PDA

Bekijk Volledige Versie : Wie is er eerst op Mars?



Turkish_boy
28-05-04, 12:18
HOT NEWS | Russische wetenschappers kondigden vannacht aan dat ze bezig zijn met een ambitieus project, waarbij er een bemande missie op het spel staat voor 2009, die in 2010 op Mars aan moet komen.

Zal dit gerealiseerd worden, zijn de Russen NASA en presient George W Bush een deccenium sneller met hun eigen missie naar de rode planeet.

Managers van het Aviacosmicheskie Sistemy, een aerospace bedrijf in Moskou, vertelden dat hun doel uitgevoerd kan worden voor maar 2.7 miljard dollar, een vijfde van NASA's project kosten.

Het bedrijf is van plan een ruimtestation buiten de maan op te zetten en zal dan al wachtpost daar blijven voor de drie jaar durende missie naar Mars.

Zes astronauten maken de reis in een laag-budget voertuig op een Russische Zvezda module, die een landingsgestel van 70 ton draagt en een rover.

"This will be a pioneering flight," aldus Georgiy Uspensky, een lid van het team. "It is a very attractive and realistic idea."

Viktor Ivanov, een collega, zei dat het project het probleem van nationale prestige kan oplossen.

Een officiele mededeling van de Russische ruimtevaart organisatie, Rosaviakosmos, zei dat het project weinig kans van slagen heeft met zo'n laag budget, maar de wetenschappers zeggen dat ze zeker zijn dat het gaat lukken.

AstroStart zal dit nieuws de komende tijd voor jou in de gaten houden, want de race om Mars lijkt nu daadwerkelijk te zijn begonnen.
============================================



Wat mij verbaast is dat de Russen eerder dan de Amerikanen op Mars willen zijn ze willen wraak op 1969 ze willen volgens mij een keertje winnen. Want als Rusland als eerste land op Mars zal Rusland naar mijn mening als een grootmacht worden beschouwd.

Simon
29-05-04, 08:56
De Amerikanen zijn al op Mars en sturen iedere dag foto's: phone home ... zoals ET al zei ...

http://marsrovers.jpl.nasa.gov/home/index.html

Om er ook mensen naartoe te sturen vind ik pure geldverspilling. Zeker als je die foto's gezien hebt: het is gewoon een zandbak. Wel mooi trouwens.

Turkish_boy
02-06-04, 10:56
Dat weet ik ook wel. Aleen ik bedoel een bemande missie.

mark61
02-06-04, 11:33
Toch maar China dan? De enige met genoeg ambitie en nog wat in te halen?