'de Arabieren'? Je generaliseert zelf, terwijl je het mij verwijt. Ik heb het alleen over de regimes en de fundamentalisten, en die zijn alles behalve "hoog ethisch" en tolerant t.o.v. geloof, etniciteit, ras. Als we niet tolerant waren tegen andere geloven en etniciteiten, zouden we nu een homogene volk geweest zijn.

Geplaatst door TheoF

Waarom zijn er in 1948 900.000 Joden uit de Arabische landen Ze zijn niet verdreven, maar ze hebben gehoor geven aan oproep tot migratie naar Israel. Bovendien zou het niet logisch zijn, als de Arabieren doormiddel van verdrijving de 'verjoodsing' van Palestina zouden stimuleren.

Geplaatst door TheoF

verdreven? De fundamentalisten willen de Joden om puur religieuze redenen uitroeien. Voorbeelden van die redenen zijn: Als je het over Christelijkfundamentalisten hebt, dan geef ik je gelijk en de geschiedenis bewijst dat.

Geplaatst door TheoF


Klopt. Ik stel ook dat de het Palestijns-Israëlisch conflict met het relatief kleine aantal slachtoffers aan BEIDE zijden, helemaal niets voorstelt in vergelijking met de massaslachtingen in de Arabische wereld en bijv. Soedan. Er zijn geen massaslachtingen in de Arabische wereld. En hongersnood heeft gros van alle doden in Soedan geeist dan directe oorlogsgeweld.



Dit is onzin. 12 miljoen is een enorm aantal. Als je zo gaat redeneren telt een mensenleven helemaal niet meer.

Geplaatst door TheoF

Het verbaast me trouwens hogelijk dat jij de dood van 12 miljoen van jouw 'broeders' probeert weg te poetsten. De rollen lijken wel volledig omgedraaid! Als ik de dood van 12 miljoen moslims een detail in de geschiedenis zou noemen, waar ik niet wakker van lig, ben ik een racist. Het is bizar dat ik me druk maak om 12 miljoen moslims en jij me ervan probeert te overtuigen dat dit totaal onbelangrijk is. Ik probeer je alleen te overtuigen, dat het geen 12 maar minder dan 9miljoen doden zijn.

Bovendien is het voor mij alles behalve onbelangrijk. Maar ik vind het wel vreemd dat een niet-moslim zich daar druk overmaakt?

Je zou denken dat zijn eigen geschiedenis voldoende stof tot nadenken geeft.

Waar blijf je trouwens met je bronvermelding?

Maarten
03-06-04, 05:03
Geplaatst door Olive Yao

Al Sawt zal dit wel niet willen weten:

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?postid=1280313#post1280313

Mijn informatie hierover luidt: hoofdzakelijk in 1971 1½ miljoen slachtoffers, waaronder de hindoe-minderheid.


Halleluja, is die fundi-ellende daar óok al aan de gang????

Hoe Sadeeq in dat topic reageert op 3 miljoen doden, dat is echt te gek ja.

Er klopt trouwens iets niet met je info.
In je lijst noem je Pakistan en 1 1/2 miljoen doden, maar de link vermeldt Bangla Desh en 3 Miljoen doden! (Bedoel je Oost-Pakistan als benaming voor Bangla Desh?

Maarten
03-06-04, 05:11
Geplaatst door Olive Yao
Voor meer over Maartens misleidende reducties, demonisering van Israël en de USA en goedpraten van Al Kaida terrorisme, zie

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&threadid=95024


O, jij denkt hier even te kunnen verwijzen naar enorme lappen tekst, in plaats van hier in te gaan op wat er staat?? En dan denken indruk te maken?? :hihi:


Geplaatst door Olive Yao
[B]Maartens ... goedpraten van Al Kaida terrorisme, zie

:hihi:
Kweenie wat je hier precies bedoelt, maar misschien kun je vast gaan mediteren over het verschil tussen begrijpelijk maken en goedpraten. Dat helpt vast.

Al Qaida goedpraten? Hihi.. link naar m'n post graag.

Maarten
03-06-04, 05:23
Geplaatst door Olive Yao

enkele gegevens over het begin van de palestijnse en joodse strijd

vanaf 1886: arabische overvallen op joodse nederzettingen

1920-1921: groeiende spanningen door immigratie, meer overvallen; joden zetten Haganah - militie op

1929: anti-joodse rellen
arabieren doden 133 joden, britse ordetroepen doden 110 arabieren, joden doden 6 arabieren

1936: gewelddadige arabische campagne tegen joden
arabieren doden 80 joden, engelsen doden meer dan 100 arabieren, arabieren doden 33 engelsen
arabieren ontwortelen 100.000 bomen van joden en vernielen landbouwgronden en nederzettingen
eerste bomaanslagen op bussen

1937-1939: eerste terrorisme door joodse extremisten
eerste gematigde palestijnen vermoord door extremistische palestijnen

effe kijken
1921, oprichting Haganah
1937, eerste terrorisme door joodse extremisten..

Laat me raden Olive... Haganah heeft eerst 16 jaar lang aandachtig de Thora bestudeert?
:hihi:
Regelrecht uit de schoolboekjes, die de Arabische agressie moeten aantonen?
Om vervolgens álle joodse agressie als reactie te kunnen presenteren? :hihi:

Maar ik geef toe... ik zag al éen regeltje bij je waarin erkend wordt dat de immigratie "enig ongenoegen" veroorzaakte. Weliswaar vermeldt dat nog niet wat die Arabieren precies vonden van de ideetjes van een staat vóor joden, dóor joden (waarin zij zelf dan 2e rangs burgers zouden zijn, if at all!), maar OK, het schiet op! :D

Olive Yao
08-06-04, 18:50
Geplaatst door Al Sawt
Het ging om de gehele dodental van alle Islamitische conflicten. En we kunnen vaststellen, dat op slagvelden van WO1 meer doden zijn gevallen dan in heel Islamitische wereld.

Dit begint langzamerhand, bekend en vervelend in de oren te klinken.

Van die staaltje geschiedvervalsing, wil ik inderdaad niets weten. En het spreekt voor zich, dat er wederom geen bronvermelding staat.

Maar inderdaad, is in de Islamitische wereld bij tijd en wijlen Joden slachtoffers geworden van geweld.

Maar in tegenstelling tot de rest van de wereld en voor in tegenstelling tot Europa, hebben alle minderheden in de Islamitische wereld een beschermde status.

Daarom hadden we nooit exessieve slachtpartijen onder de Joden, zoals in Europa haast folklore was.

Daarom hadden we nooit structuele en diepgaande anti-semitisme als in Europa.

Daarom hadden we nooit door staatswege georganiseerde heksenjacht op Joden of andere niet-moslims.

Was het keertje raak(eens in tigjaren), dan was het vaak te wijten aan anarchie en oorlogen.

En ik weet dat bij velen prikkers op Maroc.nl een onbeheersde drang bestaat, om de 'barbarisme' van de Islamitische wereld aan de kaak te stellen en automatisch de echte barbarisme van het westen te verbloemen.

Ik begrijp je niet. Om je gelijk te bevestigen, kom je met een citaat van een gehersenspoelde Catherina.

Hoewel de lijst met alle Joodse doden eenzijdig en incorrect is, wil ik allleen de volgende zeggen; ze waren en zijn gerichte doelwitten, in strijd tegen de bezetting en creatie van ka.nkergezwel Isreal.
Vreemd! Als Koerden tegen Syrie of Irak strijden, zijn ze verzetstrijders en als ze tegen Turkije strijden zijn ze terroristen?
En dan moet ik het niet eenzijdig beoordelen? Heb ik het uberhaupt eenzijdig beoordeelt?
TheoF schrijft iets over arabische landen. Feitelijk kan het best kloppen, want 12 miljoen slachtoffers in 50 jaar, verspreid over diverse landen, is helaas niet zoveel, in onze wereld.
Inderdaad, hij vermeldt geen bron, maar dan kun je zoeken naar een bron van aannemelijke cijfers.
Trouwens, Superdick noemde dit ook al:

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&postid=1358140#post1358140

Blijkbaar mag een westerling niets zeggen over arabische landen, Al Sawt?

Je begint meteen, als door een wesp gestoken, kritiek te spuien op "het christelijke westen" en "het verlichte westen" (en natuurlijk op Israël).

En daarbij gooi je oorlogen en volkerenmoord door elkaar.

En je gooit dat geografische deel van de wereld en aldaar voorkomende godsdienst, ideologie en filosofie door elkaar (waarbij je de verkeerde noemt, in plaats van communisme en fascisme).

Zo geef je een verkeerd beeld.

En natuurlijk zijn westerlingen bevooroordeeld:


Je bent niets anders dan een bevooroordeelde persoonlijkheid. Is niet erg, want ik ben bereid om die vooroordelen van jouw weg te halen.
en gehersenspoeld:


Om je gelijk te bevestigen, kom je met een citaat van een gehersenspoelde Catherina.
En natuurlijk is onze echte panarabist niet bevooroordeeld:


Kijk eens aan, een nieuwe loot aan de boom van anti-Islam prikkers.
of gehersenspoeld:

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&postid=666973#post666973

Kortom, je laat je van je slechtste kant zien, Al Sawt. Schrijf wat beters.

Afshin Elian: Islamitische wereld zal nooit een Mandela voortbrengen.

Al Sawt: Dat is jammer! Maar het feit dat we geen Stalin of H.itler hebben voortgebracht, is een zoethoudertje voor ons moslims.

De moslimse wereld heeft Al Kaida voortgebracht. Huns ondanks zijn die wel niet hetzelfde in executie, maar wel in intentie.
Maar dat zal Al Sawt wel niet willen weten.

Maar laat ik me niet laten meeslepen door mijn ergernis. De arabische wereld heeft Ibn Rushd en Sadik Al-Azm voortgebracht. Voel ik me goed bij.

Al Sawt
08-06-04, 20:32
Geplaatst door Olive Yao
TheoF schrijft iets over arabische landen. Feitelijk kan het best kloppen, want 12 miljoen slachtoffers in 50 jaar, verspreid over diverse landen, is helaas niet zoveel, in onze wereld.
Inderdaad, hij vermeldt geen bron, maar dan kun je zoeken naar een bron van aannemelijke cijfers.
Zoals ik al eerder zei, je kan slechts gissen naar een juiste doodaantal.
Maar sluitend is het niet en 12 miljoen zeker niet.
Vooral als je geen bron hebt en een zekere debiele kennis over de Islamitische wereld bezit zoals TheoF en Superdick, kan je zelfs getallen van 100.miljoen uit je hoed toveren en vervolgens als waarheid voorschotelen.





Geplaatst door Olive Yao

Trouwens, Superdick noemde dit ook al:

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&postid=1358140#post1358140 Wel vreemd, dat je met Superdick aankomt. Aangezien zijn argumenten geen stand hielden tegen mijn argumenten.

Lees je link maar eens goed na! En lees mijn reactie`s op Superdick.


Geplaatst door Olive Yao

Blijkbaar mag een westerling niets zeggen over arabische landen, Al Sawt? Is dat zo, Olive Yao? Kan je dat staven door middel van citaat van mij?

Geplaatst door Olive Yao

Je begint meteen, als door een wesp gestoken, (en natuurlijk op Israël). Ik heb nooit woedend gereageerd, slechts fanatiek. Omdat ik dan bloed rook van het behalen van mijn gelijk. De 'fanatiscme' wordt gemotiveerd door op elkaar gestappelde leugens en foutieve feiten, van bepaalde personen.

Ik ben veel te nuchter om kwaad te worden en als het niet zo was, dan zou ik me van heel andere taalgebruik bedienen.

Uiteraard Israel. Aangezien het de meest besproken en emotionele conflict is van onze tijd. Voorts is Israel geografisch(!) in onze gebied en kortom in onze invloedsfeer gelegen. Daarom is Israel samenhangend met veel ontwikkelingen in MO.


Geplaatst door Olive Yao

kritiek te spuien op "het christelijke westen" en "het verlichte westen").

Dat heet van repliek dienen.
Als ik het fout heb, mag je het gerust gaan corrigeren. Maar aangezien het plaatsen van een inhoudelijk reactie gebaseerd op jouw eigen argumenten, buiten je eigen kunnen valt. Dan kan je altijd blijven verwijzen naar mensen als Superdick en gelijkgestemden.

En daarmee automatisch een inhoudelijk discussie vermijden over mijn historische 'dwaling'.

Geplaatst door Olive Yao

En daarbij gooi je oorlogen en volkerenmoord door elkaar. Als een prikker(Grote Wolf) de Islamitische cultuur als een joodhatend afschildert, wie ben ik dan om hem naar zijn eigen cultuur te wijzen?

Als men de oorzaken van onderdrukking en andere mistanden aan achterlijkheid van onze cultuur toeschrijft, wie ben ik dan om de verlichting in twijfel te trekken?

En laten we eerlijk zijn, verlichting is alles behalve een prè voor een beschaafde en democratische samenleving.


Geplaatst door Olive Yao

En je gooit dat geografische deel van de wereld en aldaar voorkomende godsdienst, ideologie en filosofie door elkaar (waarbij je de verkeerde noemt, in plaats van communisme en fascisme).
kan je een citaat van mij laten zien, waar ik me daaraan bezondig? Moet toch niet niet moeilijk zijn, om er een te vinden? Plaats dan ook wat commentaar bij, om een en ander te verduidelijken.

Ik ben benieuwd of je daar in slaagt.

Geplaatst door Olive Yao

Zo geef je een verkeerd beeld.

En natuurlijk zijn westerlingen bevooroordeeld:


en gehersenspoeld:


En natuurlijk is onze echte panarabist niet bevooroordeeld:


of gehersenspoeld: Wederom daag ik je uit, om waar ik alle Westerlingen als bevooroordeeld kwalificeer.

Ik heb veel medeprikkers als bevooroordeeld of gehersenspoeld gekwalificeerd en terecht. Aangezien geen van hun argumenten staande hield en keer op keer alleen maar onzin zatten uit te kramen. En als bepaalde figuren als Catherina of Echnaton heilig in geloven dat de Joden na 2000jaar 'herenigd' zijn met Palestina, dan ben je inderdaad gehersenspoeld.


Geplaatst door Olive Yao


Kortom, je laat je van je slechtste kant zien, Al Sawt. Schrijf wat beters.Dat is jouw mening en geheel gebaseerd op jouw onkunde, om mijn ongelijk te bewijzen. Want jij bent de gene die je van je slechtse kant laat zien. Wie komt met verwijtenen citaten van andere prikkers op de proppen? Jij of ik? Ik neem nog de moeite, om een inhoudelijke reactie te plaatsen.

Dat mijn argumenten jouw niet bevallen en je confronteren met andere waarheid, is je eigen probleem. Maar probeer volwassen mee om te gaan en niet zomaar andere beschuldigen van onwaarheden en het uitdragen van rethoriek, zonder dat je de vinger op een zere plek zet.

Ga er inhoudelijk op in en reageer niet met verwijten. Want dat siert je niet.


Geplaatst door Olive Yao

Afshin Elian: Islamitische wereld zal nooit een Mandela voortbrengen.

Al Sawt: Dat is jammer! Maar het feit dat we geen Stalin of H.itler hebben voortgebracht, is een zoethoudertje voor ons moslims.

De moslimse wereld heeft Al Kaida voortgebracht. Huns ondanks zijn die wel niet hetzelfde in executie, maar wel in intentie.
Maar dat zal Al Sawt wel niet willen weten. Dat Al Qaida burgerdoelen aanvalt dat is een feit. Maar nergens heb ik ergens gelezen, dat ze uit zijn op een totale vernietiging van de Westerse wereld. Wat ik wel heb gelezen; is dat ze puur strijden voor de omverwerping van 'heidense' Arabische regeringen en tegen de bemoeizucht van Westerse landen ageren. Opzich een nobele itentie, maar alleen jammer van de executie.

En dat zal Olive Yao maar niet willen weten.

Voorts kan je fascisme en communisme, niet vergelijken met Al Qaida.

Al was het maar omdat het niet past in de visie van menig Islam'criticasters'. Want Al Qaida is volgens hun een produkt van een 'achterlijke' cultuur en tijdens de opkomst van communisme en fascisme, was de Westerse wereld lang en breed 'verlicht'.


Geplaatst door Olive Yao

Maar laat ik me niet laten meeslepen door mijn ergernis. Waar bestaat jouw ergenis uit?