PDA

Bekijk Volledige Versie : Turkse gastvrijheid verrast Erasmus-leerlingen



mark61
29-05-04, 13:12
Een week zijn ze in Turkije geweest. Het heeft hun kijk op Turkse mensen veranderd. ‘Ze zijn heel gastvrij. Ze zijn daar heel anders dan de Turkse leerlingen hier op school. Hier lopen ze alsof ze de baas zijn en doen ze alsof ze god zijn.’ :hihi:

Een groep van twintig leerlingen van de vmbo-afdeling van de scholengemeenschap Erasmus was een week in Denizli, de contactstad van Almelo in Turkije. Het was in het kader van een uitwisselingsprogramma. In het najaar komt een groep leerlingen van het Anadolu Lisesi naar Almelo. De vmbo-afdeling van het Erasmus heeft voor ongeveer dertig procent leerlingen van allochtone komaf, vooral van Turkse komaf. De leerlingen die een week naar Turkije zijn geweest zijn allemaal autochtoon. Zes van hen - Anouk Veenhuizen, Madelon Olthof, Nicole Smit, Frank ten Brinke, Mike Hutten en Swen van Hijningen - vertellen wat over hun ervaringen. Ze waren in Denizli bij gastgezinnen thuis en vooral dat heeft hun kijk op Turkse mensen veranderd. Dat mensen zo gastvrij kunnen zijn, dat hadden ze nog niet eerder meegemaakt. Nicole: ‘Ze wilden alles doen om het je naar de zin te maken.’ Madelon: ‘Die gastvrijheid daar kun je niet vergelijken met wat we hier in Nederland kennen.’ In de dagelijkse praktijk op het Erasmus hebben ze nauwelijks of helemaal geen contact met hun allochtone schoolgenoten, zo vertellen ze. Ze storen zich nogal eens aan hun van oorsprong Turkse schoolgenoten die ‘doen alsof de school van hen is.’ Alle zes hebben ze daarom met verbazing gekeken hoe het toeging in hun gastgezin: zo vriendelijk, zo aardig, zo gastvrij. Ze hebben ook twee dagdelen lessen gevolgd op het Anadolu Lisesi, en ook daar hebben ze zich verbaasd: dat het er zo streng toegaat (bijvoorbeeld: allemaal opstaan als de leraar binnenkomt), dat er na elk lesuur van veertig minuten tien minuten pauze is en dat de meisjes op school geen hoofddoekjes dragen (in tegenstelling tot de Turkse meisjes op het Erasmus).

Maar één overeenkomst was er toch, hebben ze ook ontdekt: het mag er dan streng aan toegaan op het Anadolu Lisesi, net als op het Erasmus wordt er wel gespijbeld door de leerlingen.

Maar gelukkig voor de Erasmus-leerlingen stond er in de week in Denizli méér op het programma dan schoolbezoek. Er was ook ruimte voor excursies: onder meer naar de kalkterrassen van Pamukkale, en naar de oude steden Efese en Afrodisias. De leerlingen zullen onder andere het bezoek aan Efese nog in een verslag verwerken voor het vak culturele en kunstzinnige vorming, zoals ook onder andere de bedankbrief die ze nog aan de gastgezinnen zullen schrijven, gaat meetellen voor het pta (programma van toetsing en afsluiting).

Bron: http://www.tctubantia.nl/regioportal/TC/1,3112,4558-Wierden-Regionieuws!!__2173019_,00.html

De Twentsche Courant

taouanza
29-05-04, 13:27
Geplaatst door mark61
Een week zijn ze in Turkije geweest. Het heeft hun kijk op Turkse mensen veranderd. ‘Ze zijn heel gastvrij. Ze zijn daar heel anders dan de Turkse leerlingen hier op school. Hier lopen ze alsof ze de baas zijn en doen ze alsof ze god zijn.’ :hihi:

Een groep van twintig leerlingen van de vmbo-afdeling van de scholengemeenschap Erasmus was een week in Denizli, de contactstad van Almelo in Turkije. Het was in het kader van een uitwisselingsprogramma. In het najaar komt een groep leerlingen van het Anadolu Lisesi naar Almelo. De vmbo-afdeling van het Erasmus heeft voor ongeveer dertig procent leerlingen van allochtone komaf, vooral van Turkse komaf. De leerlingen die een week naar Turkije zijn geweest zijn allemaal autochtoon. Zes van hen - Anouk Veenhuizen, Madelon Olthof, Nicole Smit, Frank ten Brinke, Mike Hutten en Swen van Hijningen - vertellen wat over hun ervaringen. Ze waren in Denizli bij gastgezinnen thuis en vooral dat heeft hun kijk op Turkse mensen veranderd. Dat mensen zo gastvrij kunnen zijn, dat hadden ze nog niet eerder meegemaakt. Nicole: ‘Ze wilden alles doen om het je naar de zin te maken.’ Madelon: ‘Die gastvrijheid daar kun je niet vergelijken met wat we hier in Nederland kennen.’ In de dagelijkse praktijk op het Erasmus hebben ze nauwelijks of helemaal geen contact met hun allochtone schoolgenoten, zo vertellen ze. Ze storen zich nogal eens aan hun van oorsprong Turkse schoolgenoten die ‘doen alsof de school van hen is.’ Alle zes hebben ze daarom met verbazing gekeken hoe het toeging in hun gastgezin: zo vriendelijk, zo aardig, zo gastvrij. Ze hebben ook twee dagdelen lessen gevolgd op het Anadolu Lisesi, en ook daar hebben ze zich verbaasd: dat het er zo streng toegaat (bijvoorbeeld: allemaal opstaan als de leraar binnenkomt), dat er na elk lesuur van veertig minuten tien minuten pauze is en dat de meisjes op school geen hoofddoekjes dragen (in tegenstelling tot de Turkse meisjes op het Erasmus).

Maar één overeenkomst was er toch, hebben ze ook ontdekt: het mag er dan streng aan toegaan op het Anadolu Lisesi, net als op het Erasmus wordt er wel gespijbeld door de leerlingen.

Maar gelukkig voor de Erasmus-leerlingen stond er in de week in Denizli méér op het programma dan schoolbezoek. Er was ook ruimte voor excursies: onder meer naar de kalkterrassen van Pamukkale, en naar de oude steden Efese en Afrodisias. De leerlingen zullen onder andere het bezoek aan Efese nog in een verslag verwerken voor het vak culturele en kunstzinnige vorming, zoals ook onder andere de bedankbrief die ze nog aan de gastgezinnen zullen schrijven, gaat meetellen voor het pta (programma van toetsing en afsluiting).

Bron: http://www.tctubantia.nl/regioportal/TC/1,3112,4558-Wierden-Regionieuws!!__2173019_,00.html

De Twentsche Courant

De Turken in Turkije zijn beter geintegreerd dan de Turken hier. In Turkije kennen ze namelijk wel hun plek tegenover westerlingen.:moe:
Ze hebben geen contact met hun Turkse medestudenten maar ze kunnen ze zich ergeren aan het feit dat de Turken zich hier thuis voelen.:kotsen:
Echt fucked up die integratie. :fuckit2:

mark61
29-05-04, 13:35
Geplaatst door taouanza
De Turken in Turkije zijn beter geintegreerd dan de Turken hier. In Turkije kennen ze namelijk wel hun plek tegenover westerlingen.:moe:

Waar leid je dat uit af? Uit hun legendarische gastvrijheid? Dat is op je rug gaan liggen met je pootjes omhoog?


Ze hebben geen contact met hun Turkse medestudenten maar ze kunnen ze zich ergeren aan het feit dat de Turken zich hier thuis voelen.:kotsen:
Echt fucked up die integratie. :fuckit2:

Zou het ook kunnen zijn dat die leerlingen geen contact met hen willen? En is dat een teken van 'je hier thuis voelen'? Er zijn veel Turkse Nederlanders die zich hier thuis voelen. En er zijn Turken die zich volledig afzetten tegen de NL maatschappij. Kijk maar eens naar de discussies op Turkse sites. Voorzover te volgen, ze gaan half in het Turks half in het Nederlands. Soms komt er een 'vers' uit Turkije aangekomene voorbij, meestal hoog opgeleid, die zich verbaast over de isolatie van sommige van hun landgenoten

echnaton
29-05-04, 13:48
Geplaatst door taouanza
De Turken in Turkije zijn beter geintegreerd dan de Turken hier. In Turkije kennen ze namelijk wel hun plek tegenover westerlingen.:moe:
Ze hebben geen contact met hun Turkse medestudenten maar ze kunnen ze zich ergeren aan het feit dat de Turken zich hier thuis voelen.:kotsen:
Echt fucked up die integratie. :fuckit2:

Voordat je je gal spuwt kun je je beter eens laten informeren over hoe Turkse leerlingen zich in Nederland op school gedragen, oa ten opzichte van hun medeleerlingen. Ik heb het idee dat je daar niet veel van weet. Ik weet er wel iets van en ik kan je verzekeren dat je daar lang niet altijd vrolijk van wordt.

Kid Capri
29-05-04, 13:56
Geplaatst door echnaton
Voordat je je gal spuwt kun je je beter eens laten informeren over hoe Turkse leerlingen zich in Nederland op school gedragen, oa ten opzichte van hun medeleerlingen. Ik heb het idee dat je daar niet veel van weet. Ik weet er wel iets van en ik kan je verzekeren dat je daar lang niet altijd vrolijk van wordt.

Het zijn niej alleen Turkse leerlingen. Ik heb als (nagenoeg) enige allochtone leerling op een scholengemeenschap met 3.000 leerlingen in de eerste jaren ontelbare beledigingen en acties die zeer discriminatoir van aard waren over mijn kant moeten laten gaan. Dus je (ongenuanceerde) stelling dat Turkse leerlingen op Nederlandse scholen zich misdragen, klinkt meer als een lul op een drumstel dan als een wijsheid die taouanza de mond zal snoeren...;).

K.

Julien
29-05-04, 13:57
ik ben nog nooit in Turkije geweest, maar ik hoor bijna altijd dat de Turken in Turkije heel anders zijn dan de Turken in Nederland. In Turkije zijn ze veel liberaler en opener.

En voor de rest, Turken zijn gewoon een trots volk (net als Fransen :p ) er is toch niks mis mee om de Turkse cultuur te preferen boven de Nederlandse cultuur :D

Julien
29-05-04, 14:01
Geplaatst door Kid Capri
Het zijn niej alleen Turkse leerlingen. Ik heb als (nagenoeg) enige allochtone leerling op een scholengemeenschap met 3.000 leerlingen in de eerste jaren ontelbare beledigingen en acties die zeer discriminatoir van aard waren over mijn kant moeten laten gaan. Dus je (ongenuanceerde) stelling dat Turkse leerlingen op Nederlandse scholen zich misdragen, klinkt meer als een lul op een drumstel dan als een wijsheid die taouanza de mond zal snoeren...;).

K.

ik was 1 van de 2 allochtonen op de basisschool, toen ik naar Nederland kwam.. het is waar dat nederlandse kinderen dan vaak (discriminerende) grapjes over je maken, ik herken het wel.

p.s. sei italiano?

echnaton
29-05-04, 14:05
Geplaatst door Kid Capri
Het zijn niej alleen Turkse leerlingen. Ik heb als (nagenoeg) enige allochtone leerling op een scholengemeenschap met 3.000 leerlingen in de eerste jaren ontelbare beledigingen en acties die zeer discriminatoir van aard waren over mijn kant moeten laten gaan. Dus je (ongenuanceerde) stelling dat Turkse leerlingen op Nederlandse scholen zich misdragen, klinkt meer als een lul op een drumstel dan als een wijsheid die taouanza de mond zal snoeren...;).

K.

Ik zeg niet in het algemeen dat Turkse leerlingen op Nederlandse scholen zich misdragen. Dat zou inderdaad ongenuanceerd zijn. Toch gebeuren er veel zaken die beeldbepalend zijn. We hebben het in deze topic over het verschil in gedrag tussen Turken daar en Turken hier. Het is voor iedereen goed om nu en dan de hand in eigen boezem te steken en niet altijd naar anderen te wijzen. Samen eens naar de oorzaken van dat verschil kijken, lijkt je dat wat?

Rabi'ah.
29-05-04, 14:05
Geplaatst door Julien

En voor de rest, Turken zijn gewoon een trots volk (net als Fransen :p ) er is toch niks mis mee om de Turkse cultuur te preferen boven de Nederlandse cultuur :D

:wink: :strik: :duim: :wohaa:

Kid Capri
29-05-04, 14:19
Echnaton, ik kan me nu een stuk beter vinden in de stelling die je hebt gedeponeerd. En ook vind ik de laatste zin van je betoogje verlichtend. In Nederland zijn we te vaak bezig met beschuldigen en ontkennen. Ipv het zoeken naar oorzaken en aandragen van problemen, gaan we eerst oeverloos discussiëren wie schuldig is aan het echec...;).

Het heeft oorzaken waarom Marokkanen en Turken in Nederland een stuk conservatiever zijn dan hun vroegere landgenoten. Het zal wel een uitgekotste wijsheid zijn, maar de gastarbeiders kwamen uit agrarische en lokale samenlevingen die als hoofddoel het garanderen van een dagelijks bestaan (dwz voedsel) hadden. Tevens waren eer en schande diep ingeworteld in de plaatselijke leefomgeving waar een ons-kent-ons cultuur leefde. Nadat de gastarbeiders (nuancering: een groot gedeelte) hier een gezin stichtten en zich agv taalproblemen en onvoldoende participatie in de maatschappij buiten de samenleving plaatsten, stagneerde hun sociale ontwikkeling. En dat terwijl Marokko en Turkije urbaniseerden (verstedelijking, waardoor de invloed van de ons-kent-ons cultuur afnam) en zij vanwege een beter onderwijs en aansluiting bij de Westerse opvatting omtrent vrijheden hun burgers sociaal meer vaardig maakten.

K.

P.S. Julien, ik ben een Marokkaan met een vreemde voorkeur voor Italië. Ik vind 't een ongelooflijk mooi land...:).

Julien
29-05-04, 14:27
P.S. Julien, ik ben een Marokkaan met een vreemde voorkeur voor Italië. Ik vind 't een ongelooflijk mooi land....

:duim: en zuidelijke Italianen lijken ook qua uiterlijk op Marokkanen.

Met dit mooie weer wil ik zo weer naar de Mediterrannee.. :rolleyes: nostaligie :p

Kid Capri
29-05-04, 14:36
Geplaatst door Julien
:duim: en zuidelijke Italianen lijken ook qua uiterlijk op Marokkanen.

Met dit mooie weer wil ik zo weer naar de Mediterrannee.. :rolleyes: nostaligie :p

Me 2.

Mijn ouders zijn haast geboren op de klippen van het Rifgebergte, dus met uitzicht op de Middellandse Zee...:p.

K.

Maarten
29-05-04, 17:04
Gastvrijheid?

Met schaamte denk ik nog terug aan die tafel op een studentenflat, waar ik met een VN- jeugddelegatie en een stel studenten spaghetti met groentesaus at, terwijl een trotse Tsjetsjeense moslim me zat uit te leggen hoe ze daar gasten ontvingen! :hihi: Complete schapen slachten, en de rest…
Dat was een delegatie uit de Kaukasus.. die kwamen hier naar een symposium over hoe de oorlogen daar voorkomen konden worden. (daarna barstte de hel daar los.) Die kwamen ook een keer naar het rijke westen.. hihi.. Had niemand iets voor georganiseerd.

Turkish_boy
29-05-04, 21:57
Geplaatst door mark61
Een week zijn ze in Turkije geweest. Het heeft hun kijk op Turkse mensen veranderd. ‘Ze zijn heel gastvrij. Ze zijn daar heel anders dan de Turkse leerlingen hier op school. Hier lopen ze alsof ze de baas zijn en doen ze alsof ze god zijn.’ :hihi:

Een groep van twintig leerlingen van de vmbo-afdeling van de scholengemeenschap Erasmus was een week in Denizli, de contactstad van Almelo in Turkije. Het was in het kader van een uitwisselingsprogramma. In het najaar komt een groep leerlingen van het Anadolu Lisesi naar Almelo. De vmbo-afdeling van het Erasmus heeft voor ongeveer dertig procent leerlingen van allochtone komaf, vooral van Turkse komaf. De leerlingen die een week naar Turkije zijn geweest zijn allemaal autochtoon. Zes van hen - Anouk Veenhuizen, Madelon Olthof, Nicole Smit, Frank ten Brinke, Mike Hutten en Swen van Hijningen - vertellen wat over hun ervaringen. Ze waren in Denizli bij gastgezinnen thuis en vooral dat heeft hun kijk op Turkse mensen veranderd. Dat mensen zo gastvrij kunnen zijn, dat hadden ze nog niet eerder meegemaakt. Nicole: ‘Ze wilden alles doen om het je naar de zin te maken.’ Madelon: ‘Die gastvrijheid daar kun je niet vergelijken met wat we hier in Nederland kennen.’ In de dagelijkse praktijk op het Erasmus hebben ze nauwelijks of helemaal geen contact met hun allochtone schoolgenoten, zo vertellen ze. Ze storen zich nogal eens aan hun van oorsprong Turkse schoolgenoten die ‘doen alsof de school van hen is.’ Alle zes hebben ze daarom met verbazing gekeken hoe het toeging in hun gastgezin: zo vriendelijk, zo aardig, zo gastvrij. Ze hebben ook twee dagdelen lessen gevolgd op het Anadolu Lisesi, en ook daar hebben ze zich verbaasd: dat het er zo streng toegaat (bijvoorbeeld: allemaal opstaan als de leraar binnenkomt), dat er na elk lesuur van veertig minuten tien minuten pauze is en dat de meisjes op school geen hoofddoekjes dragen (in tegenstelling tot de Turkse meisjes op het Erasmus).

Maar één overeenkomst was er toch, hebben ze ook ontdekt: het mag er dan streng aan toegaan op het Anadolu Lisesi, net als op het Erasmus wordt er wel gespijbeld door de leerlingen.

Maar gelukkig voor de Erasmus-leerlingen stond er in de week in Denizli méér op het programma dan schoolbezoek. Er was ook ruimte voor excursies: onder meer naar de kalkterrassen van Pamukkale, en naar de oude steden Efese en Afrodisias. De leerlingen zullen onder andere het bezoek aan Efese nog in een verslag verwerken voor het vak culturele en kunstzinnige vorming, zoals ook onder andere de bedankbrief die ze nog aan de gastgezinnen zullen schrijven, gaat meetellen voor het pta (programma van toetsing en afsluiting).

Bron: http://www.tctubantia.nl/regioportal/TC/1,3112,4558-Wierden-Regionieuws!!__2173019_,00.html

De Twentsche Courant

Verbaast me niks. Het is ons aangeleert om het onze gasten zo goed mogelijk te maken en alles te geven wat ze willen en hebben. Gast is Koning in jouw huis. Je mag ook niet boos op ze worden. Maar alles heeft ook een grens als het gast zich niet gedraagt(dingen kapotmaakt, ruzzie uitlokt) dan moeten we ze vriendelijk verzoeken om te vertrekken. Mijn vader zegt altijd ook al komt je aardsvijand voor je deur laat hem altijd binnen en onthaal hem altijd vriendelijk binnen. Wat je buiten met hem doet maakt me niet uit thuis ben je aardig.

Simon
29-05-04, 22:39
Geplaatst door Turkish_boy
Verbaast me niks. Het is ons aangeleert om het onze gasten zo goed mogelijk te maken en alles te geven wat ze willen en hebben. Gast is Koning in jouw huis. Je mag ook niet boos op ze worden. Maar alles heeft ook een grens als het gast zich niet gedraagt(dingen kapotmaakt, ruzzie uitlokt) dan moeten we ze vriendelijk verzoeken om te vertrekken. Mijn vader zegt altijd ook al komt je aardsvijand voor je deur laat hem altijd binnen en onthaal hem altijd vriendelijk binnen. Wat je buiten met hem doet maakt me niet uit thuis ben je aardig.

Ik woon in een buurt met veel turkse winkeliers en mijn ervaring is hier eigenlijk niet anders. Heel vriendelijk en gastvrij in hun winkels. Uiteraard is dat ook commercieel want het zijn ondernemers en ze willen graag dat je terugkomt. Maar ik ken genoeg nederlandse winkels waar het minder vriendelijk toegaat.

taouanza
30-05-04, 09:08
Geplaatst door echnaton
Voordat je je gal spuwt kun je je beter eens laten informeren over hoe Turkse leerlingen zich in Nederland op school gedragen, oa ten opzichte van hun medeleerlingen. Ik heb het idee dat je daar niet veel van weet. Ik weet er wel iets van en ik kan je verzekeren dat je daar lang niet altijd vrolijk van wordt.

Nee ik ken geen Turken en jij kan niet lezen en nou opsoute!.:moe:

echnaton
30-05-04, 11:43
Geplaatst door taouanza
Nee ik ken geen Turken en jij kan niet lezen en nou opsoute!.:moe:

Nou zeg, jij durft! :maf3:

Goodnight
30-05-04, 12:05
hallo mensen......

Lijkt alsof de tijd stilstaat op NVDD.....

echnaton
30-05-04, 13:41
Geplaatst door Goodnight
hallo mensen......

Lijkt alsof de tijd stilstaat op NVDD.....

Neem me niet kwalijk, juf.
'k Zallut nie weer doen.

taouanza
30-05-04, 15:59
Geplaatst door echnaton
Nou zeg, jij durft! :maf3:

Ik durf ja en is het kwartje nou gevallen?! :duivels:

echnaton
30-05-04, 16:10
Geplaatst door taouanza
Ik durf ja en is het kwartje nou gevallen?! :duivels:

Hoezo?

taouanza
30-05-04, 16:15
Geplaatst door echnaton
Hoezo?

:denk:

850
30-05-04, 16:24
Geplaatst door taouanza
De Turken in Turkije zijn beter geintegreerd dan de Turken hier. In Turkije kennen ze namelijk wel hun plek tegenover westerlingen.:moe:
Ze hebben geen contact met hun Turkse medestudenten maar ze kunnen ze zich ergeren aan het feit dat de Turken zich hier thuis voelen.:kotsen:
Echt fucked up die integratie. :fuckit2:

:melk:

Ofwel je bent gewoon gek, of je bent dom of anders ben je een sluwe vos die het leuk vindt om te provoceren.

:nerd: Ik denk dat je gewoon dom bent.

850
30-05-04, 16:29
Geplaatst door Kid Capri
Ik heb als (nagenoeg) enige allochtone leerling op een scholengemeenschap met 3.000 leerlingen in de eerste jaren ontelbare beledigingen en acties die zeer discriminatoir van aard waren over mijn kant moeten laten gaan.

Ik vind dat niet echt discriminatie ofzo..............zo zijn leerlingen/kinderen gewoon.

Ik ben als schoolgaande hardrocker/hippie jarenlang nageroepen en uitgescholden vanwege mijn lange haren, legerkleding en nagellak.

taouanza
30-05-04, 16:30
Geplaatst door 850
:melk:

Ofwel je bent gewoon gek, of je bent dom of anders ben je een sluwe vos die het leuk vindt om te provoceren.

:nerd: Ik denk dat je gewoon dom bent.

Oja vertel verklaar je nader.


En jij bent mij aan het provoceren maar je doet maar.:rolleyes:

850
30-05-04, 16:44
Geplaatst door taouanza
Oja vertel verklaar je nader.


En jij bent mij aan het provoceren maar je doet maar.:rolleyes:

Jij hebt mij nog niet provocerend meegemaakt tegenover jou.

Hoe jij de conclusies trekt uit de tekst die mark61 geplaatst heeft is in mijn ogen bijna absurd. Daarom denk ik dat je of gek bent, of dom of sluw. Maar ik houd het op een combinatie van domheid, aangeboren negativiteit en provocatie.

echnaton
30-05-04, 16:51
Geplaatst door 850
Jij hebt mij nog niet provocerend meegemaakt tegenover jou.

Hoe jij de conclusies trekt uit de tekst die mark61 geplaatst heeft is in mijn ogen bijna absurd. Daarom denk ik dat je of gek bent, of dom of sluw. Maar ik houd het op een combinatie van domheid, aangeboren negativiteit en provocatie.

Dat kan nog gezellig worden vanavond. Ik stel voor vanavond een wapenstilstand voor tussen bepaalde personen.

taouanza
30-05-04, 16:55
Geplaatst door 850
Jij hebt mij nog niet provocerend meegemaakt tegenover jou.

Hoe jij de conclusies trekt uit de tekst die mark61 geplaatst heeft is in mijn ogen bijna absurd. Daarom denk ik dat je of gek bent, of dom of sluw. Maar ik houd het op een combinatie van domheid, aangeboren negativiteit en provocatie.

Ja we weten nou wel wat je ervan vind maar op basis van wat?
Wat is zo dom wat is zo sluw? En dom en sluw past niet in een zin. Om sluw te kunnen zijn moet je slim zijn en dat is het tegenovergestelde van dom.

taouanza
30-05-04, 16:57
Geplaatst door 850
Ik vind dat niet echt discriminatie ofzo..............zo zijn leerlingen/kinderen gewoon.

Ik ben als schoolgaande hardrocker/hippie jarenlang nageroepen en uitgescholden vanwege mijn lange haren, legerkleding en nagellak.
Inderdaad dat is het zelfde want je kan thuis makkelijk j met een schaar en nagellakremover je Marokkaans of Turks zijn weghalen.:rolleyes:

850
30-05-04, 17:02
Geplaatst door taouanza
Inderdaad dat is het zelfde want je kan thuis makkelijk j met een schaar en nagellakremover je Marokkaans of Turks zijn weghalen.:rolleyes:

oooh omdat ik er zelf voor kies om langhaar te hebben is het ineens minder belastend om daarvoor uitgescholden te worden dan wanneer je een geboren Turk of Marokkaan bent? :loens:

Dus het is mn eigen schuld. Moet ik maar niet met langhaar rondlopen....

taouanza
30-05-04, 17:13
Geplaatst door 850
oooh omdat ik er zelf voor kies om langhaar te hebben is het ineens minder belastend om daarvoor uitgescholden te worden dan wanneer je een geboren Turk of Marokkaan bent? :loens:

Dus het is mn eigen schuld. Moet ik maar niet met langhaar rondlopen....


:zwaai:

850
30-05-04, 17:13
Geplaatst door taouanza
Ja we weten nou wel wat je ervan vind maar op basis van wat?
Wat is zo dom wat is zo sluw? En dom en sluw past niet in een zin. Om sluw te kunnen zijn moet je slim zijn en dat is het tegenovergestelde van dom.


Met sluw zijn bedoel ik: doortrapt, geraffineerd, vals.......

De Turken in Turkije zijn beter geintegreerd dan de Turken hier. In Turkije kennen ze namelijk wel hun plek tegenover westerlingen.

Dit vind ik een valse conclusie van jou

Ze hebben geen contact met hun Turkse medestudenten maar ze kunnen ze zich ergeren aan het feit dat de Turken zich hier thuis voelen.
Echt fucked up die integratie.

Doortrapt van je omdat je op slinkse wijze probeert te zeggen dat die studenten vies zijn van hun medestudenten en hun het licht niet in de ogen gunnen.
En vals van je omdat je de integratie erbij betrekt en het zwart-negatief neerkalkt op zo'n manier dat het aan de autochtone leerlingen ligt.

:nerd: Ik moet mijn mening omtrent jou herzien. Je bent toch niet dom of gek. Maar je bent een sluwe, valse tante die graag provoceert.

taouanza
30-05-04, 17:44
Geplaatst door 850
Met sluw zijn bedoel ik: doortrapt, geraffineerd, vals.......

De Turken in Turkije zijn beter geintegreerd dan de Turken hier. In Turkije kennen ze namelijk wel hun plek tegenover westerlingen.

Dit vind ik een valse conclusie van jou

Ze hebben geen contact met hun Turkse medestudenten maar ze kunnen ze zich ergeren aan het feit dat de Turken zich hier thuis voelen.
Echt fucked up die integratie.

Doortrapt van je omdat je op slinkse wijze probeert te zeggen dat die studenten vies zijn van hun medestudenten en hun het licht niet in de ogen gunnen.
En vals van je omdat je de integratie erbij betrekt en het zwart-negatief neerkalkt op zo'n manier dat het aan de autochtone leerlingen ligt.

:nerd: Ik moet mijn mening omtrent jou herzien. Je bent toch niet dom of gek. Maar je bent een sluwe, valse tante die graag provoceert.

He we gaan niet vleien he?:zozo:

850
30-05-04, 17:50
Geplaatst door taouanza
:moe:

.

taouanza
30-05-04, 18:07
Geplaatst door 850
:lachu: Ik val alleen op vrouwen van boven de 30 dus je moet nog even een jaartje wachten.........
Maar ik raak niet opgewonden van zo'n zuurpruim als jij dus van mijn mooie goudbruine haren kun jij alleen maar blijven dromen.

Nou zeg dat had ik weggehaald en dan plaats je het toch.:cheefbek:

850
30-05-04, 18:40
Geplaatst door taouanza
Nou zeg dat had ik weggehaald en dan plaats je het toch.:cheefbek:

Het siert je dat je die opmerking zelf weer weghaalde!

taouanza
30-05-04, 19:00
Geplaatst door 850
Het siert je dat je die opmerking zelf weer weghaalde!

Ja ik vond dat ik te ver ging en heb het weggehaald. Dus wil je het nou ook weghalen?

Maarten
30-05-04, 22:24
Verademend zo'n topic over gastvrijheid..




Ik ga eens een topic starten over Echte Liefde..

Vermoedelijk gaat het dan bij reacie drie al over lustmoorden..