PDA

Bekijk Volledige Versie : Fallujah



Rob T
27-05-04, 22:55
Ik las vanochtend een nieuwsbericht over de huidige situatie in Fallujah. Het stond op nieuws.nl en was een vertaling van een van de grotere nieuws agency's. Helaas is het nu inmiddels niet meer opvraagbaar.

Het beschreef de situatie in Fallujah sinds de Amerikanen zich hebben teruggetrokken. Het is er inmiddels een ware mini-moslim staat geworden naar Taliban recept. Gisteren werden drie mannen in hun onderbroek met bebloede ruggen van 80 zweepslagen op een open auto door de stad gereden, onder luid geroep van Allah Akbar. Welke misdaad zij hadden gepleegd? Alcohol verkopen!

Mannelijke kapsalons hebben bevelen gekregen dat ze geen baarden mogen wegscheren en geen westerse kapsels mogen knippen. Veel vrouwelijke kapsalons hebben inmiddels hun deuren moeten sluiten na een aantal aanslagen. Inmiddels waren de voorbereidingen in volle gang om de Sharia in te gaan voeren.

Ik heb eigenlijk twee vragen:

- Is dit een voorbode van wat in heel Irak gaat gebeuren als de Amerikanen zich hebben terug getrokken?

- Vinden de moslims dit een positieve ontwikkeling?

vgeld
27-05-04, 23:04
Stoepa (kalamata) en Thassos zijn mij dierbaar, Fallujah ken ik niet.

Cohen
28-05-04, 11:00
Geplaatst door Rob T

Ik heb eigenlijk twee vragen:

- Is dit een voorbode van wat in heel Irak gaat gebeuren als de Amerikanen zich hebben terug getrokken?


Dit is het directe gevolg van de Amerikaanse bezetting / verkrachting van het trotse Iraakse volk. Dus essentie is waarom veroorzaakt de inmenging van Uncle Sam dit steeds? En niet, waarom gebeurt dit wanneer zij wegtrekken. Typisch voorbeeld van de arrogante opstelling van de westerse media die ook de legitimiteit van het Palestijnse verzet niet erkend. Wat een hypocrieten.

nard
28-05-04, 11:15
Geplaatst door Rob T
Ik heb eigenlijk twee vragen:

- Is dit een voorbode van wat in heel Irak gaat gebeuren als de Amerikanen zich hebben terug getrokken?


Ja. Ongetwijfeld.



- Vinden de moslims dit een positieve ontwikkeling? [/B]

Geen idee.
Maar dat is niet boeiend.
Laat het Midden Oosten aan de moslims. Trek de legers daar weg zo snel mogelijk na machtsoverdracht.
En als het dan vrede en stabiliteit wordt: mooi.
Maar als het een totalitair gebeuren wordt: laat maar branden.
Het zal blijken of een arabisch land met democratie om kan gaan......