PDA

Bekijk Volledige Versie : Filmmaker Moore interviewde Nick Berg



Simon
29-05-04, 10:20
Filmmaker Moore interviewde Nick Berg

Uitgegeven: 29 mei 2004 08:17
Laatst gewijzigd: 29 mei 2004 08:19

PHILADELPHIA - De Amerikaanse documentairefilmer Michael Moore heeft Nick Berg geïnterviewd, de man die in Irak is onthoofd. Moore heeft de familie van Berg aangeboden het materiaal te laten zien, voordat hij het eventueel gaat uitzenden. Dat heeft een woordvoerder van de familie Berg vrijdag gezegd.

Moore filmde en interviewde Berg twintig minuten lang voor zijn film Fahrenheit 9/11, maar gebruikte de beelden uiteindelijk niet. Het kantoor van Michael Moore heeft bevestigd dat de beelden bestaan, maar ontkent plannen om het interview uit te zenden.

"We geven de beelden niet aan de media. We regelen dit met de familie", aldus een verklaring. Moore zelf was niet beschikbaar voor commentaar.

Cannes

Fahrenheit 9/11 won deze maand de Gouden Palm op het filmfestival van Cannes. De documentaire handelt over president Bush en de oorlog tegen Irak.

Woordvoerder Bruce Hauser zei namens de familie Berg dat Moore hem persoonlijk had opgebeld om over de opnamen te praten. Moore zou hebben aangeboden ze aan de familie te laten zien. "Ik was erg verrast", aldus Hauser.

Beelden van de onthoofding van Nick Berg, die als burger in Irak werkte, schokten op 11 mei de wereld. Zijn gemaskerde ontvoerders zeiden met de moord wraak te nemen op de Amerikanen die Iraakse gevangenen hebben mishandeld

bron: nu.nl

taouanza
29-05-04, 10:22
Ik werd even misselijk van dit bericht maar het kan ook zijn omdat ik nog niks gegeten heb.:(

Ron Haleber
29-05-04, 10:36
Van Lennart ontving ik nog deze link per email:



Subject: Nick Berg - Michael Moore connection


Ik dacht, dit vindt U vast interessant:



http://www.salon.com/ent/feature/2004/05/27/fahrenheit_911/index.html


mvg.

-Lennart :rotpc:

vlegeltje
29-05-04, 13:22
Geplaatst door Ron Haleber
Van Lennart ontving ik nog deze link per email:

Subject: Nick Berg - Michael Moore connection

Ik dacht, dit vindt U vast interessant:

http://www.salon.com/ent/feature/2004/05/27/fahrenheit_911/index.html

mvg.
-Lennart :rotpc:

Laten we hopen dat Lennart ons blijft voeden met die actuele links.
Al dan niet indirekt.

Jammer dat ie weg is...