PDA

Bekijk Volledige Versie : 1 op de 40 in de bak



~Panthera~
28-05-04, 11:59
Eén op 140 Amerikanen in de gevangenis

Uitgegeven: 28 mei 2004 07:18

WASHINGTON - Van elke 140 Amerikanen zat er in juni 2003 een in de gevangenis. Dat maakte het ministerie van Justitie in Washington donderdag bekend. Dat betekent dat toen in totaal bijna 2,1 miljoen Amerikanen in de gevangenis zaten.

Het aantal gedetineerden in juni 2003 was 2,9 procent hoger dan in diezelfde maand het jaar daarvoor. Het betekent dat al 31 jaar achter elkaar het aantal gevangenen in de VS toeneemt. Een nieuw record , aldus The Sentencing Project dat de cijfers voor het ministerie bijhoudt.
--------------------------------


Goh, dacht dat de criminaliteit afnam ?? :verward:

Of was dat weer een demonstratie van : ze worden in de zijk genomen waar ze bij staan ? :hihi:

plexus
28-05-04, 12:18
booming business! :zwaai:

taouanza
28-05-04, 12:34
Geplaatst door plexus
booming business! :zwaai:

Dat is de enige juiste beschrijving.
Als je in Amerika een goedlopend bedrijf wil beginnen, begin een gevangenis.:duim:

Arvid
28-05-04, 12:39
Geplaatst door ~Panthera~
Eén op 140 Amerikanen in de gevangenis

Uitgegeven: 28 mei 2004 07:18

WASHINGTON - Van elke 140 Amerikanen zat er in juni 2003 een in de gevangenis. Dat maakte het ministerie van Justitie in Washington donderdag bekend. Dat betekent dat toen in totaal bijna 2,1 miljoen Amerikanen in de gevangenis zaten.

Het aantal gedetineerden in juni 2003 was 2,9 procent hoger dan in diezelfde maand het jaar daarvoor. Het betekent dat al 31 jaar achter elkaar het aantal gevangenen in de VS toeneemt. Een nieuw record , aldus The Sentencing Project dat de cijfers voor het ministerie bijhoudt.
--------------------------------


Goh, dacht dat de criminaliteit afnam ?? :verward:

Of was dat weer een demonstratie van : ze worden in de zijk genomen waar ze bij staan ? :hihi:

Het aantal gevangenen neemt toe. Is dat ook relatief t.o.v de bevolking?

Tomas
28-05-04, 12:41
Geplaatst door ~Panthera~

Goh, dacht dat de criminaliteit afnam ?? :verward:

Ik weet dat niet, maar de kans is wel groot als er meer criminelen zitten opgesloten.


[Of was dat weer een demonstratie van : ze worden in de zijk genomen waar ze bij staan ? :hihi:

Als je een andere cultuur wilt uitlachen moet je wel eerst zeker weten of die van jezelf niet nog slechtere cijfers heeft. Weet je dat toevallig?

taouanza
28-05-04, 12:54
Geplaatst door Tomas
Ik weet dat niet, maar de kans is wel groot als er meer criminelen zitten opgesloten.



Als je een andere cultuur wilt uitlachen moet je wel eerst zeker weten of die van jezelf niet nog slechtere cijfers heeft. Weet je dat toevallig?

Nou ik heb wel eens gehoord dat er meer minderjarigen geexuciteerd worden dan al die axes of evillanden bijelkaar.

Arvid
28-05-04, 12:59
Geplaatst door taouanza
Nou ik heb wel eens gehoord dat er meer minderjarigen geexuciteerd worden dan al die axes of evillanden bijelkaar.

whahahahahahahah geloof je dat zelf?
enig idee hoeveel mensen alleen al in N-Korea geexecuteerd worden?Als dat niet al 1000x zoveel is als in good old usa eet ik m'n schoenen op.

taouanza
28-05-04, 20:43
Geplaatst door sjeng
probleem in amerika is het volgende:
De grootste vakobnd is die van de cipiers, die zijn dus gebaat bij veel gedetineerden want dat is veel werk.
De private gevangenissen willen ook veel gedetineerden want dat is veel omzet
bedrijven will veel gedetineerden want die leveren goedkope arbeid.
Dus de wetgeving is gemaakt om het aantal gedetineerden hoog te houden. Zo is de wetgeving op het gebied van drugs niet bedoeld om criminele te rehabiliteren maar om er zoveel mogelijk vast te houden.
HEt overgrote deel van de bajes klanten zit daarom dan ook voor minimale drugs vergrijpen. erg zieke business als je het mij vraagt, gedetineerden als ontzielde productie factor. brrrrr

cipiers verdienen meer dan beginnende docenten. Er worden meer gevangenissen gebouwd dan scholen. Private gevangenissen mogen zelf bepalen hoe ze omgaan met de gevangenen. Zo kunnen ze ook systemen bedenken waardoor de gevangene nog meer straf kan krijgen in de gevangenis. En ik hoef er zeker niet bij te zeggen hoeveel van deze gevangenen zwart zijn.
Maar goed gevangenen in Marokko hebben het erger dus waar zeur ik over.:rolleyes:

Orakel
28-05-04, 22:02
Land of the free....